/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246.
Han 14081 2009. december 4. 17:39
Válasz erre
Üdv!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy az SA-2-ket nállunk mivel szállították? Létezik hogy olyannal mint ami a Trumpeternek van kinnt? ő az: mymodelplace.wbs.cz/tr_00204.jpg Ha igen, akkor ő egy Kraz 260 lenne? Meg ha esetleg lenne valakinek sok jó képe meg referenciája rólla, azt nagyon megköszönném:)
üdv: Han
páncélos 14080 2009. december 4. 16:24
Válasz erre
Gaunt!

Folyamatban van, csak egy kicsit el vagyok havazva.

Romeo!

A probléma nem akkor van igazán, amikor egy eszközt kivonnak, hanem akkor, amikor kikerül a hadsereg rendszeréből. Mert a kettő nem ugyan az. Na onnan már, szinte lehetetlen visszahozni a rendszerbe valamit. Az meg, hogy egy laktanya udvarán áll x technika már nem biztos, hogy a hadseregé. De ha a 2Sz1 esetében így lenne, mondjuk csak központi raktárba tették volna, akkor sem lehetne visszahozni, mert nincs hozzá már 1v masina.
A D-20 önmagában nem rossz technika, a 105 viszont egy agyrém.
gaunt 14079 2009. december 4. 15:21
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Kösz, hogy utánanézel az Ob.167M-nek. Csak most volt időm arra, hogy feljöjjek a makettinfóra. Közben azért találtál valamit?

Romeo!

De jó is lenne! Csak az a baj, hogy banánköztársaságunkban soha nem azt nézik, ami jó. A politikusoknak az a fontos, hogy ők, illetve rokonaik vagy ismerőseik jól járjanak, gazdagodjanak. Nem érdekli őket, ha a nép nyomorog, nincs közbiztonság, stb.
romeo 14078 2009. december 4. 14:48
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Igen, ez szomorú, de Kalocsán még van néhány darab 2SZ1, ezeket kellene helyrepofozni és hadrenbe állítáni, mert szerintem a D-20-as és a beszerzendő 105-ös helyett jobbak lennének.
juge75 14077 2009. december 4. 09:45
Válasz erre
A fennmaradt legendák szerint Borbála/Barbara egy pogány apa nagyon szép leánya volt. Valahányszor az apa hosszabb kereskedelmi útra ment, leányát egy magas toronyba zárta. Az egyik ilyen távollétet kihasználva Borbála, aki már régóta vágyott a keresztségre, kérte felvételét az egyház közösségébe. A Szentháromságba vetett hitének jeleként a torony falába, amelyen addig csak két ablak volt, vágatott egy harmadikat is. Amikor az apa hazatért, meg akarta ölni a lányt, mert annyira felbőszítette, hogy elhagyta ősi hitét. De Borbálának sikerült elmenekülnie: megnyílt előtte a torony fala és megnyíltak a sziklák is.

A hegyek között egy barlangban rejtőzködött, de egy pásztor elárulta atyjának a rejtekhelyet. A pásztor - árulásának büntetéseként - bárányait ganajtúró bogarakká változtatta Isten. De ez sem riasztotta vissza a szigorú atyát, és a bíró elé hurcolta lányát. A bíró szerette volna megfélemlíteni Borbálát, ezért szeme láttára kegyetlenül meggyötörtette a keresztényeket. Ez azonban nem tántorította el hitétől a lányt, imádkozott Istenhez, aki erőt öntött lelkébe, és hogy ne féljen, társnőnek adta mellé Juliannát. Ezt követően a város kormányzója elhatározta, megszégyeníti a kereszténységhez ragaszkodó lányt. Úgy döntött: a piactéren ruhátlanul pellengérre állítja. De Borbála imáját ekkor is meghallgatta az Úr: a földből felszálló köd és az égből leereszkedő felhő beburkolta testét. Végül a bíró fővesztésre ítélte, és ekkor történt a legszörnyűbb: az apa, aki korábban esztelen féltékenységgel óvta leányát, most maga ragadta meg a kardot és fejezte le. Mindezek után a hazatérő apára lesújtott a villám.

A legendák szerint számtalan csoda történt Borbála sírjánál, tisztelete a IX. század végére egész Európában elterjedt. A népi tisztelet a legenda különböző elemeihez kapcsolódik. Így a "hirtelen és készületlen halál'' elleni oltalmazónak tekintik, mivel atyja ezzel bűnhődött gonoszságáért. Ez a magyarázata annak, hogy szentképeken, szobrokon sokszor úgy ábrázolják Borbálát, hogy a kezében áldoztató kelyhet és felette ostyát tart.

