/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234.
juge75 13464 2009. október 10. 11:17
Válasz erre
A pu nagyjavításon már át esett.
juge75 13463 2009. október 10. 11:16
Válasz erre
Voltak
juge75 13462 2009. október 10. 11:15
Válasz erre
Ezek a Kalocsai ezred járművei.
romeo 13461 2009. október 10. 10:54
Válasz erre
KUB-SzURN (1)
KUB-SzURN (1
KUB-SzURN
KUB-SzURN

KUB SZURN modernizáció előtti állapot (Kecskemét).
Grande 13460 2009. október 9. 22:20
Válasz erre
bmp3-01
bmp3-01
bmp3-02
bmp3-02

... és két érdekes tesztfotóra bukkantam egy Trumpeter fun site-on. Szintén BMP-3 témában.
Grande 13459 2009. október 9. 22:18
Válasz erre
3_533267
3_533267
dsc_3067
dsc_3067
dsc_3069
dsc_3069
dsc_3070
dsc_3070
dsc_3071
dsc_3071
dsc_3072
dsc_3072
dsc_3073
dsc_3073
dsc_3075
dsc_3075
dsc_3076
dsc_3076
dsc_3080
dsc_3080
dsc_3081
dsc_3081

Ha nem működik a link, itt vannak a Trumpeter BMP-3 fotók.
Grande 13458 2009. október 9. 22:14
Válasz erre
Trumpeter BMP-3 fotóriport az armorama.com-on

armorama.com/modules.php
gaunt 13457 2009. október 9. 20:36
Válasz erre
Még az is lehet. Azért remélem senki nem került a lánctalpak alá. Én azért gondoltam műszaki hibára, mert a többi páncélos megy tovább, nem forgatják a tornyot célpontot keresve. Ebbe beleillik az elbambult vezető is. Egyébként van egy harmadik kép is, ott a 315-ös már nincs a képen, a 316-os pedig éppen halad tovább.
juge75 13456 2009. október 9. 20:29
Válasz erre
Lehet, hogy elbambult a vezető.
juge75 13455 2009. október 9. 20:28
Válasz erre
Sajnos, a kormánynak (mármint a harckocsiénak) semmi baja nem volt.
Egy másik kormánnyal voltak gondok, akihez a harckocsi tartozott.
gonoszka 13454 2009. október 9. 18:53
Válasz erre
Szia bocs hogy csak most írok de egész héten kész voltam.Az Akácia rendelkezett toronymeghajtással.Az irányzó tudta irányítani a tornyot és a lövegcsövet.Ehhez le kellet csukni a vezető búvónyílását és a motor fordulatának 2000 nek kellet lennie.Akkor mozgott a torony jobbra, balra elég gyorsan.De ez olyan rendszere volt a taracknak amire nem igazán volt rendszeresítve mert ennek az igazi feladata a meglepetésszerű támadás volt.Ezért volt közvetett irányzású.Mi nem láttuk a cél amikor lőttünk.Nekünk az úgynevezett "masina" számolta ki és mérte be a célt és mi ez alapján számoltuk ki kórdinátákat és a szerint lőttünk.
gaunt 13453 2009. október 9. 13:14
Válasz erre
Igen, ez elképzelhető. Talán valakinél molotov koktél volt?
Én még egy dologra tudnék tippelni, lehet hogy nem is szándékos volt, kormányműhiba is okozhatta.
Visi 13452 2009. október 9. 08:36
Válasz erre
A már 44-45-ben megtanult, jól bevált, és németeken sikeresen alkalmazott orosz technikát alkalmazta! Az eltaposást!
Gondolom sikerrel, mert a 2. képen látható ember tömeg arra utal hogy maradtak csehek a romok alatt! : ((
gaunt 13451 2009. október 8. 17:24
Válasz erre
t62_1

t62_1
t62_1
t62_2

t62_2
t62_2

Hali!

Ezekről a képekről tud valaki valamit? Nagyon kíváncsi lennék miért ment neki az épületnek a T-62-es. Csak azt tudom, hogy a kép '68-ban készült a prágai tavasz elfojtásakor.
antarktika 13450 2009. október 8. 15:01
Válasz erre
A festése alapján múzeumi.
Miből gondolod, hogy pakisztáni?
sulyid 13449 2009. október 8. 14:09
Válasz erre
Szép kis képek type 69-esről.www.primeportal.net/tanks/djiti_power/t-69/A festése alapján szerintem pakisztáni a dög.
páncélos 13448 2009. október 8. 10:03
Válasz erre
A helyszín Magyarország:

fotki.yandex.ru/users/robertsz/album/6889/
romeo 13447 2009. október 7. 22:01
Válasz erre
Üdv Kojak!

