/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283.
Sebi 648660 2018. szeptember 8. 21:28
Válasz erre
Sebi 648659 2018. szeptember 8. 21:25
Válasz erre
Szia Medor!

Erre mondják azt, hogy az ember el is olvashatná, amit belinkel :D
Ha kicsit jobban figyelek, akár fel is tűnhetett volna, hogy igen, a Nimitzen váltás történt 1988-ban és a 8-as kötelék helyett a 9-est vette fel. Abban pedig más Tomcat századok voltak. Egyébként tulajdonképp már ki is nyomoztad, hogy melyik század volt az utolsó. Nézd csak a deployments-nél mi szerepel a VF-24-nél ;)

www.seaforces.org/usnair/VF/Fighter-Squadron-24.htm
Ha pedig hinni lehet a Tomcatről szóló honlapnak, akkor ez volt a párja:

www.topedge.com/alley/squadron/pac/vf211his.htm

Ezért Batka figyelj rá, hogyha 1988 utáni Nimitzet építesz, akkor a Carrier Air Wing 9 gépeit rakd fel a VF-24 és VF-211-es Tomcatekkel. Viszont amennyire tudom, a Nimitzet 1998-ban felújításra vitték és amikor 2000-ben újra szolgálatba állt, már Horneteket raktak rá.
Batka 648652 2018. szeptember 8. 11:25
Válasz erre
Sziasztok!

Sebi, Medor, Coroman mindenkinek nagyon köszi a segítséget.
Rendelés folyamatban :)

Üdv,
Batka
medor 648640 2018. szeptember 7. 23:21
Válasz erre
Szia!
A Nimitz nem csak ezt a két Tomcat századot hordozta az év(tized)ek alatt.
Mint ahogy a VF-84 és 41 század a USS Theodore Roosevelt fedélzetén is hajózott egy ideig.A 90-es évek elején a VF-24 század volt például a Nimitz fedélzetén.
Azt kell kinyomozni,hogy melyik két Tomcat század volt az utolsó a hordozón és megvan a dátum.
Sebi 648634 2018. szeptember 7. 20:01
Válasz erre
Szia Batka!

Sajnos a 2005-ös kit nem lesz jó alap Tomcathez, mert csak 1977-88 között voltak rajta. Méghozzá ez a két század:

www.seaforces.org/usnair/VF/Fighter-Squadron-84.htm
www.seaforces.org/usnair/VF/Fighter-Squadron-41.htm

Ha tehát Tomcatel együtt szeretnél Nimitzet, akkor vedd meg azt, amihez a Phantomok vannak. A teljes kötelékhez pedig rakd fel ezeket a századokat:

www.seaforces.org/usnair/VA/Attack-Squadron-86.htm
www.seaforces.org/usnair/VA/Attack-Squadron-82.htm

www.seaforces.org/usnair/VA/Attack-Squadron-35.htm
www.seaforces.org/usnair/VAQ/Electronic-Attack-Squadron-134.htm

www.seaforces.org/usnair/VAW/Carrier-Airborne-Early-Warning-Squadron-112.htm
www.seaforces.org/usnair/VS/Sea-Control-Squadron-24.htm

www.seaforces.org/usnair/HS/Helicopter-Anti-Submarine-Squadron-9.htm

Arra figyelj még, hogy a Nimitzet 1982-ben kissé átépítették, ha jól tudom a torony jobb felére beraktak például egy Phalanxot, így a felépítmény nem egészen úgy nézett ki, mint ahogy a kitben látható.
Coroman 648620 2018. szeptember 7. 13:03
Válasz erre
Valóban elnézést,
medor köszi a választ :)
medor 648618 2018. szeptember 7. 12:18
Válasz erre
Sziasztok!
A VF-154 soha nem települt a Nimitz-re Tomcat-ekkel.
Utolsó bevetésük 2003-ban a USS Kitty Hawk fedélzetéről történt.
Én úgy gondolom,hogy valamikor 2002 elején távozhattak
a Tomcat-ek a USS Nimitz-ről.Ekkor kapta meg a CVW-11 a Super Hornet-eket,
és került át a USS Carl Vinson-ról a Nimitz-re.
Coroman 648616 2018. szeptember 7. 11:52
Válasz erre
Szia!

