/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736.
Freddy 709020 2023. május 11. 10:11
Válasz erre
@Johnie, McFrost: köszi, örülök, hogy tetszik! Az oszlopok a gyenge pont, mert az most két lemezből van összerakva, lehetne egy vastagabból, de a 6 millis lemeznek nem ilyen sima az oldala.
Viszont ,,lézermaratott fából" töredékébe kerül a műgyantának.
Johnie 708994 2023. május 10. 19:13
Válasz erre
Kiváló megjelenésű ez a "lézermaratott fa" ;) kerítés! Lefestve, teljesen olyan mint az igazi. Gratulálok!
McFrost 708993 2023. május 10. 18:15
Válasz erre
DSC04255
DSC04255
DSC04257
DSC04257
DSC04258
DSC04258
DSC04259
DSC04259

Elkészültem a Párduc korongmintájával. A kötényzetet újra fújtam nulláról, másik alapozóval, nem volt gond.
Van rajta javítani való, most majd ezek következnek.
McFrost 708992 2023. május 10. 18:12
Válasz erre
atika 708990 2023. május 10. 15:26
Válasz erre
Elkészült az agresszor?
Milyen matricát használtál hozzá?
medor 708946 2023. május 9. 01:09
Válasz erre
Ez meg a másik.A pilótaülések nem akkorák mint a deszanttér ülései.
A háttámlájuk tuti alacsonyabb.
medor 708945 2023. május 9. 01:06
Válasz erre
Amúgy ott tényleg van egy lépcső.Csak nem 45 fokos mint a Hasegawa-nál.
90 fokos mint ezen a fotón is látszódik:
www.jetlease.com/photos/aircraft/1711.jpg
Itt megint az Italeri makett a pontosabb.
Freddy 708944 2023. május 9. 00:08
Válasz erre
,,lézermaratott fából" b@szki, késő van. Szóval 2,5mm-es falemezből lézerrel kivágatott.
Freddy 708941 2023. május 8. 23:47
Válasz erre
MÁV_kerites_2
MÁV_kerites_2
MÁV_kerites_1
MÁV_kerites_1
MÁV_kerites_3
MÁV_kerites_3

Nálam most ilyen mávos kerítések készültek 1/35-ben, Sennás kolléga lemérte nekem nemrég, és lézermaratott fából kivágatattott :)
Johnie 708928 2023. május 8. 18:18
Válasz erre
italeri1
italeri1
IMG_20230508_163138
IMG_20230508_163138

"majd ha nekiállok kíváncsi leszek,
hogy az Italeri mennyi magasítást enged az üléseken."

Talán megemelhető akkora mértékben mint amennyire magasra nyúlik a Hasegawa-é. Mindenesetre van még ott egy pici hely. Az Italeri plafonja pont a pilótaülések előtt ér véget.
Johnie 708926 2023. május 8. 17:15
Válasz erre
IMG_20230320_001300
IMG_20230320_001300
IMG_20230508_170741
IMG_20230508_170741

"De az is elképzelhető,hogy a Hasegawa padlólemeze lett
magasabbra tervezve. (És lehet,hogy az Italeri is.)"

A padlólemez mindkét készletnél lépcsőzetesen megemelkedik a pilótafülke találkozásánál. Az Italeri mintha egy picit nagyobb szintemelkedést produkálna.
medor 708917 2023. május 7. 23:11
Válasz erre
Szia!
Ebben az esetben valami nincs jól méretezve.
Szerintem a pilótaülésekkel van a gond.
Na majd ha nekiállok kíváncsi leszek,
hogy az Italeri mennyi magasítást enged az üléseken.
De az is elképzelhető,hogy a Hasegawa padlólemeze lett
magasabbra tervezve. (És lehet,hogy az Italeri is.)
Amikor a 90-es években megépítettem ezt a makettet ilyen
problémákon simán átsiklottam.És valószínű nem csak én... :)
Johnie 708908 2023. május 7. 18:32
Válasz erre
IMG_20230507_182326
IMG_20230507_182326
IMG_20230507_182305
IMG_20230507_182305
IMG_20230507_181555
IMG_20230507_181555

