/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272.
Sennás 673426 tegnapelőtt 14:24
Válasz erre
Screenshot_20200602-142046_Chrome
Screenshot_20200602-...

Még a kipufogóra azt a visszacsapó"izét" gyártsd le. Azt még gyantából se gyártja senki(?)
sanyi 673417 tegnapelőtt 12:43
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm az infókat! A motor hogy volt kialakítva, hogy tudjon "levegőzni"? Össze volt kötve a búvócsővel, vagy simán a küzdőtérből kapta a levegőt?
Jimbow 673408 tegnapelőtt 00:40
Válasz erre
Sennás 673353 2020. május 31. 16:16
Válasz erre
IMG_20200531_155402_618
IMG_20200531_155402_...
IMG_20200531_155340_853
IMG_20200531_155340_...

Jó képek ha nem is Magyar
Sennás 673327 2020. május 31. 08:06
Válasz erre
Sokol 673245 2020. május 29. 10:15
Válasz erre
Kezdj bele bátran!
Ha rákeresel így angolul a Kazan Higher Tank Command School-ra és az OPVT deep fording/wading equipment fogalmakra, rengeteg anyagot találhatsz az építéshez.
páncélos 673243 2020. május 29. 09:58
Válasz erre
Sok mindent kellene most írnom, de alapból kétféle vízi átkelést kell megkülönböztetni.
Ezek röviden, de nem szakszerűen, hanem érthetően:
Az egyik a légzőcsöves, amikor a motornak és a kezszemnek biztosítod a levegőt, egy szűk csövön keresztül. Ez az 55-nél az egyik prizma (periszkóp) helyére rakod, a T-72-nél az irányzó búvónyílásán van egy külön kisajtó a légző tubusnak. (Ez a gyorsabb módszer.)
A másik egy olyan cső, melyen a kezszem tud ki-be közlekedni a járműből. Ez a T-55 esetében a töltőkezelő búvónyílására, míg a 72-es esetében le kell emelni a teljes parancsnoki kupolát és annak helyére rakják fel.
gaunt1 673236 2020. május 29. 09:37
Válasz erre
Hali!

Komoly feladatra vállalkozol! Szovjet gyártmányú T-55-nél: Levegőcső (2 vagy 3 részes, évjárattól függ), motortérre a hűtők fölé vízhatlan ponyva (1 vagy 3 nyílással, évjárattől függ), kupak az ágyúcsőre, kipufogószelep, géppuska nyílására szigetelés. Cseh/lengyel T-55-nél ugyanez, kivéve a motortérre a ponyva, mert itt volt egy egyszerűbb, jobb megoldás, behajtható fedelek. T-72-nél kb. ugyanez.
sanyi 673223 2020. május 28. 21:19
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan információt keresek, hogy amikor víziátkelést végeztek a T-55, T-72 harckocsik, milyen módosítások történtek? 72-ben van valami átalakító készlet, illetve mekkora meló lenne házilag megcsinálni?
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
Sennás 673179 2020. május 28. 07:42
Válasz erre
1590592172439
1590592172439
1590592157862
1590592157862

Na megmutatom:) a tangóharmónikás BRDM
Sennás 673163 2020. május 27. 17:11
Válasz erre
1590592166511
1590592166511

Kitaláljátok mi a különlegessége ennek a BRDM-2esnek?
Sennás 673103 2020. május 24. 21:51
Válasz erre
juge75 673094 2020. május 24. 20:15
Válasz erre
A csörlő kábelt vagy a jobb, vagy a bal oldalra, a vonófejek egyikére akasztják használaton kívül.
juge75 673093 2020. május 24. 20:13
Válasz erre
A csörlő miatt a hűtőrács előtti taposó lemezek le vannak szerelve /nem férne el/. Amúgy ugyanaz a lökhárító, a csörlő alul, a lökös alatt megy ki és jön vissza /jó esetben/. A motoron van egy csuklós kardán áttétel, amit a fülkéből lehet egy karral ki-be kapcsolni. Ha van csörlő, akkor ehhez kapcsolódik és ez mozgatja.
juge75 673092 2020. május 24. 20:09
Válasz erre
Nem. Az csak egy rögzítő elem középen. Vonórúdhoz.
Sennás 673091 2020. május 24. 19:59
Válasz erre
IMG_20200524_194520_124
IMG_20200524_194520_...

Kösz Gabi! Akkor a kép tetelyén lévő lökhárító kell a csörlőshöz az alsó meg a sima Zilhez?
juge75 673086 2020. május 24. 18:47
Válasz erre
Zil-131A és V korai
Zil-131A és V korai
ZIL-131 alvázak
ZIL-131 alvázak

Amúgy gyártották csörlővel, és nélküle is. Az első lökhárítón belül van két taposólemez, ami egyben sárvédőként is funkcionál, le és felszerelhető 2-2 csavarral.
juge75 673082 2020. május 24. 18:00
Válasz erre
Korai és késői széria létezett. Az NDK mindig elsőnek kapott mindenből a VSZ-en belül. Több képen látható vegyes járgány is!
Sennás 673079 2020. május 24. 17:31
Válasz erre
Screenshot_20200522-142126_YouTube
Screenshot_20200522-...
Screenshot_20200503-211141_YouTube
Screenshot_20200503-...