A VFA154-et 2003-ban fegyverezték át Super Hornetre. A többi század Hornetet használt.

Üdv,
Coroman
Batka 648602 2018. szeptember 6. 21:26
Válasz erre
Sziasztok!

Tudom,hogy nem csatahajós, de tudja valaki,hogy a Nimitzen(CVN-68) meddig szolgáltak F-14 századok? Meg akarom csinálni 700-ban, de a Trumpi egyik verziójában F-4-es gépek vannak, a másikban(2005) már F-18. A 2005-ös kit lenne az alap, amihez vennék F-14-es gépeket külön. Előre is köszi!

Üdv,
Batka
Sebi 648475 2018. szeptember 1. 20:40
Válasz erre
101_3575
101_3575
101_3576
101_3576
101_3579
101_3579
101_3580
101_3580
101_3581
101_3581
101_3584
101_3584
101_3585
101_3585

Sziasztok!

Ma építkeztem egy kicsit és gondoltam megmutatom a végeredményt. Felraktam a készenléti lőszeres szekrényeket és a fő lövegtornyokat. Már nem kell sok és elkészül a Kelly.
Gabusch 648421 2018. augusztus 30. 17:16
Válasz erre
Igazság szerint Tamás78-cal évek óta beszéljük, hogy kéne csinálni egyet papírmakett alapján. Legújabban éppen az 1:400-ra gondoltunk, mert ahhoz a papír kithez lehet kapni esztergált ágyúcsöveket. Kombrigék oldalán van egy összeállítási, ami tartalmazza a maratáslapokat is, azokat újra lehet annak alapján tervezni/rajzolni, csak legyen, aki kimarja. Viessmannékkal csináltattam vagy tíz éve maratásokat, az állati profi volt, nem is drágán, de nem tudom, hogy vállalnak-e még olyat és mennyiért. Egy ekkora hajóhoz szerintem olyan A4 méretű lap tartozna a végére.

Nem vagyok benne biztos, hogy nem ez lesz-e az egyetlen járható út, mert a Kombrigra várni szerintem felesleges, az 1:700 amúgy is elég kicsi, a Kombrig 1:350-es meg elképesztően drága - legalábbis nekem. A többi elérhető 1:700-as készlet is úgy
tűnik, több sebből vérzik.
SSZABI 648191 2018. augusztus 25. 07:48
Válasz erre
Üdv!

Tegnap kicsit nyavalyogtam a facebookon a Combrig egyik képe alatt, amin az új, lassan piacra kerülő angol hajók sorakoztak, hogy ugyan mikor lesz már kapható a Viribus Unitis 1/700-ban. A válasz majdnem ugyanaz volt, mint pár éve amikor emailen kerestem meg őket, hogy majd jövő nyáron... A 2013-as célhoz képest kicsit késnek :(
Sebi 648183 2018. augusztus 24. 23:22
Válasz erre
Értem. Akkor ezekszerint csak egy sor maradt ki. Kösz, hogy szóltál.
tyimosenko 648182 2018. augusztus 24. 23:15
Válasz erre
tyimosenko 648181 2018. augusztus 24. 23:13
Válasz erre
Helló Sebi!

Bronzérmet kapott a díjkiosztón.
Sebi 648180 2018. augusztus 24. 23:10
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Így pedig már olvasható is lesz :)
Sebi 648177 2018. augusztus 24. 23:06
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Bocs, akkor így mutatom.
Sebi 648175 2018. augusztus 24. 23:03
Válasz erre
Helló!

Ne haragudj, lehet, hogy én nem vettem észre, de itt nem látom milyen díjat kapott:
www.users.atw.hu/wolfpack/documents2018/Results_WP2018.pdf
tyimosenko 648168 2018. augusztus 24. 22:43
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintem azért annyira tragikus módon nem nézte be a zsűri. A Warspitét díjazták. Az aranyérem pedig jó helyre került. Az a Britannic egy igencsak bátor ötlet jó megvalósítása ízléses tálalással.

