/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277.
zs180 638686 tegnap 17:29
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a pozitív reakciókat!
Imi, igen, az offszetlemez nagy ajándék - jó vele dolgozni.
Érdekes, amit írsz, talán meg lehet csinálni, csak jó nyomtató kell hozzá, bár a két irányban görbülő felületek megjelenítésére nem alkalmas, akárcsak a papír.
Willi, köszönöm, a lassú haladás azt hiszem, meglesz...
Sebi, ha Isten éltet, be fogom fejezni.
Most épp a tripód beállításával szívok, nem akar teljesen szimmetrikusan állni.
Mindennek szétszedhetőnek kell maradnia a festés miatt. Minél több a részlet, annál nagyobb a károkozás veszélye...
Sebi 638636 tegnapelőtt 21:02
Válasz erre
Szia Gyuri!

Nagyon szép, csak így tovább! Én biztos vagyok benne, hogy be fogod fejezni :)
Willi 638591 2018. január 21. 18:11
Válasz erre
Szia!
Nagyon tetszik. Látszik benne a rengeteg meló. Ne sajnáld, hogy alig haladsz! Had irigykedjenek csak a türelmetlenek.
Simi 638587 2018. január 21. 17:56
Válasz erre
Szia Gyuri!
Mindegyik szint egy külön kis gyönyörű alkotás!
Ez az offset lemez igazi kincs! Nem igazán látni a különböző fórumokon, hogy valaki is használná. Általában sztirolt, néha rézlemezt alkalmaznak ilyen feladathoz. Pedig erre a célra (pl mellvédek) ez jobb anyag, mint a másik kettő. Pont annyira merev, hogy legyen jó tartása; ill. pont olyan puha, hogy könnyen lehessen formálni. A vastagsága pedig 0.2 mm. Beszerezni se nehéz. Köszönöm, hogy annak idején még te hívtad fel rá a figyelmemet.Régi ötletem, hogy mi volna, ha papír helyett erre nyomtatnák rá pl egy hajó alkatrészeit..?
zs180 638576 2018. január 21. 14:02
Válasz erre
B1

Létrák
B1
B2

létrák 2
B2
B7

shelter deck
B7
B8

shelter deck 2
B8
B10

conning tower platform
B10
B11

CTP 2
B11
B12

CTP alulról
B12
B13

signal platform
B13
B14

SP 2
B14
mws15

SP fényszóró-erkélyekkel
mws15
mws19

a shelter deck szerelvényei
mws19

Ismét jelentkezem a Barham építésével.
Néha úgy érzem, sosem fogom ezt a hajót befejezni, olyan lassan halaldok.

Általában az egyes fázisokban szereplő létrákat akkor készítem elő, mikor épp a kérdéses területnél tartok. Az első képeken a pom-pom platformokra vezető létrák láthatók.
Belekezdtem a híd elkészítésébe – ez valódi kihívást jelent, mivel elég bonyolult térbeli szerkezet. Először a shelter deck-et vettem kezelésbe. Levágtam a mellvédeket és újakat készítettem offszetlemezből, melyeket belülről sok kis merevítővel, alul maratott támasztékokkal láttam el. A fedélzetről mindent legyalultam, a saját építésű felszerelések itt láthatók egy papírlapra ragasztva (AP507C színre lesznek fújva).
A híd következő szintje a conning tower platform. Innen is levágtam(úgy tűnik mindenhonnan le kell) a mellvédet, és a jól bevált offszetlemezből készítettem újat. Számos merevítés és támaszték került fel ide is. A páncélozott parancsnoki állás (conning tower) lőrésein is finomítottam, remélem, ez festés után jobban látszik majd. Az állás tetején levő tüzelésirányító tornyot (DCT) is módosítottam. A felépítmény oldalán egy ajtót kinyitottam.
Következett a signal platform. Itt is lecseréltem a mellvédet, és mivel ezt a szintet szerintem corticene-nel (linóleum-szerű borítás) fedték, megjelenítettem ennek lefogató csíkjait maradék maratásból. Ezek elrendezése végképp nem tudható, ezért itt a fantáziámra támaszkodtam. Kerültek ide még kis (de nem elég kicsi) hurkok félbevágott horgonylánc-szemekből, melyeken majd a jelzőzászlók köteleit szándékozom átvezetni, hogy a megduplázott köteleket csak fent, a rúdon kelljen ragasztóval rögzíteni. Látható itt még négy, igazán csinos jelzőzászló-tároló szekrény – az Artist Hobby termékei. A fedélzetet hátul részben a Trumpeter eredeti maratásából származó, részben saját építésű dúcok támasztják alá. The supporting braces came from Trumpeter’s PE fret supplemented by scratchbuilt ones under the after surface. Készült ide még két kis fényszóró-állvány, padlójuk maratott rács, oldaluk offszetlemez.
Gabusch 638178 2018. január 15. 15:23
Válasz erre
Sajnos pont úgy van elhelyezve, hogy derékszögben ne lehessen képet csinálni róla, a másodikon látszik is az üvegfal valamilyen tartóeleme.
Varjúbácsi 638172 2018. január 15. 14:29
Válasz erre
Köszönöm. Talán lesz még fotóm, mert találkozom valakivel, aki részt vett a felújításban.
Gabusch 638147 2018. január 15. 10:08
Válasz erre
lajta_alul1
lajta_alul1

