/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256.
juge75 14534 2010. január 13. 17:08
Válasz erre
20237246
20237246
20235936
20235936
20236162
20236162

Milyen jól jött volna például Megyernél! :-)
Megtaláltam a Bólyain valamikor régen kiállított, sebesültszállító BTR-152-est.
romeo 14533 2010. január 13. 15:37
Válasz erre
zil135_panorama1
zil135_panorama1

Nagyon sok jó keceli fotó itt: karpat-medence.hu/keptar/index.php
Miggyuri 14532 2010. január 13. 15:23
Válasz erre
Az egyik környékbeli patakon készítenek hidat, mert elvitte a víz. Addig ideiglenes hídat"vet". Ha jól hallottam.
Megígérték, ha éppen vetés lesz, szólnak, készíthetek videót.
Ez honvédségi jármű vagy vmi élelmes maszek? Nem nagyon találtam rajt azonosításra alkalmas számokat.
Miggyuri
T-72AV 14531 2010. január 13. 15:19
Válasz erre
az új hídépítő zászlóalj manapság már mindent álcáz a magyar honvédség
páncélos 14530 2010. január 13. 14:41
Válasz erre
Igen, ez egy BLG.
De mit kezd vele egy tüzéptelep?
Miggyuri 14529 2010. január 13. 14:10
Válasz erre
t1
t1
t2
t2
t3
t3
t4
t4
t5
t5
t6
t6
t7
t7
t8
t8
t9
t9
t11
t11
t12
t12

Tegnap a vasvári tűzépen találtam ezt a járművet. Egy hídvető, ha igaz. Készítettem pár képet.
Miggyuri
Kalóz 14528 2010. január 13. 13:33
Válasz erre
Ha valakit érdekel, letöltöttem egy videót a soktornyú szovjet harckocsikról, csekély 468 Mb.
Kalóz
Laac 14527 2010. január 13. 11:53
Válasz erre
Szia Jimboa!
Egy kis pontosítás, ha megengeded.
A, GTMU alváz SZPR-1 rádiógyújtó zavaró állomás volt valaha (de ezt Juge75 kolléga is frappánsan tudta)
B, MTLBU alváz R-330P (PIRAMIDA) URH rádiózavaró állomás volt valaha (ezt is többen pedzegették, de így helyes)
Udv: Laac
mykman 14526 2010. január 13. 11:21
Válasz erre
Sziasztok !

Keresek 1:35-ös T-34/85 ös dragon szemenkéneti lánctalpat , minden megoldás érdekel.
romeo 14525 2010. január 13. 09:45
Válasz erre
Jimbobá 14524 2010. január 13. 09:27
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek...
Lassan kész az új oldal, és már csak a több mint 3000 képet kéne feltölteni.

Üdv,
Ádám
páncélos 14523 2010. január 13. 08:43
Válasz erre
Akkor újra, mert valami összevisszaság történt a továbbítás folyamán.

A GT-MU
B R-330 (MT-LBu alváz)
C VT-55A
D BTR-152
E SZNAR-10 (MT-LB alváz)
F JVBT-55A
G R-142 (GAZ-66)
romeo 14522 2010. január 13. 08:34
Válasz erre
páncélos 14521 2010. január 13. 08:31
Válasz erre
jimbobá!

a. gt-mu
b. r-330 (mt-lbu alváz)
c. vt-55a
d. btr-152
e. szár-10 (mt-lb alváz)
f. jvbt-55a
g. r-142 (gaz-66)
romeo 14520 2010. január 13. 08:24
Válasz erre
romeo 14519 2010. január 13. 08:23
Válasz erre
F1 +F2: JVBT-55A darus vontatóharckocsi
romeo 14518 2010. január 13. 08:22
Válasz erre
A "D" fotón a BTR-152K páncélozott szállítójármű látható.
romeo 14517 2010. január 13. 08:21
Válasz erre
Üdv Jimbobá!

A "B" fotón az MT-LBu R-330P elektronikai URH zavaróállomás látható.
romeo 14516 2010. január 13. 08:20
Válasz erre
Üdv Jimbobá!

