/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Fóka 140635 2009. augusztus 29. 19:56
Válasz erre
Szia Zoli!

Ó, áldott aggkori demencia... Igen, pár éve még én is emlékeztem az egész B-2 történet kiváltó okaira (háromfős ekipázs igénye), de lám, rohamosan felejtek. 8 év távlatából lassacskán már az is csak sosemvolt álomnak tűnik, hogy valaha közöm volt a repüléshez :-/

Fóka
Muzzy 140634 2009. augusztus 29. 17:25
Válasz erre
Fóka!
A Malév mindenképpen érintett volt a dologban, mert az Ö (ti:)) igénye volt és kérte a rádiós és navigátor nélküli kialakítást. Még most is sok orosz gép külön rádióssal repül, bár e területen is van némi fejlődés.
Muzzy
MrChef 140633 2009. augusztus 29. 16:38
Válasz erre
Hát nem tudom...számomra ezek apróságok, ahhoz hogy csak itt nézegessem a szobámban, meg néha más is megbámulja.:-)
Fóka 140632 2009. augusztus 29. 16:13
Válasz erre
A Tu-154M kitet kicsit át kell alakítani a Malév festéshez, a Malévnek ugyanis alap verzíójú Tu-154-esei voltak, amiket az évtizedek során B-2 verzióvá alakítottak, de ez csak a "KLGS" (különleges - azaz nem gépész, hanem elektromos és elektronikus) berendezéseket érintették. Nem tudom, mennyire ismert, hogy a végső, B-2 verzió kialakításában a Malév és a Balkan KLGS szakembereinek is része volt, a Tu OKB (Tupoljev tervezőiroda) mellett. Próbálnánk csak most belepiszkálni bármelyik Boeingbe... :-/

A Tu-154 B-2 és a Tu-154M közti különbségekről és az átalakításról ezen a fórumon is szó esett pár hónapja. Én nemrég csináltam egy ilyen átalakítást, és amikor már kész volt, és büszkén szemléltem, rájöttem, hogy egy jó részét újracsinálhatom: nem elég ugyanis, hogy a D-30KU hajtóműnek és segédberendezéseinek a formája egészen más, mint az NK-8-2-é, de még a felfüggesztése is majd' 1 méterrel előrébb van a törzsön.
MrChef 140631 2009. augusztus 29. 11:05
Válasz erre
Köszi a linkeket! Elég szép áruk van... én is remélem, hogy a Zvezda is kiadja majd, akkor legalább olcsóbban hozzáférhető. A Tu-154M-et meg akarom venni, mivel az volt az első repülőgép (Malév-os), amivel repültem, úgyhogy meg kell örökíteni.:-)

Az építés alatt álló utasgépemnek (Boeing 737-800, Revell) a pilótaablak-keretei a repülő színével megegyezőek, tehát nem olyan kényesek (habár fehér lesz, előre kíváncsi vagyok rá...).

A Clearfix-szel és a Gunze-féle csodával kísérletezek, aztán szólok neked, mi hír.:-)
Fóka 140630 2009. augusztus 29. 08:36
Válasz erre
Bocs a csúnya tördelésért, a linkek utáni sorközöket elsumákolta a rendszer :-/
Fóka 140629 2009. augusztus 29. 08:34
Válasz erre
Il-62: 1:144-ben a Braz Models és a Welsh gyártja. Előbbi teljesen műgyanta, utóbbi vegyes vákuum (törzs), műgyanta (szárnyak, hajtóművek, vízszintes vezérsík) és valami fehér fém (futóművek).

www.brazmodels.com/Iljushin/IL-62/IL62kitphoto.htm
aviationtreasures.com/sl82.html

A Hannants kínálatában jelenleg mindkettő kapható, bár a Welsh csak "limited availability" kategóriában:

www.hannants.co.uk/search/index.phpÉs persze ne feledkezzünk meg a Veb Plasticart 1:100-as készletéről, ami az Il-62 prototípusát mintázza.

