/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736.
Siki1990 412282 2009. augusztus 14. 20:43
Válasz erre
Raffay007!
Megkérdezhetem, hogyan, és mivel rögzítetted a gépeket? Tetszik az ötlet.:) A vizes diód meg nagyon bejön.A szilóval kapcsolatban: szerintem mielött rákennéd a vékony réteget, lakkozd le a kék alapot, mert van rá esély (szerintem), hogy felszedi, és az nem szép.Legalábbis, egyszer én már jártam így. További szép és jó makettezést mindenkinek:
Siki
korodbeli 412281 2009. augusztus 14. 20:28
Válasz erre
Szia Raffay007!Én csak azt nem értem,hogy 9 év alatt nem fejlődtél semmit?Ecsettel is lehet szépen festeni sajnos hiába jók a "történetek" ha a járműveken látszik az ecset húzások nyomai és egyéb dolgok a többit már nem is írom "azt a festéket" lehet jobban is hígítani amikor én ecsettel festettem enamel típusú festékekkel egy sztirol lapon gyakoroltam addig,míg száradás után tényleg nem látszódott,hogy ecsettel készült ehhez nem kell diploma csak "józan paraszti ész" sajnálom de ezt nem vagyok hajlandó elfogadni egy 27-éves velem egykorú makettezőtől én is 9 éve makettezem úgyhogy ezt hagyjuk.Üdv!
Raffay007 412280 2009. augusztus 14. 20:20
Válasz erre
A Me-262 csiszolás alatt áll.A "dudorok" már nincsenek rajta.Kb a 3. makettem volt!Nem marad így!A Blitz miatt tettem oda.
Timur 412279 2009. augusztus 14. 18:37
Válasz erre
Szia!

Összességében: a kevesebb tényleg több...
Viszont minden gépről hiányzik a horogkereszt, ami pedig a német felségjelzés szerves része volt.

-262:
A gép felderítő változat lenne, de nincsenek eltömítve a gépágyúk nyílásai.
Az oldal balkenkreuz kissé furcsának tűnik, csakúgy, mint a stencilezett "36"-os szám. ívéletlenül nem másik makettből származnak? A széles sárga törzssávot nem festették a 262-re. Vékony sárga törzssáv csak a Kommando Nowotny gépein volt, ők viszont nem repültek felderítőt. Hajtómű-kiömlőt sosem festettek sárgára. Hajtómű-beömlőt is csak a Kommando Nowotny-nél.

-Hartmann-Messer:
A kamuflázst ugyan ilyennek adja meg néhány makettgyártó, ám a fotók alapján nem ilyen volt. Egyrészt látszik a gép eredeti (7) száma, a Gruppenkommandeur-jelzést pedig kézzel festették föl. A téli festés pedig hatalmas fehér foltokból áll, és köztük keskeny csíkokban látszik az eredeti 74/75/76.

-G-6:
Akkor erről nem írok semmit, ha már kérted.

Üdv
Raffay007 412278 2009. augusztus 14. 18:29
Válasz erre
Átfestve
Átfestve
Átfestve (4)
Átfestve (4
Átfestve (6)
Átfestve (6

