/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Simi 426673 2007. március 8. 23:35
Válasz erre
Vannak jó Trumpi hajók, meg kevésbé jók. Valószinüleg az a Kilo osztályú tengeralattjáró a jók közé tartozhat, mert az alak, meg a forma jó szokott lenni, csak a részletekkel lehet gond. Egy tengeralattjáró ilyen szempontból egyszerü eset, tehát nagyon valószínü, hogy jó, bár közelebbröl még nem láttam.
ChevyG 426672 2007. március 8. 23:10
Válasz erre
nekem a Missouri van meg, simán van tamiya

én most még az Aoshima és Fujimi japánokra ácsingozok:)
Hickory 426671 2007. március 8. 23:09
Válasz erre
A Trumpi hajók milyenek egyébként?Csak mert egyre inkább kacsintgatok a Kilo osztályú SSK-juk felé.(bár az tengeralattjáró,de mindegy:)
ChevyG 426670 2007. március 8. 22:59
Válasz erre
Szeretnék HOOD-ot csinálni, de a Trumpira nagyon sajnálom a pénzt. HELLER-ben pedig ez az egyik amit nem vennék. (amúgy imádom a HELLER hajókat, de ezt már itt mindenki tudja:D)

Tehát maradt az AIRFIX.
Az IRON DUKE meg van, és biztos vagyok benne, hogy hasonló minőségű. (ha minden igaz, akkor Szolnokon átvehetem)
Távoli tervem az lenne a hajóval, hogy nem a legutolsó verziót késziteném el, hanem még a Ű"parádézós időkből" valót!
ChevyG 426669 2007. március 8. 22:55
Válasz erre
Simi!
én az ICM helyében biztos kiadnám (tuti beleöltek már elég energiát)
A Trumpeternek horror ára van.
Simi 426668 2007. március 8. 22:53
Válasz erre
ChevyG!
Régi téma az ICM 350-es Hood...legaláb 4-5 éve biztosan lebegtetik. Szerintem ezek után már nincs sok értelme kiadni, mert a Trumpeter üzletileg ezt a témát eléggé kimerítette. És ezt az ICM-nél is tudják, ami ráadásul nem olyan nagy cég, hogy megengedhetné magának a kis példányszámban való eladást rövid távon.
ChevyG 426667 2007. március 8. 21:11
Válasz erre
olvastam 1 külföldi fórumban, hogy 1 uriember: "ppvr"-nek mik vannak otthon (kizárólag 350es hajókat sororolt) és azt írta, hogy most az ICM(!) 350es HOOD-jára vár!

Erröl tudtok valamit?

Itt a link, ahhol ezt olvastam:

cs.finescale.com/forums/2/1384/ShowPost.aspx
ChevyG 426666 2007. március 8. 21:02
Válasz erre
hellodebil 426665 2007. március 8. 20:14
Válasz erre
Ő már akkor halott volt. A Graf Spee kapitánya, öngyilkos lett, de ezt te is tudod, csak keverted :)
MIKE 426664 2007. március 8. 20:00
Válasz erre
Amikor elsülyedt,ott volt ő is,akkor ő volt a parancsnok!??Vagy az nem így megy?:)Köszi a felvilágosítást!!Végre le tudom írni!:)
Kalóz 426663 2007. március 8. 19:51
Válasz erre
A Bismarck parancsnoka Ernst Lindemann kapitány, a Rheinübung hadműveletben a hajóraj parancsnoka Günther Lütjens tengernagy volt.
Hickory 426662 2007. március 8. 19:51
Válasz erre
MIKE 426661 2007. március 8. 19:48
Válasz erre
CSak úgy tom leírni ahogy hallottam!:) Günther "Lüttyensz" Tengernagy,asszem
ChevyG 426660 2007. március 8. 18:09
Válasz erre
ChevyG 426659 2007. március 8. 18:08
Válasz erre
MIKE 426658 2007. március 8. 17:41
Válasz erre
Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szükségem!A Bismark parancsnokának a nevét szeretném kérni!Tudom,hogy ki volt,csak nem tudom a vezetéknevének az írását!!:)))Köszi!!
hellodebil 426657 2007. március 8. 16:02
Válasz erre
korl?t r?gzit?s.jpg méret: 28.1 KB
Sebi!
Azt hiszem éte mmiről beszélsz. A korlát nem a fedélzethez van rögzitve, hanem a hajótesthez magához, csak a fedélzetnek van egy vékony szürke csikja a szélén, ami kiugorva rálapul a törzsre. Ehez van és a testhez együttesen rögzitve a korlát, semmiképp nem a fedélzethez, azt láttam, hogy Simi hajóján egészen a törzs szélén van ak orlát, de én kicsivel beljebb raktam, mert sajna csak igy tudom rögziteni. Nézzétek ezt el nekem, kezdő vagyok :) Sorry!
Sebi 426656 2007. március 8. 14:52
Válasz erre
Hát egy észrevételem még mindig lenne. Nem tudom véletlenül csináltad, de az egyes képen látszik, hogy a korlátnak az a fele, ami az első lövegtorony mellett van nem a fedélzethez, hanem a törzshöz van rögzítve. Ez így nem jó. Próbáld meg úgy csinálni, ahogy az orrnál csináltad.
hellodebil 426655 2007. március 8. 14:32
Válasz erre
korl?t 1.jpg méret: 250 KB
korl?t 2.jpg méret: 241.7 KB
Hát kb igy állok a korlátokkal. Megpróbálom minél nagyobb felületen ragasztóval bekenni, hogy minél jobban rögzitve legyen a fedélzethez. Ennyire megy a dolog, picit görbék is, de hát ne legyek telhetetlen. Ezzel a korláttal fogom végig elkésziteni, mert ez kezelhetőbb számomra. A többit pedig megpróbálom kiegyenesiteni.
Sebi 426654 2007. március 8. 14:21
Válasz erre
Centire pontosan én se tudom. A kép alapján kb. a felét.
hellodebil 426652 2007. március 8. 08:33
Válasz erre
Akkor a fotómaratott korlátok rögzitésénél, kb hány centis darabokat ragasszak fel a hajó fedélzetén?
Sebi 426651 2007. március 6. 16:03
Válasz erre
Már bocs, hogy így beleszólók, de így a képet elnézve mintha egy kicsit hosszú darabot használnál. A fedélzetre rakott korlátnál mindig vigyázni kell, mert elég csábító a gondolat, hogy milyen szép hosszú darabot lehet felrakni egyben, de aztán jön a probléma, hogy mivel fogd meg. A vágásnál pedig azt tanácsolnám, hogy próbáld meg egy határozott mozdulattal levágni a darabot, bár az Eduard és Aber maratások hajlamosak görbülni.
hellodebil 426650 2007. március 6. 14:35
Válasz erre
Naja, a rögzitése igy elég nehéz lenne, szóval hagyom a fenébe. A te általad küldöttet fogom felhasználni, max megrendelem ugyanazt a maratás készletet, amit te küldtél... azért nem próbálok a mostanival eredményt elérni, mert igy is nehezen kezelem ezeket a maratásokat, azt még viszonylag törhetően tudom rögziteni, de hosszabb fajtából ahogy levágtam a keretből egy csikot, már elgörbült, nem is értem h egy amatőr ezzel mit kezdhet. Semmit.
Simi 426649 2007. március 6. 12:44
Válasz erre
hellodebil!
Úgy ránézésre szerintem az egyik túl sürü (amit én küldtem), a mostani szerzemény pedig egy kicsit ritkás. Ráadásul az utóbbinál még lespórolták az az alsó csíkot, aminek segítségével oda szoktuk ragasztani a hajó oldalához... hát nem éppen kellemes meglepetés ez se. Érdemes elgondolkodni, hogy hogyan tudod rögzíteni a megfelelö helyekre? Valószinüleg le kell majd szedni az orrfedélzet már elkészült korlátait is. Viszont a "régi" korlát pont jó lesz (és talán elég is) a felépítményekre.
Kopi 426648 2007. március 6. 10:54
Válasz erre
Ákos !

A linkelt maket a revell S-100-as modifikációja az S-170-es széria (8 hajó: S-170,S-301-S-307) a készlet igen szép s részletes de mint minden maketten ezen is lehet feljavítást csinálni ha akarsz.
A két hajó között (S-100 S-170) a látható különbség a fedélzeti fegyverzetben volt.
A "170"-esek a tatton egy 20mm-es flakvierlinget hordoztak alpállapotban, középen egy 20mm-es zwillinget és a hajóorrban egy 20mm-es gépágyút +extrák (aknák,vizibombák).
A fegyverzetet többször módosították. Ha érdrkel a téma küldj mailt.

