/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Richyke90 140917 2009. december 21. 11:20
Válasz erre
Ilyen nincs, fránya gép.
Szóval 10-12 Euro-ba kerül.
Richyke90 140916 2009. december 21. 11:19
Válasz erre
Kedves Ronin!
Nem tudnál hozni a gépről fedélzeti modellt?
Kb 10-12€-ba kerül.
Várom a válaszod.

Ricsi
Richyke90 140915 2009. december 21. 11:18
Válasz erre
Kedves Ronin!
Nem tudnál hozni a gépről fedélzeti modellt?
Kb 10-12€-ba kerül.
Várom a válaszod.

Ricsi
Ronin 140914 2009. december 20. 23:22
Válasz erre
Ferihegy1
Ferihegy1
Ferihegy2
Ferihegy2
Ferihegy3
Ferihegy3

Wizzair lesz a társaság amivel utazok.
Elkezdtem tervezgetni a reptérre kijutást, és véletlenül találtam valamit, ami lehet hogy kifutópálya problémádra lehet egy megoldás. Műholdképpel elég jól rá lehet zoomolni a reptér bármely részére. Ez alapján már meg lehet szerkezteni a gép alá valót.
terkepnezo.hu/utvonaltervezo/utvonaltervezo-budapest-budapesti-utvonaltervezes-utvonalak-uticelok.html
Ronin
zed911 140913 2009. december 20. 22:18
Válasz erre
Milyen géppel mész?
Ronin 140912 2009. december 20. 19:37
Válasz erre
Na most már szinte biztos! Január elején repülök Londonba! Végre nem csak a földről csodálhatom ezeket a nagyvasakat!
Ronin
zed911 140911 2009. december 20. 16:13
Válasz erre
Airbus A319 A
Airbus A319 A
Airbus A319 B
Airbus A319 B
Airbus A319 C
Airbus A319 C

Most készült el.

Vélemények?
Még egy réteg lakk fog rá kerülni.
zed911 140910 2009. december 19. 20:58
Válasz erre
Regal 140909 2009. december 18. 13:44
Válasz erre
Szia Zed!

Ha adott reptér alaprajza kellene, pl LHBP, az az AIP (Aeronautical Information Publication) Airport Directory-ban benne van, egy szerkesztett rajz, azt el tudom küldeni, nyomtatnivaló képet aszfalt pályáról viszont nem.
Üdv, Regal
tgea78@gmail.com
L.P 140908 2009. december 17. 17:22
Válasz erre
Vágólap01
Vágólap01
Vágólap02
Vágólap02

Hasika
Tibcsi 140907 2009. december 17. 16:26
Válasz erre
L.P 140906 2009. december 17. 16:17
Válasz erre
Ugyan szerintem nem kell az utasgépeket koszolni, de azért a mai időjárás alkalmas volt arra, hogy jó fotókat lehessen készíteni a gépek hasáról. Na ott lehet koszolni:-)
Tibcsi 140905 2009. december 17. 08:56
Válasz erre
Zed,

Nem tudom, mekkora pályára lenne szükséged, de itt van egy ilyen pályarészlet.

sites.google.com/site/tinyland/Magyar/products_hu/prints_hu

De ha elég ügyesen bánsz a Photoshop-pal, akkor te is próbálkozhatsz vele. :)

Ha a teljes futópálya rajz kellene, akkor talán a google térképekből tudsz ollózni...
zed911 140904 2009. december 16. 20:21
Válasz erre
Srácok honnan tudnék szerezni kifutópálya alaprajzot vagy alapzatot ami nyomtatható.
Amire a makettet rá lehet helyezni.
Tjoe 140903 2009. december 11. 15:25
Válasz erre
mah762
mah762

Elkezdtem megint mókolni a mekettekkel. Vettem egy nagy levegőt, és szétmetéltem a Revell 763-ast. Malév LHAladár lesz belőle, ha egyszer elkészül.
Muzzy 140902 2009. december 10. 13:33
Válasz erre
Airchive!
Ha bejelenztkezel, látod az adatlapján az elérhetőségét!
Muzzy
airchive 140901 2009. december 10. 00:11
Válasz erre
Bocs, csak egy megjegyzés, mielőtt valaki félreértené a megjelent Tu-134-es listát. A HA-LBS nem Malév gép volt, hanem az R.Sz. Állami Vállalat (Air Service) bérelte.
Nagyjából az Aeroflot standard festés volt rajta, csak az ablakok fölé festették fel az Air Service feliratot, és a svancra az R.Sz. emblémáját. Ha egyszer eljutok odáig, szívesen beszkennelem a diát róla.

