/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
Miggyuri 12475 2009. június 12. 06:01
Válasz erre
Persze még nem teljesne kész, apróságok hiányoznak még. (kapaszkodók, horgok stb.)
Miggyuri
Miggyuri 12474 2009. június 12. 06:00
Válasz erre
romeo 12473 2009. június 11. 18:20
Válasz erre
3
3

DVINA SA-2, Magyar Néphadsereg.
Miggyuri 12472 2009. június 11. 16:32
Válasz erre
Hali!
Rövidesen rakok fel nappali fénynél készült képeket is. Jól látod, a lánctalp a gyenge pontja a dolognak.
Köszi!
Üdv: Miggyuri
Muszklimester 12471 2009. június 11. 15:23
Válasz erre
Üdv. Miggyuri!

Az látszik, hogy a lánctalppal voltak gondok. Kár, hogy nem látható sok részlet a makettből a narancsos fény miatt.
üdv
gaunt 12470 2009. június 11. 13:36
Válasz erre
Hali!

Segítségre lenne szükségem! Tegnap megjött az utolsó kiegészítő is a Skif T-64A-hoz, így szeretném elkezdeni, DE: A Skif makettje egy '75-ös T-64A, a Miniarm torony egy '72-esé (Még nincs nagy toronyláda rajta). Szóval a kérdésem az, hogy létezhetett-e olyan T-64A, aminek nincs toronyládája, de viszont mindkét lánc fölött üza. tartályok voltak, mint a '75-ös vagy az utáni változatokon.
juge75 12469 2009. június 11. 00:08
Válasz erre
Jimbobá 12468 2009. június 10. 23:31
Válasz erre
Sziasztok!
Megújult a walkaround weboldal!
Új dizájn, regisztráció, fórum!
Közel 1000 kép, 56 galériában!

Az eredeti link természetesen él, de ide csak ezt tudom beszúrni:
xrl.us/bewbyr

További jó makettezést!

Hamarosan újabb képek jönnek!
Pacy 12467 2009. június 10. 22:45
Válasz erre
Helló joci232!

Bocs', de ez az MNS dolog valamiért nem akar szuperálni -> E-mail: lovasi@unitechbt.hu!
joci232 12466 2009. június 10. 21:48
Válasz erre
Varga T és Pacy jólenne ha jelentkeznétek:D:D:D
romeo 12465 2009. június 10. 19:33
Válasz erre
csbm_10
csbm_10

Csobánka 2009.jún.
romeo 12464 2009. június 10. 18:36
Válasz erre
A második meg BTR-80M, a torony tetején új célzókészülékkel.
Jimbobá 12463 2009. június 10. 17:18
Válasz erre
És a vezérezredes Úr is beleült ha jól értem...Tutira mentek.
Jimbobá 12462 2009. június 10. 17:17
Válasz erre
romeo 12461 2009. június 10. 17:07
Válasz erre
2009.06.09_szentes_2n
2009.06....
2009.06.09_szentes_3n
2009.06....

Üdv!

Hosszú idő után ismét vízi átkelés!
link: www.hm.gov.hu/hirek/hazai_hirek/irany_a_tisza
Muzzy 12460 2009. június 10. 17:05
Válasz erre
Muzzy 12459 2009. június 10. 16:11
Válasz erre
Maz!
Bocsi, hogy belevau a nagyok dolgába, de az orosz írásmód alapján inkább a "je" tűnik valószínűnek, viszont az ejtése "jo"-s! Az orosz írásban a "je" és "jo" közötti két pontot nem mindíg rakjál ki, ezt érezni kell.
www.museum.ru/M1685
Üdv
Muzzy
gaunt 12458 2009. június 10. 13:29
Válasz erre
Azért nem minden V motornak kezdődik V-vel a típusjelzése: UTD-20, V6, BMP-1/2

Szerintem a "V" a hihetetlenül sikeres V-2-re utal, ami még ugye eredetileg a BT-7, majd a T-34 motorja volt. Igazából még a T-90-esekben is ez van, (V-92Sz2) erősen módosított formában, kétszeres teljesítménnyel - 1000 LE, 4000+ Nm . Állítólag van egy még erősebb változata (V-96, 1250 LE), bár ez lehet, hogy csak kísérleti.
joci232 12457 2009. június 10. 09:32
Válasz erre
sziasztok msnen vegyetek fel és megbeszéljük a részleteke elképzelhető hogy mind 2 kell(ural 4320, gaz66)->joci232@hotmail.com
VargaT 12456 2009. június 10. 09:25
Válasz erre
Szia joci232!

