/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276.
brumi_na 635058 2017. november 13. 00:19
Válasz erre
Szia!

Batka nagyon szepen osszefoglalta, ami nekem is tapasztalatom. Valoban a lenyeg, hogy igen korultekintoen kell kivalasztani a helyes kiegeszitot a konkret maketthez, mert futottam ala en is, hogy baromira nem passzolt ossze. A Pontos igen draga, szerintem is felesleges pluszkoltseget jelent. Amennyire olcsobbak a tobbiek, annyira nem rosszabbak. Igaz, most nem hordozokrol van szo, de ott meg van annyi kulonbseg a valasztekban, hogy letezik adott hajohoz festett fedelzet is (kulonfele jelzeseket is gyarilag ranyomtatjak a falemezre). Na azt is jol korbe kell jarni, hogy biztos a biztos. A vastagsaggal kapcsolatos bonyodalmak is elsosorban a hordozoknal jelentkezhetnek latvanyosan. A felsorolasban nem lett feltuntetve, de pl. a Fujimi is gyart ilyen fa fedelzetet. Annak minosegeben igen nagy a szoras. Bar ezen keszletek atnezesere sok idot ne fordits, hiszen ok jellemzoen a sajat hajo keszleteihez adjak ki plusz kiegeszitokent, a Te hajod pedig nem Fujimi. En minden esetre szeretem hasznalni ezeket a kiegeszitoket, mert latvanyos eredmenyt adnak.
trooper 635032 2017. november 12. 19:51
Válasz erre
Mindenkinek köszönöm a tippeket, elsőre SSZABI kolléga ötletét fogom kipróbálni, lévén a hozzávaló anyagok itthon is megvannak! HA sikerül a dolog, akkor a gödöllői versenyre elviszem!
TAMÁS78 635025 2017. november 12. 18:47
Válasz erre
SSZABI 635024 2017. november 12. 18:21
Válasz erre
100_6009
100_6009
100_6022
100_6022
100_6014
100_6014

Szia!

Én akril tömítőtapasszal csináltam meg az Olympic alá a kikötő nyugodt vizét. Szerintem nem lett rossz... Vizes ecsettel megadod a textúráját, aztán lefested, száradás után meg lefestettem fényes padló lakkal.
Sebi 635023 2017. november 12. 18:11
Válasz erre
Batka 635016 2017. november 12. 15:20
Válasz erre
20988972_1905452956385942_7539528020216929834_o
20988972_19054529563...

Szia!

Itt egy nagyon jó kis leírás. Az összes alapanyag ráadásul beszerezhető itthon.

Üdv,
Batka
ZétaZoll 635014 2017. november 12. 15:06
Válasz erre
Szia!
Én úgy csináltam, hogy alulfóliát összegyűrtem, majd jól kisimítva felragasztottam az alapra és festettem. Újabban olyat is láttam, hogy erre valamilyen víztextúrát kentek még, ezzel egészen élethű mélységet kapott a víz.
Batka 635012 2017. november 12. 14:08
Válasz erre
Szia!

Én az Artwox-ot tudom ajánlani, Van egy 1/700-as Fuso-hoz, egy 700-as a Gneisenauhoz és egy 350-es az Academy Graf Spee-hez. Nekem passzol mindegyik, arra kell figyelni,hogy a megfelelő maketthez vegyük őket, ne csak azt nézzük, hogy "Graf Spee".
A woodhunterrel nekem rossz a tapasztalatom, nem passzolt, teljesen más is volt, holott elvileg ahhoz a hajóhoz való, amihez rendeltem. Support, semmijük sincs, szerintem felejtős. Mk1 Design, csak jókat olvasni, csakúgy mint a Pontosról. Pontos hátránya, hogy a szettje kegyetlen drága :(

Üdv,
Batka
trooper 634920 2017. november 10. 16:03
Válasz erre
Kedves Kollégák!