Más: Fokát kérem, dobjon fel egy e-mailt a címemre: airchive@freemail.hu
Fóka 140900 2009. december 5. 19:20
Válasz erre
Itt van egy jó kis táblázat, bár ezen az -LBI és -LBK A-3-nak van írva, de az bizonyos, hogy ezek üvegorrúak voltak.

sry.atw.hu/tu134.htm
L.P 140899 2009. december 5. 19:18
Válasz erre
Régi alap típus volt üvegorrkúppal. Eredetileg ő volt a HA-924es kormánygép.
Fóka 140898 2009. december 5. 19:15
Válasz erre
Ja igen, amit "nem üvgorrúnak" írtam, az a Tu-134A-3 típus.
Fóka 140897 2009. december 5. 19:13
Válasz erre
Szia!

A HA-LBG alaptípus volt, sima Tu-134-es.

A Malév Tu-134-esei: -LBA, -LBC, -LBE, -LBF, -LBG, -LBH
"Üvegorrú" Tu-134A-k: -LBI, -LBK
Nem üvegorrú Tu-134A-k: -LBN, -LBO, -LBP, -LBR
Gabcsi 140896 2009. december 5. 18:56
Válasz erre
Help me Lapi és Fóka!

Sziasztok MESTEREK!

Egy Maléves vonatkozású kérdésem lenne hozzátok: A HA-LBG lajstromjelű Tu-134-es Kisvassal kapcsolatban lenne szükségem infóra Tőletek. A szóban forgó gép pontosan melyik típus volt? A hagyományos alaptípus (tehát 134), vagy módosított 134 A vagy esetleg A-3(zárt orrú)?
Ezt szándékozom megépíteni egy klasszikus NDK-s makettből (köszönet lacee-nak a készletért), ezzel a géppel repültem anno 23 évvel ezelőtt, egy Malév -járattal Drezdába. A lajstromra kifejezetten emlékszem, csak a típussal vannak vegyes emlékeim.

Előre is köszi a segítséget!

Gabcsi
L.P 140895 2009. december 5. 17:39
Válasz erre
A dobozon az szerepel, hogy a Boeingel közösen készítették. Ott is a lógó. Sok érkezett, én ma legalább vagy 15öt láttam.
Newman 140894 2009. december 5. 10:43
Válasz erre
Szia Fóka!
Köszönöm a képet! A Welsh makettek annyira ritkák itthon, hogy nem is gondoltam volna, hogy az. Én is dolgozom egy B-2-esen, de egyelőre még csak a törzs van egyben. Én a Zvezda M-ből indultam ki, amihez az OKB 144 B-2-esének törzshátsórészét építem. Természetesen régi Maléves festés lesz belőle...
A Welsh Modelstől nekem a Tu-114-es van meg, az is jónak tűnik.
Üdv.:
Péter
Toth_Gabor 140893 2009. december 4. 21:11
Válasz erre
Hali!

Kíváncsi lennék, mennyire pontos. Az se lenne baj, ha az eredeti repülne...

T.G.
viper 140892 2009. december 4. 17:51
Válasz erre
P1030012

787 Dreamliner 1
P1030012
P1030001

787 Dreamliner 2
P1030001

Sziasztok utasgépes fanok!

Mit találtam véletlenül tegnap a kék kobrában?
Zvezda 787! Gyorsan meg is vettem:) Íme:
L.P 140891 2009. december 4. 16:01
Válasz erre
Köszi
A forró vizes trükköt én is tudom, de majd ha lesz türelmem:-) Annyira csálé minden irányba, hogy borzadáj. addig is dolgozok a ruszki vasakon. Apropó ruszkik, rendeltem egy TU-154B2,TU-134, Il18ast 1:144ben. Rakott már valaki össze RusAir maketteket?
Fóka 140890 2009. december 4. 13:29
Válasz erre
"A helyes formát utólag is ki lehet javítani"

...de minek, ha helyes. A mondat így akart szólni:

A helyes formát utólag is ki lehet alakítani
Fóka 140889 2009. december 4. 13:28
Válasz erre
Hű, ez tényleg eléggé amorf... Ránézésre a bal szárny tűnik helyesebbnek (a képen jobb oldalt), de szerintem ez egyedi eset lehet, az én példányom pl. rendben volt. A helyes formát utólag is ki lehet javítani, én az ilyesmit úgy szoktam csinálni (amíg maketteztem, hehe...), hogy egy fazék majdnem forrásban lévő vízbe merítem pár másodpercre a makett alakítandó részét, és akkor éppencsak annyira lágyul meg, hogy kézzel a helyes formára lehet alakítani, de nem olvad szét, és a felületi minták (szegecsek, panelvonalak, stb.) sem látják kárát. Én egy kis törülközőn keresztül tekergetném, akkor meg sem égeti a kezet. Ha kialakult a kívánt forma, hideg folyóvíz alá tartva pillanatok alatt megkeményedik, és úgy marad.