Van egy Revell gyártmányú Ural 4320-asom, bontatlan belső csomagolással. 5500 Ft-ért a Tiéd! Budapesten személyesen át tudod venni.

Üdv: VargaT

varga.tamas2[qkac]freemail.hu
Pacy 12455 2009. június 10. 09:08
Válasz erre
joci 232!

Gaz66-ról van szó. (Bocs, kicsit szét vagyok esve)
Pacy 12454 2009. június 10. 09:06
Válasz erre
Helló joci232!

Nekem van egy, 5500Ft-ért megvállok tőle.
páncélos 12453 2009. június 10. 07:43
Válasz erre
Maz!

Köszönöm az útbaigazítást.
A könyvet pedig én is szeretném már kész állapotában látni.
Maz 12452 2009. június 9. 22:49
Válasz erre
páncélos!

Valóban a ZiSz a valós, már csak az évjárat miatt is. ZiL-re Sztálin terhessé válása után változtatták a gyár nevét, a közhiedelemmel ellentétben nem Lenin, hanem Lihacsov (más leírásban Lihacsev) Művek a jelentése. Ő volt egyébként a gyár korábbi igazgatója. Egyéb szétválásról nem tudok, inkább hasonlókról, mint a GAZ és az UAZ esetében. Pl az URAL, a BAZ is ZiL típusok gyártásával kezdte pályafutását, de a KamAZ első prototípusait is a ZiL gyár készítette. Ugye ez volt Moszkvában, közel a tűzhöz, központi gyárnak számított.

OFF
Szerinted én nem várom nagyon a könyveteket? Minden elismerésem a kutatómunkátokhoz.
Na de elég a hízelgésből.
páncélos 12451 2009. június 9. 22:35
Válasz erre
MAZ!

(((Miután ezek mind egy tőről fakadnak, nehezen mondanám meg, pontosan melyik motor adta az ihletet.)))
Ebben van az igazság.
(((egy teljesen lecsupaszított ZiSz-150 fülkét megkülönböztetsz egy ZiL-157 vezetőfülkétől.)))
Nem, nem tudnám megkülönböztetni.
Engem általában annyira fellelkesít egy-egy technika mélyebb megismerése, hogy több oldalról keresek hozzá információt.
Az AT-T esetében korábban én is úgy véltem, hogy ZiL fülke, de több csatornán is megerősítettem magam abban, hogy ZISZ a valós.
(((Ugye volt egy névváltás a típus gyártása alatt és ezzel együtt a felirat is változott.)))
Én úgy tudom, hogy hasonló a helyzet, mint a JAZ & KRAZ-nál, legalábbis mintha valahol ezt olvastam volna. De ez megint egy érdekes téma, ha lesz rá időm, beleásom magam és jelzem mire jutottam.
Egyébként nagyon kedvelem az oldaladat, jó dolgok vannak rajta.
juge75 12450 2009. június 9. 22:18
Válasz erre
Ezek mind V-elrendezésűek.
Erre utal a V betű.
juge75 12449 2009. június 9. 22:17
Válasz erre
Meg a Krugban!
páncélos 12448 2009. június 9. 22:15
Válasz erre
Gaunt!