Korrigáltam a vízbe pottyant gép festését!Szerintem most már megfelelő a szituáció:)
Szerintetek kell ebbe egyáltalán sziló?
SSgt_Chris 412277 2009. augusztus 14. 17:43
Válasz erre
Csak arra kell figyelned, hogy pár mm-es rétegben kend a szilo-t, mert az átlátszó típus is inkább csak áttetszőnek mondható ha vastagabban teríted, és akkor tök mindegy, hogy milyen színűre festetted az alját, ha a kék szín nem látszik át a túl vastag szilikon rétegen... Szerintem.
Raffay007 412276 2009. augusztus 14. 17:17
Válasz erre
A G6-ost tényleg nem fikázni:)!Még 2000-ben készült!Azzal a kis tubus ragasztóval raktam össze ami a dobozban volt:)Meg is izzadtam:)
Raffay007 412275 2009. augusztus 14. 17:14
Válasz erre
Egyenlőre csak megfestettem.A talapzat kb.10mm mély.
Láttam egy külföldi oldalon!Ha nem mély a diorama akkor szépen megfested az alját!Utána elkened rajta a szilót!Utána míg nem köt meg kiskanállal megpaskolod:) és már kész is!Remélem tényleg jó lesz.Majd teszek fel képet úgyis.
barnamedve 412274 2009. augusztus 14. 17:09
Válasz erre
amúgy meg a g6-os alapjára akarsz sziloplasztból vizet? ezt jól értettem? mert mintha...ott már lenne vagy ...na mindegy majd mondd el hogy mi hogy van a vízzel
barnamedve 412273 2009. augusztus 14. 17:09
Válasz erre
ez tööök szexiii!
mármint szerintem is irtó jó lett... még azt próbáld ki,- nem tudom, hogy fog hatni- de csak úgy próbából tedd az egyik repülöt 1/144-es makett fölé, a perspektíva hatás miatt úgy "nagyobb magasság" érzetet tudsz elérni-szerintem...nem biztos, csak elméletben
Tibcsi 412272 2009. augusztus 14. 15:53
Válasz erre
Szia,

Na ez már valami. A két Me-109-es munka (főleg a fehér messzeres) határozottan tetszik. Mármint az ötlet. Egyszerű és mégis el tudom képzelni a történetet. Nem akartál sokat markolni, így nem is fogtál keveset. :)

A technika meg majd fejlődik, ahogy egyre több makettet építesz. :)

Tibcsi
Raffay007 412271 2009. augusztus 14. 15:52
Válasz erre
Tudom!A vízben lévő gép farkán fehér lesz a sáv!Még készül:)
Raffay007 412270 2009. augusztus 14. 15:49
Válasz erre
Blitz
Blitz
Blitz
Blitz
Bf-109
Bf-109
Bf-109
Bf-109
sziloplaszt nélkül (1) Bf-109/G6
sziloplaszt nélkül...

Sziasztok!
Megtaláltam az Opel helyét:)A 262-ben még nincs pilóta és a szárnyakról is hiányzik a felségjel!
A Bf-109/G14 szintén nem a megfelelő helyen volt.Futói behúzva ezért csináltam neki egy talpat.
A Bf-109/G6 sem volt megfelelő helyen.Futók megint behúzva.Ebben sincs pilóta a belseje nincs festve.Ehhez viszont érzelmi okok miatt már nem nyúlok.Első makettem.A sziloplaszt még hiányzik.Szerintem víz imitációnak nem lesz rossz.
Timur?:)
Johnie 412268 2009. augusztus 14. 15:03
Válasz erre
Hajrá dioráma! Csak így tovább! Gyönyörű lett a maketted ,és a sok ragasztó csak jobban összetartja!. Remélem segítettem.
diorama 412266 2009. augusztus 14. 13:58
Válasz erre
tiszetelt a kivátelnek aki nem szidta és csak segíteni akart
diorama 412265 2009. augusztus 14. 13:56
Válasz erre
tudom sajnálom de első makett kezdők balszerencséje és sajnálom hogy nem teszik a festés ez ÍGY S-I-K-E-R-Ü-L-T! majd ha kész inkább majd azt fényképezem le további ó szidást a munkámra és további jó makettezést!
emerson 412264 2009. augusztus 13. 23:04
Válasz erre
tetszik a hajas baba! :)))sárga bubi frizuval nagyon vagány4
Zsola 412263 2009. augusztus 13. 20:54
Válasz erre
Az alábbi vitához csak annyit fűznék hozzá,hogy én személy szerint szívesen publikálnám a nem éppen mesteri műveimet,és én sem sértődnék meg,viszont tudom milyen nehéz jó fotók nélkül kritikát felállítani.
A lényeg hogy én sehogy sem tudok elfogadható minőségű képeket csinálni. A fotómasinám sem igazán társ ebben.

