/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Fóka 140715 2009. október 1. 12:09
Válasz erre
Szia Ronin!

Gratulálok :-) Az én tapasztalatom ráadásul az, hogy egy napoztatással kivilágosított makett nem sárgul vissza, vagy legalábbis sokkal lassabban. Én régen Humbrol lakkot fújtam pár utasszállító repülőgépemre, és az eredetileg fehér felületek az évek során elkeserítően sárgák lettek. A napozás azonban látványosat javított rajtuk, és azóta sem jelentkezett számottevő sárgulás.

Fóka
Ronin 140714 2009. október 1. 10:53
Válasz erre
Kontrolcsoport 004
Kontrolcsoport 004
kép 004
kép 004

Sziasztok!
Ha még emlékeztek rá, két héttel ezelőtt kisérletbe kezdtem, hogy megnézzem, a nap fénye képes-e kifakítani a megsárgult lakkot. Íme a képek, előte, és két héttel később. Azt hiszem a külömbség magáért beszél. A Tomcat esetében már nem látszik akkora külömbség, mivel ő akkor már három napja napozott, és alapból sem volt annyira vészes. Amúgy ő a Testors tasakos akrilját viseli. Az Aston Martin Humbrol lakkot kapott vagy 15 éve. A háttérben látható Echto1-en kipróbálom hogy mi történik a megsárgult fehér festékkel.
Üdv: Ronin
Fóka 140712 2009. szeptember 27. 19:42
Válasz erre
- - - Helyesbítés - - -

Minden makett elkészülte után óhatatlanul bekövetkezik az a pillanat, amikor az emberfia rájön, hogy valamit elfelejtett. Én az imént készre jelentettem a Doyusha 707-esemet, aztán pár perce rájöttem, hogy elmulasztottam megfesteni a szélvédők feletti négy kis ablakot. Ezt azóta természetesen pótoltam.

Fóka
Fóka 140711 2009. szeptember 27. 17:21
Válasz erre
Il-18 1

Il-18 1
Il-18 1
Il-18 2

Il-18 2
Il-18 2
Il-18 3

Il-18 3
Il-18 3

És akkor a folytatás...

Tibcsi, tudom... ;-)

1966-os darab, a Vaterán leltem. Ez még a gyárilag előfestett, mozgó futóműzsámolyos változat...
Fóka 140710 2009. szeptember 27. 17:18
Válasz erre
B-707 PWA

B-707 PWA
B-707 PWA

Szia Lapi!

Hát jobbulást... Állás megvan?

Fél órája készen van a 707-es! Amikor 1975-ben a szó szoros értelmében tátott szájjal bámultam Ferihegyen, a teraszon, amint ez a hihetetlenül szép repülőgép leszáll, kiszalad a látótérből (az épület takarta), aztán balról megjelenik, és méltóságteljesen begurul egy állóhelyre éppen velem szemben - nem hittem volna, hogy egyszer a kezemben tarthatom. Még most is a fülemben cseng a hangja. A teraszon sokan voltak (akkor még lehetett...), és még a laikus népek is el voltak ragadtatva.

Fóka

Fóka
Fóka 140709 2009. szeptember 27. 16:45
Válasz erre
Szia Gábor!

Igen, én csináltam az An-24-es matricát is, kivéve az ablakcsíkot és a fehér betűket - utóbbit nullás ecsettel két maszkolószalagcsík között szabadkézzel pingáltam (régebben, a matricagyártó korszakom előtt minden egyedi feliratot így csináltam). A fájlt mindjárt összetömörítem (58 MB-s bmp) és elküldöm, rajta van minden, amit eddig csináltam, köztük az An-24-es is. Van rajta egy centiméter-skála a nyomtatás pontos beállításához, bár elvileg úgy csináltam, hogy a 100%-os méret legyen a nyerő.

Én is voltam egyszer egy kalibráló repülésen Jak-40-nel :-)) Maléves koromban a Linair-nek is dolgozgattam, és egyszer feljutottam egy háromórás 31R műsorra a HA-YLR-re. Életem meghatározó élménye volt (áthúzás a pálya fölött 3 méteren behúzott futókkal, utána emelkedő forduló 60 fokos bedőléssel, ilyesmi :-)) Filmet is csináltam róla, azóta is sokszor végignéztem, az aranykorra emlékezve...

