/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.
Bejlag 139907 2008. december 28. 10:42
Válasz erre
Helló Mindenkinek!
Tudna valaki tanácsot adni, hogy Lockhead "Connie"-t melyik gyártótól érdemes megszerezni? Méretarány lényegtelen. Érdemes beruházni egy 72-esbe, vagy vannak szépek 144-ben is? Ebayon több félét is láttam, de nem igazán ismerem őket.
Köszi a segítséget, mindenkinek jó bulit az év végére!
Bejlag
HADvezér 139906 2008. december 26. 10:11
Válasz erre
Kedves Fóka!

Köszönöm az információkat. Örülök, hogy a 300 asból megépíthető.
Írjatok véleményt, hogy szívesen belekezdenétek-e ilyen jellegű átépítésbe, mert nem csak magamnak szeretném legyártani új SKYEUROPE matricát :)

üdv: HADvezér
sanyi 139905 2008. december 24. 19:29
Válasz erre
Sziasztok!
Lehet hogy érdekel valakit: a vaterán van egy 144-es Junkers G-38 1500-ért!
Kellemes ünnepeket mindenkinek!
Üdv
Sanyi
Fóka 139904 2008. december 24. 11:01
Válasz erre
Még egy pontosítás: az 500/600 és 300/700 párok törzshossza valójában nem is tér el egymástól, hanem teljesen megegyeznek, a repülőgép-párok teljes hossza közti parányi különbségek a magasabb, ezért hátrébb nyúló függőleges vezérsík miatt adódik.
Fóka 139903 2008. december 24. 10:55
Válasz erre
Ó, elrontottam, nem ment át az egész. Íme mégegyszer:

Kedves HADvezér!

A 700-as verzió méreteiben a 300-ashoz áll a legközelebb, szerintem tehát a 300-as készleteket lenne érdemes használni (pl. Skyline, Minicraft). A "régi" (300-400-500) és a "new generation" (600-700-800) verziók párokba állíthatók, a párokon belül a törzshossz alig tér el egymástól (kisebb, mint 20 cm), a azárny-fesztáv és a vezérsíkok viszont valamivel hosszabbak az újaknál. Azokat tehát toldani kell a 300-as maketten is. Íme egy összehasonlítás (igaz, lábban) a 737-esek verzióiról:

737-500 Overall length- 101 ft 9 in. Height- 36 ft 6 in. Span- 94 ft 9 in.
737-600 Overall length- 102 ft 6 in. Height- 41 ft 3 in. Span- 112 ft 7 in.

737-300 Overall length- 109 ft 7 in. Height- 36 ft 6 in. Span- 94 ft 9 in.
737-700 Overall length- 110 ft 4 in. Height- 41 ft 2 in. Span- 112 ft 7 in.

737-400 Overall length- 119 ft 7 in. Height- 36 ft 6 in. Span- 94 ft 9 in.
737-800 Overall length- 129 ft 6 in. Height- 41 ft 2 in. Span- 112 ft 7 in.

The -500 and -600 share the same fuselage, as do the -300 and -700. The
slight differences in overall lengths are due to the wider sweptback span
of the horizontal stabilizers on the X-series. The fuselage of the -800,
however, is slightly longer than the -400's fuslelage.

forrás: www.kls2.com/cgi-bin/arcfetch
Fóka 139902 2008. december 24. 10:53
Válasz erre
Kedves HADvezér!

A 700-as verzió méreteiben a 300-ashoz áll a legközelebb, szerintem tehát a 300-as készleteket lenne érdemes használni (pl. Skyline, Minicraft). A "régi" (300-400-500) és a "new generation" (600-700-800) verziók párokba állíthatók, a párokon belül a törzshossz alig tér el egymástól (
Fóka 139901 2008. december 24. 10:36
Válasz erre
Szia Gerasimenko!

Megegyezett. A teljes alsó-felső szárnyfelületet (a fűthető belépőélek kivételével, amik natúr alumínium-színűek maradtak) egyszerre festették a törzs alsó felületével, és persze ugyanolyan színűre. Maketteknél az eredeti repülőgépeken használt szürke árnyalatnál kicsivel világosabbat érdemes használni (scale effect), az optikai hatás akkor lesz meggyőző.
HADvezér 139900 2008. december 24. 10:01
Válasz erre
Sziasztok!

Gyártja valaki 1:144-ben a 737-700-as makettet? Vagy átalakítható valamelyik kapható 737 -es ből? Szeretnék új festésű Sky Europe matricát kiadni :)

Ezúton Kívánok minden kedves Makettező Társamnak, Békés, Boldog karácsonyt és sikeres, makettekben, HAD matricákban gazdag Újesztendőt :)!

