/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
SImi 425585 2006. október 5. 14:34
Válasz erre
Közben annyit sikerült megtudni erről az Iowa 1/48-as modellről, hogy ezt ill. a másik 3 testvérhajó modelljét a tervező cég, a Gibbs&Cox of New York készítette és 1950-re lettek készek. Valószínűleg ők adományozták Iowa államnak. Az 1/48-as USS Missouri ebből a sorozatból pedig a washingtoni Haditengerészeti Múzeumban látható. A hajók festése a készítés idejét, a háború utáni éveket idézi. Ha valaki arra jár, feltétlenűl nézze meg!
ChevyG 425584 2006. október 5. 14:33
Válasz erre
az idei katalógusban tuti nincs:(
ChevyG 425583 2006. október 5. 14:32
Válasz erre
ChevyG 425582 2006. október 5. 14:25
Válasz erre
maxor 425581 2006. október 5. 13:57
Válasz erre
Hétfőn (a sprekt. ha jól emlékszem ) a Szent István csatahajóról készült filmet is bemutatták. Vasárnap ismétlés akit érdekel.
üdv maxor
Sebi 425580 2006. október 5. 13:47
Válasz erre
Igen, rendeltem, de neked azt javaslom ne tedd !
Ma van másfél hónapja, hogy feladtam egy rendelést náluk és jelen állás szerint még a számlámat se terhelték meg a vételárral, nemhogy küldtek volna bármit is. Mivel úgy tűnik nekik nem fontos az én pénzem, így a linket csak azért adtam meg, hogy lásd az árat. A rendelést nem javaslom.
SImi 425579 2006. október 5. 13:36
Válasz erre
Igen, és ráadásul magyar oldalon is vannak képek az Auróráról!!! www.hajomakett.innotica.hu/e107_plugins/coppermine_menu/thumbnails.php
(Lehet, hogy regisztrálni kell a hozzáféréshez.)
ChevyG 425578 2006. október 5. 11:09
Válasz erre
ma muzeum hajó, ezért sok jo fotó található a hajóról!
Tibcsi 425577 2006. október 5. 11:09
Válasz erre
Stefan 425576 2006. október 5. 10:52
Válasz erre
Stefan 425575 2006. október 5. 10:49
Válasz erre
igaz, papír modell, de legalább látod összerakás előtt a kész festést:
www.freeweb.hu/istf/sea.html
Tibcsi 425574 2006. október 5. 10:45
Válasz erre
Az Aurorát (a vízvonal felett, a padlót és a felépítményt) milyen színűre kell festeni? Szürkére, vagy fémszínűre? A vízvonal alatt úgy tudom zöld.
ChevyG 425573 2006. október 5. 09:51
Válasz erre
400as

asszem ex Heller
és most a maquette forgalmazza (ha jól írom és tudom)

amúgy az Aurora is megvan. 1x nincs agyon részletezve, dde 1 kitűnő makett, szép hajót lehet csinálni belőle némi odafigyeléssel, és abszolút elérhető áron van
Tibcsi 425572 2006. október 5. 09:47
Válasz erre
Apropó: régesrégen lehetett kapni Aurora, Patyomkin orosz maketteket. Ezek milyen méretarányúak? Elsősorban az Aurora érdekel, mert egy olyanom is van. :)

Kösz: Tibcsi
ChevyG 425571 2006. október 5. 09:10
Válasz erre
és még is aranyáron mérik...
SImi 425570 2006. október 5. 09:03
Válasz erre
Szerintem nem nehezebb egy műgyanta hajóval bánni, mint egy műanyaggal. Különben azért "erőltetik" a műgyantát, mert a gyártása jóval kisebb és olcsóbb technikai hátteret kíván, mint a fröccsöntés.
ChevyG 425569 2006. október 5. 08:55
Válasz erre
van 1 400as Potemkine-em. bőven elég a korszakból. legszivesebb valami 350es hajót csinálnék abbol a korszakból, pl Szent István (álmodozik)
ChevyG 425568 2006. október 5. 08:53
Válasz erre
nekem már kiis esett ha nem "full hull" verzió:(

