/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738.
imi 412237 2009. augusztus 13. 12:25
Válasz erre
A csőölelő csávónak tiszta Woody Harrelson feje van.
Toth_Gabor 412236 2009. augusztus 13. 12:23
Válasz erre
még valami: repülőgépek környezetében végzett munkának szabályai vannak, sokszor olyanok, amiket vérrel írtak. Ezek jól kikövetkeztethetők az archív fotókból is. Persze vannak zavaró - sokszor propaganda - fotók is, ahol teljes a kuszaság..
Toth_Gabor 412235 2009. augusztus 13. 12:21
Válasz erre
Hali!

Diorámát építeni szerintem nagyon nehéz. Annak idején én is próbálkoztam 1-2 kisebb kompozícióval, de mai szemmel megmosolyognám azokat. Nagyon fontos ismerni a gépek milliőjét, mielőtt elkezdünk tervezni. Az is behatárolja a lehetőségeket, hogy mi van a piacon. Sok mindent lehet kapni, de sok alapvető dolgot nem.
Az viszont sokszor visszaköszönt már, hogy egy diorámán sok eszköz, figura, tereptárgy szerepeltetése a valósághűség rovására megy. Egyszerűen szeétesik az egész, nem találni a mondanivalót...
Ezért tartom sikeresebbnek a kiskompozíció kategóriát, ahol 1 gép, 1-5 figura, esetleg egy jármű szerepel. 48-ban nagyon jók a Tamiya járművei például. Szerencsére sok a neten az archív fotó, a kezdőknek én azt javasolnám, szemezgessenek azokból, ismerve milyen repülőjük van, amit szerepeltetnének.
Korábbi PM számokban sok szó esett diorámák kapcsán arról, hogyan lehet úgy beállítani a szerepeltetett komponenseket, hogy ráirányítsuk a figyelmet a lényegre.
Üdv,
T.G.
grifx 412234 2009. augusztus 13. 12:18
Válasz erre
Ezek szerint az amerikaiaknak jobb volt a fényképezőjük? Vagy csak jobban tudták használni?
Kferro 412233 2009. augusztus 13. 12:16
Válasz erre
Tévedés.
Ez a kép például 1944. május 23-án készült, s nem elég, hogy éles, még színes is:

www.gstatic.com/hostedimg/39f42687dc8041af_large
grifx 412232 2009. augusztus 13. 11:47
Válasz erre
Muzzy
Szerintem a képed nem igazi !
Ami 100 hogy nem ww2 mert ilyen éles képet te nem találsz ww2-be.
Muzzy 412231 2009. augusztus 13. 11:27
Válasz erre
Kedves Mindenki!
Nem vitatom a Raffay007 által készített dióval kapcsolatos kritikákat, (időpont, hely, alkalmazott járművek (festése is), légijárművek.
Ákos írta, hogy a légvédelmi eszközök nem a repülőgép közelében voltak, ami logikus is. Viszont találtam egy képet egy Csendes Óceáni repülőtérrről, ahol a rerülőgép mellet lövéspáncélos van. Igaz, hogy ilyen esetben célszerű lenne fotóról dolgozni, de ha jól értem ezek még csak az első szárnypróbálgatások.
Nem vitataindítónak szántam, csak szerettem volna felhívni arra a figyelmet, hogy a háborúban sok minden előfordult.
www.7thfighter.com/gallery/NASM%20Photos/images/A4022.jpg
Muzzy
Blitz 412230 2009. augusztus 13. 11:21
Válasz erre
Marci!

Pl. így, mint most Russel! Nem 4 oldal :o), konkrét, és nem bántó.
Russell 412227 2009. augusztus 13. 09:42
Válasz erre
Kedves Raffay007!

