/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738.
dönö 397503 2006. július 10. 00:03
Válasz erre
HPIM4633.JPG méret: 35 KB
Ez meg tavalyról, egy MiG-15UTI, élőben szerintem jobban néz ki mint a fotón, kevésbé látszanak a festés hibái. A csűrőket szerintetek hogy kellett volna kitéríteni? Egyiket felfelé, másikat lefelé, vagy úgy, mint itt ezen? Én azt gyanítom itt azt elhibáztam, és most egy Mig-17-est építtek, azért is érdekelne, hogy térítsem ki őket?
G-cart 397501 2006. július 9. 21:34
Válasz erre
Gratula Archy! Hát aki tud, az munkásruhában is tud...
G
Bundesign 397500 2006. július 9. 20:50
Válasz erre
szerintem nem kell a géped kommentálni... most erre mit lehet mondani? csak 1 kérdés: mennyiért vetted a zsugorító ágyút? :DD nagyon dúrva lesz ;)
Batya 397499 2006. július 9. 20:16
Válasz erre
Estét !

Megnéztem a Tiger 2 esed nincs azzal semmi baj.

De figyeljél és tanuljál mert amit itt művel az a pár "kilogó" az NEKED jó mert átadják a tudást és segítenek bármiben ha nem tudod vagy nem érted .
Ha élőben akarod látni akkor Ott a helyed Októberben a WorkShopon.

Üdv

Batya
Archy 397498 2006. július 9. 20:12
Válasz erre
Köszi! :-)
Igen, Revell 72-es párduc, és part maratás+3 alkatrész, meg a kötényezés tartója az eduard. A "tubust" megcsináltam volna, de igazából nem akartam scratchelni. Úgy volt nagyjából megcsinálom a torony belsejét is, de nem volt most hozzá kedvem (Batya lebeszélt :-) Inkább a külsőt hangsúlyoztam.

Fimre!
El ne taposd! Inkább nézd meg jól a képeket, meg mások képeit, és tanulj. Ha valami nem világos, akkor kérdezz! Tudod, jó pap holtig tanul.
Áron
Kisrozi 397497 2006. július 9. 20:09
Válasz erre
mielőtt eltaposod Imi szólj ,átveszem :-)egyébbként nem verseny , mindenki a saját örömére csinálja.Archy jó néhány társával "picit" kilóg az átlagtól.:-)
Fimre 397496 2006. július 9. 19:59
Válasz erre
Archy!

Kösz..megyek eltaposom a királytigrist és megyek jehova tanújának...Hát én olyan messze vagyok a makettezéstől mint makó jeruzsálemtől.
Ja szerintem 1/72-es és lengyel maratás a párduc.
Imi
Kisrozi 397495 2006. július 9. 19:49
Válasz erre
Fantasztikus Archy, két kérdés, milyen makett , és milyen maratás?
Féltve mondott javaslat. Ha már ilyen gyönyörűen felépíted , a baloldali "tubust" is megprobáltam volna ,pl mustáros tubus anyagából elkészíteni.Ez ugyanis a legtöbb esetben ilyen jól leharcolt járműnél szintén sérült.Most nézem ez ugye nem 1/72 -es mert ha igen feljtsd el amit mondtam, egyszerűen fantasztikus.
Archy 397494 2006. július 9. 19:37
Válasz erre
IMGP6987s.jpg méret: 112.4 KB
IMGP6990s.jpg méret: 140.1 KB
IMGP6992s.jpg méret: 132.5 KB
IMGP6994s.jpg méret: 130.3 KB
IMGP6996s.jpg méret: 135.3 KB
Nos én is készülgetek a párduccal. Ma jutottam el a féstéskész állapotig, így fotóztam párat. Ha találtok valami bibit, még most szóljatok lécci :-)
Áron
Kaloz 397493 2006. július 9. 19:15
Válasz erre
Fimre!

