/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Fóka 140255 2009. április 17. 11:24
Válasz erre
Ó, hát nagyon megköszönném :-) Postán el lehet ilyesmit küldeni?
Tibcsi 140254 2009. április 17. 11:15
Válasz erre
Szép lett! :) Alternatív megoldást nem tudok, de az itteni makettbótban lehet kapni mindenféle Humbrol löttyöt. Vegyek egy flaskával, ha van? :)
Fóka 140253 2009. április 17. 11:11
Válasz erre
És így válnak valóra a gyerekkori álmok röpke 35-40 év késéssel :-) Én az NDK 1:100-as maketteken szocializálódtam, máig nagyon szeretem őket, de emlékszem, annak idején nagyon hiányoltam az egyébként dícséretesen sokféle típust felvonultató sorozatból egy alsószárnyú kéthajtóműves légcsavaros repülőgépet (bizony, már akkor is kissé terhelt voltam, és ilyen problémáim voltak...). Az Il-14-esről nem is tudtam, bár az amúgyis H0-s méretarány (1:87), nem illett volna a sorba. És most... Itt van 1:100-ban az áhított típus :-)))

Azt hiszem, MOST lett teljes a gyűjteményem, nemigen tudnék mást kitalálni, ami hiányozna. Mivel a régi makettek a kedvenceim, a jövőben megjelenők nem hoznak izgalomba. Azt hiszem, mostmár tényleg csak az állagmegóvásra és a meglévő makettek kisebb tunningjaival fogok hátralévő életemben foglalkozni.
Fóka 140252 2009. április 17. 11:01
Válasz erre
CV-440

CV-440
CV-440

Hát elkészült ez a gyönyörű 50 éves Faller makett :-) Azaz csak majdnem. Be kellene üvegezni az utasteret. A réges-régi Humbrol Clearfix-em azonban beszáradt, és szomorúan tapasztaltam, hogy már nem lehet kapni. Tudtok valami alternatív terméket? Vagy a Clearfix-hiány csak ideiglenes vajon?

Az üvegezés esetemben annyit jelent, hogy egy fogpiszkáló végére vett borsszemnyi Clearfix-cseppel óvatosan körözgetek az ablaknyílásban, egészen addig, amíg a csepp kifeszül a kereten és vékony réteget képezve szárad meg. Az eredmény minden műanyagos megoldást felülmúl. Viszont emiatt olyan trutymó kell hozzá, ami teljesen átlátszó lesz, amikor megszárad (mint a Clearfix).
Fóka 140251 2009. április 15. 13:43
Válasz erre
Metropolitan 2

Metropolitan 2
Metropolitan 2

Azóta ismét megkísértettem a sorsot: kicsit tunningoltam még a darut, most már igazán szép kecses lett. Az oxigénhiányt ezúttal is megúsztam komolyabb következmény nélkül.
Fóka 140250 2009. április 15. 13:12
Válasz erre
Metropolitan

Metropolitan
Metropolitan

Hát kell nekem mindig a nehezebb megoldást választanom... Majdnem megfulladtam.

Eljutottam a retro Metropolitan makettemmel odáig, hogy a függőleges vezérsík Lufthansa logóját, a darumadarat felfessem. Tudom, hogy matricát gyártani hatékonyabb megoldás lett volna, én mégis a tűecsettel felfestés módszerével éltem - így izgalmasabb :-)

Csak hát amikor ilyesmit pingál az emberfia, még levegőt sem szabad venni közben, mert máris rezdül a kéz... És ha komplikáltabb a forma, vagy a tervezettnél tovább tart egy ecsetvonás, akkor kész a hipoxia - és rosszabb esetben jöhet az újraélesztés :-)

Szerencsére most nem jutottam idáig, csak párszor kicsit elkékültem :-) Viszont a darumadárral elégedett vagyok.
Toth_Gabor 140249 2009. április 11. 19:23
Válasz erre
Sziasztok!

Továbbra is eladnám ezeket a matricáimat:

1:144
Astra decal SABENA/SOBELAIR B-767-300 1:144 3000Ft (Full stencil, ablaksorok stb.)
ultra.glo.be/daco/KSky25.html

Avigraphics FP 4402 Delta Airlines B-767-200/300 1:144 1500Ft (Régi szabványú delta festés jelzései+ ablaksorok, stencilt nem tart.)