A koncepcióváltás után kissé jobban tetszik a műved, de engedj meg még egy pár észrevételt!
Az "előtte" állapot érthetetlen zsúfoltsága valóban eltünt, de nekem még mindíg sok. SZERINTEM (ez most szigorúan a maszek véleményem, nem kötelezően követendő előírás!) a Stukát vedd le erről az életképről, és helyezd át egy másikra, ahol az a főszereplő!
Ha a Messert szervízelik, akkor láttasd is! Értem ez alatt, hogy rakjál mellé a szerelésre utaló kellékeket. Szerszámokat, darut, emelőt, KERÉKBAKOT, stb. Ha bevetésre készítik föl, akkor fordítsd meg 180 fokkal, orral kifelé álljon és mellette lőszeres ládák, hordók, ilyesmik legyenek. Próbáld meg minden egyes elemnek, amit fölraksz a funkcióját és a helyét elképzelni. Ha csak egy kicsit is sántít, akkor ne tedd föl. Természetesen állhat a gép közelében egy Opel teherautó, de "magyarázd meg", hogy miért. Néhány lőszeresláda máris érthetővé teszi. Állhat a Kübel is ott, épp egy futár valami fontosat közöl a pilótával indulás előtt.
Szerintem használd a fantáziádat, de mindíg értékeld át aszerint, hogy hihető-e, vagy életszerű-e. És nézegess minél több archív fotót. Egy idő után a fotók hatására érezni fogod, mi a zsúfolt és mi nem.

Üdvözlettel:
Russell
joozsyka 412226 2009. augusztus 13. 09:30
Válasz erre
Ejnye-bejnye; ez meg Helmut Wick gépe 1940. novemberéből:)
marci 412225 2009. augusztus 13. 09:08
Válasz erre
Nekem tetszik a munkád és szerintem jó volt az előző is.
marci 412224 2009. augusztus 13. 09:05
Válasz erre
Kritikát Ákosnál kedvesebben hogyan lehet írni? Írjon négy oldalt a lehetséges majdnem de mégsem hibákról, hogy ne legyen bántó? Ez nem pedagógus továbbképző. Senki nem azt mondta, hogy szar a munkája. Felsorolták a hibákat korektül. Ez a fórum az ország egyik legnívósabb szakmai oldala. Aki ragaszkodik a pedagógiai hasonlathoz ez nem az alsótagozat hanem az egyetem! Jól írta valaki, hogy "megmutatom a barátaimnak ismerőseimnek". Biztosan álmélkodni fognak és agyondicsérik. Tény aki véleményt kér és kiteszi munkáját nyilvánosság elé az viselje el a kritikát.
Raffay007 412223 2009. augusztus 13. 08:51
Válasz erre
Előtte
Előtte
Átépítés (10)
Átépítés (10
Átépítés (5)
Átépítés (5
Átépítés (2)
Átépítés (2

Szép jó reggelt!
Akkor kezdem:)
A messert picit átfestettem!Ez már nem Helmut Wick gépe,de próbáltam a JG2 színeit eltalálni!Sok variációt találtam a neten.
A szerelőállás teljesen be lett padlózva és úgy néz ki,hogy álcaháló kerül rá(még nem tudom miből)!
A panzer1 szintén eltűnt!Helyére még 1 kübel!
A légvédelem visszakerül de teljesen más színnel és szereppel!
A RAF control tower át lett alakítva amennyire lehetett és persze át is lett festve!
Egyenlőre itt tartok a helyreigazítással!
Blitz 412222 2009. augusztus 13. 07:50
Válasz erre
Jó reggelt mindenkinek!

Bocsánat, ha félreérthető voltam, semmi kifogásom sem a profik sem a kritikák ellen. Engem a stílusuk zavar néha. Emberi módon, kedvesen is el lehet mondani, mi az ami rossz, és akkor lelkesen tanul, fejlődik a delikvens, nem a kedve megy el.