Lépcsőzetesen lett végül ráragasztva az Italeri kapcsolótábla a HB plafonjára, a Hasegawa testben...
... hálistennek nincs több Blackhawk készlet itthon... :)
Johnie 708903 2023. május 7. 15:47
Válasz erre
hb tető vág
hb tető vág
fűrész
fűrész
italeri kapcsolók át a HB-re
italeri kapcsolók...
szárny vágás
szárny vágás
hb tető
hb tet
hb tető 1
hb tető 1
hb tető 2 bal
hb tető 2 bal
tető 3 jobb
tető 3 jobb
magas ülések
magas ülések

Folytatás:
A HB plafonját építettem végül a Hasegawába. Az Italeri plafonjából csak a pilótafülke tetőn levő kapcsolótábláját teszem majd át, vagy némi lépcsőzetes kialakítással, vagy külön ,nem összeépítve a HB tetővel.
A HB tető hosszából elöl kicsit (0,5 cm-t) le kellett fűrészelnem mert beleütközött a magas pilóta ülésekbe. (Ezért van az Italeri ülése alacsonyabbra csinálva, hogy ott végig elférjen a tető hossza? ;) ) Legalább kipróbáltam a Trumpi még sosem használt szerszámát. Majd akkor is jól fog jönni, amikor a fegyver és póttartály felfüggesztő szárnyakból kell levágnom egy jókora darabot.
Miggyuri 708882 2023. május 6. 20:23
Válasz erre
fülke1
fülke1

Csepel Cs-800. Lassan összeáll.
slowmotion 708860 2023. május 5. 18:28
Válasz erre
No. Meggyött a póstás, meghozta a reszelőt, el is kezdtem izibe' farigcsálni az Academy elb***ott Martin-Baker Mk7a-jait. Pedig majdnem hasonlítottak az eredetiekre, csak fél üveg pálinka után hunyorítva...
Johnie 708699 2023. május 2. 00:58
Válasz erre
lábak
lábak
lábak 2
lábak 2
tapasz
tapasz
tapasz2
tapasz2

Elkészült a 2db. 3 soros középső üléssor is az Italeri készletéből, gondoltam a padlólemezen található már nem kellő de mély lyukakat kicsit befoltozom, épp egy kicsi mélyedést hagyva, mert az igazi gépen is vannak az ülésrend átszereléshez mélyedések. Viszont a tolóajtó küszöbéhez közel levőket teljesen eltűntettem, ott nagyon zavaró volt.
Johnie 708698 2023. május 2. 00:35
Válasz erre
IMG_20230502_002900
IMG_20230502_002900
IMG_20230502_001915
IMG_20230502_001915
IMG_20230502_001855
IMG_20230502_001855

Akkor te szerencsés vagy.
Én meg így jártam, nekem mindkettő 1328-as (az egyiket februárban, a másikat április végén rendelve különböző webáruházakból) készlet ezüst színű műanyagból lett öntve :⁠-⁠)
medor 708695 2023. május 1. 23:53
Válasz erre
Szia!
Az Italeri 1328-as makettjéről beszélünk?
Kétszer vettem meg ezt a makettet (egy régi és egy új kiadásban),
de mindkétszer a 'szokásos' világosszürke műanyagot találtam a dobozban.
Először a 190-es készletet még a '90-es években.Az is szürke volt.
Nemrég pedig a 1328-ast.Ami szintén szürke műanyagból lett öntve.
Johnie 708666 2023. május 1. 10:35
Válasz erre
festve - nyersen
festve - nyersen
áztatás
áztatás
IMG_20230501_103223
IMG_20230501_103223

Megpróbálom.
De valószínűleg semmi nem fog történni, mivel az öntőkereten nem felületi ezüst festék van, hanem magàban ,a műanyag saját anyagában ilyen. Tehát már a szerszámba befecskendezés előtt ilyen volt az "olvasztott" műanyag.
Nem okoz gondot majd színre festésnél, színre fújás előtt minden alkatrész kap egy Mr Hobby Mr Surfacer 1200 szürke alapozást.
Muzzy 708663 2023. május 1. 09:56
Válasz erre
Szitivel (vagy a szokásos festékeltávolítóddal) áztasd le az ezüstözést a műanyagról!
A Tamiya is adott ki P-51-est, ahol az egész öntőkeret már krómozott volt. Nem csak a csiszolásnál, a festésnél is gondot fog jelenteni a két szín
Johnie 708656 2023. május 1. 00:01
Válasz erre
Tényleg ezüst színűek az öntőkeretek.
Nagyon zavaróak, például lecsiszolom az öntőkeretről leválasztás után az alkatrészen ottmaradt csonkot/ csonkokat, már jó a csiszolás mértéke, de megmarad egy sötét folt a helyén, szemre olyan mintha még lenne ott valami maradék. Igazából csak a full matt alapozófesték felvitele után derül ki, hogy hol van vagy hol nincs rendben valami.