Üdv: HADvezér
Addig is www.had.hu :)
Gerasimenko 139899 2008. december 23. 22:44
Válasz erre
Valaki tud arról infót ,hogy a Tu-154 -esek szárny-szürkéje általában megegyezett a törzs alsó szürkéjével?
Régi Maléves színekről beszélek, természetesen.. :-)

Boldog Karácsonyt mindenkinek és szép maketteket a fa alá!
Gyula 139898 2008. december 20. 15:40
Válasz erre
Szia HADvezér!

Köszönöm, hogy jelezted. Érdemes volt ma felkelnem. Természetesen megvárom a matricakészletet.

Üdv:
Gyula
HADvezér 139897 2008. december 20. 12:03
Válasz erre
sőt ha már így belejöttem :) lesz újra Wizz Air matrica és Január végére a JU-52 polgári, valamint a Li-2 HA-LIX Sunflower , majd Február végéig a LI-2 Maszovlet és a MALÉV is Várható lesz!

Addig is www.had.hu :)
HADvezér 139896 2008. december 20. 11:59
Válasz erre
szia Gyula!

Ha tudsz várni kb 2 hónapot (max), akkor lesz 500 -ashoz teljes HAD matrica készlet, SKY is, meg MALÉV is , sőt ha minden jól megy, akkor a SKYline maketteket is be tudom hozni, és akkor lesz 300 -as és 400 -as 737 -es ,matrica készlet is.

üdv: HADvezér
HADvezér 139895 2008. december 20. 11:56
Válasz erre
Szia Rittal!

1:100 as utángyártott Tu-134 eseket tudok szerezni, természetesen magyar HAD marticával ára: 4600.- + matrica 2970.- üdv: HADvezér
airchive 139894 2008. december 19. 23:28
Válasz erre
Delcom!
Légy szíves küldd el e-mail címed nekem. Pár dologban szeretném felvenni a privát kapcsolatot. Üdv. Airchive airchive@freemail.hu
Farkaskoma 139893 2008. december 18. 16:48
Válasz erre
revell 50 áll talán a legközelebb hozzá kékben, ha kevered 52-vel, képek alapján állítgatva a színeket. a svanchoz viszont 50 simán a legközelebbi. Az oldalcsík, és svanc nem minden gépen volt egyforma kék, volt köztük átfestésből adódó különbség. A legjobb ha beszerzed, vagy kölcsönkéred az Aerohistória Tu-154-es kiadványát. Az minden lehetséges kérdésedre választ ad.
Gyula 139892 2008. december 18. 09:45
Válasz erre
Szia Rizmajer!

Köszönöm a véleményedet, nem rontottad el a kedvem. A lajstromjelig még el sem jutottam, csak a három színen + a feliratokon elmélkedtem. Tényleg megérdemelne egy szép matricát.
Azt már meg sem merem kérdezni, hogy: Nincs-e valakinek elfekvőben egy Sky Europ-os matricája?

Gyula
Gerasimenko 139891 2008. december 17. 22:19
Válasz erre
Sziasztok!

Tu-154 B kezdek építeni. Régi Malévest!
Nem tudja valaki ,hogy a felső fehér , az alsó szürke és a vezérsík kékjének mi a kódja? Illetve ,hogy Tamiya spray festékekben ezek beszerezhetők-e?
Négyet és könnyebbet , ugye.. :-)
rizmajer 139890 2008. december 16. 19:21
Válasz erre
Szia Gyula!
Ha elfogadod,ne kezdj bele. A 737-800-as 39,46 méter, az 500-as 31,01 méter. A függőleges vezérsík a maketten +10 mm-rel,szélesebb és magasabb a 800-on. Csúnyán nagy lesz a három szín, ha matricából csinálnád. Milyen jelű lenne a repülőd? A Malévnek tudtom szerint HA-LEP, és LER voltak. Az általad említett matricán a HA-LOC, LOM, LOH jel található. A kezedben tartott gép akkor egy gyönyörű SKYLINE gyártmány lehet,ami megérdemel egy szép matricát. Próbálj egy SKY EUROP-ot szerezni hozzá. HAD 144006 számon futott.Remélem nem rontottam el a kedved, de nekem ez a véleményem.
Szia Rizmajer.
Gyula 139889 2008. december 16. 11:04
Válasz erre
Kedves Muzzy!

Minél többet szeretnék felhasználni a matricákból, már amit lehet. Az én kezemben csak az 500-as gép van (igen , rövid törzsű)a matricát pedig csak a neten láttam, élőben nem volt még hozzá szerencsém.

