/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Tibcsi 141747 2011. február 11. 18:13
Válasz erre
Nekem csak egyetlen NDK makettem lógott így a falon: a Tu-114-es, mert máshogy nem fért el. :)
Fóka 141746 2011. február 11. 14:59
Válasz erre
Szia Chrisi!

Lenyűgöző! Ezek a saját építéseid teljesen profi munkák. A Tu-134 biztosan szép lesz, az az SST pedig egyszerűen fantasztikus :-) Mennyivel szebb lenne a világ, ha ilyenek nem csak a fantáziánkban léteznének... Mondjuk egy Budapest-Melbourne napi járat Ferihegyi indulással, 9 óra repült idővel... Egy ilyen repülőgéptől még a hangrobbanás is muzsika lenne :-)

Fóka
Chrisi 141745 2011. február 11. 14:32
Válasz erre
1.
1
2.
2

Szia Fóka!

Én is saját tervezésű utasgépeket építek. Kedvenc példányom egy 1:72-es Tu-134, ami pár éve készült el, a festése azonban nem jól sikerült, ezért most épp újrafestésen esik keresztül. Ez a két nem túl jól sikerült kép közvetlenül az építés befejezése után készült.

Üdv:Chrisi
Fóka 141744 2011. február 11. 14:09
Válasz erre
1977_11

1977_11
1977_11

Nicsak, mit találtam: akkoriban még saját tervezésű utasgépeket is csináltam kartonpapírból, nyitható ajtókkal, full enteriőrrel (budi inclusive), egészen szép kis típussorozat jött ki belőle. Az utolsó már négyhajtóműves volt, behúzható futókkal :-) Az egyetem alatt nekiálltam egy ilyet fából megcsinálni, de aztán elmúlt a késztetés.
Fóka 141743 2011. február 11. 14:01
Válasz erre
1977_01

1977_01
1977_01
1977_02

1977_02
1977_02

Szia Vackor!

Köszönöm a jókívánságot, főleg úgy, hogy te is licitáltál, igazán sportszerű gesztus. Örülök, hogy egye többen kerülünk elő, akik utasgépeket is gyűjtenek.

Én kb. 10 éve kezdtem el újra összeszedni az NDK maketteket, és váratlanul jól sikerült: a Baade 152 kivételével összejött az egész utasszállító sorozat. Fő lelőhelyem az eBay, a Vatera és Lapi kolléga volt. A jövőben tehát valószínűleg már nem jelenek meg ilyen nemes árveréseken - hacsak 1 Baade fel nem bukkan valahol...

Az érdekesség kedvéért én is előbányásztam 2 képet a szobámról 1977-ből. 13 éves voltam akkor, és látható, hogy akkoriban bizony még nemigen festegettem a makettjeimet... Ezért is élvezem különösképpen az újbóli építéseket a mai technológiámmal.

Fóka
Vackor 141742 2011. február 11. 09:40
Válasz erre
pár makettem 01
pár makettem 01
pár makettem 02
pár makettem 02
pár makettem 03
pár makettem 03
pár makettem 04
pár makettem 04

Üdvözletem Fókának és a Többieknek !

Gratulálok Fókának az Il-14-hez, a licitálás egyik veszteseként. Annak idején még én is a Hobby boltba jártam, a feltöltött fekete-fehér képek abból az időből származnak (elnézést a minőségéért). A Baade kivételével az egész NDK-sorozatom megvolt nekem is, de az enyészet és egy téves szülői döntés megsemmisítette a gyűjtemény nagy részét, amikor katonaidőmet töltöttem. Azóta próbálom visszaszerezni a nosztalgia-maketteket is.

