/ Fórumok /

Vitorlásmodellek

Vitorlásmodell építése,tervezése stb.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.
1., 2., 3., 4.
hajómester 396138 2011. július 4. 21:11
Válasz erre
Sziasztok!
Itt van egy másik _link_ is, ez egy kitt Unicorn, www.modelships.de/Verkaufte_Schiffe/Unicorn,_Fregatte_1/ Photos_Frigate_Unicorn.htm , ez is szép alkotás, de nem szeretném ha az enyém ehhez hasonlítana.
Most sajnos áll az építés, bejött a nyári uborkaszezon, úgyhogy egyenlőre csak ilyen témákat tudok felvetni.
hajómester 396136 2011. június 30. 18:34
Válasz erre
Sziasztok!
Találtam egy linket :www.schifferlbauer.at/seite79.html,ahol szintén az Unicorn modellje épül.
Ezek szerint másnak is fölkeltette az érdeklődését.
Ahogy nézem azért lesznek nagy különbségek az enyém, és az ott látható között.
Így van ez ha egy hajómakett tisztán tervrajzból készül.Nem lesz belőle két egyforma, mert az építők fantáziája mást és mást lát benne.
hajómester 396135 2011. június 12. 21:04
Válasz erre
Sziasztok!
Tudom hogy itt vagytok. Én is minden alkalommal, amikor a netre lépek elsőként ezeket az oldalakat járom végig.
Pedig nagyon lehangoló azt érzékelni, hogy a hajómodellezés mennyire nem téma mostanság.
Johnie!
A díszeket ragasztóba ( UHU Coll ) áztatott és jól kiszárított kartonból vágtam ki. A ragasztótól kemény lesz és szebben lehet megmunkálni.
Arany színű üvegfestékkel színeztem, aztán felragasztottam.
A teljes száradás után, tűhegyes mókusszőr ecsettel még egyszer átfestettem az egészet, hogy a ragasztó nyomokat eltüntessem. Úgy érzem jól sikerült.
Ezt az eljárást a kartonmodell építőktől tanultam, nagyon jó megoldás.
Fából kifaragva sem lett volna jobb.
Persze, ha nincs festés, hanem a hajó naturban marad, akkor a faragást nem lehet elkerülni.
Jozsi 396134 2011. június 12. 19:14
Válasz erre
Halihó!
Akit érdekel az itt van, ha hozzá szól ha nem.
Üdv.: Jozsi
TAMAS78 396133 2011. június 12. 14:42
Válasz erre
Hajómester!

Úgy látom, Johnie-n kívül nem túl sokan reagálunk a munkádra. Csak azt ne hidd, hogy azért nem kísérjük figyelemmel!

Tamás
Johnie 396132 2011. június 12. 14:20
Válasz erre
Tényleg kezd látványos lenni, a festés kiemeli a vonalait. Tetszik a tatgaléria is. A díszek hogyan, miből készültek az oldalzsebek alsó-felső részére?
hajómester 396131 2011. június 11. 21:40
Válasz erre
jobboldal
jobboldal

Némi haladás történt a fregatt építésében, ezt mutatom be most. Nem valami sok, de eztán kezd majd egyre látványosabb lenni.
hajómester 396130 2011. április 18. 12:39
Válasz erre
tükör
tükör

A tükör ( Stern) építése lassú aprólékos feladat. Átültetni a térbe egy olyan kétdimenziós rajzot, amelyiken nincs egyetlen egyenes vonal, és hogy aztán az végül úgy is nézzen ki, ahogy azt a rajz mutatja, sok töprengéssel, próbálkozással jár.
A nehezén túl vagyok, a vázszerkezet megvan, erre a többi elem ráépítése már könnyebb lesz.
hajómester 396129 2011. március 31. 11:48
Válasz erre
fedélzet 03
fedélzet 03

