/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Miggyuri 390703 2008. január 20. 09:46
Válasz erre
MiG23papa!
Hivatalosan, hogyan lehet pl. egy iskola osztállyal bejutni a pápai bázisra?
Miggyuri
sainz 390702 2008. január 12. 19:24
Válasz erre
Kerlek kerdezd meg, hatha Vagvolgyi Laszlo tud nekunk vmi erdekeset mondani arrol, milyen nehez volt a 21-es utan megszokni a 23-ast.

Ahogy en tudom kozvetlenul leszallas elott a botkormannyal tulreagalta a "dolgokat", abbol lett a geptores.
De mindig csak az tudja igazan mi tortent, aki a kabinban ult...
mig23papa 390701 2008. január 11. 21:50
Válasz erre
sainz
megkérdezzem a Vágvölgyi Lacitól ?
sainz 390700 2008. január 11. 21:09
Válasz erre
Mit tudtok a MiG-23-asrol, amit 1979-ben leszallasnal tort ossze Vagvolgyi Lugovayaban a tipusatkepzesen?

Tipus? -23MS -23M -23MF -23BN?
A gepet leselejteztek, pilotank sertetlenul meguszta.

Tudomasom szerint minden alvaltozattal repultek a mieink odakint, kiveve az MF-et amire az atkepzes valojaban "fizetve" lett...
mig23papa 390699 2008. január 8. 19:16
Válasz erre
Tibcsi

sohasem mondták a hajózók , hogy ez gondot okoz nekik, kicsit keményebb volt a le-
szállás, és kész
Tibcsi 390698 2008. január 8. 15:04
Válasz erre
A nyilazási szöggel semmi gondom. Az mindenképpen annyi, akár van tök a szárny alatt, akár nincs. Én a fékszárnyról beszéltem, hogy max. csak felszállóhelyzetbe állítható.
mcs 390697 2008. január 8. 14:55
Válasz erre
Tibcsi!

Épp fordítva, kicsi nyilazási szög alacsonyabb leszáló sebességet eredményez.
Jav ki ha tévedek.
Tibcsi 390696 2008. január 8. 10:16
Válasz erre
Nem is igazából a repülésre gondoltam (az tiszta sor, hogy tovább tart a nafta), inkább a leszállások miatt nem lehetett leányálom, a nagyobb leszállósebesség miatt. :-))
mcs 390695 2008. január 7. 21:32
Válasz erre
Viszont kevés fotó található. Vagy csak nekem van kevés képem :)
mig23papa 390694 2008. január 7. 21:27
Válasz erre
mig23papa 390693 2008. január 7. 21:26
Válasz erre
tibcsi
szerintem inkább imádták annál több időt tudtak repülni egyhuzamban
legnagyobb repülési távolság póttartály nélkül 1850 Km, 3 darab 800 literes póttartállyal meg 2700 Km, és ekkor a maximális repülési idő 10 Km repülési magasságon,
0,65 M számmal 4 óra 18 perc lehetett
na változott kicsit a véleményed?
mcs 390692 2008. január 7. 21:03
Válasz erre
mig23papa 390691 2008. január 7. 19:28
Válasz erre
docu0084
docu0084

mcs

Mezőkövesden 1984 08 05- 1985 májusáig voltam, állandóan nem települt ott senki, ez volt akkor a Varsói szerződés tartalék reptere a leghosszabb betonnal, amikor mink ott voltunk találkoztunk a Taszárról néhány napra átelepült Szu 22-esekkel, és a Mig 21 Pf gépekkel
Tibcsi 390690 2008. január 7. 19:21
Válasz erre
Csak felszállóhelyzetbe? Képzelem, a hajózók mennyire utálhatták, ha póttartállyal kellett repülniük... :-)
mig23papa 390689 2008. január 7. 19:14
Válasz erre
mcs, és Tibcsi
igen, jól tudjátok, ha fent voltak a szárny póttartályok , akkor a szárny behúzás
hidraulikusan blokkolva volt,(nem lehetett behúzni a szárnyat)
és a fékszárny is blokkolva volt, csak felszállóhelyzetbe lehetett kiengedni
mig23papa 390688 2008. január 7. 19:13
Válasz erre
mcs, és Tibcsi
igen, jól tudjátok, ha fent voltak a szárny póttartályok , akkor a szárny behúzás
hidraulikusan blokkolva volt,(nem lehetett behúzni a szárnyat)
és a fékszárny is blokkolva volt, csak felszállóhelyzetbe lehetett kiengedni
Tibcsi 390687 2008. január 7. 14:47
Válasz erre
Ha a póttartály függesztve volt, akkor fix 16 fokon voltak a szárnyak rögzítve.
mcs 390686 2008. január 7. 13:19
Válasz erre
mig23papa!