Az NDK Jak-40-es makett elég gyakran megjelenik az eBay-en, ezt a példányt pedig a Vaterán találtam. Azért ezt a festést csináltam meg, mert a '79 előtt repült klasszikus utasszállítókat gyártom, és ezzel a példánnyal repültem annak idején egyszer a hitvesemmel Prágába, pályakezdőként, egyik első szabadjegyünkkel.

Fóka
Toth_Gabor 140708 2009. szeptember 27. 16:16
Válasz erre
Fóka!

Nekem is van egy An-24-esem. Ehhez a makettedhez is Te készítetted a matricát? Szívesen vennék belőle egy készletet, sajnálnám az öreg makettet kidobni.

A Jak-40 is nagyon szép. Kicsit közel áll a szívemhez, mert az L-410-el együtt ezekkel csinálták (utóbbival még csinálják) a légi ellenőrzéseket. Édesapám volt az osztály vezetője vagy 30 évig, és akadt alkalom egy-egy "sétarepülésre". Ha tudsz valakinél eladó Jakot, szólj légy szives.

Üdv,
Tóth Gábor
Tibcsi 140707 2009. szeptember 27. 13:13
Válasz erre
Én megelégednék egy 1/100-assal is. :))

Lapiii! Hallod? :-)))
Fóka 140706 2009. szeptember 27. 13:00
Válasz erre
2009_105

Jak-40, An-24 1
2009_105
2009_106

Jak-40, An-24 2
2009_106
2009_108

Siker
2009_108

Sz'al íme a két legújabb alkotás: mindkettő házi gyártmányú matricákkal - egyszerűen szerelmes lettem a technológiába :-) A harmadik képen látszik, hogy itthon rajtam kívül még legalább egyvalaki van, akinek tetszik...
sys 140705 2009. szeptember 27. 12:58
Válasz erre
Sziasztok!
A JaK-40 és a JaK-40K között mik a külső-belső különbségek? Makettezős szempontból hangsúlyozottan a külsők?
Üdv
sanyi 140704 2009. szeptember 27. 12:57
Válasz erre
De szép ciccca...
Ja, hogy ott egy röpcsi! Áhá! Szép, kár hogy át kell építeni hozzá a szobát. 144-ben jöhetne! Egyébként a macsek is a doboz tartozéka?
Fóka 140703 2009. szeptember 27. 12:57
Válasz erre
Hajjaj... Gyönyörű darab. A macska sem kevésbé :-)

Kacérkodtam már vele, Ukrajnában kétharmadannyiba kerül, mint pl. a Hannants-nél, de azért van vele sok macera. Az üvegszállal erősített műgyanta törzsben az ablakok csak mélyítve vannak, én bizonyára nekilátnék kifúrogatni őket. De egyelőre a mostanában felhalmozott 1:100-asokkal tobzódom.

Egyébként nem fogod elhinni, de éppen egy macskás képet csináltam ezekben a percekben :-)

Fóka
Tibcsi 140702 2009. szeptember 27. 12:47
Válasz erre
amodel_tu114
amodel_tu114

Ezt láttátok?
scalemodels.ru/modules/myarticles/imagepreview.php

(Nem a macskát, hanem ami mögötte van... :))
Toth_Gabor 140701 2009. szeptember 26. 10:39
Válasz erre
Fóka!

Köszi!

Üdv,
T.G.
mirci18 140700 2009. szeptember 26. 10:09
Válasz erre
sziasztok keresek a supermarine spitfire mk VIII nevű gépről információt könyvet képeket.
most építem a festés miatt kellene

előre is köszi
Lapi 140699 2009. szeptember 25. 17:06
Válasz erre
Szia Fóka !

jó vagy nem ?

de a jövő héten kényszer otthonmaradásom lesz.
tüdőgyülladásom van.
az asszony dolgozik, a gyerek oviban van...
én meg leszököm kicsit modellezni !

kell a gyógyulás érdekében !
Fóka 140698 2009. szeptember 25. 16:29
Válasz erre
Szia Lapi!

