/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
Sulyid 11357 2008. november 26. 18:25
Válasz erre
wespe 11356 2008. november 26. 17:58
Válasz erre
Páncélos,Némó
Tettem fel képet,a mi készül éppen forumra a su-101-ről eddig jutottam vele.
gaunt 11355 2008. november 26. 15:59
Válasz erre
Kösz az infót! Hát az biztos hogy én nem szerzem be, a haverom meg eldönti. Hát ez a baj az orosz makettekkel, bizony nem túl jó a minőségük. Bár mostanában kellemesen csalódtam, ugyanis beszereztem a Zvezda BMD-2 esét, és eléggé jó a minősége, bár azért egy maratást beszereznék hozzá, csak ehez pont nincs.
páncélos 11354 2008. november 26. 14:43
Válasz erre
Sulyid!

A BRM-1 és PRP-3 felderítési célokra volt használatos. Az első a csapatfelderítőknél.
A BMP-1KS elvileg magasabb egységek vezetési járműve.
Röviden ennyit tudok írni róluk.

Gaunt!

Nekem megvan az ASzU-57, de még nem raktam össze. Ránézésre eléggé szegényes, de mivel máshonnan nem nagyon beszerezhető, így ha rá van, vagy te rá vagy kattanva a típusra akkor érdemes beszerezni. Nagyon sok keleti gyártónál nehéz tökéleteset keresni, de ha más nem csinálja, akkor meg kell venni.
gaunt 11353 2008. november 26. 13:38
Válasz erre
Hali!

Haverom nagyon szereti a szovjet légideszantlövegeket, ki is nézte magának a Maquette ASzU-57-esét, de nem tudja érdemes e beszerezni, mégiscsak orosz makett. Ami azt illeti engem is érdekelne a dolog, nekem is tetszik az a kis lánctalpas. Valaki esetleg tudna tanácsot adni?
Testarossa 11352 2008. november 24. 23:38
Válasz erre
Mi az , hogy ezek érdekelnek? Könyörgöm , ott van öreg barátunk a google , lehet keresni, vagy adj egy konkrét kérdést , hogy mire vagy kíváncsi...
Sulyid 11351 2008. november 24. 20:29
Válasz erre
Na pontosítok a kérdésen amit régebben feltetem.A bmp alvázára épített járművek érdekelnének.Pl:
-BRM 1
-PRP 3
-BMP 1KS
Némo 11350 2008. november 24. 16:58
Válasz erre
Többségében szovjet kiadású könyveim vannak és jónéhány orosz oldalt is megnéztem ezügyben és mindenhol úgy szerepel hogy a T-44 alvázra építették.
Az összevisszaság tény és való,a Su-101 és Su-102 járművekre találtam ilyen megjelölést is :
T-100-34(D-10)
T-122-44(D-25T)
Valamint találtam olyan infót is hogy a németek által zákmányolt kevés számú T-34/85 tipus náluk már nem "R"-es besorolás kapott hanem egyszerűen T-43 néven futott.
Ez már kb. olyan mint a Sherman "populáció" se szeri se száma a különböző változatoknak,módosításoknak,de talán azokat jobban dokumentálták.

A tervező irodás megközelítéssel is magyarázható az eltérés ill. hasonlóság((már a T-34 gyártását,fejlesztését is a gyárakban saját tervező csoport kordinálta)),ez is okozhat különböző elnevezéseket és különböző elrendezéseket.
páncélos 11349 2008. november 23. 21:26
Válasz erre
Némo!

