/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
sainz 390536 2007. június 14. 22:17
Válasz erre
index.php
index.php
05 yellow 19 GIBAP 1992july
05 yellow 19 GIBAP...

íme
Zoli 390535 2007. június 14. 22:15
Válasz erre
A fő látható különbség a beömlők, de asszem a kiömlő is más volt. A 27-es orra kissé magasabb, és nyilván az antennák, ablakok stb is mások (a 27-esen, alváltozatonként is elég vegyes ezek elhelyezése). Ha jól rémlik, a szárnytövek is eltérőek. Talán még a futóművek is, de lehet, hogy már a BN futóit kapta a 27-es. Nagyjából ennyi, ha még eszembe jut valami, jelzem.
z
sainz 390534 2007. június 14. 22:11
Válasz erre
Legegyszerűbben a beömlőnyílás alapján lehet megkülönböztetni első ránézésre.
23BN - ugyanaz a terelőlemez mint a vadász 23-asokon.
27 - nincs, ill csak egy nagyon rövid terelőlemez van.
vrauko 390533 2007. június 14. 22:08
Válasz erre
No épp eztet nem tudom. Ugyanis mindenfelé aztat olvasom, hogy az originális MiG-27-et csak a SZU és India légi erőinél rendszeresítették, MíG a többi olyan ország, amelyik alacsony támadógépet akart, lebutított változatot kapott, és ez lőn a MiG-23BN. Mármost a kérdés az, hogy ez kívülről is lát6ó-é. A Hi-Decal 72-017-es lapjának festési utasításán van 1 robbantott ábra, amely azt hivatott mutatni, hogy a törzs fő része a classicus MiG-23-é, a kiömlő és az orr-rész a 27-é, de nem tudom, hogy ez így értelmezhető-é, vagy hogy ebből 1általán mi látszik. Szerintem nem sok, de biztos ami biztos, hátha valaki többet tud.
borisz 390532 2007. június 14. 21:42
Válasz erre
vrauko 390531 2007. június 14. 21:41
Válasz erre
T. Kollégák!
A szakértői testülethez fordulok kérdésemmel: milyen ekszternálisan is vizibilis differenciák vannak a Mig-27 és a Mig23BN közt? Azaz, milyen modificatiokat kell applikálnom pl. az 1:72-es Hasegawa Mig-27 ma ketten, hogy authenticus Mig-23BN-t produkálhassak? (már ha a dolog íly módon 1általán lehetséges).
Sámán 390530 2007. június 2. 17:36
Válasz erre
Sziasztok!

Hol találok olyan képeket, amelyeken a földi kiszolgálás látszik a gépek körül. Például az elektromos feltöltésről, üzemanyagfeltöltésről stb.

Köszönöm. Lovas Zoltán
Ego 390529 2007. május 31. 18:26
Válasz erre
Mindkettő, de csak egyben adom el az egészet!
Tibcsi 390528 2007. május 31. 11:48
Válasz erre
Zebi,

Én láttam. Nekem is megvan. De én sem tudok sok jót mondani róla. De amíg csak ez van, addig ez a legjobb 23-as! Ráadásul az Italeri még magyar matricát is ad hozzá. :))

Tibcsi
Tibcsi 390527 2007. május 31. 11:45
Válasz erre
Repvez,

Tophatters tedd be tavaly ide egy linket egy feljavított példányról.
Ehun van e: www.old.modelarstwo.org.pl/lotnicze/galeria/trojanowski/mig-23mf/index.html

Üdv: Tibcsi
sainz 390526 2007. május 31. 10:19
Válasz erre
36-04
36-04

Ha már a 21-es topikban atomoztunk...

Ez egy MiG-23M az atomhordozó konfigurációban.
Itt a "szélvédőkereten" szemmagasságban látszik az A-bomba kapcsolódoboza és ott a bombatartó a bal oldali törzspilonon.
A sármelléki 5.gv.iap. és a kkiskunlacházi 14.gv.iap. egy-egy százada folyamatosan így repült, soha nem vették le a tartópilont róluk...
Repvez 390525 2007. május 30. 19:02
Válasz erre
A HAD decal az melyik változat a Data vagy az ék és számsoros?
És mennyi lenne csak a matrica külön?
Ego 390524 2007. május 30. 17:38
Válasz erre
Eladó !

1/48 Italeri (2649) Mig23
1/48 Eduard mask
1/48 HAD decal

Ár: 4000 ft.
Tophatters 390523 2007. május 30. 16:45
Válasz erre
DSCF3843
DSCF3843
DSCF3844
DSCF3844

Szia!