müanyagból is csodás készleteket lehet készíteni. nem értem mért erölteti mindenki a műgyantát?! 1000x nehezebb vele dolgozni.
SImi 425567 2006. október 5. 08:43
Válasz erre
Pl itt a legújabb Combrig hajó:www.steelnavy.com/CombrigMonmouth.htm
Kb havonta adnak ki egy-egy új készletet.
SImi 425566 2006. október 5. 08:41
Válasz erre
Még nem, mert a Combrig szinte kizárólag I.VH-s brit csatahajókat/csatacirkálókat és századfordulós egyéb hajókat gyárt 1/700-ban. Ezek eddig kiestek az érdeklődési körömből. Egy barátomnál láttam az HMS Tigert, az szép darab volt, kb 10e Ft-os áron.
ChevyG 425565 2006. október 5. 08:34
Válasz erre
SImi 425564 2006. október 4. 23:22
Válasz erre
Sajnos nem tudom, ki gyártja az "R"-eket. Mintha úgy emlékeznék, hogy Revell katalógusban láttam valamikor a Royal Oak-t, de lehet, hogy tévedek. A Combrig hajók közt is meg kéne nézni, hátha. Ha a Combrig gyártja, az jó minőség mellett viszonylag olcsó árat is jelent.
ChevyG 425563 2006. október 4. 23:07
Válasz erre
1/2es méretarányban is durva dolgok vesznek el...
ChevyG 425562 2006. október 4. 23:07
Válasz erre
jogos, csodálkoztam is! (azért hittem el mert gondoltam veterán és ezértr "csak" csatacirkáló:))

szal nem tudod ki gyártja?
SImi 425561 2006. október 4. 22:41
Válasz erre
Hidd el, már 1/10-ben is sok részlet el tud veszni: pl a csavarfejek... és minden, ami a valóságban néhány milliméteres volt. Szerintem a modellezésben nem lehet meghúzni egy vonalat, hogy effölött már nem érdemes, ez alatt pedig igen, mert itt nem veszik el semilyen részlet. A kicsinyítés sajnos ezzel jár... Az 1/1-es replikán van meg minden részlet, de az meg nem modell (ill. makett).
Különben igazad van: az 1/10-es Yamato szerintem is fantasztikusabb alkotás.
hellodebil 425560 2006. október 4. 22:03
Válasz erre
Ez igaz. De 1:10 méretarányú Yamatonál nem hinném, hogy sok részlet elveszett, azért az sokkal szebb, mint ez az Iowa...
SImi 425559 2006. október 4. 21:32
Válasz erre
Ezek szerint Iowa állan nagyon büszke erre a csatahajóra (mámint hogy a saját parlamentjükben állították ki). Nyilván megrendelésre készült egy csinos kis összegért jónéhány év alatt.
Szóval minél nagyobb a méretarány, annál több részletet lehet és kell kidolgozni. Vki valahol azt írta, hogy 1/150 fölött nem érdemes hajót építeni, mert ott már elvesznek a részletek. Szerintem ez nem igaz, mert mindenféle kicsnyítésnél vesznek el részletek, még 1/48-nál is...
Tibcsi 425558 2006. október 4. 21:18
Válasz erre
Fodi 425557 2006. október 4. 21:12
Válasz erre
www.internetmodeler.com/2006/october/features/USSIowa.php
1/48-as U.S.S. Iowa. Kicsit durva... :)
SImi 425556 2006. október 4. 21:07
Válasz erre
Mi annak a szakirodalomnak a címe, amelyik az "R" osztályt csatacirkálónak sorolja be??? Az nem lehet komoly mű.
A csatacirkálónál, mint kategóriánál, az első helyen a sebesség szerepelt a páncélvédettség és a tűzerő előtt. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy az utóbbiak egyikét, vagy mindkettőt feláldozták a sebesség oltárán. (A britek a páncélvédettségről, a németek a tűzerőről mondtak le inkább.) Az "R" osztály mindennek mondható, csak nem gyorsnak a maga 42.000 Le-vel és max 21 csomójával. A páncélvédettsége és tűzereje azonban tiszteletet parancsol (8X380 mm-es lövegek; 330 mm-es övpáncél). Még az I.VH-s csatacirkálók is kötelezően elérték a 27-28 csomót (pl a Hood 150.000 LE-vel és 31 csomóval bírt). A Viribus Unitis pl 25.000 Le-vel tudott 20 csomót. A 20-21 csomó volt a korabeli csatahajók szokványos sebessége.
Egy szónak is száz a vége: az "R" osztály egyértelműen a csarahajók kategóriájába tartozott.
hellodebil 425555 2006. október 4. 18:50
Válasz erre
Az a Szent István dioráma naggyon ott van :) 1:700-asban - ha jól számolom kb 20 cm-es lehet a makett - igy elkésziteni... nem mondom, ámulok-bámulok!
lucky 425554 2006. október 4. 16:42
Válasz erre
Szép makett!
Így olyan a hatása mintha ff kép lenne.
Különösen azok az óriás tavirózsa levelek tetszenek!:)
ChevyG 425553 2006. október 4. 16:17
Válasz erre
uhh, 350ben még ok de ez sajna arany-áron van:(