Az okfejtésed nem lenne rossz, de szerintem a háttérben az áll, hogy létezett több tervezőiroda és adva volt egy feladat. A végén a legjobbat nevezték az adott típusnak, a prototípusok Objekt néven futottak, a nyugati szakirodalmak meg összelapátolják, amit találnak és ezért lehetséges, hogy nálad a T-34 futógörgő elrendezéséhez hasonló harcjármű is T-44 néven megtalálható. A rendszerváltás óta nem jelent meg normális harckocsi típuskönyv kishazánkban, csak a nyugaton kiadott könyvek fordítása, melyek nem csak drágák, de egy kalap sz sem érnek. Ehhez jön az interneten található rengeteg anyag, melynek jó ha a negyede igaz.
Némo 11348 2008. november 23. 19:49
Válasz erre
Tovább nézegettem és olvasgattam a könyveimet és arra jutottam ha kicsit logikusan gondolkodunk akkor talán megvan a megoldás.

A legtöbb könyv 1944-45-re datálja a T-44 és a Su-101 megjelenését.
Ekkortájt még javában használták a T-34 alvázra szerelt,remekül bevált Su-100 és Su-85 típusokat.(a SU-100 még egy darabig rendszerben is maradt,tehát a konkrét ok hiányzik a T-34 alvázának át tervezésére egy új vadászpáncéloshoz)

Ugyanekkor már dolgoztak a T-34 leváltásán,erre született meg több kísérleti HK után a T-44,mint ahogy a 1285-ös h.sz.-ben a középső képen is látszik kétféle felfüggesztés elrendezéssel is futott(elöl kettő,szünet,hátul három futógörgős /T-43 néven is fel lelhető/, valamint az elöl egy,szünet,hátul négy futógörgős/ez a T-44/)
Mivel a T-34 alváza is kiváló vadász pácélosnak adott otthont így evidensnek gondolhatnánk hogy a T-44 HK alapjaira is kifejleszthető egy kiváló harcértékű pácélvadász,gyalogsági tűztámogató jármű.

Igaz nem vagyok harcjármű tervező mérnök,sem statikus, de ha jobban megnézzük a fényképeket és a rajzot a löveg teljesen a páncélos hátuljába került elhelyezésre ami okozhatott stabilitási problémákat (annak ellenére hogy a motor a jármű elejében van) mind terepen való közlekedéskor,mind tüzeléskor.
Ezért a felfüggesztéseket áthelyezték hogy stabilabb legyen a jármű.

Vagy már eleve tudták hogy gondok lesznek mivel a felépítmény miatt építettek egy példányt T-34 alvázra(erre találhatunk utalást a legtöbb könyvben) ami az eltérő felfüggesztés elrendezése miatt stabilnak bizonyult,ezért az új T-44 felfüggesztését ennek fényében módosították.

Ezzel az okfejtéssel máris magyarázható az alvázak kiképzésének és a felfüggesztések,futógörgők elhelyezkedésének különbsége,és magyarázható a rajz helyessége.
Szerintem.
Némo 11347 2008. november 23. 15:47
Válasz erre
T-44 alulról
T-44 alulról
T-44-T54
T-44-T54
T-44sz-4
T-44sz-4

Előtúrtam néhány képet,sajnos két képet nem tudok feltölteni:(
De egy bizonyos, T-44 alváz és T-44 alváz közt is van különbség.
Néhol találkoztam Su-102 és Su-122 megnevezéssel is , a nekem meglévő T-44-el foglakozó könyv a T-44 alvázra épült Su-101-et mutatja be és az erre épülő műszaki mentőt,ott szerepel ez a Wespe által felrakott rajz is,ami nem feltétlenül jelenti azt hogy pontos.
Wespe 11346 2008. november 23. 14:17
Válasz erre
többek között igen,ebben is megegyezett és szerintem a kihajtás is.dár én is csak a netről tudom amit tudok "vagy saccolok"1/16 nál meg már pontossab részleteség kell mint 1/35-nél.Jó pár járművet építettem ebbe a léptékbe
páncélos 11345 2008. november 23. 14:12
Válasz erre
Bevallom, nem vagyok annyira otthon az SzU-101-ben, mert csak a könyvekből és a netről ismerem, de ha jól értelmezem, akkor az összefüggéseket a 100mm-es D-10-es löveg módosított változatainál kell keresni.
Wespe 11344 2008. november 23. 13:59
Válasz erre
páncélos
Nem az alvázról szól a vita hanem a futóműről,abba igazat adok hogy nem hasonlit rá de a t-34 hez sem,sok mindent átvetek de új konstrukcióról van szó már csak azért is mivel a su már torziós rugozású,nem úgy mint a 34-es írtások szerint viszont összefüggésbe hozzák a t-44 esel.Az hogy az alváz nem hasonlit csak 1 dolog az amiknál is előfordult pl m-41 és a m-8 traktor alváza sem ugyanaz mégis a bulldogból fejlesztették ki az m-8at
a trumpi makett tudom hogy jó meg is van,de nem áldozom fel,inkább másolom az alkatrészeket.csak az a baj hogy nekem a 85-ös van meg és ennek nem jó a kereke mivel jukacsos
páncélos 11343 2008. november 23. 13:43
Válasz erre
Wespe & Némó!