1-2 helyezéssel elcsúszni az elgondolt besoroláshoz képest bármelyik versenyen benne van a pakliban. A Warspite egy jó makett, mindannyian tudjuk. Örülök, hogy láthattam élőben. Biztos sokan gondoljuk így. Végülis ez a lényeg véleményem szerint.
Sebi 648167 2018. augusztus 24. 22:32
Válasz erre
Szia!

Már bocs, de szubjektív csak addig a pontig lehet, amíg az ember eldönti, hogy tetszik-e neki a makett vagy nem. Utána jönnek az objektív dolgok, amelyeket nem tart sokáig végiggondolni.
Az angoloknál a nagy felszíni egységek nem voltak több hónapos bevetésen, egyszerűen azért, mert nem voltak akkora távolságok amihez sokat kellett volna hajózni. Vagyis a hajók azért néztek ki olyan szépen, mert volt idő karbantartani őket. Ma általában 60-90 napos bevetések vannak, úgyhogy a sós, párás tengeri levegőnek "van ideje dolgozni".
Akkoriban a felépítmény zöme acélból készült, ami vastag volt és lefestve egy fokkal ellenállóbb a rozsdának, mint a mai felépítmények. Méghozzá azért, mert nagyjából a '70-es évek óta a felépítmény anyaga alumínium (na jó, meg azóta már beépítenek mindenféle kompozitanyagot is).
Úgyhogy igen, abban egyetérthetünk, ezt benézte a zsűri.
Minatoku 648166 2018. augusztus 24. 22:32
Válasz erre
DSC01853 (1)
DSC01853 (1
DSC00651 (3)
DSC00651 (3
IMG_0420
IMG_0420
DSC07345
DSC07345
IMG_0446
IMG_0446
IMG_0406
IMG_0406
DSC08816
DSC08816
DSC07517 (1)
DSC07517 (1
DSC08929
DSC08929
IMG_0409 (1)
IMG_0409 (1
DSC02880
DSC02880
DSC07093
DSC07093

Most latom, hogy valami nagyon gyatra minosegben kerultek fel a kepek, most probalok nehanyat ujra feltolteni elvezheto minosegben. Egyebkent nem csak a rozsdarol van szo, hanem a hajok altalanos kopottsagarol, a feluletek igenybe vetelerol. Szinte minden hajon latszik (meg akkor is ha eppen nem csupa rozsda) az eros igenybevetel.
Simi 648154 2018. augusztus 24. 17:22
Válasz erre
Szia!
Hát igen, van ilyen is, meg olyan is... Azért a WWII-ek és a maiak közt egyik nagy különbség, hogy a világháborús hajóknak jóval nagyobb számú volt a legénysége. Ha nem volt harcérintkezés, ezeket is le kellett kötni valamivel. Bőven volt rá kapacitás, hogy a hajót folyamatosan gondozzák. Lehet, hogy a mai festékek jobbak, de pl az UV sugárzás is jóval nagyobb, amit vízfelület még jól megdob. Aztán a mai felépítmények is olyanok (pl döntött, sima felületek), hogy azt tényleg csak kikötőben lehet normálisan lefesteni.
Roadblock 648153 2018. augusztus 24. 17:20
Válasz erre
Gezaek mentsegere szolgaljon, hogy az idei Wolfpack 1 napos volt, kb 2 orajuk volt a zsurizesre. Ennyi idobe egy pontozolapos zsurizes+kiertekeles hagyomanyos modon tuti nem fer bele.
A hajos zsuri benezte a Warspite-ot, ennyi.
Amugy meg a zsuri mindenhol szubjekiv, legyen az szemreveteles vagy pontozolapos.
Ezzel jo ha tisztaban van az ember es akkor barmilyen eredmenynek lehet orulni. ;)
Minatoku 648152 2018. augusztus 24. 16:08
Válasz erre
DSC08816.jpeg
DSC08816.jpeg
DSC08887.jpeg
DSC08887.jpeg
DSC01853 (1).jpeg
DSC01853 (1).jpeg
DSC07259.jpeg
DSC07259.jpeg
DSC00524 (1).jpeg
DSC00524 (1).jpeg
DSC02877.jpeg
DSC02877.jpeg
DSC07196.jpeg
DSC07196.jpeg
DSC07345.jpeg
DSC07345.jpeg
DSC08783 2.jpeg
DSC08783 2.jpeg
DSC08845.jpeg
DSC08845.jpeg
DSC08929.jpeg
DSC08929.jpeg
DSC08977 2.jpeg
DSC08977 2.jpeg

