/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
antarktika 13135 2009. augusztus 24. 20:38
Válasz erre
T-72Bchechnia2
T-72Bchechnia2
T-72Bchechnia
T-72Bchechnia

És itt a ráadás!
antarktika 13134 2009. augusztus 24. 20:35
Válasz erre
T-72chechnia2
T-72chechnia2
T-72chechnia
T-72chechnia

Ha sasszemed van, akkor ennek a gépnek a toronyládáin is találsz felíratot és valami logót.
kojak 13133 2009. augusztus 23. 22:28
Válasz erre
Köszönöm!
Ez tényleg "megjárta a hadak útját"!

Üdv kojak!
antarktika 13132 2009. augusztus 23. 18:45
Válasz erre
T-72Bchechnia1
T-72Bchechnia1

Kutatok, kutatok...
elbandi 13131 2009. augusztus 21. 22:07
Válasz erre
Szia gaunt!

Ez egy AT-PM vontató. Az ASU-57 bázisán, 1952-ben készült és a szovjet ejtőernyős alakulatok járműve volt, főleg 85 mm-es pc-elhárító löveget vontatott. Az ASU-57-hez hasonlóan, ezt is le (ki) tudták dobni rgépből.

Üdv: elbandi
gaunt 13130 2009. augusztus 21. 21:37
Válasz erre
f1

miez?
f1

Jaj, nem jött össze a kép előbb.
gaunt 13129 2009. augusztus 21. 21:36
Válasz erre
Nu, Sto jeta?

Azt írják, hogy APNP-1 az AT-P alvázon, na de mi ez?
T-72AV 13128 2009. augusztus 21. 20:16
Válasz erre
kőszi
romeo 13127 2009. augusztus 21. 19:37
Válasz erre
Üdv T-72Av!

Megírom ismerősömnek, aki a szárazföldi eszközökkel foglalkozik, ha lesz fotó felteszem.
juge75 13126 2009. augusztus 21. 18:17
Válasz erre
Nem az egész vörös, csak a csőszájfék.
juge75 13125 2009. augusztus 21. 18:16
Válasz erre
Díszítés. Elvileg vörösre (vagy sárgára) festik a zsírzó-olajozó gombokat, azokat fedő és takaró csavarokat, de nincs jelentősége úgy tudom.
kojak 13124 2009. augusztus 21. 17:54
Válasz erre
Sziasztok!
Miért szokták pirosra festeni eggyes gvozgyikák lövegének belsejét?

Üdv kojak!
T-72AV 13123 2009. augusztus 21. 12:58
Válasz erre
helo romeo

bocsi hogy igy rád tőrők de szeretném meg kérdezni hogy nincsen KFOR műszaki eszkőzőkről képed

előre is kőszőnőm

űdv t-72av
romeo 13122 2009. augusztus 21. 12:10
Válasz erre
1254
1254

Üdv!

Magyar BTR-80/A Koszovóban.
juge75 13121 2009. augusztus 21. 09:46
Válasz erre
BTR 50 PU magyar 904
BTR 50 PU magyar 904
GAZ M72 katonai
GAZ M72 katonai

Ex-Magyar BTR-50 PU Svájci múzeum udvarára érkezik.
További érdekességek: www.militaertechnik-der-nva.de/Galerie/Bildergalerie.html
sulyid 13120 2009. augusztus 17. 18:35
Válasz erre
balaton 13119 2009. augusztus 17. 16:03
Válasz erre
Rendben. Lehet, hogy a neten találtak olyan fotót, amin felségjel van. Nekem is van pár ilyen képem. Tehát ezek nem lehetnek honvédségiek. Engem nem nagyon érint ez a probléma, ui. 1/35-ben túl nagy. Várok még a 72-es változatra.
mykman 13118 2009. augusztus 17. 09:53
Válasz erre
Köszi Srácok !