Elnézést, hogy beleszólok, de a T-44-nek semmi köze a SzU-101 alvázához. A T-54 és T-55-nek meg pláne nem. Az való igaz, hogy a T-44-ből fejlődött ki a T-54, és a T-54-ből a T-55, de az SzU-101 futóműve, a lánctalp és a kerekek is a T-34 öröksége. Elhelyezkedésében sem egyezik a T-44-el.
Csatolok két oldalt, ahol rajzok és fotók is találhatók segítségnek.
Ha 1/16-ban dolgoztok, akkor Trumpeter T-34 alkatrészei szerintem jók lesznek csak kicsit drága mulatság alkatrészbázisnak használni egy 25000Ft-os makettet.
www.bronetehnika.narod.ru/su101/su101.html www.battlefield.ru/content/view/59/48/lang,ru/
Wespe 11342 2008. november 23. 12:39
Válasz erre
su101_3
su101_3

Szerintem az alváz még elég keveréke a t-34 és a t-44,54 családnak mivel a t-44,54en már volt hidraulikus lengéscsillapító,amit a su101-es esetében nem találtam meg,és ez nem olyan kis dolog h a tervrajzon ne szerepeltessék,ill a futómű teljes egészébe a t-34 kivitelezése ezért a láncfeszitőszerkezetnek is hasonlítani kell egymásra.Ami a t 44,54 esetében teljessen eltér.Én láttam már t54,55 alvázat de az nem hasonlít erre,persze lehet hogy a tervrajz nem tökéletes de azért nagyban fedi a valóságot
Némo 11341 2008. november 23. 10:51
Válasz erre
Szerintem egyátalán nem más az alváz,na de ezen úgysem tudunk összeveszni mivel a háttér infók hiányosak ilyen téren(is).:)
A kubinkai múzeum látogatást jól le kell szervezni mert állítólag egyszerű magánemberek részére nem látogatható a múzeum.
Ettől az informátortól tudom hogy nem olyan nagy az anyagi vonzata egy ilyen kiruccanásnak mint ahogyan azt az ember először gondolja.
KOMOLYAN mondtam ha mész,(mentek) én veled(tek) tartanék,régi vágyam hogy eljussak abba a szentélybe!:)
Wespe 11340 2008. november 23. 10:03
Válasz erre
Jó lenne menni az lenne a legbiztosabb tervek szerint jövőre vagy utánna már tud a mi kis csapatunk finanszírozni egy ilyen gyárlátogatást.
Az lehet hogy a t-44 és a t-54,alváza megegyezik kissebb eltérésekel,de ahogy a képeket nézegettem a su-101 teljessen más,de ez lehet hogy csak az én bonám.
Némo 11339 2008. november 23. 08:37
Válasz erre
Igen:)már néhány éve gyűjtöm a képeket,infókat a szovjet OBJEKT és egyéb "extrém" kinézetű járművekről,néhánynak már összekészleteztem az "anyagát".
Én nem a valódi méretekre gondoltam hogy rosszul mérted,hanem a rajzon mérhető mértek adnak rossz mérési eredményt.
Biztos vagyok abban hogy a könyvekben és a neten található 1/35-ös és egyéb méretű rajzok egymáshoz képest is tartalmaznak méret eltérést nem csak az eredeti méretekhez képest,még ha kis mértékben is,de ezeket a rajzokat felnagyítva még nagyobb az eltérés.

