/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Daala 390858 2008. március 19. 20:58
Válasz erre
A mieink inkább a lengyel és kínai oldalszámokra hasonlítanak jobban.
Daala 390857 2008. március 19. 20:58
Válasz erre
Azért azok nem igazán "szovjet" formájúak, csak szögletesebbek a kerek számoknál. Ha jobban, közelebbről megnézed, az orosz gépeken sokkal szögletesebbek a számok, mint a mieinken. A magyar "szöletes" számok láthatóan kerekebbek, ívesebbek mint azok.
Monox 390856 2008. március 19. 07:52
Válasz erre
Sokaig nem értettem, hogy a pápai MiG-23-asoknak 01-től 06-ig miért van átfestve az oldalszáma méghozzá az eredeti Szovjet formájúra. Most már kezdem kapisgatni a dolgot.
Azt viszont nem, hogy a MiG-21biszek és UM-ek között is miért volt több "szovjetre átfestett" oldalszámú gép amire eredetileg a a PG-s oldalszám volt felfestve. Ráadásúl később ezen gépek jó részére ismét a PG-s magyar formájú oldalszámot festették fel. Pl. 41,42,47,6253-as gépek és társaik.
sainz 390855 2008. március 18. 23:00
Válasz erre
Lacy!

Koszi!
Eppen csak a szememet nem verte ki, de nekem fel sem tunt...:))
mig23papa 390854 2008. március 18. 22:03
Válasz erre
heló Balázs
alátámasztalak, volt valami ilyesmi, mert valaki (lehet hogy a Bakó Feri volt)
kitalálta hogy így sokkal jobban lehet látni a leszálló gép számát, meg is jelent egy kép erről, mert éppen egy keszibe készített tv riporton ez a fajta szám virított a gépen a hajózó mögött,
valaki le is fotózta, nekem is megvolt a kép, de lehet elszállt egy régi vinyómmal együtt, majd megpróbálom a haveroktól újra beszerezni

az érdekes az hogy telefonáltak a PG-be is hogy ha már ott van a gép nagyjavításon akkor azt is fessék olyanra, a PG-seknek leesett az álla, mivel az ilyen jelzéseket komoly nemzetközi szabályok rendezik, és megsúgták hogy a pápai gépen is azonnal állítsák helyre az eredeti állapotot, mert nagy balhé lesz
Horvath_Balazs 390853 2008. március 18. 21:37
Válasz erre
Sziasztok! A közelmúltban hallottam egy érdekességet, és szeretném, ha alátámasztanátok vagy megcáfolnátok. Állítólag a magyar 23-asokon egy ideig fehér volt az oldalszám, piros kerettel, de kb. fél év után visszatértek a "hagyományos" színkombinációhoz. Ez számomra új információ, Ti tudtok erről?
Lacy 390852 2008. március 18. 21:30
Válasz erre
A NDK-ban maradt géppel kapcsolatban: nem biztos, hogy az általad korábban feltett képen szereplő gép, és a Németeknél maradt (múzeumban ma is megtekinthető) Mig-23S ugyan az a példány. A két gépnek más-más az orrkúpja. A feltett fotón az elterjedt kerek, a Németeknél maradt gépen a korai csúcsos orrkúp látható.
sainz 390851 2008. március 18. 20:36
Válasz erre
Monox!

Tudomasom szerint csak az oroszok hasznaltak a -23S-t, es csak otthon a Szu-ban(ez tobb konyvben is igy szerepel).
A foton levo gep vmelyik Moszkva melletti ezrednel(nem Kubinka) volt rendszerben.
Most varom a pontos valaszt.
Erdekes modon az NDK-ba kerult egy ilyen gep - technikusok tanultak rajta.
Ez felveti a lehetoseget, hogy a 16.Legihadsereg egyik(vagy tobb) ezrede esetleg szinten repult MiG-23S-sel.
Regebben feltettm ide egy ATU-ba futott -23S fotot, az lett a nemeteke.
Gyartott darabszamot majd megtom nezni par nap mulva egy konyvben.
Monox 390850 2008. március 18. 17:06
Válasz erre
Volna egy kérdésem a MiG-23S tipussal kapcsolatban.