Üdv!
Pető Péter
sdsada 412221 2009. augusztus 12. 22:56
Válasz erre
DSCN0280
DSCN0280
DSCN0502
DSCN0502
DSCN9350
DSCN9350
DSCN9354
DSCN9354
DSCN9353
DSCN9353

Ezt az épülő diorámát az IDF fórumba kezdtem még el az építés néhány fázisát fölrakni. Csak mivel az már nem igazán IDF, szóval már áttérek ide. A Betonház fagyisdoboz és gipsz fesvte, koptatva. Az Alap purhab. A kis palesztin fiú aki a valóságban ahogy számítottam kb 155-160 centi lenne, csonkított katonákból és bluetacból van. Követ fog majd dobni. Ár-érték arányával nagyon megvagyok elégedve. A porozást most fejeztem be, és már a vége felé tartok, de még hiányoznak: golyó;lánc a merkaváról, az antennák néhány törmelék és még néhány a vasalás a betonházból. Este van így nem igazán jók a képek. Remélem élethűre sikeredett.
vlevi 412220 2009. augusztus 12. 22:36
Válasz erre
És persze kivárni a két réteg közötti száradási időt, különben csak feloldod az előző réteget.
Tényleg lehet szépet festeni ecsettel is, de nekem se sikerült :)
Viszont láttam olyan makettet, ami fényes volt, és ecsettel készült, és csak lestem.
A fényes festék ui. hatványozottan kényesebb a festés minőségére.
joozsyka 412214 2009. augusztus 12. 21:25
Válasz erre
DSCF1012
DSCF1012
DSCF1013
DSCF1013

Szia Raffay007!
Az, hogy ecsettel dolgozol, ne szegje kedved. Lehet azzal is szépen dolgozni, bár nekem nem ment, ezért vettem később pisztolyt. Azt már többen elmondták, hogy erősen fel kell higítani a festéket és több rétegben. A másik, én ollóval mindig megritkítottam az ecsetet: a szálakat egyenesre vágtam és kb 5-6 mm hosszúra. Minél kevesebb a szőr, annál kevesebb festéket vesznek fel a szálak, annál kevesebb festéket kensz a makettre. Nagyon fontos: Több rétegben, és a következő réteg hígabb legyen, mint az előző. Hogy lásd miről beszélek, itt van egy ecsettel készült gépezet. Nálam ez volt az ecsetes "csúcs". (Színekkel nem foglalkozni!)
SSgt_Chris 412213 2009. augusztus 12. 21:19
Válasz erre
Ha megnézed a linkeket, amit a 15952-es hsz.-ba írtam, amit azon találsz, azokat én követtem el! Szintén ecsettel! Én 30 vagyok, igaz kisebb-nagyobb megszakításokkal 15 éve makettezem... Szóval nem baj ha nincs pisztoly (bár ártani, értelemszerűen nem árt...), engem is eléggé piszkálnak már, hogy váltsak ecsetről pisztolyra, de a járulékos költségek még mindig vissaztartanak... :-(
bigboy 412212 2009. augusztus 12. 21:12
Válasz erre
Üdv nézd meg az freemailod.üdv bigboy
emerson 412211 2009. augusztus 12. 21:10
Válasz erre
Sziasztok!
Raffay007!Nem kell profi mühely a makettezéshez,lehet annélkül is szép maketeket készíteni.Én is csak most kezdek el kiteljesedni(építkezés,saját mühely)pedig idestova 20 éve makettezem.Eddig csak magamnak építtetem,aztán feltettem ide képeket a maketjeimről,kaptam pár kritíkát tanultam belöle.Majd mindíg kérdeztem ha nem tudtam valamit,aztán gugli lett a legjobb barátom.
Most pisztolyal festek előtte viszon ecsettel kentem az "ipart"sokat tanultam belőle.ha van pisztolyod még nem fogsz aranyérmes modeleket alkotni meg is kell tanulni használni.
További sok sikert az a modelezéshez,és mindenféle képpen várjuk a képeket a munkáidról.Egyszer összefog állni a kép és jó lesz leülni mellé és nézegetni.
A Kritikákról annyit,hogy "Ami nem öl meg az erösebbé tesz."
Üdv :Roland
SSgt_Chris 412210 2009. augusztus 12. 21:00
Válasz erre
Miért? Te hogy állsz? Bár ahogy most kinéz, a lánctalp összeállításához picit le kell lassulnom, így lehet, hogy beérsz még! :-)
SSgt_Chris 412209 2009. augusztus 12. 20:59
Válasz erre
Hali! Kérésed meghallgatást nyert! :-) jagdpanzer.sgtchris.fotoalbum.hu/ itt megnézheted több lőállásból is a vasat. A többi masináról is van pár képe egy másik albumban ezen az oldalon, ha minden igaz, itt megnézheted (a teljesség igénye nélkül, elég vegyesen minden mással...):makettek.sgtchris.fotoalbum.hu/
Raffay007 412208 2009. augusztus 12. 20:45
Válasz erre
Sziasztok!
Látom kicsit felpezsdült itt az élet!:)
Nem sértődtem meg!Valóban igy lehet fejlődni(na jó a katyvasz erős volt)!Látom ez a reptér lesz az én nagy kihívásom!Már dolgozom rajta igyekszem helyreigazítani!
Na lássuk csak:
27 vok!Nem magamtól kezdtem maketteket építeni!Pár jóbarátomtól kaptam 1 messert születésnapomra!Akkor tetszett meg!Ennek már 9 éve!Azóta összeraktam pár darabot!Tudom vannak velük gondok,de sajnos nincs profi műhelyem!A festéshez sincs pisztolyom!Amikor ezek a makettek készültek még NETem sem volt!
Dioramat pedig nem olyan rég kezdtem el építgetni!Nem tervezem,hogy versenyekre járjak!Magamnak csinálom!Megnyugtat!Van mikor inkább ez,mint a kocsma:)
Azért örülök,hogy nem csak a vendégeimmel tudtam megosztani!Azért is lesznek még képek:)
Üdv Mindenkinek:
Raffay Gábor
raffay007@freemail.hu
Kisrozi 412206 2009. augusztus 12. 20:43
Válasz erre
Chris , zseniális , egyre jobban tetszik, kár hogy beérhetetlen előnyre tettél szert .
Na de sebaj. Megnézném egyszer egy fotóalbumban valahol a neten több nézetbő, és ha van más maketted azt is.Nekem nagyon bejön.
Siki1990 412204 2009. augusztus 12. 20:38
Válasz erre
DSC00996