Ami infóm van az annyi hogy a T-44 alváza megegyezik a T-54 alvázával,a T-55 innen örökölte a futóművet,ami ugyanúgy öröklődött tovább a T-62-re.
Ha pontosak az infóim akkor a T-55 alváza a T-54-hez képest némileg meg lett növelve szélességben és hosszban egyaránt,de a futómű maradt ugyanaz.
Szerintem a makettünk szempontjából tökéletes kiindulási alapnak vehetjük a Tamiya T-55-ös készletét a Z tengely és az alváz részleteinek tekintetében.
Állítom ezt annak fényében is hogy jelen jármű kizárólag prototipus volt,ezért nincs róla 1000%-os biztonságú infó sehol semmilyen formában,csak az hogy az alváz a T-44-től származik amiről szintén nincs sok pontos infó.
Ha mindenáron tized-milliméterezni akarsz akkor javaslom ülj repülőre és irány Kubinka,ott lemérheted pontosan azt az egy megmaradt proto példányt.
De ha mész előtte szólj nekem is!:)
Wespe 11338 2008. november 22. 22:28
Válasz erre
te is megépítenéd gondolom 1/35 be
Wespe 11337 2008. november 22. 22:26
Válasz erre
A t55 z tengely eredetibe lett lemérve
Némo 11336 2008. november 22. 22:22
Válasz erre
Azt még elfelejtettem hogy van egy példány ami T-34 alvázra épült.
Szerintem a méréseid rosszak.
Azok a rajzok tuti hogy nem 100%-osak.

Vedd alapul a Tamiya T-55 alvázát és Z tengelyeit.
Én a trumpeter T-54A alvázát szándékozom erre a járműre beáldozni.
Wespe 11335 2008. november 22. 22:16
Válasz erre
tudom ezek megvannak sőt fel is vannak nagyítva 1/16 os méretre de szerintem a 54-55 ös z tengelye rövidebb a mérések szerint,ill.amiből kijön a z tengely "nem tudom a pontos nevét"az sem tiszta számomra a nézeti rajzok szerint
Némo 11334 2008. november 22. 22:09
Válasz erre
A tipp helyes.
A T-44 prototipus alvázára építették a Su-101 páncélvadászt,több különböző löveggel.
Majd ennek az alvázára tervezték/építették a T-54-est.
Ezért a legegyszerűbb ha az ilyen részleteket a T-54-esnél keresed,és mivel a T-55 a T-54 némiképp módosított változata így szerintem a Z tengelyek nagy valószínűséggel egyezést mutathatnak.
A Su-101-röl 1/35-ös rajzokat találhatsz a neten,de ott is csak az alváz és a felépítmény van.
Wespe 11333 2008. november 22. 21:41
Válasz erre
Elsősorban a futoműre:Z tengelyre.láncfeszítő ill a kihajtóműház.annyit tudok h a t-44 es hez van köze
Némo 11332 2008. november 22. 21:20
Válasz erre
Mi az amire kíváncsi lennél a Su-101-el kapcsolatban?
páncélos 11331 2008. november 22. 20:46
Válasz erre
Na annak örülök, hogy légvédelmi cuccok is vannak. Én amikor utoljára arra jártam nem találkoztam csak egy KUB rakéta makettel, az alakuló téren, a lövegcső fordítás, meg egy lakó miatt volt, de még akkor amikor televolt T-55-el, ma már nincs egy darab sem.
Wespe 11330 2008. november 22. 20:46
Válasz erre
Szia Mátyás

Su-101 ügyében tudtál valami hasznos infót találni,sajna hívni nem tudlak egyenlőre.