Mivel az atyára a villám sújtott le, gyakran kérik Borbála oltalmát a villámcsapás és tűzvész ellen, így lett a viharfellegeket elriasztó harangok - és a harangöntők védőszentje, de neki ajánlották a hegycsúcsokat és az erődítményeket is. A puskapor feltalálása után, azért lett Borbála a tüzérek védőszentje is, mert úgy tekintettek a puskaporra, hogy abban egyesült a tűz és a villám ereje. Mivel Borbála előtt megnyíltak a sziklák, és a hegyekben bujdosott, védőszentjüknek tekintik a hegymászók, akiket útjaikon vihar és villámcsapás veszélye is fenyeget, de ugyanígy a bányászok is, akik a bezártság mellett a sújtólég veszélyében dolgoznak. A torony miatt, amelyben lakott, s amellyel oly gyakran ábrázolják, a régi építőmesterek és kőművesek védőszentje lett.
juge75 14076 2009. december 4. 09:40
Válasz erre
Engedtessék meg, nem a tüzérség, hanem a tüzérek és bányászok védőszentjének, Szent Borbálának a napja.
A hagyomány szerint, a középkori tüzérségnél rendszeresen előfordult hogy felrobbant a cső, ezért imádkoztak Borbálához és életüket a kegyeibe ajánlották.
páncélos 14075 2009. december 4. 08:50
Válasz erre
2Sz1
2Sz1

December 4.
A tüzérek napja.
Egy pillanat erejéig emlékezzünk a magyar tüzérségre és a tüzér bajtársakra.
Mellékelek egy Gvozgyika képet is, ki gondolná, hogy 5 éve már nincs hadrendben…
sulyid 14074 2009. december 3. 20:29
Válasz erre
Panzerbéci 14073 2009. december 3. 18:13
Válasz erre
112176
112176

Ha már témánál vagyunk.
sulyid 14071 2009. december 3. 17:11
Válasz erre
A háttérben meg további t64-esek vannak.
Panzerbéci 14070 2009. december 3. 16:47
Válasz erre
Méghozzá a hazafele igyekvő,Szovjet Dél Hadseregcsoport állományából.
sulyid 14069 2009. december 3. 16:12
Válasz erre
Jimbobá 14068 2009. december 3. 13:43
Válasz erre
DSCF0997
DSCF0997

Sziasztok! Találtam nektek egy kis érdekességet.

Forrás: A honvédelem négy éve, 1990-94, Zrínyi kiadó
páncélos 14062 2009. december 1. 14:55
Válasz erre
gaunt 14060 2009. december 1. 13:31
Válasz erre
Páncélos!

Az objekt-167M (ez lett volna a T-62B)-ről a "Bojevije Masini Uralvagonzavoda - Tanki 1960" című könyvben "olvastam" (az orosz nyelvtudásom finoman szólva hagy kívánivalót maga után). Biztosan ismered te is a könyvet, ha megvan akkor a 168-173 oldal között van róla metszet. Erről a típusról keresek képeket, illetve rajzokat.
Az a baj még, hogy fogalmam sincs megépült-e a 167M.
páncélos 14059 2009. december 1. 08:17
Válasz erre
Gaunt!

Nem igazán értem, vagy nem jól értem a kérdésed, ami a T-62B-re vonatkozik.
Röviden: Karcev csapata megalkotta a T-62 tankot.
Folyamatosan modernizálták, pl. kapott légvédelmi géppuskát...stb. létrejött a T-62A.
Tovább modernizálták, átdolgozták a futóművet, sőt már a T-62-höz terveztek töltő-automatát, de a politikai vezetést nem érdekelte, mert minden figyelmet a T-64 és T-64A-nak szenteltek. Egy bemutató alkalmával Karcev bemutatta az Objekt-167-est azzal, hogy nem egy új harckocsiról van szó, csak a 62-es modernizálásáról. Finoman szólva nem nagyon érdekelte az akkori vezetést, sőt hozzátették, hogy ez nem egy modernizált harckocsi, hanem egy új kocsi, mert egy futógörgővel több van. Új kocsi pedig nem kell, mert arra ott lesz a T-64, ami minden szempontból új és sokkal jobb. Erre (ha a futógörgő db száma ennyire lényeges) a T-62 ötgörgős futóművét átalakították a később rendszerbeállított T-72 futógörgőivel ez az Objekt 166M. A gázturbinás Objekt 167 az Objekt167T. De T-62B-ről nem volt szó, de ha logikát keresel, amit katonai szinten soha sem szabad, akkor nevezheted T-62B-nek. (De csak te magadnak, mert ez nem hivatalos.)
Csatolok két oldalt, a témában. Az első szerintem értelemszerű, a második az UVZ saját múzeuma.