m-18 torony belső
DSC00996
DSC00995

testtel együtt
DSC00995

Sziasztok!
Újabb képek készültek az m-18-asról. A belső résznél javítottam, amiket mondtatok, kivéve a fehér belsőteret. Most elsősorban a toronyról kérnék építő jellegű kritikákat(hozzáteszem, még nincs kész, csak "pillanatfotók"). Észreveteleitek alapján mit kéne átfesteni, és milyen színnel.a torony külső fele még kap egy vékony réteg olive drap-ot. Előre is köszönöm a javaslatokat és kritikákat.
Siki

(a honlapomon vannak képek a készülö makettekről ->1/35 m-18, és német mesterlövész1/72.) - www.siklosi90.fw.hu
gyurmakoma 412201 2009. augusztus 12. 20:22
Válasz erre
Bocs hogy beszólok,nem ilyen témában építek,de:
1:legalább aki feltesz képet és kritikát vár,az tényleg viselje is el.
2:legalább bökje oda hogy xy-8 éves-csak hogy hogyan is viszonyuljunk hozzá és munkájához.
3:a "profik" akárhogy olvasom is,segitő szándékkal szóltak hozzá.
Azért ezt becsüljük meg,hogy ők lerágott csontokat ismételgetnek időnként.
4: egy kezdő ebből fogja megtanulni hogy mit és hogyan kell,nem egy haveri,szintén kezdő beirásból,hogy húdejóóó.-és ezt el is hiszi.
Esetleg elmegy egy versenyre és éri egy akkora csalódás hogy többen nem fog épiteni.
És mielőtt elindul a sárdobálás,tényleg nézzünk rá az aktuális partner reggelésére,hogy ki is ő..és mit is mondt../meózzuk le :)/
balaton 412200 2009. augusztus 12. 20:19
Válasz erre
Ákos!