Üdv,
Tóth Gábor
lacee 140248 2009. április 11. 18:48
Válasz erre
Szia Airlinerfan,

Két 767-esem készül, mindkettő Malév (10X HAD :-)).
Ha fel tudod használni a Lauda/Asiana matricákat szívesen neked adom további megbeszélés nélkül is.
A részletekhez elég egy postacím, küldöm levélben.

szalma.laszlo@rubicom.hu

Üdv,

lacee
Tibcsi 140247 2009. április 11. 17:15
Válasz erre
A tescoban lehet kapni tesco "márkájú" lefolyótisztítót, ez folyadék, de ugyanaz a hatóanyaga (nátrium-hidroxid), mint a szi-ti-nek.

Vigyázat! Erős méreg! Lúg! Gumikesztyű használata nyomatékosan ajánlott!
Airlinerfan 140246 2009. április 11. 15:28
Válasz erre
Szia!

Köszi a választ! Az acetonmentes körömlakklemosót kipróbáltam, de nem nagyon tudott mit kezdeni az egy éves festéssel. Lefolyótisztítóból ilyen szi-ti fajtájút még nem láttam, emellett milyen márkájút érdemes használni?
Airlinerfan 140245 2009. április 11. 15:21
Válasz erre
Szia!

A Lauda/Asiana matricaív érdekelne! A részleteket beszéljük meg mailben!
eM26 140244 2009. április 11. 10:18
Válasz erre
Sziasztok! Bontatlan revell airbus a321-et keresek, ha van valakinek keressen meg!
erdei_mormota(kukac)indamail.hu

Köszi!
lacee 140243 2009. április 11. 09:53
Válasz erre
B763-KLM
B763-KLM
B763-Lauda-Asiana
B763-Lauda-Asiana

Szia Airlinerfan,

Az alábbi két matricaív nálam "elfekvő".
Ha bármelyik megfelel, a tiéd.
Üdv,

lacee
Muzzy 140242 2009. április 10. 21:11
Válasz erre
Airlinerfan!
Acetonmentes körömlakklemosó csodákra képes!
Azért vigyázni kell vele, mert időnként mintha a felületet picit felmarná. Én az emese körömlakklemosót használom. Továbbá szoktam használni denaturált szeszt is. Egész gépet szi-ti lefolyótisztítóba szokták áztatni. A szeszen kívül a többi károsítja a kabinüvegezést.
Muzzy
Airlinerfan 140241 2009. április 10. 20:10
Válasz erre
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! Most építek újjá egy Revell B767-300-at és az lenne a kérdésem, hogy a régi festést + glettelést mivel lehetne lemosni? Valamint akinek van elfekvőben matricája ehhez a típushoz, kérem jelezze!
harold 140240 2009. április 10. 19:51
Válasz erre
Van egy régi Tu-20! / nem a legjobb állapotú, de majdnem komplett/ Talán még a hab is megvan a tortára!
Ha érdekel megnézem milyen állapotban van, lehet beszélni róla!

Szia!
Tibcsi 140239 2009. április 10. 16:12
Válasz erre
Fóka 140238 2009. április 10. 16:09
Válasz erre
Szia Tibcsi,

Sajnos nem maradt. Úgy alakult, hogy teljes egészében a saját anyagából meg tudtam oldani a Tu-114-es felújítását, úgyhogy a Tu-20-as készlet egyben maradt - azt viszont éppen tegnap adtam oda egy egykori évfolyamtársamnak.

Hát sajnálom...
KislõcsöS 140237 2009. április 10. 15:22
Válasz erre
Helló skacok ma megjelent a zvezda 767-300-asa :D
www.airlinercafe.com/forums.php
Tibcsi 140236 2009. április 10. 14:58
Válasz erre
Fóka,

A Tu-20-asból nem maradt meg véletlenül egy jobb szárnyvéged? Van nálam is egy ilyen roncs, sajna nem az enyém, azért van itt, hogy rendbehozzam. Hab lenne a tortán egy komplett orrfutó, vagy ha az összes maradékot meg tudnánk boltolni valahogy. :)

Tibcsi
Fóka 140235 2009. április 10. 14:35
Válasz erre
Kösz :-)
Csak bosszantott egy kissé az a maszat - párszor már jártam így, hogy ami szemmel nem látszott (por, folt, stb.), azt a vaku jól kihozta.
Fóka (egykori pályatárs az "A", majd "B" épületből)
MoMi 140234 2009. április 10. 12:38
Válasz erre
Szia Fóka!