www.mk-armour.narod.ru/2004/02/05.htm
nucl0id.livejournal.com/96754.html
lucky 14058 2009. november 30. 19:10
Válasz erre
Urak!
Elsősorban repülős emberkéket kérdeznék, onnan is a kiszolgáló részről.
An-12-höz milyen APA egység volt/van használatban?
lucky 14057 2009. november 30. 17:25
Válasz erre
feca 14056 2009. november 30. 16:33
Válasz erre
köszönöm mindenkinek a válaszokat!
gaunt 14055 2009. november 30. 15:26
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Látom te nagyon az Uráliak pártján vagy, így szeretnék tőled egy kis segítséget kérni! Az Objekt-167M (T-62B lett volna) ről, esetleg annak gázturbinás változatáról keresek információt és főleg képeket, rajzokat.
páncélos 14054 2009. november 30. 15:11
Válasz erre
Ez egy sima 55-ös tolólappal, torony nélkül.
forum.valka.cz/viewtopic.php/t/41097
+ két kép.
sulyid 14053 2009. november 30. 10:23
Válasz erre
Jó reggelt mindenkinek.
juge75 14052 2009. november 30. 06:24
Válasz erre
HUJBI 14051 2009. november 29. 21:10
Válasz erre
A szlovák nyelv (szlovákul slovenèina a hosszabb forma slovenský jazyk) az indoeurópai nyelvcsalád tagja, azon belül a szláv nyelvek nyugati ágába tartozik. Történelmi elődei az ősszláv, majd az ószláv nyelvek, amelyekből az összes többi szláv nyelv is kifejlődött. Legközelebbi rokonai a cseh és a lengyel nyelv. Három nyelvjárása van: nyugati, középső és keleti (ez utóbbinak egy sajátos, a magyar helyesíráson alapuló írást is kidolgoztak, a szerbiai bácskeresztúri szlovákok is ezen a nyelvjáráson beszélnek, de cirill írással írnak). Szlovákián kívül Csehországban (400 000) és Magyarországon (80 000) található számottevő szlovák népesség, törvényileg elismert népcsoportnak számít a bécsi szlovák kolónia, és élnek szlovákok Romániában is, Nagylak főhellyel, valamint nem jelentős számban Kárpátalján, ezen kívül Észak-Amerikában (300 000). Összesen több mint 6 millió beszélője van a nyelvnek.
Gaben 14050 2009. november 29. 21:08
Válasz erre
buldozerovy_podvozek_t_55_bz_imagelarge
buldozerovy_podvozek...

A kép lemaradt.
Gaben 14049 2009. november 29. 21:07
Válasz erre
Szevasztok köszönöm a felhomájosítást. De ha a T-55 C-t oktatásra használták akkor mire használták a képen látható típust. Gondolom nem talajegyengetésre. :-)
HUJBI 14048 2009. november 29. 21:07
Válasz erre
A csehek (Cseh nyelven: Èe¹i, archaikus cseh nyelven: Èechové) Közép-Európában élő, a nyugati szlávokhoz tartozó népcsoport. Főképp államukban, Csehországban élnek, de kisebb közösségeik kisebbséget képeznek Szlovákiában, Ausztriában, az Amerikai Egyesült Államokban, Brazíliában, Argentínában, Kanadában, Németországban és Oroszországban. Cseh nyelvet beszélnek, melyhez a szlovák nyelv áll a legközelebb. A létszámuk 12 millió fő felett van. Csehországban 2007-ben 10,2 millióan éltek.

A csehek mint népcsoport a 6. század környékén váltak ki az ősi szláv törzsekből és telepedtek le Bohémia, Morvaország és Szilézia területén.