Nagyon nem vagyok ám képben a helikopterekkel, csak tetszenek ezek a böhöm nagy forgószárnyasok. Szakirodalmat sem szoktam segítségül hívni, max a net mélységéből próbálom előásni az adott gép fellelhető fényképeit. Magamnak építek, nagyon elnéző is vagyok magammal szemben, főleg 72-es méretarányban, sokszor úgy vagyok vele, hogy meg sem jelenítem ilyen piciben a részleteket, rábólintok, hogy "jólvanazúgy" aztán továbblépek.

:)
medor 708655 2023. április 30. 23:15
Válasz erre
Szia!
(Én nem tudom,hogy a képeid csalnak-e,vagy tényleg ezüstszürke
öntésű a tiéd.Az enyém sima világosszürke.Ráadásul a kontúrok is szebbek.
A te alkatrészeid egy kicsit kopottas öntőszerszámra utalnak.Furcsa.)
A lényeg,hogy jól haladsz vele! Azt sajnálom,hogy majdnem veled
egyidőben belekezdtem egy Öböl háborús AH-64A Apache építésébe.
Építhettük volna szimultán a két UH-60A 'Blackhawk'-ot.
Te a Hasegawa-t,én meg az Italeri-t.Megoszthattuk volna az "okosságokat"
egymás közt.Például a kábelvágók módosítását.Vagy a pilótaülések megemelését,
hogy ne a padlón legyenek az olasz makett szerint...
És még lehetne sorolni.De jelenleg ez a két makett van,ami ér is valamit.
Szóval van/lesz min dolgozni majd az építés során.
Johnie 708651 2023. április 30. 22:03
Válasz erre
ilaleri. hasegawa
ilaleri. hasegawa
drótláb
drótláb
Hirss
Hirss
hirss1
hirss1
hirss2
hirss2

Kéremszépen, akkor az desszanttér leghátsó rész négysoros Italeri ülései bekerültek, a Hasegawa ülései kikerültek onnan.
Az Italeri készlet maradék 2db. négysoros üléseiből viszonylag könnyen lehet levágással háromsorost csinálni ami az ausztrál gépek desszantterének középtáján néha így fellelhető ,párhuzamos elrendezésben a géphosszal. Itt a ferde lábak -drótok.
Az Italeri támlákra és ülőlapokra öntött hevedereit, öveit lecsiszoltam. Inkább papírcsíkhevedereket tettem fel.
A fegyverkezelő szóló/egyes ülése még a Hasegawáé...

Odapróbáltam az Italeri készlet által adott HIRSs-t a Hasegawa hajtómű kiömlőnyílásához...nem lesz vele gond.
Johnie 708545 2023. április 28. 14:25
Válasz erre
1328 Italeri 1-72
1328 Italeri 1-72
2666 szegecsek
2666 szegecsek
2666 kollektív
2666 kollektív
2666 kollektív
2666 kollektív

Kéremszépen, még ilyen sem volt, hogy kevesebb mint 24 óra alatt kézhezkaptam egy házhozszállítással rendelt csomagot.

Ez a 1328-as 1/72-es doboz is ezüst színű műanyag... :) Ami kelleni fog, benne van.