Kösz! Majd teszek be képet róla akkor is, ha teljesen elkészül. A svanc mintájához a technológiát még csak tervezgetem. A 2 DC-8-as is alakul már, az An-24-esnek pedig már elkészült a LOT matricája. A Tu-114-es még dobozban, de esténként előveszem, és gyönyörködöm benne...

Fóka
Lapi 140697 2009. szeptember 25. 15:56
Válasz erre
Szia Fóka !

igazán szép darab lett a Doyusha makett !

sokkal jobb helye van Nálad, mint, hogy nálam porosodott volna tovább.
Fóka 140696 2009. szeptember 25. 10:00
Válasz erre
Egy fontos dolog lemaradt: én tintasugaras nyomtatót használtam, a matricaalapot is ehhez választottam. A lézernyomtatóhoz másfajta alapot árulnak. Az átlátszó mellett van továbbá fehér színű alap is, ezeket sötét alapra (pl. katonai festések) javasolják. Utasgépekhez szerintem az átlátszó a jobb.
Fóka 140695 2009. szeptember 25. 09:57
Válasz erre
A lényeg röviden:

Ezt szereztem be:

www.hannants.co.uk/search/

A mintákat és szövegeket többnyire eredeti betűtípus alapján, vagy fényképről állítottam elő PaintShop Pro-val, 600 dpi-s felbontásban, itt már a legkisebb betűk is tűélesek és pixelmentesek.

Sok-sok próbanyomtatással, a minták kivágásával és odapróbálásával állítottam be pontosan a méreteket, a lapon egy milliméter-skálát is készítettem, azokhoz mértem a mintákat. A grafikus munka összességében kb. 1 hónapig tartott.

A matricalapra nyomtatás pontosan azokat a színeket adja vissza, ami a monitoron látható, a "sima" lapon minden egy kicsit világosabban jelenik meg, ez a próbáknál kicsit megzavart. De az eredmény tökéletes lett.

Nyomtatás után feltétlenül lakkozni kell, itt pár megoldás már elhangzott. A lényeg: vastagabbra kell lakkozni, mintha makettet fújnánk. Én Revell 1-est használtam, egyórás időközökben négyszeri fújással.

Az eredmény: tökéletes matrica - rugalmas, de nem nyúlik, minden szegecset és panelvonalat tökéletesen fed, nincs buborékosodás, ezüstözés.

Én a svancokat, a szövegeket és az ajtókereteket készítettem el, az ablakcsíkokat festettem. Fehér dolgokat nem lehet nyomtatni, ezért én az Iberia festést úgy csinálnám, hogy a bordó és piros csíkot teljes egészében matricával állítanám elő (talán nem üríti ki teljesen a festékpatront), a sárgát meg festeném.

Fóka
Fóka 140694 2009. szeptember 25. 09:44
Válasz erre
Ó, a mindenségit :-((( Hosszú-hosszú szöveget írtam be, részletesen leírtam mindent, hogy miképp csináltam a matricákat, erre csak a kép ment át, amikor mentettem :-(((

Most nincs lelkierőm újraírni, majd gyűjtök erőt...

A kép egy munkaközi állapotot mutat.
Fóka 140693 2009. szeptember 25. 09:41
Válasz erre
Matrica1_2009-09-12

Matricalap készülőben
Matrica1_2009-09-12

Toth_Gabor 140692 2009. szeptember 25. 00:34
Válasz erre
Fóka!

Nagyon szépek! Engem érdekelne kicsit részletesen, hogy a matricák hogyan készültek. Szeretnék a gyerekkoromból megmaradt B-747-200-ra Iberia matricát készíteni. Ilyet:
www.airliners.net/photo/Iberia/Boeing-747-256B/0834647/L/&sid=657b0164f27ce150b23d19d81c35045e

Üdv,
T.G.
Fóka 140691 2009. szeptember 24. 21:34
Válasz erre
Lapi, ha erre jársz: ez a 707-es az a 707-es, amit neked köszönhetek...
Fóka 140690 2009. szeptember 24. 21:32
Válasz erre
707 PWA

