/ Fórumok /

Az égbolt meghódítói - kicsiben

Mivel a repülőgépek még nem rendelkeztek önálló topikkal, ahova az elkészült makettek fotóit fel lehetett tenni, többek javaslatára létrehoztam ezt. Renmélem, nem kerül törlésre.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.
ChevyG 395253 2008. január 1. 16:35
Válasz erre
Keri 395252 2007. december 30. 11:32
Válasz erre
Sziasztok!
Hú,egy régóta várt makett 1:48-ban!
www.hyperscale.com/2007/reviews/kits/tamiya61100reviewbg_1.htm
Keri
Charger 395249 2007. december 29. 19:01
Válasz erre
Hát azért írtam ebbe a topicba,hogy hátha valaki tud ilyet.
Apaka 395248 2007. december 29. 18:56
Válasz erre
Charger 395247 2007. december 29. 18:54
Válasz erre
Hali

Tudok olyan oldalt amint Vought f4u Corsair-hez vannak érdekes festések?
Hickory 395246 2007. december 19. 11:09
Válasz erre
Félreértés történt,én nem a giroszkópra értettem,hanem még mindig a hajtóműnél járok:D
Rumcájsz 395244 2007. december 19. 10:48
Válasz erre
Bocs, de ez téves, a giroszkópban egy három szabadságfokú keretre függesztett lendkereket pörgetnek, amely az igy megnövelt tehetetlensége miatt bármely mozgás/elfordulás esetén megtartja eredeti helyzetét a kereteket a tengelyük körül elforditva.A keretek elmozdulását mérve és kijelezve müködtetik pl az elfordulásjelző
müszert és a mühorizontot is, de ez az alapja a tehetetlenségi navigációs rendszernek is, amit pl. használnak a ballisztikus rakétákon és a repüléstechnikában is.
Amire Te gondolsz /és amiben tényleg nem forog semmi/ az a "kissé" más elven müködő
sokkal pontosabb, de könnyebb, kisebb energia-igényü LÉZERGIROSZKÓP /csak a feladatkör ugyanaz/.
Hickory 395242 2007. december 18. 20:48
Válasz erre
Stefan 395241 2007. december 18. 15:19
Válasz erre
Ja, ez olyan fajta? Nem néztem. Abban tényleg nincs. Akkor a giroszkópban forog csak valami, igaz az már nem légcsavar :DDD
Hickory 395240 2007. december 18. 15:13
Válasz erre
A torlósugárhajtóműben nincsenek turbinalapátok,bleee!:)
Stefan 395239 2007. december 18. 14:05
Válasz erre
Végül is a turbinalapát is olyan, mint egy légcsavar... :DDD
xcraft 395238 2007. december 15. 16:52
Válasz erre
Szia Prop!
Attól, hogy nincs rajta "propeller", még volt hajtóműve. :))
Ez ramjet volt, írva is van valahol. Van egy kép, amin propelleres gépek hátán van a Leduc 021, ez volt az indítófokozat, csak így indult be a torlósugárhajtómű.
A 021-et továbbfejlesztették, és létrehozták a 022-őt, ez sokkal szebb, és úgy tudom, már önállóan is tudott startolni, talán rakétahajtással.
www.book-of-thoth.com/portalsupport/coppermine/displayimage-271-1011.html
Propellerfanatic 395237 2007. december 15. 15:06
Válasz erre
Hali!
Mr. X majd helyesbít, de ez nem az a francia gép, amelyiknek nem volt hajtóműve?
ChevyG 395236 2007. december 15. 01:37
Válasz erre
Hi!
Elképzelem, hogy 1 apró hiba miatt beszippantja a kabint:)

üdv
Charger 395235 2007. december 14. 23:32
Válasz erre
xcraft 395234 2007. december 14. 23:22
Válasz erre
Szia Chevy!