Gratulálok mégegyszer, jó munkát hozzá (én régen még zseblámpaizzós világítást is tettem bele...)
tobika 141741 2011. február 10. 17:29
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó egy:
-An-12Bk civil 1/72 (Roden) 6000ft
Állapota bontatlan.Helyileg Budán található.
szuzgyorgy@gmail.com
Fóka 141740 2011. február 9. 20:53
Válasz erre
Polc

Polc
Polc

A nosztalgia és az érzelmi kötődés jegyében hadd mondjak el még valamit (rámjött a mesélőkedv, ez is a mai beszerzés mellékhatása lehet). A kilencvenes évektől jó másfél évtizedig volt egy visszatérő álmom éjjelente: betoppanok egy játékboltba, és ott virítanak a jól ismert kék dobozok... Szörnyű volt az ébredés ilyenkor: tudtam, hogy végérvényesen elmúltak azok az idők. És amikor Lapi barátunk műhelyét pár éve először pillantottam meg (remélem, nincs ellenére, hogy ezt elárulom), ezen visszatérő álom megvalósulásának misztikus élményét éltem át - a teljes NDK sorozat egyszerre, sok-sok kék dobozban... Bámultam, mint gyerekkoromban Karácsonykor. Ilyen pillanatokért érdemes élni :-)

Most éppen abban gyönyörködöm, hogy az Il-14-est jelenlegi állapotában odaraktam a jövőbeni díszhelyére. Igaz, hogy 1:87-es az 1:100-asok között, de ez még belefér. Hitvesem örül, hogy ilyen apróságokkal ennyire jól elvagyok :-)
Fóka 141739 2011. február 9. 20:21
Válasz erre
...ja és a korral járó tökéletlenedés - nekem a rövidlátásom kezd egyre nagyobb mértéket ölteni, ami abban nyilvánul meg, hogy szemüveg nélkül közelre úgy látok, mint mások erős nagyítóval. Így hát a legapróbb részleteket is igen alaposan meg tudom munkálni. Nem tudom, ez áldás-e, vagy inkább átok, mert sokszor órákig képes vagyok olyan apró felületi hibákkal bíbelődni, amit más szabad szemmel meg sem lát...
Fóka 141738 2011. február 9. 20:16
Válasz erre
Szia Kicsi126!

Ezzel teljesen egyetértek: nekem is az 1:100-asok jönnek be igazán. Emlékszem, amikor a hetvenes évek elején a Tanács körúti Hobby boltban (áldassék az emléke...) megjelentek az első Airfix utasgépek a 33-46 Ft közötti NDK makettekhez képest képtelenül drágán (B-737 és Trident 110 forintért, BAC-111 70 forintért), és én kisírtam a szüleimtől egy BAC-111-est, elkeseredve forgattam a dobozból előkerülő sötétszürke, parányi műanyagdarabokat. Akkor hallottam először méretarányról, és az Airfix szürke, egyszínű műanyagjai, valamint az ablakkivágás nélküli matricacsík azzal a buta megoldással, hogy a felhúzott matricát száradás után kellett volna kibökdösni, meggyőztek róla, hogy az NDK maketteknél nincs jobb :-) Hiszen szép fehér műanyagból készültek, a futók ezüstök, a kerekek pedig feketék, a matricákon pedig ott az ablakok helye - és szép nagyok, mert hát a méret is fontos...

Persze ez nem akadályozott meg abban, hogy azt az egykori Airfix sort is megszerezzem (éljen sokáig az eBay), és immár szépen megépítsem őket. De akkor is kicsik!

Fóka
Airmax 141737 2011. február 9. 20:13
Válasz erre
Dehogy vallottál kudarcot, egész egyszerűen ilyen esetekben nyilvánul meg ezen makettek dobozának tervezői hiányossága, miszerint is nem alkalmazkodnak a már kész makett nagyságához! Skandalum! :)))

Néztem az Amodel 1:72-es il-18-as gépét.Mindaddig nagyon tetszett ameddig az érte kért árat meg nem láttam...de ez csak az én olvasatomban probléma.Szép és mutatós gépet lehet belőle építeni.
Fóka 141736 2011. február 9. 20:07
Válasz erre
Szia Airmax!

