/ Fórumok /

2. vh-s bombázók

A címből ítélve már lehet sejteni a fórum témáját!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.
1., 2., 3., 4., 5.
ChevyG 395936 2007. február 1. 22:15
Válasz erre
48as Hobbycraft Ju-88asrol, és Ar-234-esröl mit lehet tudni?

Üdv: C
reptile 395935 2007. január 29. 13:10
Válasz erre
Sziasztok!

Heinkel He111 H6 hoz keresek anyagot, tud valaki segíteni? Elsősorban képek ill. festésminta érdekelnéne.
pilotka 395934 2007. január 27. 09:35
Válasz erre
KormosP 395933 2007. január 22. 13:46
Válasz erre
pilotka: Ezek mind a Warbirdtech -bol vannak?

kp
Podva 395932 2007. január 20. 22:50
Válasz erre
111H P.JPG méret: 280.8 KB
He 111 H és P közötti különbség.

Üdv Podva
pilotka 395931 2007. január 7. 07:49
Válasz erre
000.jpg méret: 274.3 KB
042.jpg méret: 188.8 KB
044.jpg méret: 241.7 KB
046.jpg méret: 219.1 KB
048.jpg méret: 242.7 KB
049.jpg méret: 230.6 KB
P-61

egy kis új szerzemény...igen törpös kis könyv digitalizálva
ChevyG 395930 2007. január 4. 11:44
Válasz erre
kaptam választ "Az égbolt meghódítói - kicsiben" tápikba
ChevyG 395929 2007. január 4. 11:20
Válasz erre
b25_01.jpg méret: 39.4 KB
Sziasztok!

én ezt a verziot (és ezzl a fstéssel) szeretném mgépíteni, de nem a matchboxot. melyik kitből lenne érdemes megcsinálni? (hasegawa-revell szerintem más verzio)
Kalóz 395926 2007. január 2. 21:03
Válasz erre
A II. vh-ban Budapesten is landolt gép házban. Ráadásul vitorlázó. Elég sok kép terjeng róla.
korzaar 395925 2007. január 2. 17:06
Válasz erre
Ráadásul mégcsak nem is arabok vezettték:)))
boriszjelszint 395924 2007. január 1. 22:40
Válasz erre
Sziasztok!
Most látam egy filmet a Sprektrumon, egy B-25ösről, amelyik "megtalálta" az Empire State Buildinget. hát kemény volt...
A másik oldalon jött ki néhány alkatrész, a farok, meg közben kint maradt...
Megmutatja, hogy mennyire megcsinálták a bombázót, hogy jópár alkatrésze megmaradt, a leszakadt motor betonfalakat öött át, satöbbi
mindez a második vh végefele volt ködben, a gép 300KM/H nál gyorsabban mehetett valamivel

fecó
Béla 395923 2006. december 29. 10:45
Válasz erre
Pilotka!
Nagyon köszönöm a képeket,megoldódott a probléma. B.U.É.K Neked, családodnak és a Fórum minden olvasójának!
Béla
gluer 395922 2006. december 29. 00:32
Válasz erre
van még azon az oldalon egy pár érdekes eset
www.daveswarbirds.com/b-17/contents.htm
ez meg egy másik kép arról a gépről, a pilóta nézegeti, hogy mit hozott haza :)
img.photobucket.com/albums/v385/FrankDrebin/AllAmericanBraggAfrica.jpg
Bendeguz 395921 2006. december 28. 11:17
Válasz erre
godolom a faroklövész, ha túlélte a támadást, akkor spurizott onnan ahogy csak tudott:P
Fodi 395920 2006. december 28. 09:37
Válasz erre
b17allamerican.jpg méret: 33.3 KB
torn-in2.gif méret: 25.6 KB
torn-up.gif méret: 26.7 KB
The B-17 "All American" (414th Squadron, 97BG) flown by Lieutenant Kenneth R. Bragg, its tail section almost severed by a collision with an enemy fighter, flew 90 minutes back to its home base, landed safely and broke in two after landing.

Hihetetlen, hogy mit kibírt a B-17...
pilotka 395919 2006. december 27. 12:05
Válasz erre
pilotka 395918 2006. december 27. 12:02
Válasz erre
b25_turretseat.jpg méret: 57.5 KB
B-25_86.JPG méret: 203.2 KB
B-25_Mitchell_ (21).jpg méret: 138.5 KB
B-25_Mitchell_ (47).jpg méret: 163 KB
B-25_Mitchell_ (66).jpg méret: 128.7 KB
p65.jpg méret: 263.1 KB
Béla !