Az upper deck lepalánkozva, durván lecsiszolva.
hajómester 396128 2011. március 18. 19:51
Válasz erre
Kösz a dicséretet Johnie, de nem az Én ötletem, olvastam valahol.
Arra kell itt ügyelni, hogy ne nyomjuk össze nagyon szorosan a léceket, mert akkor a ragasztó kinyomódik.
A ragasztó sűrűségén nem kellett változtatni, a nagy tubusból kitöltöttem egy adagot egy kis tubusba, beletetettem egy kevés akrilt, aztán már használható is.
Más festék nem jó,például tempera, mert sok kell belőle és ez felhigítja a ragasztót.
hajómester 396126 2011. március 18. 11:02
Válasz erre
Unikorn 61
Unikorn 61

Megkezdtem az upperdeck palánkozását,egyszerű kényelmes munka, csak kissé piszkos.
a palánkok közötti tömítést ugyanis úgy imitálom, hogy a faragasztóba fekete akril festéket kevertem és ezzel ragasztom össze az oldalukat.Száradás után lecsiszolom és kész.
Johnie 396125 2011. március 11. 14:40
Válasz erre
Nem, nem vonultam vissza, csak nem voltam egy hétig hajóközelben:-) Most már a vitorla tartó rudak és azok kötélzetei következnek, de rengeteg csigát kell hozzájuk levagdosnom és kifúrnom. A vakvitorlarúd és az előderék vitorlarúd majdnem kész is van.
hajómester 396124 2011. március 11. 14:30
Válasz erre
fedélzet  02
fedélzet 02

Újabb kép az építésről.A fedélzetet az Anatomy of the Ship 24 ágyús "Pandora" fregatt tervrajzából építem némi módosítással. Az Unicorn tervrajzán a fedélzet nincs kidolgozva, ezért adoptálnom kellett valahonnan. Igaz, hogy a Pandora 30 évvel később épült mint az Unicorn, de a tervrajza pontosan illeszthető az Unicorn-ra, ezért nagy a valószínűsége annak, hogy a fedélzet berendezésében lényegi eltérés nem lehetett.
Az árbocozat, kötélzet és vitorlázat is ezt a tervrajzot fogja követni.
Az árbocokat ebben a fázisban célszerű a helyükre illeszteni, mert a későbbre halasztás sok bosszúságot okozhat.
Az árbocok egyenlőre csak nyers farudak, kidolgozásukra később kerül majd sor.
hajómester 396123 2011. március 11. 14:28
Válasz erre
Igyekszem Johnie. Ahogy haladok egyre látványosabb lesz majd a dolog.Te viszont nagyon visszavonultál.Ennyire nem lehet problémás az a kötélzet.
A másik topikban Te voltál a húzóerő, ne hagyd hogy bedögöljön.
hajómester 396121 2011. március 8. 19:09
Válasz erre
Jobban közelít a valódihoz mint a furnírozott borítás, de még szebb lenne, ha nem bükk, hanem valami finomabb faanyagom lett volna hozzá. Magyarországon azonban még a bükköt is alig lehet beszerezni.
eles 396120 2011. március 8. 12:04
Válasz erre
Elképesztően szép a pálánkozás!
hajómester 396119 2011. március 8. 10:51
Válasz erre
fedélzet 01
fedélzet 01

Sziasztok!
Megkezdtem a fedélzetek építését. A legtöbb makettnél ennek alapját kivágják egy réteglemezből és erre építik a további részeket.
A fedélzet azonban hosszában enyhén homorú, keresztben pedig domború. Ez a profil egy darabból nem alakítható ki. Marjai ugyan ismertet a könyvében egy módszert ennek megvalósítására, de nekem az nem tetszik, ezért utánozva a valós építést, egy gerenda vázat készítettem.
A hosszanti gerendákra azért volt szükség, mert a fedélzeti rácsok, lejárók néhány helyen a keresztgerendák vonalába esnek, így ezeket ki kellet középen vágni.
Ennél az eljárásnál az jelenti a nehézséget, hogy a palánkok felfekvését minden keresztgerendánál biztosítani kell.
A lower deck csak annyira lett kimunkálva, hogy a lejáróknak alapot adjon. Ehhez még ennyire sem kellett volna bepalánkozni, de gyorsan ment, anyag is van bőven, ezért elszórakoztam vele.
Az upper deck kidolgozása már komolyabb feladat lesz.
hajómester 396118 2011. február 21. 12:51
Válasz erre
palánkozás 11
palánkozás 11
palánkozás 11.a
palánkozás 11.a