1. Hány darabot készítettek összesen ebből a változatból?
2. A Szovjetúnión kívűl repült-e más ország(ok)ban is?
sainz 390848 2008. március 17. 23:47
Válasz erre
20-1-03_resize
20-1-03_resize

Egyik baratom Husvetra kuldott egy MiG-23Sz fotosorozatot.
Mondhatni ritkasagok.
mig23papa 390847 2008. március 3. 20:20
Válasz erre
Nagyon szívesen
Itt még megvolt minden gépünk :-) de utána szép lassan elkezdtek fogyogatni :-(
Daala 390846 2008. március 3. 17:49
Válasz erre
A kép is király!
Daala 390845 2008. március 3. 17:46
Válasz erre
Laci!
Én voltam, köszi a választ!
Daala
mig23papa 390844 2008. március 3. 13:27
Válasz erre
Mezőkövesd 1985
Mezőkövesd 1985

már nem emlékszem ki kérdezte hogy mikor és miért szerelték le az orr kerék burkolatokat a Mig 23-asokról, de a válasz a következő

oroszoknál egy felszállás alkalmával összeszedett valami idegen tárgyat (lehetett faág , vagy valami hasonló) az orrfutó, és a behúzáskor eldeformálódott a kerék burkolat, olyan mértékben, hogy a következő kiengedéskor annyira beleakadt valamelyik hidraulika csőbe, hogy ki is tépte azt
a hasonló esetek elkerülése érdekében adott ki az orosz egy buletint (utasítást) , hogy minden gépről le kell szerelni
az időpontra már nem igazán emlékszik senki sem, de 1985-ben még biztosan fent voltak
flagon 390843 2008. március 1. 09:14
Válasz erre
docu0002
docu0002

Még mindig APU-23!
Rumcájsz 390842 2008. február 28. 21:38
Válasz erre
Szerintem itt inkább a periszkóptükör helyének kivágása okozta a problémát, ami feszültség-gyüjtő és koncentráló terület minden kivágással gyöngitett felületen, lásd
a Comet utasszállitó szögletes ablakaiból bekövetkező katasztrófákat. A 21-nek vala-
mivel kisebb dekkje volt, akkora felület még lehet, hogy épp elviselte a túlnyomást, a 23-on lévő kissé nagyobb tetőnek meg már túlzott terhelés volt, elkezdte "kidolgoz-
ni" a plexit a keretből, és ez mindig a hajszálrepedésekkel kezdődik minden mechani-
kai terhelés esetén /még a fémekben is/.
sainz 390841 2008. február 28. 21:24
Válasz erre
Akkor ez egyben azt is jelenti, hogy meg a 70-es evekben is gondot okozott az oroszoknak olyan minosegu plexit gyartani, ami hosszutavon elviseli a nyomaskulonbseget?
Rumcájsz 390840 2008. február 28. 21:19
Válasz erre
Talált, süllyedt, a 27-es alacsonytámadó-csapásmérő/vadászbombázó, 10-12-ezernél magasabban semmi dolga, hatezer fölött is csak a gazdaságosabb, üzemanyagkimé-
lő, nagyobb távolságú átrepülések, cél-megközelités fordulhatnak elő.
sainz 390839 2008. február 28. 21:12
Válasz erre
OK.
De a MiG-27 merevites nelkuli kabintetot kapott.
Talan mivel ritkabban jar a sztratoszferaban?Kisebb a nyomaskulonbseg?
Rumcájsz 390838 2008. február 28. 20:34
Válasz erre
Mivel a második képen R-23 lóg a pilonon, elég egyértelmű,hogy az APU-23 őse, csak később egy csomó súlyt lespóroltak róla. A kabintető közepére meg azért kellett a hosszirányú merevités, mert a nagy felületű plexi valszeg nem birta a kabin túlnyo-másából adódó erőket /főleg, hogy középen a periszkóp miatt ki is volt vágva/.
A plexiben ilyenkor hajszálrepedések keletkeznek /ún. "ezüstöződés"/, ami a rásütő napfény miatt rendkivül rontja a kilátást, később a túlnyomás hatására kiterjedő re-
pedések miatt ki is robbanhat a kabintető./ Lásd Parragi Vilmos főhadnagy 21F-13 gépének kirobbant kabintetője 1965 máj.4, utána kényszerleszállás/
sainz 390837 2008. február 28. 19:06
Válasz erre
64
64
60
60