Nemrég rászoktam a hajómakettezésre, és most jött el az idő, hogy ne csak szimplán polcra kerüljön a következő hajó, hanem egy piciny dioráma alapra. Egy 1:700-as Buckley osztályú kisérő rombolót szeretnék egy móló mellé állitani. A Nagy Kérdés: hogyan készitsem el legegyszerűbben a nyugodt (esetleg picit hullámzó) viztükröt? Minden tippet, megoldási javaslatot köszönettel veszek!

Üdv

Levente
vasacel 634863 2017. november 9. 06:48
Válasz erre
Jó reggelt !
1/350 - es Trumpi Graf Spee hajómhoz szeretnék rendelni fa fedélzetet.
Melyiket ajánlanátok ? Mk1 Design, Artwox, Hunter , Pontos ?
Mennyire vékonyak illetve mennyire pontosak ?
Jók a tapasztalatok ?
ZétaZoll 634550 2017. november 3. 20:01
Válasz erre
TAMÁS78 634541 2017. november 3. 18:56
Válasz erre
A felépítmények elvileg 72 fokot, tehát oldalanként 36-ot takartak ki a célzási tartományból.
ZétaZoll 634535 2017. november 3. 18:12
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni Tőletek, hogy a Prinz Eugen hátsó lövegtornyait mennyire lehetett előre fordítani? Az első két tornyot a hajót hossztengelyéhez képest kb. 60 fokkal elfordítva szeretném felrakni (tehát mondjuk 10 óra irányba néznek), a hátsó tornyok is nézhetnek ugyanebbe az irányba?
zs180 634391 2017. október 31. 22:18
Válasz erre
Attila!
A KGV osztály egyik nagy kedvencem. Teljesen egyedülálló dizájnja van, tagjai nagy, arányos hajók. Sokan leszólják, mint az utolsó csatahajó-generáció leggyengébb osztályát, de a harci eredmények alapján jól megállták a helyüket. A PoW megépítését csak támogatni tudom, újdonság lehet számodra a bonyolult mintájú, ötszínű (+fehér) kamuflázs.
Eddigi tapasztalataim alapján a vasárnap is teljes értékű nap Telfordban. Délelőtt biztos minden kiállító ott van még, legfeljebb azok az áruk fogynak el addigra, amikből keveset hoztak el.
Én az idén sajnos nem fogok elmenni, de nagy élmény Telford, főleg egy hajómakettezőnek.
brumi_na 634196 2017. október 27. 21:58
Válasz erre
Gyuri!

Segítségedet szeretném kérni.
Mivel már voltál korábban a telfordi versenyen, érdeklődnék, hogy a vasárnapi felhozatal hasonlóan teljes, mint a szombati (kiállítók, börze)? Gondolom, hasonlóan a többi versenyhez, az első nap a "fő" nap, aztán másnap korán szedelőzködik mindenki. Érdekelne a tapasztalatod, mert ha el is tudnék menni, akkor is csak vasárnap. És nagyon nem mindegy, hogy oda-vissza 3-3 órai vezetést megéri-e?
Köszi!
Attila
brumi_na 634188 2017. október 27. 15:30
Válasz erre
Batka!

Köszi szépen, szívesen fogadom a doksikat, ha elküldöd. Illetve megnéztem a csatolt linket a makettról. Ez pont jó lenne, csak valóban nem olcsó. Szerencsére még van idő annak a projektnek az elkezdéséhez, hiszen elég sok, már meglévő csoda várja megépülését.

EDE!