Nos, a roskadozás meg a több példány a kész makettek alatt értendő, nálam ugyanis képtelenek dobozban maradni az új szerzemények. Egyetlenegyszer határoztam el, hogy egy Il-18-ast dobozban hagyok, így életem végéig biztosítva a napi többszöri dobozbontás lehetőségét, és a vele járó eufóriát. Két nappal később már lecsiszolgattam az alkatrészeket, mert hát ugye azzal még nem veszek el semmit az érintetlenségéből, csak a felesleget távolítom el. Aztán összeraktam a főbb darabokat - attól még elfértek a dobozban. Aztán két hét múlva kész volt a makett... Szóval kudarcot vallottam :-)

Fóka
Kicsi126 141735 2011. február 9. 19:58
Válasz erre
Fóka! Gratulálok! Képzelem milyen boldogan nyitottad ki a dobozt. Jó lehet kézben tartani egy ilyen öreg szépséget.
Biztosan nagyon szép lesz ha elkészül. Egyébiránt az előző hozzászólásokhoz:
Gondolom vagytok még egy páran akik egyetértenek abban hogy bizonyos nagyság (méretarány) alatt ezek a madarak nem mutatnak jól. Számomra a mai napig az a legvonzóbb az NDK-s készletekben hogy többnyire 1/100-ban készültek és a futóművek festésével is csak részlegesen kell kínlódni... Például, akármilyen profi a Zvezda
Tu-154-es készlete számomra akkor is vicces a nálánál sokkal spártaibb kidolgozású
1/100-as plasticart mellett. Nem beszélve arról hogy aki benne van a korban az nehézkesen vesződik az apró alkatrészekkel még szemüvegben is. Persze megértem hogy a helyhiány is beleszól a dologba de én ezzel úgy vagyok hogy nem sokat építek de azt igyekszem szépen és minél nagyobb méretarányban... További kellemes estét mindenkinek.
Airmax 141734 2011. február 9. 19:56
Válasz erre
Szervusz Lapi!

Bizony hozzá,a kérdés már csak az, "mennyi az a hozzá"? :)))

Fóka Mester!

Nagy, nagyon nagy játékos vagyol te "tezsvírem az úrban" :D :)

Há nem aszondja roskadoznak a polcai, meg hogy több darab egyből meg minden...

Lám lám a nagy öröm előcsalta kendtekbből a valóságot :D :D

Na hoci ide azzal a pár feleslegge tkintetets uram! :)))

Üdv nektek
Fóka 141733 2011. február 9. 19:14
Válasz erre
Egészen jól néz ki, precíz kidolgozásnak tűnik. Pár hozzászóló azért ott is furcsállta a méretarányt :-) Az Il-12 valóban hiánypótló, azt hiszem, még senki nem adta ki eddig.
Newman 141732 2011. február 9. 19:04
Válasz erre
Az Amodel mostanában a 144-es méretre is rászokott, ami nem nagy baj, mert elég jó témákat céloztak meg! (Az An-2 például telitalálat!)Az Il-14-ről konkrétan még nem láttam képeket, de az Il-12-ről már igen. Ránézésre csak a svanc különbözik a két típus között, de bevallom őszintén nem néztem utána a különbségeknek.
Itt látjátok az első képeket a makettről:
airliner-models.ru/forum/13-2139-1
Üdv.:
Péter
Tibcsi 141730 2011. február 9. 18:39
Válasz erre
Az Amodel mindenre képes: képes volt az An-2-est kiadni 1/144-ben... ehhez képest az IL-14 valóságos óriás. :)
Fóka 141729 2011. február 9. 18:00
Válasz erre
Il-14

Il-14
Il-14

És ha már Il-14 - ismeritek a cseh Miku cég bámulatosan szép 1:72-es kiadását? Műgyanta makett, de olyan alkatrészekkel, mintha fröccsöntött lenne, pl. üreges törzs és szárnyak két-két félből. Egészen rövid ideig árulták, mert állítólag tönkrement a mesterdarabjuk :-/ Áldom az éberségemet, hogy annak idején rá tudtam mozdulni. Szerettem volna belőle egy másikat is, hogy azt Malév színekre pingáljam, de már nem lehetett kapni. Úgyhogy Malévnek most ott van a F-RSIN 1:144-ese.
Fóka 141728 2011. február 9. 17:52
Válasz erre
Szia Newman!