A 23-ink gyakran repültek szárny alatti póttartállyal és ha igen, akkor rögzített volt-e a szög?
Mezőkövesden meddig voltál, és még mik voltak ott? Én ui a környéken nőttem fel és mindíg érdekelt a kövesdi reptér.

üdvözlettel: mcs
mig23papa 390685 2007. december 31. 14:15
Válasz erre
bocsi, én nem vettem észre hogy eltértem a témától, mert ez egy repülős topic, én meg a repüléssel kapcsolatos dolgokról beszéltem, vagy nem?

ja, és nektek is Boldog Új Évet
Muzzy 390684 2007. december 31. 12:55
Válasz erre
Mig23papa!
Hát azt, hogy eltértünk a topik témájától!
Előszőr helikopter technológián dolgoztam, később berendezésjavítón, de alapvetően a helikkel foglalkoztam többet.
A GKM a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumot jelenti...Gyakorlatilag az utolsó repülős mohikánok egyike vagyok a minisztériumban.
Hind!
Lhet, hogy találkoztunk, néhányszor voltam Szentkirályon is garanciális javítások alkalmával. Na meg a nagyjavított helik berepülése során műszaki ügyeletet is adtam.
Muzzy
Hind 390683 2007. december 30. 18:54
Válasz erre
Álló sor,jobb kettő.

Az első Mi-24P átadásakor
mig23papa 390682 2007. december 30. 18:44
Válasz erre
Muzzy
mit jelent az hogy "off topicok"
mi az a GKM , és milyen tipusokon voltál technológus mérnök
mig23papa 390681 2007. december 30. 18:42
Válasz erre
Hind
nem rossz, melyik vagy a képen?
Hind 390680 2007. december 30. 17:59
Válasz erre
mi24p037
mi24p037

Egy régi kép amúltból.
Hind 390679 2007. december 30. 17:57
Válasz erre
Szeva Muzzy!

Akkor lehet hogy mi is ismerjük egymást,hiszen számtalanszor vittünk hozzátok helikoptert Szentkirályról.
Holes Karcsosszal meg sokat poénkodtam a dinnyepálinkája miatt is.
Muzzy 390678 2007. december 30. 16:58
Válasz erre
Mig23papa!
Szerintem kezdünk egy kicsit off topicok lenni!
Röviden technológus mérnök voltam a PG-ben, most a GKM-ban vagyok.
Muzzy
mig23papa 390677 2007. december 29. 23:08
Válasz erre
milyen gépeket szereltél már,és most hol dolgozol?
Muzzy 390676 2007. december 29. 20:59
Válasz erre
Mig23papa!
Örülök, hogy összefutottunk!
Kérdezz, ha tudok válaszolok.
Nem tudom, hogy találkoztunk-e már személyesen! Ha nem, akkor szia, és üdv a fedélzeten!
Muzzy
mig23papa 390675 2007. december 28. 22:02
Válasz erre
Muzzi
teljesen igazad van, én is mondtam hogy a Mig23 egy "elfajzott" szerzemény, az orosz így találta ki, nem is nagyon foglalkoztunk azzal hogy miért,talán megegyezhetünk abban hogy ez nem is igazi interceptor,nekem harci gépben gondolkozva az F111 szárny mechanizáció tetszik, márcsak azért is mert az is variaszárnyú,de az utasszállítóknál is fantasztikus megoldásokat alkalmaznak
örülök hogy találkoztam veled, lehet hogy lesznek nekem is kérdéseim hozzád, ha esetleg nem igazán értek valamit repülő ügyben, bár az is lehet, hogy ismerjük egymást már régóta
Muzzy 390674 2007. december 28. 21:21
Válasz erre
Szia mig23papa!

A felhajtóerő változást elősegítő berendezéseknek se vége, se hossza!

Én elsősorban az általad említett interceptor működésére reagáltam!