707 PAcific Western színekben - házilag gyártott matricával
707 PWA
727 TAP

727 TAP színekben - házilag gyártott matricával
727 TAP

Nos, kedves kollégák, feltétlen híve lettem a házi matricagyártásnak. Első próbálkozásom a várakozást messze meghaladóan sikerült: csak ülök, és bámulok, hogy milyen pompás matricákat lehet gyártani manapság - ilyesmire a múlt évezredben még gondolni sem mertem :-) Köszönet mindenkinek a tanácsokért! A tegnap éjjel előállított matricáim egy része pár perce már a maketteken van, a képeken ezek a készülő darabok láthatók.
Fóka 140689 2009. szeptember 24. 01:13
Válasz erre
Szia barackdr!

Sajnos lekéstem az üzenetedet, és már nekiestem a matricának a Revell lakkommal - nos, úgy tűnik, nagyszerűen sikerült. Négy vékony réteget fújtam rá egyórás szünetekkel, most végeztem. Az eredmény minden képzeletemet felülmúlja. De holnap (azaz ma) este jön a puding próbája...

Fóka
barackdr 140688 2009. szeptember 23. 21:54
Válasz erre
Szia Fóka!

A nyomtatott matricát valóban a nyomtatás rögzítése miatt kell lakkozni. Ez csak tintasugaras nyomtatónál szükséges, lézernél nem. Én árulok Microscale Liquid Decal Filmet, ha kell keress meg magánban. Egyébként más lakk is jó lehet.

Üdv: barackdr
Fóka 140687 2009. szeptember 23. 21:42
Válasz erre
Na nem baj, bátraké a cseresznye. Megyek fújni :-) Este 10-kor a legjobb időtöltés :-)
Fóka 140686 2009. szeptember 23. 21:41
Válasz erre
Hát ha ez összejön, akkor valami egészen nagyszerű dolog fog történni velem :-) Gyerekkoromban (70-es évek) láttam két igen ritka, de gyönyörű repülőgépet Ferihegyen, azokat csinálom most többek közt 1:100-ban...

Ez az egyik (rokonaink jöttek vele Vancouverből, leszállás nélkül):

www.airliners.net/photo/Pacific-Western-Airlines/Boeing-707-351C/0534366/L/&sid=c9f3d7ce0d8b724b60e0a696b35399c6
Ez pedig a másik (valami charterjárat lehetett):

www.airliners.net/photo/TAP---Transportes/Boeing-727-82C/1545593/L/&sid=a8ac274cefdb73f83229d6e552db23f4
Tibcsi 140685 2009. szeptember 23. 21:34
Válasz erre
Nem tudom, azt még nem próbáltam. :)
Fóka 140684 2009. szeptember 23. 21:31
Válasz erre
Szia Tibcsi! Köszönöm!
/félénken/ A Revell lakk nem jó?...
Fóka 140683 2009. szeptember 23. 21:29
Válasz erre
Pontosítás: kicsit elnéztem, mégiscsak van egy réteg átlátszó matrica az alapon :-) Szóval akkor valószínűleg csak a nyomtatott felület rögzítése céljából írják az a folyékony filmet... Na mindegy, ha van valakinek már tapasztalata ilyesmiben, köszönettel fogadnám :-)

Fóka
Tibcsi 140682 2009. szeptember 23. 21:25
Válasz erre
Pontosabban : Gunze fényes lakk. Nekem legalábis bevált.
Tibcsi 140681 2009. szeptember 23. 21:24
Válasz erre
Attila,

A folyadék neve: lakk. Jó vastagon kell fújni, nem úgy, mint a makettre. :)))
Fóka 140680 2009. szeptember 23. 21:14
Válasz erre
Sziasztok!

Segítségkérés következik: milyen folyadékkal lehet matricaalapra nyomtatott mintákból igazi matricát készíteni? Rendeltem a Hannantstól 3 ív matricaalapot, és gyönyörű dolgokat nyomtattam az egyikre. A lap azonban -úgy tűnik- csak egy enyves felület, a filmet a leírás szerint utólag kell rávinni. Valami "Microscale Liquid Decal Film"-et írnak, lehet itthon ilyesmit kapni? És hol? Vagy van valami alternatíva?