Még amikor belefogtam a japán témakörbe, említetted ezt a linket, ahova az írásaidat töltötted fel. Ezt "rongyosra" olvastam. Valójában ez az alapmű, ami alapján igyekeztem kiigazodni, illetve rendet vágni a rendetlenségben, ami a fejemben volt. A kérdés, hogy esetleg ezen írások bővülni fognak? Pár harcérintkezés hiányzik. Félreértés ne essen, nem sürgetnélek, nem lázadozok, nem követelek, csak pusztán érdeklődnék. Hiszen egy nagyon jó kezdeményezés, és hasznos.
Hogy mikor tudnám hazavinni a hajókat... ez baromi érdekes kérdés. Az tuti, hogy úgy "érné meg", ha épp kiállítás is beleesne az időszakba, ha hazamennék, és autóval tudnám vinni. Repülőn szállítottam hajókat, nem is egyet, de az rizikós. Az biztos, hogy szívesen megmutatnám őket élőben is. Főleg, ha még több is lesz, és érdeklődés is mutatkozik irányukba.
Batka 634174 2017. október 27. 09:43
Válasz erre
Még jó hogy anno megvettem a tamiya 350-est 8ért anno :D
Gabusch 634171 2017. október 27. 09:11
Válasz erre
Szép. 25000 mire kézhez kapod (ÁFÁ-val).
Batka 634170 2017. október 27. 08:08
Válasz erre
Sziasztok!

És ha már PoW, akkor: www.hobbyeasy.com/en/data/do0x6oyqcduvjoea7jgd.html

Üdv,
Batka
EDE 634152 2017. október 26. 17:51
Válasz erre
Brumi!

Nálam is létezik egy japán hordozó flotta építési terv, de sajnos halasztva. A Shokakuba épp hogy belekezdtem, aztán a családi élet, meg a munkahelyem is másképp gondolta. De legalább te megvalósítod a tervemet! Jó lenne, ha a flottád egyszer hazai vizekre hajózna!

Addig is: pacific42.uw.hu/
Én ennyivel tudtam szolgálni a hazai hadihajózó életet.
Batka 634134 2017. október 26. 11:45
Válasz erre
Szia!

A PoW-ról nagyon jó cikk volt fent anno az acélmonstrumok oldalon. Sajnos már nincs az oldal, de időben lementettek egyesek mindent pdf-ben. A PoW-ról van egy dokumentum a neten, talán PoW Battle Analysis vagy Damage Analysis néven. De ha kell át tudom dobni mindkettől mailben, hogy ne kelljen keresgélni ;-)

Üdv,
Batka
brumi_na 634128 2017. október 26. 10:43
Válasz erre
Sziasztok!

Sebi! Köszi szépen! Jó látni a Kellyn, hogy épülnek fel rá a részletek. Tetszik, így tovább! Plusz Neked vized is van köré... na ez nálam még várat magára.

Gyuri!
Nagyon érdekes a kérdés, hogy mennyi idő kell még nekem. Sokszor fejben egyszerűen felépül valami részlet, de aztán a valóságában már kompromisszumot kell kötni. Valami láthatatlan falat kellene áttörnöm, mert sajnos nem érzem a fejlődésemet olyan mértékűnek, amennyi időt belefektetek. Izzadságszagúra és erőlködöttre viszont nem törekszek. Továbbá abban fejlődtem, hogy most már utánanézek a hajó hátterének. Eddig ez nem volt jellemző. Engem csak a technikai makettezés érdekelt (már amennyiben ez így megfogalmazható), egy miniatűr, ami hajót vagy repülőt ábrázolja, mindenfajta extra történelmi háttérinformáció nélkül. Most, kicsit tájékozottabb vagyok a történelemben is. Főleg a Csendes Óceánon történt események érdekelnek, a világháborús időszakból. És itt jön a képbe, hogy korábban nem is tudtam, hogy például süllyedt el angol csatahajó - HMS Prince of Wales - japánok által. Gondoltam egy süllyesztős diorámára én is ebben a felállásban (hiszen az egyik képen teljesen hasonló látvány alakult ki, mint az általad is említett Lexington-os téma, azaz a megdőlt hajón menekülnek, potyognak a matrózok). Egyébként meg, valahogy tetszik ezen osztály formavilágának szögletessége, és természetesen a magasan kialakított híd, ez utóbbi kicsit mint a japánoknál. Ok, nem pagodás, de mégis jó magas. Szóval eléggé jól dokumentált a Prince of Wales elsüllyesztése (a Repulse-el együtt). A Wikin volt egy kép a hajóról, ami Szingapúrban ábrázolja, eléggé megviselt állapotában. Na ez sem rossz, mint B terv...