airforce.ru/history/modern/kolotukhin/index.htm

Mi ez a furcsa pilon a 23-ason?
Az APU-23 elodje lenne?

Az is erdekes, hogy a korai 23M-eken meg nem volt ott a kabinteto kozepen az otromba szeles merevites.
Mi a banatnak gyartottak kesobb azzal a kabintetot? Hogy kevesebet lasson kifele a pilota?
mig23papa 390834 2008. február 26. 22:21
Válasz erre
docu0009
docu0009
docu0013
docu0013
docu0284
docu0284

mint ahogy például ezeket is
mig23papa 390833 2008. február 26. 16:55
Válasz erre
Indiszkrecio:

sainz - mig23papa 1:1 sohasem lehet,
mivel én mindíg vissza adom a külcsönkapott képeket :-)
sainz 390832 2008. február 24. 01:40
Válasz erre
papa 0104_resize
papa 0104_resize
Untitled-Scanned-46_resize
Untitled-Scanned-...
Untitled-Scanned-54_resize
Untitled-Scanned-...

A pontos idopontot majd megkerdezem egy uttoro orsvezetotol, biztosan benne lesz a naplojaban...:))

Indiszkrecio:

sainz - mig23papa 1:1

En ugy gondolom nincs sok ertelme folytatni, bar kozben uj infokkal, kepekkel gazdagodtatok..
sainzs special offer: 2 in 1...:))

A foton Szucs Janos, kesobb kecskemeti hajozo.
sainz 390831 2008. február 24. 01:27
Válasz erre
Indiszkreciora indiszkrecio a valasz:

Idezet mig23papa Januar 31-i hangulatos levelebol(E-mail):

" Pápára soha nem települtek MiG-23M-ek főleg nem egy hétre. Kezdem azt hinni, hogy azt sem tudod hol van Pápa "
" mert ha valóban itt voltak Pápán akkor én találkozhattam is vele nem úgy mint te, mert kisdobosokat akkor még nem engedtek kószálni a reptéren , harci repülők között "

A kisdobosok es uttorok valoszinuleg tajekozottabbak a kerdesben, mivel ok kozosen fakat is ultettek az orosz pilotakkal.
sainz 390830 2008. február 24. 00:15
Válasz erre
forums.airforce.ru/showthread.php

Ez a Link szoljon a hitetleneknek.
Van ertelme az oroszoknal probalkozni, rengetegen vannak akik megfordultak kis hazankban, vagy az odakinti kepzes, elesloveszetek, hadgyakorlatok alkalmaval kerultek kapcsolatba - baratsagba - magyarokkal.
Es kozuluk sokan fotoztak, vagy tudjak ki fotozott...

Nem kell hozza kulonosebben kifinomult orosz nyelvtudas, hogy ellenorizzetek a mondandomat.