Amit te művelsz, az művészet. Én csak úgy makettezgetek, sok magyar járművet akarok megépíteni, a Te szinteden ez jóval tovább tartana.
Nem ellened beszélek, csak azt mondom, kétféle makettező van és ezen nem tudunk változtatni.
1. aki művészi szinten dolgozik és összerak évente 4-5 makettet, ami az utolsó csavarig hiteles.
2. aki gyűjtőként makettezik és havonta 1-2 makett a termés. Utóbbi is lehet szép és hiteles, még ha nem is az utolsó szegecsig :)

Természetesen én azt szeretném, ha továbbra is megosztanád velünk munkáidat itt a fórumban is.
Az előbbi hsz-em nem is neked szólt.
nagyimre 412198 2009. augusztus 12. 20:15
Válasz erre
Sziasztok!
Blitz

"Régóta olvasgatom a fórumot, és sajna észrevettem, hogy itt néhány "vérprofi" híján van minden pedagógiai érzéknek, amivel max. azt fogják elérni, hogy sokan végleg abbahagyják"

Lehet, hogy ez a céljuk, így nem marad konkurencia.

Sokan hozzád és hozzám hasonlóan az ilyen "fikázások" miatt csak olvassák a fórumot.
Raffay007

Ne vegye el a kedved ettől a szép hobbitól egy ilyen, vagy olyan hozzászólás.
üdv: valaki
Tûzszekér 412197 2009. augusztus 12. 20:10
Válasz erre
Én mint tudatlan megkérdezném hogy tényleg olyan hihetetlen hogy egy szerelő állást ponyvával fedjenek le ? Mondjuk találékony katonák az időjárás viszontagságai miatt . Szerintem pusztán azért mert valamiről nincs fotó attól az még megtörténhetett vagy lehetett úgy.
Szerintem ha beteszi a vitrinbe és a hozzá érkező vendégek megcsodálják senki nem fog történelmi hiteltelenségre hivatkozni.
Ákos 412196 2009. augusztus 12. 20:09
Válasz erre
Mielőtt eldurvulna a fórum, OFFban leírom, hogy ismerkedtem meg meg Timurral a neten (lehet, hogy ő már nem emlékszik).
Még a 90-es évek végén feltettem az akkor létrehozott Fabulis fórumra egy diorámámról egy cikket és képeket, ez volt az www.albatros.extra.hu/makettek/old/3.jpg. Reagálásképpen Timur azt válaszolta, hogy szép-szép, csak ez egy sci-fi dioráma. Kis ellenkezés után beláttam, igaza van. Mint láthatjátok, ez nem vette el a kedvem a makettezéstől, inkább fejlődésre késztetett...
Aki egy nyílt fórumba felteszi a munkáját, és véleményt kér róla, az kaphat hideget-meleget, ez a fórum lényege, innentől kezdve sértődésnek nincs helye. Én is már párszor megfogadtam, hogy nem írok negatív kritikát semmiről, inkább nem szólok hozzá, mert egyből jönnek azok a hozzászólások, hogy miért húzzuk le (egyébként jogosan) a munkát. Emiatt az idézett "vérprofik" (akiktől a feltörekvő ifjúság tanulhat) egyre kevésbé látogatják ezt a fórumot, ez pedig akárhogy csűrjük-csavarjuk, a színvonal erős hanyatlásához fog vezetni...

ON
Csatolok még egy képet Raffay007nek arról, hogy pár évvel ezelőtt (az Adolf Galland életéről szóló könyv elolvasása után) én hogy képzeltem el egy előretolt francia reptére állomásozó repülőgépet. A könyv pontos képet ad az időpontokról, az évszakokról, arról, hogy sima füves mezőkön állomásoztak (A Messerek korlátozott hatótávolsága miatt a francia partokhoz lehető legközelebbi sík mezőkön állomásoztak, ott kiépített reptér nem volt) és az ellenséges felderítők elől egyszerűen a fák takarásába tolták a gépeket.
www.albatros.extra.hu/makettek/old/1.jpg

Tanulság: építés ELŐTT kérdezni, ha valaki nem biztos a dolgában.
balaton 412195 2009. augusztus 12. 20:09
Válasz erre
opel
opel
D566-a01
D566-a01

Kedves Mindenki!