Megkockáztattam hogy én is beszállnék az Attila fórum Mig-3 gb-jébe,de értelmes fotók híján hanyagolom.

és hogy ne csak beböfögés legyen a hozzászólás,nálam ezek a munkadarabok várnak rám: Aufklarungspanzer 38t,lakkozásra,matricázásra stb. egy XXIII-as trumpi u-boot,ez szintén már csak festésre vár. Egy szétbombázott Walrus by matchbox,amin sokat kell még faragni,törzse van csak kész nagyjából.
Egy jagdpanzer IV-be is belekóstoltam. Az Alan pz II J szintén festésre vár még.
Van min dolgozni,a komolyabb dolgok előtt (Pz II F,Mig-3,Bf-109K).
Zépisti 412259 2009. augusztus 13. 19:02
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
14
14

Sziasztok!

Láttam Ehud tetszetős gépét ezért gondoltam csatlakozom hozzá a sajátommal...
A típus ugyanaz:F-15E Strike Eagle a Revelltől 1/48-ban némi Eduard réz rásegítéssel.

Üdv:

Zépisti

Puma Makettklub Kecskemét
grifx 412257 2009. augusztus 13. 17:25
Válasz erre
Roadblock
Köszönöm igen ő az. :)
Roadblock 412256 2009. augusztus 13. 17:17
Válasz erre
Robert Capa a fotós akire gondolsz...
És most van kiállítása a Ludwig múzeumban.

hu.wikipedia.org/wiki/Robert_Capa
grifx 412254 2009. augusztus 13. 17:03
Válasz erre
Vadász
Most ahogy mondod a tv-be volt valami fotós, hogy a d-day on fotózott (ha jól emlékszem magyar volt!) és csak pár kép lett jó, mert a fotólaborba egy tanoncra bízták a képek előhívását. Sajnos a nevét nem tudom a fotósnak.
Vadász 412253 2009. augusztus 13. 16:08
Válasz erre
grifix!
Nem a fényképező gépekben volt a nagy különbség, bár a Leica elég keresett volt a zsákmányolás során.
A gyenge képek túlnyomó többsége a nyomdatechnikának köszönhetően lett élvezhetetlen.
Nézz körül az e-bay-on. Az amatör képek minősége nam rosszabb mint ma.
Arról nem beszélve, hogy digitális feldolgozásnak köszönhetően, még azok a képek is élvwezhető minőségben kerülnek feldolgozásra, amik a hagyományos előhívás során használhatatlanok. mostanában kezdtem digitalízálni a saját családi fotóinkat és olyan képeket tudok megmenteni, amit a laborban nem volt lehetséges.

Vadász
balaton 412252 2009. augusztus 13. 15:26
Válasz erre
Visszavonom a nagyrészét a tegnapinak. 9 év makattezés után tényleg több várható. Na mindegy, nem pofázok bele.
Tomi 412250 2009. augusztus 13. 14:49
Válasz erre
A makett átlagos, ha nem lenne benne a profipackkal járó pár különlegesség akkor egy teljesen átlagos makett lenne. A törzsfelek illeszkedése pontos. Ugyan a kormányfelületeket és a fékszárnyakat külön adják, de szerintem ez csak "vevőcsalogató", mert azok csak komoly áttalakitás után készithetők el kitéritve. A matricalapon sok helyen el vannak csúszva a szinek:S
A vizszintes vezérsikok is 2 félből vannak. Itt ért egy nagy negativum, az én makettemen a csomagolásnak "hála" ezek a szárnyfelek úgy megörbültek hogy...
ezen meleg vizzel könnyen lehet segiteni. Összességében jó a kit, én 18 euróért vettem, ami sztem nagyon jó ár.
Kferro 412249 2009. augusztus 13. 14:15
Válasz erre
Nekem tetszik, bár a Hellcatnek nem vagyok nagy ismerője.
MIlyen amúgy az Eduard makettje? Megéri a pénzét?
Tomi 412248 2009. augusztus 13. 14:10
Válasz erre
After painting
After painting

Nálam ez készülget: 1/48 Eduard F-6F-5 Profipack. A festés kész, a matricázás 90%-os.
Már csak kisebb munkák vannak hátra légcsavartollak festése, kerekek festése, helyzetfényke, stb...
Vélemény?