Nyitottam egy topicot "Asztrahany" cimszoval, gondoltam kicsit halaszok a zavarosban.
Hamarosan elokerult az ottani ezredparancsnok fia(Jurij) - 1982, amikor a 23-as szazad odakint volt elesloveszeten.
Felismerte a fotoimon az apjat, kuldtem neki jopar kepet, cserebe o is kuldott, es osszehozott nehany idosebb pilotaval, akik nagy fotos hireben alltak, es Magyarorszagon szolgaltak.
Aztan jelenkezett egy mostani aktiv pilota Asztrahanybol - Corsar -, es kepeket kert tolem az ottani muzeumba.
Kuldtem sokat, kaptam sokat...magyarokrol is...
sainz 390829 2008. február 23. 23:46
Válasz erre
Untitled-Scanned-01
Untitled-Scanned-01

Rumcajsz!
(no es mindenki aki itt olvasgat)

Mint lathato, olvashato, igen regota teljesen neutralisan postolgatok ide ezt-azt.

A melyentisztelt, szakkepzett ur meg mindig azon van fennakadva, hogy a tolem ajandekba, E-mail-ben kapott fotomra feltett kerdesere - honnan, kitol?(ajandek lonak ne nezd a fogat!) - adott valaszom beleillik e a vilagkepebe vagy sem.
Valaszom, melyet emilben szemelyesen neki kuldtem, tehat nem feltetlenul a nagy nyilvanossagnak - nevezzem indiszkrecionk az itteni felemlegeteset?
Igy hat kenytelen az ember fia valaszolni...
Egyebkent is az az orokifju tipus vagyok, aki idonkent szereti maqat ujra ovodasnak erezni...:))

De hogy a nagyerdemu erdekei sem seruljenek, ime itt a kerdeses foto csatolva.
Remelem eljut minden erintetthez, aki a tipust dedelgette, vagy csak siman a partvonalrol erdekli a dolog - mint jomagamat.
Es nem fog egy ujsagban vagy konyvben - egyesek honlapjan - megjelenni, mivel a felbontas ezt lehetove teszi, de nincs kompromisszum, gondolom az erintetteknek fontos, hogy felismerjek a kepen magukat.
sainz 390828 2008. február 23. 21:40
Válasz erre
" hát csak az hogy még mindíg össze-vissza beszélsz :-) "

A kepek beszelnek helyettem...:))..vagy talan 1974-ben Falkenbergben is te vagy egy magyar kollega fenykepezte a szovjet MiG-23M-eket?
Rumcájsz 390827 2008. február 23. 21:39
Válasz erre
Uraim, nem tudom, feltünt-e másnak is, hogy ennek a topicnak a cime: MiG-23, talán inkább ez legyen a téma, és ne én-te-ő ilyen-olyan-amolyan igy-úgy-amúgy, stb. Akinek
viszont ez utóbbiak a kedvenc témái, javaslom, cseréljenek emil-cimet és folytassák egymás között, én meg maradnék inkább a repülőknél ha lehet. Köszi Rumcájsz
Hind 390826 2008. február 23. 21:38
Válasz erre
Vajná,i Mír!
sainz 390825 2008. február 23. 21:35
Válasz erre
"teccik tudni, amikor építgetném a hasonló mélységű kapcsolataimat, akkor azt a szomorú válaszokat kapom, hogy még nem kapták vissza az egy fiatalembernek kölcsönadott képeiket"

Konkretan, neveket irj.
Valoban nalam van kozel 200 tekercs negativ, de azok a pilotak mind tudjak - megmondtam nekik amikor elhoztam az anyagot, hogy legkozelebb Husvetkor megyek haza, akkor kapjak vissza - hogy a negaszkenneles nem egyestes mutatvany.