Nem 1:72-ben? Az az Amodel fő profilja, és az Il-14-es bele is illene az eddigi utasszállító sorozatukba. Ha igen, akkor könnyen lehet, hogy mégsem ez az utolsó Il-14-esem...
Fóka 141727 2011. február 9. 17:50
Válasz erre
Szia Lapi!

Hát nem is tudom, azt hiszem, tényleg erősen addiktívek ezek az NDK makettek. Rájuk szokni könnyű, leszokni nehéz, és különben is: minek leszokni? :-)

Csak az a baj, hogy már mindegyik több példányban is megvan és teli a polcom. Persze ennek az Il-14-esnek azért találtam helyet, mégpedig díszhelyet!

Érvényesnek tűnik tehát az az empirikus megfigyeléseimen alapuló tétel, amit szerényen Fóka első törvényének neveztem el: "nincs olyan polc, amin ne lehetne még egy makettet elhelyezni" :-)

Fóka
Newman 141726 2011. február 9. 17:46
Válasz erre
Sziasztok!
Ha minden igaz, akkor az Amodel elkészíti az Il-14-est 1/144-ben, talán még ebben az évben...
Üdv.:
Péter
Lapi 141725 2011. február 9. 17:37
Válasz erre
Szia Fóka !

nagyon szép a repülő, nekem is öröm még olvasni is a soraidat !
jó munkát kívánok hozzá, sok örömöd legyen benne !

ja,még akad nálam is pár régi NDK dobozos repülőgép E-bay nélkül is hozzá lehet jutni !
Fóka 141724 2011. február 9. 15:06
Válasz erre
...az eredeti formában elkészítést természetesen úgy értem, hogy persze szépen le is lesz festve. Azért különleges élmény egy-egy ilyen régi maketteket csinálni, mert a mai festékekkel és technológiával olyan szépre lehet őket varázsolni, amilyenre még a gyártók sem mertek volna gondolni annak idején.
Fóka 141723 2011. február 9. 15:00
Válasz erre
Il-14_1

Il-14_1
Il-14_1
Il-14_2

Il-14_2
Il-14_2
Il-14_3

Il-14_3
Il-14_3
Il-14_4

Il-14_4
Il-14_4
Il-14_5

Il-14_5
Il-14_5
Il-14_6

Il-14_6
Il-14_6
Il-14_7

Il-14_7
Il-14_7

Sziasztok!

Nos, itt van ez a kis gyönyörűség. Hát nem hittem volna, hogy valaha még a kezemben fogok ilyet tartani. A készlet tökéletes állapotban van, sőt, egy másik példány pár eleme is benne van, tehát nemhogy teljes, hanem több annál :-)

Egy ilyen műkincset szerintem nem szabad szétberhelni, ezért eredeti szépségében fogom elkészíteni, dobozból, hozzáadás nélkül. A futóművei bájosan bumfordiak, de hiszen éppen ezért szeretem :-) A matrica lesz egyedül utángyártott, mert ezen már nagyon látszik az eltelt 45 év. Ja és az ablakokat sem a gyári celofánnal alakítom ki, hanem Clearfixszel.

Fóka
Fóka 141722 2011. február 8. 06:42
Válasz erre
Szia!

Igen, azt hiszem, annak idején sokunk orrát úgy megcsapta az a két tubus illata, hogy élethosszig tartó kötődést okozzon :-) Én még 1967-ben kezdtem, amikor üvegtégelyben volt a ragasztó meg a festék, de a fémtubosokkal is rengeteget dolgoztam. Emlékszem, sohasem volt türelmem kibontogatni őket, hanem egyszerűen levágtam a hajtogatott részét, ezért gyakran kiröccsent, később meg nem lehetett visszazárni...

