/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
gaunt 11759 2009. március 11. 14:00
Válasz erre
Na jó, de a Nyevának parancsközlő irányítási rendszere van, így nincs radarja, csak egy antennája ami veszi az SzNR (UNV) jeleit. Mindegy, jó tanulság volt a NATO-nak, hogy nem szabad lenézni az orosz fegyvereket, még ha régiek akkor sem.

Ha már a Kubnál tartunk, hogyan lettek modernizálva? Tavaly a repülőnapon a kiállítot SZURN-ba volt szerencsém beülni, de sajnos sokat nem tudtam meg az átalakításról. Azt viszont észrevettem, hogy az optikai rendszert kicserélték.
És még egy bugyuta kérdés: Körülbelül hány évesek ezek a járművek? Amibe beültem, a kilométerórában kb. 1700 km volt, az pedig szerintem nem sok.
juge75 11758 2009. március 11. 05:17
Válasz erre
Nem a felderítés jelent gondot, hanem a rakéta számára megvilágítani (alávilágítani) a célt.
Pl. a Kub rakétánál, a rakéta rávezetéshez, bár van saját radarja a rakétának is, de a robot pilóta a megvilágított cél visszavert jelei, valamint a tűzvezető radar adatai alapján előre számított találkozási pont felé repül.
Majd a cél közelében, ideális esetben a harci rész robbanási (megsemmisítési) zónájában felrobban, és repeszekkel megsemmisíti a célt.
Ezért kellett azt a szép nagy felületet megvárni.
juge75 11757 2009. március 11. 05:06
Válasz erre
Gaunt! Nyitott bombatér ajtóval, egyenes vonalban repült.

A méteressel felderítették, és a nyitást kivárva fogták el, majd indítottak.
gaunt 11756 2009. március 10. 17:30
Válasz erre
Én azt az F-117 lelövést úgy hallottam, hogy a P-18-as stabilan tudta követni a gépet, az SzNR kijelzőjén pedig gyengén, de azért kivehetően lehetett látni, így a rakéta indításának feltételei megvoltak. Ebben az egészben szerintem az az érdekes, hogy ugye a P-18 as méteres hullámhosszú, ami természetes, hogy tudja követni, de az SzNR-125 viszont centiméteres!
lucky 11755 2009. március 10. 14:48
Válasz erre
Ha szabad belekotyogni: jól emlékszel.
Ld Admiral Graf Spee a La Plata torkolatában.
Miután a legénység elsüllyesztette és elhagyta a hajót ( ami csak részlegesen sikerült a sekély víz miatt), egy angol mérnök felment a roncsra és megállapította, h volt a hajón egy tűzvezető radar.
Muzzy 11754 2009. március 10. 12:52
Válasz erre
Bocsi, nem régen olvastam egy visszaemlékezést mert engem is érdekelt, hogy mikor használtak a szovjetek radart. Kiderült, 41 nyarán már leningrád térségében alkalamzták. Az első változatban még a kabin forgott, ez nem igazán volt kényelmes és felhasználóbarát, de a később (41 öszétől) alkalmazott radarral darabra meg tudták mondani a támadó gépek számát!
Van amikor az egyszerű a biztosabb... erre is jó példákat találni a korábbi háborúk történetét tanulmányozva (sár, homok, időjárás), bár a mostani csaták nem ezt tükrözik vissza, modjuk más kérdés, hogyan teljesítnének igazi háborúban...
Ha jól emlékszem a németek a hajózás terén kezdték a radar fejlesztésekkel foglalkozni.
Muzzy
Pacy 11753 2009. március 9. 22:04
Válasz erre
KV-1S_görgő
KV-1S_görg

Sziasztok!