Köszi. Ez alapból olyan sz.r makett, hogy Martin biztosan egy mágus. Már voltam rendelésközeli állapotban hozzá, de szerencsére megfékeztem magamat. :)
Technikatörténetileg viszont nagyon érdekes gép, én nem szerettem volna a szívócsatorna közepén ücsörögni.
ChevyG 395233 2007. december 14. 19:35
Válasz erre
Hind 395232 2007. december 13. 11:30
Válasz erre
Srácok!Indításkor lebukik a szívócsatorna,a nagy sebességű repülés közben már nem ezzel a buktatással szabályozzák a sebességet,hanem egy belső,felülről leereszkedő belső plafonlemez mozog.A szívócsatorna buktatása,a levegő áramlásának támadásfelületét optimalizálja.Pl felszálláskor amikor 30-40fokos az állásszög.

a YOUTUBE-n nézzétek meg
Rumcájsz 395231 2007. december 13. 11:14
Válasz erre
MDSca
Automatikus üzemmódú földi állapotban törvényszerü a felső helyzetü beállitás, /indi-
tásnál és kis sebességen nagy keresztmetszet kell, hogy elég levegőt kapjon a hajtómü/
de pl. müszaki karbantartás, tesztelés közben bármely pozició ugyanúgy előfordulhat,
mint repülés közben.Tehát normál helyzetben, pl. fegyverzettel felszerelve parkol a gép
az állóhelyen - logikusabb a felső pozició - ,karbantartásnál - szigorúan fegyverek nélkül - pl. diorámába helyezve bármelyik OK'
MDSca 395230 2007. december 13. 11:00
Válasz erre
Rumcájsz, köszi az információt. Ezek szerint bármelyiket rátehetem.
Rumcájsz 395229 2007. december 13. 10:52
Válasz erre
MDSca'
Majd minden hangsebességnél gyorsabb jet-gépnél szabályozzák a levegó-beömlő keresztmetszetét,az F-15-nél ez a módszer.Sürü légkörben /földközelben/, nagy sebes-
ségnél csökkenteni kell a keresztmetszetet, hogy ne túl sok levegő jusson be a hajtó-
mühöz. A beömlő aljánál lévő forgáspont körül "buktatják" a felső terelőlemezt, ezzel szabályozzák a keresztmetszetet.
MDSca 395228 2007. december 12. 22:00
Válasz erre
Jó kis oldal, a minap akadtam rá, onnan puskázok:) De ha már F-15E.. Adtak hozzá kétféle beömlőt, az egyik felső része tök egyenes, párhuzamos a törzs felső részével, a másik meg ilyen kókatag:) Mi az ábra ezzel? Fotókon mindkét félét láttam. Bocsi ha esetleg láma a kérdés, köbö az első sugárhajtású makettem:)
Üdv!
Cébés 395227 2007. december 12. 21:56
Válasz erre
na menj a... ez nagyon komoly lesz vazze!!!
Az a kerék nagyon durva.

minden elismerésem!
Joce 395226 2007. december 12. 21:52
Válasz erre
Sziasztok!

Ha már F-15E... Itt mindent megtaláltok vele kapcsolatban, majdnem minden Magyarul! is olvasható.
www.f-15estrikeeagle.com/

Üdv Joce
MDSca 395224 2007. december 12. 19:46
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek a tippeket, kipróbálom mindegyiket!
Kalóz 395223 2007. december 12. 17:25
Válasz erre
Nagyon vékony rézdrót. Egyes villanyvezetékeket (0,75 1.0 mm2-esek) lecsupaszítva juthatsz megfelelő vastagságúhoz. lehetőleg ne áram alattival kísérletezz :-)
Zoltán 395222 2007. december 12. 17:12
Válasz erre
Image00026
Image00026
HPIM4185
HPIM4185

MDSca.
Én régebben húzott szállal kísérleteztem.Megtörtem 3szög alakban aztán lefestettem valami fémszínnel.Nem nagy szám,de a semminél jobb.
Stefan 395221 2007. december 11. 16:41
Válasz erre
Csak tipp, de ezeket én már próbáltam:

- Valamilyen joghurt, vagy tejfölös doboz alufóliás teteje ollóval akkorára vágva, amekkora kell;

- Vékony forrasztóón kilapítása (pl. vastag csavarhúzó hengeres részével), így ékszíjat csináltam egyszer.

