<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
brumi_na | Adatlap | 553400 | 2014. február 8. 21:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 553381 | 2014. február 8. 17:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Most látom csak, hogy a képek (nem az, ami az orról készült) részben a megsemmisült állapotot mutatják - nem baj, a mostani is majdnem ilyen, csak kicsit szebb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 553379 | 2014. február 8. 17:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
A 015-ös számú képen látható, mit tettem ekkor: két injekcióstű-darabbal és egy hajlított húzott szállal merevítve pillanatragasztó géllel pótoltam a hiányzó orr-részt, majd csiszolás-szórógittelés váltakozott egy egész (hétvégi) délutánon át. Végül jó lett. A 008-as számú kép megmutatja, hogy ismét elértem oda, ahol két hete tartottam (sőt most már ezen kívül is fent van pár apróság). A két utolsó képen látszik, hogy befúrtam és feketére festettem az ablakok helyét és ezután ragasztottam fel a maratott oldallemezt. Most már bele kell húznom: holnap gyakorlatilag ki sem mozdulok és csak építeni fogok (legalábbis ez a terv). Üdv, P.Gy. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 553376 | 2014. február 8. 17:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Jó ideje nem jelentkeztem, aminek az okára mindjárt rátérek. Örömmel látom, hogy szép munkák készülnek. Tomi Thüringen-je és kutyaeb Mirazh-ja különösen tetszik. Brumi, egy ilyen dögös készlet csodát tesz a makettel, ugye? Igazán pontosan és szépen applikálod a maratásokat, gratulálok! Ami engem illet, kissé megbicsaklott a projekt: két hete, mikor, félve, hogy később már túl sérülékeny lesz a hajó az efféle igazításokhoz, meghatároztam a helyét a végleges talapzaton és kifúrtam azon a tartócsavarok lyukait. Mikor a hajótestet próbáltam felcsavarozni rá, hogy lássam, jól illeszkedik-e, a kisebb átmérőjű lyukba csavarozott facsavar, ahelyett, hogy fúrt volna magának szélesebb menetet a műgyantába, megrepesztette a hajótestet, ami végül az orr-rész letöréséhez vezetett. Nem voltam boldog... Ki kellett dobnom a törzset! Nem lehetett volna szépen megjavítani. 15 percen belül elment a rendelés a WEM-hez egy újabb makettre és feljavítóra és 12 órán belül kezemben volt a Göbl Gergő által nagylelkűen rendelkezésemre bocsátott másik törzs, amin elölről kezdhettem a munkát. Mikor erre is ráfújtam a szórógitt rétegeket ennek is sikerült lekoccolni az orrát, letörve az alsó csücsköt. Folyt. köv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 553370 | 2014. február 8. 16:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Brumi, ez kegyetlen! Már eddig is levert a víz az irigységtől folyamatosan a munkáidat szemlélve, de a tone08-as képen mutatott "szigetcsoport" már tényleg fizikai fájdalmat okoz. Hogyan lehet ilyen szép ívesre meghajlítani ekkora méretben? Valami ideiglenes sablon tartotta az emelvényt míg megkötött a ragasztó? Üdv! Miklós | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 553369 | 2014. február 8. 16:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ha jól tippelek akkor Fujimi 1/700-as IJN Tone és a Flyhawk maratás a két készlet! Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 553366 | 2014. február 8. 15:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 553325 | 2014. február 8. 08:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Gyönyörű kis készlettel dolgozol, nagyon tetszik. Ki gyártja ezt? Te pedig nagyon szépen tudod kezelni a maratást. Minden kifogástalan. Egy aprócska észrevétel: a kinyitott ajtók kivágásánál érdemes elvékonyítani a műanyagot, belűlről pl szikével körbe faragni, hogy a nyitott ajtónál ne lehessen látni az anyag vastagságát. A valóságban ezek a felépítmények vékony lemezből készültek. A festésnél majd nagyon ügyelj arra, hogy minden ilyen szép vékony maradjon, a festék ne nagyon vastagítsa meg. Nagyon szép lesz! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 553320 | 2014. február 8. 00:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 553315 | 2014. február 7. 21:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 553313 | 2014. február 7. 21:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Az ilyen nekem mind agyrém. Hogy lehet ezt kivitelezni? Ezért építek én böszme nagy dögöket. Sosem készülnek el, de legalább mikroszkóp nélkül is látom, mit csinálok. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 553312 | 2014. február 7. 21:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Pár kép a jelenleg épülő Tone-ról. A méretek érzékeltetése okán egy 10Ft-os érmére helyeztem pár egységet. Az építést élvezem, és amennyire tudok haladok. Természetesen nem szeretném feláldozni a hajót a kapkodás oltárán, de megcsillant a remény, hogy esetleg egy tavaszi versenyre eljussak vele. Nem lenne rossz. Üdv: brumi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 552781 | 2014. február 1. 21:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tomi! Látom jól haladsz az építéssel. Egyenlőre én is csak egy kicsit haladtam ma. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 552685 | 2014. január 31. 19:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kicsit haladtam a Thüringennel. A középső felépítményre felkerültek a szellőzők terelő lemezei ( 40 db). Elkészült a három kémény, viszont a kör keresztmetszetűeknél X alakúra készítettem a füstterelőket. Végül a felépítmények láthatók már lefestve. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 552262 | 2014. január 27. 19:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
WOW! "Két dózis egy helyen!" Készül az 5. hordozó divízió. Nagyon szép készletek, nekem csak egy bajom van, hogy pofátlanul kevés repcsit adnak hozzájuk, a kiegészítő meg rohadt drága. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 552249 | 2014. január 27. 18:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok. Most néztem,hogy rossz hejre raktam fel,bocsi. Ha valakit zavarna nyugodta törölje az admin. Üdv. Zsolt | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 552247 | 2014. január 27. 18:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 552201 | 2014. január 26. 22:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 552200 | 2014. január 26. 22:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Még nem, majd köv hónapban. Csak fafedélzetet. Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 552188 | 2014. január 26. 21:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Én nem sokat erőlködnék a "hozzávaló" korlátszettel. A Hood-ot is, meg a Repulse-t (mindkettő 1/350-es Trumpi kit volt) is az elméletileg hozzá készített WEM maratásból építettem. Azt gondoltam, hogy a korlátok hosszával, osztásával biztosan nem lesz majd gondom... dehogynem lett! Az még csak hagyján, hogy némelyik hosszab volt, a bosszantóbb persze az volt, amelyik szakasz rövidnek bizonyult - azt bizony ki kellett egészíteni. És bizony az osztások sem stimmeltek mindig. Véleményem szerint elég hozzá egy normál két soros korlát szett(Pl:northstarmodels.com/product-category/1350/page/2/), majd abból kivagdosgatod, ami kell. Egy korlátszakaszt több darabból is össze lehet hozni úgy, hogy a végén te se veszed észre az illesztéseket. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 552177 | 2014. január 26. 20:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia. Rakok ide is fel majd dobozbontást.De szerintem keddig nem lessz rá időm. Szia Batka. Én a Shokakut nem tervezem megvenni,de az Akagit 1/350 méretarányban még igen (meg a Nagató van még tervben,szintén ebben a méretarányban a Leyte öböli csatában résztvett változatban) A zöld kamóval tervezem megépíteni,ha eljutok odáig,de még sajna nem tudtam beszerezni a maratásokat hozzá.A korlátszettet,ráadásul sehol nem találtam,csak egy délkoreai üzletben,ahol nincs angol nyelvű felület,így még azt sem tudom,hogyan tudok onnan rendelni. Szia Ede. A vámosokk nem sok mindent csináltak,csak jól megvámoltattak. Fedex-el szállítatta,gondoltam kipróbálom őket is. De nem jött be. A postán is simán levámolták volna már csak a mérete miatt is (bár én nagyobb dobozra számítottam),de ott harmadába kerül a vámeljárás és ha szerencsém van,legalább a postaköltséget el tudom sinkofáln,itt pedig nem megy,mert ugya ők szállítják és vámolják is,ezért számla se kell nekik a vámeljárásho.De legalább gyorsak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 552173 | 2014. január 26. 20:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka! Vigasztaljon az, hogy az 1:700 Fujimi állítólag pontosabb. Fotómaratást is szereztél be hozzá? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 552171 | 2014. január 26. 20:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