A 2666-os 1/48-as készlet viszont elég ígéretesnek mutatkozik. Negatív panelvonalak, viszont pozitív szegecsek. Próbaképp csak úgy nyersen kicsit befuttattam a panelvonalakat, milyen eredményt mutathat. Majd teljesen lemosom festés előtt.
A futók kábelvágói egészen pontosak.
Vannak kollektív karok.
Az ülések lábaibak elrendezése is pontosnak tűnik.
jammie 708527 2023. április 28. 06:28
Válasz erre
Csak az információk tapadása miatt:
A kollektív kar "kollektív" módon az összes lapát állásszögét egyszerre növeli
--> Emiatt nő a felhajtó erő (emelkedik) vagy ha előre van döntve a lapátok síkja
(ciklikus kar, a másik) akkor előre mutató vonóerőt is ad.
Az egyszerre (kollektív módon) megnövelt állásszög bizony a lapátok légellenállását is
növeli, szóval egyszerre "gázt" is kell adni. Ez is rajta van, innen jön az
"egyesített" elnevezés.
Johnie 708525 2023. április 28. 02:30
Válasz erre
Italeri mh 60k
Italeri mh 60k

Köszi!
Végül is úgy döntöttem, így hogy az újabb 1328-as 1/72-es Italeri készlet lesz a kezemben (kíváncsi leszek ez is ezüst színű lesz-e?...) akkor a Hasegawán az egyik oldalon csukott ablakok és tolóajtók lesznek, a másik oldalon pedig nyitottak.
Az Italeriből csak az ülőlapokat és háttámlákat akarom felhasználni, a széklábakat megcsinálom húzott szálból vagy drótból abban az irányban ferdítve őket ahogy a fényképeken vannak.
Majd arra leszek nagyon kíváncsi, hogy az Italeri HIRSS mennyire passzol a Hasegawa kiömlőnyílásához.
A hátsó farok vezérsík teljesen jól illik rá.

Illetve nagyon kíváncsi leszek az 1/48-as Italeri MH60K SOA 2666sz. dobozának tartalmára...Egész tetszetős műanyaghalmaznak tűnik.
Daala 708524 2023. április 28. 00:54
Válasz erre
A vonóerő növeléséért (és ehhez a hajtóművek teljesítményének növeléséért) az egyesített vezérlőkar (EVK, avagy collective lever, bal kéz) a felelős. SÁG-nak is hívják.
medor 708523 2023. április 28. 00:25
Válasz erre
Az lesz az. Kispórolták a makettekből sajnos.
A főrotor állásszögét lehet vele szabályozni.
Minden helikopter fontos tartozéka!
Bal oldalon helyezkedik el az ülések mellett.
Az emelkedés/süllyedést lehet vele irányítani.
Tudomásom szerint a sebességvezérlő is ezen helyezkedik
el amivel a hajtómű fordulatszámát lehet befolyásolni.
Johnie 708522 2023. április 27. 23:33
Válasz erre
211006-Z-WW085-0158
211006-Z-WW085-0158

Szia!

melyek azok a kollektív karok?
nekem ilyen találatot adott "collective arms" néven:
medor 708520 2023. április 27. 22:03
Válasz erre
Szia!
Jó lesz ez!
Ha még mindig a csukott ajtót preferálod akkor szerintem engedd
el a saját gyártású üléseket.Építsd be az Italeri üléseit majd és kész.
Amennyi látszódni fog belőlük pont elég lesz.De ha már ennyire belemerültél
a részletekbe és nyitogatnál is: A kollektív karokat ne felejtsd el pótolni!
Ezeket sajnos mindhárom makettből kifelejtették a gyártók.
Vagy legyártod,vagy keresel valami hasonlót a maradék alkatrészeid között.
borisz 708491 2023. április 27. 10:28
Válasz erre
Na, eddig nem rossz!

Én azt mondom, hogy csinálj egy sablont, keríts pár arasz vastagabb villanydrótot, aztán pár perc alatt meghajtogatod.
Remélem, elég jó munkát végzel majd ahhoz, hogy valamelyik gyártó kiadja korszerű kivitelben a típust. :D
Johnie 708489 2023. április 27. 09:42
Válasz erre
ausztrál eredeti
ausztrál eredeti
palack, fejsze
palack, fejsze
palack, fejsze 1
palack, fejsze 1

Azért néha én saját magam nem igazodom ki szerény személyemen. (hogy várható el akkor mástól...) Volt egy szabad órácskám, erre icipici tűzoltópalack és fejsze? gyártására fordítottam.
Ha ezek sikerültek lehet, hogy menne a 6-12db. ülésgyártás is, de csakis valami sablonnal, hogy mindenképp egyformák legyenek. Azonban ebben közbeszól, hogy egyrészt útálok monoton ,egyhangú dolgokat huzamosabb ideig csinálni, másrészt újra megrendelve az Italeri 1328-as dobozát lesznek ismét jó formájú üléseim. (mindenképp kellett egy újabb doboz, a HIRRS-eket, a kábelvágókat, a farok vízszintes vezérsíkját is onnan kell átemelnem a Hasegawa gépéhez)