Szívesen. Találtam egy kicsit más szögből képet róla, amit pár éve fotóztam. Sajnos a vaku nem volt engedélyezett, egyedül voltunk (most mindenki helytelenkedett és - stílszerűen - annyian voltunk, mint az oroszok), úgyhogy szét kellett gammáznom, de talán használható. Az eredetin alig látszik valami.
Varjúbácsi 638139 2018. január 15. 08:14
Válasz erre
Gabusch 638126 2018. január 14. 22:16
Válasz erre
lajta_alul
lajta_alul

Szia András!

Tagnap lóttem a Hadtörténetiben. Telefonos, nem túl jó, makettről, de talán használható.
MoMi 637897 2018. január 11. 17:58
Válasz erre
Szia András!

www.libri.hu/konyv/ifj_margitay-becht_andras.tank-a-dunan.html
"Tank a dunán" című könyvet ajánlom figyelmedbe.
Nálam is volt a könyv a Rebekkán,de nem vetted észre.

Momi
Gabusch 637792 2018. január 10. 00:01
Válasz erre
Szia András!

Nincs mit, remélem, tudod használni. Ha nem, akkor talán Bicskei János hagyatékában valahol fellelhetők a tervek, minthogy nem csak a szép Titanicot követte el.

Visszatérve a hajóra, persze, hogy volt motorja, de jelenleg a gőzgép is csak valami utánzat, a silányabb, mondjuk úgy, jelzésértékű fajtából emlékeim szerint. Ennek okán simán el tudom képzelni, hogy most nem is állították helyre a hajócsavarokat, tehát hiába is találnál képet a sólyán róla, az nem feltétlenül használható a csavarok tekintetében.
Varjúbácsi 637785 2018. január 9. 21:45
Válasz erre
Szia Gabi!
Köszönöm a tippet, próbálok majd arányítani. Volt motorja, eredetileg gőzgép, 1928-tól Diesel motor.
Gabusch 637764 2018. január 9. 15:02
Válasz erre
Szia András!

Van a Lajtának egyáltalán hajócsavarja? Merthogy tudtommal csak vontatható, akkor meg nem feltétlenül fontos, a vízben úgysem látszik.

Az alábbi oldalon az "External links" alatt vannak kezelési leírások a victoriai könyvtárból, abban vannak a Nordenfeldtről szép, színes ábrák. Némelyik méretarányosnak tűnik és megadták az átváltást is. Ismerve az 1" űrméretet, talán ki lehet méretarányosan nyomtatni és arról méricskélni.

en.wikipedia.org/wiki/1-inch_Nordenfelt_gun
Varjúbácsi 637760 2018. január 9. 14:23
Válasz erre
Sziasztok!
Kellene egy segítség a guruktól! Keresek fotókat a Leitha (Lajta) felújításáról. A neten sajnos kevés a " work in progress" fotó. Két részlet érdekelne különösen, a hajó sólyán, főleg a tat része,a hajócsavar környéke, illetve a Nordenfeld fegyverzet méretei.
Előre is köszönöm.
varjasiandras@gmailpontcom
Sebi 637598 2018. január 6. 19:38
Válasz erre
101_3004
101_3004
101_3005
101_3005
101_3006
101_3006
101_3011
101_3011

Sziasztok!