Jól haladok. Készen van a teljes palánkozás. Egyenlőre lecsiszolva durván 40-es csiszoló vászonnal.
Még a héten el akarom kezdeni a fedélzetek építését.Előtte azonban belülről lelakkozom. Ezt ajánlom mindenkinek, mert ha netán véletlenül víz kerül a belső részekbe, a csontszáraz palánk hirtelen megdagad és a ragasztást felszakítja.Én sajnos már jártam így.A poros hajótestet vízzel akartam tisztítani és az belefolyt. A felszakadt palánkok azóta is nagyon rosszul mutatnak.
hajomester 396117 2011. február 10. 10:34
Válasz erre
palánkozás 10
palánkozás 10

Haladok a munkával.Meg van a baloldal palánkozása, a jobb oldalon is már 50 %-ban felraktam. A hónap végére, ha minden megy a terv szerint, az egész palánkozással elkészülök.
A palánkok vezetése jól sikerült, alig volt szükség a tatnál és az orrnál betoldásokra.
hajomester 396116 2011. január 12. 14:36
Válasz erre
Unikorn 042
Unikorn 042
Unikorn 043
Unikorn 043
Unikorn 044
Unikorn 044
Unikorn 045
Unikorn 045

Hát a december nem igazán kedvez a hajómakett építésnek. De elmúltak az ünnepek és újra kézbe vehettem a hajót.A jobboldalon a palánkozás utolérte a baloldalt.
Nem nagy haladás egy hónap alatt.
Tommy 396115 2010. december 21. 23:02
Válasz erre
Tényleg. Úgy látszik felületesen olvastam. Bocs...:)
hajomester 396114 2010. december 21. 00:09
Válasz erre
Tommy!
Mindenhol nem használható, így például a gerinc közelében, vagy a hajó orrán és tatján.Ott vasalóval dolgozom, ahogy a 112-es topikban leírtam. A felső részeken, ahol az enyvező csipesz felrakható, azzal jobb és egyszerűbb dolgozni.
Tommy 396113 2010. december 20. 23:26
Válasz erre
hajomester!

Még egy kérdésem lenne. Amikor már az utolsó palánksornál jársz, azt hogyan oldod meg? Mert ugye akkor már nem fér el a szorító.
Tommy 396112 2010. december 20. 22:17
Válasz erre
Szia hajomester!

Köszönöm a kimerítő választ. Ez tényleg pofon egyszerű. Rögzítettem mindent.:)
hajomester 396111 2010. december 20. 10:14
Válasz erre
palánkszorító
palánkszorít
palánk szorító 2
palánk szorító 2

Szia Tommy!
Ez az eszköz nem a saját ötletem, a neten láttam és onnan kölcsönöztem.
Az elkészítése pofon egyszerű. 6x2x1 cm-es keményfa hasábokat készítettem. Ezeket 10-es fúróval kifúrtam, a szükségtelen részt fűrésszel kivágtam és máris kész volt a facsipesz.A szorításhoz 4-es csavart használok.A rögzítő csapokat először fából készítettem, de azok könnyen letörtek ezért vasra cseréltem.Ez a csipesz 8mm-es vastagságú bordaanyaghoz készült, más mérethez más kivágás kell.
A csipesz a csavar segítségével a borda oldalát szorítva, a csap segítségével pedig helyén tarja a palánkot a ragasztó száradásáig.
Hat darabot készitetettem és azt tapasztaltam, hogy a folyamatos munkához ez elegendő.
Az 1-es képen a minta, a 2-en a saját készítésű csipesz van. A csavart villás kulccsal szorítom.
Használata a következő. A csipeszeket lazán felhelyezem a bordákra.Következik a ragasztó felvitele, majd a palánk helyre illesztése. Ezután a csipeszeket a helyükre tolom, és végúl a csavarokat megszorítom. Óvatosan kell csinálni a szorítást,hogy a csipesz közben ne csússzon el.
hajomester 396110 2010. december 20. 09:50
Válasz erre
Szia Johnie!
Éppen ez a tervem. Ha kész lesz a hajó, az építés főbb mozzanatait bemutatva írok majd egy cikket is róla.
Tommy 396108 2010. december 19. 01:17
Válasz erre
Szia hajomester!