Csak ezt az egyet kaptam.
kojak 13446 2009. október 7. 21:56
Válasz erre
Szia Romeó!

Vannak még fotóid hasonló oktatóeszközökről?

Üdv kojak!
csanyiati 13445 2009. október 7. 20:37
Válasz erre
Nincs valakinek olyan ismerőse, aki BEZENYÉN volt radaros? Fontos lenne! Köszi
romeo 13444 2009. október 7. 16:20
Válasz erre
Üdv Gonoszka!

Az Akacija rendelkezett elektromos toronyforgató berendezéssel, vagy csak kézi meghajtás volt?
Köszi!
romeo 13443 2009. október 7. 16:18
Válasz erre
Ez így tökéletes, köszönöm!
juge75 13442 2009. október 7. 08:47
Válasz erre
Töltő lécben (nem tárban) 4 darab 57mm-es lőszer volt (28,5kg együttes tömeg).
Teljes javadalmazás 300db, ebből töltőlécben tárolva 248db a többi a lövegbölcső (torony) padlózat alatti tároló rekeszekben.
A szervók (hidro motorok) meghibásodása esetén kézzel is lehetett vertikálisan (célhelyszög szerint -5 foktól +85 fokig) és horizontálisan (Oldalszög szerint 0-360 fokig) mozgatni a tornyot és az ikerlövegeket.
Bizonyos alkatrészei, fődarabjai teljesen azonosak az Sz-60-as löveggel, abból fejlesztették ki Sz-68 néven, elektromos elsütő berendezést is kapott, amit meghibásodása esetén kézi üzemben is működtetni lehetett.
A torony hátulján lévő hüvelykosárba szállítógumi szalag rendszer vitte az üres hüvelyeket és töltő léceket.
A toronyban öt fő volt, bal és jobb oldali töltőkezelő, mögöttük az irányzók és a löveg parancsnok.
romeo 13441 2009. október 7. 08:04
Válasz erre
Üdv Juge75!

Szükségem lenne egy kis pontosításra ZSZU-57-2-vel kapcsolatban.
-a gépágyűk vizszintes és függőleges mozgatása elektrohidraulikus volt + kézi
-a lőszer adagolása tárakból történt 5 db 57mm lőszer, ezeket a 2 töltőkezelő cserélte
Ez így jó?

Köszi!
gaunt 13440 2009. október 6. 21:39
Válasz erre
Romeo!

Teljesen reménytelen. Banánköztársaságunkban a politikusok soha nem fognak elfogadni olyan dolgokat ami ténylegesen hasznos is lenne, nekik csak az a fontos, hogy ők gazdagodjanak. Lásd currus zrt "fejlesztéseit". Nevetséges mind. Vagy ott volt a Gripen ügy. Az F-16 100x jobb gép, még azok is amiket az amcsik felajánlottak. Nem azokat vettük.
juge75 13439 2009. október 6. 20:46
Válasz erre
Hát igen, ők nem engedték a hadi üzemeiket tönkre tenni!
Sőt!
Fejlesztenek és exportálnak is!
romeo 13438 2009. október 6. 19:50
Válasz erre
98mm aknavető
98mm aknavet
GA-40 40mm gránátvető
GA-40 40mm gráná...
KRAB 155mm
KRAB 155mm
KRAB 155mm (1)
KRAB 155mm (1
LANGUSTA 40x122mm.
LANGUSTA 40x122mm
LANGUSTA 40x122mm. (1)
LANGUSTA 40x122mm. (...
LOARA
LOARA
LOARA (1)
LOARA (1
MID
MID
PT-91
PT-91
TUR-3
TUR-3
TUR-II
TUR-II
ZUBR
ZUBR
PZL SOKOL
PZL SOKOL
POPRAD
POPRAD

Néhány eszköz a lengyel hadiipar termékei közül.
Érdemes lenne elgondolkodni a magyar - lengyel haditechnikai együttműködésen.
Tyimosenko 13437 2009. október 6. 17:58
Válasz erre
Hello,