Az NDK makettek mai lelőhelye az eBay, egyik-másik darab mindig fellelhető. Némelyik típus aranyáron (~100 EUR, a rekorder egy Baade 152 volt, ami 3000 EUR-ért kelt el), mások egészen olcsón (10-15 EUR).

Fóka
Airmax 141721 2011. február 7. 23:19
Válasz erre
Szevasz Fóka :)

Mondom én hogy elkéstem...hát öregapám neked egy International Airportnyi züm-züm figyel a polcodon...Szépek!
Valaha,úgy...1978? kb.Nos akkor kaptam karácsonyra ennek a veb plasticartnak a gépét.Nevezetesen egy Tu-154-est.Első makettem volt.Érdekes az emlékezet,a dobozban két fémtégelyben ült a ragasztó ill az ezüstfesték.Azért írom hogy érdekes az emlékezet,mert mind a mai napig "érezni" vélem orromban azt a semmivel össze nem téveszthető illatot.Rég volt...Majd követte szinte a teljes sorozat,de szivesen összeraknám ha fel lehetne valahol lelni...

Üdv: András
Fóka 141720 2011. február 7. 22:32
Válasz erre
Alaposabban megnézve a saját képeimet, elszörnyedve vettem észre, hogy a HA-MAA szálantennájának felfüggesztését eltoltam, természetesen nem a kiálló antenna végéből jött ki a valóságban, hanem mellőle, a törzsből. Fiatal lehettem és meggondolatlan, amikor csináltam :-) Na, majd korrigálom.
Fóka 141719 2011. február 7. 22:20
Válasz erre
HA-MAA_1

HA-MAA_1
HA-MAA_1
HA-MAA_2

HA-MAA_2
HA-MAA_2

Szia Airmax!

Bizony, én sem hagyhattam ki a műgyanta HA-MAA-t, ott díszeleg a polcomon :-) A képek kicsit homályosak, mert nagyobb csoportképekből nagyítottam ki őket, de azért látszik, hogy milyen pontos és szép kidolgozású makett, öröm volt összerakni.

Szia Kicsi126!

A most megnyert Il-14-est eredeti formájában szeretném elkészíteni, találtam is hozzá utángyártott Interflug matricát. Amint a kezemben lesz, megmutatom. Végül úgy alakult, hogy szerdán reggel utazom érte.

A makettről egyébként azt tudni kell, hogy ez a KVZ (később Plasticart) második makettje a Baade 152 után az ötvenes évek végéről, és bizony még eléggé gyerekjáték-feelingje van. A kerekeket pl. jó nagyra méretezték, talán hogy lehessen vele gurigázni. Én persze nem fogok :-) Ja, és a méretaránya 1:87. Az 1:100 csak később lett a Plasticart standard méretaránya.

Fóka
Kicsi126 141718 2011. február 7. 20:49
Válasz erre
Sziasztok... Fóka remélem gyönyörűen meg fogod építeni az IL-14 est és láthatunk majd szép képeket és a megszokott részletes beszámolót róla. Kíváncsi vagyok milyen festéssel látod el. Én nem bánkódom miatta. A lehető legjobb helyre került!
Üdv, Kicsi
Airmax 141717 2011. február 7. 19:39
Válasz erre
Szevasz Fóka :)

Gratula a kis szerkezethez.Találtam neked valamit ezzel kapcsolatban.

A HA-MAA lajstromjelű gépet,mégpedig eredeti Malév festéssel 1:144-ben.(lehet nem mondok ezzel neked újat.)

Szia Kislőcsős :)

Hááát...szánalmas...

Erről felmerül bennem egy gondolat.
Amikor az oláhok beléptek az EU-ba,minden kamionosuk kapott egy a szélvédőre illeszthető EU-s zászlócskát...hogy azok mennyire örültek...csodálkoztak is hogy a többiek pedig miért nem...