Ez a most épülő 1/72-es ausztrál színekben sziporkázó Hasegawa/Italeri vegyes Blackhawk úgymond egy "próba" lesz. Szándékomban áll egy 1/48-as változatot is építeni valamikor. (nekem a 48-as méret jobban fekszik) A nagyobbik testvér az Italeri 2666-os MH60K készlete lesz, ott viszont majd a matricákkal leszek gondban. Vagy gyártatok valakivel ausztrál matricákat, vagy rendelek Ausztráliából...

www.modelsandhobbies4u.com.au/catalogue/product/adf-army-s70a-9-black-hawk-helicopter-decals
Johnie 708358 2023. április 24. 13:37
Válasz erre
csiszolás, sötétítés
csiszolás, sötét...
IMG_20230424_130839
IMG_20230424_130839
IMG_20230424_130641
IMG_20230424_130641
mak
mak

Köszönöm a biztatást, de biztosan képtelen lennék rá. 72-ben nekem még nagyítóval is túl aprók ezek az ülések. Azt viszont nem vitatom, hogy egy ilyen skreccs nagyot dobna rajta.

Viszont próbálkoztam a meglévőkkel.
Eszembe jutott, hogy van nekem egy hegyes ,kúpos végű körömcsiszoló fejem is, azzal kicsit ki tudtam marni az ülőfelület alsó vastagságából, ezt az alsó részt befestettem sötét színnel (hogy még jobban árnyékban legyen), így már nem olyan fotelszerűek a hátsó ülések. A háttámlák pufisságát hozzáadott övekkel mintha lehetne tompítani...
borisz 708356 2023. április 24. 13:19
Válasz erre
Köszönöm!
Egyébként drótból is kihajlíthatod.
Kell vagy 10 darabot csinálj. Én kifaragnék egy darab etalont, és valami merevebb drótot köré hajlítanék. Szerintem nagy hozzáadott érték lenne.
Johnie 708353 2023. április 24. 13:04
Válasz erre
italeri székek
italeri székek
javított
javított

Tévedhetnek az olaszok is. Előkerestem az Italeri összerakási papírját, mi ez alapjàn raktuk össze a széklábakat és a padlólemezen a találkozási pontokhoz kialakított lyukakba szerintem csak ebben az elrendezésben passzolnak bele.
Kis hiba a rajzon, középső üléssor egyik hátsó lábát a leghátsó üléssor első lábának fentartott lyukra mutatja...
medor 708335 2023. április 23. 23:47
Válasz erre
Szia!
Megnéztem az Italeri makettemet.Ott sem Ʌ,
hanem V bekötése van a lövészek üléseinek.
De mi van,ha az olaszok tévedtek? Nem először fordulna elő...
Előkeresem majd az amerikai fotóimat.Lehet ott úgy néz ki.
Viszont könnyen javítható kis átalakítással és fordított
beragasztással az alkatrész.

Na de ez jutott eszembe most az Ausztrálokról:

www.youtube.com/watch

:D
Johnie 708333 2023. április 23. 23:17
Válasz erre
Hű, borisz, emelem kalapom az injekciós tűből készült vázszerkezet előtt! Már nagyon rég volt ennyire biztos ,pontos a kezem, hogy ezt meg tudjam csinálni.
Johnie 708332 2023. április 23. 22:58
Válasz erre
IMG_20230423_222518
IMG_20230423_222518
IMG_20230423_222531
IMG_20230423_222531
IMG_20230423_222557
IMG_20230423_222557
IMG_20230423_222611
IMG_20230423_222611
IMG_20230423_222334
IMG_20230423_222334
IMG_20230423_222355
IMG_20230423_222355
IMG_20230423_222416
IMG_20230423_222416

Igen, a 3+2 együttes nagyon régi Kombiné c.
slágere átköltve "-majd az ajtó mindent eltakar, ha akar" itt is működne, és való igaz, teljesen feleslegesen ölöm bele a munkát, ha csak én tudom, hogy ott belül milyen...
Jótékonyan takarna a tolóajtó, annyi szent, majdnem éjfekete sötétség lenne a beltérben.
A beszűrődő fényben az alsó padlólemez és környéke sötétben maradna.