Üdv.Tomi
Kferro 412247 2009. augusztus 13. 14:05
Válasz erre
Íg van. Clint Eastwood "Flags our Fathers"-e óta tudjuk, milyen fontos volt az amerikai hadvezetésnek egy jól sikerült sajtófotó.

Viszont ezek nagy valószínűség szerint nem beállított képek, s mégis élesek. :)

www.gstatic.com/hostedimg/119ade28b5446a8c_large www.gstatic.com/hostedimg/3ef2393f40f8c2b0_large
www.gstatic.com/hostedimg/d1e21fe46f887443_large www.gstatic.com/hostedimg/0f44adb026a3420b_large
www.gstatic.com/hostedimg/d5995f06fe9f49aa_large
halaci 412246 2009. augusztus 13. 13:46
Válasz erre
A kép kétségtelenül igazi, viszont az is látszik rajta, hogy beállított sajtófotó. Na most az újságíróknak már akkor is fontosabb volt egy jó, hatásos beállítás, ami eladja a lapot, mint a dokumentarista hitelesség (lásd pl. az iwo jima-i újrajátszást, de számtalan német és szovjet "harctéri" fotót is).

Raffay: a reptér szélén lévő hullámbádog épületet is le kellene szedni. Ezt az ú.n. Nissan (más helyeken Nissen) kunyhónak nevezett épületet az amerikaiak rendszeresítették, ergo 40-ben Franciaországban nem lehetett. (Arról nem is beszélve, hogy szerintem rossz a makett, ezen az épületen csak a két végén voltak ablakok, az íves lemezborításon nem. Az ablakos darabokat ábrázoló képek mind háború után készültek, állandó használatra megtartott kunyhókról.)
Timur 412243 2009. augusztus 13. 13:06
Válasz erre
Harmadszor is nekifutok, mert úgy tűnik, bizonyos karakterek után automatice töröl.

Tehát:

A gépen látható oldaljelzés a Gescwaderkommodore gépét jelöli, és kizárólag az ő gépére volt felfestve. A "Horrido" nem ezredjelvény, Wick azt abból a századból hozta magával, ahol eredetileg repül (s melyet később vezetett). Ha jól emlékszem, akkor ez a 3./JG 2 volt. A Horrido és az oldaljelzés együtt tehát csak Wick ezredparancsoki gépén volt látható, elődjéén nem.

Maradt tehát minden a régiben.

A gép antennaárbocát nem ártana függőlegesre állítani (ahogy a valóságban volt) a jelenlegi "erősen áramvonalasból".

A Stuka:

A Stukákat '40 augusztus végén kivonták az Anglia feletti harcokból. Nem szerepelhet tehát együtt a Wick-féle ezredparancsnoki géppel.

Az összkép:

Sokat javult. Ám mág mindig igazolhatatlan és hiteltelen a torony-bádogviskó-sátor hármas. A két jármű egymás mögötti beállítása funkció nélküli, zavaró. Hátul olyan póttankok szerepelnek, melyeket csak '41-ben rendszeresítettek az Emilekhez, '40-ben tehát nem lehetett a gép mellett...

Továbbra is azt javasolom, hogy dioráma-építés előtt nézzünk át néhány száz -pár ezer fotót, és olvassunk-kutassunk a megjeleníteni kivánt téma után. Így biztosan sokkal kevesebb értelemzavaró hiba fordul majd elő.