A fentebb említett fotók elérhetősége:
hu.wikipedia.org/wiki/King_George_V_oszt%C3%A1ly_(1939) hu.wikipedia.org/wiki/King_George_V_oszt%C3%A1ly_(1939)
zs180 634119 2017. október 26. 00:37
Válasz erre
Sebi, erre az egykori Matchbox makettre az édes anyukája sem ismerne rá.
A FlyHawk szett csodát tesz vele. Ennél már csak akkor lenne szebb, ha a műanyagot is a Flyhawk csinálná... (FH1119 HMS Kelly 1940)
Egyébként a HMS Legion-t is kiadják, úgyhogy semmi akadálya egy dioráma elkészítésének, ami az Ark Royal elsüllyedését ábrázolja: mint Marijn van Gils csodás Lexington-os dioja, csak brit változatban. De jó lenne megépíteni...
zs180 634118 2017. október 26. 00:30
Válasz erre
Attila! Erősen túlzol. Nem kell neked húsz év, csak 1-2 újabb építés. Aztán ki tudja, hol leszek én húsz év múlva... Neked több időd van még. Én meg itt állok kb. 300 évre való makettel és szinte nulla szabadidővel! Na mindegy, azért próbálok haladni, bár, mivel mindent átépítek, egyre lassabb vagyok.
Sebi 634075 2017. október 24. 21:41
Válasz erre
101_2951 (2)
101_2951 (2
101_2953 (2)
101_2953 (2
101_2954 (2)
101_2954 (2
101_2955 (2)
101_2955 (2
101_2956 (2)
101_2956 (2

Sziasztok!

Csatlakozva a többiekhez, én is szeretném megmutatni hol tartok a Kellyvel.
Az elmúlt három napban beépítettem a pom-pom-ot és a hátsó kormányállást a keresőreflektorral együtt. A következő lépés az állás két oldalán lévő 20 milis gépágyúk és a 4 hüvelykes nehéz légvédelmi gépágyú beragasztása lesz. Ennek a gépágyúnak az alapját a hátsó felépítmény előtt láthatjátok.
dberdav 634074 2017. október 24. 20:58
Válasz erre
Nyáron a Titanicon megszenvedtem a kötélzettel. Emiatt is húz a szíven az Uschi féle anyagokhoz. Sikerült Zé-től rendelni kötelet. Már csak a fa fedélzet van hátra a büdzséből,de azt máma megrendeltem. Ha megérkezik, ideje kihajózni :)
Sebi 634014 2017. október 23. 21:21
Válasz erre
Pedig a szösz egész jól mutat a kéményen és így nevezhetnénk szöszi kéménynek is. Egyébként pedig nagyszerű munka! Majd én is teszek fel képeket a Kellyről.

Attila!

A hajó szépen néz ki és jól haladsz vele. Én is bízom benne, hogy a repülők is jók lesznek!
Sebi 634013 2017. október 23. 21:08
Válasz erre
Szia!

Igazából az Aurórának '17 óta ugyanaz a színe. Tehát amit a színes képeken látsz, az jó lehet az akkori állapot megjelenítéséhez is. Persze nem mindig ugyanazzal a szürkével festették át az elmúlt száz évben. Ezért ha javasolhatok valamit, akkor ebből a három színből válassz: Humbrol 127, 128, 129. Ezek hasonlítanak a legjobban az orosz színekre és ezekkel nem nyúlhatsz nagyon mellé.
brumi_na 634011 2017. október 23. 20:45
Válasz erre
Sziasztok!
Gyuri! Koszonom, nekem is tetszik az eddigi eredmeny, csak kivanok magamnak eleg kitartast a repulo flotta felepitesehez... Az kovetkezik ugyanis. Sokat nem tervezek ra.