Én ezt az idei szolnoki versenyen láttam.
Zebi 390522 2007. május 30. 16:15
Válasz erre
Ja, akkor te az 1/48-as ex-ESCI-re gondolsz :-)
Nem láttam azt a makettet, de nem hallottam túl sok jót róla.
Repvez 390521 2007. május 30. 16:11
Válasz erre
Azért gondoltam, mivel én az 1/48-as 23-asra gondoltam, hogy még sehol nem láttam a neten se egy megépitett esetleg egy feltuningolt modellt belöle.Pedig külföldön egyszerübb hozzájutni a kiegészitökhöz is.
Zebi 390520 2007. május 30. 13:18
Válasz erre
Nem, volt egy nagyon szépen megépített szürke 1/72-es, második lett a kategóriájában.
Repvez 390519 2007. május 29. 21:51
Válasz erre
1/48-as méretarányra gondolsz?A Móvárit az láttam körbe is fotoztam
Zebi 390518 2007. május 29. 21:27
Válasz erre
Volt Móváron egy szép példány. De sajnos még mindig az Academy a legjobb ebben a méretben, az Italerinél már ránézésre is nagy gondok vannak a kabintető környékén.
Repvez 390517 2007. május 29. 21:19
Válasz erre
Már azért egy jo ideje kint van a piacon az italeri 23-asa,de még nem láttam sehol se belöle elkészült példányt.Csak a viszonyitás végett megnézném, hogy ki mit hoz ki belöle.
SSgt.Chris 390516 2007. május 28. 13:27
Válasz erre
1

MIG-23UB
1

Hooopsz a kép lemaradt...talán most:
SSgt.Chris 390515 2007. május 28. 13:26
Válasz erre
Egy kis unikum...dió ötlet, meg ilyet sem sűrűn látni, gondolom. :-)
sainz 390514 2007. május 21. 00:27
Válasz erre
000026_resize
000026_resize

1982 SZTRELBA

Asztrahany

Soproni Károly "bevetés-előtt"

ŐT sem felejtsük el...
Nyugodjék Békében !

(A fotóért köszönet Jurij Milusevnek, kéretik nem használni másutt...Köszönöm )
Miggyuri 390513 2007. május 13. 15:33
Válasz erre
Láttam őket. Elgondolkodtatóak.Köszi!
Miggyuri
zsury 390512 2007. május 13. 11:42
Válasz erre
Ok., felteszem őket az érdekes képek topic-ba!
Miggyuri 390511 2007. május 13. 11:36
Válasz erre
A pápai MiG-Szu-parkkal kapcsolaban minden érdekel.
Köszi!
Miggyuri
zsury 390510 2007. május 13. 11:32
Válasz erre
Hát ez bizony elég szomorú...
Van még egy pár kép,a SU-22-esekről , meg a mig-21-esekről is.
Ha érdekelnek felteszem őket.
Azok is ilyen szép, de szomorú képek.

Üdv, Zsury.
Miggyuri 390509 2007. május 13. 06:34
Válasz erre
Kösz Zsury!
Gyönyörűek.
Csak egy hibája van mindnek - hogy repülés közbeni képek már nincsenek közöttük! :)
:(
Miggyuri
zsury 390508 2007. május 12. 23:57
Válasz erre
Pápa
Pápa
pápa 5.
pápa 5
pápa 6.
pápa 6
pápa 7.
pápa 7
Új kép
Új kép
Új kép 2
Új kép 2
Új kép 3
Új kép 3
Új kép 4
Új kép 4
Új kép 5
Új kép 5
Új kép 6
Új kép 6
Új kép 7
Új kép 7
Új kép 8
Új kép 8
Új kép 9
Új kép 9

Szia Miggyuri! Asszem ezek a képek pápán készültek.

Üdv, Zsury.
Miggyuri 390507 2007. május 12. 10:28
Válasz erre
Urak!
Méretek, fotók kellenének a pápai repülőtér repülőgép fedezékeiről. Elsősorban a külső elosztása, ejáratok képe, elhelyekedése, nagysága érdekelne. A dolog sürgős volna.
Miggyuri
sainz 390506 2007. május 10. 21:05
Válasz erre
MiG-21MF