Üdv: András
Lapi 141716 2011. február 7. 18:51
Válasz erre
Fóka !

gratulálok a géphez, kérnék szépen róla képet a fórumra is !
kislõcsös 141715 2011. február 7. 18:12
Válasz erre
MA_EU_logo2011
MA_EU_logo2011
DSCF9387
DSCF9387
DSCF9386
DSCF9386
fleet on the ground 60
fleet on the ground...
MA_EU_logo2011vágott

Ezt a matricát használjátok a nyomtatáshoz
MA_EU_logo2011vá...

Sziasztok!

A soros elnökség tiszteletére felmatricázták a Malév összes 737-esének bal oldalát.
Szerintem nem sikerült valami szépre,túl sok energiát nem fektettek bele a megtervezésébe.De hátha valaki ezzel szeretné élethűbbé tenni a saját makettjét.
A pontos méreteit majd szerdán lemérem.

Jó munkát
Fóka 141714 2011. február 6. 21:59
Válasz erre
Szia!

Hát igen, én voltam, azt hiszem, ezt le se tagadhatnám. Ez az Il-14-es még az Il-18-asnál is nagyobb kincs, nem is hittem a szememnek, amikor megláttam a Vaterán. Kedden megyek érte személyesen (200 km-re...), a világért sem bíznám a postára.

Bocs minden licitáló kollégától, az igazat megvallva hevesebb rohamra számítottam.

Fóka
Kicsi126 141712 2011. február 6. 18:01
Válasz erre
Jó benneteket olvasni :) Én mint "laikus" sok dolgot megtudok az írásokból a lelki és emberi részével pedig tökéletesen egyetértek. Egy kérdés Fókához: Hozzád került az IL-14 a vateráról? Ha igen akkor jó helyen lesz. Én is licitáltam rá de aztán ahogy várható volt az utolsó percben elszaladt a ló. No mindegy ha te voltál akkor nem olyan keserű hogy nem az enyém lett... Üdv nektek!
Fóka 141708 2011. február 6. 08:41
Válasz erre
Bizony - ha már "rendszerváltás" - asszem, rengeteg keserűség maradt mindannyiunkban, akik a Malévért éltünk, és nem a Malévből - az elpuskázott lehetőségek és elherdált értékek, valamint a kő-dilettánsok színrelépése és tobzódása fölött érzett borzalom :-(

20 év kitartó rombolása és kirablása kellett ahhoz, hogy a Malév odajusson, ahol most van - nekem már 10 év után olyan herótom lett, hogy leléptem.
Fóka 141706 2011. február 6. 08:32
Válasz erre
Utólag végigolvasva a repültórás hozzászólásomat, az objektivitás érdekében azt azért meg kell jegyezzem, hogy a Boeingek magas üzemideje azért nem jelentett rosszabb megbízhatóságot, sőt. A Tupoljevek tervezett élettartama 20000 repült óra vagy 20000 ciklus (leszállás) volt, és afölött már egyedi hosszabbítási procedúra után kaptak légialkalmassági tanúsítványt 1-2000 újabb órára a gyártó Tu OKB-tól. A 737-200-asok pedig már akkor félig-meddig "állapot szerinti" karbantartási rendszerben működtek, amikoris nincs kőbe vésett végső korlát meg nagyjavításközi időszak, hanem az állapotfigyelés alapján döntenek a karbantartásokról. A kötött üzemidős karbantartási rendszer drágább, és bizony a Tupoljevek alkatrész-utánpótlása hiányosságai (pontosabban inkább alkatrész után-nem-pótlása) miatt is sokkal olcsóbb a Boeingek üzemeltetése, nemcsak az ü.a. fogyasztás miatt.
Airmax 141704 2011. február 6. 08:28
Válasz erre
Bizony Fóka,mindenben megáll az írásod.Ezzel lehet bárkinek vitatkozni de nem érdemes...Személyszerint maximálisan egyetértek veled.
Miért van vajh az a hátgerincre hideg érzést hozó gondolatom,miszerint is a gengszterváltásal minden elveszett?...Érezzük ezt idő teltével egyre többen!