Ne magyarázkodj,felesleges. A makett szép lett és kész van. Kár hogy már nem lehet kapni eme szépséges repülőgépet.
Irigyellek érte -:)
momi (az "A" épületből.)
Fóka 140233 2009. április 9. 21:37
Válasz erre
--- magyarázkodás ---

...csak a fényképen vettem észre, hogy maszatos a törzs alsó, alumíniumszínű része - szerencsére csak a lemosás utáni egyenetlen száradás miatt lett ilyen, könnyedén el tudtam távolítani.
Fóka 140232 2009. április 9. 21:16
Válasz erre
Tu-114 1

Tu-114 1
Tu-114 1
Tu-114 2

Tu-114 2
Tu-114 2

Hát megint nem tudok ellenállni a lelkendezhetnéknek. Elkészültem a Tu-114-es tunninggal. Bámulatos, hogy pár kisebb módosítás mennyivel élethűbbé tud varázsolni egy gyárilag kissé elméretezett, és 15-16 évvel ezelőtt kissé felületesen összeállított makettot.

Az elvégzett műveletek:
- a szárnyak megkurtítása, új törővégek kialakítása;
- a hajtómű-gondolák megrövidítése;
- a hajtóműgondolák mögötti fekete festés elkészítése a szárnyak alatt;
- a légcsavarok vonalában lévő törzs-megerősítés felfestése;
- a jegesedésgátló gumiborítás felfestése a függőleges vezérsík belépőélére;
- a légcsavarkúpok átfestése;
- a futóműszárak sötétebb acélszínűre festése;
- és a legkomplikáltabb akció: a légcsavarok forgóképessé tétele (eredetileg jól be voltak ragasztva - nem tudom, miért követtem el ilyesmit annak idején...).
sanyi 140231 2009. április 7. 17:28
Válasz erre
Az sem lehetett utolsó látvány:)
Bár én inkább a thai szépségben gyönyörködnék... Ők felkelő nap nélkül is csodásak szoktak lenni:) Holnap költözök Bangkokba...
Üdv Mindenkinek!
Sanyi
Fóka 140230 2009. április 7. 16:12
Válasz erre
:-) Most, hogy mondod... Először menetrendszerű járatnak tűnt, de ezek a behemót utaskísérők tényleg inkább börtönőrökre hasonlítottak. Ráadásul ott voltak azok a nyugtalanító géppisztolyok a hátukon... ;-)
MoMi 140229 2009. április 7. 14:27
Válasz erre
Szia Fóka!

Csak nem Con Air járaton voltál? -:)

momi
Fóka 140226 2009. április 7. 07:46
Válasz erre
Ejnye... Hát nem tudom, miért jó ez a légitársaságoknak. Egy esztétikus stewardess bearanyozza az ember hangulatát. A legpompásabb élményem a Thai International 777-esének fedélzetén ért, amikor a bámulatos szépségű fiatal thai hölgy benyitott a pilótafülkébe és időzött is egy kicsit az ajtóban, a felkelő nap sugarai pedig szemből átvilágították sejtelmesen áttetsző népviseletét - nekem meg a legelső sorban ülve gúvadtak a szemeim... A negatív rekordot pedig a Delta tartja számomra: a Salt Lake City divízió 727-esén a légiutaskísérők egytől egyik tagbaszakadt, jéghokis alkatú férfiak voltak -talán mormonok-, csak úgy döngött alattuk a padló, amikor végigtrappoltak az utastéren.
Fodi 140225 2009. április 6. 22:16
Válasz erre
Fóka, manapság már mosoly sincs a SAS-nál, a légikisasszonyokat meg légimammerekre cserélték... :D
Fóka 140223 2009. április 6. 21:32
Válasz erre
Amikor megláttam, hogy éppen errefelé jársz, biztos voltam benne, hogy nem hagyod ki a magas labdát... Nos, én nem csak repülőgépen szoktam táplálkozni. Kati pedig egyetért azzal, hogy táplálkozzak, különben éhen halnék.
Muzzy 140222 2009. április 6. 21:19
Válasz erre
Losi!
Nem látszik meg! :):):)
Vagy a mosoly is hízlal?
Kati mit szólt hozzá? :)
Muzzy
Fóka 140221 2009. április 6. 21:02
Válasz erre
Táp

Táp
Táp

...és akkor még rendesen adtak enni :-9 Nem úgy, mint manapság - 2004-2005-ben egy éven át hetente kétszer élvezhettem a SAS Exonomy Flex osztály valóban gazdaságos fedélzeti ellátmányát: pár kacér mosoly a légikisasszonytól, kaja meg semmi...
Fóka 140220 2009. április 6. 20:57
Válasz erre
SAS 1