Boldog Új Évet kívánok! Ahogy látom Szami egy jó kis szkreccsel indította az évet. Én műanyaggal kezdtem. Megcsináltam a Kongo szárazpróbáját.
Szamuráj 637478 2018. január 5. 11:08
Válasz erre
governor

Korabeli rajz a hajóról.
governor
P1040772_zpse5bb75f9

Ez egy ilyen hajó.
P1040772_zpse5bb75f9
Walking_beam_engine
Walking_beam_engine
SDC15691

90 cm-es lesz...
SDC15691
SDC15690
SDC15690

Sziasztok!

1/72-ben építem a CSS Governor Moore nevű hadihajót. Ez egy robbantott makett lesz, a középső részét kinyitom, hogy látható legyen a kazán, az "un" walking beam és a lapátkerék szerkezete.
Sebi 637239 2017. december 31. 11:11
Válasz erre
Kedves Barátaim!

Még néhány óra van hátra az évből és idén már valószínűleg nem "találkozunk". Ezért szeretnék mindenkinek Boldog Új Évet kívánni!
Gabusch 637088 2017. december 27. 16:55
Válasz erre
Fogalmam sincs a méretarányról. Van egy katalógusom, amiben a soktucat DVD tartalomjegyzéke van, ott a papírmakettek között van egy CSS North Carolina. Ha kell, előkotrom és átküldöm valahogy.

Ezeknél a tuti az, hogy rendszerint PDF vagy JPG a képanyag. PDF-ből is lehet JPG-t csinálni és utána a DPI változtatásával olyan méretarányt csinálsz belőle, amilyet akarsz.
Szamuráj 637078 2017. december 27. 15:07
Válasz erre
Hm, az Észak-Karolina szinte megegyezik a Palmetto State-tel. Mekkora méretarány? Én 1/144-ben építem, vitrinbarát méretarány.
Gabusch 637071 2017. december 27. 12:31
Válasz erre
Az ironclad a katalógusom alapján a CSS North Carolina, illetve van még egy CSS Virginia, azaz a Merrimac.

Monitorból én meg akartam csinálni a Lajtát gyantából, hogy a haveromnak is legyen. Aztán most nekem nincs (a Skoda 11/16M ágyúmmal is majdnem így jártam, de ott megembereltem magam, úgyhogy van nekem is).
Kicsit pontatlan lett, meg fogalmam sincs, hol lehetnek a gumijai és a maratása. Pedig amúgy egészen korrekten nézett ki 1:350-ben.
Szamuráj 637062 2017. december 27. 10:39
Válasz erre
Szia! A legegyszerűbb egy monitort megépíteni. Melyik ironclad van meg neked? Én most a képem bal oldalán lévő nagyobbik kompot építem, USS Commodore Barney.
TAMÁS78 637030 2017. december 26. 19:46
Válasz erre
Gabusch 637026 2017. december 26. 18:52
Válasz erre
Ezzel már majdnem meg is lehet nyerni. :)

Van valahol egy papír ironcladem, azon is évek óta gondolkozom, hogy meg kéne csinálni egyszer sztirolból.
Szamuráj 637025 2017. december 26. 18:04
Válasz erre
SDC15641
SDC15641

Szerény amerikai polgárháborús flottám (1/144 méretarányban), most a téli szünetben rendezgetem, építgetem.
Szamuráj 636957 2017. december 24. 17:46
Válasz erre
Aha, értem amit írsz. Valószínű, hogy a gyors megoldásra felhasználtak már meglévő szerkezeti elemeket. Nemrég tudtam meg, hogy a konföderációs hajók páncéllemezeit a sok helyen felszedett vasúti sínekből, beolvasztás, majd hengerlés -megmunkálás után hasznosították. Van jó pár polgárháborús hajóm vitrinben: CSS Governor Moore, CSS Palmetto State, USS Coeur de Lion, USS Chillicothe, CSS Robert E Lee, USS Canonicus monitor. Üdv
Gabusch 636949 2017. december 24. 15:38
Válasz erre
Én inkább arra gyanakodnék, hogy ezzel a megoldással inkább lepattannak róla a lövedékek. Középkori várak kialakításából is meríthették akár az ötletet.
És ennek a hajótípusnak meglehetősen vitális pontja a lapátkerék.