Megakadt a szemem a palánkrögzítő készülékeden. Írnál erről egy kisebb ismertetést? Miből van, hogyan működik, ilyesmi.
Köszi
Tommy
hajomester 396107 2010. december 17. 22:47
Válasz erre
Szia Johnie!
Aki akarja, az itt is megtalálja.Aztán meg itt nem olyan nagy a nyüzsgés.
Ott ha valaki felrak valamit reggel, este már lehet hogy egy oldallal tovább is ment.
Egy hét múlva meg már alig találni rá.Én nem haladok olyan gyorsan, hogy naponta rakjak fel képeket.
Úgy gondoltam amikor elkezdtem bemutatni, hogy ez a két topik itt békésen megfér egymás mellett.
Valójában azért kezdtem el itt is a bemutatást, mert félő volt, lehet hogy még most is az, hogy a hajómakett. hu megszűnik.
hajomester 396105 2010. december 17. 20:10
Válasz erre
palánkozás 08
palánkozás 08

Palánkozgatok, most a hajó jobb oldalán dolgozok.Felraktam a dörzsfákat itt is. Különleges formájuk miatt talán ez volt a legnehezebb feladat az eddigi munkák során.
Mivel ilyen megoldással még nem dolgoztam, úgy tűnt nem lesz különösebben nehéz. Síkban nem is jelentene nagyobb problémát, de a hajlítások után a domborodó bordákra helyezett méretre szabott darab sehogy se akart passzolni. Rengeteg után munkálást igényelt és még így is néhány helyen hézagos lett. Ezeken a helyeken valamilyen hézagkitöltésre lesz majd szükség.Minden tiszteletem azoké, akik az igazi hajóépítésben ezt megcsinálták. Csak arra nem jöttem rá, hogy mi értelme volt ennek.
Közben tönkrement a forrasztópákám is.Némi utánjárással tűrhető áron beszereztem egy újat.
A régi jobb volt, ennek sokkal kisebb átmérőjű a betétet befogadó része, aminek következtében a hengerpalást túlhevül és ilyenkor égeti a fát.
Ezen úgy tudok segíteni,hogy csak a használat előtt kapcsolom be, aztán kikapcsolom. Ez bizony lassítja a munkát, mert várni kell a bemelegedésre.
Most már a palánkozást folytatom, ami az előbbihez képest rutinmunka.
Más egyéb hátráltató dolog is közbejött, így nem sikerült a tervet tartanom, mely szerint karácsonyra szerettem volna a palánkozással elkészülni.
Hogy ne aludjon az oldal, ezért felteszek egy képet a mostani helyzetről
hajomester 396104 2010. november 18. 14:37
Válasz erre
palánkozás 07
palánkozás 07