Ha jól emlékszem, a Zvezda is ígérte 1:144-es fröccsöntött készlet kiadását, de azt még nem láttam sehol.
Fóka 140628 2009. augusztus 29. 08:24
Válasz erre
Clearfix hígítóra én is szívesen vennék tippeket. Én egyelőre csak azt tudom, mi nem jó: a lakkbenzin pl. mattá és átlátszatlanná teszi.
Fóka 140627 2009. augusztus 29. 08:22
Válasz erre
A pilótafülke-ablakokat én rendszerint egészben befedem maszkolófolyadékkal, a kereteket meg a fújás után tűecsettel ráfestem. Kívül is, belül is. Kevésbé macerás, és tökéletesen egyenes vonalakat lehet előállítani, csak közben nem szabad levegőt venni...

Ha a külső keretek színe eltér a környezetétől (pl. fémszínűek), akkor a festés előtt maszkolószalaggal körbemaszkolom, de csak a törzsön, hogy szép éles legyen a sarkok kontúrja.
MrChef 140626 2009. augusztus 28. 14:47
Válasz erre
A gyönyörűszép Il-62-es makettjét gyártja vmelyik cég?

Most realizálom, hogy több meló lesz a repülőmakettel, mint hittem. Pl. a pilótafülke ablakait is le kell belülről fújnom (középszürkével), különben enyhén átlátszana. Csakhogy belül nincsenek meg a kis ablakok vonalai, úgyhogy élmény lesz maszkolni..
MrChef 140625 2009. augusztus 28. 14:28
Válasz erre
Kérdés: mivel higítható a Clearfix? Van nekem ilyen ragasztóm Gunze változatban is, de arról sem tudom, mivel higítható. (szag alapján megpróbálom eldönteni:-))
Közben találtam jó kis fotókat a Boeing-ről.
Fóka 140624 2009. augusztus 28. 07:44
Válasz erre
Még valami :-) A frissen Clearfix-elt ablaksor először még egyenetlen benyomást kelthet, mert a cseppek mennyiségétől és formájától függően különböző tempóban száradnak. De amikor teljesen megszárad, akkor már tökéletes lesz az eredmény, az anyag ugyanis teljesen kifeszül, egyformán az összes ablakon. Rendszerint még az esetlegesen mellément Clearfix is "eltűnik", azaz olyan vékonyka réteggé válik, ami szinte észre sem vehető.
Fóka 140623 2009. augusztus 28. 07:40
Válasz erre
...és ha magát a mozdulatsort kellene leírni, az kb. így néz ki:
- a fogpiszkáló végére kis Clearfix cseppet juttatok
- a cseppet az ablaknyílásba illesztem
- az ablakkeret mentén körkörös mozdulatokkal igyekszem elérni, hogy a csepp teljesen kitöltse a nyílást
- amikor kész az ablak, de a fogpiszkáló még benne van, akkor a törzsre merőlegesen, határozott mozdulattal kihúzom a fogpiszkálót. A merőleges irány fontos, mert akkor az esetlegesen képződő kis Clearfix-szál magára az ablakra esik vissza, és abba nyom nélkül beleolvad.
Fóka 140622 2009. augusztus 28. 07:34
Válasz erre
Kedves Ronin!

Sok sikert hozzá! Ha már ennyire körüljárjuk ezt a Clearfix témát, még annyit tennék hozzá, hogy a technológiát először érdemes még a festetlen maketten begyakorolni. A Clearfix -főleg, ha nem egészen friss- hajlamos vékony szálat képezni, amikor a felhordó eszközt (pl. fogpiszkálót) eltávolítjuk a makettől, ami aztán ráragad a törzs azon részére, ahova nem is szántuk. Vagy esetleg ha túl nagy a csepp, akkor kifolyik oldalra. Ilyenkor meg kell várni a teljes száradást, és úgy eltávolítani, ez rendszerint a festés károsodása nélkül sikerül. Ha azonban azon melegében elkezdenénk ujjal ledörzsölni a felesleges anyagot, akkor csúnyán szétmázolódik, és a festéket is kikezdi. Előzetes gyakorlással viszont hamar rá lehet érezni a többé-kevésbé biztos módszerre.

Fóka
Ronin 140621 2009. augusztus 28. 00:16
Válasz erre
Köszi Fóka!