Sidewinder,Marconi elektronika, meg a jóég tiudja még mi nincs bennük...
Mai napig nagy a titkolózás ezzel kapcsolatban.
Én mégis inkább képességnövelésnek nevezném, mint modernizációnak, de ez is több mint tizéves történet.
ronniefrown 390505 2007. május 10. 20:40
Válasz erre
Melyik valtozat repul meg az egyiptomiaknal? Meg az eredetiek, vagy modernizaltak oket?
sainz 390504 2007. május 9. 19:04
Válasz erre
Most nemrég volt egy közös egyiptomi-amerikai hadgyakorlat.
Az egyik egyiptomi tízezres öreg róka gépágyús gyak. légiharcban szépen "megfirkált" egy F-15C-t
(Az igazsághoz hozzátartozik, hogy négy 21-es ellen játszott két Eagle)
sainz 390503 2007. május 9. 18:27
Válasz erre
János Béla Taszárról, MiG-21PF,Szu-22...4300 óra körül, ha jól emlékszem.
Meg fogom kérdezni.
ronniefrown 390502 2007. május 9. 17:17
Válasz erre
Most ugrott be Eory Elek neve. Persze az o sztorijat is az egykori Top Gun-bol ismerem es o 56-utan nem repult csapatnal. Ha jol emlekszem 5000 ora koruli idovel ment nyugdijba a 70-es evek elso feleben a PG-bol. Szinte csak Migeken repult.
ronniefrown 390501 2007. május 9. 17:13
Válasz erre
Ezek nem semmi infok sainz! 10000 ora 21-esen! Azt hittem ekkora oraszamokat csak forgalmi pilotak ernek el. Nalunk asszem 3 ezer ora koruli idokkel mentek nyugdijba azok akik az 50-es/60-as evektol nyomtak. Ennel nagyobb szamokrol legalabbis nem olvastam.
boriszjelszint 390500 2007. május 8. 10:57
Válasz erre
nekik könyű, tele vannak/voltak olajjal
sainz 390499 2007. május 8. 10:51
Válasz erre
Az egyiptomi Qadri al-Hamid dandártábornok így emlékszik erre az időszakra:

"A háborút követően elkezdtük az intenzív kismagasságú repülőkiképzést. Tudtuk hogyan készüljünk fel az eljövendő harcra. Csak július folyamán több mint ötven órát repültem és hat hetet töltöttem a reptéren egyhuzamban, szabadnap nélkül. Légi fedezetet adtunk a szovjet utánpótlás kirakásához a kikötőkben és reptereken, evvel párhuzamosan pedig kemény kiképzőrepülés folyt. Hihetetlen nyomás alatt álltunk mind az ellenség, mind pedig saját parancsnokaink által, de ezen erőfeszítések drámaian fokozták pilótáink harckészségét.”
sainz 390498 2007. május 8. 10:45
Válasz erre
Ez is egyike a tévhiteknek, amiért jórészt a Top-Gun, Aranysas a "ludas"...

Levelezek több orosz oktatóval is, akik Lugovoye-ban,Krasznodárban,Kusovkán repültek a 70-80-as években.
Mindannyian kifejezetten tolakodtak azért, hogy egyiptomi,szír pilótákat oktassanak.
Lugovoyeban 1973-77 közt a szír,iraki,egyiptomi pilóták többsége egyetlen MiG-23UB felszállás után "elmehetett" egyedül a MiG-23MS -23BN harci változatokkal !
Többségük a harmincas éveik elejét taposta, hatalmas rutinnal a MiG-21-en és Su-7-en.
Pl. Egyiptomban 2200 repóra volt a 23-as tanfolyam előfeltétele!
A rekorder egy szír őrnagy, aki 34 évesen 3700 órával rendelkezett, ebből több mint 3400 MiG-21-esen !
A szír, egyiptomi, iraki pilóták jórésze, akik ebben az időszakban a 23-asra kerültek(73-tól, ne feledjük, 5 évvel korábban kaptak 23-ast mint mi magyarok és a VSZ országok többsége) , még az a generáció, akik britt repülőakadémián szereztek képzést, művelt családokból származtak, tanult emberek voltak..és túlélték 67-et és 73-at...
(Egyiptomban a mai napig repülik a 21-est, 4 pilótájuk van, aki több mint 10000 órát töltött a Fishbed kabinjában !)
Ezek olyan számok, amikről nyugdíjas magyar vadászpilótáink SAJNOS csak álmodhatnak, pedig ezekben az években még nálunk is rendesen gyalulták az eget...

A problémák főként a kezdő vietnámi és olyan afrikai, arab országokból érkező, szintén alapképzésre küldött növendékekkel voltak, ahol ténylegesen a "kunyhóból" válogatták össze az egészséges srácokat(egy részük rádiót is a Szu-ban látott először), vagy a poltikai átrendeződés, tisztogatás után nem kaptak lehetőséget az előképzett "régiek"..

