/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
juge75 11810 2009. március 21. 10:23
Válasz erre
Háát.
Két elképzelésem van:
1. Lefested fémszínre (acél), azután rozsda/sár és koptatod ahol kell.
2. Lefested rozsdásra és utána fested az acél színt ahol kopik, fényesedik.
(vagy veszel friul fém lánctalpat (6 ezer forint körül), és azt rozsdásítás után nyugodtan koptathatod.)
ftamas2 11809 2009. március 21. 09:24
Válasz erre
juge75, Köszi a segítséget, de hogyan lehet ilyenre lefesteni? Milyen színek stb...tudom több féle módszer is létezik, leírnátok ki-ki hogyan csinálja?
Köszi!
pipi 11808 2009. március 21. 08:35
Válasz erre
A jobb felső sarokról nincs nagyobb,részletesebb képed?
üdv
juge75 11807 2009. március 21. 05:19
Válasz erre
800px-Kv1e_m1941_parola_2
800px-...
kv2lp_1
kv2lp_1
KV-2-01
KV-2-01

ftamas2!
Azért van, vagyunk, hogy egymásnak segítsünk!
Rozsda tuti volt olyan helyen, ahol nem tudott távozni a saras víz, ahol a görgők és a meghajtókerék csiszolja, koptatja, és a lánctalp külső részén levő kapaszkodó karmok vannak, ott fénylik, mint a Salamon t..ke, acél színnben!
(Sivatagban a homok hatására például szépen fénylik a talp.)
ftamas2 11806 2009. március 20. 23:56
Válasz erre
Sziasztok,
Érdeklődnék lánctalpfestéssel kapcsolatban: Trumpeter KV-2 tank gumilánctalpát szeretném festeni, ami már magában is selyemfény feketének nevezhető.
Hogyan festenétek le? milyen koptatást alkalmaznátok hozzá? Színek és festési technika érdekelne ha tudnátok segíteni...
Előzmény: lefestettem ModelMaster selyemfényűvel egy ilyen lánctalpat ami nem lett a legjobb(helyenként megfolyott, mert nem figyeltem eléggé, barátnővel telefonáltam festés közben :-)...), letöröltem szintetikus higítóval, erre összement a lánctalp, túl rövíd lett. Szerencsére volt eny másik Kv-tól megmaradt ugyanilyen lánctalp, de ezt nem szeretném elszúrni.
Lánctalpfestésben egyébként sem vagyok jártas túlzottan :-(
Köszi előre is!
Remélem nem haragudtok, hogy ebben a topicban tettem fel kérdésem
juge75 11805 2009. március 20. 21:35
Válasz erre
Szolnokon remélem találkozok közületek is valakivel, Szombatot meló, de Vasárnap ott leszek.
juge75 11804 2009. március 20. 21:23
Válasz erre
Olvasd el a cikket, ma reggel 6 óra óta publikus.
Láthatod az építést, de kérdezz nyugodtan.
juge75 11803 2009. március 20. 21:21
Válasz erre
Nos, ez az ami nekem is feladta a leckét.
Budán, a Replica-boltban vettem Model Master 2 szériából a Russian Armor Green-t (2129),
kevertem hozzá Olive Green-t (1591), fehéret és egy csipetnyi sárgát.
Hasonló a Revell 39, de mégsem az.
Vettem egy halom festéket.
Tény: fotó alapján kell keverni.
Salieri 11802 2009. március 20. 20:42
Válasz erre
Azoknak külön gyártó van:K&L(Két&Láb)v van még az,hogy E&Sz(Egy&Száj):D:D
gaunt 11801 2009. március 20. 20:38
Válasz erre
Nono! azért nem mindenki szerezheti be a K&K termékeit: amputáltaknak nem jár! :-)

Komolyra fordítva a szót, milyen színt használtál?
Gaben 11800 2009. március 20. 18:52
Válasz erre
PA230009
PA230009

Egy kép a gyűjteményemről.
juge75 11799 2009. március 20. 17:08
Válasz erre
Hogyne!
Mindenki beszerezheti a K&K termékei, a Két&Kéz :-)!
No meg, KV, Sör..
Injekciós tűk, vékony rézlemez, rézdrót, stirol, húzott szál és fényképek.
Ha az Eduard fotó maratásra gondolsz, nem.
gaunt 11798 2009. március 20. 13:13
Válasz erre
Juge75!