Hát ezt ki kell próbálnom! Már rengeteget nézegettem a Jumbo törzsfeleit hogy mit csináljak az ablakokkal. Már, már nekiáltam szilikon mintát csinálni az ablaksorokról, hogy valamiből majd csak kiöntöm. Ó az az áldott lustaság...:)
Így biztos sokkal szebb lessz mint valami gyári páncélüveggel.

Üdv: Ronin
Schultz 140620 2009. augusztus 27. 09:20
Válasz erre
Ronin!
Ha kell nekem van egy felesleges Lufi Jumbo matricám.
sovietjet@gmail.com -ra írj ha érdekel.

Schultz
Fóka 140619 2009. augusztus 27. 07:23
Válasz erre
Hű, ezt tőlem kérdezted, de más, nálam precízebb kollégák valószínűleg illetékesebbek nálam. Én a maléves munkaviszonyom alatt szerzett emlékeimre szoktam támaszkodni, ha meg cserben hagy a memóriám, akkor többnyire improvizálok... A neten angolul rákeresve bizonyos kulcsszókra (pl. 747 landing gear bay) a képek keresése üzemmódban némi eséllyel kecsegtet jó minőségű fényképekre bukkanással.
MrChef 140618 2009. augusztus 26. 20:03
Válasz erre
Most van egy alapkérdésem: hol lehet megnézni részletrajzokat különböző utasgépekről? Konkrétan a színek érdekelnének, pl. a futóműé, futóműgondoláé. Valami szürkét ír a leírás, de mint tudjuk, a legtöbb leírás és a valóság köszönöviszonyban sincs egymással...
Zozó 140617 2009. augusztus 26. 19:56
Válasz erre
Ronin!

Keress meg magánban. Lehet, hogy tudok segíteni Jumbo matrica ügyben, ha nem ragaszkodsz a Lufi-hoz.
zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu

Üdv
Zoli
Fóka 140615 2009. augusztus 26. 14:13
Válasz erre
...sőt, ez az Clearfix ötlet olyannyira elterjedt, hogy még egyes gyárak is propagálják. Az Airfix a 90-es években csinált egy jubileumi sorozatot a régi-régi utasszállító makettjeivel, de ezekbe a készletekbe már nem az eredeti, átlátszó műanyagokat adta, hanem egy-egy kis tubus Clearfix-et. A Glencoe 1:96-os Viscount-jával is így jártam: az összeszerelési útmutatón még ott voltak a műanyag ablaksorok, de mellé volt írva, hogy ez már nincs a készletben, használjon az ember inkább Clearfixet.
Fóka 140614 2009. augusztus 26. 14:05
Válasz erre
Clearfix ablak