Itt van nehany pelda arra, hogy nez ki uzemeltetesi korulmenyek kozott az amerikai csucstechnologia (meg francia es japan egysegek). Persze izles kerdese, hogy valaki mennyire harcolja le es antikolja a sajat hajojat, szemely szerint pl. sosem festenem ennyire leharcolt allapotura a hajom, meg akkor sem, ha van ra pelda a gyakorlatban, de azert azt is latni kell, hogy komolyan amortizalodnak a hajok a nyilt vizen es uzemi korulmenyek kozott.
Simi 648150 2018. augusztus 24. 15:38
Válasz erre
Szia!
Én megkérdeztem a WolfPack fejét, Gézát, hogy mi alapján döntöttek. Válasza lényege az volt, hogy ami megtetszett a zsűrinek. Én javasoltam neki a Móváron használt pontozólapokat a zsűrizéshez, amin szerintem sok jó szempont szerepel (pl a makett bonyolultsága, megépíthetősége, korlátok, festés, fedélzet kidolgozottsásga stb stb). Nem csak annyi, hogy tetszik. De úgy látom, nem igazán hajlanak erre. Pedig Géza is zsűrizett Móváron valamelyik kategóriában.
Batka 648139 2018. augusztus 24. 10:50
Válasz erre
Sziasztok!

@Sebi:Megpróbálom még esetleg feldobni egy kis színnel, de mivel ez egy első próbálkozás szerintem most ez így marad. Majd a következő.
@Simi: Nyomdokvonal nem lesz, álló hajónk van :) A Warspite-re visszatérve: Sajnos a zsűri nem látta benne szerintem azt a mennyiségű melót sem, amit beletettél a hajóba. Azt hiszem az, hogy Pontos feljavítót használtad, az már adna egy kis ihletet, hogy miről is van szó. Én most egy japán tankkal indultam ezen a versenyen, de semmit se kaptam, ellenben az IS-3, amiről azt mondták, hogy "fénylik a matrica rajta" illetve a Panzer IV F1, meg totál félfényes volt, díjazott lett. Szóval nem értem, mi alapján döntenek.

Bocsi a kicsit off-ért.