A "B" fotón az MT-LBu R-330P elektronikai URH zavaróállomás látható.
juge75 14515 2010. január 13. 02:27
Válasz erre
"A"-képen GT-MU alvázon telepített tüzérségi korai rádió-gyújtó, Szpr-1 látható.
Feladata az ellenséges lövedékek, rakéták rádiógyújtóinak levegőben, saját csapatok előtt biztonságos távolságban való elműködtetése.
rittal 14514 2010. január 13. 02:07
Válasz erre
A J képen lévő ZIL-131 csak tipp R-161 esetleg a modernizált R-1406
rittal 14513 2010. január 13. 01:09
Válasz erre
A SNAR 10 technikai és hazai hadrendi alkalmazásáról ismer valaki bővebbet? (én csak annyit tudok hogy tüzérségi radar)

köszi:
rittal
rittal 14512 2010. január 13. 01:06
Válasz erre
Szia!

I: Kabina-66 rádiólokátor
G: R-142 rádióállomás (GAZ-66 + DF-1 típusú kabinban)

üdv: rittal
Jimbobá 14511 2010. január 12. 22:57
Válasz erre
F1

Más a neve a kis illetve a nagy darús VT-k közt?
F1
F2
F2
G
G
H
H
I
I
J
J

Ez az utolsó adag. Örök hálám!
joci232 14510 2010. január 12. 22:41
Válasz erre
Sznár 10 mozgó célfelderítő lokátorállomás
joci232 14509 2010. január 12. 22:40
Válasz erre
E: nagyítás és jobb oldalon a típustábla:D
Jimbobá 14508 2010. január 12. 22:38
Válasz erre
D

A zárt tetős BTR-152-nek van külön jelölése?
D
E
E

Újabbak
Jimbobá 14507 2010. január 12. 22:25
Válasz erre
A
A
B
B
C

Ez tolólap nélkül is VT-55?
C

Sziasztok!
Újra van időm képeket mazsolázni, ehhez kérném felbecsülhetetlen segítségeteket. Megint csak van pár pontosítandó típus, köszönöm előre is. Az új oldal gőzerővel készül.
Lesz még pár...
romeo 14506 2010. január 12. 22:01
Válasz erre
VT-55A  MH
VT-55A MH

vt-55a
romeo 14503 2010. január 12. 21:20
Válasz erre
zu-23-2
zu-23-2

Üdv!
Jimbobá 14502 2010. január 11. 09:00
Válasz erre
Köszönöm!

Azt hiszem az alváz/járműcsalád lesz a nyerő, én is azon gondolkoztam.

Rendes, igazi ék kéne számítógépes grafikai munkákhoz.

Köszi, Ádám
páncélos 14501 2010. január 11. 08:20
Válasz erre
Jimbobá!

Segítség #1: elég sok a kép, valahogy kategorizálni kéne, nagyon örülnék pár tippnek..
Segítség #2: nincs valakinek MH-s trikolór ékje, grafikai munkákhoz? Hálás lennék.

1. Pl. fegyvernemek szerint, lövész harckocsizó, tüzér, műszaki…stb.
Vagy láncos és gumikerekes, láncoson belül fegyverzettel ellátott és műszaki vontató, illetve még egy variáció: azonos alváz szerint T-55, T-55A, T-55AM, VT-55A, JVBT-55A és BLG-60M, BLG-67 egy album és így tovább, BMP, BRM-1K, VPV…stb.
2. Milyen ékre lenne szükséged? Fotón jó, vagy egy igazi kellene matrica alapon?
juge75 14500 2010. január 10. 18:14
Válasz erre
Igen, a kép az IWIW-ről származik.
romeo 14499 2010. január 10. 15:58
Válasz erre
hkep064
hkep064

Üdv Juge75!