Az AT-T, A-401 típusú (alkalmazott még a V-401 jelzés is), négyütemű vízhűtéses közvetlen befecskendezésű dízel motor.
A GM-426u (P-40) általatok 2Sz12 néven ismert harcjármű motorja az A-426V tizenkét-hengeres, V elrendezésű folyadékhűtésű közvetlen befecskendezésű dízel motor, melynek az alapja a V-54 motor.
Csak mellékesen a V-59 a 2Sz3 akáciákban található.
juge75 12447 2009. június 9. 22:15
Válasz erre
Azon sem lepődnék meg, ha AHS-szabvány szerint készülne(AHS-ahogy sikerül), melyik szériába mi került, mi volt raktáron.
Példának hozom a nálunk is jól ismert Raketa porszívót, amiből ismerősöm kerített 3-at, hogy összerak belőle 1 működő képeset.
Node, a motor tengelye sem volt azonos átmérővel, és valamelyikben négyzet profilú volt a szénkefe, a másikban kerek...
Volt szerencsém Zenit fényképezőgépeket javítani, nos ott is volt hasonló meglepetés alkatrészre bontás után!
Maz 12446 2009. június 9. 22:15
Válasz erre
páncélos!

Komolyan fizetek neked egy sört, ha egy teljesen lecsupaszított ZiSz-150 fülkét megkülönböztetsz egy ZiL-157 vezetőfülkétől.
Bár lehet, te meg tudsz különböztetni egy ZiSz-151-est egy ZiL-151-estől is.
(Ugye volt egy névváltás a típus gyártása alatt és ezzel együtt a felirat is változott.)
Maz 12445 2009. június 9. 22:07
Válasz erre
Azért, mert 8-9 éve, mikor azt az ismertetőt írtam, még fiatal voltam és bohó. Ráadásul igencsak forráshiányos. Nem úgy volt, hogy benyúlok a fiókba, vagy a HDD mélyére és előhúzom a kezelési- karbantartási útmutatót.

Ma inkább úgy fogalmaznék, hogy a szovjet harckocsik fődarabjainak felhasználásával készült.

Az AT-T motorja a majdnem 39 literes szokásos V-12 "harckocsi" motor. (A P-40 motorja is)
Miután ezek mind egy tőről fakadnak, nehezen mondanám meg, pontosan melyik motor adta az ihletet. Ha jól emlékszem az AT-T motorja és a földmunkagépek motorja között is vannak apró különbségek.

A D12 A-525 motornál (szintén a szokásos motor egyik változata) pl az egyik MAZ-537-nél még a két kis légszűrő (T-34) volt a fülke hátfalán. A többinél a nagyobb szögletes (T-54) a motor közepén. Na akkor melyikben milyen motor volt? ;-)
juge75 12444 2009. június 9. 21:22
Válasz erre
Majd Győrben rákérdezek, de szerintem ahhoz a tömeghez az a motor dukál.
Legalábbis teljesítményben...
svsm.org/gallery/Radar
A426 (four-cycle, compression-ignition engine, 12 cylinder )
gaunt 12443 2009. június 9. 19:13
Válasz erre
Juge75!

Kösz a linket! Érdekes oldal.
Akkor ezek szerint nem a V-2 az alapja a motorjának.
Az 1Sz12-vel mi a helyzet? Arra azt írják, (máshol) hogy 520LE, az pedig egyenlő a V-54 és V-59 motorok teljesítményével.
juge75 12442 2009. június 9. 17:32
Válasz erre
Érdekes, itt a T-34 alvázat emlegetnek.
juge75 12441 2009. június 9. 17:29
Válasz erre
juge75 12440 2009. június 9. 17:29
Válasz erre
V-401 típusú V-12-es vízhűtéses dízelmotor.
joci232 12439 2009. június 9. 17:06
Válasz erre
üdv!

az a kérdésem lenne hogy egy URAL 4320-ast és gaz 66-ost 1:35-ös méretarányban hol tudok beszerezni? mert a revellböl már nem tudtam rendelni:( kérlek segitsetek
gaunt 12438 2009. június 9. 16:23
Válasz erre
Páncélos!

Szeretném megkérdezni, hogy az AT-T motorja is egy V-2 modifikáció? Az interneten utánanéztem a dolognak, de nem találtam se típust se teljesítményt. Egyedül az 1Sz12 önjáró radar motorjáról van információ, de csak teljesítmény -520 LE- emiatt én arra gyanakszom, hogy ennek is a V2 az őse, bár ezzel az a probléma, hogy az 1Sz12 jóval nagyobb és nehezebb az AT-T-nél, így talán a motorjuk sem egyezik.
Miggyuri 12437 2009. június 9. 13:30
Válasz erre
gvozgyika1
gvozgyika1

Itt tartok. Egypár apróság még hiányzik, de a legnagyobb része kész.
Miggyuri
juge75 12436 2009. június 9. 10:08
Válasz erre
20090609992
20090609992
20090609993
20090609993
20090609994
20090609994
20090609996
20090609996
Kub Lánctalp és görgő
Kub Lánctalp és g...
PICT0043
PICT0043

Kub projekt, Diehl láncszem és összekötő eleme.
Mesterdarab, 1/35.
páncélos 12435 2009. június 8. 21:49
Válasz erre
Juge 75!