Köszönettel
Gyula
Muzzy 139888 2008. december 16. 09:21
Válasz erre
Gyula!
Nem volt kezemben egyik sem, de ha jól tudom az 500-as rövid törzsű, a 800-as meg hosszú. Hogy a svancban van-e különbség nem tudom. Attól függ mit akarsz felhasználni? Ha csak a Malév feliratot, akkor szerintem biztos jó hozzá.
Muzzy
Gyula 139887 2008. december 15. 16:32
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Nem tudja valaki, hogy a Malév B-737-800-as matricáját(HAD) mennyire lehet a 737-500-hoz felhasználni.

A válaszokat előre is köszönöm.
Gyula
rittal 139886 2008. december 10. 22:00
Válasz erre
Szabi77 139885 2008. december 10. 17:40
Válasz erre
rittal!

Szia!
1/100-as NDK-s Tridentet láttam a vaterán nézd meg!
Szabi77
rittal 139884 2008. december 9. 01:10
Válasz erre
Sziasztok!

1/144 Airfix DC-10 -est és Hawker-Siddeley Trident -et keresek 1/144-es Airfixben vagy 1/100-as NDK-s ban, aki tud segíteni írjon!
Köszi: rittal
Fóka 139883 2008. december 2. 22:11
Válasz erre
Szia! Megjött, a képek is, kösz. Nem rossz a cucc, még gondolkodom - kellene hozzá pénzügyminiszteri (hitvesi) jóváhagyás is...
Cébés 139882 2008. december 2. 22:02
Válasz erre
Szia Fóka!

Megkaptad az üzenetem? Nem láttam az elküldöttek között,így most nem tudom elment e.

Cébés
Fóka 139881 2008. december 2. 21:58
Válasz erre
Mint a szemem világára :-)

Érdekes, a hasonló kategóriájú Beluga nem vonz annyira - talán majd 20 év múlva, amikor az is ritkaság lesz már...

Kerekítettem egy cikket is a Guppy-témáról, gondolom, hamarosan megjelenik.
salou 139880 2008. december 2. 21:28
Válasz erre
Vigyázz rá mert szerintem te vagy az egyetlen a világon akinek ez a makett megvan ill. össze is rakta.
Fóka 139879 2008. december 2. 09:27
Válasz erre
Nnna, hát erről nem tudtam...
Gondolom, ez valami nem ragadós lakkféle lehet, bizony jól jött volna.

Sebaj, így meg izgalmasabb volt :-)
Muzzy 139878 2008. december 2. 09:21
Válasz erre
Fóka!
Ilyen esetekben ajánlom a folyékony matricát, amit a microscale gyárt!
Muzzy
Fóka 139877 2008. december 2. 09:09
Válasz erre
Amikor még nem tudtam, mi vár rám...

Amikor még nem tudtam, mi vár rám...
Amikor még nem...
Készülnek a csíkok

Készülnek a csíkok
Készülnek a csí...
Az eredmény - 1

Az eredmény - 1
Az eredmény - 1
Az eredmény - 2

Az eredmény - 2
Az eredmény - 2
Végül a polcra került

Végül a polcra került
Végül a polcra ker...

Sziasztok!

Elkészült a Guppy, amiről pár hozzászólással lejjebb lelkendeztem. Jól ment az építés, de bizony a matricázás a végén rettenetes küzdelemmé fajult. Végül szép lett, de úgy gondoltam, megosztom veletek a történteket, régi készleteknél előfordulhat mással is ilyesmi.

Sz'al a probléma első jelei akkor jelentkeztek, amikor az első matricát, a bal első szines csíkozást vízbe raktram: a fólia rövidke ázás után mákszemnyi darabkákra mállott szét. Sebaj, gondoltam, a csíkokat ráfestem, a maradék szöveges részeket pedig lakkal megerősítem, amint szoktam ilyen esetekben. Rá is fújtam 3 réteg Revell 01-es lakkot a matricalapra. A négyszínű csíkokkal 4 nap alatt végeztem, aztán jöttek a szövegek. És hát szörnyű élmény volt, amikor megtapasztaltam, hogy az első matrica még egyórás áztatás után sem akart elválni a hordozó papírtól. Az idők során (kb. 25 év) a matt felületű matricák lakkja ugyanis annyira áteresztővé vált (gondolom, a parányi repedésektől, amik miatt először szétmállott), hogy a lakk átszivároghatott a papírra, az meg nem volt elég jól impregnálva, és szépen beleragadt az egész. Így hát kénytelen voltam a körbevágott matricát a sarkánál pengével óvatosan leválasztani az alapról, a hártyavékony, kissé nyúlós réteget csipesszel lehúzni, majd ujjbeggyel finoman addig simogatni a hátoldalát, amíg a maradék nedves papírt eképp ledörzsölvén átlátszóvá vált a hártya. Így aztán már fel tudtam rakni a makettre. Ezzel a macerás módszerrel sikerült pár óra alatt az összes szöveges matricát (12 db) megmenteni, bár itt-ott parányi hiányok is keletkeztek a felületeken - ezeket végül tűecsettel korrigáltam. A lakkozás után aztán az eredmény minden várakozásomat felülmúlta - a művelet közben nemigen tudtam elképzelni, hogy ez a hártyasimogatásos módszer sikerülhet...