Üdv,
Batka
Minatoku 648133 2018. augusztus 24. 09:57
Válasz erre
Nem beleszolva a zsurizesbe, es egyuttal leszogezve azt is, hogy szep es igenyes munka, es preciz epites a hajod, es nagyon jol nezett ki, de azt hozatennem az altalad felvetettekhez:
Evekig volt szerencsem havi szinten eljutni egy nagy amerikai hadikokotobe a tavolkeleten, ahol rendszeresen lathattam a nagyvasakat, repulogephordozotol kezdve rombolokon es cirkalokon at a neha latogatoba erkezo atomtengeralattjarokig es a konkluzio az volt, hogy egy tobb honapos tengeri orjarat, a tenger, a sos viz, a paras levego, es tropusokon a napfeny es az UV megteszi a hatasat es nincs az a feluletvedelem ami ennek ellenallna. Az osszes hajo, a legmodernebb es legujabb egysegek is ugy tertek vissza par honap utan, mintha tizeneve rozsdasodnanak a kikotoben. Ezert is all pl. a repulogephordozo minden bevetes utan majdnem fel evet a kikotoben es renovaljak az egeszet. Szoval WW2ben, mikor a festekek sokkal gyengebbek lehettek mint most, gondolom akkor hatvanyozottan igaz volt mindez. Ezert szerintem indokolt lehet minden hajo eseteben az antikolas, peresze ez megint csak izles kerdese, hogy ebbol mennyit akarunk megjeleniteni, ill. mennyi jelenitheto meg a mereteranyban...Meg azt is megertem, hogy mi nem vagyunk tengeri nemzet, nincs napi kapcsolatunk a tengerrel, nem latjuk es tudjuk, mit tesz a tenger a hajokkal, hogy nez ki egy (hadi)hajo valos uzemi korulmenyek kozott, igy makettezokent is nehezebb a dolgunk valosaghu effekteket megjeleniteni.
sanyi 648132 2018. augusztus 24. 09:50
Válasz erre
Szia!
Isten hozott a látványmakettezés korában! :) Két fajta makett van:
- élethű
- versenyen induló
Az első tényleg olyan, mint a igazi, a műszakisok karbantartják, nincs panelvonalkihúzó, koszoló, rozsdásító század, hanem takarítják a gépet.
A második esetében még a vitorlázórepülő is rozsdásodik, pattogzik le róla a festék és mászik elő az acél lemez, ami foszlik szét...
Amúgy nagyon tetszik a hajó és íme egy ok, hogy még víííletlenül se vigyek verseny közelbe makettet... Sajnálom, hogy így jártál. Sokszor látni olyan páncélost, hogy nem értem, mi történt vele, olyan rohadt - anyagvizsgáló műszakitechnikus vagyok, szóval láttam pár rozsdás vasdarabot, de olyat, még képen sem, amiket alkotnak sokan. El lehet hinni, hogy a harckocsi még kilövés után sem rohad évekig! Békésen elvan és kész, elvitték beolvasztani, vagy múzeumba, de nem foszlott szét...
A repülőket már nem is említem - repülős vagyok. Folyik le a ganyé a gépről, közben állig felfegyverzve, a pilóta ott ül a gépben. Logikus...
Roadblock 648131 2018. augusztus 24. 09:25
Válasz erre
Én azt hittem, simán bejön a Warspite első helyre. Meg is lepődtem, nem kicsit.
Simi 648130 2018. augusztus 24. 09:15
Válasz erre
IMG_0335

Na itt van.
IMG_0335

Nem akar átmenni a kép. Ez az átok rendszer...
Simi 648129 2018. augusztus 24. 09:09
Válasz erre
Itt van ez a kép, ezen kb látszik mennyire koszoltam. A felépítményen csak kisebb mértékben, a hajótesten pedig kicsit erősebben, de nem túlzottan. Pék Gyurival többször megbeszéltük, hogy a Royal Navy hajói mindig tiszták, csinosak voltak, még a háborúban is. Náluk ez alap volt. Persze aki erről semmit nem tud, az hiányolja a manapság oly divatos koszolást. Arra mondják, hogy látványos; csak éppen nem igaz. Nekem pedig ez utóbbi számít: hogy az én makettem a valóság kicsinyített mása legyen.
SSZABI 648125 2018. augusztus 24. 06:07
Válasz erre
Szia!
Nem láttam élőben a hajót a sajnos, de szerintem az unalmas semmiképpen sem lehet jó jelző rá. Én kifejezetten azt preferálom amikor egy hajó rendben van tartva és tiszta. Nem mindegyik ácsorgott karbantartás nélkül a kikötőben, mint pl a német hajók az internálás után...
Ez a probléma egyébként már lassan minden kategóriára igaz, hogy a retkes, leharcolt cuccokat értékelik csak, még akkor is ha a büdös életbe nem nézhetett valami ki úgy...
Sebi 648120 2018. augusztus 23. 22:53
Válasz erre
Kedves Barátom!