Amúgy csak az lényeg,a DDR-s Zileken is látom előre felrakva a vontató rudat és azt gondoltam az csak akkor van(fér oda) ha nincs fent a csörlő.
Sennás 673078 2020. május 24. 17:21
Válasz erre
Köszi a választ Laja! Megértettem:) Csak ezen kattogok hogy ott a Bronco és tudjuk precíz makettet gyárt és Ők is úgy adták ki a 131V-t csörlő nélkül. Én ha majd építem majd DDR-est építek és tenni kell rá csak mégis vannak eredeti képek ahol nincs(én nem látok) csörlőt. De jól van az:)
laja 673077 2020. május 24. 15:51
Válasz erre
Szia Gabi!
Én eddig két Zil 131-et építettem. Az egyik A revell platós volt a másik pedig ICM zil 131 kshm felépítménnyel. Mindkettőn van csörlő de nem igazán látható. Mert a lökhárító és a hűtőrács takarja, plusz nem is olyan nagy méretű valami hogy nagyon látszódhatna. Azon a fotón amelyiknél írtad hogy valamit látni vélsz az szerintem a csörlő meghajtó vagy kardán tengely vége vagy annak háza vagy tokja. A többi fotón valóban úgy tűnik hogy nincs csörlő. De ha van sem feltétlenül látszik a fotózások szöge miatt.
Sennás 673076 2020. május 24. 15:03
Válasz erre
Screenshot_2020-05-24-14-54-36
Screenshot_2020-05-...
Screenshot_2020-05-24-13-34-06
Screenshot_2020-05-...
Screenshot_2020-05-24-13-33-53
Screenshot_2020-05-...
Screenshot_2020-05-24-13-44-18
Screenshot_2020-05-...
Screenshot_2020-05-24-13-38-07
Screenshot_2020-05-...
Screenshot_2020-05-24-13-37-12
Screenshot_2020-05-...

És akkor leszerelték?
Ezt ismered(1kép) ez lesz a Trumpi új készlete ezen sincs majd a makettra kiváncsi leszek. De a többi kép ezek nem múzeumiak. De még a felvonunlóson se látok(?)
Nem lehet a "korai" Zil-en nem volt csörlő?
Tudod a Bronco jó pontos cég és Ők se adnak a 131V-hez csörlőt(?)
juge75 673075 2020. május 24. 14:29
Válasz erre
Sennás 673068 2020. május 24. 13:24
Válasz erre
Screenshot_2020-05-24-10-13-43
Screenshot_2020-05-...
3_Screenshot_2020-05-21-21-07-07
3_Screenshot_2020-05...
2_Screenshot_2020-05-21-21-06-51
2_Screenshot_2020-05...
IMG_20200524_095331_196
IMG_20200524_095331_...
Screenshot_2020-05-24-09-55-30
Screenshot_2020-05-...

Érdekes meg értem mit mondasz de ezen láthatod hogy nincs. Ez hogy lehet ez?
juge75 673063 2020. május 24. 12:55
Válasz erre
Mindegyiken volt, ami síma nyerges TZM. Azért, mert nem hajtott a vontatmány.
Sennás 673062 2020. május 24. 12:48
Válasz erre
IMG_20200524_124413_557
IMG_20200524_124413_...

Ez lenne az "eredeti" kép a videóból kivágva. Ott a 2 pót fényszoró között van valami hengeres az elméletileg a "orr csörő" része. Akkor ezen van
Sennás 673048 2020. május 24. 10:14
Válasz erre
Screenshot_2020-05-24-09-55-30
Screenshot_2020-05-...
Screenshot_2020-05-24-09-56-59
Screenshot_2020-05-...
Screenshot_2020-05-24-10-13-43
Screenshot_2020-05-...

Nem tudom Gabesz(?) Ez tuti 3 Zil -131V a nyerges,de ezeken pont nincs. De az is igaz ez egyik sem DDR-s jármű.
juge75 673045 2020. május 24. 09:43
Válasz erre
Ebből a szögből nem. De van mindben.
Sennás 672991 2020. május 22. 12:45
Válasz erre
20200522_124313
20200522_124313

Uraim lát ott valaki elöl csörlőt a Zil orrában?
Sennás 672954 2020. május 21. 13:26
Válasz erre
Nagyon köszi Gábor. Esetleg egy olyan (a 3kép) ahol a ládán latni szemből a feliratot a doboztető belső oldalán. Legyártanám "matricából":)
juge75 672953 2020. május 21. 12:29
Válasz erre
094
094
zil 131 tartozékok és helyeik
zil 131 tartozékok...

Jellemzően ezek.
juge75 672950 2020. május 21. 11:48
Válasz erre
ZIL-157110
ZIL-157110
ZIL-15781
ZIL-15781
ZIL-15795
ZIL-15795

A láda.
juge75 672949 2020. május 21. 11:39
Válasz erre
Sennás 672942 2020. május 21. 09:23
Válasz erre
Screenshot_2020-05-21-09-22-36
Screenshot_2020-05-...