Mindkét esetben erősen ajánlott fémalapozóval átfutni rajta festés előtt.
MDSca 395220 2007. december 9. 11:53
Válasz erre
Sziasztok!
Vettem egy Academy F-15E gépet 1:48ban éshát a katapultülés elég szegényes. Meg szeretném csinálni az öveket rá, de a csatokat nem tudom miből készítsem el. Tudnátok segíteni?
Daala 395219 2007. december 5. 21:44
Válasz erre
Főleg, hogy átmérőben is kisebb az F-15-ös kiömlője
Keri 395218 2007. december 5. 21:28
Válasz erre
Köszi,xcraft,akkor azt használom!
MattHeafy 395217 2007. december 5. 18:44
Válasz erre
Matróz 395216 2007. december 5. 18:39
Válasz erre
Ha már F-15...
Olyasmi jutott eszembe hogy 72-es B-1-eshez 48-as F-15 kiömlők ,de 48-ban nem vagyok járatos,nem tudom milyen az átmérője a 48as Sas-kiömlőnek.Realizálható?
xcraft 395215 2007. december 5. 18:29
Válasz erre
hello!
Szerintem jó a H58, még világosítani sem kell.
Keri 395214 2007. december 5. 15:46
Válasz erre
Helló!
A törzsközépen nem utazókonténer van,hanem egy AN/AXQ-14-es Data Pod,éppen az imént említett AGM-130-as és EGBU-15 miatt.
Keri
Keri 395213 2007. december 5. 15:35
Válasz erre
Titteletem!

Az lenne a kérdésem felétek,hogy a Gunze H58-as mennyire színhelyes 2.vh-s Us Int.green-nek(az ANA 611-esnek),illetve ha nem jó,ti mit szoktatok használni?
Köszönöm a válaszokat!
Keri
Archy 395212 2007. december 5. 14:24
Válasz erre
A beömlők alatt a Lantirn rendszer két konténewre van. Az USAF F-15E-k még ezt használják. Az F-16-osok nagy részén már a Litening, vagy a Sniper van rendszerben.
A törzs alatt középen az az utazókonténer.
A szárnyak alatt a ball oldali egyértelműen a Mk. 84 1t-nás bomba valamelyik precíziós változatának (Aszem HOBOS) gyakorlópéldánya. A jobb szárny alatti viszont nemtom mi.
Áron
xcraft 395211 2007. december 4. 23:32
Válasz erre
Lantirn, itt van két link hozzá, a két konténer együtt.
images.google.hu/imgres és ugyanez a konfiguráció, csak F-16-on
www.mensa-barbie.com/bloggerimages/LANTIRN_MB.JPG
halaci 395210 2007. december 4. 09:20
Válasz erre
szerintem is a Lantirn (Low Altitude Navigation and Targeting Infra-Red for Night) két kapszulája van a beömlők alatt. A szárnyak alattiak pedig siklóbomba makettnek látszanak, esetleg csak terhelési próbára vannak felszerelve, azért nincsenek a szárnyak.
Matróz 395209 2007. december 3. 19:47
Válasz erre
A Lantirn talán a két konténer együtt,talán a rendszer elnevezése.
Nem hiszem hogy kazettás bomba sem utazó konténer_az valamivel kisebb.A középső tartón mintha adatközlő konténer lenne ami megmagyarázná az emlitett fegyvereket,de akkor miért nem látni szárnyakat rajtuk?
Matróz 395208 2007. december 3. 19:47
Válasz erre
A Lantirn talán a két konténer együtt,talán a rendszer elnevezése.
Nem hiszem hogy kazettás bomba sem utazó konténer_az valamivel kisebb.A középső tartón mintha adatközlő konténer lenne ami megmagyarázná az emlitett fegyvereket,de akkor miért nem látni szárnyakat rajtuk?
bgyasoldier 395207 2007. december 3. 17:39
Válasz erre
Lantirn??