A masik lehetoseg, hogy nem akarjak a neten viszontlatni es a fel orszagnak szetosztogatva tudni a kepeiket, igy nemleges valaszokat kapsz...
mig23papa 390824 2008. február 23. 21:25
Válasz erre
Kecskemét 1985
Kecskemét 1985

sainz
hiszem ha látom
"Most akkor mi van?" hát csak az hogy még mindíg össze-vissza beszélsz :-)
ez már így is marad szerintem,és ezzel a véleményemmel sajna nem maradtam egyedül :-(
teccik tudni, amikor építgetném a hasonló mélységű kapcsolataimat, akkor azt a szomorú válaszokat kapom, hogy még nem kapták vissza az egy fiatalembernek kölcsönadott képeiket
nemtudod ki lehet ez a fiatalember, kire gondoltak ezek az emberek?
mint például a mellékelt képhez hasonlókat is, amit véletlenül nem az orosz haverjaidtól kaptam!
Ui.: amúgy a mindegyikőnk által ismert személy te magad vagy éppenséggel
sainz 390823 2008. február 23. 20:44
Válasz erre
16-VA-043-B_resize
16-VA-043-B_resize
16-VA-043-B-cut_resize
16-VA-043-B-...
16-VA-045_resize
16-VA-045_resize
16-VA-176_resize
16-VA-176_resize

A squadron fuzetben levo szovjet 23-as fotok nagyreszenek is - " egy mindegyikőnk által ismert személy "-nel - van az eredeti 6x6-os orwo negaja(vagy 200Mb-os tiff nega-scanje), no es persze meg parszaz szovjet 23-as foto, amit furcsa modon szinten oroszoktol kaptam.
Most akkor mi van?
Ne foglalkoztasson a dolog, inkabb probalj hasonlo melysegu kapcsolatokat epiteni, es akkor neked is lesznek hasonlo kepeid...
mig23papa 390822 2008. február 23. 19:40
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6

Érdekes képekre bukkantam az 1. sz. képen látható kiadványban.
A 2. sz. kép jobb felső sarkában lévő képről azt írja a szerző, hogy a pápai
légibázison készült. Az igazság az , hogy Kecskeméten készült, az 1980-as disszemle felkészülés időszakában.A 3. sz. képen pirossal jelölve a pontos helyet. A dolog pikantériája az , hogy egy mindegyikőnk által ismert személy elmondása alapján ezeket a felvételeket ivano-frankovszki orosz pilóta barátjától kapta az eredeti negatívokkal együtt, aki egy ott parkoló AN 12 -es gép szárnyáról készítette a képeket,melynek helyét egy zöld körrel jelöltem. Szerény számításaim szerint elég szűkös az a hely egy AN 21-esnek. Ja és az eligazításon résztvevők közül (magam sem) senki sem emlékszik arra az AN 12-esre. Ugyanebből a sorozatból van a 4. számú képem. Bár akitől kaptam soha nem hallott erről az ivano-frankovszki orosz pilotáról. Vajon honnan kaphatta azt a képet?
Az 5. sz. kép jobb felső részén látható felvétel is ugyanabból a sorozatból van a kecskeméti felkészülés időszakából, a létra tetején egykori kollégám Cseh János látható.
Végezetük a 6. sz. kép jobb felső részén látható felvétel sem Pápán készült, hanem Mezőkövesden 1984-85-ös áttelepülésünk idején, még az is előfordul, hogy én készítettem azt a felvételt.
Mi lehet a tanulság ebből a történetből. Mindenki vonja le maga magának.
Lehet már soha nem tudjuk meg hogyan és kitől kerültek ezek a képek a squadron/signal birtokába, de lehet hogy igazából nem is érdekelmás senkit sem.,:-)
mig23papa 390821 2008. február 9. 11:23
Válasz erre
migi

fékernyőt vagy nemtudta elengedni (meghibásodás miatt) vagy nem akarta elengedni, (mert nem volt aki összeszedje utána) vagy mindkettő egyszerre, kabintetőt meg kinyitotta
mert melege lehetett, nálunk gurulás közben csak gurulóhelyzetre nyithatta a hajózó
migi 390820 2008. február 9. 10:39
Válasz erre
41b
41b