SAS 1
SAS 1
SAS 2

SAS 2
SAS 2
SAS 3

SAS 3
SAS 3

Ezek a téli esték a régi skandináv repülőtereken olyan hangulatosak... Egyszer kölcsön kaptam egy SAS prospektust szkennelésre, annak a képeit különösen szeretem. A kedvencem a harmadik képen látható utasirányító tábla, amit az utaslépcső mellé raktak ki. Olyan, mint a pályaudvarokon :-)
Fóka 140219 2009. április 6. 20:48
Válasz erre
Comet 4

Comet 4
Comet 4

Bizony szép... A makett meg is van hozzá :-)
Cébés 140218 2009. április 6. 17:03
Válasz erre
1332113
1332113

Utasgépes "dió"téma...

szerintem nem rossz!
Lapi 140217 2009. április 5. 23:24
Válasz erre
Szia Fóka !

ez igen !
Ritka szép darab !

gratulálok !
sanyi 140216 2009. április 5. 13:51
Válasz erre
Valakit nagyon úúútálok...:)
Gratula!
Fóka 140215 2009. április 5. 12:38
Válasz erre
De még mekkora :-) Reggel vettem át, azóta virágos kedvem van, ma még mosogatni is örömmel fogok :-)
Tibcsi 140214 2009. április 5. 12:31
Válasz erre
Fóka 140213 2009. április 5. 12:23
Válasz erre
Faller Convair 440 1

Faller Convair 440 1
Faller Convair 440 1
Faller Convair 440 2

Faller Convair 440 2
Faller Convair 440 2
Faller Convair 440 3

Faller Convair 440 3
Faller Convair 440 3

Újabb szerzeményem van, ami leküzdhetetlen kényszert okoz, hogy elújságoljam :-)

A Vaterán bukkantam rá, 1959-es kiadás, azaz éppen fél évszázados :-)
Az eBay-en szokásos ár töredékéért jutottam hozzá, még mindig dörzsölgetem a szemem, hogy igaz-e :-)

Sőt, :-)))
Tibcsi 140212 2009. április 3. 17:14
Válasz erre
Ez a sorszámneves dolog a MiG-eknél is megvolt: a MiG-21bis pl. a 75-ös gyártmány volt, de a 69-es, a 74-es és több gyártmányjelzés is volt. :)

(bocs, ha már tudtad.. :))
Fóka 140211 2009. április 3. 15:51
Válasz erre
Találtam egy érdekes cikket is a neten, egy külföldi makettező sorstársunk gyönyörűen feltunningolt egy Plasticart Tu-114-est. Ő még a matricákat is újranyomtatta, mert a Plasticart még a festést is eltolta: ami a matricán piros, a valóságban kék volt, és fordítva.

Ami viszont nem tetszik: nem értem, miért halványszürkére pingálta az utastér ablakait. Az egyébként gyönyörű makett így azokat az arizonai sivatagba kirakott, üzemképtelen repülőgépeket juttatja eszembe, amiknek alufóliával borították az ablakait, gondolom, hogy a fénytől védjék a belsejüket.

Itt a link:
www.modelingmadness.com/reviews/civil/thom114.htm
Fóka 140210 2009. április 3. 15:41
Válasz erre
Ilyen volt

Ilyen volt
Ilyen volt
A Tu-20-as (Tu-95-ös) készlet

A Tu-20-as (Tu-95-ös) készlet
A Tu-20-as (Tu-95-ö...
A munka kezdete

A munka kezdete
A munka kezdete
A szárnyait már megkurtítottam

A szárnyait már megkurtítottam
A szárnyait már...

Újabb izgalmas projektbe fogtam. Naná, hogy 1:100-as NDK makett :-)

Némi vigasz a moszkvai szétbarmolt Tu-114-es híre után: ma megérkezett az eBay-en vásárolt Playfix (Plasticart utód) Tu-20-as makettem. Ennek az alkatrészeivel végre nekiveselkedhetek rendbehozni a Tu-114-esemet, amit úgy raktam össze annakidején, ahogy a dobozban találtam, de a makett tervezői iszonyatosan elméretezték a szárnyait és a hajtóműgondolákat, ezért már régen érett a tervem, hogy élethűbbé varázsoljam. Ha sikerül, igyekszem a Tu-20-ast (más néven: Tu-95-öst) is kigazdálkodni valahogyan a maradékból.