Nagyon jól néz ki! Használtál valami kiegészítőt?
juge75 11797 2009. március 19. 12:47
Válasz erre
20090319779
20090319779
20090319780
20090319780
20090319781
20090319781
20090319782
20090319782
20090319789
20090319789
20090319788
20090319788
20090319784
20090319784
20090319783
20090319783

Koszolás után.
Milyen lett?
juge75 11796 2009. március 19. 06:14
Válasz erre
Köszi vlevi! :-)
A koszolás, ahol kell még hátravan, ahogyan a lajstrom is.
Viszont hogy mitől lett fényes a matt feketém, az rejtély...
vlevi 11795 2009. március 18. 22:56
Válasz erre
Ennek a problémának az orvoslására egy makettezőtől hallottam a "tuti" megoldást, amibe nem lehet belekötni. Kis szalag-kordonnal rakd körbe :) Esetleg egy-két bámészkodó civilt is odaraksz, és akkor egyértelmű, hogy valami nyíltnapon van kiállítva :)
juge75 11794 2009. március 18. 16:16
Válasz erre
Köszi!
Katona koromban ragyognia kellett a járműnek, nem igazán tűrték meg, ha koszosan álltunk a telephelyre.
Nagyorosziban például az ott lévő két Silka ragyogott garázsban állt ha csak lehetett, a lánctalpa pedig fekete volt, mert ápolták szilikon-al.
Igaz volt ez a szintén 2 db Sztrela-1-re, valamint a többi technikára: Sz-60, Zu-2, Zu-23-2 is.
Mindig lezsírozva (konzerválva) levő eszközöket időnként átnézték (kikonzerválták) le ellenőrizték, esetleg gyakoroltak rajta vagy használták.
M-zárolt csepel műtőkocsit is gyakran ellenőriztük, takarítottuk (Szolnok).
Bár volt olyan, amiből kilógott a vezető lába akkora rés volt rajta (89.Veszre. D.D.), de nem gyakori.
Alakulat és parancsnok függő.
Oroszira ez a negatívum nem volt jellemző, mert nagyszerű parancsnoki és tiszti gárda volt: emberséges de szigorú.
páncélos 11793 2009. március 18. 15:42
Válasz erre
Juge 75!

Szerintem szép lett, vagy lesz.
Én nem értek egyet azokkal, akik állandóan koszolnak, meg rozsdásítanak, az a lényeg, hogy neked jó legyen, és ha ez egy szemlés BRDM, akkor az.
Egy jó tanács viszont:
Én is megépítettem a Dragon BRDM-2 járművet és egy év elteltével szétrepedtek a gumiabroncsok, ha javasolhatom kezeld le valamivel, vagy pillanatragasztóval ragaszd a felnihez.

Másik: A KUB-hoz rakéta engem is érdekelne, 1:35-ben.
Jimbow 11792 2009. március 18. 15:16
Válasz erre
Hú, az nagyon jó lenne!
Ráérek elkezdeni, vár egy BTR-80AM is, plusz egy C1 Ariete. Na meg ez a borzasztó Trumpeter Abrams, amit megbántam már, hogy belekezdtem...

Üdv!
juge75 11791 2009. március 18. 14:35
Válasz erre
Jimbow! Mindenképpen várd meg, mert lesz saját mérethelyes rakétám hozzá!
Valamint elkészítem az 1Sz91M-2 Szurn-t is.
vlevi 11790 2009. március 18. 12:36
Válasz erre
Guglival fordítsd át. A németet egész tűrhetően tudja angolra fordítani. A magyarral viszont ne próbálkozz, csak akkor, ha röhögőgörcsöt akarsz kapni :)
Grande 11789 2009. március 18. 11:49
Válasz erre
Véletlenül találtam ezekre az oldalakra. Sok érdekes részletfotó. Német szöveg, így számomra értelmezhetetnel :).

www.t-64.de/frame-start.htm
www.kotsch88.de/f_t-55am.htm
Jimbow 11788 2009. március 18. 10:10
Válasz erre
Szia!
Szerintem nagyon jó lett, csak egy kicsit sterilnek tűnik, túl tiszta. Persze nem írtad, hogy végeztél-e teljesen.