Valamilyen képjavító programmal nem tudsz beavatkozni? Akkor nem muszáj a vaku, hacsak nincs nagyon sötét.
Zoli 397492 2006. július 9. 18:50
Válasz erre
Tényleg nem rossz, de a festés nem élethű, fakítani stb kellett volna.
z
Fimre 397489 2006. július 9. 16:50
Válasz erre
m4-76-1.JPG méret: 214.7 KB
m4-76-2.JPG méret: 218.4 KB
m4-76-3.JPG méret: 204.5 KB
m4-105-1.JPG méret: 197.4 KB
m4-105-2.JPG méret: 188.6 KB
m4 k?z?s.JPG méret: 212.5 KB
m48-1.JPG méret: 204.1 KB
m48-2.JPG méret: 207.9 KB
tiger2-1.JPG méret: 202.8 KB
tiger2-2.JPG méret: 203.9 KB
SZiasztok!

Pár makettkép, a királytigris kivételével nincsenek befejezve.Sokat rontott a vaku is, mert közben beborult:(
Imi
dönö 397486 2006. július 9. 16:29
Válasz erre
HPIM4612.JPG méret: 45.7 KB
HPIM4630.JPG méret: 40 KB
HPIM4631.JPG méret: 52.5 KB
HPIM4628.JPG méret: 38 KB
üdv mindenkinek,
szóval végre tegnap elkészült, 1/72-es Academy, Equipage kerekekkel, HAD matricákkal. Kiváncsian várom a véleményeteket!
Nem vagyok profi, de az összhatással most nagyon elégedett vagyok:)
dönö 397485 2006. július 9. 16:26
Válasz erre
HPIM4608.JPG méret: 50.4 KB
A Mig-23-asom.
Akos 397482 2006. július 9. 15:15
Válasz erre
1:48-as. Italeri
xcraft 397481 2006. július 9. 14:43
Válasz erre
Azt a mindenit, összedolgozod a makettel a tubus (vagy ilyesmi) anyagát?
Ez már nem kis pálya. Nagyon kényes dolog lehet, a hímes tojás ehez képest harckocsiakasztó. Egész építés alatt rettegnék, hogy megsérül.

X.
Akos 397480 2006. július 9. 14:19
Válasz erre
alul_2n.jpg méret: 35.2 KB
Xcraft!
Ha már az offolásnál tartunk: Herkules jobb futóakna, kerék kiszakadt...

Fimre!
Szépek lesznek, további fotókat kérünk...
Szergej 397479 2006. július 9. 14:03
Válasz erre
Persze Fimre nyomjad-nyomjad,mutasd a többit is!!!:)
Fimre 397478 2006. július 9. 13:49
Válasz erre
Sziasztok!

A stug egy tamiya, aberrel, atak zimmerittel.A cső fém, a csőszájfék a dragon féle pak40-es készletből van.A szerszámok az új dragon PZ IV készletből lesznek.3 Figura lesz hozzá, utánöntött warriorok.Már készülnek, illetve száradnak.
A királytigris egyszerű dragon, az itt látható figurák párjai is belekerülnek rövidesen.Eredeti verlindenek:))Egyedüli feljavítás a karaya vontatókábel rajta-most még csak az egyik oldalon-és egy fém lövegcső lesz.Amit először ráraktam annak elveszett a fém csőszájféke,így most egy oxidvörös műanyag cső lesz benne ideglenesen, amíg nem szerzek hozzá egy új fémet.
Tervezek majd mindkettőhöz valami kis dioráma féleséget is..Esetleg a többi tankokról képet? Most vettem fotómasinát:))
Imi
Emerick 397477 2006. július 9. 13:36
Válasz erre
Szia!
Jól néznek ki!
Így maradnak "szólóban", vagy készül hozzájuk alap is?
Bundesign 397476 2006. július 9. 13:30
Válasz erre
valóban gyönyörűek leszenk, kiváncsi vagyok a végére!
Szergej 397475 2006. július 9. 12:52
Válasz erre
Nagyon szép mind a kettő!!Tamiya?
Fimre 397474 2006. július 9. 12:41
Válasz erre
stug.JPG méret: 180.9 KB
kir?lytigris3.JPG méret: 192.8 KB
kir?lytigris2.JPG méret: 174.4 KB
kir?lytigris1.JPG méret: 223.7 KB
Sziasztok!