Clearfix ablak
Clearfix ablak

Még egészen nagy ablakokra is használható a Clearfix. Ezen a maketton is abból csináltam, méretük kb. 3x4 mm, és szerintem szebb, mintha átlátszó műanyagból lennének. A hártya, ami a teljes száradás után tökéletesen kifeszül, vékonyka, de tartós, és tökéletesen átlátszó. Készítéskor néha buborékok jelennek meg benne, azt újra kell csinálni. Az elrontott Clearfix ablakot a teljes száradás után lehet csak eltávolítani, különben szétmaszatolódik, és akkor lehet újrafesteni a környékét. Ha már megszáradt (min. 6 óra), akkor viszont egy hegyes fogpiszkálót beleszúrva, ferdén, csavaró mozdulattal egészben ki lehet szedni.
MrChef 140613 2009. augusztus 26. 13:02
Válasz erre
Én már próbáltam régebben egy tank lámpáján, és elég szép (alapvetően harcjárműves vagyok, csak most elkalandozok más makettek felé). Csak annyi, hogy először homorú lett, aztán még rá kellett egy kicsit cseppenteni. A Gunze-től is van nekem ilyen átlátszó műanyagragasztóm. Próba után jelentkezem az eredménnyel.
Tibcsi 140612 2009. augusztus 26. 12:51
Válasz erre
Igen, jól értelmezed. Ehhez a maketthez gyárilag nincsenek ablaksorok, csak a lyukak vannak.
Ronin 140611 2009. augusztus 26. 12:41
Válasz erre
Sziasztok! Jól értelmezem ezt a Clearfix-es ablakkészítést, hogy a végeredmény egy hártya lessz az ablakkeretben? Úgyanis nekem is van talomban egy Revell 1:144-es Lufthansa Jumbo, de sajna doboz, összerakási útmutató, és matrica nélkül jutottam hozzá, így nem tudom hogy gyárilag adták volna e az átlátszó ablaksorokat. Ezt az üvegezés trükköt viszont szívesen kipróbálnám.
Mégvalami! Nem lenne valakinek erre a gépre való megmaradt matricája? Szívesen megvásárolnám!
Üdv: Ronin
Fóka 140610 2009. augusztus 26. 08:09
Válasz erre
Ja, és még valami eszembe jutott, ez akár általános tanácsnak is elmegy. Ha egy már elkészített, lefestett makettet még sokáig forgatni, tapizni kell (pl. amikor ablakokat lyuggatunk rajta), akkor érdemes cérnakesztyűt húzni, és abban fogdosni a makettet. Az ujjaink ugyanis egy idő után maszatos nyomot, ujjlenyomatot hagynának a festésen, ami egyes színek (pl. ezüst, alumínium, acél) esetében ronda és maradandó lesz. Nekem mindig van egy pár cérnakesztyű a fiókomban, és mindig felhúzom, ha a makettjeimhez nyúlok, még portalanításkor is.
Fóka 140609 2009. augusztus 26. 07:58
Válasz erre
Ablaklyukasztó

Ablaklyukasztó
Ablaklyukaszt

Szia!

Sok sikert! Annyit még hozzátennék, hogy az ablakok lyuggatásával mindenképpen meg kell várni azt, hogy a matrica tökéletesen megszáradjon (2-3 nap). Egyszer még nedvesen próbáltam, és csúnyán beszakadozott.

Véletlenül éppen tegnap jött meg egy régi Airfix 747-es készletem az eBay-ről, úgyhogy meg is tudom mutatni, milyen az Airfix gyárilag mellékelt céleszköze.

Fóka
MrChef 140608 2009. augusztus 25. 22:30
Válasz erre
Helló!

Ez az ablaklyuggató pálcika tökjó ötlet! Még talán veszek is mintát az ablakról, és kiöntöm műgyantából.
Köszi a tippeket, remélem, hamarosan már a végeredménnyel jelentkezem.

Üdv,

Tamás
Fóka 140607 2009. augusztus 25. 22:05
Válasz erre
Még valami: ha az a bizonyos kis célszerszám egészen parányit szélesedik, úgy, hogy amikor beletolod az ablaknyílásba, akkor egyszercsak megszorul, akkor lesz egészen tökéletes az eredmény: a pálcika az ablakkeret szélénél élesen elmetszi a matricát,pontosan követve luk szélének vonalát.

Fóka
Fóka 140606 2009. augusztus 25. 21:55
Válasz erre
Szia!

Nos, attól tartok, a szürke ablak az szürke marad, semmi fény sem fog átjönni rajta, hacsak nem teszel belülre valami fényforrást. Szóval szerintem mindenképpen ki kellene vagdosni az ablakok helyét. Ez nem is olyan nehéz :-) Csupán egy kis hosszúkás, pálcikaszerű műanyagdarabot (mondjuk az öntőkeretről) kell olyan keresztmetszetűre faragni, ami pontosan beleillik az ablaknyílásba. Amikor a matrica megszárad, ezzel a kis céleszközzel tökéletesen ki lehet luggatni az ablakokat. A régi Airfix makettekhez gyárilag is mellékeltek ilyen ablaklukasztó alkatrészt.

Tehát a te esetedben én a következőket csinálnám:

1) Először is, ha a cucc fehér műanyagból van, akkor a törzs belső felét teljes egészében befestem sötétszürkére. A fehér belső ugyanis kívülről látszana, és rendkívül rontaná az élethűséget.

2) Elkészítem a makettet teljesen, és minden színt ráfestek, amit kell (valószínűleg a teteje fehér, az alja szürke vagy ezüst, a belépőélek alumíniumszínűek, meg "coroguard", ilyesmi).