A trumpi új modelljét szemeltem ki donornak a last változatot. Mivel az új kit csak a vontatót tartalmazza így olcsóbb és kissebb is lesz a trailer nélkül.
Láttam hogy a panzer shop is kiadta potom 140 dollárért a teljes kittet , okosabban tették volna ha csak 1 kiegészítőt adnak a trumpihoz mint ha a teljes járműt lemásolták volna.
T-72AV 13117 2009. augusztus 17. 09:14
Válasz erre
BTR-60 PU-12
BTR-60 PU-12

tesék igy néz ki
juge75 13116 2009. augusztus 17. 09:00
Válasz erre
PU-12, Azaz PU-12 (punkt upravlenyie- vezetési pont) BTR-60PU
juge75 13115 2009. augusztus 17. 08:57
Válasz erre
Légvédelmi vezetési pont.
sulyid 13114 2009. augusztus 17. 08:29
Válasz erre
Maz 13113 2009. augusztus 17. 08:23
Válasz erre
Kedves balaton!

Elnézést, ha ez jött volna le az írásomból. Nem téged akartalak piszkálni, egész egyszerűen értetlenkedek, mert a képek és a fellelhető infók alapján nem a miáltalunk használt változatot akarják kiadni, ráadásul ha felségjelet akarnak hozzá adni, akkor az régen rossz, mert tudtommal nem raktak rájuk soha. Ha a cicát, vagy a feliratot akarják kiadni hozzá, az viszont jópofa lenne.
juge75 13112 2009. augusztus 17. 07:03
Válasz erre
BTR60 PU-t mikor adják ki?
balaton 13111 2009. augusztus 16. 22:47
Válasz erre
Kedves Maz!
Jó, hogy le nem baszol, amiért le mertem írni. Semmi valótlanságot nem állítottam, csak ami a trumpeter honlapján olvasható. www.trumpeter-china.com/war513/products/en_message.asp
Ha nem működne a link: "Decal Marking 1.Russian Army 2.Hungarian Army "

üdvözlettel Kerek Gábor
Maz 13110 2009. augusztus 16. 22:16
Válasz erre
38
38
12356
12356
12357
12357
117555676
117555676
1240955909_g
1240955909_g
1241131098_g
1241131098_g
KETT1
KETT1
KETT2
KETT2
KETT3
KETT3
KET-T-1
KET-T-1
parade_08
parade_08

mykman!

Körülnéztem a gépemen, 12 év alatt kb ennyi képet találtam KET-T-ről. Valószínűleg van átfedés az előttem belinkelt és általad már látott képekkel. Pár képem még lehet, hogy van, de az is max a dísszemlés és a Togliattiban kiállított gépről.
Maz 13109 2009. augusztus 16. 21:43
Válasz erre
balaton!

Milyen magyar jelzésekkel? Rendszám? A HL-20-18 cicája? A HL-20-15 MAZ felirata? Valamelyik sávos lökhárítója? El nem tudok képzelni más jelzést, amitől magyar lenne.

Amúgy ahogy nézem nem az a változat lesz kiadva, mint amiből mi is kaptunk, hanem az utolsó "Last" kódnéven futó és abból se a csörlős változat, hanem sima 537. Nekünk ennél korábbi kiadású változataink voltak/vannak, amiken már a vízszintes trepni van a csörlő mellett, de az ÜZA tartályokon még van burkolat. És Trélert milyet adnak ki hozzá?
Maz 13108 2009. augusztus 16. 21:27
Válasz erre
Nem, nem engedték ki. Mivel ez nem is volt ott. A Bólyairól ezt máshová vitték, mert magánkézben van.
torpokoska 13107 2009. augusztus 16. 19:20
Válasz erre
az újabb változat pr-t.ru/catalogue/k4_02.pdf mégegy kép a régiről www.rcforum.ru/modules.php némileg több fotó www.technic-memorial.narod.ru/KET-T/KET-T.htm
balaton 13106 2009. augusztus 16. 19:04
Válasz erre
A Trumpeter magyar jelzésekkel (is) adja ki a legújabb Maz-készletet :)
Sajnos még mindig csak 1/35-ben.
torpokoska 13105 2009. augusztus 16. 19:01
Válasz erre
azt hiszem nem találsz, mert csak a szovjet/orosz stratégiai rakéta alakulatok kaptak belőle (ott volt sok Maz szállító és igény ilyen képességekre),
T-72AV 13104 2009. augusztus 16. 18:57
Válasz erre
helo szezsolt

na mivan ki egeték a maz-537g a petőfi laktanyábol.