Amúgy jobban tetszik a Hasegawa D3-as készlete építhetőség szempontjából az Italerinél. Itt is vannak sorják és öntési kétoldali csíkok, de sokkal minimálisabb mértékben. Az illeszkedés viszont eddig pazar.

Picit elővettem az Italeri gépet utómustrára, az ülések vázszerkezetének imitálása nagyon jó. A széklábak elrendezését az útmutató szerint raktam /raktuk össze, egy US Army gépnél talán megfelelő, de egy ausztrál gépnél itt is rendesen át kellene műteni.

Közben eszembe jutott még egy ötlet az ülőfelület vékonyításra...
tyimosenko 708329 2023. április 23. 22:50
Válasz erre
Szia, szerintem is érdemes lenne folytatni a kidolgozást, borisz megoldása ráadásul nem túl bonyolult és jó is. Óriásit dobna a belső téren.
borisz 708326 2023. április 23. 22:30
Válasz erre
Szia!
Tök jó az irány, én azt mondom, hogy ne állj meg itt!
Nézz rá az OH-6 építésemre, háthta ad egy löketet a székezéshez! A nevemre kattinta megtalálod a cikket.
Johnie 708322 2023. április 23. 22:06
Válasz erre
IMG_20230423_215616
IMG_20230423_215616
IMG_20230423_215600
IMG_20230423_215600
IMG_20230423_215547
IMG_20230423_215547

Szia!
Szerintem is a középső soron max. a 2 x 3 soros fér el, néha pedig használják a 2 x 2-őt is. Vagy egyáltalán nem tesznek középre üléseket.
Biztosan szanaszét variálható az elrendezés. Most vettem csak észre, a kora délután letöltött képeken, (jobbára eddig csak külső nézetes, csukott tolóajtós, vagy távoli nyitott ajtós képeim voltak) hogy a géppuskakezelők 1+1 üléseinek a ferde lábai nem hátrafelé hanem oldalra vannak döntve...
Ehhh...
Johnie 708321 2023. április 23. 21:52
Válasz erre
IMG_20230423_204241
IMG_20230423_204241
IMG_20230423_203714
IMG_20230423_203714
IMG_20230423_204137
IMG_20230423_204137

A hátsó négysoros ülések első széklábainak 45 fokos hátradöntésével ki is fulladt az átalakítási projekt, nem vékonyítottam el az ülőfelületet, a ferde széklábak beragasztása előtt kellett volna...
Pár övet és csatot még legyártottam hozzájuk, de a luxuskivitelű párnázottságot ez sem tudja feledtetni.
medor 708320 2023. április 23. 21:51
Válasz erre
Szia!
Ezt a fajta üléselrendezést még nem láttam eddig
amit mutattál az Ausztrál helikopter fotóin.Érdekes.
Úgy néz ki,hogy ez akkor variálható.Viszont hosszában
csak 2X3 ülés fér el középen ahogy nézem a képeket.
Itt a képlet 2X1 elöl 2X3 középen hosszában és 1X4 hátul.

"jóindulattal rácsukom minkét oldalsó tolóajtót..."

OK.Ebben az esetben a 45 fokos dőlésszögű üléslábak bemutatása
és a Hasegawa 'fotelek' tuningolása,valamint a HB plafon
beépítése is felesleges munkának tűnik.De ha már dolgozol
vele,legalább az egyik oldalon nyitva hagynám az ajtót.
Johnie 708293 2023. április 23. 09:59
Válasz erre
kollázs
kollázs
beltér lyukakkal
beltér lyukakkal
HB tető
HB tet