regv! Csatlakozom az irigykedőkhöz. A vámosok mit szóltak hozzá? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 552156 | 2014. január 26. 18:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! a Zuikaku miatt nagyon irigy vagyok:-) Bár én meg megvettem egyben a Zuikaku Shokaku párost, igaz 1/700-ban. A zöldes camo-val fogod megcsinálni? Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
narn08 | Adatlap | 552142 | 2014. január 26. 18:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szepek nagyon. Itt nem lathatjuk majd a doboz tartalmat ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 552086 | 2014. január 26. 13:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 552080 | 2014. január 26. 12:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 552066 | 2014. január 26. 11:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
1:21-től mutat egy nagyobb sebességet. www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 552064 | 2014. január 26. 11:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia regv Eredetileg angol Brave osztályú, gázturbinás hajtású gyorsnaszád, épült torpedónaszád és csak ágyús-fegyverzetű kivitelben is a 60-as évektől(exportálták is). Egy időben úgy reklámozták, hogy a világ leggyorsabb hadihajói, kb. 95 km/ó sebességet értek el, azóta a hordszárnyas hajókkal ezt már talán túlléphették. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 552063 | 2014. január 26. 10:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 552061 | 2014. január 26. 10:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 552059 | 2014. január 26. 10:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok. Meg tudná valaki mondani milyen hajó szerepel a képeken? Csütörtökön fotóztam Antwerpenben. Előre is köszönöm. Üdv. Zsolt | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 552053 | 2014. január 26. 10:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 552032 | 2014. január 25. 20:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 552031 | 2014. január 25. 20:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 552014 | 2014. január 25. 18:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 551971 | 2014. január 25. 12:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Megfontolnám, hogy felrajzolom a tatra a vízvonal határát alul és felül és maszkolófolyadékot használok. P.Gy. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
narn08 | Adatlap | 551948 | 2014. január 25. 01:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
A legegyszerűbb, ha veszel keskeny szigetelőszalagot (1mm vagy 2,5mm-eset) amit nagyon szépen lehet ívekre is feszíteni. Ezután egy kicsit szélesebbel már lehet arra tenni egy következő réteget. Itt találsz párat automakett.hu/kategoria/maszkolo_szalagok.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bulba | Adatlap | 551947 | 2014. január 24. 22:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Soha nem próbáltam, de a szigetelő szalag nem lehet megoldás? Az nyúlik valamennyire... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
kkk | Adatlap | 551933 | 2014. január 24. 20:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Kipróbálom, Kösz a tanácsot! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 551932 | 2014. január 24. 20:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
A hosszú szalagot próbáld meg egész kicsi darabokra vágni, úgy kirakni a vonalat; nem baj, ha egymásra is fednek. A kis egyenetlenségeket a végén ecsettel is kijavíthatod. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
kkk | Adatlap | 551927 | 2014. január 24. 20:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Én arra gondoltam, hogy olyan íve van a tatnak, hogy nem tudom rá simítani a maszkolószalagot, mert a szalag teteje feszül, az alja meg gyűrődik, és be tud folyni alá a festék. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 551919 | 2014. január 24. 19:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ha jól értem az a problémád, hogy a tatnál realatíve vastagabb a vízvonal. Én "ellenmaszkolást" alkalmaznék; vagyis felűlről és alúlról próbálnám meg maszkolószalaggal kirakni a megfelelő ívet, hogy szemre jó legyen. Aztán az így kapott felületet letapétázod maszkolószalaggal; ezután már leveheted az "ellenmaszkolást". Legalábbis én így csinálnám... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