Fóka
salou 139876 2008. november 28. 14:15
Válasz erre
A gép 27-én, ha jól emlékszem hajnali 1 órakor érkezett, az éjszaka leple alatt.
A vízsugár megállt volna felette:))
lacee 139875 2008. november 28. 08:55
Válasz erre
Hello Mindenki,

Olvasom, hogy megérkezett az első Malév Q400 Ferihegyre!
Első fotók landolás után, fogadás, vízsugár, stb...?
Ha valakinek, aki szabadon mozog a "placcon" van ilyen fotója remélem közkinccsé teszi!
Előre is köszi!

Üdv,
lacee
harold 139873 2008. november 25. 20:51
Válasz erre
Sziasztok!
Ilyen link még jöhet!
lacee 139872 2008. november 25. 20:30
Válasz erre
Sziasztok!

Biztosan van köztünk olyan, aki már ismeri az alábbi két linket.
Én csak most találtam rájuk, akinek hozzám hasonlóan új, annak jó szórakozást!

radar.zhaw.ch/radar.html www.flygradar.nu/karta.php

On-line lehet kukkolni Zürich-Kloten illetve Stokcholm és "környékének" légiforgalmát!
Szerintem óriási!
ferenc320 139871 2008. november 18. 17:20
Válasz erre
Szia Lapi! Mi az e-mail cimed? Irj a mef320@freemail.hu-ra! Udv: Feri
Lapi 139870 2008. november 17. 19:59
Válasz erre
Szia Ferenc320 !

érdekel az NDK makett !
nem müködik nekem a vatera dolog. kérlek irj árakat privátbal.

köszönettel : Gábor
ferenc320 139869 2008. november 16. 19:03
Válasz erre
Hali mindenkinek!
Van egy-ket elado makettem (1:100-as NDKs Tu144, Tu-134, Tu-20, Il-28, stb.), feltettem oket a vatera-ra, hatha erdekel valakit ...
sainz 139868 2008. november 15. 14:12
Válasz erre
Lapi 139867 2008. november 14. 23:17
Válasz erre
Szia Cébés !

ezt szerezd meg nekem kérlek.http://www.vatera.hu/ford_sierra_nem_matchbox_burago_104040375.html

nem értek a vaterához ... :)
köszi ..
szombanon du lejár !
Lapi 139866 2008. november 13. 22:34
Válasz erre
Szia Cébés!

jól vagyok !
lecseréltem a kocsit is.
jo, hogy volt otthon egy másik ilyen...
csak egy kis "papirmunka"
az NDK makettek kellenek persze ! :)

hónapok óta nem volt a kezemben repülőgép ...
szokás szerint nyakamba esett minden ...
majd leirom !

Ti jól vagytok ?
Cébés 139865 2008. november 13. 17:16
Válasz erre
Szeva Lapi!
Mi történt veled?
Nem tűnik kicsinek a crash.

Lehet van pár eladó NDK

IL-62
Tu-114
An-12
Trident

Össze vannak rakva de nincsenek festve,csak matrica ahogy az 25 éve volt szokás:)
És lehet hogy hajlandó vagyok megválni az 1/100-as Airbus A330-as gépemtől röpke 20-25e Ft-ért :)
HADvezér 139864 2008. november 8. 11:16
Válasz erre
Természetesen MALÉV jelzésekkel, ez lamaradat ez előbb :) üdv:HADvezér
HADvezér 139863 2008. november 8. 11:13
Válasz erre
Szia sztok!

Elkészült az 1:100 as Tu-154 illetve Tu-134 matricánk!