Kísérletképpen rákentem az egyik -próbának szánt- mintára egy kis átlátszó lakkot, de az nagyon nyúlós lett.

Szóval a nyomtatás gyönyörű - de vajon hogyan tovább?

Fóka
Fóka 140679 2009. szeptember 23. 16:47
Válasz erre
Nefelejcs

A nefelejcs utcai makettbolt hűlt helye
Nefelejcs

Szia! A Dob utcai bolttal nem volt szerencsém; ott egyszer vásároltam, de azt is csak majdnem: egy NDK An-24-es dobozt pillantottam meg a polcon (pillanatok alatt izgalomba jöttem, mert akkor, a nyolcvanas évek közepén az eBay még a távoli jövő mélyén szunnyadt), de amikor kinyitottam, akkor megrökönyödve tapasztaltam, hogy egy félig összerakott és hiányos Il-28-as készlet van benne... Persze azonnal lemondtam a vásárlásról, és mivel még a néne méltatlankodott, a továbbiakban messzire elkerültem. A Nefelejcs utcai bolt kb. ott volt, ahol a piros nyíllal bejelöltem, a Keletitől pár percre. A tulaj egy 30-as fazon volt, a nyolcvanas években Bécsből hozta a cuccot közvetlenül. Egy Italeri DC-3-asra emlékszem, amit nála vettem, meg sok-sok festékre :-)

Fóka
Rizmajer_Jozsef 140678 2009. szeptember 23. 16:19
Válasz erre
Szia Fóka!
Egy üvegecske pirosam még van, be sem száradt! A Nefelejcs nem jön be, Dob utca Duffy néni, a Hajduffy modellboltból?
Rizmajer.
Gyula 140677 2009. szeptember 23. 12:42
Válasz erre
Sziasztok!

Nincs valakinek teljesen véletlenül Tu-154-hez 1db felesleges hajtóműve (nem a kettes)1:100-as méretarányban?

Köszönöm
Gyula
mirci18 140676 2009. szeptember 19. 16:21
Válasz erre
persze csakis itthonról akarom megvenni
Ronin 140675 2009. szeptember 19. 14:04
Válasz erre
Passz. Ebben lehet hogy nem tudok segíteni. Hazai vebáruház kellene?
Ronin.
mirci18 140674 2009. szeptember 19. 05:53
Válasz erre
ronin köszi az infót.
abban tudnál segíteni hogy hol keressem mert beírtam a keresőbe a dobozszámot és külön a nevét is és semmi
Ronin 140673 2009. szeptember 19. 01:40
Válasz erre
Jó hír! Wright gépet gyártja a Revell, ha hól tudom 1:32 ben. Na de ennél régebbi repülő..? Talán Leonardo helikoptere?:)
Üdv:Ronin
mirci18 140672 2009. szeptember 18. 21:25
Válasz erre
0dv mindenkinek

lenne egy olyan kérdésem hogy repülőmaketteknél léteznek e olyan korai repülőkről készült modellek mint pl wright fivérek gépe vagy még régebbi
Ronin 140671 2009. szeptember 18. 15:55
Válasz erre
Kontrolcsoport 004
Kontrolcsoport 004

Sziasztok! Ez a napfénnyel fakításos módszer kíváncsivá tett. Egy Tomcat már vasárnap óta napozik, de most megtaláltam a tökéletes kísérleti alanyt. 15 éves Humbrol lakk van az őreg Aston Martinon, és eredetileg ezüst színű volt. Ha ez kivilágosodik, az akkora csoda lesz, amekkorát csak a teleshoppos csodaszerek bemutatói tudnak...:)Egy hét mulva újjabb képet teszek fel.
Ronin
Fóka 140670 2009. szeptember 17. 10:55
Válasz erre
Remek összefoglaló! Kösz az akrilos tanácsokat, hamarosan neki is látok alkalmazni őket. Ami az enamel festékeket illeti, a Humbrollal nekem is hasonló tapasztalataim vannak ("szétkenősen idióta" :-)), és szemcseppentővel szoktam kinyerni a tégelyből a festéket, így a széle nem lesz csupa trutymó, és a szórópisztolyba is jól lehet vele adagolni.