Üdv.
Timur 412242 2009. augusztus 13. 12:49
Válasz erre
Mivel valahol lemeradt a fele:

A gépen látható "
Blitz 412241 2009. augusztus 13. 12:43
Válasz erre
:o) Timur!

Mint ez a példa is mutatja, tudsz másképpen írni kritikát is!
Timur 412240 2009. augusztus 13. 12:35
Válasz erre
Tisztelt Urak!

A stílusomról kár lenne vitát nyitni, az már valószínűleg ilyen éles marad.
Kritikát nem tudok másképpen írni.
Inkább könyveljétek el, hogy kritikában Ákos a jó bácsi, én meg a rossz (és a csúf):)

Pályafutásom során szinte az összes (nem helybeli)makettező barátommal és ismerősömmel így ismerkedtem össze: vagy az én munkámat bírálták (s bizony én is kaptam hideget-meleget), vagy én mondtam valamiről véleményt -ahogy Ákos is írta. Az egykori kritikusok lettek később a mestereim. Felbecsülhetetlen, amit tőlük kaptam technikában, tudásban, látásmódban.

A konkrét esetre térve:

Raffay007 pár oldallal ezelőtt már leírta magáról, hogy 9 éve makettezik, és a harminchoz közelít. Tudtam tehát, hogy nem egy tizenéves lelkébe taposok bele szöges bakanccsal.
Az ott bemutatott munkák (is)igazolták, hogy nála a makettezés szeretete-kézügyesség-alaposság-igényesség-tehetség-ízlés hatosfogatból csak az első adott. Igaz, a mi hobbinknál épp ez az első a legfontosabb. Ezt minden makettezőben -benne is -becsülöm. A többiből van ami fejleszthető, van, ami nem.

A kérdéses "repülőtér" azonban -mint az orvosi ló- felmutatta mindazon hibákat, melyet egy diorámán igyekszünk elkerülni:
-jó ötlet, koncepció hiánya
-térbeli-időbeli keveredés
-zsúfoltság,kaotikus kompozíció
-össze nem illő eszközök felvonultatása
-történelmi-hadtörténeti ismeretek hiánya
-gyenge kivitelezés

Becsülendő, hogy a készítő nekilátott a hibák kijavításának. Ahol most tart:

A Messer:

Bár Raffay007 azt írta, hogy ez már nem Wick gépe, az a szomorú valóság, hogy még mindig ahhoz közelít legjobban, a légigyőzelmeket nem jelölő svancot kivéve. A sárga hadműveleti jelzések ugyanis csak '40 augusztusában jelentek meg (a svancon egy kis sárga háromszög formájában), és a következő hetekben kerültek egyre több helyre, egyre nagyobb felületen. A teljes sárga orr és oldalkormány már '40 szeptember közepét, és az utána következő időszakot jelöli...
A gépen látható "
Kferro 412239 2009. augusztus 13. 12:34
Válasz erre
Kferro 412238 2009. augusztus 13. 12:33
Válasz erre
Vagy csak több fotó maradt fent, vagy ezek az elérhetők. Nem hiszem, hogy a fényképezőgépek technikája jobb lett volna az egyik, vagy másik oldalon.
imi 412237 2009. augusztus 13. 12:25
Válasz erre
A csőölelő csávónak tiszta Woody Harrelson feje van.
Toth_Gabor 412236 2009. augusztus 13. 12:23
Válasz erre
még valami: repülőgépek környezetében végzett munkának szabályai vannak, sokszor olyanok, amiket vérrel írtak. Ezek jól kikövetkeztethetők az archív fotókból is. Persze vannak zavaró - sokszor propaganda - fotók is, ahol teljes a kuszaság..
Toth_Gabor 412235 2009. augusztus 13. 12:21
Válasz erre
Hali!