Érdekesség: a Tu-95-ös típus eredeti megnevezése lett volna Tu-20, ennek az emlékét őrzi a makett neve, de a gyári "95-ös típus" gyártmányjelzés a fejlesztés során annyira ráragadt, hogy végül ez lett a típusjele is. Ezek a gyári belső sorszámok a szovjet gyárakban igen elterjedtek voltak, pl. a nálunk Lada Samarának nevezett autót "Nyolcas modell" néven ismerték a Szovjetunióban. A "Hetes", ha jól emlékszem, a kockalámpás Lada volt.
Toth_Gabor 140209 2009. április 2. 20:27
Válasz erre
Sziasztok!

Továbbra is eladnám ezeket a matricáimat:

1:144
Astra decal SABENA/SOBELAIR B-767-300 1:144 3000Ft (Full stencil, ablaksorok stb.)
ultra.glo.be/daco/KSky25.html
Avigraphics FP 4402 Delta Airlines B-767-300 1:144 1500Ft (Jelzések+ ablaksorok, stencilt nem tart.)

Üdv,
Tóth Gábor
Fóka 140208 2009. március 31. 22:25
Válasz erre
VDNH

VDNH
VDNH
Kijev Zsuljanyi 1

Kijev Zsuljanyi 1
Kijev Zsuljanyi 1
Kijev Zsuljanyi 2

Kijev Zsuljanyi 2
Kijev Zsuljanyi 2
Kijev Zsuljanyi 3

Kijev Zsuljanyi 3
Kijev Zsuljanyi 3
Kijev Zsuljanyi 4

Kijev Zsuljanyi 4
Kijev Zsuljanyi 4
Kijev Zsuljanyi 5

Kijev Zsuljanyi 5
Kijev Zsuljanyi 5
Kijev Zsuljanyi 6

Kijev Zsuljanyi 6
Kijev Zsuljanyi 6
KIIGA

KIIGA
KIIGA

Ez egyszerűen borzalom :-( Nagyon értünk itt a régióban a muzeális darabok megsemmisítéséhez. Amikor a Malév 4 Tupoljevjét (-LBI, -LBK, -LBP, -LCH) darabolták szét 1997-ben, egészen belebetegedtem.

De hát maga a moszkvai VDNH sorsa is szimbolikus: 2003-ban már egy jókora bazárrá lényegült át a főépület a még meglévő Szovjetuniós-Lenines installáció mögött ami azért különösen pikáns, mert a rövidítés az egykor büszkén hangzó Népgazdaság Eredményeinek Kiállítását jelenti...

Kijevben viszont jobb a helyzet: nyilvánossá lett a Zsuljanyi repülőtér hatalmas szabadtéri múzeuma, és a Kijevi Repülőmérnöki Egyetem főépülete előtt is megjelent egy An-26-os.
Newman 140206 2009. március 31. 18:38
Válasz erre
CCCP-85005
CCCP-85005
imm021_22A
imm021_22A

Sziasztok!
A Tu-114es sajnos nem az egyetlen, amit Moszkvában az utóbbi időben szétbarmoltak. Tavaly (talán a nyár vége felé) a VDNH parkban kiállított Tu-154est vágták szét. Itt a 154-es ötödik példányát lehetett szemügyre venni közelebbről egy Jak-42-es társaságában. A Jakkal nem tudom mi lehet, de a 154esnek biztosan vége...
Szerencsére itt még időben jártunk...
Üdv.:
Péter
Cébés 140205 2009. március 31. 18:11
Válasz erre
0861181
0861181
1048442
1048442
1089683
1089683
1392575
1392575

Tűzoltó nagyvasak

csak úgy...
Lapi 140204 2009. március 30. 23:20
Válasz erre
Borzasztó !

ilyen nagy hibát elkövetni !

nincs is rá szó...
KislõcsöS 140203 2009. március 30. 21:43
Válasz erre
Szia Ati!

Hát ez BOTRÁNY!
Már ott is új szelek fújnak?
Pedíg olyan szép állapotban volt
Majdnem a HA-MOG is így sárt,de szerencsére túl nagy volt a közfelháborodás...
:=_(
Fóka 140202 2009. március 30. 21:21
Válasz erre
...és csak most látom, hogy mindez már 2,5 éve történt :-(
2003-2004-ben, amikor Moszkvában dolgoztam, többször is kimentem megmerítkezni a Tu-114-es aurájában - hát ennek immár örökre vége :-(
A bánatér' kellett szétszedni... Még így, 25-30 évvel a nyugdíjazása után is olyan szép és méltóságteljes volt, az utastér-ajtók két emeletnyi magasságban...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.