Bizony,micsoda eufória volt hogy jön a kis "Bo"!
Hát jött...jött és hozott magával annyi patkányt, ha anno Columbus hajóin csak 0.001 tizezred része lett volna jelen,nem ennek az Istennek az idejében fedezte volna fel az új világot...

Micsoda értékek,javak lettek elherdálva,ellopva...köztük a Malév is.

Elnézést eme kis szösszenetért,ha a moderátor úgy gondolja törölje.

Üdv: András
Fóka 141699 2011. február 6. 08:10
Válasz erre
A hivatkozott hozzászólásomban "kabin" helyett "pilótafülke" olvasandó mindenütt :-)
Fóka 141698 2011. február 6. 08:06
Válasz erre
Tibcsi:

Ó, ez nekem is megfordult a fejemben, annak idején megvalósítottam - igaz, csak papíron :-) Borzalmasan nézett ki X-(((

Emlékszem, a LOT "új" fehér festésén is hogy megrökönyödtem, amikor először megjelentek Ferihegyen az Il-18-asaikkal - a fehérre mázolt hajtóműveken az összes szutyok sokkal határozottabban látszott, mint amikor még ezüst vagy szürke volt...
Fóka 141697 2011. február 6. 08:03
Válasz erre
Ja, a személyzet - jól látom, hogy L.A. egykori 34-es főpilóta a kapitány? Hihetetlen csodálattal bámultam, amikor egyszer Minszkből, naqgyjavításból visszafele jövet a kabinból nézhettem végig, amint erősen zivataros időben, hatalmas turbulencia közepette szállt le a 13R pályára úgy, hogy közben szinte koppanásig be kellett lépnie balra az oldalkormányt, akkora volt az oldalszél. Bámulatosan higgadt volt akkor is, amikor a HA-LBK-nak gyakorlórepülésen beszorult az orrfutója, és sokáig úgy volt, hogy orrfutó nélkül szállnak le, aztán kivágták a padlót a futóműakna fölött, és egy bottal piszkálták ki a beragadt sárvető lemezt - az RBO-n hallgattam a kabinfelvételt, példamutatóan nyugodt és határozott volt végig. Az első Fokkereket is ő hozta haza Amszterdamból, talán még meg is van a filmfelvételem, amit a HA-LMC-ben csináltam, amint leszállás közben nekünk, műszakiaknak magyarázza a tök automata leszállást, amint a robot a pálya végén való fékezésig önállóan vezet, a pilótának csak a lekanyarodásnál kell átvenni a kormányt.
Tibcsi 141696 2011. február 6. 07:57
Válasz erre
Fóka,

Ha egyszer lesz egy felesleges Il-18-asom, azon ki fogom próbálni a jelenlegi malév festést... :)))

Bár inkább mégsem... nekem is van izlésem. :)

Tibcsi
Fóka 141695 2011. február 6. 07:52
Válasz erre
Szia Airmax!

Ó, igen, amikor a HA-LEC érkezett, és a Cég még az új festéssel is hangsúlyozni akarta, hogy vége a Tupoljev korszaknak... Csak arról nem tájékoztatták a közvéleményt, hogy a csodálatos "nyugati" Boeingekben már érkezésükkor 2-3-szor több üzemidő volt, mint a Tu-154-eseinkben - hiszen 30-40000 repült órákkal jöttek a 12-20000 órás Tuskók leváltására. Magyarán agyonhasznált, a hatvanas évek elejének technológiáját képviselő járgányokat kölcsönöztünk méregdrágán, amik ráadásul sokkal kisebbek és kényelmetlenebbek voltak a Tu-154-eseknél.

Ráadásul az a képtelen, cikcakkos Malév felirat nekem már akkor sem tetszett, feleslegesen modernkedőnek éreztem, és kívülállók számára olvashatatlannak.

Aztán elkezdték a Tupoljeveket is átfesteni az "űj" dizájnra - hát szerintem a legtöbben akkor ébredtek rá, mennyire szörnyű... Főleg amikor a fehér 54-esek ablakai alatt megjelentek a barnás lefolyások (a borítás széle felszíni rozsdásodásából), amiket a régi ablakcsík + szürke has jótékonyan eltakart.