Üdv Kopi
hellodebil 426647 2007. március 6. 09:39
Válasz erre
korl?tok.jpg méret: 11.9 KB
Simi!
Erről beszéltem a korlátokat illetően. Sajnos miután levágom a keretről a magassága sem stimmel, de az egyértelmű, hogy a függőleges rudacskák osztása is másfélszerese a te általad adott maratásnak. Sehogy se jó...
korzaar 426646 2007. március 5. 21:39
Válasz erre
Hali !! Nekem az angol torpedóvetö van meg ebböl a sorozatbol, elég jo az illeszkedés, minimális a sorja, csak nekem átalakitás lesz belöle, egy modern kalozhajo, torpedovetö csövek nélkül, és plusz fedélzeti gépágyúkkal. ár került rá maratásbol pár cucc, csak még a fegyverzetwet kell beszerezni
Akos 426645 2007. március 5. 19:29
Válasz erre
Esetleg még ez lehetne alap, de a csekély alkatrésszámból gondolva ez egykori Airfix kit lehet...
www.revell.de/en/products/model_kits/model_kits/ships/
Akos 426644 2007. március 5. 19:11
Válasz erre
Bár én nem vagyok hajós, de láttam egy jó kikötős diorámaötletet 72-ben, amihez ez vagy a párja (az S-100) megfelelőnek tűnne. Személyzetet is lehetne hozzá állítani a CMK-tól.
www.revell.de/en/products/model_kits/model_kits/ships/
Az összeállítási útmutató alapján részletesnek tűnik, de mégsem túl nagy alkatrésszámmal Találkozott már valaki élőben is ezzel a makettel?
Simi 426643 2007. március 5. 17:49
Válasz erre
hellodebil!
A japán hajókon a Világháború idején két soros korlát volt rendszeresítve, a Yamato-n is ilyen volt (ill. az "enyémen" is ilyen van). Szerintem nézd meg, hátha nem is lehet észrevenni az átmenetet a kétféle korlát közt...
hellodebil 426642 2007. március 5. 17:28
Válasz erre
Megérkezett az Eduard korlátmaratás készlet. Első látásra levágtam h más az osztása, hosszabbak a "kötelek" illetve egybe van az egész korlátrendszer,tehát csak 2 vizszintes huzalból áll, mig a tied Simi, 3ból ugye... ezt nemtom helyre rakni. ill a hajó orr részére már felraktam fa..án a régi korlátot és ez most más...
Simi 426641 2007. március 5. 11:28
Válasz erre
EDE!
Igen, erre a Tone-ra utaltam a cikkemben is, ez volt a "példakép". Csak egy kicsit húzós az ára: olyan 450 dolcsi körül mozog...
Ed Low szerintem a Tone egyik legjobb ismeröje, azok a 3D-s grafikák is abszolut korrektek.
A 350-es Takao-t én is nagyon várom, lehet, hogy el fogok csábulni... szerintem olyan 25-30 e Ft-ra fog kijönni. Jó anyag is van hozzá az Anatomy sorozatból (persze még meg kéne venni... olyan 10 e lehet).
A fordításodra pedig nagyon kíváncsi vagyok.
EDE 426640 2007. március 5. 09:29
Válasz erre
SImi!

A Tone:www.steelnavy.com/MinekazeToneTvWyk.htmKíváncsi vagyok a véleményedre! Elsőre gyönyörű!
Fú, a Takao osztály nagyon finom lenne! Bár biztos nem lesz olcsó,azért csak nem lesz 2-400$.
A Tonénél a gépek számára biztosan rosszul emlékeztem. Egyébként ki az az Ed Low?Annyit tudok, hogy 3D-s képeket szereztél tőle.
A csatát nem fordítom, hanem több cikk alapján saját okos gondolataimmal kiegészítve saját magam írom. Sajnos kevés a szabadidőm (makettezés no, frusztráció max!!), esténként erre még van egy kis energiám.
Azt a mellékelt képes dolgot, meg sajnos nem értem, látom CHevyG-nek ment, biztos nálam van a hiba!
EDE 426639 2007. március 5. 09:15
Válasz erre
Mekett!

Most válaszoltam ez ügyben egy mailotora!
Mekett 426638 2007. március 3. 23:24
Válasz erre
Ede!

Ha elkészül a mű, nagyon örülnénk, ha megengednéd, hogy feltegyük az oldalra.
Lehet róla szó?

Előre is kösz
Mekett
ChevyG 426637 2007. március 3. 22:55
Válasz erre
az tuti a franciák bárkája!

a Yankee Modelworks kiadta a IJN Kirishima-t, 350ben. Csodálatosan szép hajó!
Kár, hogy az ára 400$ körül van:S
Simi 426636 2007. március 3. 22:45
Válasz erre
trumpeter.jpg méret: 19.6 KB
EDE!
Persze nekem is tetszik, csak az "bánt", hogy szerintem a végén egy kicsit elkapkodta. Akkor egész biztosan jobb lehetett volna, mint az enyém. Különben hol láttad azt a 350-es Tone-t??? Nincs róla képed? Különben ha valaki plasztikban is kiadná 350-ben, biztos, hogy megvenném és megcsinálnám! Szerintem annyira különleges és szép ez a Tone, ill a féltestvérei (japán nehézcirkálók). Különben nem tudom, hallottál-e róla, de az Aoshima az idén kiadja a Takao osztályt 350-ben!!!Az is biztosan nagyon szép lesz!!!
És még a mellékelt kép borzolja most a kedélyeket! A "szakértök" szerint ez egy 350-es Richelieu a Trumpetertöl...
Bocs, de én úgy tudom, hogy a Tone-n 4 repcsi volt Midvay-nél: 3 Aichi és egy "Dave". Az info magától Ed Low-tól származik.
Hú, az nagyon izgalmas lenne, ha lefordítnaád azt a kelet-salamon dzigeti csatát. Esetleg mellékelhetném a honlapomon levö Tone-s anyaghoz... persze, he te is úgy gondolod...
EDE 426635 2007. március 3. 22:22
Válasz erre
SImi!