Ha már visszamegyünk az alapokhoz, a csűrés során gyakorlatilag már a kezdetek óta differenciált csűrést használnak. Hogy ezt hogyan érik el, az más dolog. A dolog lényege, a szárny leárnyékolja a felfelé kitérő csűrőlapot, így az itt keletkező nyomaték kisebb lesz, mint ahol lefelé tér ki a csűrő. Így a forgató nyomaték nem egységes a két szárnyon. Vannak a hagyományos, eltérő kitérésű csűrők. Felfelé mindíg nagyobb szögben tér ki, mint lefelé. (hagyományos szöghimba geometrián alapuló megoldás) A másik megoldás, megpróbálják a felfelé kitérő lap felületét megnövelni(ezáltal a felhajtóerőt csökkenteni). Arról már ne is beszéljünk, hogy a hosszstabilitás miatt is célszerű, hogy mindkét szárnyon azonos légellenállás keletkezzen, minnél kevesebbet kelljen orsózásnál gépészkedni. Erre szolgál pl. az interceptor.
Csak azért csodálkozom, mert sem polgári sem más katonai repülőgépen nem találkoztam olyan megoldással, hogy az interceptornak nincs szimmetrikus kitérése.
PL. 737-esnek földetéréskor, amikor a teljes szárnymechanizációt használja, szinte lukassá válik a szárnya (féklapok, kiengedve, interceptor kinyit, orrsegédszárny kienged).
Egyébként repülőgépszerelő szakmunkásbizonyítványom van, utána a kijevi repülőmérnöki egyetemet végeztem el, majd a PG-ben dologztam, most is a szakmában tevékenykedem.

Muzzy
mig23papa 390673 2007. december 28. 18:38
Válasz erre
ja hát úgy könnyű, ha te tudod hogy ki a makettes
makettes 390672 2007. december 28. 18:37
Válasz erre
Már beszéltünk telefonon is...Starjánból...
mig23papa 390671 2007. december 28. 18:34
Válasz erre
Makettes
köszönöm a kedves szavakat, tudod a "kisdobos" amiben tud segít, szóval ha van kérdés válaszolok rá ha tudok, te hogy kerültél kapcsolatba a repüléssel?
makettes 390670 2007. december 28. 17:35
Válasz erre
Szia Laci!
Hát,felbukkantál itt közöttünk,köszöntelek nagy-nagy szeretettel!!
A Te tudásod itt aranyat érhet...
üdv. makettes
mig23papa 390669 2007. december 28. 17:26
Válasz erre
Untitled-6
Untitled-6
Untitled-8
Untitled-8