Diorámát építeni szerintem nagyon nehéz. Annak idején én is próbálkoztam 1-2 kisebb kompozícióval, de mai szemmel megmosolyognám azokat. Nagyon fontos ismerni a gépek milliőjét, mielőtt elkezdünk tervezni. Az is behatárolja a lehetőségeket, hogy mi van a piacon. Sok mindent lehet kapni, de sok alapvető dolgot nem.
Az viszont sokszor visszaköszönt már, hogy egy diorámán sok eszköz, figura, tereptárgy szerepeltetése a valósághűség rovására megy. Egyszerűen szeétesik az egész, nem találni a mondanivalót...
Ezért tartom sikeresebbnek a kiskompozíció kategóriát, ahol 1 gép, 1-5 figura, esetleg egy jármű szerepel. 48-ban nagyon jók a Tamiya járművei például. Szerencsére sok a neten az archív fotó, a kezdőknek én azt javasolnám, szemezgessenek azokból, ismerve milyen repülőjük van, amit szerepeltetnének.
Korábbi PM számokban sok szó esett diorámák kapcsán arról, hogyan lehet úgy beállítani a szerepeltetett komponenseket, hogy ráirányítsuk a figyelmet a lényegre.
Üdv,
T.G.
grifx 412234 2009. augusztus 13. 12:18
Válasz erre
Ezek szerint az amerikaiaknak jobb volt a fényképezőjük? Vagy csak jobban tudták használni?
Kferro 412233 2009. augusztus 13. 12:16
Válasz erre
Tévedés.
Ez a kép például 1944. május 23-án készült, s nem elég, hogy éles, még színes is:

www.gstatic.com/hostedimg/39f42687dc8041af_large
grifx 412232 2009. augusztus 13. 11:47
Válasz erre
Muzzy
Szerintem a képed nem igazi !
Ami 100 hogy nem ww2 mert ilyen éles képet te nem találsz ww2-be.
Muzzy 412231 2009. augusztus 13. 11:27
Válasz erre
Kedves Mindenki!
Nem vitatom a Raffay007 által készített dióval kapcsolatos kritikákat, (időpont, hely, alkalmazott járművek (festése is), légijárművek.
Ákos írta, hogy a légvédelmi eszközök nem a repülőgép közelében voltak, ami logikus is. Viszont találtam egy képet egy Csendes Óceáni repülőtérrről, ahol a rerülőgép mellet lövéspáncélos van. Igaz, hogy ilyen esetben célszerű lenne fotóról dolgozni, de ha jól értem ezek még csak az első szárnypróbálgatások.
Nem vitataindítónak szántam, csak szerettem volna felhívni arra a figyelmet, hogy a háborúban sok minden előfordult.
www.7thfighter.com/gallery/NASM%20Photos/images/A4022.jpg
Muzzy
Blitz 412230 2009. augusztus 13. 11:21
Válasz erre
Marci!

Pl. így, mint most Russel! Nem 4 oldal :o), konkrét, és nem bántó.
Russell 412227 2009. augusztus 13. 09:42
Válasz erre
Kedves Raffay007!

A koncepcióváltás után kissé jobban tetszik a műved, de engedj meg még egy pár észrevételt!
Az "előtte" állapot érthetetlen zsúfoltsága valóban eltünt, de nekem még mindíg sok. SZERINTEM (ez most szigorúan a maszek véleményem, nem kötelezően követendő előírás!) a Stukát vedd le erről az életképről, és helyezd át egy másikra, ahol az a főszereplő!
Ha a Messert szervízelik, akkor láttasd is! Értem ez alatt, hogy rakjál mellé a szerelésre utaló kellékeket. Szerszámokat, darut, emelőt, KERÉKBAKOT, stb. Ha bevetésre készítik föl, akkor fordítsd meg 180 fokkal, orral kifelé álljon és mellette lőszeres ládák, hordók, ilyesmik legyenek. Próbáld meg minden egyes elemnek, amit fölraksz a funkcióját és a helyét elképzelni. Ha csak egy kicsit is sántít, akkor ne tedd föl. Természetesen állhat a gép közelében egy Opel teherautó, de "magyarázd meg", hogy miért. Néhány lőszeresláda máris érthetővé teszi. Állhat a Kübel is ott, épp egy futár valami fontosat közöl a pilótával indulás előtt.
Szerintem használd a fantáziádat, de mindíg értékeld át aszerint, hogy hihető-e, vagy életszerű-e. És nézegess minél több archív fotót. Egy idő után a fotók hatására érezni fogod, mi a zsúfolt és mi nem.