Miden bizonnyal igazad van, de nekem tetszik mendkettőtöké. Egyszer láttam egy 350-est, ott még az a szép teste is megvolt hozzá!
Egyébként ez a Tone minden forró ponton ott volt. Megpróbálok összehozni valami elektronikus médiát a Keleti Salamon szigeti csatáról, mivel magyarul semmi sincs róla (remélem az évfordulóig elkészül). Ott a Ryujot kísérte a Henderson Fieldi támadás alatt.
Egyébként az álmaimban nekem is szerepel egy japán nehézcirkáló! (mármint makett)
Ja! Írtad a cikkben, hogy Midwaynél már csak 3 gép volt rajta az 5-ből. Döbbenetes, hogy így kimerülve is vállalták a támadást! A hordozók is kb 70%-on voltak.
Simi 426634 2007. március 3. 19:48
Válasz erre
EDE!
Valóban ez egy kései verziója a Tone-nak (1944-45). Amit irigylek: nagyon szép a tatfedélzet a sínrendszerrel meg az AA tüzérséggel; a nyílászárók is nagyon szépek (nyilván maratásból; ez a rész szebb, mint az én hajómon). www.steelnavy.com/images/2006June/Tone14bdl.jpgDE sajnos itt-ott nem volt elég precíz a készítöje: a mellékelt képen látszik pl, hogy nem csinálta meg a lépcsöt a p.torony alsó szintje és a középfedélzet közt, ott egy üresség tátong; a kémény középvonalán lévö létrának csak a bal oldalán van kapaszkodó (erre én is pl már akkor jöttem rá, amikor már elkészültem vele; fájó szívvel vágtam le...); kicsit furcsa az elöárboc középsö részén az a hajlítás-féle... nagyon eltúlzott az antennarendszer porcelánszigetelései, ill a testen levö ablakok fedölemezei. Szerintem kicsit furcsán nyulánkak a fö lövegtornyok is - ez utóbbi nyilván a kit hibája. (Még lehetne sorolni ezt-azt.)
Ezért szoktam mondani, hogy a makettezö legföbb erénye NEM az ügyessége, hanem a TÜRELME; ha több türelme lett volna az építönek utánajárni a dolgoknak, akkor még precízebb lehetett volan ez a hajó. Sajnos úgy látom, hogy a végén már kicsit "besokalt"... pedig csak egy kicsit kellet volna még türelmesnek lennie.
ChevyG 426633 2007. március 3. 19:20
Válasz erre
ChevyG 426632 2007. március 3. 19:19
Válasz erre
ChevyG 426631 2007. március 3. 19:19
Válasz erre
EDE 426630 2007. március 3. 19:07
Válasz erre
SImi!

A kedvenced. Ha nem tévedek, ez egy későbbi állpota, mint a tiéd!
www.steelnavy.com/AoshimaToneBDL.htm
EDE 426629 2007. március 3. 18:45
Válasz erre
HelloDebil!

Ezt már láttad?!
www.steelnavy.com/AriiMusashiSMJ.htm
De szigorúan csak SImi cenzurázása után meríts belőle!
Simi 426628 2007. március 3. 15:37
Válasz erre
Sziasztok!
Sajnos tölünk Szolnok kb 350 km... (Nagyrécse Nagykanizsa mellett van.) Túl nagy a távolság, az idöm túl kevés. Sok pénzbe is kerülne. Én csak Móvárra ("csak" 210 km) tartalékolok. De remélem, oda is jöttök?
Atlasz 426627 2007. március 3. 15:34
Válasz erre
Vannak...
Kettő is.Bólyai, Stefánia!
hellodebil 426626 2007. március 3. 14:28
Válasz erre
Hy!
Én is szivesen mennék szolnokra, de ezernyi akadályba ütközik a dolog. Vinném a Tirpitzet, de hát problémás a dolog :S - nem is értem, pesten miért nincsenek versenyek???
Kopi 426625 2007. március 3. 14:08
Válasz erre
ChevyG !
4-en vagyunk !

Szolnokon találkozunk!

Üdv Kopi
ChevyG 426624 2007. március 3. 12:40
Válasz erre
hellodebil 426623 2007. március 3. 10:40
Válasz erre
Ma reggel 10 után csörgött a telefonom - (kár h még aludtam javában) Start modellék voltak azok - hogy megérkeztek az eduard maratásaim, na végree!!! Musashi projekt folytatódik
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.