űdv t-72av
mykman 13103 2009. augusztus 16. 18:15
Válasz erre
Sziasztok !

Tud nekem valaki segíteni MAZ-537 KET-T ügyben? infókat és képeket keresek róla ami nem a tankograd-ból van. Találtam pár fotót az idei moszkva-i diszmenetről amiben benne van de ez mindössze 3 db... Van ez magyarországon , vagy a közeli államokban megtekinthető ,fotózható ?
antarktika 13102 2009. augusztus 16. 12:25
Válasz erre
Az emlékek már a ködbe vésznek..., de úgy emlékszem, hogy az előtéthajtómű a motor fordulatszámát 0,67%-ra lassította és a motor és a sebességváltó között helyezkedett el a hajtásláncban.

Hütőventillátor nélkül lehetett menni, de alacsony fordulaton és csak pár kilométert. Gyakorlatból tudom, mert ezért egyszer majdnem megfenyítettek...))
Tûzszekér 13101 2009. augusztus 16. 12:02
Válasz erre
Szerintem csak elírás lehet az a 3000 km. Bár az egyik előttem szóló már megemlítette a nehéz terep adta igénybevételeket. UAZ 469 et vezettem amikor katona voltan és szerencsére sok kilométert és volt benne bőven nehéz terep is. Máig emlékszem hogy az országúti norma 16,5 liter benzin volt és a nehéz terep szorzója pedig 4,2 . Ez tömören annyit tesz hogy 100 km nehéz terep az olyan mint 420 km országúton . Természetesen ez csak a motor tekintetében érvényes az autó szerkezetére és erőátvitelére sokkal amortizálóbb hatása van.
gaunt 13100 2009. augusztus 16. 11:40
Válasz erre
Gondolom ha tönkrement az előtéthajtómű, akkor nem ártott minél előbb leállítani a motort igaz? Én úgy tudom, hogy onnan kapja a hűtőventilátor a meghajtást szögáttételen keresztül.
antarktika 13099 2009. augusztus 16. 09:24
Válasz erre
Láttam a kipufogóból méteres lángokat lövellő T-55-öst, olyan 55-öst mely több olajat fogyasztott, mint gázolajat, olyan hengerfejes T-72-est, melyhez 10 Km-enként 10 liter vizet kellett utánaönteni. Ám mégis mentek. Ezek nem urban legend, saját szememmel láttam.
Az orosz harckocsiknál nem is igazán motorikus problémák voltak, mert azok igazi igénytelen, mégis nagyszerű motorok voltak, hanem az erőátviteli berendezésekkel. Előbb szakadt szét a gitár ( előtéthajtómű ), vagy a sebességváltó, illetve a kormánymű, mint hogy a motor adja meg magát.
kojak 13098 2009. augusztus 15. 23:24
Válasz erre
Sziasztok!
Engem is érdekelt ez 3000km-es történet.
Harckocsi nincs a cégnél sajnos, de van két ruszki traktorunk meg lánctalpas dózereink.Nem tank de azért van némi hasonlóság.A gépeket a Tsz selejtezte ki mielőtt hozzánk kerültek.Nem volt azokon semmi extra (lámpa ajtó fék stb)
csak ami a munkához kell.Nem volt időnk semmilyen karbantartásra.Víz olaj gázolaj és gyerünk dolgozni Kaptak is szegény gépek rendesen!Aztán vettünk egy olasz traktort.
Kényelmes komfortos élmény volt vele dolgozni. A múlt héten egyszerüen éjfélkor leállítva kigyulladt valami zárlattól és szarrá égett.Bezzeg a ruszki traki húszfilléresből csinált biztosítékai még mindíg bírják. Mikor vontattuk el a roncsot útban volt a kis láncos ami már két éve nem volt indítva.Felpumpáltuk az Ac-t,tíz métert sem vontattuk és simán indult.Rengeteget hajtottuk a gépeket sok üzemóra van bennük de én még szétszedett motort nem láttam a cégnél!Azt el tudom képzelni hogy,egy tankból már a gyárban órán-száján folyik az olaj de hogy nembír ki 3000 km-t
az nekem hihetetlen.
Üdv kojak!
gaunt 13097 2009. augusztus 15. 19:27
Válasz erre
Szóval akkor az a bizonyos 3000km amit a wikipédián írtak bizonyos szempontból igaz is és hamis is lehet.