kkk | Adatlap | 551904 | 2014. január 24. 16:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Most kezdte el a New Jersey (1:700) törzsének festetését. Úgy terveztem először feketével megfújom és kimaszkolom a vízvonalat, utána jöhetne szürke és a vörös. Nos, a vízvonal maszkolásánál elakadtam, mert a lekerekített tatészre képtelenség 1,5 mm-es maszkoló szalagot ráerőltetni úgy, hogy az vízvonalban maradjon. Tik hogy oldjátok meg? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 551890 | 2014. január 24. 13:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nekem is nagyon tetszik a hajód!Egyszerűen gyönyörű! Nekem a legjobban a rácsszerkezetek jönnek be, de minden nagyon igényes. Szinte csak az utolsó kép árulkodik arról, hogy papír: a surló fénynél látszik a papír jól ismert felülete. Én egy achilles -sarkat látok csak rajta: a tatnál ott leghátul a hajótesten nem tökéletes az illeszkedés (utolsó előtti kép). Szerintem a fehér színű faragasztó ügyes befolyatásával eltüntethető lenne. Üdv: S. Imre | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 551882 | 2014. január 24. 12:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nagyon király lett! Gratulálok! Nagyon szépen, tisztán ragasztottad össze. Üdv.: Herger tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
kutyaeb | Adatlap | 551877 | 2014. január 24. 10:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Első papír hajómat sikeresen befejetem, ezt szeretném megosztani veletek. Kb 7 hónap alatt lettem meg vele. Örülnék ha véleményeznétek, mert nekem ez új terület, és még szeretnék hajót építeni. Üdv. Kutyaeb | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 551684 | 2014. január 22. 21:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Brumi! A 700-as Tone jó kis projekt! Én még anno a Fujimi régi kittjével dolgoztam, az is tizenegynéhány darabból állt... de látom, legalább annyit biztosan javult, hogy a rámpa ott hátul a két rep.fedélzet közt nincs ráöntve, mint a régiben. A kémény valóban egy rendkívül bonyolult darab (mármint a valóságban), nehéz szépen kivitelezni. Az árbocok rácsos szerkezete is adott a feljavítóban? Ha igen, az nagy segítség. A kémény körüli rácsos dolgokhoz is jól jön a maratás, ha van. A felső rep.fedélzetnél ha csak a szellőző kivágása az összes különbség (na persze a korlát is, de azt könnyen át lehet tenni), akkor szerintem ne tarold le miatta a műanyagot; a szellőzőt sokkal könnyebb elkészíteni. Sok sikert: Simi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 551683 | 2014. január 22. 21:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Tone - Istenkirályság! Ha jól emlékszem Simié már lassan 12 gyertyát fújhat el a tortáján. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 551657 | 2014. január 22. 18:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Kicsit eltűntem, de itt vagyok megint... :) Figyelemmel kísértem a munkálatokat, és örültem, hogy beindult az élet itt a fórumon. Én az eddigi hajóimmal megálltam, sok oka van ennek, most nem részletezném. A lényeg, hogy belekezdtem egy 700-as Tone építésébe, aminél a részletek esetében kompromisszumokat kötök, mert nem szeretném, ha az összes hajóm 1 éves projekt lenne... Természetesen ez nem azt jelenti, hogy elnagyolom, hanem egy - szerintem - jó alapanyagot választva (Fujimi új szerszámos készlete) és egy Flyhawk super detailt használok fel. Ami benne van azt kidolgozom, de semmi plusz, mert az előbb leírt gondolat alapján ez is kényszerpihenőre kerülne. A képeken látható, hogy elkezdtem, és a fotó kedvéért összeállítottam a részeket (nagyjából 15 különálló elemből áll). Annyi visszalépés várható az építésben, hogy a kéményt visszabontom, és az újonnan beszerzett rajzok alapján ismét felépítem. Nem vészes a dolog, nagyjából 3-4 napnyi munkát kell veszteséglistára venni. Szerencse, hogy az elején előkerültek a doksik... Ami még dilemma, hogy a hajó mellett látható egy egész nagy fotómaratott fedélzet részlet. Ezt kellene feloperálni a hajóra. Csakhogy a repülők mozgatását megkönnyítendő sínrendszer található rajta. Ezt így összeragasztani nem egyszerű történet, vagy csak nem ismerem a titkát. Így hogy elkészült, lefestem, majd ezt követően döntöm el, hogy az eredeti felületet ledózeroljam vagy inkább maradjon. Tényleg, ha ilyen vékony és kis felületű réz a rézzel kapcsolatot kell létrehozni, hogyan jártok el? Én pillanatragasztóval igyekszem megoldani, de ez nem tűnik túl eredményesnek. Üdv: Brumi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Először is mindenkinek köszönöm az elismerő szavakat, igyekszem kihozni magamból mindent.