Haladtam megint egy keveset.A bal felső képen jól látszik a palánkok fogyasztásának módszere. Az elfogyó palánk végét sose faragták hegyesre,hanem a palánk szélességének kb. 3/4 -nél levágták, ezért a következő palánk végén egy vállat kellet kialakítani.
A palánkozás első szakaszában a rögzítést még enyvező csipeszekkel meg tudtam oldani, de itt, az alsó szakaszon ez már nem megy,ezért készítettem néhány speciális szorítót, amik a bal alsó képen láthatók.
Ezek a két végen lévő tömbös kialakítás miatt azonban nem használhatók, ezért itt vasalóval dolgozom. A palánkok előhajlítását forrasztópáka hengerpalástján való melegítéssel végzem el.
A vasalásos eljárást már sok helyen megírtam, de itt is megismétlem.
A megfelelő helyekre faragasztót teszek, amire egy-egy csepp pillanatragasztó kerül, aztán helyére illesztem a vízbe éppen csak néhány percre beáztatott palánkot, és vasalóval elkezdem melegíteni.
A meleg hatására a pillanatragasztó és a faragasztó együttesen gyors, szilárd kötést hoz létre, ezért a szorító használata mellőzhető.Addig természetesen kézzel kell a helyén tartani.Nagyon kell figyelmi, mert a vasaló bizony éget. Eleinte, amíg a rutin nem alakult ki, tapasztaltam ezt magam is.Persze minél nagyobb hajót épít valaki, annál könnyebb ez az eljárás.
A palánkok futása eddig kitűnően követi a hajó domborulatát, ahogy a képeken is látható. Ezért szeretem a palánkozást felülről elkezdeni, mert így szinte magától adódik a felrakás vonala.
hajomester 396103 2010. november 13. 17:23
Válasz erre
Szia Jozsi! Alkalmaztam már magam is ezt az eljárást.Az algíri sebek tatja például-bizonyára láttad már- két féldomborulatot formáz. Ennek közepén fut végig az egyik dörzsléc fantasztikus kanyarulattal.Ez csak két rétegben tudtam kialakítani.
Persze itt is lehetett volna úgy csinálni, ahogy gyakran szokták, a palánkra ragasztani a dörzsfákat. Akkor csak fele vastagsággal kellett volna megküzdeni,de akkor kétszer annyi munka lett volna vele.
A 2,2mm vastagsággal még el lehet boldogulni, ezért készült így.
Az is visszatartott, hogy ezeknél a dörzsfa nem mindig fut a palánk vonalába.
A hajót festeni fogom, de ahogy írtam, a palánk vonalainak futását jelezni kívánom, az ilyen eltérés pedig ronthat a látványon.
Jozsi 396102 2010. november 12. 19:13
Válasz erre
Szia!
Csináltam úgy dörzsfákat, hogy 0.7-es furnérokat rétegeztem egymásra a hajótesten. A nagyon kicsi íveken is lehetett egyesével hajlítani a furnért. Itt viszont a szélességre kell nagyon ügyelni!
Üdv.: Jozsi
hajomester 396101 2010. november 12. 11:30
Válasz erre
palánkozás 05
palánkozás 05
palánkozás 06
palánkozás 06

Lassan halad a palánkozás.A dörzsfák felrakása különösen sok időt kíván.A 18-ik században a dörzsfákat széles sávban rakták fől, és nem párhuzamos darabokból, hanem alakos formában. Én a hajón az un. "puskatus" alakú formát választottam, ahogy az a kinagyított képen is látható.Két egymással szembefordított darab 7mm szélességet ad ki, a tervrajz szerinti 21 mm szélességhez így három dupla sorra volt szükség.
A dörzsfák vastagsága a palánk szélességének majdnem duplája, úgyhogy itt már jó vastag anyaggal - 2,2 mm - kellett dolgozni.
A hajlítás a hajóorrnál és a tatnál nem volt könnyű.
Ahhoz, hogy az építés technikája a festés után is látszódjon majd, azt tervezem, hogy a palánklécek és a dörzsfák illesztési vonalain egy vékony, ék alakú szerszámmal vonalat karcolok a ragasztásba, ezáltal a palánkok vonala a festéken is átüt majd.
Remélem beválik.
Az orr felőli nézeten látszik, hogy a dörzsfák csak az egyik oldalon vannak meg, a másik oldal felrakása általában már könnyebb, mert megvannak hozzá a tapasztalatok, de viszont nagyon kell figyelni, hogy szimmetrikus legyen.
hajomester 396100 2010. október 18. 21:01
Válasz erre
palánkozás 04
palánkozás 04
előbástya homlokfal
előbástya...