Ezekkel szenvedek mostanság, már csak pár apróság hiányzik róluk.
Imi
Pilota 397473 2006. július 9. 12:26
Válasz erre
Hali!

Természetesen igazatok van, vastagok a hegesztések, de egyrészt a maszkolószalagom vastagsága, másrészt szakértelem hiánya miatt lett ilyen (ez az első próbálkozásom). Egyébként csalóka, mert festetlenül sokkal feltűnőbb. Elég sérülékeny, úgyhogy csiszolni nem nagyon merem, de majd még úgyis kopik, mert ha véletlenül hozzányúlok, akkor is ledörzsölődik belőle valamennyi.
De még megnézem, mit tehetek, köszi az észrevételeket.
Mellesleg fotókat elnézve nem mestermunkák az eredeti példányok hegesztései sem:)
moriarty 397472 2006. július 9. 10:30
Válasz erre
A hegesztések tényleg rettenetesen durvák. Szorozd fel 35-el, hogy nézne ez ki a valóságban?
Kisrozi 397471 2006. július 9. 09:32
Válasz erre
Ja még egy Pilota gyere MSN-re van egy könyvem számodra.
Emerick 397470 2006. július 9. 09:30
Válasz erre
Nagyon szép! De nekem lenne egy olyan bajom, hogy ez nem Puma! Ez egy Kfz 234/1, a Puma 234/2-es volt, zárt toronnyal, 5cm-es ágyúval. Amúgy nekem is a 234/1-es van meg. Ebben a Flak 38-assal ellátott "felderítő-torony" van, amit még az SPW 222-n, Kfz 250/9-esen és Pzkpfw 38 (t) alvázon használtak. A makett viszont tökéletesnek tűnik, a kevés háttéranyag tekintetében is...
Mindenképpen GRATULA!
Emerick
Kisrozi 397469 2006. július 9. 09:30
Válasz erre
Nagyon tetszik pilóta,látszik a sok munka benne.Hegesztés. Olan helyen dolgozom ahol van alkalmam edzett acél (nem öntöttvas)hegesztéseket nézegetni bőven. Hát kicsit gondolkodóba esek mindig mikor meglátom őket, hat nem sok látszana belőle egy maketten.
Persze tudom ,ezeket a hegesztéseket tanult munkások csinálják, nem pedig foglyok.
Alaplyában véve kicsit túlzónak találom (beleértve a saját makettjaimat is) az általánossan elfogadott makett varatokat.Pilóta jó barátom , ha úgy érzed csiszolj belőle, ha úgy érzed hagyd.Rád bízom nekem így is nagyon tetszik.
xcraft 397468 2006. július 8. 22:22
Válasz erre
Most tényleg képesek lennétek lecsiszoltatni a varratokat?
Eltűnik a tetejéről a hullámosság, és máris lehet az egészet újracsinálni!
Pilota!
Nekem tetszik, igaz repülőgépgyártó vagyok. A torony pedig igazán jó.
És végre egy makett épül a makettépítő lapon! Úgyis egész délután offoltunk.