A víz effekteken kívűl, az AK más termékei is kezdenek megjelenni a hajós témában. Sajnos úgy tűnik kifogtál egy olyan zsűrit, akik szeretik, ha valaki intenzíven használja is őket. Ne csüggedj! Én tudom, hogy tudsz makettezni :)
Sebi 648118 2018. augusztus 23. 22:14
Válasz erre
101_2935
101_2935
044
044
045
045

Szia Batka!

Nem rossz, de ez így egy kissé sötét. Szeretnék pár képet mutatni, hogy lehet feldobni egy kis világoskékkel és zölddel.
Simi 648102 2018. augusztus 23. 15:08
Válasz erre
Szia!
Nyomdok víz is lesz?
Kár, hogy nem találkoztunk!
Ja, Warspite... az ottaniak szerint nem szép, nem mutatós... Úgy értékelték, hogy unalmas és steril. Természetesen vannak rajta kopások, meg itt-ott rozsda is, de úgy látszik, ez az ottaniaknak nagyon kevés volt. Az persze senkit nem érdekel ott, hogy nem találni olyan fotót a hajóról, ahol hegyekben állna rajta a rozsda.
Batka 648087 2018. augusztus 22. 21:02
Válasz erre
IJN Fuso 1/700
IJN Fuso 1/700

Sziasztok!

Kipróbáltam az AK féle víz megoldást, nem is lett olyan rettentő rossz szerintem.

@Simi: Tetszett a Warspite a zalaegerszegi versenyen. Szép, mutatós hajó lett belőle!

Üdv,
Batka
Sebi 647734 2018. augusztus 8. 20:08
Válasz erre
a
a
e
e
f
f
i
i
2018-08-08 11.51.57
2018-08-08 11.51.57

Sziasztok!

Kint van vagy 35 fok, így a strand után jól esik kicsit makettezni :) Itt tartok a Kongoval. Még a reflektorokat kell feltenni a helyükre és lefesteni fehérre a híd vászontetejét. Akkor lesz teljesen kész a felépítmény elülső része.
Gabusch 647277 2018. július 25. 22:20
Válasz erre
Egyre jobban cidrizek ettől az Armo csodától. Kértem ugyan tőlük egy fotót az összeállításiról (vagy kapok, vagy nem), de van egy olyan sanda érzésem, hogy nem kéne belevágni.

Nézegettem a képeim a múzeumi makettről és azt látom, hogy a kisebb ágyúk helyén némi göbök vannak a fedélzeten, meg az ágyútornyok tetején. És az alkatrészhalomban nem igazán látok olyasmit, amit oda kellene tenni. Nem hiszem, hogy a csodálatos árbocok és ágyúcsövek ellensúlyoznák, ha amúgy a fél hajó hiányzik. :)
TAMÁS78 647232 2018. július 25. 04:22
Válasz erre
Az alsó sor néha nincs a helyén, de azért kétsoros. (Vmiért nem tudok képeket csatolni, elküldöm ímélben.)
Gabusch 647231 2018. július 25. 00:37
Válasz erre
Amúgy ez ránézésre meg szimpla.
Gabusch 647230 2018. július 25. 00:36
Válasz erre
Köszi. Még nem rendeltem meg és van olyan is. Tekintve, hogy nem vagyok annyira jó, voltaképpen mindegy, milyen (kétfélét nem veszek). Csak ne legyen már annyira kopasz, mert az botrányosan néz ki még szerintem is.
SSZABI 647229 2018. július 24. 22:46
Válasz erre
Cannons_of_SMS_Prinz_Eugen
Cannons_of_SMS_Prinz...
1359072
1359072
1349674
1349674

'Allo, 'allo!

A korlátot a főfedélzeten szépen le lehetett hajtani, ha a szükség úgy hozta. A lőgyakorlatos képeken szépen látszódik is ez a láncos korlát (legalábbis szerintem az). Én tutira olyan maratást vennék ami már eleve belógásos, mert a parancsnoki hidat leszámítva sehol nem volt rajtuk merev korlát.
Gabusch 647226 2018. július 24. 21:39
Válasz erre
Köszi.