3) Jöhet a matricázás: az ablakcsíkot is felrakom, ügyelve arra, hogy a nyomtatott szürke ablakok pontosan a törzsön kivágott lukakra essenek.

4) A formára faragott műanyagpálcikával kiluggatom a matricát az ablakoknál. Ha a pálcika vége nem hegyes, hanem sík, akkor jó eséllyel teljesen egyenltes lesz a matricán ejtett nyílások széle, körben az ablakoknál. Ha mégis kis cafrangok maradnak, azt egy-egy csepp matricalágyító folyadékkal, majd a céleszköz ismételt beszúrásával lehet tökéletesen eltüntetni.

5) És csak most jöhet a Clearfix. Az eredmény: a bonyolult matrica teljes szépségében látható, az ablakok valódi nyílások, a clearfix minden szürke matricánál tökéletesebben adja vissza a valóságot, a kabinbelső sötét, oldalról nézve pedig mégiscsak át lehet látni az ablakokon át a törzsön - kell-e több?...

A sok filózás eredménye a minél tökéletesebb makett, így van ez rendjén. Inkább a töprengés tartson sokáig, mint az eltolt makett feletti kesergés :-)
MrChef 140605 2009. augusztus 25. 20:49
Válasz erre
Szevasz,

tévedtem (nem voltam itthon, nem jól emlékeztem), mégsincs átlátszó műanyag ablakcsík a maketthez.
A matrica elég bonyolult, és most elsőre nem biztos, hogy összejönne egy ugyanolyan színárnyalat kikevert festékből.
Olvasva a megoldási javaslataidat, a következőre jutottam:
1. az ablakok törzsön lévő részét belülről lefestem sötétszürkével, hogy ne üssön át a fehér, legyen háttere a belső térnek
2. összeállítom a két törzsfelet, majd felteszem a matricát
3. kivágom az ablakok helyét, hogy lyukak képződjenek, majd clearfix-et cseppentek beléjük.
kérdés, hogy az ablakokra eső matrica pontos kivágása a felragasztás után megoldható-e?

Másik, hogy a matricán középszürke színnel imitálták az ablakokat. Nade ha mögöttük üres tér van (a maketten a kivágott ablaksor), vajon milyen színben megy át rajtuk a fény? Középszürkéből némileg áttetsző szürke lehet?

Bocs, hogy ennyit filózom ezen, de nem akarok műanyag játék-kinézetű makettet.

Üdv,

Tamás
Fóka 140604 2009. augusztus 25. 18:59
Válasz erre
Szia!

Ha van kivágott ablak a maketten, én mindig meg szoktam tartani. Ha az ablakcsík-matrica takarná őket, akkor inkább festem (fújom) a csíkot. Az esetek többségében ez még szebb is lesz, mint a matrica. Ha bonyolultabb a csík (pl. több, különböző színű sávból áll össze), akkor kicsit macerásabb a festés, de szerintem megéri. Esetleg az ablakok vonalán kívül eső részhez a matricát is fel lehet használni - hamarjában a régi Aeroflot két csíkból álló díszítésének alsó fele jut eszembe példaként.

Ha van átlátszó műanyag is az ablakokhoz, akkor három lehetőség van.

1) Az ablakcsíkot még a törzsfelek összeragasztása előtt festjük fel, és ha megszárad, akkor rakjuk be az ablakokat. Kicsit nehezebb lesz utána a törzzsel dolgozni, mert vigyázni kell a már elkészült festésre, továbbá -ha az ablakcsík az orr-résznél összeér- a felület eldolgozása után újra kell fújni azon a részen. Viszont a többi szín (fehér, ezüst, szürke stb.) a törzs összeállítása után jól maszkolható, az eredmény pedig szebb lesz, mint a 2) megoldás.

2) Az ablakcsíkot akkor festjük, amikor már össze van állítva a törzs, benne az ablakokkal. A maszkolást ilyen esetben a legcélszerűbb a régebben már kitárgyalt gyurmaragasztóval csinálni, mert a fólia -főleg kis ablakok esetében- reménytelen, a maszkolófolyadék pedig belefolyik és beleszárad az ablakok melletti résekbe, onnan eltávolítani pedig nagyon keserves. Az eredmény nem mindig tökéletes, tűecsettel, híg festékkel lehet korrigálni.