Találtam egy rétsági fotót, ha jól látom a háttérben Sztrela-1.

forrás: www.retsag.net/tortenet/honved10.htm
juge75 14498 2010. január 10. 05:56
Válasz erre
Ez a hideg belövés.
A ZSU-23-4 Silkán például tartozék egy ábra (táblára kell feltenni), ami a gépágyúkat segített beállítani, ehhez tartozott még egy a csőbe helyezhető rúd.
De itt 4 db egymástól külön lévő 2-2 gépágyúról van szó, ami páronként közös bölcsőben van.
Tankoknál az irányzékot állították, állítják.
National Geographic-on volt egy film, ott is optikailag "lőtték be" az Abrams fegyvereit, illetve irányzékait táblán lévő ábrák segítségével.
juge75 14497 2010. január 10. 05:48
Válasz erre
BRDM1_2P27_Hungary_1973_1v2
BRDM1_2P27_Hungary_1...
BRDM1_2P27_Hungary_1973v2
BRDM1_2P27_Hungary_1...

Hogy mire nem bukkan az ember a neten..!
Magyar BRDM-1, páncéltörő verzió.
antarktika 14496 2010. január 9. 20:54
Válasz erre
A tűzeszközök beszabályozottsága nem pontos megfogalmazás. Itt inkább az irányzótávcső és a párhuzamosított géppuska beszabályozásáról beszélhetünk, hiszen mindent az ágyúhoz szabályoztunk. Maga az ágyút szabályozni, vagy állítani nem lehetett.

A beszabályozás először egy 25 méterre kihelyezett táblára történt, mégpedig úgy, hogy nyitott ékzárnál a csőbe belenézve a táblán lévő keresztre irányoztuk az ágyút a lövegcső elejére felhelyezett szálkereszt segítségével. Ez tábori körülmények között két egyenes fűszál is lehetett. Itt még arra kellett figyelni, hogy a tank oldaldőlése maximum 3 fok lehetett.

Ezután szabályoztuk a TS2B-32P irányzótávcsövet ( T-55A-ról van szó ) egy kulcs segítségével, szintén a táblán lévő jelére kellett állítani.
A PKT géppuska beszabályozást már kivülről, a géppuska csőtorkolatába helyezett optikai eszköz segítségével, illetve a tartóállványának csavarjainak mozgatásával kellett belülről végezni.

Ha véletlenül benne maradt a csőben az optikai eszköz ( pedig pici piros zászlócskával is díszítették a feltűnősége miatt ), akkor lövészeten messze repült...

Az akkori irányzótávcső vonásai alapján távolságot is mértünk, mely egyenlő volt a tárgy magasságának ezerszeresével és az osztva, hogy hány vonás alatt látható. Persze ehhez tudni kellett több tárgy magasságát, pld-ul villanyoszlop az 6 m magas.
Jimbobá 14495 2010. január 9. 20:48
Válasz erre
Sziasztok!

Jó híreket hoztam, illetve segítség is kéne.

A jó hír: az oldal költözik az új helyre, rumcajsz kollégának köszönhetően. Nem lesz több extrás reklám, se Picasa webalbum.

Segítség #1: elég sok a kép, valahogy kategorizálni kéne, nagyon örülnék pár tippnek..
Segítség #2: nincs valakinek MH-s trikolór ékje, grafikai munkákhoz? Hálás lennék.

Előre is köszönöm, és max. egy hónapon belül prezentáljuk az eredményt.

Üdv,
Ádám
MAZHL2005 14494 2010. január 9. 14:40
Válasz erre
Üdv. Édesapám harckocsi-fegyverzet technikusként szolgált, az ő "tolmácsolásából"

Gyakorlott sorálomány ídőszakvégi ( kiképzés ) értékelő lövészetek alkalmával 75-80 %-os eredményességgel ( jó-kíválló ) hajtotta végre lőfeladatát. Ágyúscélok távolsága a tűzmegnyitási terepszakasztól 800-1200 m-ig, géppuskás célok 600-1000 m-ig voltak a célterületen elhelyezve. A tűzeszközök találati valószínűsége függött a beszabályzottság pontosságától. Az ezközöket beszabályzottnak kellett tekinteni
( + - ) 2 vonás beszabályzás pontossága mellett. Egy vonás szögértéke 1 méter magas 1000 m-er távolságra elhelyezett cél rálátási szögével egyenlő.
Visi 14493 2010. január 7. 15:35
Válasz erre
páncélos 14492 2010. január 7. 15:29
Válasz erre
Visi!