Akkor szerintem én első körben rendelek egy duplasoros Partot, mert az olcsóbb, aztán ha nagyon szar, majd valami mást.

Úgy néztem egy darab maradékon, hogy mintha ki lehetne lágyítani öngyújtóval, de azért 1:700-as korlát esetében ez nem biztos, hogy működőképes, meg lehet, hogy amit próbáltam az is érzékcsalódás volt.
Sebi 647225 2018. július 24. 20:59
Válasz erre
Szívesen. Mondjuk én nem nagyon nézegettem fotókat, úgyhogy elhiszem ha azt mondjátok, hogy a főfedélzeten is kétsoros korlát volt. Az Aberből azt is ki lehet hozni:

www.aber.net.pl/upload/pdf/9178fa9071859e2dbb28fd05b0cac478.pdf

Így elsőre a Part anyaga is elég "keménynek" tűnik a kép alapján. De azt még nem láttam élőben, úgyhogy nem tudom mennyire lehet dolgozni vele.
TAMÁS78 647188 2018. július 23. 22:23
Válasz erre
Fotókon és komolyabb grafikákon is főleg kétsorost lehet látni.
Gabusch 647186 2018. július 23. 21:57
Válasz erre
Köszi Sebi!

Van nekik Part is.

www.jadarhobby.pl/1700-scale-c-18_1361_1449.html
Ha az esetleg jobb lenne, akkor melyiket? Pl ez jó? A Heeresgeschitlichesben van egy baromi nagy VU makett, félbevágva, full belsőtérrel, azon mindenhol kétsoros korlát van.

www.jadarhobby.pl/part-x006-railing-lines-1700-p-976.html
Sebi 647184 2018. július 23. 20:50
Válasz erre
Én ezt javaslom:

www.jadarhobby.pl/aber-170010-universal-railings-choice-1700-p-16617.html

Bár őszintén szólva az Abertől nem vagyok eldőlve. Nekem nagyon merev az anyaga és ezért csak olyan helyeken használom, ami nincs túl feltűnő helyen a maketten.
Gabusch 647177 2018. július 23. 18:14
Válasz erre
Szűkszavú válaszuk alapján nincs benne csónakdaru. Konkrétabban azt írja, hogy egyáltalán nincs benne daru, de ezt én nehezen hiszem a nagyok tekintetében. Bár ott meg legrosszabb esetben ott az a Radeczky maratás és akkor vannak daruk is.

Viszont annyit közöltek a kérdésemre, hogy melyik korlátot ajánlanák hozzá, hogy van Aber és Part dögivel, leszek szíves választani magamnak. Tehát a tegnapi kérdésem még mindig áll.
Gabusch 647156 2018. július 22. 22:51
Válasz erre
Még egy kérdés. Az Aber korlátok közül melyiket kéne megvennem, hogy egybe tudjam rendelni (sajnos, a Trumpi maratás 5 eFt körül van postával, ahogy néztem)? Itt kezdődik legalul, meg még a következőn folytatódik.

Köszi.

www.jadarhobby.pl/1700-scale-c-18_1361_1449.html
Gabusch 647150 2018. július 22. 20:27
Válasz erre
Írtam levelet a Jadarnak, ha érdemben válaszolnak, majd továbbítom.

Közben azt hiszem, sikerül megoldani a problémát, ha esetleg nem lenne benne. Eszembe jutott, hogy van itthon összerakva vagy harminc éve egy 1:700-as Hasegawa romboló, vagy ilyesmi, azon van csónakdaru. Szívfájdalom nélkül levágom róla az egyik csónakot darustul, meg őt is a daruról és leöntöm műgyantából őket. Aztán meg visszaragasztom. Nem akkora szám, hogy nagyon gondot jelentene, ha kicsit lejjebb lesz az egyik oldalon a csónak.

Úgyhogy valószínűleg megrendelem az Armot, mielőtt még többet gyengül a forint a "régiós valutákhoz" képest. :(
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283.