KV-1-gyel kapcsolatban kérdezem, hogy gyártja-e valaki 1/35-ben a mellékelt fotón szereplő áttört görgőt (KV-1S-hez kellene). Másik kérdésem, hogy mennyi a KV-1 futógörgőjének átmérője, mert ahány makett (Trumpeter, Eastern Express, Zvezda), annyi méret.
juge75 11752 2009. március 9. 21:19
Válasz erre
Igen, és mostanában mm-es, csak annyira jók, hogy digitalizállják őket!
Pl. a Kub 1Sz91M2 járművén levőt.
Az F-117 tervezésekor nem számoltak a régi technikával!
Sikerült azt a pillanatot elcsípni, amikor a bombatér ajtajai nyitva voltak.
Egyes források szerint Sz-125, más (orosz) szerint Kub volt az elkövető.
Sőt! Hallottam csaliként használt mikrosütő magnetronról is!
Kitették bekapcsolva a régi radarokat, fekete nylon fóliákat tettek az útra, ami az éjjel látón gépkocsi oszlopnak tűnt, fa repülők hősugárzóval stb.
Nagyszámú és vegyes légvédelmük volt.
Kis magasságon a Silkák, Sztrela-10-ek, Iglák, Zu-23-2, Sz-60,Zsu-57-2 közepesen a Kub, Krug, Osza, Nyeva. Volt olyan terület, ahová nem is mertek be repülni.
Tetejében a gépágyú lőszerét nem lehet zavarni ilyen kis távon max 3km.
Okosan, állcázva használták, és kiegészítve egymással a technikákat ahogyan kell.
gaunt 11751 2009. március 9. 19:48
Válasz erre
De akkor ez azt jelenti, hogy a német és a szovjet radartechnológia külön utakon járt, mert a korai orosz radarok méteres hullámhosszt használtak, bár az is egy nagyon jó megoldás (F-117, Jugoszlávia). Mondjuk az igaz, hogy ők is gyorsan áttértek a dm-es hullámhosszra a P-20-al.
juge75 11750 2009. március 9. 19:23
Válasz erre
Kedves Gaunt kolléga!
Mindennek van gyenge pontja!
Ha ismerik a hullám hosszt, zavarható.
Aktívan, vagy passzívan.
Aktív zavarás, akkoriban nem lévén olyan kis tömegű és nagy intenzitású adó amit repülő elbírt, nem igazán volt.
De az adott hosszúságúra vágott fólia a mai napig használatos.
A volt szovjet légvédelem (tüzérség)a mai napig nagyon fejlett és hatékony.
Külön kell választani a felderítő és tűz vezető radarokat.
Bizony, korszerűek hatékonyak és (primitívek)egyszerűek voltak.
Bár az angolszászok fejlesztették ki, de használták a németek is.
Pl. a 88-as légvédelmi ütegeket radar vezérelte a háború végén.
Fölösleges technikai bonyolítás nélkül.
Ezen radarok még cm-es hullámhosszt használtak, amin később finomítottak.
Minden mai rendszer alapjait a 2. világháborúban kifejlesztett technikai megoldások
jellemzik, van amit változatlanul!
Moszkva légvédelme például egyetlen német gépet sem engedett be a dísz szemle idejére a vörös tér fölé.
gaunt 11749 2009. március 9. 18:37
Válasz erre
Juge75!

Ahogy észrevettem, eléggé ismered a szovjet légvédelmi eszközöket, így megkérdezném, hogy szerinted a korai szovjet radarok (P-8, P-10, P-12) korukban mennyire voltak korszerűnek nevezhetőek? Lehetett őket II. Világháborús módszerekkel zavarni pl. alufólia?
Engem nagyon érdekelnek ezek, de sajnos nem vagyok annyira járatos a témában műszaki szempontból, azért szerencsére nem a NATO kódjuk alapján ismerem őket.(bár megmondom őszintén nem is érdekel az)
juge75 11748 2009. március 9. 18:06
Válasz erre
A toronyban az egész repülést, forgalmat felügyelik, míg az rszp-sek a leszállást/felszállást segítik elő, 1 db magasság és 1 db irány mérő lokátorral, ez nagyban segíti a besiklást nagy ködben és éjszaka.
juge75 11747 2009. március 9. 18:04
Válasz erre
A toronyban az egész repülést, forgalmat felügyelik, míg az rszp-sek a leszállást/felszállást segítik elő, 1 db magasság és 1 db irány mérő lokátorral, ez nagyban segíti a besiklást nagy ködben és éjszaka.
kutyaeb 11746 2009. március 9. 16:29
Válasz erre
Szia juge75!