Nem tudtam megállni, hogy fényképezőgépet és billentyűzetet ragadva ne szálljak be az "elemzésbe".
Az Opelt kezdő koromban építettem, pontosabban festettem, mert összerakva vettem.
A Csepelt pedig tavaly építettem teljesen házilag.
Ezzel csak azt szeretném illusztrálni, hogy nem lehet egy pillanat alatt A-ból eljutni B-be. Én is így kezdtem, az Opel festése is értékelhetetlen. (A Csepel sem tökéletes, de a különbség azért érezhető.) Értékelhetetlen katyvasznak nevezni egy kezdő munkáját nem szerencsés. Sok kezdő jöhet ide tanácsokért, akik nem szólnak hozzá a fórumhoz. Az ő kedvüket is elveheti. Itt ne legyenek farkastörvények, hogy csak a legjobbak és a legkitartóbbak maradhassanak :)
Raffay007-nek: ne szegje kedved az éles kritika. Senki sem fog első nekifutásra díjnyertes maketteket építeni. Sok makettet kell összerakni, az itt leírtakat figyelembevéve gyakorolni, az új technikákat kipróbálni. Minden új makettel jobb lesz. Egy személyes jótanács: soha ne légy magaddal elégedett! :)

üdv. Kerek Gábor
Szõkekapitány 412193 2009. augusztus 12. 19:55
Válasz erre
Szia!
Az a helyzet, hogy ugyan köze nincs a történelmi hűséghez, de szerintem nem lett olyan rossz. Gondolom mostanában kezdted a makettezést. Fogadd meg a tanácsokat, aztán majd egyre jobban sikerülnek a művek, ahogy gyakorlatot szerzel.
Blitz 412192 2009. augusztus 12. 19:05
Válasz erre
Sziasztok!

Kedves Raffay007!

Szerintem se keseredj el! A makettezés elsősorban élményszerző tevékenység önmagad számára. Folytasd nyugodtan, és ha neked teszik, akkor jó. Régóta olvasgatom a fórumot, és sajna észrevettem, hogy itt néhány "vérprofi" híján van minden pedagógiai érzéknek, amivel max. azt fogják elérni, hogy sokan végleg abbahagyják, vagy innen tűnnek el, ez pedig ellentmond szerintem a fórum céljának. Nem a halálpontos színek és a tökéletes valóság a fontos, a te képzeleted is benne lehet. Építs nyugodtan diorámát, akkor is ha a járművek nem tökéletesek, majd alakul a saját képességeidhez mérten. Mindenkit önmagához kell viszonyítani, ez itt nem verseny. Ez egy fórum. A szegecsszámlálást és egymás sértegetését meg hagyjuk meg a "profiknak".

További jó makettezést!
Pető Péter
Sulaco 412190 2009. augusztus 12. 18:06
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04

Valahogy így nézett volna ki.
Sulaco 412189 2009. augusztus 12. 18:01
Válasz erre
Gondoltam elborulok egy kicsit:) Ez egy Focke Wulf TA 283. A Huma Modell gyártmánya. Csak tervrajzok készültek belőle a II Vh-ban, legalábbis "mi" ennyit tudunk. De mi van ha mégsem csak a tervezésig jutottak, és az amerikaiak megtalálták. aztán irány az 51-es körzet...bla bla bla...:) Kb ennyi lenne a story nagyvonalakban.
mig23papa 412188 2009. augusztus 12. 17:55
Válasz erre
Sulaco

Heló, mi az amit visz ez a kamion?
Palkó 412187 2009. augusztus 12. 17:15
Válasz erre
Ha saját örömödre makettezel, nem versenyre ne foglalkozz vele.Mindenki volt kezdő, és nem lesz mindenki vérprofi makettező aki annak is utánajár milyen alsógatya volt a szerelőn.Kicsit tényleg túlzsúfolod, a tereket, de majd fejlődsz.
Ezért én fel se rakok ide szinte semmit mert csak a fika menne.
Hali.