A svédeknek az ex-NDK készletéből jutott, BMP-1-el egyetemben.
Igen valóban univerzális vontató, de nálunk nem volt.
Illetve lett MT-LBu, ami ugye magasabb felépítmény és egy görgővel több.
Ebből volt műszaki akadályelhárító, sebesült szállító és tüzérségi vez.pont (1V masinák).
páncélos 14491 2010. január 7. 15:26
Válasz erre
photofile.name/users/igorn/3779618/

Finn Parola tank múzeum
Visi 14490 2010. január 7. 15:20
Válasz erre
Ah! Köszönöm! Igen, ilyesmi képeket láttam én is viszont a kitóduló fekete füstöt sehol nem láttam és ezért kérdeztem hogy hol is van a kipufogója! : ))
Lehet hülyeséget csináltam, mert rátettem a hátuljára egy sárga villogót. Lehet nem kellett volna!
Visi 14489 2010. január 7. 15:15
Válasz erre
Bocs hog ymég mindig ezen lovagolok, de érdekes hogy nem volt nekünk, amikor azt olvastam hogy univerzális vontató és szállítójármű. Nem érte meg tartani, vagy volt helyette más? Még a svédeknek is volt, láttam fényképet!
Persze lehet hogy gumicsonton rágódok! De nekem olyan mint ha lenne valahol idehaza magántulajdonban (A balaton környékén valahol) és ki lehet bérelni. Vagy ez csak kintről vásárolt lehet? ..vagy nem is MT-LB?
A youtube-on a legtöbb felvétel lengyel!
páncélos 14488 2010. január 7. 15:09
Válasz erre
Visi 14487 2010. január 7. 13:07
Válasz erre
páncélos 14486 2010. január 7. 11:31
Válasz erre
Gaunt!

(((A kumulatív gránátról jut eszembe, mennyire volt az pontos a D-10-ből kilőve? )))
Őszintén megmondom, hogy fogalmam sincs. Ez így erős egy kicsit, de az igazság az, hogy élőben soha sem láttam T-55-öst kumulatívval lőni. Lőtéri csökkentettet elemezhetnénk de azt meg minek. (A szakirodalom szerint megbízható precíz, pontos volt, az oktató filmek is ezt sulykolták.)
Érdemes megkérdezni egy-két öreg szakit, hátha 30-40-évvel ezelőtti emlékeik között még a néphadsereg időszakából emlékeznek valamire.
páncélos 14485 2010. január 7. 11:07
Válasz erre
Visi!

Igen.
Szerintem csak minimálisan, az a baj, hogy a neten nézegettem de csak puccparádés tiszta kocsikat találtam felülnézetből. Idehaza meg sima MT-LB nem volt, ugyan találhatsz olyan írást, ahol 30db-ot jeleznek hazánknak, de az mind MT-LBu, ami MT-LB alvázas az a 9K35 (SA-13) volt, és a még meglévő Sznar-10.
Visi 14484 2010. január 7. 10:40
Válasz erre
mtlb
mtlb

Szia!
Ebben a percben néztem be hogy valaki tudja e nekem a választ!
Köszönöm!
Akkor a képen jelzett helyen van? Szerinted összekormozzam körülötte a területet?
lehet az a rész kormos, olajos?
páncélos 14483 2010. január 7. 10:33
Válasz erre
Visi!

Ha menetirány szerint állsz az MT-LB tetején, akkor a motortér fedél jobb alsó sarkán van egy szögletes nyílás. Az alatt van a kipufogó, menethelyzetben nyitva van. Ne téveszd össze a motortér fedél elején a búvónyílások után közvetlenül a köralaku nyílást, az a légszűrőhöz vezeti a kinti levegőt, vízi átkelés esetén egy magasított gomba van ráhelyezve.
De rákereshetsz a JAMZ-238 motorra is a neten.Google ru-n: JAMZ Dvigatel(lágyságjellel a végén).
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256.