Neztem ujabb fotoidat a hajodrol, es a kovetkezo fogalmazodott meg bennem. Ha meg tovabbi husz evembe is kerul, igyekszek feljutni arra a szintre ahol Te vagy most. Fokozatosan. Pontosabban Te akkor husz evvel elottem jarsz megint, de a mai Pek Gyuris szintet volna jo hozni, es en elegedett leszek magammal. Ennek elso ket lepcsoje, hogy a kovetkezo hajonal a csoveket kicserelem csovekre, illetve ami baromira tetszik, hogy megprobalom en is a letraimat kiemelni a fal sikjabol. Ez igy nalad nagyon latvanyos, de felek egyszerubbnek latszik, mint amennyire egyszeru megcsinalni.

Iden ellatogatsz a telfordi ModelWorld-re? Ha igen, akkor inditasz is hajot?

Udv.:
Attila
csosza 633980 2017. október 23. 13:07
Válasz erre
Urak!

Felleltem egy 40 éves Aurora 1/400-as makettet. Az 1917. novemberi színre szeretném festeni.
A neten csak a mai állapotról látok színeket. A korabeli képek - nyilvánvalóan - fekete/fehérek.
Van-e hirtelen fellelhető infótok a korabeli szinekől?
zs180 633979 2017. október 23. 12:52
Válasz erre
IMG_6754

Itt nincs fenn a kémény, hogy jobban látsszanak a platformok
IMG_6754
IMG_6755
IMG_6755
IMG_6756
IMG_6756
IMG_6757

A két ferde létra is csak úgy oda van biggyesztve, a festéshez úgyis szét lesz szedve az egész
IMG_6757
IMG_6758
IMG_6758
IMG_6759
IMG_6759

És most egy kis update:
elkészültek a pom-pom platformok – alattuk van egy kis, félköríves valami, amin lőrésszerű sötét foltok látszanak az egyetlen használható fotón – ennek megfelelően építettem meg (ez a részlet nem szerepel egyik rajzon sem). Levágtam az eredeti, vastag mellvédet, és újat építettem offszetlemezből, melyet belülről kis bordák, illetve felső perem erősítenek meg. El kellett térnem a tervrajztól, különben nem fért volna el a fényszóró-platformok alja, de különben sem lehet tudni, valójában hogy nézett ki ez rész.(Egyébként a kémény létráját már a fotók készítése óta kiegyenesítettem, a szöszt a kémény rácsáról eltávolítottam)
Következik az építés legbonyolultabb része – a parancsnoki híd a tripod árbóccal.
zs180 633978 2017. október 23. 12:44
Válasz erre
Sziasztok! Én még mindig a húzott szálat preferálom a kötélzet anyagaként, bár elismerem, hogy az Uschi, Caenis, ill. lycra féle anyagoknak van létjogosultsága, mivel jóval erősebbek, mint a húzott szál. A rézdrót nekem problematikus, de ez csak egy személyes vélemény. Aki meg akarja tudni, mit lehet kihozni húzott szálból, nézze meg Jim Baumann bármelyik munkáját - nincs finomabb, mérethelyesebb kötélzet kis léptékű maketten annál, amit ő csinál.
Attila, most már értem, hogyan oldottad meg szintkülönbséget a fedélzeten, gratulálok, nem lehetett könnyű a sok részlet között vagdosni, de tökéletesen sikerült! Nagyon jó lesz ez a Taiho!
Szabi, kösz a linket, gyönyörű a FlyHawk POW. Érdekes, hogy a maratásban nagymenő FlyHawk mindent (pl. daru) megold fröccsöntve, csak hogy megmutassa, mire képes. Én azért raknék rá rezet rendesen...
SSZABI 633961 2017. október 23. 07:33
Válasz erre
Sziasztok!