Régen (20-25) éve a Bp.-i Váci utcai Märklin játékboltban és a Nefelejcs utcai maszeknél, a Keleti pályaudvar mellett (van még, ki emlékszik e boltra?...) lehetett parányi, parafadugóval lezárt üvegekbe kimért makettfestéket kapni - nos, nem tudom, miből csinálták, de annál jobbal azóta sem találkoztam...

Fóka
MrChef 140669 2009. szeptember 16. 15:46
Válasz erre
Mindig a saját oldószerét használd az akril festékeknek. A szórópisztoly tisztításához megfelelő az acetonmentes körömlakklemosó, a denaturált szesz, a kissé drága gyógyszertári alkohol és egyebek, DE a festék tökéletes higításához (és hogy ne romoljon meg) csakis a sajátját használd. Ezt mondják.
Én desztillált vízzel higítom őket AMIKOR szórópisztolyhoz higítok, abból baj nem lehet. Legfeljebb nem terül olyan szépen, mintha alkoholos okossággal megvadított saját higítóval keverném. A tégelybe viszont csakis a sajátjával. A Vallejo-t nem kell a tégelyében higítani, mert nem döglik be, ha csak jól rá van csavarva a kupakja.

Enamel festékek közül nagyon szeretem a Humbrolt, mert sosem hagyott cserben, akár ecsettel, akár szórópisztollyal használtam. Csak a tégelye olyan szétkenősen idióta. A Model Master között is van jópár, ami baromi szép (csak a lakkjaik felejtősek), ennek pedig betonmódon odaköt a kupakja, ha nem törlöm le körbe ronggyal.
A Tamiya olajfestékekkel nem kísérleteztem tovább néhány balul sült festés után...

Üdv,

Tamás
Fóka 140668 2009. szeptember 16. 15:00
Válasz erre
Köszönöm!

Én évtizedeken keresztül csak olajalapú festékeket használtam, és a fő gondom nekem is a sárgulás meg az előző réteg feloldása volt.

Az akrilfeswtékek oldószere a víz és az alkohol, ugye? Mi dönti el, hogy mikor melyik?

Fóka
MrChef 140667 2009. szeptember 16. 13:47
Válasz erre
A Vallejo lakk nagyon barátságos anyag. Nem büdös, és vízalapú (meg egyéb okosságok vannak benne). Egyáltalán nem bántja a makettet, nem mar, és nem teszi tönkre a fényezést. Van belőle matt, félfényes és fényes. A Vallejo a Wargammers-eseknél is kapható. A Gunze is csúcsminőségű. A lakkokat általában jobban higítom, így több, vékony rétegben lehet őket felfújni: nem száradnak meg vastagon, mivel jól fel vannak higítva (a higító meg elpárolog).

Az enamel (olajalapú) lakkok már neccesebbek, mert megsárgulhatnak, illetve feloldhatják a már lefújt/festett felületet.
Szórópisztollyal az olajalapút is jól lehet fújni.

A Revellről inkább nem ejtenék szót...:-P (a Revellt kerülöm, mint k. a templomot)

Üdv,

Tamás
Fóka 140666 2009. szeptember 16. 08:54
Válasz erre
Érdekelne ez a Vallejo lakk, vagy a Gunze is, ha akril. Milyen kiszerelésben árulják - tégely? szórópalack? Létezik színtelen magasfényű (nem selyemfényű) formában? És vajon hol lehet hozzájutni Bp-en? Ha pisztollyal fújom, van valami különbség az akril- és az olajos bázisú festékek használatában (én eddig kizárólag az utóbbit használtam)?

Nekem a makettépítést befejező utolsó lakkozásokkal az a visszatérő gondom, hogy félek a lakk maró hatásától - előfordult már, hogy Revell 90-nel (alumínium) fújt felületet jóvátehetetlenül tönkretette a többnapi száradást követő lakkozás (Revell 01, saját hígítóval). Gondolom, az akril lakkok esetében ilyesmitől nem kell tartani, ugye?

Fóka
kelair74 140665 2009. szeptember 14. 19:40
Válasz erre
Köszi a "lakkos" válaszokat most már tudok próbálgatni.
Fókának is köszi az erkélyes-napos-fehérítős ötletet!Kipróbálom.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.