a szakirodalom csatacirkálónak irja, de csatahjóként is sok helyen láttam
5 hajó tartozik ide: Royal Oak, Revenge, stb.
ChevyG 425552 2006. október 4. 16:13
Válasz erre
Hellodebil!
Joak a képek! Szép makett!
szerintem sokatdobna, ha pótóolnád a korlátokat, és a köteélzetet!
SImi 425551 2006. október 4. 14:36
Válasz erre
Nekem nagyon tetszik ez a Tirpitz, különösen is ezen a felvételen!
Sebi 425550 2006. október 4. 14:36
Válasz erre
Szia !

A WSW-nek van egy szép makettje. Ebben a listában láthatod az árát is:

www.nntmodell.com/menu/menu-frame.php
Itt pedig egy leírást és egy remek diorámát:

smmlonline.com/reviews/models/szent_istvan/szent_istvan.html
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/sms/szent-istvan-700-jb/sinking-index.html

Az R osztálynál nem az R osztályú brit csatahajókra gondoltál véletlenül ?
hellodebil 425549 2006. október 4. 14:36
Válasz erre
Ne haragudjatok, hogy igy rakosgattam be a képeket, de máshogy sajna nekem nem műxik, pedig eddig ezzel semmi gond nem volt.
Egyébként a Tirpitz festéséről annyit, hogy 2000-ban - tizenéves fejjel - épitettem, és akkor csak egy könyv képe alapján készitettem el, és szimmetrikusra festettem, miközben a két oldal teljesen más volt valójában - de ezt csak később láttam. Az alap szürke is túl világosra sikeredett, de a sötét szürke minta, sztem pont jó lett. A fedélzet azért lett ilyen furcsa szinű, mert azt állitották a megamodellban akkor, hogy azt is lemázolták fehérre, és ezért halvány sárgás volt. Ráadásul fényes... ennyit erről.
Mégis kedves emlék számomra ez a hajó, mert nagy álmom vált valóra a Tirpitz megépitésével akkor.
hellodebil 425548 2006. október 4. 14:31
Válasz erre
t9.JPG méret: 196.8 KB
hellodebil 425547 2006. október 4. 14:31
Válasz erre
t8.JPG méret: 286.2 KB
hellodebil 425546 2006. október 4. 14:30
Válasz erre
t7.JPG méret: 244.1 KB
hellodebil 425545 2006. október 4. 14:30
Válasz erre
t6.JPG méret: 269 KB
hellodebil 425544 2006. október 4. 14:29
Válasz erre
t5.JPG méret: 171.1 KB
hellodebil 425543 2006. október 4. 14:29
Válasz erre
t4.JPG méret: 225.3 KB
hellodebil 425542 2006. október 4. 14:28
Válasz erre
t3.JPG méret: 173.1 KB
hellodebil 425541 2006. október 4. 14:28
Válasz erre
t2.JPG méret: 263.9 KB
hellodebil 425540 2006. október 4. 14:27
Válasz erre
t1.JPG méret: 283.6 KB
ChevyG 425539 2006. október 4. 13:53
Válasz erre
köszi, azt ismerem (és nem olcsoak)
Abban reménykedek, hogy Hévizen lessz.
ChevyG 425538 2006. október 4. 13:50
Válasz erre
ChevyG 425537 2006. október 4. 13:47
Válasz erre
"R" -osztályú csatacirkálót ki gyárt?
ChevyG 425536 2006. október 4. 13:46
Válasz erre
soha nem volt akril festékem
kizárólag olaj, és humbrol. ha megfelelően higítod hidd el h meglepőenszép munkát lehet vele elérni. (és rengeteg időt spórolsz vele,m ert ecsetet mosni 1xübb)
akkor fogok még pisztolyt használni, ha sok aprót is kell festenem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.