Flyhawk Prince of Wales teszt! Bár az én érdeklődési körömön kívül esik, de attól még jól fest :D

toylandhobbymodelingmagazinepublishing.wordpress.com/2017/09/14/%E3%80%90flyhawk%E3%80%911700-prince-of-wales-test/
brumi_na 633831 2017. október 18. 14:54
Válasz erre
08
08
09
09
10
10
12
12
13
13
14
14
15
15
16
16
17
17
18
18
19
19

Sziasztok!

Ismét van egy kis időm, így jöjjön a maradék fotó csomag. Ami még hátra van, hogy pár helyen, pont a képeket nézegetve láttam festési hibákat, azt kijavítani. Továbbá homokzsákokat elhelyezni a híd köré, élettel megtölteni, repülőket megépíteni, elhelyezni. Kis csónakok. Zászlók. Tenger. Vitrin. (Ez most vagy fél év munka leírása volt...)

Gyuri!
Köszönöm a felajánlást, de sajnos nem tudom mikor tudok élni a lehetőséggel, pedig nagyon jól néz ki vele megoldva a palánk. Még nem látom mikor tudok egyszer hazakeveredni. A szintkülönbség pedig úgy lett orvosolva, hogy a fotómaratásra korábban felragasztott fa imitációt körbevágtam (vagyis kivágtam a fotómaratott lemezből a formát). Így a hajó fedélzetén csak a leszállófedélzet kerete maradt meg fotómaratásból (végül is a körbefutó "járdarész"). Aztán a fa imitáció aljáról leoperáltam a maradék fotómaratást, ami a kukába ment. Majd a fa imitációt visszaragasztottam az előbb kivágott fotómaratás helyére. Valójában egymásba lett illesztve a két rész. Ezzel nem lett teljesen eltüntetve a lépcső, hiszen a fotómaratás és a fa imitáció csak közel azonos vastagságú. Viszont egyáltalán nem feltűnő már.

Sebi!
Köszi szépen!

Üdv:
Attila
DzsunKa 633817 2017. október 18. 08:19
Válasz erre
Sziasztok!
Egyetértek Sebi -vel.
Az elemes fali órákban van egy léptető relé. Az abban lévő behúzó tekercs rézdrótja véknyabb mint egy hajszál. Ezt kénmájjal festés nélkül is lehet feketíteni. A nagyobb hajókon pedig, ha nem feszítő kötélről beszéltek, az antenna huzalok és a lobogó kölelek a súlyuk miatt mindíg belógtak egy kicsit. Az eredeti hajókon biztosan számoltak az antenna huzalok diletációjával is. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy a maketteken ezt érdemes láttatni.
Sebi 633797 2017. október 17. 20:25
Válasz erre
1
1
2
2
4
4
5
5
10
10

Azért a dróttal is lehet jól dolgozni.
dberdav 633796 2017. október 17. 20:17
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm :)
Rá is írok.
TAMÁS78 633795 2017. október 17. 20:16
Válasz erre
Z63-nak szokott lenni: zooli63 kukac citromél satöbbi. És egy csomó más hasznos dolgot is vehetsz nála.
dberdav 633794 2017. október 17. 19:49
Válasz erre
Valakinek nincsen egyébként elfekvőben hasonló? Maradék is jó nekem,csak adja ki a szükséges mennyiséget a Bismarckra. :)
dberdav 633793 2017. október 17. 19:47
Válasz erre
Ez igaz,utólag rájöttem.
Akkor viszont marad vagy az Uschi féle,vagy a Modelkasten féle "cérna".
lacipapa 633789 2017. október 17. 18:58
Válasz erre
Varjúbácsi 633780 2017. október 17. 08:12
Válasz erre
A vékony dróttal az a gond, hogy a hőtágulás miatt nem lesz mindig feszes.
dberdav 633768 2017. október 16. 21:04
Válasz erre
Bakker... De igen,arra gondoltam :)
A húzott szálat alapból hanyagolom,nekem nincs arra türelmem,hogy mérethelyes kábelt húzzak.(Pedig türelmesnek titulálnak itthon)
Erre az Uschi féle "cérnára" már gondoltam,elég szép végeredményt lehetne belőle csinálni. De előtte megnézem majd dróttal is,asszem van szép vékony a fiók mélyén,majd most jól jön :)
Egyenlőre még pihen a bismarck,míg a fa fedélzet meg nem jön hozzá,és nem megy le a vizsgaidőszakom. Majd decemberben,mikor kint repkednek a mínuszok,a meleg kályha mellett gyorsan fog már megépülni. :)
Sebi 633767 2017. október 16. 21:00
Válasz erre
Sebi 633766 2017. október 16. 20:56
Válasz erre
Bocs, de a modelkastenes link nem működött. Itt egy másik. Erre gondoltam:

www.store.spruebrothers.com/product_p/mdkhs001.htm
Sebi 633765 2017. október 16. 20:53
Válasz erre
Üdv a fedélzeten!

Bocs, de nem a kötélzetre gondolsz véletlenül? Csak mert a Bismarckon kevés antennahuzal volt.
Két megoldást javaslok. Az első a „hagyományos” húzott szál vagy drót használata.
Mondjuk a húzott szál nem annyira jó kötélzetnek, mert ha nem jól találod el a vastagságot, akkor csúnya lesz.
A dróttal elég jó eredményeket lehet elérni és a használata sem túl bonyolult. Vágd ki a szükséges hosszt, majd óvatosan húzd meg a két végét, hogy kiegyenesedjen. Aztán ragaszd fel a helyére.
A manapság „divatos” anyagok pedig itt találhatók:

www.uschivdr.com/shopping-categories/shop-rigging-and-various/
www.store.modelkasten.com/shopbrand/ct452/

Ha szükség van segítségre, gyere nyugodtan a fórumba. Leszünk itt páran, hogy összehozzuk a választ.
Sebi 633763 2017. október 16. 20:45
Válasz erre
Szia Brumi!

Jó megint hallani rólad. Csak tölts fel minél több képet, mert úgy látom a végeredmény igencsak jó lesz!
dberdav 633757 2017. október 16. 19:31
Válasz erre
Sziasztok!
Idén szeptemberben gondoltam egy merészet,és úgy döntöttem,hogy behajózom közétek :)
Egy olyan kérdésem lenne a profi szaktársak felé,hogy az antennahuzalt egy 1/350-es bismarckon miből tudnám megvalósítani. A cérna elég béna megoldás lenne vastagsága miatt.
Köszönöm a tanácsokat előre is
Jó szelet :)
zs180 633724 2017. október 16. 00:53
Válasz erre
Urak, igazán örülök, hogy tetszik a kémény.
vfrtom, ugye, nem gondolod komolyan... látod, máris lecsapnának a hordozóidra!
Attila, nagyon szépen alakul a Taiho! Anno én is megépítettem a Tamiya-féle verziót...hát, nem raknám a tied mellé.
Az offszetlemez nyomdai munkafolyamatok melléktermékeként keletkezik, én is egy nyomdásztól szereztem be nagyobb mennyiséget. Ha egyszer összefutunk, szívesen adok belőle.
A fafedélzet leoperálása bravúros volt, csak azt nem értem, végül hogyan oldottad meg a szintkülönbség problémáját.
brumi_na 633721 2017. október 15. 22:59
Válasz erre
01

madártávlatból
01
02

részletek kidolgozása I.
02
03

további részletek
03
04

Azért az eredeti készletből is használtam pár dolgot. Például a hajótörzset...
04
04a
04a
05

Árulás a fedélzeten!
05
06

A nagy "nyisssz művelet"
06
07

A skalpolás után...
07

Sziasztok!