Szerintem ez a borzalmas fehér törzs divat azért terjedt el a világban a nyolcvanas évek közepén, mert sokkal könnyebb előállítani, mint egy cirkalmas díszítést (emlékszem, a Malév korai Il-18-asain az orr-rész festése, konkrétan az ablakok utáni kettős kék lángnyelv-forma mindegyiken más formájúra sikeredett, az újabb festés kék svancán lévő parabolikus kivágás ívéről nem is beszélve. Emlékszem, egyszer külön küldöttség utazott ki Minszkbe, hogy segítsenek kiszerkeszteni egy 34-esen azt az ívet...). És persze az esztétikai karbantartás-igénye is kisebb egy összemázolt törzsnek, mint pl. a natúr alumíniumszínű hasúnak.

Pedig milyen csodálatos festésektől fosztották meg ezzel a világot... Emlékezzünk csak pl. a Lufthansa kékcsíkos, fekete orrú, polírozott alumínium alsó részű madaraira. Ferihegyen is mindig méltó elismerés övezte a 727-eseiket meg a 737-eseiket. Aztán jött a mai semleges, jellegtelen festés :-(

Nem véletlen, hogy a legutóbbi profiltisztításom után már csak 1979. előtt repült példányok maradtak a polcomon - így sokkal színesebb, látványosabb lett, mint amikor a nagy fehér törzsek is ott éktelenkedtek :-)

Fóka
Airmax 141694 2011. február 6. 07:27
Válasz erre
Szevasz Fóka

Bizony igazad van,ez nem kekeckedés,hanem vélemény.Anno amikor a lassan 23 éve használatos festés került a Malév gépeire,hogy örültünk...Bár ne tettük volna...
Ez a Retro festés...igazándiból az egész flottát erre mázoltatnám át mert fényévekkel jobban mutat mint a használatos kompozíció...Szerintem!
Az égadta világon nincs szándékomban senkit megbántani,de a személyzetről készült fotókat inkább törölném...Így néz ki a jelenlegi személyi álomány habitusa?
Te jó ég...

Üdv: András
Tibcsi 141693 2011. február 6. 04:56
Válasz erre
Tibcsi 141692 2011. február 6. 04:56
Válasz erre
Fóka 141691 2011. február 5. 13:18
Válasz erre
...meg hát ezüst hasat és szárnyakat szürke helyett, a fehér légcsavarkúpokról nem is beszélve. Utóbbiak akár még más színűek is lehettek volna, hiszen az első Il-18-asok légcsavarkúpjait érdekes módon példányonként más-más színre pingálták (piros, kék, almazöld, sárga, fehér), de aztán a csereberékből keveredés lett, és végül maradt az egységes fehér. Fekete azonban nem volt.

Persze nem kekeckedem, örülök, hogy éppen 10 évvel azután, hogy otthagytam a Malévet, végre megcsinálták azt, amit többekkel már a kilencvenes évek közepén felvetettünk: a retró festést.

(Csak azt nem tudom, mivel kárpótolják majd a két évvel ezelőtti pályázat győztesét, aki már nyilván jól beleélte magát, hogy az ő festési terve fog megvalósulni...)

Fóka
Tibcsi 141690 2011. február 5. 08:43
Válasz erre
Én nagyobb fehér orrkúpot festettem volna. Ha már Il-18...
Lapi 141689 2011. február 4. 22:25
Válasz erre
Tu-154 nagy
Tu-154 nagy

Nem rossz ez a nagyobbacska Tu-154,nekem 2 is van a polcomon..

ime az egyik !

a sarokban egy Doyusha 747 törpül el mellette.
Csaszi 141688 2011. február 4. 19:07
Válasz erre
L.P 141686 2011. február 4. 18:40
Válasz erre
Láttalak, hogy bent vagy te is:-)
Malévos GH kabátban, már ott dolgozol, vagy még soförködsz S.F.-nél?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.