Cikk lesz? Mert így csak sejteni tudom, hogy mennyit tuningoltál rajta :D

A KUB-bal hogy állsz? Én még nem tudtam nekikezdeni az SA-6-nak, azt hiszem mire végzek az Abramsemmel, addigra te kész leszel és én a később jövők előnyével indulhatok...
További jó makettezést!
Üdv,
Ádám
juge75 11787 2009. március 17. 21:31
Válasz erre
20090317772
20090317772
20090317773v
20090317773v

Mit szóltok, milyen lett?
sulyid 11786 2009. március 16. 21:15
Válasz erre
Én az orosz harckocsizómat zöld színű ruhába csináltam meg a festési útmutató szerint...A sapkája az barna lett és a bakancsa is barna lett.Az "Antant szíj" pedig fekete.
páncélos 11785 2009. március 16. 20:44
Válasz erre
T-34-85
T-34-85

Vik30!

Ha végigolvastad az írásomat, akkor kiderült, hogy zárt helyen, engedélyhez kötött a megtekintése. Valószínűleg a zárt hely laktanyára, vagy katonai objektumra utal. Tehát ne a hipermarket parkolójában keresd, vagy a HÉV megállóban.
Csatolok egy képet is a drágáról.

Sulyid!

A páncélos gyakorló fekete, de használatos az éppen aktuális gyakorlóöltözet is.
Ez, ex-szovjet időkben sárgás színű, ma tereptarka.
Vik30 11784 2009. március 16. 19:05
Válasz erre
?én 16 ker i vagyok mátyásföldön hól? 30éve lakom ott!És még nem láttam!
sulyid 11783 2009. március 16. 18:52
Válasz erre
Az orosz harcjárművek személyzetének milyen színű a ruhája?
T-72AV 11782 2009. március 16. 17:48
Válasz erre
helo

egyenlőre ezk még prototípusok azt tudom hogy a BTR-80 GEKKO az egy ideig tatán tesztelték hogy most még it van azt nem tudom

a másikrol nincsen infom

űdv t-72av
romeo 11781 2009. március 16. 12:47
Válasz erre
BTR-80 GKKO (HU)_02
BTR-80 GKKO (HU)_02
BTR-80 UFP-1 (HU)_05
BTR-80 UFP-1 (HU)_05

Üdv!

Ha minden igaz, magyar járművek.
Milyen rendeltetésű járművekről van szó? Használják ezeket, vagy csak prototípusok?
Ezen az oldalon találtam: www.militaryphotos.net/forums/showthread.php
juge75 11780 2009. március 13. 08:29
Válasz erre
juge75 11779 2009. március 13. 08:28
Válasz erre
mykman 11778 2009. március 12. 19:18
Válasz erre
Na ez fasza , el kell mennem ide ugylatom. Koszi mindenkinek ! :)
Zéé74 11777 2009. március 12. 17:44
Válasz erre
DSCF4181
DSCF4181
DSCF4169
DSCF4169
12131203
12131203

Szia mykman!
Ha jól emlékszem 5-6db T-34-es (az egyik robbantva!) +1 rozsdás torony van ott, szorossan és nagyon parkosítva!
doky3 11776 2009. március 12. 17:35
Válasz erre
Szia!
Én tavaly ősszel voltam, és úgy emlékszem van T-34/85-ös.

Doky
gaunt 11775 2009. március 12. 17:34
Válasz erre
Kecelen van vagy 3-4 db is, az egyiknek a páncélteste ráadásul fel van vágva, így be lehet kukkantani! (Megjegyzem, rozsdán kívül semmit se lehet látni)
mykman 11774 2009. március 12. 17:11
Válasz erre
Köszi a választ ! Azt nem tudjátok véletlenül hogy Kecelen van-e ilyen a Pintér művek gyülyteményében ?
Pacy 11773 2009. március 12. 16:57
Válasz erre
T-34 Kéménd
T-34 Kéménd

Helló!

Kéménden (Szlovákia, Esztergomtól kb. 10 perc autóval) van egy T34-85 kiállítva, szépséghibája, hogy szerintem csehszlovák gyártmány.
juge75 11772 2009. március 12. 15:39
Válasz erre
Elvileg minden 2 vh-s jármű a Budai vár-ban lesz kiállítva.
Türelem!
Miggyuri 11771 2009. március 12. 15:39
Válasz erre
Nemesmedvesen a falu főterén is áll egy. Erősen nyugaton élők számára jól megközelíthető. :)
Miggyuri
páncélos 11770 2009. március 12. 14:54
Válasz erre
Mykman!