Én utazókonténerre, vagy vmilyen kazettás bombára tippelek
Matróz 395205 2007. december 3. 16:47
Válasz erre
Azt hiszem a terepkövető radar.Engem meg az érdekelne mik vannak a szárnyai alatt?
Tippem volna a GBU-15 vagy az AGM-130 szárnyak nélkül?
bgyasoldier 395204 2007. december 3. 16:00
Válasz erre
F-15E_Strike_Eagle
F-15E_Strike_Eagle

Sziasztok!

Az F-15E jobb beömlője alatt milyen konténer van??
Köszi a segítséget.
warbirds 395203 2007. december 3. 14:17
Válasz erre
Prop, ez nem lesz egyszerű! Eddig nagyon jó, csak így tovább! warbirds
Propellerfanatic 395202 2007. december 3. 13:24
Válasz erre
P1000748
P1000748
P1000756
P1000756
P1000763
P1000763
P1000765
P1000765
P1000783
P1000783
P1000791
P1000791
P1000804
P1000804
P1000845
P1000845
P1000847
P1000847

Hali!

Én egy Roden 1:48-as SE.5.a-val foglalkozom mostanság.
Közel a befejezés, előtte néhány kép.
Hickory 395201 2007. november 29. 22:37
Válasz erre
Bund!
Ha Part ügyben megtudsz valamit,értesíts,mert az a szépség nekem is megvan:)
Bundesign 395200 2007. november 29. 22:23
Válasz erre
sziasztok!

vettem egy 48as icm mustang p51 b-ét, ha jól tudom tamiya átvétel, de nem vagyok benne teljesen biztos! a part maratás miatt lenne fontos. tudtok nekem ezügybe valami okosat mondani?

Bund
halaci 395199 2007. november 29. 08:45
Válasz erre
A CyberModeler Online-on több cikk is megjelent azt hiszem még tavaly, hogy az USA-ban olyan törvényt készültek beterjeszteni, ami magukat a maketteket tette volna jogdíjra kötelezetté. Vagyis a makettgyártónak kellett volna jogdíjat fizetnie az eredeti járgány gyártójának. A végén úgy tudom, leszavazták.
reromp 395198 2007. november 29. 02:45
Válasz erre
Hawk!

A logó nem gyári adatok alapján tervezett makettet jelent, más oka van:
Az EU Védjegyjogi irányelve elismeri az un. "jó hírű védjegy" kategóriát, amit ha bejegyeznek, akkor még egy makettet sem lehet kiadni a védjegyjogosult hozzájárulása nélkül, mert az adott védjegy már olyan elismertségnek örvend, hogy nem használható még egy teljesen más terméken sem. Ráadásul ha egy adott gép kicsinyítéséről van szó, akkor még azt sem lehet mondani, hogy ne lenne valami köze hozzá..:-) Hozzájárulás kell,már ha az adott cég szeretné feltüntetni a Lockheed és F-22, raptor stb. feliratot.)
A Tamiya nagyon okosan megoldotta, mert a Jeep kifejezést nem használta az új 48-as Willy's-én hanem annyit írt, hogy USA light vehicle. Így nem kellett a cégnek fizetni, bár egy Willy's van a dobozban, és ezt mindenki tudja
Mondjuk a kedvencem a kanadai állam, mert egy időben felmerült, hogy aki kanadai felségjeles matricát akar gyártani (vagy belerakni a makettbe) az fizessen:-) Nem tudom megvalósult e, de szép kilátások...
Ugyanezen okból hagyták abba a Vector-ék (hivatalosan) a P&W műgyanta motorok gyártását, mert a cég bepörgött, és nekiment a bandának védjegybitorlás címén.

reromp
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.