Kiss Gabi
juge75 11329 2008. november 22. 16:15
Válasz erre
A technika már ott van, legalábbis tárolva.
A volt légvédelmi (kiképző központ is volt)laktanya per pillanat (menekültek)bevándorlók számára lett megnyitva.
Valami idióta politikus el fordítatta az összes eszköz lövegét, mert szerinte pont a nagytemplom és a háza felé nézett, veszélyben érezte magát. Ez komoly, nevessetek nyugodtan!
páncélos 11328 2008. november 22. 14:04
Válasz erre
Elnézést lemaradt, hogy a BMP-3 alvázán kialakított műszaki változat a BREM-L.
páncélos 11327 2008. november 22. 14:02
Válasz erre
Sulyid!

A kérdésedre kérdéssel válaszolva, mit nevezel BMP szériának?
Ha a BMP mint gyalogsági harcjármű a kérdés, akkor létezik belőle BMP-1, 2, 3.
Mint nevéből is kiderül gyalogsági harcjármű. Elsősorban gépesített lövész alakulatok és a harckocsizó csapatok támogatására használják (használták).
Műszaki mentő változatainak csehszlovák gyártmánya a VPV, az egykori szovjet változat a BREM-2.
Sulyid 11326 2008. november 22. 12:55
Válasz erre
Sziasztok a BMP szériának milyen változatai vannak/voltak?És milyen célokra használták öket?
Kockabob 11325 2008. november 21. 23:09
Válasz erre
Sziasztok
Ez most jelent meg www.gamechannel.hu/cikk/hirblock/steelfurykharkov1942csuszikdemarbearanyozodott azoknak akik esetleg virtuálisan is vezetnék ezeket a HK- kat.
Wespe 11324 2008. november 21. 21:34
Válasz erre
Sziasztok!
T-34/76 modell 1942 futógörgő érdekelne a trunpitól 1/16-ba persze csak kölcsönbe másolni,ha valaki tud segíteni megköszönném.Nem maradnák adós.
páncélos 11323 2008. november 21. 21:30
Válasz erre
Gaunt!

Ha a múzeum 2db AM-ét is beleszámoljuk akkor kb. 10-12db maradt összesen.

Juge 75!

Miért nem az egykori légvédelmi laktanyában lesz?
A technikát honnan viszik oda?
gaunt 11322 2008. november 21. 20:38
Válasz erre
hali!

T-55-ösből hány túlélő van az országban? Úgy értem kiállítva vagy magánkézen.
PanczelMatyas 11321 2008. november 21. 15:15
Válasz erre
Szia Juge 75!

Van egy rossz hírem... T-55-öst nem találsz. Gvozdgyit, PT-76, T-72, etc azt még igen, s puhatestűeket. Csak sok időd legyen ;)