Mintának szerintem fel lehet használni egy másik, összerakott makettpéldányt -ami persze nem volt megvetemedve-, az a legbiztosabb, a képek torzíthatnak.
Fóka 140888 2009. december 4. 13:18
Válasz erre
mig23papa

1988-2001 között dolgoztam a Malévnél, a törzsgárdatagságom pedig 1983-tól ketyegett az egyetem miatt. Immár 8 éve tehát, hogy pályaelhagyó lettem :-/
Varjúbácsi 140887 2009. december 4. 13:12
Válasz erre
Persze, ez az új csapkodószárnyú típus! :-))
mig23papa 140886 2009. december 4. 12:38
Válasz erre
L.P 140885 2009. december 4. 12:23
Válasz erre
A380
A380

Mint írtam, a két szárnyprofil nem egyforma! Ezekszerint élőben is így repül mi?:-)
Fóka 140884 2009. december 4. 09:45
Válasz erre
Tu-154

Tu-154-esek 1:144-ben
Tu-154

Szia Newman!

Az a Tu-154 B-2 nem az OKB, hanem a Welsh -szerintem kitűnő minőségű- vákuummakettje. Nagyobb képet itt bent a munkahelyemen csak egyet találtam, ezen a Zvezda 54-es még eredeti, M-es verziójában látszik, azóta visszaalakítottam alapváltozatra, a csoportképeken már úgy szerepel.

Az igazsághot tartozik, hogy amikor a Welsh makett megérkezett (a Hannants-től rendeltem), a matricaív használhatatlan volt, mert hozzá volt ragadva az összeszerelési útmutatóhoz. Panaszos levelemre azonban a cég postafordultával küldött másikat :-)

Az "M" visszaalakításának lépései:

- 2-es hajtómű kiömlőnyílásának átfaragása;
- 1-es és hármas hajtómű átformázása és hátrébb helyezése;
- a szárnytövek törésének eltüntetése;
- a kék festés eltüntetése a függőleges vezérsíkról;
- lajstromjel átírása;
- a típusjelzés átírása.

Fóka
Newman 140883 2009. december 3. 20:37
Válasz erre
il-86
il-86

Jó estét szaktársak!
Nálam most ő készülget.

Fóka!
Gratulálok a gyűjteményedhez! Ha jól láttam, akkor van Neked egy OKB 144 Tu-154B-2-esed.. Van esetleg róla külön képed? Szívesen megnézném...

Üdv:
Péter
PETI 140882 2009. december 3. 20:22
Válasz erre
Hali!
Vagy 3 hete láttam egyet összeállítva festés előtti állapotban. Penge volt, sztem nincs azzal gond.
Üdv
SzuhÁkos 140881 2009. december 3. 20:10
Válasz erre
Üdv! Én most készítek egy A380-ast! A szárnyai nincsenek elvetemedve,hanem élőben is így néz ki! Keress rá Google-ben. Keress rá az airliners.neten Én is azt hittem,hogy elvan csavarodva,de a képek tisztázták a dolgokat
L.P 140880 2009. december 3. 15:16
Válasz erre
Srácok
Valaki rakott össze már Revell A380ast? Olyan brutálisan elvan vetemedve a szárnyai, hogy csuda. Igazából mind a kettő de teljesen máshogy.
Toth_Gabor 140879 2009. december 2. 13:53
Válasz erre
Fóka!

Igazad van, mindenkit próbálnak konzumidióta ösztönlénnyé "fejleszteni" manapság.

A makettezésben ez jól tettenérhető a - zömmel kínai - cég által ránk ontott iszonyatos mennyiségű új makettel. A kiegészítőgyátók pedig a fincsi habot teszik fel a tortára...
Irígykedem a 130 összerakott makett láttán, nekem ennyi van összerakatlanul, és 6-7 éve nem készült el igazán semmi új.

Azt mondják, ha minden ember olyan színvonalon élhetne -és fogyaszthatna - mint pl a németek, 2 hét alatt lelaknánk a Földet!

Már-már kezdek büszke lenni a környezettudatosságomra, hogy 32 évesen még "ellen tudok állni" az autóvásárlásnak! :-)
Fóka 140878 2009. december 2. 11:28
Válasz erre
Szia Regal!