Ha tudtam segíteni B-25 ügyben, akkor ok!
Podva 395916 2006. december 27. 08:37
Válasz erre
Hali Fodi!

Nagyon köszönöm!
Ez hiányzott a boldogságomhoz köszi! Matricát meg mindenbki gyárt hozzá azt megoldom!

Még egyszer köszi

Üdv Podva
Fodi 395915 2006. december 26. 20:31
Válasz erre
www.revell.de/manual/04377.PDF

Podva,
ez itt egy Revell He-111 útmutató. Sajnos nem írtad pontosan melyik kell, de ez épp fenn van a Revell honlapon. Mostanában újítottak, elég sok készlet útmutatója felkerült PDF formátumban.
Bendeguz 395914 2006. december 26. 19:48
Válasz erre
hi,
ha a matricákat is lefelejtette, akkor szerintem jobban jársz, ha írsz a revellnek egy meleghangú levelet, hogy ugyanmárejnyebejnye, és küldjék el neked postán és akkor "talán" megbocsátasz nekik
Podva 395913 2006. december 26. 19:33
Válasz erre
Hali!

A segítségeteket szeretném kérni a következőkben:
A Jézuska hozottegy Revell Heinkel 111-et sajnos a összeállítási útmutatót és a matricákat nem rakta bele a dobozba.
Ki tudtok segíteni agy scannelt vagy fénymásolt brossúrával?
Előre is köszi mindent

Üdv Podva
Béla 395912 2006. december 20. 19:06
Válasz erre
Vadász 395911 2006. december 20. 05:22
Válasz erre
Béla!
Két ünnep között szólj rám.

Vadász
Kalóz 395910 2006. december 19. 20:37
Válasz erre
Szia, Vadász!
Részvétem. Eddig nekem sem volt, tudom, mi az. Viszont most már bármikor küldheted, van időm foglalkozni vele.
Üdv: Kalóz
Béla 395909 2006. december 19. 20:06
Válasz erre
Sziasztok!

Tudna esetleg valaki képet küldeni B-25B Mitchell felső lövészkupolájáról, amelyiken látszik a hevederek csatlakoztatása a géppuskákhoz?
Előre is köszönöm a segítségeteket!

Béla
Vadász 395908 2006. december 19. 18:44
Válasz erre
Kalóz!
Most nekem níncs.

Vadász
Kalóz 395907 2006. december 19. 17:28
Válasz erre
Vadász!
Eddig nem jött meg, de most már bármikor jöhet, mert mától több lett az időm (a kocsim holnap vizsgázik :) )
Kalóz
TKB 395906 2006. december 18. 17:56
Válasz erre
Üdv!
Elnézést,mostanában nem néztem ide,köszönöm, a választ a heinkelhez,pár órán múlott hogy nem véstem be a panelvonalakat.Nem revell,iteleri 1:72.
üdv
Vadász 395905 2006. december 17. 07:46
Válasz erre
Kalóz!

Bemásolom és átküldöm.