Megkezdtem a külső héjazat felrakását.Előtte azonban elkészítettem az ágyúablakok kereteit és kivágtam a belső palánkozásból a nyílásokat.Ez az egyik előnye annak, ha az építés kezdetekor a belső palánkozással kezdünk.Egyszerű volt, mert kívülről könnyen hozzáfértem.
Megcsináltam az előbástya homlokfalát is, hogy az első, különleges formájú borda szilárd támaszt kapjon, illetve a külső palánkozás a keresztfal palánkozásának élére ráfedjen
hajomester 396099 2010. október 15. 21:10
Válasz erre
terv1
terv1
terv2
terv2
építési rajzok
építési rajzok
bordák kivágása
bordák kivágása
kész bordázat
kész bordázat
orr felől
orr felől
tat felől
tat felől
palánkozás 01
palánkozás 01
palánkozás 02
palánkozás 02
palánkozás 03
palánkozás 03

Nagyon álomba merült ez a hely, megpróbálom újra indítani ezzel a néhány képpel,
amit a HMS Unicorn fregatt építéséről ide most felteszek.Ezek láthatók a galeria.hajomakett.hu/main.php/v/users/haj__mester/Unicorn/ weboldalon is.
Elhatároztam, hogy párhuzamosan viszem mindkét helyen, mert az eredeti oldalon nem nagy az érdeklődés.Itt talán más lesz.
A HMS Unicorn 1748-ban épült Plymouthban.Elöregedés miatt 1771-ben kivonták a szolgálatból.A főfedélzetén 24 db 9 fontos, a quarter fedélzetén 4 db 3 fontos ágyúval felszerelve, hatod osztályú fregattként szolgált a Királyi Haditengerészet kötelékében. Pályafutása során több ütközetben sikeresen helyt állt.
Tervrajzát F.H. Chapman hajóépítő mérnök Architectura Navalis Mercatoria című, 1753-ban megjelent könyve őrizte meg.
A hajót ezen rajz alapján építem.
Íme a képek, amelyeket remélem hamarosan újak követnek majd.
Kalóz 396098 2010. január 19. 17:07
Válasz erre
Az oldalnak van egy magyar nyelvű változata is, bár az utóbbi időben nem igen lett karbantartva, valszeg sok az elmaradás az anyaoldaltól.Ha bővebben érdekel, keresd Tyrmant a hajómakett oldalon, ő volt az oldal gazdája. A cikkeket én fordítgattam:
Kalóz
Silky 396097 2010. január 19. 14:52
Válasz erre
Hello!
Van valakinek Sajkáról illetve dunai naszádról (fa, 1840 elötti időkből)építésre alkalmas rajza?
Vagy bármilyen információja, leírása ebben a támakörben?
Köszönettel
Johnie 396096 2009. december 13. 07:30
Válasz erre
Gyere át a TÖRTÉNELMI VITORLÁSOK topikba, ott nagyobb az "élet" !
Johnie 396095 2009. december 13. 07:28
Válasz erre
Helló Pityu! Üdvözlet itt is! :-) Végre regisztráltál ide is és látom, hogy már jópár kész cikkel örvendeztetsz meg bennünket! Hatalmas üdvözlet még egyszer szaktárs!
Exodus 396094 2009. december 12. 21:27
Válasz erre
Sziasztok!

Hajótervrajzok.hu Orosz oldal sok sok komoly tervel.

üdv:
Fodi 396093 2009. július 26. 10:47
Válasz erre
Épül a hajótest

Nagyon gyenge minőség, de ez benne a kihívás. :D
Épül a hajótest
Ha elkészül ilyesmi lesz belőle.
Ha elkészül...