Kurtán Pál
kurtan.pal@freemail.hu
Sulaco 412186 2009. augusztus 12. 17:14
Válasz erre
Raffay007 412185 2009. augusztus 12. 17:04
Válasz erre
"Így sajnos csak egy dilettáns katyvasz, nem dioráma."
Elég lett volna az is,hogy nem hiteles!Azért volt vele munkám!
Hunyo 412184 2009. augusztus 12. 15:21
Válasz erre
Spitfire Mk. VII

ICM 1:48

(szokás szerint dobozból, csak egy Eduard üléshevedert kapott)
Spitfire Mk. VII
Spitfire Mk. VII

ICM 1:48
Spitfire Mk. VII
Spitfire Mk. VII
Spitfire Mk. VII

Sziasztok!

Nálam ez készült el legutóbb. az Eduard üléshevedert leszámítva ezt is dobozból építettem meg.

Jó makettezést mindenkinek!

Üdv:

Hunyo
(PUMA Makettklub Kecskemét)
Pietrino 412183 2009. augusztus 12. 13:08
Válasz erre
Igen, 1/72-es Italeri Merlin, Eduard maratással tuningolva, ami gyárilag ilyen. Sajnos nincs ekkora kézügyességem, hogy ilyen jól megfessem :(
barnamedve 412182 2009. augusztus 12. 12:49
Válasz erre
pietrino!

ha 1/72-es arányban csinálod, akkor milyen módszerrel fested meg ilyen szépen a gombokat?
Timur 412181 2009. augusztus 12. 12:46
Válasz erre
Sajnos kimaradt:

Wick gépe márcsak azért sem szerepelhet együtt Stukával, mert mire ő ezredparancsnok lett, addigra a Stukákat rég kivonták a harcokból...
Timur 412180 2009. augusztus 12. 12:41
Válasz erre
Szia!

Azért van más gond is.

Ha jól látom, akkor a Messer Helmut Wick gépe akar lenni. Wick valamikor '40 októberében lett a JG 2 parancsnoka (ekkor került fel a gépre a Geschwaderkommodore-jelzés), és november 26.-án lőtték le.
A diorámának tehát max. ennyi az időkerete.

Ebből viszont következik néhány kérdés:
-ismert, hogy ebben az időszakban hol állomásozott a Geschwaderstab. Volt ott egyáltalán hasonló épület?
-volt ott ehhez hasonló fedezék?
-volt-e késő ősszel lombos fa? (Bár ez az izlandi-moszatos valami kevéssé emlékeztet fára, de gondolom az akart lenni.)
-Wick Stab-ja települt-e együtt Stukákkal?
-a fedezékhez ennyire közel települt-e légvédelem?
-'40-ből ismerünk-e olyan fotót, ahol Kettenkraftrad felbukkan az Emil mellett?

A válasz az összes kérdésre: nem.

Az Opel Blitz-ről, és a harckocsiról a kollégák már írtak, ezért abszurd voltukat már nem fejtem ki bővebben.

Ezek után ismét feltehetünk egy kérdést: van-e egyáltalán egyetlen hiteles eleme ennek a "diorámának"? Szól-e valamiről? És a válasz ismét nemleges. Így ez a munka értékelhetetlen.

Tanácsként:
-Először nem árt átgondolni, mit is akar az ember megvalósítani. Tervezés, kompozíció modellezése.
-Anyaggyűjtés (fotók, stb.)
-Történelmi-hadtörténeti háttér tanulmányozása, elemzése.
-A szerepeltetni kívánt eszközök időbeli megfelelésének ellenőrzése.