Nem, sajnos.
A Bolyai megszűnésével és a múzeumi eszközök ideiglenes „bedobozolásával” ez lehetetlen.
Csak zárt helyen találsz ilyet, de oda csak engedéllyel tudnál bemenni. Az egyik a Petőfi laktanya, a másik pedig Mátyásföld.
Ajánlanám a 33-as főút mellett a Hortobágyon, szabadtéren megtekinthető emlékművet. Vagy a nyugati országrészben a nagyatádi múzeum gyűjteményében találhatót, amit előzetes egyeztetéssel meg is lehet tekinteni. Illetve maradt még pár laktanya az országban, de azok is engedélyhez kötik a belépést, pl. Szentendre, Tata, és még sorolhatnám.
mykman 11769 2009. március 12. 12:41
Válasz erre
Sziasztok !

Budapesten meg lehet tekinteni nyilvanosan T-34 es harckocsit valahol ?
páncélos 11768 2009. március 12. 10:19
Válasz erre
Juge 75!

Szerintem sehol. Próbálj meg speciális szigetelőcsíkot venni, amit a nyílászárók záródó felületére ragasztanak, azt vágd méretre és helyezd a BMP lánctalpakra kívülről. Belül a kis füleket, ami között futnak a görgök át kell faragni kicsit.
Eléggé sufni-tuning, de hirtelen nincs jobb ötletem.
juge75 11767 2009. március 12. 08:36
Válasz erre
Hol kapok ilyet?
páncélos 11766 2009. március 12. 08:06
Válasz erre
D.lánc
D.lánc

Juge 75!

Méretében a BMP és 2Sz1-el megegyezik.
Csatolok egy képet.
torpokoska 11765 2009. március 11. 16:02
Válasz erre
résztvevők elmondásai alapján a KUB rendszeresítésében nagy szerepet játszott a 73-as arab-izraeli háborúban mutatott képességei, eredményei.
az előttem szólóval egyetértek, az F-16-ost lőtték le Kubbal,
gaunt 11764 2009. március 11. 15:40
Válasz erre
Páncélos!

Nem a Kub lőtte le az F-117-est. Azt egy Sz-125M Nyeva komplexum szedte le, amit sajnos itthon már kivontak. (Lengyelországban még mindig szolgálatban áll!) Egyébként hallottam, hogy az Sz-200 Vegának is megvolt a képessége, hogy leküzdje az F-117-est, dehát az "okos emberek" úgy döntöttek, hogy ki kell vonni azt is.
juge75 11762 2009. március 11. 15:15
Válasz erre
Figyu! Segíthetnél nekem, milyen típussal egyezik ezen lánctalp, mert ezt a verziót akarom megépíteni!
páncélos 11761 2009. március 11. 15:03
Válasz erre
Juge 75 & Gaunt!

Nem fegyvernemem a légvédelem, de a szakma öregjeitől azt hallottam, hogy mint lánctalpas eszköz azért maradhatott meg a KUB, és azért kaptak felújítást, mert az F-117 lepottyanása ennek a típusnak köszönhető.
A fegyverzeti részéhez és az elektronikához nem szeretnék hozzászólni, de külsőleg Diehl lánctalpat kaptak a felújítás során (az előttem szóló már ezt meg is erősítette), ami a láncmeghajtó keréknél is módosulást eredményezett.
A km. óra alapján nem lehet megtudni, hogy mennyit futott egy harcjármű. Az üzemórák lényegesebbek, de óracsere is előfordulhat.
juge75 11760 2009. március 11. 14:43
Válasz erre
1970-71-től kezdték rendszerbe állítani nálunk, jelenleg 4 üteg maradt rendszerben belőle, ami azt jelenti 4 db 1Sz91M2 és 16db 2p25M2 Szpu.
Digitalizálták a belsejét vagyis a számítógépet fejlesztették, a felderítő lokátor adója mellől elkerült az Iff, fejlesztették az optikai rendszert, infra tartományban is képes működni, javult a zavarvédettség és a paraméterek.
Diehl rendszerű gumipapucsos láncot kaptak a közúti közlekedésre, fel újították a járműveket és 3 színű festést kaptak.
Lengyel-magyar kooperációban történt a modernizáció. Nos ennyit hivatalosan tudok.
Az eredménye pedig az lett, hogy egy igen hatékony rendszer nagyon jól felkészült szakértő kezelő gárdával. Nézd meg a legutóbbi Nato-gyakorlat eredményeit.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.