Valamennyire működik az átépítés, a Hasegawa székek első lábait eltávolítottam, helyükre a HB készlet 45 fokban hátrafelé álló csöveit tettem. Az oldalgéppuskás székének támláit elvékonyítottam. A középső rész 2 x háromsoros székeit nem teszem be. A leghátsó négysorost is szeretném még némi utómunkának alávetni, a japánok túl kényelmes foteleket álmodtak ide. Bár olyan sosem lesz mint az Italeri eredetit utánzó csővázas székei.
A padlólemezen így maradt egy csomó "betöltetlen" lyuk. Először arra gondoltam eltömítem őket, de az igazi helikopteren is maradnak "szerelő" mélyedések ha nem teljes a deszanttér ülésbeépítése.
A HB tető átrakható némi csiszolással a Hasegawába. Legalább a rotortérbe nem lehet majd fellátni.
Sok minden nem fog úgysem látszani a beltérből, jóindulattal rácsukom minkét oldalsó tolóajtót...
Johnie 708275 2023. április 22. 15:56
Válasz erre
hase
hase
hb
hb
italeri
italeri
hasegawa
hasegawa
hobby boss
hobby boss
ausztrál
ausztrál
kétsoros
kétsoros
háromsoros
háromsoros
háromsoros1
háromsoros1

Rendben.

Kis összehasonlítást csináltam a három készlet deszanttér üléseiről. (A pilótafülke üléseit nem számoltam bele)
Az Italeri 3 db. négysorost ad + 2x1 db-ot.
A Hasegava 1 db. négysorost + 2db. háromsorost + 2x1 db-ot.
A HB 3 db. négysorost +3!x1db-ot.(itt egy felesleges)
Mint írtam, egy zöld-barna-fekete ausztrál s70a9-est próbálok csinálni, felhasználva az Italeri matricáit, nevezetesen a 203-as "Endeavour" gépet.
Úgy nézem (fényképeket keresgélve) az ausztrál gépeken a középső üléssorokat néha beteszik, néha kiveszik, de ha bentvannak akkor 2db. háromsoros vagy 2db. kétsoros ülés megoldással dolgoznak és ezek párhuzamosan! a gép hosszával vannak berakva (nem úgy mint az U S Army gépek zömével ahol merőlegesen vannak a gép hosszával a többsoros ülések).
A leghátsó, falnál levő üléssor marad mindig négysoros az ausztráloknál is.
A két oldali géppuska kezelőké értelemszerűen marad az 1+1.

Az Italeri üléseit már felhasználtam az előző építésnél, így nem tudom beépíteni a Hase padlólemezére 2x3 vagy 2x2 sorost csinálva a középsőkből.
A Hase üléseinek formája nem is lenne annyira rossz, csak túl vastagok (túl párnázottak) és a székek lábai mindd egyenesen állnak. Valamit megpróbálok ezekkel kezdeni, legalábbis a székek elülső lábaiból 45 fokost csinálni első körben, az ülések vastagságát pedig csökkenteni.
A tetőt (plafont) átrakom a HB-ról...
Ha mindez nem megy, beszerzek egy újabb Italeri 1328-as készletet, úgyis kelleni fog a két HIRSS ,a kábelvágók, a vízszintes vezérsík...
PETI 708129 2023. április 19. 12:44
Válasz erre
Szívesen elvinném Móvárra megmutatni, de féltem, törékeny kis jószág.
Szabi77 708120 2023. április 19. 08:33
Válasz erre
Peti!
Nagyon jó lesz a Cmelák!
Szabi
PETI 708106 2023. április 18. 22:05
Válasz erre
KP Z-137T

1/72
KP Z-137T
KP Z-137T

1/72
KP Z-137T

Sziasztok,

kis kihagyás után ma felkerültek a még hiányzó gyanták a KP Turbo Cmelákra, úgymint vezetékvágók a futószárakra, nagy főfutókerekek rácsokkal, lemezekkel, kipufogócsövek, orrkúp és légcsavar tollak. Élőben nagyon jó, fotón kevésbé jön vissza, de azért mutatom.

Üdv KP
medor 708057 2023. április 17. 22:13
Válasz erre
Vannak ilyen típusok sajnos.
Várunk és várunk a majdnem 'tökéletesre'. :D
Mint pl. a Trumpeter A-6 Intruder-re 1:72-ben.

A deszanttér üléseit cseréljétek az olasz makettére,
valamint az Italeri makett plafonjnát építsétek be,ha már megvan.
A vízszintes vezérsíkot szintén onnan építsétek be.
A kábelvágókat is csak az Italeri adja.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736.