Kösz!

A Mrija kívül esik az érdeklődési körömön, mert '79 előtt még nem létezett :-) Első repülése 1988. December 21-én volt. Fél éve még volt egy Ruszlán a polcomon, de hasonló okokból könnyű szívvel megváltam tőle, és a helyén egy klasszikus szépségű Lufthansa 747-100-as áll.

Az idők során engesztelhetetlenül haladás- és fejlődésellenessé váltam (elsősorban a fogyasztói világ esztelen és szükségtelen fejlesztés-kényszere, és a klasszikus mérnöki tervezési elvek ezzel járó devalvációja miatt), ezért már csak a "békebeli" repülőgépek társaságában érzem jól magam.

Fóka
Regal 140877 2009. december 2. 10:56
Válasz erre
Szia Fóka!

Kötekedjek: egy Mrija még azért csak elférne? a gyüjteményben.:-)

Szép gyűjtemény.

Üdv, Regal
Fóka 140876 2009. december 2. 10:15
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm az elismerő szavakat! Ami a folytatást illeti, hát majd meglátjuk, de én többbé-kevésbé biztos vagyok magamban. A makettjeim rettenetes mennyisége is mutatja, hogy én tényleg inkább a befejezett dolgokat szeretem, a készítés folyamatát nem annyira. Minimális feljavítás helyett én is piszmoghattam volna hónapokat egy-egy példányon, mint az igazi makettezők, de én inkább a kész makettet akartam látni mielőbb.

/fájdalmas sóhajjal/ ...aztán meg a gyerkőceimnek így is, úgy is csak problémát generálok velük: "mit csináljunk ezzel a sok műanyag vacakkal, ki kéne dobni az egészet, mert csak a port fogják, de szegény apának annyira fontosak voltak..."
harold 140875 2009. december 2. 09:36
Válasz erre
Nagyon faxa!

Egyébként Schumi is a csúcson szállt ki, és idén VISSZA AKART JÖNNI :-)
Toth_Gabor 140874 2009. december 2. 08:26
Válasz erre
Kedves Fóka!

Irígylésre méltó teljsesítmény, Ahogy a jóravaló matematikus mondaná: gradulálok!

Nem tudom mi a véleményed, de egy dolgot mégis meg kell csinálnod. Ha az elégedettséget tápláló nézegetést említetted, mondok egy undok tevékenységet: takarítás...
Ha nem akarsz ezzel jelentős időt tölteni - kötelezően előidézve számtalan sérülést az idő előrehaladtával - szerintem szerelj üvegajtót a polcokra. (magyarul alakítsd vitrinné...)

Nehogy má' a javítás során visszacsábulj építőnek!
:-)

Üdv,
Tóth Gábor
momi 140873 2009. december 2. 07:28
Válasz erre
Szia Fóka!

Lenyűgöző! Elismerésem!

Momi
Fóka 140872 2009. december 1. 18:15
Válasz erre
2009_51

Fóka 1
2009_51
2009_53

Fóka 2
2009_53
2009_54

Fóka 3
2009_54
2009_55

Fóka 4
2009_55
2009_56

Fóka 5
2009_56
2009_57

Fóka 6
2009_57
2009_58

Fóka 7
2009_58
2009_59

Fóka 8
2009_59
2009_60

Fóka 9
2009_60
2009_61

Fóka 10
2009_61
2009_62

Fóka 11
2009_62
2009_63

Fóka 12
2009_63
2009_64

Fóka 13
2009_64
2009_65

Fóka 14
2009_65
2009_66

Fóka 15
2009_66
2009_67

Fóka 16
2009_67

Kedves érdeklődők!

Íme hát a teljes és végleges Fóka-életmű. A jobb oldali polc tiszta 1:100-as, a középső: 2-2 sor 1:100-as és 1:144-es, a bal oldali pedig jórész 1:144 és 1:72, meg még pár vegyes, pl. 1:125. Az összes repülőgép 1979. előtt is repült polgári, túlnyomórészt közforgalmi típus, kizárólag 1979. előtti festéssel.

A gyártók: Veb Plasticart, Doyusha, Revell, Airfix, Welsh, Heller, Minicraft, Maquette, Eastern Express, Zvezda, Alanger, Italeri, F-RSIN, Braz Models, Faller, Williams Brothers, Lincoln, Miku.

Immár három napja tiszta vagyok, és egyáltalán nem hiányzik a makettberhelés, sőt :-)
Fóka 140871 2009. december 1. 15:59
Válasz erre
HA-MOG
HA-MOG

Szia!