Az a zavaró benne, hogy csak annyit írnak "elhasználódik a motor". Szerintem ez így hülyeség, a komplett motor kizárt, hogy így tönkremenjen (kivéve ha besül) inkább csak alkatrészei mennek tönkre. (dugattyúk, főtengely, csapágyak stb...) Egy alaposabb javítás után ugyanaz a motor még vígan működhet tovább.
MAZHL2005 13096 2009. augusztus 15. 18:58
Válasz erre
Maz és Páncélos kommentjei teljesen egybevágnak azzal amit édesapám mondott.

1.Bárnilyen jó is egy motor egy jármű, ha nem hozzáértő emberek kezelik azt is tönkre lehet tenni
2. A harckocsinak mint általában minden harcijárműnek olykor olyan helyeken is át kell jutnia ahol a motor a hajtáslánc többszörös igénybevételnek van kitéve. Pl. erősen rombolt terepszakaszon való átjutás, amit még megkoronázhat egy nehéz elakadás is. Ott bedig a technikát "tisztességesen kifaggatják", akár a mentő akár a mentésre szoruló járműről beszélünk. Kivéve akkor ha az elakadás oka motorikus meghibásodás mert ilyenkor egyértelmű, hogy a mentőjármű(vek) igénybevétele növekszik.

Üdv
romeo 13094 2009. augusztus 15. 09:31
Válasz erre
juge75 13093 2009. augusztus 15. 09:18
Válasz erre
PB282808
PB282808

Romeo!
Kalocsa cid-ee536f896a8bd757.skydrive.live.com/browse.aspx/2SZ1%20Gvozgyika, van közöttük Diehl-láncos is, a többit Győrben láthatod (mármint a lánctalpat) a Kub járművein.
Lacy 13092 2009. augusztus 15. 08:41
Válasz erre
1976
1976
1982
1982
1983
1983
1983_
1983_
1983__
1983__
1988.jpeg
1988.jpeg
arsen
arsen
bulgan.jpeg
bulgan.jpeg
csojr.jpeg
csojr.jpeg
izob
izob
manit.jpeg
manit.jpeg
markusa
markusa
nasi.jpeg
nasi.jpeg
skanir
skanir
uze.jpeg
uze.jpeg
zil-157.jpeg
zil-157.jpeg

Sziasztok,
néhány kép Szovjetek mongóliai technikájáról a nyolcvanas években, ha érdekel valakit.
Miggyuri 13091 2009. augusztus 15. 07:15
Válasz erre
2s4_tyulpan
2s4_tyulpan
2S4_Tyulpan2
2S4_Tyulpan2
2s4_tyulpan_l2
2s4_tyulpan_l2

Itt is van egypár.
Miggyuri
PzZoll 13090 2009. augusztus 14. 21:29
Válasz erre
PzZoll 13089 2009. augusztus 14. 21:27
Válasz erre
Lehet képet kérni erről a járművel? (2SZ-4) Tudom h a gugli a barátom, de beírtam és nem talált semmi érdemlegeset!

Üdv: Zoli
gaunt 13088 2009. augusztus 14. 20:56
Válasz erre
Maz!