Pontosan arra gondoltam, amivel a toronyban követik és segítik, a helikopter leszállását/követését. A kettő között mi a különbség?
juge75 11745 2009. március 9. 15:38
Válasz erre
RSP-7
RSP-7
rsp-10
rsp-10

VISZP-RSZP leszállító rendszer?
Rszp-7 és 10.
Mire vagy kíváncsi róluk?
Történetesen van 1 jó barátom, aki Taszáron kezdte, és most itt figyeli az indikátor képernyőt ezen az eszközön.
kutyaeb 11744 2009. március 9. 14:46
Válasz erre
Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem, mégpedig egy orosz radarról, ami a mostani legaktuálisabb helikopteres leszállító berendezés (remélem nem írtam rosszul) :), nem tudom van-e különbség a repülőket és a helikoptereket kiszolgáló berendezések között. A Szolnokon lévőt láttam, de gondolom azóta történt fejlesztés, ebben a témában nem vagyok valami jártas. Egy CG filmbe kerülne bele.

Kösz előre is!

Kutyaeb
juge75 11743 2009. március 9. 14:14
Válasz erre
Volhov V-755
Volhov V-755
Volhov V-759
Volhov V-759
Dvina V-750
Dvina V-750

Sz-75/V-750 Dvina és Sz-75/V-755 Volhov volt.
A Volhovnak 9 féle rakétáját rendszeresítette a Szovjetunió.
Ebből Magyarországra 2 változat került.:

1978-ban rendszeresített 20ДСУ В-755У (20DSzU V-755U)
1983-ban rendszeresítettük a 5Я23 В-759 (5Já23 V-759)

A Dvina rakéta 11D típusú volt, a Volhové 20DSZU, majd 5JA23.
Először is a Dvina rakéta starthajtóművében van egy Laval körte, ami a Volhov rakétában nincs. A Volhov rakéta segge egy egyszerű - durván 0,5 mm-es aluminium lemezzel van lezárva.

A Volhov rakéta indító hajtóművének stabilizátor szárnyairól hiányzanak a csűrőlapok, amik a Dvina rakétán még ott voltak. Természetesen a közöttük lévő mechanikai összekötő elem sincs.

A Volhov rakétán valóban van a szárnyak és a destabilizátorok között egy - egy hosszanti borda.

Másképp néztek ki a rádiógyújtó antennái. A Dvina rakétán volt négy rövidebb és négy hosszabb barna (nem sárga) csík, a Volhovén pedig egy koncentrikus gyűrű, ami típustól függően vagy barna, vagy szürke volt.

A Dvina rakétán a Pitot cső egy a törzs anyagából lévő burkolatból bújt elő indulás előtt, a Volhov rakéta Pitot csöve hátsó harmada végig kint volt, és krómozott volt.
És végül a felíratok: A Dvina rakéta 11D típusú volt, a Volhové 20DSZU, majd 5JA23. Mindkettőnek más volt a színe. A gyártási szám a Volhov rakétákon már valami 25 millió körüli szám volt.

Más volt a rakéták színe.
gaunt 11742 2009. március 9. 13:43
Válasz erre
Juge75!