X.
Archy 397467 2006. július 8. 22:13
Válasz erre
Pilota, ha már úgyis csiszolsz, akkor szerintem a hegesztési varatokból is vegyél le egy picit, mert nekem túl durvának tűnnek. De nézz meg egy-két fotót is, nem tudom, ez csak egy megérzés.
Üdv: Áron
Lajos 397466 2006. július 8. 22:07
Válasz erre
Amúgy nem akarom agyon dícsérni, nem lettek picit vastagok a hegesztési varratok?
Vagy a kép csalóka?
Lajos 397465 2006. július 8. 22:05
Válasz erre
Há mé nem hoztad megmutatni?
Üdv.
Pilota 397464 2006. július 8. 21:57
Válasz erre
h?zagp?tl?s.JPG méret: 37.6 KB
hegeszt?s+maszkol?s.JPG méret: 72.6 KB
hegeszt?s k?sz.JPG méret: 82.5 KB
kerekekkel.JPG méret: 98.9 KB
torony.JPG méret: 130.9 KB
Sziasztok!

Haladtam kicsit a pumával, befejeztem a neoflex-es "hegesztést", és elkészült a torony belseje is. Most a kerekek vannak soron. A képeken látszik, hogy szépek az illeszkedések, kivéve a páncéltest hátulján, itt egy kb. 1mm-es sztirolcsík is kellett a neoflex mellé... A kerekeken szintén van mit csiszolni, aminek az a káros következménye, hogy a mintázat egy része eltűnik:( (a képeken még csiszolatlanok a kerekek)
Innentől kezd nehézzé válni az építés, mert festeni kellene:)
dönö 397463 2006. július 8. 21:31
Válasz erre
Köszi a Tunnanos válaszokat!
Kalóz 397462 2006. július 8. 21:29
Válasz erre
xcraft!

Nekem minden érthető volt, amit írtál.

De azért tényleg nem árt takarítani :)))
xcraft 397461 2006. július 8. 21:18
Válasz erre
Kalóz!
Akkor vegyél tárgytalannak minden örültséget amit maileztem, örülök neki, hogy sikerült.
Most kitakarítom a mailfiókomat.

X.
Kalóz 397460 2006. július 8. 21:02
Válasz erre
Én meg sem néztem az árát, de sejtettem, hogy nem ami pénztárcánkhoz szabták.
A palacsintát viszont sikerült letöltenem, köszi neked meg Könignek is.
Üdv: Kalóz
xcraft 397459 2006. július 8. 20:03
Válasz erre
Megnéztem! A JE 8 ára 12890- Ft!!
Erre még rájön a postaköltség, kb 5-6000Ft!
Azért ettől már én is felhördülök.

X.
Kalóz 397457 2006. július 8. 19:27
Válasz erre
xcraft!

Pedig ez egy viszonylag egyszerű makett, egyszerű festéssel. Az árát ne kérdezd, mert sztem sok! :)

Kalóz

ps.: a mailt megkaptam, válaszoltam is.
xcraft 397456 2006. július 8. 19:19
Válasz erre
Zebi! te nem csak makettet tudsz frankón építeni, látom a képszerkesztőkkel is boldogulsz. Én nem vagyok oda a számítógépért, persze elismerem az előnyeit, csak leragadtam.

Joce! Ez is egy ritkaság! MiG hívők nézzék meg az 1178-at.
Engem is érdekelne, de mindent nem tudok megépíteni. Sajnos.
Köszi.
Archy 397455 2006. július 8. 18:54
Válasz erre
szerintem
Zebi 397454 2006. július 8. 18:50
Válasz erre
Ha valaki tud angolul, és érdekli a fotószerkesztgetés, annak hasznos olvasmány a Grokking the Gimp könyv, amiből ez a rész foglalkozik a színek feljavításával (ábrákkal illusztrálva): gimp-savvy.com/BOOK/index.html
Zebi 397453 2006. július 8. 18:42
Válasz erre
IRon!