3) A műanyag ablakokat nem rakjuk bele a törzsbe. A teljes összeállítás után festjük a csíkot, az eredmény így a legszebb. Aztán az ablakokat fogpiszkáló végére tett clearfix-cseppel töltjük ki - az összkép minden várakozást felülmúl.

+1) A legtöbb kolléga valószínűleg azt mondaná, hogy inkább be kell tömíteni az ablakokat, és mehet rá a matrica :-) Én mindenesetre a fenti 3 módszerhez szoktam hozzá.

Fóka
MrChef 140603 2009. augusztus 25. 15:33
Válasz erre
Helló,
annyi a problémám (lévén, hogy sosem készítettem még utasgépet), hogy a matrica takarja az ablakokat, amelyeknek viszont kivágott helyük és átlátszó műanyag paneljük van gyárilag. Melyiket használjam fel? Mert a matricán messziről lerí, hogy papír (amúgy is akarok koszolást a gépre, hogy ne utazási irodás fílingje legyen), egyenként meg nyilván nem fogom kivágni mind a 100 darab, 1,5 négyzet-mm-es ablakocskát...
Zozó 140602 2009. augusztus 16. 19:14
Válasz erre
Sziasztok!

Eladó egy Revell 1/144-es Concorde. Zacsiban (doboz nélkül),plusz Braz gyanta Engines és Windscreen. Egyben 5000 pénz.

Üdv
Zoli
zoli1989 140601 2009. augusztus 15. 14:10
Válasz erre
Szia!

Íme Horác oldaláról egy fotó:
www.freeweb.hu/horac/Kep/Civil/HA-N_Z/HA-TSA.jpg
Schultz 140600 2009. augusztus 15. 13:00
Válasz erre
Skacok!

HA-TSA-ról (C-47) keresek bármilyen fotót, rajzot stb.
Ha valaki tud ilyenről neten, az legyen kedves szóljon.
Köszi

Schultz
sanyi 140599 2009. augusztus 15. 11:10
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó egy Revell A-319 1:144 British Ariways/Germanwings makett. Bontott, nagyobb alkatrészek szárazpróbához levágva. 2500Ft.
Magánban keressetek! d.nash@freemail.hu
Sanyi
HUJBI 140598 2009. augusztus 15. 09:14
Válasz erre
dehogynem. most kell, amikor a gyereknek még nincsenek barátai. Európa közepén vagyunk, repülővel minden elérhető, a nagyszülők is láthatják a gyereket havonta egyszer vagy kétszer. ráadásul ha kint élsz, a röpködést még meg is engedheted magadnak. vagy egy kényelmes, családi utazóautót. a gyereknek is jó, kapásból két nyelven fog megtanulni. ha nagyon ragaszkodsz hozzá, a magyar vizsgákat is megcsinálhatja, mint az unokatestvéreim, bár ennek inkább csak érzelmi oldala van. szóval hajrá. :)
Toth_Gabor 140597 2009. augusztus 15. 08:02
Válasz erre
Nem akartam senki kedvét elvenni, de a legtöbb értelme annak van, ha valaki kinéz magának valami spéci reptéri szakmát, és megtanulja itt az alapokat. Rámenős, kiválóan megtanul 2 nyelvet. Utána kimegy nyugatra, és ugyanabban a szakmában megpróbál elhelyezkedni. Ha sikerül, összehasonlíthatatlanul jobb körülményekbe kerülhet. Megél tisztességesen egy fizetésből akkor is, ha nem manager. Én megbántam hogy nem hajtottam rá erre. Mondjuk nem volt kedvem németet tanulni az angol után. Meg nem is nagyon szeretem őket. Most már, babával a kezünkben nem vághatunk bele az ismeretlenbe...
delcom 140596 2009. augusztus 14. 20:57
Válasz erre
Es persze udv Cebes kolleganak is. Bocs, hogy nem jelentkeztem sokaig, de nem akartam beleszolni olyan dolgokba/tipusokhoz, amikhez nem ertek. Becsuletesen figyelemmel kovetem a forumot, de valahogyan csak akkor van kedvem hozzaszolni is, ha 747-rol van szo.
Meg mindig LHBP? Emlegettel valami mas orszagot is.