Szerintem majdnem egy éve jelentkeztem utoljára itt (de fél év biztosan). Minimum heti gyakorisággal figyeltem a munkálatokat, és elismerésem mindenkinek. Szerencsére folynak építések, bár pont tegnap néztem meg feltöltött videó felvételeken, hogy sajnos versenyeken, kiállításokon egyre kevesebb a hajó. Én magam is maximum ezen fórumon tudom - elektronikusan - bemutatni amin jelenleg dolgozok. Gyuri. Bámulatos amit alkotsz, hozod a Pék Gyuri szintet, le a kalappal. A hajódról készített képeket nézegetve kicsit bánom, hogy a nálam éppen épülő Taihon nem cseréltem le a csöveket fúrtakra. Először próbáltam kifúrni magam, de természetesen kifutott a fúró, nem lett központos, stb. Eszembe sem jutott, az amúgy elég kézenfekvő megoldás, hogy előre kifúrt csöveket vegyek és méretre vágjam, hajlítsam. Na majd utánanézek a helyi makettboltban. Ilyen dolgokkal viszonylag jól felszerelt. Pontosabban polisztirol dolgokkal elsősorban, de remélem ilyen is lesz. Más. Ez az offszetlemez valójában hol beszerezhető? Neten? Mert a USS Wisconsin híd körüli folyosóinak mellvédjei pont ilyen formájú lemezek. Én polisztirol lapkákat hajtogattam erre a formára inkább kevesebb sikerrel.

No, akkor mutatnék pár képet a nálam készülő japán csodáról. Szokásom szerint 700-as. Fujimi, új szerszámos. Sok kiegészítőt használtam, de a legfontosabbak közül pár: Fujimi fotómaratás (ehhez a készlethez kiadott extraként beszerezhető), Flyhawk maratott fedélzet (főleg az alsó merevítő bordázat miatt), Fujimi fa fedélzet imitáció. Az alapkészlet alapvetően tetszett, sok részletet tartalmazott, amitől már az elején megszabadultam... Mivel szeretem sok esetben inkább felépíteni a "semmiből". Ennél a hajónál az volt az alapkoncepcióm, hogy igyekszem nem elveszni a részletekben, koncentrálni arra, hogy a kevesebb néha több. Eleinte grandiózus terveim voltak a hajó minden részének alapos feljavítására. Ezzel szemben, inkább egy belátható időn belül elkészülő hajó terve került megvalósításra. Amolyan "ujj gyakorlat" az Akagi és a Kaga előtt. Természetesen ez nem jelentette, hogy ne adnék részeleteket a hajónak. Mindenki örömére kicsit több mint fél év alatt hajó formája lett. Az építés alapvetően haladt minden probléma nélkül. Ami érdekesség, hogy teljesen benéztem a fedélzet építését. Így, utólag teljesen értetlenül állok magam előtt, hogy hogyan tettem meg az alábbiakat. Méghozzá, felragasztottam a fotómaratott fedélzetet, majd lefestettem a hajót. Ezt követően felkerült a fa imitáció is. Erre pedig a liftek borítása. Természetesen ez 3 jól látható lépcsőfokot eredményezett. Legalább egy hétig győzködtem magam, hogy ez nem is látszik annyira. Nem sikerült levennem a tekintetem róla, ami azt jelentette, hogy dolgozzuk ki a mentőakciót. A hajó jól láthatóan körbe volt építve kacatokkal. Amikre látványosságukon kívül legalább ugyan ennyire jellemző, hogy törékenyek. Illetve, nem állt több rendelkezésre belőlük. Egy további hét, amíg rászántam magam... Fogtam a szikét, és kivágtam a fa fedélzet körvonalát (saját magát sablonként használva) a fotómaratásból. Aztán törés nélkül sikerült. Egymásba raktam mindent mindennel. Nyilván azért nem bántam meg, mert alapvetően sikerült a művelet. Ezt követően jött a sziget, a huzalozás. A mellékelt fotók nem a hajó aktuális állapotát mutatják, egy következő hozzászólásban hozom azt, ahogy időm engedi.

Üdv.:
Attila
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276.