A fehér hátterű képet használtam referenciának, azon csak annyit változtattam, hogy egy kicsit csökkentettem a piros csatorna értékét benne (a fehér lapnak volt némi pirosas beütése). Talán egy kicsit még sötétnek tűnik ez a kép (főleg a fehér lap), de most ezzel nem foglalkoztam.
A többi kép úgy készült, hogy először kinéztem egy pontot a fehét hátteres tankon, és megnéztem annak a pontnak az RGB értékét, aztán a másik három képen a színgörbék szekesztésével ugyanarra a pontra beállítottam ugyanazokat az RGB értékeket. A kapott színgörbéket úgy állítottam be, hogy egyenesek legyenek (lineáris torzítást feltételeztem).
Az egész leírva talán bonyolultan hangzik, de a valóságban egy kép kb 15 másodperc alatt kész :-)
Én Gimp-ben csináltam, Photoshopot nem használok. Ami nekem általában kell, azt tudja a Gimp, és ráadásul ingyenes is (Photoshop: kb 240e Ft).
Archy 397452 2006. július 8. 18:32
Válasz erre
A fehér a nyerő szefintem. A feketénél olyan mintha szét lenne vakuzva. Kicsit meg kell dolgozni, a színek legyenek élénkebbek, de egyébként szerintem a fehér a leghasználhatóbb.
Áron
IRon 397451 2006. július 8. 18:24
Válasz erre
Zebi!

Jó lett a helyreállitás!
Mint mondtam a képek abszolut nyers állapotban kerültek ide fel, szoktam én is némi utólagos szinvisszaállitást végezni, de nehezen megy, még nem igazán ismertem ki magam a PS ban.
Leirnád hogy hogy csináltad? vagy itt, vagy magánban, de szerintem hasznos lehet másoknak is.

üdv
IRon
gyurmakoma 397450 2006. július 8. 18:08
Válasz erre
chevelle 007.jpg méret: 48.6 KB
chevelle 014.jpg méret: 66.1 KB
chevelle 027.jpg méret: 106.6 KB
ilyet tudtok fotózni?
ugyanaz a kocsi,ugyanaz a fotóapparát.
bent és kint fotózva :)
Joce 397449 2006. július 8. 18:07
Válasz erre
Xcraft!

Esetleg ez is érdekelhet, még jó hogy kapható
www.modelimex.com/inshop/scripts/detail.asp
Zebi 397448 2006. július 8. 18:04
Válasz erre
1.jpg méret: 62.9 KB
2.jpg méret: 70.3 KB
3.jpg méret: 60.7 KB
4.jpg méret: 65.5 KB
A digitális gépeknél az a probéma, hogy megpróbálnak okosabbak lenni az embernél, de ilyen speciális esetben mint egy makett fényképezése, nem túl jól szoktak boldogulni.
Ha valakinek olyan gépe van, hogy mindent tud manuálisan állítani, az szerencsésnek mondhatja magát, de az olcsóbb (értsd 100e Ft alatti) gépeken általában nincs lehetőség mondjuk a manuális fehéregyensúly állítására, még olcsóbbakon meg a záridő, blende állításra sem.
Az eredmények akkor szoktak a legkétségbeejtőbbek lenni, amikor valamiyen színes háttér előtt akar fotózni az ember, mondjuk a gyakran használt kék háttérnél minden szép pirosas lesz.
Nem marad más hátra, mit az utólagos képfeldolgozás.
IRon képeit egyforma fényerőre és fehéregyensűlyra hoztam egy referenciapont alapján. Még több referenciapont használatával még szebb eredményeket lehetne elérni.
gyurmakoma 397447 2006. július 8. 17:52
Válasz erre
Én fehér háttérnél nem tudok normális fotót csinálni.
A narancs sárga autóm a fotón gyakorlatilag mindenféle szinben játszik.
A gép egy canon powershot a 300. autómatára van állita.
Át kéne állitanom inkább manuálisan?
Szürke vagy semlegesebb szineknél nincs gond
Akos 397446 2006. július 8. 17:44
Válasz erre
IRon!
Ez tanulságos volt. Nekem sem jön be néha a világoskék alap, de nálam a visszavert fény miatt inkább kékülni szokott a makett.
Engem inkább a cenzúrázott rész fogott meg az első fotón...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738.