Vadász
Miggyuri 395904 2006. december 16. 18:08
Válasz erre
A színes belsőtérről hallottam más adomákat is, de azok nem férnek ebbe a topicba. A szír T-72-esek legénységének kiképzéséről szól a dolog.
Miggyuri
Kalóz 395903 2006. december 16. 18:00
Válasz erre
Szia, Vadász!
Természetesen lehet róla szó, ha nem az elkövetkezendő napokban kellene.
Egyébként bocsi, ha manapság nem reagálok azonnal, de a kocsim szerdán műszakis, és holnap reggel vissza kell bontani a sebváltót, mert a kiemelőkar beleér a nyomlapházba. Szívás! :(((
Vadász 395900 2006. december 16. 05:59
Válasz erre
Némo 395898 2006. december 15. 16:36
Válasz erre
Vadász! Muzzy! Köszönöm a rengeteg infót.Aminek a közeljövőben neki fogok állni az valószinű egy román B-24/D(123782).Amiböl tudtommal 1db-ot zsákmányoltak az amerikai Tidal Wave hadművelet során.Kényszerleszállás után kijavították átfestették és üzemanyaggal feltöltve a brassói reptéren egy hangár előtt tartották.1943 dec.-22-én repültek vele elösször,de éles bevetésen soha nem vett részt.A román kiugrás után a németek apró darabokra bombázták a brassói reptéren.De még ehez néhány szerszámot,matricát be kell szereznem.Vadász!Tudatlanságomnak köszönhetően nem vágom hogy mit takar az RBK.(talán repülési baráti kör??)
Stefan 395897 2006. december 15. 14:58
Válasz erre
Erről a helyről konkrétan (még -de már rákerestem :) ) nem hallottam, de tudom (és ezért is írtam), hogy vannak nagyon kellemes éghajlatú (meg persze dögmeleg -mint Kara Kum) helyek is ott, de én arra gondoltam, hogy a ezen a legek országán vanak a világ leghidegebb pontjai :)
Bendeguz 395896 2006. december 15. 14:51
Válasz erre
HAllotttál ár Kara Kum-ról? az is ruszkiföld és nem sokkal kissebb, mellesleg akkorriban még a távolisztáni országok is a birodalomhoz tartoztak
Stefan 395895 2006. december 15. 14:47
Válasz erre
Mondjuk az orosz átlaghőmérsékletre azért jellemző (persze vannak meleg területek, de azért mégis Szibériáról híres nép...), hogy a legtöbb szerkezetnek nem a hűtésével szokott gond lenni, hanem épp ellenkezőleg ;DDD
Muzzy 395894 2006. december 15. 14:35
Válasz erre
Állítólag a kormányoszlopon a Boeing logó is benne volt. Azonban mégsem sikerült tökéletesre a másolás Az eredeti gép amgolszász méretezésű volt, a szovjetek viszont metrikust alkalmaztak (pl. lemezvastagság)
Azonban azt maguk az amik is elismerték, hogy a szovjetek a motorok hűtését megoldották, ugyanis a B-29-es egyik legnagyobb gondja a motorok túlmelegedése volt. (rengeteg volt a hajtóműtűz!)
Muzzy
Sanjurjo 395893 2006. december 15. 13:53
Válasz erre
Sziasztok!

A Tu-4-ről, én is olvastam ezt a szolgai másolást,lehet, csak anekdota, de a B-29 pilotafülkéjében talált az oroszok számára ismertelen funkcióju kihúzható tálcákat is beszerelték a Tupoljevbe, csak sok évvel később derült ki, hogy ezek egyszerű hamutálcák voltak:). Félelmetes, lehet tényleg igaz a mondás, "az oroszok maguktól, csak a szamovárt találták fel"...bár ez szerintem kicist túlzás.
KormosP 395892 2006. december 15. 13:24
Válasz erre
Valahol azt olvastam, hogy Sztálin parancsára a B-29 koppintási programot (Tupolev Tu-4) annyira betartották az oroszok, hogy nemcsak külsőre volt ugyanolyan, de még belsőre is. A Boeing beszállítók és/vagy a festési specifikáció alapján a zsákmány B-29 -esek belső festése nem volt egységes - keveredtek a festetlen, cinkkromát sárga és zöld részek. A megtorlástól félve a Tupoljev gyárban szolga módon az egyes egységeken található eltérő festést is 1-1 lemásolták.

kp
Muzzy 395891 2006. december 15. 12:01
Válasz erre
Nemo!
Annyiban egészítem ki Vadász Pistit, hogy az ingajáratnak hivott akció angliai illetve olaszországi repülőterek és Poltava között folytak. Azonban a németek két három támadás után azt a taktikát alkalmazták, hogy miután a bombázók megszabadultak Németország felett bombaterhüktől és megérkeztek Poltavára, a németek a rendelkezésre álló bombázókkal támadták a Poltava környéki reptereket. Ennek esett áldozatul néhány gép, és személyzete is, ezért viszonylag hamar le is állítottták az akciót. A sérült gépeket nem volt gazdaságos a helyszínen javítani, ezért az amik otthagyták, amelyeket később a szovjetek kijavítottak. Így jutottak távolsági bombázóhoz. Állítólag a szovjetek szándékosan hagyták a repteret lebombázni, így jutottak ingyen gépekhez (lancaster, B-17, B-24 és P-51 Mustang) (az USA nem volt hajlandó a B-29-esek lend leasing keretében átadni a szovjeteknek, ez okozott is egy kis feszültséget. A távolkelet egyébként érdekes ilyen szempontból, mert a szovjetek a japánokkal kötött egyezmény alapján elvileg internálták az itteni USA gépeket és személyzetet. (gyakorlatilag hadifoglyként kezelték őket, bár ez a fogság inkább csak látszólagos volt.)
Muzzy
Vadász 395890 2006. december 15. 05:09
Válasz erre
Nemo!
A történet csak annyban sántit, hogy a Poltaván ott ragadt B-17 -eseket az USAF nem akarta haza vinni, mert drága és esetleg veszélyes vállalkozás lett volna. Inkább leselejtzték. Ezekből a gépekből használtak az oroszok néhányat, de már csak a háború után.
A távolkeleten kényszerleszált B-29-eseket viszont tényleg kérték volna vissza az amik, és ott tényleg csak a személyzetet adták vissza.