Kösz a képeket, most már értem, hogy mi a különbség a két indító között.
Lenne még egy kérdésem: Volt itthon Sz-75 Deszna? Vagy csak Dvina és Volhov?
juge75 11741 2009. március 9. 10:06
Válasz erre
Uraim! BRDM-2 re, illetve magyar harcjárművekre álltalánosan keresek zöld színt.
Amim van, az messze áll.
Olajbázisú festék tippeket kérnék!
CrazyCharlie 11740 2009. március 8. 18:59
Válasz erre
MAZHL2005 11739 2009. március 8. 16:52
Válasz erre
A KV-2-ből nagyon kevés készült, alapvetően ritka harcijárműnek számított mellesleg nagyon sok hibája volt.A II.VH elején, merem állítani, hogy jópár német katonának, tisztnek őszült meg a haja a KV-2 miatt. ( Jópár történet van a neten ) A hábrú első éveiben a szovjeteknek 3 ütöképes páncélosuk volt: a T-34 a KV-1 és a KV-2 lévén, hogy álandóan ezeket nyüstölték, sokszor vesztüket, a túlhajtás okozta: üzemanyaghiány löszerhiány sorozatos műszaki hibák nemeg az ütközetek során elszenvedett veszteségek. Mivel a KV-2 ből alapvetően kevés készült (255db/Wiki) ezek a veszteségek méginkább megritkították. A SZU-122 és a SZU-152 megjelenésével, meljek mozgékonyság és megbízhatoság terén jóval felülmulták, a KV-2 szerepe méginkább háttérbe szorult. A németek egy zsákmányolt KV-2-est az amerikaiak ellen használtak a Ruhr vidéken 1945-ben. Én nemtudok arról, hogy a második világháború után bárki is használt volna KV-2-est. Tudomásom szerint a Koreai háboruban használtak még nagy számban 2. VH-s Harcijárműveket de KV-2-ről nem tudok
MAZHL2005 11738 2009. március 8. 15:24
Válasz erre
helyesbítek, a test felső része a hibás. A hüűtőrács rövidebb kb 4 mm-rel de talán 5 is van. Rohadtul kiábrándító, pláne a sok sajátkészítésü feljavítás után.
CrazyCharlie 11737 2009. március 8. 09:51
Válasz erre
Sziasztok!

Meg tudná valamelyőtök mondani, hogy a KV-2-es harckocsikat használták-e (akár élesben is) a II.vh után? Én magam nem találtam erre vonatkozóan semmi infót, de hátha...
juge75 11736 2009. március 8. 06:59
Válasz erre
Esetleg másik torony?
juge75 11735 2009. március 8. 06:57
Válasz erre
Vagy a test, vagy a torony nem mérethű.
Talán szabászattal megoldható.
MAZHL2005 11734 2009. március 8. 03:27
Válasz erre
Itt ér véget a torony
Itt ér véget a...

Nagy bajban vagyok az ISZ-2-sem már szinte teljesen kész de észrevettem, hogy a torony túl hosszú! Rányúlik a légszűrő kupolájára holot valóságban az teljesen látszik felülről, kilehet javítani?

előreis köszönöm
rizmajer 11733 2009. március 7. 23:59
Válasz erre
Sdsdaf!
Igazad lesz, a rövid csöve miatt. Azt elfelejtettem megírni, de hogy megnéztem a goglin, így eszembe jutott. Ezek a vasak tudtak 40-50-60 -nal menni?
Kösz Rizmajer.
rizmajer 11732 2009. március 7. 23:43
Válasz erre
Köszi SDSDAF!
Egy felnőtt hátán, a válla felett, úgy 200 méterről sötétedésben, lehet hogy nem is voltak alacsonyak, de nem 34-eseknek néztek ki, vagy azt a felnőtt aki a nagybátyám volt, esetleg felismerte volna? Még egyszer kösz.
Rizmajer József
sdsdaf 11731 2009. március 7. 22:59
Válasz erre
én a su 152-es rohamlövegre tippelek, bár az egy átlagmagasságú tank... Rohmalövegnek hívják bár akkoriban kitudja..
rizmajer 11730 2009. március 7. 22:40
Válasz erre
Sziasztok!
1956.őszén, (nov-3,4,5,6)pontosan nem tudom, lestünk ki a Kada utcából a Gyömrői útra. Ez Kőbánya. Harckocsik húztak be Pest felé, de nagyon gyorsan, csak úgy szikrázott a lánctalpjuk. Egy felnőtt azt mondta, hogy rohamtankok. Sokáig nem mertünk bámészkodni, de még a vendéglátóinknál is hallottam azt a nagyon erős fémes hangot.Így utólag nagyon alacsonyak voltak, és nagyon elöl volt a tornyuk.
Kérdése: volt e ilyen, hogy rohamtank!
Válaszotokat köszönöm Rizmajer József
juge75 11729 2009. március 7. 15:50
Válasz erre
Vágólap
Vágólap

Itt láthatod.
juge75 11728 2009. március 7. 15:46
Válasz erre
volhov indító állvány
volhov indító á...
dvina indító állvány
dvina indító állv...
volhov indító állvány 3
volhov indító á...
5
5
7
7
dvina indító állvány trumpeter
dvina indító állv...