Igen, a készlet egy új szerszámos Fujimi. Jó alap, a - remélem - jó végeredményhez. Viszonylag pontos is, és megfelelően részletezett (néhol mondjuk nehéz leszedegetni a nem kívánatos felületi kialakításokat, hogy helyet kapjanak a feljavítottak). A készlethez valóban a Flyhawk Super Detail készletét használom és ehhez még pluszban egy szintén Flyhawk perforált lemezt illetve egy perforált gussets-et is mellédobtam. Ezekből a nagy feljavítóban nincs, így kiegészítettem a kiegészítőt... :) Ja és az ablakok is egy külön készlet. Ez a kombináció szerintem ígéretes! És tényleg jó dolgozni ezekkel a nagy kiegészítő csomagokkal, sok minden van bennük.
A mai tevékenységem egy része abból állt, hogy egy újabban beszerzett fotó alapján a felépítményben ki kellett vágnom alátámasztó állványzatot, majd a helyes pozícióba ragasztani. Természetesen mivel én a festés előtt készre ragasztok mindent, ezért temérdek bizgentyű, korlát, kitüremkedés közül kellett apránként és óvatosan kivágni a meglévőt, majd ugyanazt visszaépíteni (előtte letakarítani a korábbi ragasztónyomokat), de már jól. Ezt majd lefotózom, mert érdekes történet volt. Amúgy a munkálatban amit végzek a titok, hogy nincs titok. Én is agyvérzést kapok sokszor, de megtanultam mozdulatlanul kihordani. :) Főleg amikor 1 csipesz a kezemben, 1 a számban és pozicionálok, plusz a másik kezemben meg egy fecskendővel aminek tű van a végén és ezzel ragasztok... Miután a szám foglalt, ezért max. sziszegni tudok. De azt eléggé mérgesen szoktam. Tudom, vannak ilyen állványos, csipeszes szuperkészülékek aminek még nagyítója is van. Hát nekem nem kell, én így érzem jól magam. Nagyítóra nincs szükségem, szabad szemmel tökéletesen látom a részleteket. Amúgy pont a napokban néztem, hogy igencsak el vagyok maradva eszköz tekintetében szerintem. Van 2 szikém, 2 csipeszem amiből az egyik, hát szegény látott már jobb napokat, 1 pillanatragasztóm (jelenleg szinte mindent ezzel ragasztok). Ja és egy körömvágó olló, ami viszont jó minőségű.
A fotómaratásokat előhajlítom, ha íves kell, pl. a szike hengeres nyelén, majd a csipesszel apránként haladva pontosítom az ívet, régebben bénáztam sokat, így jópár helyen az ívbe élet hajlítottam, de idővel már egyre kevesebb az ilyen. Sokat száraz próbázok. Amúgy a versenyeken is amikor a pontozólapokat sikerült megnéznem, soha nem az építéssel voltak a problémák, hanem a festéssel. Ha az elem összetettebb, vagy bonyolult, akkor mint a ponthegesztésnél, szakaszonként pöttyökben ragasztok, kivárom amíg stabilan fogja az a kevés is (a jó minőségű pill. ragasztó vékony rétegben kis felületen is elég gyorsan megköt). Ha már meghúzott mondjuk 15 perc múlva tűvel befuttatom az egész él mentén az újabb adag ragasztót. Aztán köthet együtt. Fontos, hogy a kötési időket ki kell várni. Az egyedüli baj, és ezt nem szeretem benne, hogy a pill. ragasztó anyaga kötés után rideg, így hajlamos elpattanni ha sokat dolgozik az ember még az alkatrészen.
brumi