További tanács:
-Mielőtt valaki diorámába fog, előbb gyakorolja az alapmakettek megfelelő szintű elkészítését is.(Ezen a munkán pl. az összes harceszköz gyenge kivitelezésű...)
-Nem árt, ha a megjelíteni kívánt gépek és eszközök az eredetivel megegyező színeket és foltozást viselik. (Ezen a munkán pl. a Messer és a Stuka színei és kamója is rosszak, nem csak a járműveké...)

Így sajnos csak egy dilettáns katyvasz, nem dioráma.

Üdv:
FS
Ákos 412179 2009. augusztus 12. 12:13
Válasz erre
Francia reptéren 40-41-ben (az E Messerből és a B Stukából következik az időpont) érdekes lenne attól még, mivel ezek a gépek először 44-ben hagyták el először a peenemündei (egykori NDK) kísérleti repteret. Német reptéren 44 végén és 45-ben ok lehet, de akkor mellé kellene tenni egy Me-163-ast is a logika kedvéért, illetve az akkori korba és térbe illő gépeket (Me-109 G vagy FW-190)
A légvédelmet a repterek szélére telepítik, sosem a védett objektum közvetlen közelébe, logikusan is ez következik.
1: Ha a repülőgépek mellé telepítik, az nem ér semmit, mert mire lőtávolba kerül és el is találják az ellenséges gépet, az már kioldotta a bombáit vagy végiggéppuskázza a földön álló gépeket.
2: A repülőgépek mellett egy célpontot alkotnak a kettő helyett, ez ideális az ellenséges bombázók számára.
A reptereken harckocsikat speciális feladatokra és felépítménnyel használták általában, pl torony nélküli vontatók a nagyobb gépekhez, oroszországban tolólapos harckocsik stb.
Muzzy 412178 2009. augusztus 12. 11:42
Válasz erre
Bocsi, de szerintem a C stof tanker Opel Blitz lehetett repülőtéren is, mert a rakéta hajtású repülőgépek szerintem ugyan azt az üzemanyagot használták. pl. Me-163, Natter.
Az viszont jogos, hogy 43 után sárga festést kapott. és a rakétahajtású gépek is inkbb 43 után jelentek meg "szélesebb" körben.
Azért repülőterek közelében is felbukkantak harckocsik. A légvédelmi löveg meg szintén logikusnak tűnik, főleg, hogy a németek igen erősen védték a repülőtereiket is légitámadások ellen.
Muzzy
warbirds 412177 2009. augusztus 12. 07:42
Válasz erre
Hmmm... Nálam 5+! A "géproncs" a Huma gyártmánya?
Sulaco 412176 2009. augusztus 11. 23:14
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06
07
07

Operation Paperclip! JCS Directive (secret project) 1067/14 1945.08.09. Mittelwek Germany.
Ez készülget mostanában. Még rengeteg meló lesz vele. A méretarány 1/72. Gondolkozom még a jobboldali hajtómű elkészítésén meg egy pár figura lehetne még mellette, hogy kicsit feldobja, meg életet vigyen bele. Jelenleg itt tartok, várom a +/- kritikákat!
Raffay007 412175 2009. augusztus 11. 20:39
Válasz erre
Átgondoltam a repteret és az alábbi intézkedéseket hoztam:)
Az épület felső szintjét át fogom alakítani és át is lesz festve!
A panzer 1 el lett távolítva!
A légvédelem új kamuflázst kap!
A ponyva helyére álcaháló kerül!
Az opel blitz sorsa még kétséges!
Egyenlőre ennyi!Lesz munkám bőven:)De ez a szép benne:)
Üdv
Pietrino 412174 2009. augusztus 11. 20:35
Válasz erre
merlin_0019
merlin_0019
merlin_0028
merlin_0028
merlin_0031
merlin_0031
merlin_0037
merlin_0037
merlin_0040
merlin_0040

Sziasztok!
Nálam ez készülget. Klubtársak unszolására teszek fel pár képet a teljesség igénye nélkül! :)
Várom az építő és romboló jellegű kritikákat! ;)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738.