A cseh nyelvet kb. 12 millió ember beszéli a világon, közülük a legtöbben Csehországban élnek. A cseh nyelv a proto-szláv nyelvből alakult ki a 10. században, legközelebbi rokona a szlovák nyelv.
sulyid 14047 2009. november 29. 21:03
Válasz erre
A jugoszláv mint gyűjtőnév megfelel de a volt Jugoszlávia területén sok nemzetség lakott/élt.Szerbek,montenegróiak,horvátok,bosnyákok(boszniaiak),magyarok,makedónok,szlovének...stb(cigányok...).
lucky 14046 2009. november 29. 20:29
Válasz erre
A csehszlovák olyan fajta mint a jugoszláv.
Nem létező.
A smile meg lemaradt...
romeo 14045 2009. november 29. 20:21
Válasz erre
A hadseregeg neve volt Csehszlovák Néphadsereg (CSLA - Ceskoslovenska lidova armada).
sulyid 14044 2009. november 29. 20:06
Válasz erre
Akkor tehát csehszlovákiába csak cseh nemzetiségűek voltak és azokat hívták "szlováknak"(azé kell a zárójel nehogy megsértődjenek már a csehek...)akik tudtak magyarul.Az elmélet helytelen.
lucky 14043 2009. november 29. 20:04
Válasz erre
a szétválásuk előtt csak csehszlovák volt.
A szlovák az a cseh, aki tud magyarul...
sulyid 14042 2009. november 29. 19:01
Válasz erre
Én úgy tudom hogy csak a csehek használták és nem a csehszlovákok.
romeo 14041 2009. november 29. 18:19
Válasz erre
Üdv Gaben!

A harckocsit a csehszlovák néphadsereg használta harckocsivezetők oktatására.
Gaben 14040 2009. november 29. 18:02
Válasz erre
231bt
231bt

Szevasztok. Egy kis hozzáértő segítségre lenne szükségem.
Az lenne a kérdésem hogy a képen látható T-55c típusú gépet mire is használták pontossan? Mivel fegyverzete nincs.
torpokoska 14039 2009. november 29. 16:25
Válasz erre
t64bv_ujakszembol
t64bv_ujakszembol
t64valamib1_01
t64valamib1_01

A ritkábbak:
páncélos 14038 2009. november 29. 15:15
Válasz erre
Antarktika!

Egy pár kép, ukrán 64-ről, csak neked, csak most:
www.tank-net.org/forums/lofiversion/index.php/t14200-2100.html
páncélos 14037 2009. november 29. 15:08
Válasz erre
Akkor egy kis változatosság, T-80BV, BMP-2, és még sok minden:
vitalykuzmin.net/
tems 14034 2009. november 29. 13:53
Válasz erre
Szia!

Az tiszta, hogy a 64-eseket szovjetek mégiscsak becsülhették valamire, ha a NATO elleni támadás első lépcsőjébe tartogatták és ezért nem küldték harcba olyan jelentéktelen és "gyorsan megoldható" rendcsináló baráti segitség nyújtásra mint ahogy Afganisztánt elképzelték, pláne azt tudván, hogy a direkt beavatkozást a NATO nem meri megkockáztatni.

A kérdésem az, hogy mi alapján biztos az, hogy egyik ott harcoló gárda-hadosztály sem kapott valamelyik T-64 variánsból pár egységet harci körülmények közötti próbára?

Mindezt azért kérdezem, mert a szovjet katonai vezetés is kihasználta a lehetőséget a taktikai eljárások és technikai eszközök tesztelésére.

A légierőnél több tipusnál is történt ilyen, hiszen a harci tapasztalatokat és ezek felhasználását (pl a korszerűsítéseknél ill. a NATO erők ellen) olyan fontosnak tartották, hogy még a technika elvesztésének és esetleges "idegen kezekbe" való kerülésének kockázatát is vállalták.

üdv
juge75 14033 2009. november 29. 12:24
Válasz erre
Kamovos 14032 2009. november 29. 11:54
Válasz erre
Sziasztok!

Ez T-72?
Mert a nevében az van
admin.vitinfo.com.vn/Anh/AnhNoiDung/2008/7/29/tn_MTU-72.jpg MTU-72

Itt találtam!
vitinfo.com.vn/Muctin/Quansu/TBQD/LA44088/default.htm

Üdv: kamovos
gaunt 14031 2009. november 29. 11:22
Válasz erre
Az afgán háborúban csak a T-54,55 és kis számban a 62-es vett részt.

Juge75!

pontos fordítás:
"...a legújabb harckosik nem harcoltak afganisztánban, a T-64 volt a legmodernebb amit teszteltek ott."