Igen, lehet hogy T-34 volt. Valoban, 2 hajtomu volt rajt. Vajon hol lehet most tartalekban?...
romeo 13435 2009. október 6. 17:09
Válasz erre
grom_01
grom_01

Ja, a lengyel GROM is jó lenne!
juge75 13434 2009. október 6. 17:00
Válasz erre
Régen, itt Szolnokon a Tisza ligetben volt egy T-34-es, ami eltünt.
Úgy tudom, arra lett két (mig-21) hajtóműves felépítmény építve..
juge75 13433 2009. október 6. 16:56
Válasz erre
Neked van rá pénzed, Romeo?
Mert az országnak, pláne a hadügynek per pillanat nincs.
A Lengyel Grom verzióval jobban járnánk.
romeo 13432 2009. október 6. 16:52
Válasz erre
Akkor kellett volna venni! Azon kevés hadsereg közé tartozunk, amelyik nem rendelkezik vállról inditható légvédelmi rakétával!
juge75 13431 2009. október 6. 16:39
Válasz erre
Tyimosenko 13430 2009. október 6. 16:21
Válasz erre
Az olajipari muzeum, aminek amugy van egy jo asvanyanyag es olajipari modellkialliatasa is, Zalaegerszeg teruleten van. Kozep-Europa legnagyobb ilyen temaju muzeuma, jopar szenzacios, vilagszinten is nagyon ertekes kiallitasi anyaggal. Az egesz orszagban szerintem kimagaslo jelentosegu muzeum - kene hogy legyen, de megcsak nem is nagyon ismert. Es a 80as evek ota semmi allagmegovas gyakorlatileg nincs, rohad szet minden, de legalabb megvannak a cuccok...Van par makettezo szemmel is erdekes ellatojarmu, lanctalpasok is.
Ismerem egesz jol a kilallitast, van par szetrobbant kitoresgatlo, meg a zsanai gazkitores targyi emlekei es egy kis emlekmu, de nem emlekszem, hogy azt olvastam volna ott, hogy harcjarmuvet vagy raketat vetettek volna be. Majd legkozelebb ha megnezem, akkor majd ezt feltetlenul csekkolom.

Amugy gazkitores volt 90es evekben is, Nagylengyelben, ez Zalaegerszegtol 10 km. Akkor ezt azzal a T-55 alapra szerelt mig-hajtomuvel fujtak el, amit ha jol tudom Kuvaitban is hasznaltak a magyar "olajtuzoltok". Ez erdekes elmeny volt, a kitores utan egesz Zalaegerszeget elboritotta a gazszag, merokocsik cirkaltak a varosban, szerintem ki kellett volna telepiteni a varost, de a polgarmester es a vezetok nem mertek, csak Nagylengyelt es a kozeli falvakat. Egerszegiek biztos emlekeznek erre az esetre.
romeo 13429 2009. október 6. 16:15
Válasz erre
In total 43 missiles were launched from the SA-16 GIMLET system at the Bøezina air defence firing range. The system is higly effective weapon.

Ezt a csehek írták az IGLA-ról, mi meg csak úgy kivonjuk a hadrendből, döbbenet!
HUJBI 13428 2009. október 6. 15:43
Válasz erre
volt, Füzesgyarmaton, ha jól emlékszem. az egy jó darabig ott árválkodott magában. egyébként az öböl tüzeket eloltó Big Wind-ről is mindenhol azt írják, hogy kanadai. :(
romeo 13427 2009. október 6. 15:23
Válasz erre
03
03
01
01

Üdv!

A győri légvédelmisek IGLA lövészete csehországban (angol nyelvű szöveg).
link: www.army.cz/scripts/detail.php
Visi 13426 2009. október 6. 13:38
Válasz erre
...most elbizonytalanítottál, nem tudom volt-e másik gázkitörés is kis hazánkban! De a csonk az biztos hogy egy gázkitörés helyszinéről volt és emlékszem az eldeformált fémre! Lehet!
gaunt 13425 2009. október 6. 13:30
Válasz erre
Romeo!