udv,
delcom
delcom 140595 2009. augusztus 14. 20:36
Válasz erre
Ronin,
szamomra mindennapos latvany egy 744, attol fuggetlenul minden nap meglepodom ujra es ujra pusztan a meretei miatt. A mai napig emlekszem mikor meg kisrepulokon dolgoztam...egy 73X-rol a legtobb alkatresz eltavolithato puszta kezzel, esetleg nehany munkatars segitsegevel. A 744 eseteben ez nem igaz...a daru a legjobb baratunk.

Sok sikert kivanok neked. Szerintem jobban jarsz, ha meg kicsit visszaulsz az iskolapadba, es valami erdekesebb, felelossegteljesebb (ha ez a jo szo?) munkat talalsz valami repteren. A csomagosok is a "gepen dolgoznak", de biztos nem egy leanyalom. Persze valkinek ezt is meg kell csinalni, csak ehhez nem kell raketatudosnak lenni. Fel a fejjel, es megegyszer sok sikert.

Hozzaszolasommal senkit nem allt szandekomban megbantani.
tisztelettel,
delcom, EHAM
Ronin 140594 2009. augusztus 14. 19:32
Válasz erre
Ne aggódj Momi, aki el tud ijeszteni az csak én magam lehetek.:) Akkora fordulatok vannak mostanság az életemben, hogy nem csodálkoznék ha pár év mulva egy 747-est látnék a visszapillantó tükörben.
Amúgy sem ragaszkodnák kizárólag Ferihegyhez. Ha már homár... mondjuk Heathrow, esetleg Luton? Még ne ébresszetek feeel... :)
Tibcsi 140593 2009. augusztus 14. 16:06
Válasz erre
Igen, ebben a méretben van egy Concorde-om és két 747-esem tőlük. :)
Lapi 140592 2009. augusztus 14. 16:01
Válasz erre
van egy Hasegawa Mig 29 is, de azt a saját oldalára dobom fel...
Lapi 140591 2009. augusztus 14. 16:01
Válasz erre
lehetetlen egy méret !
a Hellernek volt régen 1:125
Tibcsi 140589 2009. augusztus 14. 15:55
Válasz erre
Ezen mindig eltűnődöm, hogy miért éppen 1:122? :))
Lapi 140588 2009. augusztus 14. 15:53
Válasz erre
DC7

kép
DC7

Helló !

egy eladó rewell DC-7 es dobozba , hiánytalan

1800 Ft
Momi 140587 2009. augusztus 14. 12:19
Válasz erre
Szia Cébés!

Ejnye! A fiatalságot nem elijeszteni kell, hanem megnyerni! Ha nyugdíjba megyünk 20-30 év múlva ki fog dolgozni a reptéren? -:)-:)))
momi
Fóka 140586 2009. augusztus 14. 09:56
Válasz erre
Fodi, kösz, utánanéztem.
Minden rendben, csak frontátvonulás volt.
Toth_Gabor 140585 2009. augusztus 13. 20:49
Válasz erre
Ronin!

nyugi, a látványhoz nem lehet hozzászokni.
Ronin 140584 2009. augusztus 13. 18:28
Válasz erre
Ferihegy 270
Ferihegy 270
Ferihegy 273
Ferihegy 273
Ferihegy 284
Ferihegy 284
Ferihegy 304
Ferihegy 304
Ferihegy 306
Ferihegy 306
Ferihegy 297
Ferihegy 297
Ferihegy 302
Ferihegy 302
Ferihegy 138
Ferihegy 138
Ferihegy 227
Ferihegy 227
Ferihegy 235
Ferihegy 235

Igen tegnap készültek a képek!
Szerintem akkor rólad is van kép, mivel mindenre lőttem ami a terasz előtt mozgott...:):):) Mindenesetre a legtöbb kép az EasyJet Boeing körül készült, amin szívem hölgye utazott. Remélem viszontlátod magad valamelyik képen!
Üdv:Ronin
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.