Belül sok minden, de azzal nem foglalkozok.
Máshol vannak a szerelő nyílások, hosszabbak a munka hengerek.
Pár fotó a külömbségekről.
juge75 11727 2009. március 7. 15:44
Válasz erre
volhov indító állvány
volhov indító á...
dvina indító állvány
dvina indító állv...
volhov indító állvány 3
volhov indító á...
5
5
7
7
dvina indító állvány trumpeter
dvina indító állv...

Belül sok minden, de azzal nem foglalkozok.
Máshol vannak a szerelő nyílások, hosszabbak a munka hengerek.
Pár fotó a külömbségekről.
Geriqe94 11726 2009. március 7. 14:29
Válasz erre
Háát ezt a járgányt éppen hugyozásra alkalmazták(ahogy a görgőn is látszik):D
gaunt 11725 2009. március 7. 13:54
Válasz erre
Ha már szóba került a Dvina és a Volhov, akkor mi a különbség az SzM-63 és SzM-90 indítók közt?
Egyébként a Trumpeter 2P25-öse megvan nekem is, a rakéták tényleg eléggé gagyik. A jármű nem rossz, de az Eduard maratás nem árt hozzá.
Laac 11724 2009. március 7. 08:47
Válasz erre
Szia!
Elég jellegzetes a környezet, majdnem akárhol lehet. Nekem mégis úgy tűnik az MH Gödöllő környéki szétbontó telepe.
Üdv: Laac
juge75 11723 2009. március 6. 20:29
Válasz erre
makett és eredeti
makett és eredeti

Én főleg légvédelmi eszközöket építek, most éppen az SA-2 1/35 Dvina makettből alakítok át Volhovot.
A makett pontos és nagyon élethű ha a Dvinát építed.
Postázás alatt van 2db SA-6 Kub Szpu, hááát...
Annál már vannak bajok, főleg a rakéta nem oké.
De elkészítem méret helyesen műgyantából, és a második szolgál alapul az 1SZ91 Szurn járműnek.
romeo 11722 2009. március 6. 12:10
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Üdv!

Tudja valaki, hogy hol készültek a fotók?
Ismerőstől kaptam, sajnos ő sem tudja.
Magyar Honvédség harcjárművei.
Bubu 11721 2009. március 6. 11:23
Válasz erre
Szia ambasa!
Köszönöm szépen a kimerítő, és lényegre törő információkat,nagyon sokat segítettél!Akkor ezek tükrében már tudom,hogy mit és hova rakjak.Még egyszer is köszönöm a fáradozásodat .Szép napot és üdv:Bubu
ambasa 11720 2009. március 6. 11:07
Válasz erre
Suia Bubu!

kicsit érdeklődtem a kérdésedről. A BM-13 rakétáit elektromosan indították. Annyi rakéta ment el, ahányszor körbetekerték az indítókart, ha egy rakéta indító mechanizmusa, vagy az oda vezető kábel meghibásodott, az egyszerűen kimaradt. Az indítás a kintről befelé történt (egyet balról egyet jobbról, majd megint balról, majd megint jobbról és így tovább). Hogy a felső, vagy az alsó sor ment-e előbb el, vagy vegyesen azt nem tudom. Az M-13 rakéta normál KTM-1 gyújtóval voltszerelve, mint a legtöbb tüzérségi gránát, amin lehetett állítani, hogy pillanat, vagy rövid késleltetésű legyen és természetesen el volt látva lepelbiztosítással, ami azt jelent, hogy csak a kilövés után bizonyos távolság (több, mint 50 méter) élesedett a gyújtó.
Vagyis igen, rossz minőségű gyártás, vagy az indítórendszer zárlata miatt maradhatott fent rakéta, és csak azért, mert nem indult be hajtómű nem robbanhatott fel.