Muzzi
rossz híreim vannak, ennek az interceptornak (mi is furcsállottuk ezt az elnevezést, de az orosz ezt a nevet adta neki, ezért lehet a sok félreértés) bizony nincs szimmetrikus működése, ezért csakis a repülőgép bedöntésében van szerepe (ez nem A10 , ahol ezeknek a szerkentyűknek multifunkcionális szerepe van) a csűrés amúgy is csak differenciált lehet. Az áramlást csak egy okból kell rontani, azért hogy az áramlás hatásfoka kisebb legyen, ((amúgy vannak az áramlás hatásfokát javító(felhajtóerőt növelő) lehetőségek is, mint pl.: határréteg lefúvús lásd SZPSZ a mig 21-en, vagy határréteg leszívás, vagy pl ívelőlapok,(féklap) fékszárnyak, réselt, réselt hátrasikló fékszárnyak)) de ezt már használhatjuk a repülőgép fékezésére,vagy az irányváltoztatására . Ezt írtad:"A másik, amikor a differenciált csűrés miatt a szárny árnyékolásából adódódan tér ki felfelé azon az oldalon, amelyen a csűrés során a szárny felfelé mozdul el. "
Nem a differenciált csűrés miatt tér ki mert a szárny felfelé mozdul el,hanem amikor kinyílik az interceptor, akkor azt a szárnyat lefele nyomja, bedönti abban az irányban ahol ez kinyílik, értelemszerű, hogy akkor a másiknak bent kell maradni.
Az orosz azért találta ki, hogy a stabilizátor ollózómozgásával előidézett csűrésbe besegítsen, ha a szárny nyilazása 72 foknál kisebb, hiszen a stabilizátor mozgása is véges.
Leírom a vizszintes vezérsík kitéréseit is:
csak bólintásnál, bedöntés nélkül a vvs. belépőélén mérve felfele + 8,5 fok
lefele - 24 fok
ha bedöntés is van akkor nagyobb lessz a kitérése, mértéke függ a szárny
nyilazásától, 16 és 55 fok között fel és lefele is 10 fok adódik hozzá
55 és 72 fok között fel és lefele is 6,5 fok adódik hozzá
az "interceptor" kitérése 0 és 45 fok között változik, a szárny nyilazás függvényében, 16 fokos szárny nyilazásnál 45 fok, 72 fokos szárny nyilazásnál 0 fok a kitérése
úgy ellenőriztük ez a földön hogy kiengedtük a szárnyat 16 fokra és a botkormány kinyomtuk oldalra teljesen, és ekkor behúztuk a szárnyaz , az interceptor szépen bement ahogy a szárny ment befele
de a vvs.-hez is volt egy felszerelhető szögmérő a kitérési értékek ellenőrzésére
Igazad van, elég szokatlan lenne, hogy az interceptornak nincs szimmetrikus működése, de már tudjuk hogy ez nem is igazi interceptor , csak annak hívják.
Hasonlóképpen mint a szárny belépőélén lévő szerkentyű sem orrsegédszárny , hanem csak egy egyszerű lehajtható belépőél.
Remélem tudtam válaszolni minden kérdésedre.
Igaz, 23-ból nincs tipusvizsgád, hát milyenből van, engem is érdekel mindenféle repülő szerkentyű.
Muzzy 390668 2007. december 28. 14:36
Válasz erre
Mig23papa!
Csak kérdezném, hogy leszállásnál, illetve nagysebességről történő lassulásnál is az általad leírt módon működik az interceptor?
Az én ismereteim szerint, mint ahogy Te is irtad, áramlásrontó feladata van. Azonban az áramlást két okból kell rontani: egyik, amikor lassítani kell, ebben az esetben logikus, hogy szimetrikusan kell működniük. A másik, amikor a differenciált csűrés miatt a szárny árnyékolásából adódódan tér ki felfelé azon az oldalon, amelyen a csűrés során a szárny felfelé mozdul el.
Igaz, 23-ból nincs tipusvizsgám, de elég szokatlan lenne, hogy az interceptornak nincs szimmetrikus működése.
Muzzy
mig23papa 390667 2007. december 27. 21:47
Válasz erre
sainz
hát úgy 1984 08 05 és 1985 03 31 között amikor Mezőkövesden voltunk, de pontos dátumot szerintem a volt fegyveresek sem tudnának adni
migi 390666 2007. december 27. 21:44
Válasz erre
Szia meglaptad amit küldtem utoljára ? Ez az interceptor első hallásra kicsit bonyolult szegény földi halandónak ,vagyis nekem.
migi
mig23papa 390665 2007. december 27. 21:35
Válasz erre
Untitled-7

interceptor mechanizmus
Untitled-7
Untitled-18

interceptor kitérítve
Untitled-18

migi
fogalmam sincs ki követte el, szerintem ügyes fickó, de egy ici pici hiba van azért vele, építő jelleggel elmondanám
az interceptor (a szárny felső részén kinyíló áramlásrontó lap) nem nyíltat ki egyszerre mindkét oldalon hisz ez a csűrő szerepét töltibe, és az egyik oldalon is csak akkor nyilhat ki, ha a botkormánnyt oldalirányban kitérítve a stabilizátorokat is kitérítem, és hogy ne legyen olyan egyszerű a helyzet ekkor a stabilizátorlapok ellentétes irányban (ollózva) térnek ki, és hogy teljes legyen a zűrzavar, ez az egész vezérlés differenciálva van, a szárny nyilazás függvényében, minél jobban kint van a szárny annál jobban kitér az interceptor és annál nagyobb a stabilizátorok ollózása is
sainz 390664 2007. december 27. 18:33
Válasz erre
05-068-1_resize_cut
05-068-1_resize_cut

A dupla R-60 inditósinek 1979-ben a gépekkel együtt érkeztek vagy később?
Sokáig 2xR-3S-el a törzs alatt jártak készültségbe a gépek.

mig23papa!
Emlékszel mikor állt rendszerbe az R-60 nálunk a 23-ason?
migi 390663 2007. december 27. 16:35
Válasz erre
neo_mig23_01
neo_mig23_01

KERESNÉM ennek a makett készitőjét,keressen emailba : migi3@freemail.hu
üdv: migi
mig23papa 390662 2007. december 26. 13:06
Válasz erre
Pápa nyílt nap 2006 06 24
Pápa nyílt nap...