A Tank.hu-nál szoktam vezetni különböző járműveket, ott is azt mondják, hogy a motort lehetőleg egyenletesen járassam. Most vezettem nmrég BMP-t, annál kicsit érdekesen indítottuk: elktromos+levegős. Az 55-öst meg általában elektromosan.
Arra is felhívták a figyelmet, hogy a BMP motorját ne pörgessem túl, próbáljam 2000f/min környékén tartani.

Migi!

A 2Sz-4 Tyulpan a világ legnehezebb aknavetője, ami ráadásul önjáró. Alváza hasonló a 2Sz-3 Akácijához. Az aknavető típusa 2B8, alapból normális aknagránátokkal tüzel (113 kg!), de van neki lézervezérlésű is. Afganisztánban egy afgán erődöt napokig lőttek 122mm-es tarckokkal hatás nélkül, majd kivezényeltek egy üteg Tyulpant, amik pár db lézervezérlésű gránáttal megsemmisítették a tábort.
Maz 13087 2009. augusztus 14. 20:14
Válasz erre
Kicsit beleszólnék a témába. Ott van a kutya elásva, hogy terepen használt eszközök és általában nehéztechnika esetén totálisan értelmetlen dolog megtett távolságról beszélni. Aminek értelme van, az az üzemóra (Ez esetben is érdemes a terhelés nagysága miatt súlyozó számokat használni.) és a fajlagos fogyasztás (g/kWh).

Elég belegondolni, hogy álló helyzetben járatva a motort is kopik, fogyasztja az üzemanyagot. Nehéz terepen meg alig halad, folyamatosan meg-megáll, indul, koptatja a kuplungot, lökésszerűen terheli a motort. Lehet alig ment 3 km-t, de koptatta annyit a gépet, mint közúton 300 km alatt.

Indítás és mint páncélos is írta a hirtelen leállítás is fokozottan koptatja a motort. Az orosz hk motorok esetében az MZN olajnyomás létesító szivattyú használatának hiánya drasztikusan rontja a motor állapotát. Ilyen pl a lemerült akku mellett sűrített levegős palackkal történő indítás. Ne felejtsük el, hivatalosan ez csak egy kisegítő indítási lehetőség. Nehéz terepen a motor terhelésének folyamatos változása kifejezetten fárasztja a motort. Sokhengeres motoroknál a főtengely csavaró igénybevételének lüktetése amúgy is igen nehéz méretezésbeli probléma.

Amin viszont kifejezetten mosolygok, az a nagy terhelés mellett a motor füstölni kezdett rész. Ezen azóta is egyfolytában röhögök.
A 2-3 atmoszférás olajnyomás mondjuk nem jó, valóban kopott motorra utal. Ha jól emlékszem 5 bar felett lehet indítani.
migi 13086 2009. augusztus 14. 20:11
Válasz erre
Sziasztok , lejjebb olvastam ezt a sort , és kérdezném hogy mi is ez a gép ?
2Sz-4 Tyulpan
köszi : migi
szezsolt 13085 2009. augusztus 14. 20:03
Válasz erre
Picture 007
Picture 007
Picture 009
Picture 009
Picture 019
Picture 019
Picture 033
Picture 033

Sziasztok!

Ajánlom mindenkinek: Balatonfüreden a volt hajógyárral szemben ki lehet próbálni egy T-55 (sajnos csak a hídvetőből átalakított típust) illetve egy MAZ-t is. 1000HUF az utazás a tankon, 20ezerért lehet vezetni is egy rövid kiképzés után. A MAZ-t 5000-ért lehet vezetni.
Nagy élmény volt nekem, aki épp lemaradt a katonaságról, de ajánlom mindenkinek, aki még nem látott közelről működő harcjárművet. Hátborzongató érzés, ahogy beleremeg a föld egy ilyen csikorgó-nyikorgó nagyon hangos, harmincvalahány tonnás lánctalpas indulásakor. Megéri ezerért!

Üdv
zsolt
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.