Utána olvastam az AT-T nehéz tüzérségi vontatónak, (természetesen csak felszínesen, mert nem volt kedvem több mint 400 oldalt elolvasni). Az alváz leírásában nem találtam 54-re utalást, persze ez még nem zár ki semmit. Viszont a vezetőfülke sem ZiL, hanem ZISZ, és itt most idéznék: A vezetőfülke a ZISZ-150 gépkocsi vezetőfülkéjéhez viszonyítva 651 mm-rel meg van szélesítve.
Miggyuri 12434 2009. június 8. 20:10
Válasz erre
Az "Átkelési gyakorlat" ímű részben láthatók.
Miggyuri
Miggyuri 12433 2009. június 8. 05:47
Válasz erre
Köszi! Ezek is segítenek pontosítani a dolgot.
Miggyuri
páncélos 12432 2009. június 6. 23:04
Válasz erre
2Sz1 torony
2Sz1 torony
2Sz1 h.jelző
2Sz1 h.jelz

Miggyuri!

Csatolok két rajzot, ne a minőségét nézd, csak szemléltetésnek készítettem.
A toronynál a felső a korábbi változat, míg a lámpáknál az alsó a korai változat. Természetesen a hátsó lámpáknál is megtalálható a későbbi változatoknál a zárt védőkeret.
Remélem értelmezhető?
Miggyuri 12431 2009. június 6. 21:36
Válasz erre
Köszönöm, éppen töltöm le. Sokat segítettél!
Miggyuri
juge75 12430 2009. június 6. 12:37
Válasz erre
Gyuri, küldtem levelet (e-mail).
Amit nálam találsz használd fel nyugodtan!
Miggyuri 12429 2009. június 6. 10:19
Válasz erre
Urak!
Egy ACE Gvozgyikával birkózok. Magyar példányról kéne anyag, kép, bármi, amit fel tudok használni. S.O.S.!
Miggyuri
romeo 12428 2009. június 6. 08:34
Válasz erre
Üdv Juge75!

Nagyon jó képek! Melyik részben vannak ezek a jelenetek?
juge75 12427 2009. június 6. 06:58
Válasz erre
PDVD_001
PDVD_001
PDVD_002
PDVD_002
PDVD_007
PDVD_007
PDVD_009
PDVD_009
PDVD_010
PDVD_010
PDVD_011
PDVD_011
PDVD_011 v
PDVD_011 v
PDVD_014
PDVD_014
PDVD_017v
PDVD_017v
PDVD_014v
PDVD_014v
PDVD_026
PDVD_026
PDVD_031
PDVD_031
PDVD_037
PDVD_037
PDVD_041
PDVD_041
PDVD_043
PDVD_043
PDVD_044
PDVD_044
PDVD_045
PDVD_045
PDVD_046
PDVD_046
PDVD_047
PDVD_047
PDVD_048
PDVD_048
PDVD_052
PDVD_052
PDVD_055
PDVD_055
PDVD_056
PDVD_056
PDVD_058
PDVD_058

Köszi, de ez már inkább dózer.
Pár kép az Angyalbőrben filmből.
tyimosenko 12426 2009. június 6. 01:26
Válasz erre
BTR-80
BTR-80

Sziasztok!

Ezt a BTR-80-ast múlt hét végén fotóztam a zalaegerszegi repülőnapon. Nagyon kevés látogató volt akkor épp, úgyhogy nem kellett tülekedni a belső megtekintéséért. Sajnos akkorra lemerültek a fényképezőgép elemei, úgyhogy a belsejéről nincs képem.

üdv.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.