Miggyuri
a 15 -ös UB valamimásért lett lefestve
a Pápai nyíltnap időpontja általában előtte néhány héttel derül ki , legutóbb
2006 06 24 általában ilyentájt szokott lenni
Miggyuri 390661 2007. december 26. 08:56
Válasz erre
MiG23papa!
Köszi az infókat. Valamerre, a felsorolt számú gépeken túl láttam a 15-ös UB-n is ennek a jelzésnek a lefestett foltját. Lehet, hogy azon is volt?
Pápán mikor van nyílt nap?
Üdv: Miggyuri
mig23papa 390660 2007. december 25. 19:38
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11

futóbehúzás Mig23-as módra
mig23papa 390659 2007. december 25. 19:12
Válasz erre
sainz
sajna ez a helyzet, nemtudok mit kezdeni azzal aki határozottan nemet mond a kérésemre
a komának a nevét majd igyekszem megszerezni
mig23papa 390658 2007. december 25. 19:03
Válasz erre
MIG23MF 05
MIG23MF 05
MIG23MF 05
MIG23MF 05
MIG23MF 09
MIG23MF 09
MIG23MF 11a
MIG23MF 11a
MIG23MF 11b
MIG23MF 11b
MIG23MF kabin
MIG23MF kabin
MIG23MF szárny bekötés
MIG23MF szárny bek...
MIG23UB 16
MIG23UB 16

néhány kép, használjátok kedvetek szerint
mig23papa 390657 2007. december 25. 18:55
Válasz erre
Hímzett századjelvény
Hímzett századjelv...

Heló Miggyuri

a történet lassan a feledésbe merül, én is kérdeztem már a régi kollegákat, konkrétumokra szinte senki sem emlékszik
tudomásom szerint a hajózók találták ki, egységes formában mind a három század részére, a külömbség csak a század számát jelképező római számban mutatkozott , fel is festették hamar pár gépre, a Mig21 esek közül senki sem emlékszik hogy melyik gépekre a Mig23 asok közül a 01 02 03 engedély a felső vezetés részéről nem volt, kicsit sutyiban ment a dolog, ezért amikor kivittek a keszibe olyan 21-est ami fent volt ez a jel, és kiderült hogy ellenőrzés lessz a kesziben, azonnal le kellett cserélni olyan gépre amin még nem volt fent
készítettek hímzett századjalet is, fent is volt néhány hajózó ruháján, én is onnan könyörögtem le egyet, ha jól emlékszem a Sikitől
érdemes nyíltnapra Pápára jönni, lehet kérdezni a régi pilótáktól, szerelőktől
Miggyuri 390656 2007. december 25. 17:46
Válasz erre
Hali!
Én legutóbb augusztus 10-án szóltam hozzá.
Ami érdekelne, esetleg, az a századjelvény, amit kísérleti jelleggel felfestettek akkori 23-asokra.Ki, mikor, hogyan miért stb.
Miggyuri
sainz 390655 2007. december 25. 17:36
Válasz erre
sainz 390654 2007. december 25. 17:34
Válasz erre
" és a képeit is mind kiszórta (gondolom a kályhába)"

Nnno... ettől megint könnybe lábadt a szemem.
Hihetetlen, de sajnos sokan vannak köztetek, akik hasonlóképpen tettek(tesznek), aztán nincs mit mutogatni az unokájuknak...

" amúgy holszerezted a mellékelt képet? "

Mint a cseh linkből is láthatod, én mindent megpróbálok, hogy ami még menthető, fellelhető a 90 előtti "csillagos-évekből", azt összeszedjem, rendszerezzem.
Az ominózus fotót egy veszprémi öregur kaparta nekem elő a fiókjai mélyéről.
Ő anno a megyei ujságnak dolgozott, kint volt riportot késziteni Pápán.
A pécsi megyei könyvtárban mikrofilmen végigbogarásztam a régi ujságokat, volt egy cikk, dátum, fotós neve...innen már relative könnyen ment, szerencsémre barátságos emberre akadtam, aki "hazamentett" néhány eredeti negativot, Pápa, dunai átkelés, éleslövészet 100mm-es pct ágyuval stb...
Ilyesmit nem talál az ember az ecseri bolhapiacon.

" a képen látható magyar "komát" ismerem, de a nevét meg ne kérdezd, ha lényeges kideríthetem neked "

Ha nem nagy fáradtság neked, megköszönném.
Van néhány eredeti negativ erről a hadgyakorlatról, dátum, helyszín, esemény megvan, csak a nevek hiányoznak némelyikhez...20 év mulva már nem lesz kit megkérdeznem ki van a képen...Csonka info így csupán.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.