De persze akár lehetett az is a háttérben, amit mondasz, vagy simán csak ehhez a formához voltak anyagaik, pl. víztorony, szélkerék, stb. alkatrészek a tartószerkezethez. Nyilván persze, ha hajót tudnak építeni, akkor ez totál mindegy, bár ha sietni kellett, nem mindegy, mi van kéznél azonnali felhasználásra.
Szamuráj 636947 2017. december 24. 14:57
Válasz erre
Köszi, hasznosnak bizonyultak a linkek, látom mást is érdekelt a téma a polgárháborús fórumban. Tényleg inkább csonkakúp formája volt. Messziről, amikor már csak a hajó sziluettje látszik, nekem úgy tűnik, mintha két lövegtornya lenne...lehet ez is célja volt a különleges kialakításnak? Furcsa egy monitor volt, de legszokatlanabb hajó ebben a témában szerintem a Lafayette, Choctaw és Eastport hármas.
Gabusch 636946 2017. december 24. 14:06
Válasz erre
Nézegesd ezeket a képeket is!

Erősen gyanítom, hogy az nem is csonkagúla, hanem csonkakúp (erre utal az általad csatolt képen az a lépcsős rámpa is.

www.navsource.org/archives/09/86/86080.htm
www.shapeways.com/product/C9YJAUJKJ/uss-osage-1-600

civilwartalk.com/threads/uss-osage-and-neosho-shape-of-their-paddlewheel-housing.85658/
Gabusch 636945 2017. december 24. 13:57
Válasz erre
Szia!

Szerintem ugyanúgy, mint a többin.

Ha megnézed, pl. a Caironál van egy viszonylag magas felépítmény, ami az ágyúfedélzetet takarja és ebből még kissé kiemelkedik a kerékház. Mivel ez egy monitor, aminek nincs ágyúfedélzete, csak lövegtornya, valahogyan be kellett fedni a lapátkerekét. Összességében kb. pont olyan magas, mint a Cairo vonatkozó, de eltérő kialakítású része. Viszont ezt a formát lényegesen egyszerűbb felépíteni, mert kell hozzá néhány gerendából egy csonkagúla alakú tartószerkezet, amit aztán be lehet fedni vaslemezzel vagy deszkával. Semmi ívelt felület, ami lényegesen problémásabb, mint néhány gerendát összerakni.
Szamuráj 636943 2017. december 24. 13:10
Válasz erre
Szia! Azokat ismerem, és a meghajtásukat is (építek egyet, USS Lioness), de ennek el van rejtve abba a kazamata-szerű képződménybe, ezért nem látható hogyan oldották meg. A City-class-nál (Cairo, carondelet, stb) és a Louisiana-nál jól látható a középvonalban elhelyezett lapátkerék, azoknál semmi probléma. De itt? Számomra rejtély...
Gabusch 636941 2017. december 24. 12:25
Válasz erre
Nézz rá a Mississippin közlekedő XIX. századi gőzhajókra! Jelentős részük hátsó lapátkerekes volt, abból ki tudsz indulni. Talán még most is van mutatóban ilyen, mint nosztalgiajárat vagy múzeumhajó.
Szamuráj 636926 2017. december 24. 04:28
Válasz erre
USS_Osage_(1863-1865)_-_NH_60295
USS_Osage_(1863-1865...

Sziasztok!

A képen szereplő monitorról szeretnék megtudni többet, főleg a felépítmény hátsó részében lévő gúlaszerű házról. Wikipédián sternwheel-t írnak, ami elvileg hátulsó meghajtókerék lenne, de hogyan illeszkedett bele ebbe a furcsa házba?

Tanárúr
Sebi 636924 2017. december 23. 23:54
Válasz erre
101_2983
101_2983
101_2984
101_2984
101_2985
101_2985
101_2986
101_2986
101_2988
101_2988
101_2990
101_2990

Kedves Barátaim!

Nem tudom mennyire leszek netközelben az elkövetkező 2-3 napban, ezért ezúton szeretnék Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánni nektek. Az ünnepi készülődés közben azért ma még volt 3-4 órám, hogy beépítsem az árbócot a Kellyre. A radar sajnos nem ragadt oda rendesen, így egy darab sztirolt kellett használnom, hogy legyen felület. Majd még kicsit igazgatni kell, hogy az alja is hozzáérjen az árbóchoz. De az már karácsony utáni feladat lesz.
Neo954 636797 2017. december 20. 20:19
Válasz erre
Sziasztok!

Simi! Nagyon jól néz ki a Warspite! Ez a hajóosztály lett volna a másik esélyes karácsonyra. :)

Közérdekű közlemény!