De szerintem akkor sem kell feltenned az összes rakétát a járművedre, ha a tüzelés valamiért félbeszakadt (ilyenkor viszont a külsők hiányoznak és a belsők megvannak), vagy ha töltés közben hagyta el a személyzet valamiért a járművet (ilyenkor lehetnek rakéták csak az egyik oldalon, vagy ha többen töltötték akkor pl. kétoldalt).

TG
Jimbow 11719 2009. március 4. 21:09
Válasz erre
Szia!
Itt a "Makettek" menüpont alatt találsz egy Trumpeter KV-1-et.
Nekem, modernekkel van tapasztalatom, azok eddig jók.
Üdv!
Grande 11718 2009. március 4. 20:12
Válasz erre
Trumpeterről itt van egy fórum. Érdemes átolvasni.
www.modellposta.hu/f_forum_template.php
Ha érdekel, KV-1 dobozbontásokat találsz a neten
www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/trumpeter/tr00356.htm
www.armorama.com/modules.php
PzZoll 11717 2009. március 4. 19:03
Válasz erre
Sziasztok? Mi a véleményetek a Trumpeter makettekről minőségben? Mert kinéztem egy KV-1-est, nagyon tetszik az egész így látszatra. Meg úgy az egész termékkínálatuk tetszik, csak kíváncsi lennék a véleményetekre, hogy rakott-e már valaki össze Trumpeter makettet, és hogy elégedett volt-e vele.

Köszi a válaszotokat előre is! :)

Üdv: Zoli
Bubu 11716 2009. március 4. 11:00
Válasz erre
Kösz akkor erre a dologra még alszom párat!
Rumcájsz_52 11715 2009. március 4. 09:01
Válasz erre
Szerintem simán előfordulhatott, akár a rakétatöltet, akár az inditó-gyújtó hibája, akár a jármű rakétainditó elektromos rendszerének hibája miatt. Fentiek bekövetkezhettek a háborús tömegtermelés minőségi hibái miatt (a Katyusa-lövedékeket tizmilliós nagyságrendben gyártották!), vagy akár pl. egy légitámadás miatt, ami elhelyezett egy-két repeszt vagy géppuska/gépágyúlövedéket valamely érzékeny ponton.
Bubu 11714 2009. március 4. 08:07
Válasz erre
Szia juge 75!
Köszönöm az infót erre voltam kíváncsi!A most készülő jármű egy elhagyott Bm-13 ast ábrázolna , ezért gondoltam 1-2 beragadt rakétára ,de akkor inkább üresen hagyom az egész indítósínt.Még egyszer köszönöm:Bubu
juge75 11713 2009. március 4. 04:46
Válasz erre
Legjobb tudásom szerint, nem! Egyszerű és könnyű a sínekre rögzítés, csapódó gyújtós.
Lényegében tüzérségi lövedéktest rakéta testtel és stabilizátorokkal.
Nagyszerű tömegtüzet árasztó és gyorsan kereket oldó eszköz.
Csapj oda nagyot és fuss elv.
Előállítása egyszerű, és nagy tömegben rendelkezésre áll az összes hozzávaló, bármire fel szerelhető, hátránya a nagy szóráskép.
Bubu 11712 2009. március 3. 14:45
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne!Előfordulhatott az a szituáció, hogy a BM-13-as "Sztálinorgona"indító szerkezetébe szorult 1-1 rakéta?És ha igen akkor milyen vonzata volt ,gondolok itt a gyújtószerkezetre?Ezek a rakéták becsapódáskor robbantak vagy valamilyen más módon ?
romeo 11711 2009. március 2. 17:55
Válasz erre
1
1

Üdv!

BTR-80A, Szentendre.
gábor76 11710 2009. március 2. 08:42
Válasz erre
A MasterClub gyárt ilyet,műgyantából,a HobbyEasy-n kapni,2 félét is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.