Sziasztok
Ismét egy érdekes kép , Vagy nem engedte el a fékernyőt , vagy korán nyitotta a kabint , vagy ?
Otti 390819 2008. február 6. 09:40
Válasz erre
mig23papa 390818 2008. február 5. 22:09
Válasz erre
Otti
lehet hogy igazad van, a Mig23 kifutási úthossza fékernyő nélkül 1200 méter, fékernyővel 800 méter

ezt a képet eltudnád nekem küldeni a nyilak nélkül a Mig23papa@freemail.hu címemre?
köszi
Otti 390817 2008. február 5. 11:51
Válasz erre
Pápa2
Pápa2

mig23papa, jók a képek, klasszul sikerült a retusálás :-) Amúgy ez jó kis mutatvány, de szerinted volt számottevő haszna a 23-ason? Nekem mindig az volt az érzésem, hogy pl. délről történő leszálláskor a 23-as simán be tudott volna fordulni a félpályán kicsit túl lévő gurulón (fekete nyíl), mert a fékernyőt "alig tudta elvonszolni" az elengedésig (piros nyíl). Te mit gondolsz?
mig23papa 390816 2008. február 4. 21:52
Válasz erre
1 előtte
1 előtte
1 utánna
1 utánna
2 előtte
2 előtte
2 utánna
2 utánna

megtaláltam a negatívot is erről az egyetlen Mig23 fékernyős leszállásról, elég pocsék állapotban, talán sikerült úgy -ahogy kijavítani a hibákat belőle
tudomásom szerint ezt sem gyakorolták előtte, ez volt az első és utolsó ilyen leszállás
magyar Mig23-assal, magyar pilóta által, talán mondhatom hogy a kedvemért és a kép kedvéért csinálta ezt meg Taszáron 1992-ben Sáfár Albert
Daala 390815 2008. január 31. 22:50
Válasz erre
mél ment!
mig23papa 390814 2008. január 31. 22:31
Válasz erre
Daala
dobj egy emailt

a mig23papa@freemail.hu címemre privátilag beszélgetnék veled
Daala 390813 2008. január 31. 22:06
Válasz erre
:)))
Király kép (mint a többi is)
Köszönjük!
Bár én Mi-8/17-esen dolgozok (nagyon rövid ideig MiG-29 is volt), de a 23-as mindig a kedvencem marad a vadászok közül!
Daala
mig23papa 390812 2008. január 31. 22:01
Válasz erre
MiG-23MF K.met
MiG-23MF K.met

Daala
emlékszem Kiséri Nagy Ferencre, többször találkoztam vele személyesen is, sok tanácsot adott mikor én is belekóstoltam a fotóriportereskedésbe, valószínú hogy ezt a felvételt is ő készíthette, annak idején nem sokan mászkálhattak a reptereken fotóaparáttal, a képet nem tőle, hanem egy repülős körökben jól ismert kedves barátomtól kaptam
ami azt jelenti, hogy nem sainz-tól került hozzám
Daala 390811 2008. január 31. 20:55
Válasz erre
Emlékszik még valaki a régi Néphadsereg és Igaz Szó újságokra? Asszem a légierős képek túlnyomó többségét egy bizonyos Kiséri Nagy Ferenc készítette. Jó lenne tudni, ki ő és elérhető-e valamilyen módon, talán tudna megosztani velünk képeket a gyűjteményéből...
Daala
cseka76 390810 2008. január 30. 22:04
Válasz erre
páncélos!

Légyszi írd meg az email címed mert nem találom!

köszi

cseka76
Otti 390809 2008. január 30. 09:19
Válasz erre
migi, mig23papa, a 21-es topikban válaszoltam.
mig23papa 390808 2008. január 29. 22:29
Válasz erre
Otti
mesélj nekem a 21-es topicban a 35-ösről
mig23papa 390807 2008. január 29. 22:27
Válasz erre
na szuper most meg a 23-as topikba tévedt be a 21-es
mig23papa 390806 2008. január 29. 22:26
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.