A docer pont pl oldalon pdf formátumban letölthetők a következő füzet sorozatok
Ships of War Collection, JSC , Warship Profile , Marine-Arsenal.

Üdv.:Neo
Gabusch 636753 2017. december 19. 23:58
Válasz erre
Igazság szerint én csak olvastam, sosem próbáltam ki. Talán jövőre (...
Matula bácsi, mondta Tutajos, de ez nem releváns itt), de valószínűbb, hogy inkább Humbrol Clearfix-eszel kísérleteznék, ha nem egyáltalán valami optoszállal.
Simi 636752 2017. december 19. 23:10
Válasz erre
dec
dec

Szóval nost így néz ki a Warspite.
Neo954 636751 2017. december 19. 23:01
Válasz erre
Sziasztok!

Simi!
Nem tudom milyen rajzok ezek, egy orosz nyelvű makett-modell építő oldalon találtam őket. :)

Gyuri!
Köszi a tippet, hasonló volt az elképzelésem, a Revell Contacta Clear ragasztóval csináltam már repülőgép ablakokat egész jó eredménnyel.
Viszont a hajónál megpróbálom elsőre sima hígítatlan fényes lakkal, mert szerintem a 0,93mm-es furatot az is szépen kitölti majd. Hamarosan lemázolom majd a Dresdent, és akkor azon ki is tudom próbálni majd a technikát-anyagokat. :)

Gabusch! Nincs kizárva, a pillanatragasztós technika sem, bár én a kigőzöléstől lehet tartanék.

Üdv.:Neo
Simi 636750 2017. december 19. 22:43
Válasz erre
Gyuri!
Örülök, hogy tetszik a hajóm... Igen, Móvárra szeretném elvinni. Most éppen a csónakokkal szórakozok. A két 45 foot-os csónak 3D-s készletből származik. A legkisebb csónak (a parancsnoki motorcsónak mögött) pedig nemes egyszerűséggel nem is szerepel a kitben... De azért az is el fog készülni: két kisebb csónakból, azokat szétvágva.
Most itt tartok.
Gabusch 636749 2017. december 19. 22:27
Válasz erre
Ugyan én most kicsit félretettem a csatahajóm, mert elkezdtem (illetve folytatom) Star Trekben és csillaghajóban (az is csak hajó, ugye) utazni, de ott úgy láttam, használnak fúrt ablakok üvegezésére pillanatragasztót is. Állítólag pár nap alatt teljesen vízszerűvé válik. Egy próbát megér valami lyukon.
zs180 636747 2017. december 19. 22:20
Válasz erre
Imi, még nem írtam le, mennyire jól néz ki a Warspite-od! Nagyon tetszik! Ugye ott lesz Móváron?
narn, köszi. Nagyon szép ez a kis tug! Milyen gyártmány (ismerősnek tűnik valahonnan)?
Neo, sokan használják ablakok üvegének készítésére a Microscale Industries Micro Kristal Klear nevezetű termékét, ami egy faragasztó-szerű anyag. Pont arra való, hogy "beüvegezz" olyan ablakokat, mint amilyeneket te kifúrtál.
Simi 636746 2017. december 19. 22:14
Válasz erre
Szia!
Tök mindegy, hogy milyennel fested le, a végén úgyis matt lakkkal kell lefújni, aztán kell fényes lakkal fényessé tenni az ablakokat. Legalább is én így szoktam.
Ez milyen anyag?
Neo954 636745 2017. december 19. 21:46
Válasz erre
0fa91dde96d7
0fa91dde96d7
2ef5e95c132c
2ef5e95c132c
b163b2f9a517
b163b2f9a517
dfbcf2bb2af1
dfbcf2bb2af1
ef1c7c553ed3
ef1c7c553ed3
de4e0ffcfa1b
de4e0ffcfa1b
0bede08509f9
0bede08509f9
PC1900032
PC1900032

Simi!

Írtam email-t! :)

A furkálással egy kis plusz munkát is csináltam magamnak, mert a hajótestbe be kell építenek falakat(utolsó kép), különben átlátni a hajón ugye... :D

Hogyan szoktátok elérni az üveg hatást az ablakoknál? Matt szín, aztán fényes lakk, vagy egyszerűen fényes fekete festék és kész?