Tu-134 makett, 1:100 ban is kapható nálunk :)

Akit érdekel ide küldjön mailt: info@had.hu, megnézni a www.had.hu-n lehet, üdv: HADvezér
Lapi 139862 2008. november 7. 22:51
Válasz erre
kocsim
kocsim

Szia Fóka !

egyszerűen szóhóz sem jutok ...
csodaszép gyűjtemény !
nekem is akad egy-két vasmadár, de az én "karrieremnek" vége.
idén augusztusban kifogtam az uton egy b... k... sz... -et
a kocsimból ez lett (kép)
azóta hiszek az istenben mert kiszálltam a kocsiból...
csak a kezem már nem a régi...
pepe 139861 2008. november 7. 21:56
Válasz erre
Köszi, én is ezekre az átalakításokra gondoltam. a szárny már átalakításra került és a hajtóművek most vannak tömítés alatt.
Gyerek koromban a temető mögötti úton mentem ki a felszálló végéhez (ha tudod hol van) és ott vártam a gépeket. A álltalában a tűzoltó állomás elött tették le a gépe, persze miután megépült a "kettes".
Fóka 139860 2008. november 7. 20:57
Válasz erre
Tu-154 B-2

Tu-154 B-2
Tu-154 B-2

Nnnna, gyorsan csináltam 1 jobb képet a B-2-ről :-) Ezen jól látszanak a hajtóművek.
Kislõcsös 139859 2008. november 7. 20:55
Válasz erre
BIG_0005055978
BIG_0005055978
77835_big
77835_big
október 16. átrepülik a leendő LQA-t a festésre
október 16. átrep...

Szia Ati :D
Már többször kerestelek,de mindig vissza jöttek az ímélek.Én is tul vagyok a költözéesn,de azt majd privátban.

A Q400-asokról annyi infom van hogy bizonytalan mikor jön a Lima-Qebec-Alfa.
Azt csiripelik a ferihegyi madarak hogy még nincs kifizetve se a festés ,se semmi.(ere inkább nem mondok semmit)
De legalább már találtam 2 képet a kávédarálóról :D
Közben én meg belefogtam a q400-as grafikájának rajzolásába

Sziasztok
Fóka 139858 2008. november 7. 20:45
Válasz erre
Tu-154 B-2

Tu-154 B-2
Tu-154 B-2

...a mellékelt képen talán látszik a különbség: ez a Welsh Tu-154 B-2-je (vákuumformázott, 1:144), elég jól látszik a képen a középső hajtómű kialakítása. A két szélsőn a sugárfordító rostélya túlzottan hangsúlyos, le kellett volna csiszolnom :-/ A valóságban egyáltalán nem áll ki.
Fóka 139857 2008. november 7. 20:36
Válasz erre
Én is sokáig (1992-2007) laktam Vecsésen :-) 5 perc volt bebicajozni Ferihegyre, a műszaki bázison (UHMB "A") dolgoztam.

A hajtóműveket én mindenképpen átalakítanám, teljesen mások a kiömlőnyílások és a sugárfordítók. Mivel egyéb jellegzetes formai különbség nincs (csak a szárnytők), a két altípus első pillantásra leginkább a hajtóművek formája alapján különböztethető meg. A Tu-154 B-2-nek NK8-2U típusú hajtóműveik voltak, az M-nek pedig D30-KU (ugyanaz, ami a széria Il-62-eseken). Az 1-es és 3-as pozícióban (a két oldalsó) a legjellemzőbb különbség, hogy a sugárfordító lemezei a B-2-n a gondolán belül vannnak egy rostély mögött, és amikor átállnak, az kívülről nem is látszik (csak hallatszik :-)), az M-en viszont a gondola végén szabadon láthatók, és a mozgató mechanizmus áramvonalazó burkolata is láthatóan kiáll. Ezeket a kis kitüremkedéseket tehát el kell távolítani (Ha a Zvezda makettet csinálod, a sugárfordító a 12. sz. alkatrész az öntőformán). A 2-es (középső) hajtóműnél viszont maga a kiömlőnyílás különbözik, a B-2-n oldalról nézve jellegzetes görbe vonalat képez, az M-en viszont sima kör alakú. Mivel az M csöve hosszabb is, a maketton egyszerűen csak bele kell reszelni a B-2 kiömlőnyílásának vonalát. Aztán ott van még a segédturbina (VSzU), ami a B-2 verzión az M-től eltérően a függőleges vezérsík kilépőélének tövében, az oldalkormány alatt kialakított kis kidomborodó gondolában van, kiömlőnyílása a 2-es hajtóműé felett van. Ez sajnos az én 1:100-as példányomon nem látszik (az NDK makett a prototípust mintázta, amin még nem volt, én meg lusta voltam...). De bizony ezt is érdemes kialakítani a maketten.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.