TANKOK! matyi
juge75 11320 2008. november 21. 07:28
Válasz erre
Üdvözletem mindenkinek!
A jövő hét végén légvédelmi ezred találkozó lesz Kalocsán, Sz-60-al vaklőszerrel lőni is fogunk.
A volt harckocsizó laktanyában lesz megtartva ez a része, ami raktárbázisként is szolgál.
Megpróbálok fényképeket készíteni a tárolt technikákról is! Azt hiszem T-55, Gvozgyika,
lövegek,stb van ott nagy számban.
Tibor 11319 2008. november 19. 15:21
Válasz erre
Muzzy!
Okosabb lettem.
Hálából, ha nem ismernéd:
tankmuseum.ru
Tibor
Muzzy 11318 2008. november 19. 14:13
Válasz erre
Kedves Tibor!
Elég régen olvasom a Makettinfót, és látom, Te nem régen csöppentél bele az itteni dolgokba. Jóval korábban valaki felvetette, mit rövidít az ISzU. Én akkor hasonlóan a Te mostani hozzászólásodhoz, (meg ismeretekhez) kifejtettem ebben a topikban, hogy lehet az is a rövidítése. Akkor kaptam hideget, meleget, és belátom nem volt igazam, és akkor ezt közzé is tettem. Tény, hogy a SzaU valóban Szamohodnaja Usztanovka-t jelent. Viszont az ISzU az ISZ alvázára épült SzaU-t jelenti. Az alap különbség az ISzU-152 és a Szu-152 között hogy míg az előbbi az ISz alvázra, addig a SzU-152 KV alvázra épült (egy görgősorral kevesebb). Azonban az is igaz, hogy az 152-es löveg nem igazán rendelkezett megfelelő páncélromboló lőszerrel, de a hagyományos romboló töltet kinetikai energiájánál fogva elegendő volt egy német nehézpáncélos harcképtelenné tételére (nem kilövést írok szándékosdan) ezért előszeretettel alkalmazták ebben a szerepkörben is.
Muzzy
Tibor 11317 2008. november 19. 13:53
Válasz erre
T. Muzzy!
O.k. megegyeztünk.
Ennek ellenére az a véleményem, hogy az ISZ és ISZU betűszavak a harckocsiknál nem Sztalin nevéből erednek, hanem valami olyasmi, mint a 1246 h.sz.-ban gaunt írt. T.i.: Rákerestem néhány orosz nyelvű web lapra, ami orosz harjárművekkel foglalkozik és azokon rendszeresen fordul elő a szamohodnaja usztanovka kifejezés.
Üdv.: Tibor
Muzzy 11316 2008. november 19. 11:54
Válasz erre
Kedves Tibor!
Én is ebben a tudatban voltam sokáig! Hogy nincs a nyomtatott nagy I és J között különbség. Azonban szombaton ez felmerült, és hazamenve feleségem rádöbbentett, hogy a kivétel erősíti a szabályt! Direkt rákjerestem szótárban József fordítására, és bizony I vel írják és nem J-vel. A szótárak pedig jelölni szokták. Például a Jódot oroszul is J-nek írják, de a Józsefet I-nek (Ioszif).

Gaunt!
Köszönöm a keddves megjegyzésed, de már korábban elnézést kértem ez ügyben!

Muzzy
ged 11315 2008. november 18. 23:42
Válasz erre
Szuper, kétszer is elment, na a lényeg az, hogy az i a tükrözött latin n a j meg nagyon hasonlít hozzá, csak van rajta egy kis kalap:)
ged 11314 2008. november 18. 23:38
Válasz erre
i: и és j: й között van különbség, nem ugyanúgy írják.
ged 11313 2008. november 18. 23:38
Válasz erre
i: и és j: й között van különbség, nem ugyanúgy írják.
juge75 11312 2008. november 18. 21:03
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm, Mátyás!
juge75 11311 2008. november 18. 20:28
Válasz erre
PanczelMatyas 11310 2008. november 18. 20:23
Válasz erre
És Juge75!

A tankokról tudok nyilatkozni: elöl fehér (korábbi), illetve zöld (későbbi) a helyzetjelző az infra miatt, hátul piros, mert figyelemfelhívó.

TANKOK
PanczelMatyas 11309 2008. november 18. 20:21
Válasz erre
Gaunt!

Látom, nem tudlak szavakban meggyőzni; nem is kívánlak, nézz meg pár fotót, s megkapod a válaszokat. (Bocsi, csak jelen helyzeteben nem tudok képet küldeni.)

Szia Juge75!

Részedre két dolgot javasolnék:
1. nézz körül a golyóstollak piacán, én ott már találtam megfelelő darabokat (biztosan van a bungidban elfekvőben...);
2. ha van ismerősöd egészségügyi vonalon, akkor keress ún. perkutáv, avagy intravénás kanült. A zöld 1,3- a szürke 1,8 mm átmérőjű. Kiváló alapanyagok.

TANKOK! matyi
gaunt 11308 2008. november 18. 18:18
Válasz erre
ISzU az véletlenül nem Isztrebityelnaja Szamohodnaja Usztanovka?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.