Csak egy kis adalék, hogy odalent délen mennyire nem spóroltak a keróval:
A 67-es háború után közvetlenül, Egyiptom rengeteg használt(de még nagy üzemidő tartalékkal rendelkező) Mig-21PFM-et kapott NDK-ban települt Szovjet ezredektől.
Az egyik szállító An-12-es futóműsérülés miatt 3 hetet vesztegelt Kutamiah repterén, és mire megjavították, már vihette is nagyjavításra a két 21-est amit hozott, pedig mindkettőben több mint 200 óra volt még a következő revízióig...
A szovjetek négy Mi-6-ost üzemeltettek Szíriában és Egyiptomban, elegendő javítóbrigáddal az éjjel-nappali folyamatos hajtóműcserékhez, de amikor az MF-ek is beérkeztek, további négyet beüzemeltek erre a feladatra, és igy is alig győzték a melót..
Nagyüzemben ment a kismagasságú kiképzés, ami "ette" a gépeket ...
Miggyuri 390496 2007. május 8. 04:40
Válasz erre
Igen s után otthon a bőséges repórákkal be is hozták az előnyünket. Ez volt a folytatás.
Miggyuri
ronniefrown 390495 2007. május 8. 00:05
Válasz erre
Egy regi top gun-bol annyira emlekszem, hogy a magyarok kb 10 ora utan mar elmentek egyedul a tipussal. Az araboknak ugyanehhez 100 ora kellett. De ezt bizonyara ti is olvastatok.
sainz 390494 2007. május 7. 20:12
Válasz erre
Lugovaya

a cirill betük nem jelennek meg...o((
sainz 390493 2007. május 7. 20:11
Válasz erre
lug0124[1]
lug0124[1

Луговая - itt voltak MiG-23 átképzésen a magyar pilóták 1979-ben

Jónéhány cikk iródott már a 23-assal kapcsolatban,balesetek,lövészetek...de az átképzésről nem sokat lehet fellelni(legfeljebb közvetlenül a pilótáktól).
Könnyen ment ?
Mennyi órát repültek?
Mivel lőttek élesben?
Mennyire volt lenyügöző elsőre az uj gép?
MiG-23S -23B -23BN is üzemelt ott abban az idöben...esetleg fotó a gépekröl?
Arabok,kubaiak,irakiak,etiópok repültek akkor ugyanitt...Rengeteg sztori lehet...

Ha valakinél vannak innen porosodó infók, sztorik, kéek...Eló velük...o))
Miggyuri 390492 2007. május 7. 14:11
Válasz erre
Kori!
Erről a századjelvényről kéne nekem még infó, meg ha van még fotó.
Miggyuri
sainz 390491 2007. május 6. 20:34
Válasz erre
low
low

fűnyiró...
kori 390490 2007. április 27. 10:49
Válasz erre
1

Régi Szd jel
1

makettinfo.hu/upload/200704/422_63562_1.JPG

Miggyuri, ezt neked küldöm, azt hiszem ezt keresed, most akadtam rá.
FISHBED 390489 2007. április 22. 12:16
Válasz erre
jó napot, jó repülőidőt kívánok mindenkinek.

Mint a nickemből is következtethető, a 21-es a szívem csücske! A sorok között böngészve feltűnt a 2000 aug. 24-ét , illetve a hivatalos utolsó felszállásokat követő idő körüli bizonytalanság.

Tehát az utolsó felszállást az 5531 oldalszámú - parancsnoki - BISz-szel Lanecker Józef ezredes úr hajtotta végre 2000 augustus 31-én 14.05-kor startolva, és 14.21-kori leszállással. Ezután már 21-es semilyen feladattal nem hagyta el a pápai betont.
boriszjelszint 390488 2007. április 20. 15:46
Válasz erre
Vót egy rakat, aztán inkább előtték. Az nem lehet?
sainz 390487 2007. április 19. 22:25
Válasz erre
Szovjeteknél lőttek harcirész nélküli levegú-levegú rakétára is, még MiG-21F-13-al is.
Az egyik gép inditott, a másik lelútte, aztán forditva..

De az RS-2US célja még mindig talány.
Egy halom fotóm van lengyel lövészetekről éles RS-2US-el felpakolt magyar MF-ekről, de az ismerőseim közül pont akkor nem volt kint senki...
talán itt akad majd vki aki tudja...
Repvez 390486 2007. április 19. 20:42
Válasz erre
Azzal kezdtem de nem találtam semmit sem náluk.1/48-as méretben.Probáltam olyan gépeket is vadászni ami még alkalmazta ezt a sint,de ha jol tudom az APU-23D-t azt csak a mig 23-as használta a dupla r60-as inditosint talán még a 21-es is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.