Üdvözlettel:
Russell
joozsyka 412226 2009. augusztus 13. 09:30
Válasz erre
Ejnye-bejnye; ez meg Helmut Wick gépe 1940. novemberéből:)
marci 412225 2009. augusztus 13. 09:08
Válasz erre
Nekem tetszik a munkád és szerintem jó volt az előző is.
marci 412224 2009. augusztus 13. 09:05
Válasz erre
Kritikát Ákosnál kedvesebben hogyan lehet írni? Írjon négy oldalt a lehetséges majdnem de mégsem hibákról, hogy ne legyen bántó? Ez nem pedagógus továbbképző. Senki nem azt mondta, hogy szar a munkája. Felsorolták a hibákat korektül. Ez a fórum az ország egyik legnívósabb szakmai oldala. Aki ragaszkodik a pedagógiai hasonlathoz ez nem az alsótagozat hanem az egyetem! Jól írta valaki, hogy "megmutatom a barátaimnak ismerőseimnek". Biztosan álmélkodni fognak és agyondicsérik. Tény aki véleményt kér és kiteszi munkáját nyilvánosság elé az viselje el a kritikát.
Raffay007 412223 2009. augusztus 13. 08:51
Válasz erre
Előtte
Előtte
Átépítés (10)
Átépítés (10
Átépítés (5)
Átépítés (5
Átépítés (2)
Átépítés (2

Szép jó reggelt!
Akkor kezdem:)
A messert picit átfestettem!Ez már nem Helmut Wick gépe,de próbáltam a JG2 színeit eltalálni!Sok variációt találtam a neten.
A szerelőállás teljesen be lett padlózva és úgy néz ki,hogy álcaháló kerül rá(még nem tudom miből)!
A panzer1 szintén eltűnt!Helyére még 1 kübel!
A légvédelem visszakerül de teljesen más színnel és szereppel!
A RAF control tower át lett alakítva amennyire lehetett és persze át is lett festve!
Egyenlőre itt tartok a helyreigazítással!
Blitz 412222 2009. augusztus 13. 07:50
Válasz erre
Jó reggelt mindenkinek!

Bocsánat, ha félreérthető voltam, semmi kifogásom sem a profik sem a kritikák ellen. Engem a stílusuk zavar néha. Emberi módon, kedvesen is el lehet mondani, mi az ami rossz, és akkor lelkesen tanul, fejlődik a delikvens, nem a kedve megy el.

Üdv!
Pető Péter
sdsada 412221 2009. augusztus 12. 22:56
Válasz erre
DSCN0280
DSCN0280
DSCN0502
DSCN0502
DSCN9350
DSCN9350
DSCN9354
DSCN9354
DSCN9353
DSCN9353

Ezt az épülő diorámát az IDF fórumba kezdtem még el az építés néhány fázisát fölrakni. Csak mivel az már nem igazán IDF, szóval már áttérek ide. A Betonház fagyisdoboz és gipsz fesvte, koptatva. Az Alap purhab. A kis palesztin fiú aki a valóságban ahogy számítottam kb 155-160 centi lenne, csonkított katonákból és bluetacból van. Követ fog majd dobni. Ár-érték arányával nagyon megvagyok elégedve. A porozást most fejeztem be, és már a vége felé tartok, de még hiányoznak: golyó;lánc a merkaváról, az antennák néhány törmelék és még néhány a vasalás a betonházból. Este van így nem igazán jók a képek. Remélem élethűre sikeredett.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736.