Sziasztok. Olyan fotó véletlenűl valakinek Zil-131V a 9es számmal jelölt "szerszámos ládák" tartalmáról esetleg. Köszönettel Sennás
Sennás 671248 2020. április 9. 19:24
Válasz erre
20200409_191835
20200409_191835
Screenshot_20200406-181130_Chrome
Screenshot_20200406-...
Screenshot_20200406-224721_Chrome
Screenshot_20200406-...

Urak lenne egy tiszteletteljes kérésem.
T-62ből kimaradt 4-6db pótlánctapszem és olyan két tucat kontakt-1 reaktív páncél HA van kimaradva,fel nem használt darabokat.
Keresek átvételre,megvételre.
Köszönettel Sennás

duro06072@gmail.com
Sennás 671246 2020. április 9. 18:54
Válasz erre
Jaj ide meg nem figyelek:) köszi válaszodat ki nem találtam volna.Leleményes
gaunt1 671160 2020. április 7. 13:42
Válasz erre
Egyik sem. Ezek a vasúti szállításnál használt rögzítőelemek. Jégkörmöket sosem használtak szovjet harcjárműveken.
Itt ezen a képen lehet is látni, a 2. és 4. kerék alatt, két lánctag között.
pp.userapi.com/c837335/v837335710/536b0/qdJpEoADgws.jpg
Sennás 671138 2020. április 6. 21:33
Válasz erre
Ja mert a 62en nem ott elől vannak.
Gabesz van olyan képed ahol az fel van szerelve?
Köszi Sennás
juge75 671119 2020. április 6. 19:42
Válasz erre
Sennás 671118 2020. április 6. 19:20
Válasz erre
Az még annyira elől van? Igazad lehet köszi!
mercure47 671117 2020. április 6. 18:59
Válasz erre
Szia!

Szerintem a pót lánctagok tartói (legalábbis az 55-ösön hasonlóan van megoldva).
Sennás 671110 2020. április 6. 17:58
Válasz erre
1586188423417
1586188423417

T-62en itt egy üza tank van ugye? Ezzel van "odafogatva"? Mik ezek a karmok?
antarktika 670810 2020. április 1. 15:42
Válasz erre
Mindkettő üzemanyag betöltésére szolgáló nyílás védőlemeze, vagy páncélja. Az egyik az üzemanyagtartállyá átalakított lőszertárolóhoz, míg a másik a mellső üzemanyagtartályhoz tartozik.
Sennás 670805 2020. április 1. 15:03
Válasz erre
Screenshot_20200401-145419_Chrome
Screenshot_20200401-...
Screenshot_20200401-145241_Chrome
Screenshot_20200401-...

Sziasztok. Segítene valaki. T-62en elől a vezető mellet ott mi van? Ugyan úgy mint a T-54/55-nél a lőszerek? Van ott 2 kis kör bizgentyű kivűl az "szellöző"? Köszönet
Miggyuri 670311 2020. március 18. 19:03
Válasz erre
száraz1
száraz1
száraz2
száraz2
száraz3
száraz3

Nos, az előző kép messze nem a végleges, sőt ezek sem még, csak szárazpróba, azaz a rakéták nincsenek rögzítve a járműre. A piros kiömlők még hátra vannak.
juge75 670301 2020. március 18. 13:12
Válasz erre
_mg_7868
_mg_7868
_mg_7872
_mg_7872
612664395a40232133447d33247d383335373538333330
612664395a4023213344...
Krug 1
Krug 1
Krug 2
Krug 2
DSCF1210
DSCF1210
DSCF1226
DSCF1226
DSCF1227
DSCF1227
DSCF1212
DSCF1212

A mieinken szürke-fehér rakéták voltak, vörös kiömlő fedelekkel.
Miggyuri 670279 2020. március 17. 17:13
Válasz erre
rakéták
rakéták

Eggyel előbbre. Vagyis kettővel.
juge75 670268 2020. március 17. 05:18
Válasz erre
Murmuc 670267 2020. március 16. 23:50
Válasz erre
Sztrela.1
Sztrela.1

Üdv Mindenkinek! Régóta szeretném a Sztrela-1-et megépíteni, amit két makettgyártó által kiadott harcjárműből ötvöztem volna. Nos, ezt mára feladtam! Találtam egy egyben eladó makettet, amit festéssel, Verlinden fotómaratással feljavítanék. A probléma az hogy az egyik konténer fedele hiányzik, ami nem lenne gond, amúgy is két konténerrel használtuk anno. A kérdésem az lenne, hogy mennyire "visszafejthetők" ezek az alkatrészek? Van valakinek a restaurálásban ilyen jártassága?
Miggyuri 670036 2020. március 10. 06:34
Válasz erre
Kérdésem: létezik-e 1/72-ben strela+ horodzó járműve. Ha nem, az alapjármű megegyezik-e a Gvozgyikáéval?
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272.