Ez nem orosz, hanem ukrán! A ruszkiknak ott a BTR-90, ami sokkal jobb az ukránok bármely tervezeténél. Fegyverzete: 30mm 2A42, PKT, Konkursz indító, és még egy 30-as gránátvető. Páncélzata elölről véd a 14,5 mm-es géppuskák ellen, ami a BTR-3U-ról nem mondható el. És mellesleg 510 LE-s motorja van.
páncélos 13424 2009. október 6. 13:29
Válasz erre
Én nem emlékszem rá, mert régen volt, de pár éve olvastam róla, és a Magyar Rendőrben egy nagyon rossz minőségű fotó is van, az Akáciáról, amelyeik lelőtte. Igaz az újság szerint rohamlöveg, de ez már nem számít. Egyébként biztos vagy benne, hogy a zsanai gázcsonk, nem a zalai olajfúrások egyik részének bemutatása?
Visi 13423 2009. október 6. 12:33
Válasz erre
Bocsánat, de Zalaegerszeg mellett valahol van egy szabadtéri bányász múzeum, ahol ki is volt állítva ez a lerobbantott gázcsonk... ott azt írták hogy egy kiskatona lőtte le válról indítható rakétával, ott még a neve is szerepelt és hogy hány nap eltávot kapott a jó munkáért! Tizenéves lehettem mikor ott jártunk a 80-as években, onnan emlékszem, mert még viccelődtek a felnőttek azon hogy mekkora jutalmat kapott. Persze lehet hogy igazad van, de én így emlékszem!
páncélos 13422 2009. október 6. 12:29
Válasz erre
Visszakanyarodnék egy kicsit az Akáciához!

Gondolom, kevesen tudják, és talán itt még nem írtam le korábban, hogy egy alkalommal Magyarországon érdekes feladattal volt használatban egy szovjet 2Sz3M Akácia.
1979.01.30.-án a zsanai gázkitörésnél egy ilyen eszköz lőtte le a gázcső, sérült záró részét.
Akit érdekel a történet az a Néphadsereg és a Magyar Rendőr 1979 februári számai valamelyikében, talál róla írást.
páncélos 13421 2009. október 6. 12:16
Válasz erre
Petibá!

A 70-es évek végén biztosan nem.
A BMP-1-es első darabjai 1978-79-ben érkeztek az országba, majd lettek rendszerbe állítva Szombathelyen.
Tata 1986-tól állította hadrendbe a BMP-1-est.
Nem tartom kizártnak, hogy 1db járt, sőt hallottam is róla, de csak mutatóba, a 80-as évek végén.
romeo 13420 2009. október 6. 10:26
Válasz erre
moduls3zs
moduls3zs

Üdv!

Orosz ötletek BTR-80 modernizációhoz.
Petibá 13419 2009. október 6. 09:25
Válasz erre
Az információim szerint Tata vagy Szombathely kapott egyet anno, még a hetvenes évek végén.
Végülis nem lett rendszerbe állítva.
juge75 13418 2009. október 6. 08:56
Válasz erre
Ebből világosan látszik, hogy Harckocsikon, páncélozott szállító harcjárműveken (PSZH),
Földről gyalogságot fedezve, vagy direkt módon kipufogógáz vagy más légsugár útján juttatható és használható fel.
juge75 13417 2009. október 6. 08:53
Válasz erre
Alkalmazási területeit és módjait magyarázza a köd vető rendszereknek, valamint milyen harci járműveken fordul elő, és ott hol található.
juge75 13416 2009. október 6. 08:50
Válasz erre
Ha figyelmesen elolvasod a szöveget, egy értelművé válik, hogy ködvető berendezésről és nem rendszeresített harci járművekről szól.
páncélos 13415 2009. október 6. 08:26
Válasz erre
Romeo!

BMP-2 sajnos nem volt rendszeresítve.
Az oktató táblák többségét az egykori Csehszlovákiától vagy a Szovjetuniótól kaptuk és csak a szöveg lett magyarosítva, de természetesen előfordul magyar tábla is. Ha hazai lenne a tábla, akkor csak arra tudok gondolni, hogy előre gondoltak, mert tervezve volt (csak jött a rendszerváltás), vagy gondoltak az egykori testvér országokra is.
Egyébként többen látni véltek BMP-2-est magyar színekben, de sajnos az a BRM-1K volt, csak összetévesztették.
romeo 13414 2009. október 5. 21:57
Válasz erre
Köszönöm Petibá!

Én 7 darabról hallottam, amelyek aztán tovább vándoroltak egy afrikai országba.
De ezt csak hallásból!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234.