Közben böngésztem a netet és ezekre leltem. :)

Üdv.:Neo
Sebi 636741 2017. december 19. 21:06
Válasz erre
Simi 636735 2017. december 19. 19:13
Válasz erre
Szia!
Pedig az ablakok kifestésénél nincs egyszerűbb dolog - szerintem. A kifurkálás 100 szor annyi lehet időben. Csak azért csodáloztam, hogy kifúrtad, mert senki nem szokta, mert nem lesz tőle látványosabb, hacsak ki nem lesz világítva... De az meg olyan giccses.
Különben nehéz ezekhez a hajókhoz épkézláb anyagot, fotókat találni. Nekem az Original zum Model sorozatból van egy füzetem. Ebben legalább van egy tervrajz. Ja, meg van egy PDF-es anyagom is. "Oszt csá!" Ennyi.
Ha most befejezem a Warspite-t, ennek fogok neki. Én a '17-es verziót szeretném megépítemi.
Neo954 636732 2017. december 19. 17:57
Válasz erre
Szia Simi!

Még nem tudok semmi biztosat, anyagot kell gyűjtenem a hajókról, névtáblákból nekem csak a Markgraf táblája volt a csomagban. Nem ismerem a hajók előéletét még, illetve képeket sem nagyon találok róluk.

Az ablakokat lusta lettem volna kifestegetni, illetve tetszett a revell kiscirkálókon a kifurkált ablakok. Réz ereszeket kapnak majd az ablakok. Azt nem tudom, hogy ezeken az ablakokon üveg volt-e vagy fém. Mert ha üvegezve voltak akkor lehet, hogy kipróbálom az üvegezést az utasgépeken alkalmazott módszerrel.

Fa fedélzeten gondolkodom én is, bár ez a csomag most egy darabig kimerítette a haditengerészetem költségvetését... :D
Simi 636731 2017. december 19. 17:22
Válasz erre
Szia!
Hát ez a König jó kis hajö... Nekem egy Markgraf várakozik a fiókomban. Mikori állapotot szeretnél építeni? Én az 1917-eset szeretném. Nekem egyelőre csak WEM maratásom van + Master csövek + Artwox fedélzet. Az ablakokat miért fúrtad ki? Van vele valami különleges terved?
Neo954 636728 2017. december 19. 15:25
Válasz erre
PC180207
PC180207
PC180208
PC180208
PC180212
PC180212
PC190001
PC190001
PC190002
PC190002

Sziasztok!

Pár hete véget ért a hajtás, ismét van időm a hajókkal foglalkozni. :)
Örömmel látom, hogy az élet nem állt meg itt a csatahajós alakulatnál. Mindenkinek gratulálok a munkáihoz!

Szerettem volna képeket hozni a Dresden jelenlegi állásáról, tegnap le is fotóztam, aztán a képen feltűnt, hogy a "dokk-ban" egy nagyobb teknő is tartózkodik... :D

Nos örömmel jelentem tegnap sikerült beszereznem egy König osztályú nagyvasat, elég sok fémmel (WEM,GMM, fő és másodlagos csövek) együtt.

Természetes, hogy megpiszkáltam már a hajót, és (jó?) szokásomhoz híven itt is a rombolással indítottam, igaz csak a hajótesten fúrtam ki az ablakokat. :)

A makettet elnézve örömtelibb építés lesz, mint a két Revell kiscirkáló, és nem csalódtam az ICM-ben most sem, vannak a hajón kimondottan szépen kidolgozott részek.

Pár kép a készletről, illetve a Dresden jelenlegi állapotáról.

Üdv.:Neo
narn08 636726 2017. december 19. 14:13
Válasz erre
Gyuri, nem győzök ámulni és bámulni tehetséged előtt !
narn08 636724 2017. december 19. 14:12
Válasz erre
20171219_021754
20171219_021754
20171219_021943
20171219_021943
20171219_140512
20171219_140512

Hello !

Tudom, hogy nem csatahajó, de szerintem nem baj, ha ide teszem fel.
Még Móváron vettem ezt a kis pötömséget és tegnap nekiálltam.
Az alsó része készen is lett és le is fújtam az alap feketére.
Ma vagy holnap jön a felső rész és bízom benne, hogy hamarosan elkészülök vele.

A Light Navy Gray-re van valami kód? Ők csak nevet írtak és kódot nem.
Vallejo lenne a legjobb, de más is jó, majd legfeljebb átváltom valahogy.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277.