Hasonló módon került a VVS kezelésébe néhány B-24, Lancester, és Ventura. Tudok még egy Walrusról is.

Egy db B-24 Zsukov személyi gépe lett.
A Lancesterek szállitási feladatokat láttak el, késöbb oktatási célokat szolgáltak.
A Venturák egyike a Távolkeleti fő parancsnok személyi gépe lett.
A többivel felderitéseket hajtottak végre a japánok felett, még jóval az 45-ös hadműveletek elött.
A Walrusról sajna nincs több infóm.

Ha valamelyikbe belekezdesz, akkor kérdezz nyugodtan, mert egyre újabb infók kerülnek elő.

Esetleg érdemes Kalózt megkérni némi forditásra, ha válalja.

Kalóz!

Vállalod?

Vadász
Vadász 395889 2006. december 15. 04:46
Válasz erre
Nemo!
Igen az enyém, és mint láthatod elkészült a testvérke is.

Vadász
Némo 395887 2006. december 14. 14:54
Válasz erre
Vadász! A "39"-es P-47/D ugye a te munkád??!Ő szerepelt az egyik Pro Modellben is.Mióta ezt a gépet láttam,azóta érdekelnek a "nem szovjet" szovjet repülők.
Némo 395886 2006. december 14. 14:50
Válasz erre
Sziasztok! Vadász! Köszönöm az infót!Igen én is erre gondoltam a B-17-el kapcsolatban.Igaz én úgy hallottam hogy az amerikaiak onnan is hajtottak végre bombázást,és a teljes alakulatot "vendégül látták".Amiböl csak a személyzetet "utalták haza" és a B-17/G gépeket (23db) megtartották,és tovább használták szovjet személyzettel.
Vadász 395884 2006. december 14. 05:55
Válasz erre
Vadász 395883 2006. december 14. 05:19
Válasz erre
Nemo!

Bocs, elirtam.

vvs.hobbyvista.com

Vadász
Vadász 395882 2006. december 14. 05:17
Válasz erre
p-47d-20-22.JPG méret: 84 KB
p-47d-27-2.JPG méret: 113.2 KB
Nemo!

Az oroszok hivatalosan nem kaptak B-17-t, hanem a Poltaván maradt és kényszerleszált gépeket javitották ki.
wp.scn.ru/en/ww2/b/439/1/0/1 wp.scn.ru/en/ww2/b/439/1/0/2
B-25 B/C és B-25 J-t kaptak kb 850 db-t
P-47 D-t 196 db-t
Itt néz körül. Bár inkább csak makettes oldal.
wp.scn.ru/en/ww2/b/439/1/0/2

A januári RBK-ra tudok vinni anyagot.

Gondolom ilyesmire érdekelne:

Vadász
Némo 395881 2006. december 13. 21:14
Válasz erre
Sziasztok! Van valakinek infója a szovjetek álltal használt "kölcsönbérletis" gépekröl,vagy ötlet hogy hol érdemes szétnézni?? Amik érdekelnének : B-17/G ,B-25,P-47.
mszl 395880 2006. december 12. 21:31
Válasz erre
Sziasztok!

Messer Bf 109-hez keresek műszaki leírásokat. A törzsről, szárnyról méreteket, metszeti rajzokat, egy nagyobb modell építéséhez!

Előre is Köszi!

ha lehet email-re: mszl@freemail.hu
ChevyG 395879 2006. december 12. 18:54
Válasz erre
nincs mit! ezért van a fórum!

Üdv: Chevy
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.
1., 2., 3., 4., 5.