Nos, elküldtem a matricaívem azon részét, amire a HA-MOG szövegeket csináltam, de meg kell mondjam, a Malév felirat betűi korántsem olyan precízen mintázzák az eredetit, mint a HAD termékek. A file 600 dpi felbontású .bmp formátumú.

Ami a maketten kék, azt festettem (azaz fújtam).

Fóka

(a mellékelt kép természetesen kicsinyített, és .jpg formátumú)
Ronin 140870 2009. december 1. 15:30
Válasz erre
Szia Fóka!
Nagyon örülnék, ha elküldenéd a mintát! Valahogy sokkal szívesebben építenék Maléves gépet, mindt Interflogosat.:) Egy ideje már keresem atyai örökségemből rámmaradt Tu 134et is, na ahoz viszont a HAD matricát szánom. Csak tudnám hova mentettem el. Ő az egyetlen túlélője a gyerekkori repülőimádatunknak.
A címem: dombitamaskukacfreemail.hu
üdv:Ronin
Fóka 140869 2009. december 1. 09:25
Válasz erre
Szia Ronin!

A HA-MOG eléggé megmaradt szériapéldánynak. Az ablakokat átalakítottam, azt nem bírtam megállni (a 11-es csoport első ablakát eltüntettem, és megcsináltam a hátsó kettő mellé a harmadikat, ill. jobb oldalon a ("konyhaablakot"). Elkészítettem tovább az antennákat a pilótafülke fölé. A többi maradt gyári - egy jól sikerült festés eltakarja a részletek hiányát...

Az egyes elemek -pl. a hajtómű-gondolák és szárnyak- illesztési hiányosságait, azaz a jókora réseket egyéni módszerrel tüntettem el. A merev és a konkáv formák miatt nehezen csiszolható tömítőpaszta helyett Uverapid 20-at használtam. Ezt a kétkomponensű műgyantából kevert trutyit fogpiszkálóval óvatosan felhordtam úgy, hogy hurka formáját mutassa az illesztésnél, majd pedig a még lágy anyagot a kisujjam begyével elsimítom - így a rést tökéletesen kitölti, a felesleg a végén lejön, tökéletesen simára szárad - a kezünk pedig még sokáig letörölhetetlenül ragadni fog, de ez a legkevesebb.

Ami a matricát illeti, szívesen elküldöm .bmp formátumban, amit aztán átlátszó fóliára lehet nyomtatni. Technológiai okok miatt tartalék nem maradt, én ugyanis Revell 01-es lakkal fújtam át a kész matricákat, ami csak pár órával a száradás utánig használható, aztán kemény, merev és felpenderedős lesz.

Visszatérve a berhelésre: talán szentségtörésnek hangzik, de egyes NDK maketteknél nem a tökéletes élethűségre törekedtem (többhónapos tunningokhoz amúgy sem lett volna türelmem), hanem arra, hogy minél pontosabban reprodukáljam a KVZ maketteket eredeti formájukban, a mai technológiával elkészítve. Gyűjteményem tehát nemcsak repüléstörténeti kiállítás, hanem makett-technológiai is egyben. Mindezt azért, mert gyerekkorom legboldogabb momentumai voltak ezeknek a repülőgépeknek az elkészítése, és egy-egy ilyen tunningmentes makett ezt idézi fel bennem. Példaképpen: a legutóbbi Lapi-féle Tu-104-esemhez legyártottam az eredeti, fantázia-szülte Aeroflot matrica pontos másolatát, és azzal csináltam meg (a valódi festéssel már elkészítettem egy példányban). Rendkívüli élmény gyerekkori makettemet úgy viszontlátni, hogy nem összebarmolva és festés nélkül, de erősen sárga alapú matricával készült el, hanem úgy, ahogy a makett tervezői elképzelték.

Szia Harold!

OK, a képek már elkészültek a hétvégén, azon melegében, amint leraktam a szórópisztolyt :-) Este felrakom őket, most nincsenek velem itt a munkahelyemen.

Lapi!

Jobbulást! Restellem magam, bár én azért nem jelentkeztem végül, mert rájöttem, hogy az L-410-est a makett kialakítása miatt (túl nagy főfutó-gondola) lehetetlen tuning nélkül Interflug festéssel megcsinálni, ezért inkább lemondtam róla...

Kedves többiek!

Kösz a szép szavakat! Már két napja bámulom a készletet, és még nem untam meg :-) És ez remélhetőleg így lesz a további 50 évben is :-)

Fóka
Tibcsi 140868 2009. december 1. 05:37
Válasz erre
Lapi, gyógyulj meg mielőbb! :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.