Ezt kezdtem el nemrég, Mamoli Gretel. Ez lesz a harmadik fa hajóm, remélem jobban sikerül majd, mint az előzőek. :D
A készlet gyalázatosan rossz minőségű, az alkatrészeket olaszos lezerséggel, kézzel vágták ki, néha két-három milliméteres eltérésekkel... :S
Sokat kell előre gondolkozni, átnézni a rajzot, az alkatrészeket, utánaolvasni a dolgoknak, mert sok rejtett buktatót rejtettek el a pizzazabálók.
A következő lépés a bordák csiszolása, utolsó ellenőrzések és jöhet a palánkozás. Erősen gondolkozom, hogy a nútolást is meg kellene csinálni, legalább az orrnál, erősebb lenne tőle a hajó.
A hajomakett.hu-n is épül egy, egész hasznos galériát hozott össze a szerző. hajomakett.hu/content/view/749/37/lang,hu/
Guliver 396092 2009. július 25. 19:46
Válasz erre
Nagyon szép ingyen letölthető vitorláshajó tervrajzokat lehet találni a
www.all-model.com oldalon is. Hogy Bounty-t láttam-e nem emlékszem, de pl. Victory és Santa Maria biztosan, ha esetleg azok is érdekelnének, kedves törpapa3.
Corto_Maltese 396091 2009. július 21. 19:41
Válasz erre
törpapa3!
A hajómakett.hu oldalon rengeteg link található letölthető tervrajzokhoz. Van köztük Bounty is.
vlevi 396090 2009. július 21. 17:41
Válasz erre
törpapa3 396089 2009. július 21. 16:25
Válasz erre
Sziasztok nagyon szeretem a hajokat és szreretném a bounty hajot fábol megcsinálni ehhez szeretném a segitségeteket kérni minden jó ötletet megfogadok és a tervraz hiányában eddig nem jol szerepeltem szeretném ha segitenétek a tervrajz hozzájutásához köszönöm szépen
SzabolcsHorvath 396088 2008. november 2. 13:26
Válasz erre
Sziasztok!
Reges regen vettem egy Revell Alexander von Humboldt makettet, de ennek kb 10 eve, de azota tortent vele egy kis baleset, lezuhant a polcrol.Eddig csak osszetorve hevert egy dobozbean,de most darabokra szetszedtem es ujra meg szeretnem epiteni. Ujabb gondom: nincs mar meg hozza az osszerakasi utmutato es nem tudom, hogy hogy volt az eredetin a kotelzet. Ha valaki tudna nekem ilyet kuldeni, v beszkennelni igen orulnek.

Elore is koszonom.

Udv.
Szabolcs
Obi 396087 2008. október 30. 18:50
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szerentném megkérdezni, hogy fából készült 3 árbocos hajó famakettet honnan szerezhetek be és mennyiért? Tudnátok esetleg linekeket adni ahonnan rendelhető ilyesmi?

Válaszokat köszönöm.

Üdv.
Obi
Pötyi 396086 2008. október 12. 11:36
Válasz erre
Sziasztok!

Van egy Heller 1:150 Le Phenix-m, de nincs hozzá összerakási útmutató, nem tudjátok honnan tudnám beszerezni/letölteni, vagy esetleg nincs meg valakinek?
totka911 396085 2008. április 21. 20:16
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó egy Halifax skúner 1:35 Spanyol készlet, csak felbontva volt a külső fólia hogy belekukkantsunk,na itt fel is adtuk. 20.000.- ért Tesz-veszen licitben van, meg lehet nézni a fotókat is.
Hajókovács 396084 2008. április 19. 11:48
Válasz erre
Szelek szárnyán utazó barátaink!

Megkérlek benneteket , hogy szálljatok át egy kis időre a csatahajós topikba, megbeszélni a hajós pontozó lap , vitorlásokra vonatkozó almenűt összeállitani.
Köszönöm a közremüködést mindenkinek
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.
1., 2., 3., 4.