Ez egy marhaság, vagy elírás. A legmodernebb a T-62M volt. A T-64,72,80 sosem volt afganisztánban.
juge75 14030 2009. november 29. 09:09
Válasz erre
Máshol meg azt olvastam, hogy egyáltalán nem vett részt a T-64 az Afgán háborúban.
juge75 14029 2009. november 29. 08:44
Válasz erre
The document can be found here Foreign Military Studies Office Publications - THE SOVIET WAR IN AFGHANISTAN: HISTORY AND HARBINGER OF FUTURE WAR?.
The reference too the tanks can be found in the first paragraph of the Soviet Equipment heading and simply states that "...the newest tanks did not fight in Afghanistan and the T-64 was the most modern tank tested there."
Although the T-64 was a better tank than the T-72 it is my understanding that the T-72 did not enter production until a few years after the T-64.
Durva fordítás:
Az okirat tud található itt Külföldi Katonai Tanul Hivatal Közzététel - A SZOVJET HÁBORÚ AFGANISZTÁNBAN: TÖRTÉNET ÉS ELŐJELE JÖVŐ HÁBORÚNAK?.
A hivatkozás túlságosan a tank tud található az első paragrafusban a Szovjet Berendezés fejszövegnek és egyszerűen államok az "...a legújabb tank nem tud harc Afganisztánban és a T-64 a legtöbb modern tank tesztelt ott."
Habár a T-64 egy jobb tank mint a T-72 ez megértésem az a T-72 nem tud belépés termelés amíg néhány évekkel azután a T-64.
juge75 14028 2009. november 29. 08:40
Válasz erre
juge75 14027 2009. november 29. 08:40
Válasz erre
ZSU-23-4V és V1, BMP-1, 2, Bmd, 2S1, 2S3, T-54, 55, 62, 62M, Brdm-2, Sztrela-10, Snar-10, MT-LB, BTR-60, 70, 80.
Ezekről találtam csak képet.
Many new systems were field tested and introduced during the Afghanistan war, but most had been designed and tested prior to the war. The most notable of these were the BMP-2, the BTR-80, the vasilek 82 mm automatic mortar, the self-propelled mortar, the AGS-17, the BM-22 MRLS, the Mi-8T helicopter, the Su-25 ground support aircraft and the ASU-74 assault rifle. Tanks were present, but were not too useful in mountain warfare. Consequently, the newest tanks did not fight in Afghanistan and the T-64 was the most modern tank tested there. Several models of the Mi-24 helicopter gunship were introduced during the war.
Fordítás (durva):
Sok új rendszerek voltak mező tesztelt és bevezetett alatt az Afganisztán háború, de legtöbb lesz kijelölve és tesztelt előzően a háború. A legtöbb jelentős ezek voltak a BMP-2NAK, a BTR-80, a vasilek 82 mm önműködő malter, a self-propelled malter, az AGS-17, a BM-22 MRLS, a Mi-8t helikopter, a Su-25 talaj támogatás repülőgép és az ASU-74 ostromlás puska. Tartály voltak jelenlegi, de voltak nem nagyon hasznos hegy hadviselésben. Következésképpen, a legújabb tartály nem tud harc Afganisztánban és a T-64 a legtöbb modern tartály tesztelt ott. Több modelljei a Mi-24 helikopternek gunship voltak bevezetett alatt a háború.
feca 14026 2009. november 29. 07:16
Válasz erre
Szép reggelt mindenkinek!
Esetleg lenne valakinek T-64 röl valamilyen érdekes festési variációja?Neten nem sok festési kombinációt találtam,inkább csak zöldet találtam,és néhány foltosat.Egyáltalán használták afganisztánban?
sulyid 14025 2009. november 28. 23:59
Válasz erre
A t55am honnan származik?
páncélos 14024 2009. november 28. 23:45
Válasz erre
Antarktika!

Mivel személyesen is ismerjük egymást így bevallhatom élvezet felhúzni téged, mert vizuálisan elképzelem, ahogyan dühöngsz. (Ilyenkor a Matyi arcát is látom magam előtt.)

Én ugyan olyan jól tudom, mint te, hogy majdnem nálunk is rendszeresítve lett, de nem. SAJNOS!
Én is élvezném ha lenne, de nincs.
Remélem ennyi elég volt a 64-es magasztalásából?

(((Lehet, hogy elvakult vagyok ebben a témában, de az dobja rám az első követ, aki nem ugyanezt teszi a 72-essel kapcsolatban. Ugye páncélos?)))
Na jó ezt beismerem.

Na akkor a feketeleves, csak, hogy ne unatkozzunk:
Kb. olyan a 64-est a 72-el összehasonlítani, mint a T-44-est a T-55-el. (Nem, nem elírás. Nem a T-54-re gondoltam.)
Itt is egy harkovi és egy uráli gépről beszélhetünk.
Mit tudunk a T-44-ről? A T-55-ről annál többet.
sulyid 14023 2009. november 28. 22:53
Válasz erre
Jó harckocsi a t-64-es,de NE felejtsük el hogy miért kellett létre hozni a t-72-őt...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246.