/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Fóka 142831 2012. július 1. 20:55
Válasz erre
Csoportkep

Csoportkép
Csoportkep

Itt pedig egy csoportképen látható a 747-es az eddigi legnagyobb makettem, az 1:100-as Tristar és egy szintén Doyusha gyártmányú 1:100-as DC-9 társasagaban.

Ami a Jumbo festését illeti, örülök, hogy az Air France pár évig még erre a szép régi klasszikus mintára festette a 747-eseit, és csak a hetvenes évek közepén hatalmasodott el az őrület: a fantáziátlan, fehérre pingált törzsű festésminta...

Fóka
Fóka 142830 2012. július 1. 20:43
Válasz erre
Jumbo_1

Jumbo_1
Jumbo_1
Jumbo_2

Jumbo_2
Jumbo_2
Jumbo_3

Jumbo_3
Jumbo_3
Jumbo_4

Jumbo_4
Jumbo_4
Jumbo_5

Jumbo_5
Jumbo_5
Jumbo_6

Jumbo_6
Jumbo_6
Jumbo_7

Jumbo_7
Jumbo_7

Sok mindent gondoltam volna, csak azt nem, hogy ma még el is készülök. De akkora ihletet kaptam, hogy csak csináltam, csináltam - s egyszercsak kész lett :-) Most pedig jólesően gondolok vissza az építésre.

Lapi, mégegyszer kösz a makettet!

Fóka
Fóka 142829 2012. július 1. 11:38
Válasz erre
Jumbo_1

Jumbo_1
Jumbo_1
Jumbo_2

Jumbo_2
Jumbo_2
Jumbo_3

Jumbo_3
Jumbo_3

Sziasztok!

A legjobb dolog, ami 1 makettezővel történhet, az az 1:100-as Jumbo építése. Folyamatos eufória. Már készen vagyok a nagyjával, apró finomítások és a matricák vannak hátra.

Fóka
sajti 142828 2012. június 30. 13:45
Válasz erre
Elnézést, egy kis kiegészítés az előbbi utasgéphez:
NDK gyártmány 1/100 méretarány
sajti 142827 2012. június 30. 13:37
Válasz erre
Trident
Trident
Trident
Trident

Sziasztok!

Eladó a képen látható Trident, kicsit leharcolt állapotban. Ha valakit esetleg érdekel. A futók, futómű akna ajtók és a pilóta fülke ablak hiányzik.

sajti73@gmail.com
Chrisi 142826 2012. június 26. 20:49
Válasz erre
Szia,

Sajnos nem vagyok az a nagy versenyre járó, de ha esedékes mostanában valami esemény, akkor szívesen elviszem.

Üdv!
p-51 142825 2012. június 26. 20:48
Válasz erre
Persze hiába kínálom, mindenki penemet, meg erfranszt, meg káelemet épít...
(meg én is penemet...)
p-51 142824 2012. június 26. 20:47
Válasz erre
747 matrica

800 ft
747 matrica

Sziasztok!
Van egy 1/125 Boeing-747 Virgin Atlantic matricám, ami eladó 800 forintért, ebben a posta ára is benne van.
Cserébe elfogadok 1/48 AGM-88 HARM-okat.
Üdv:
p-51
vettorio78@gmail.com
vlevi 142823 2012. június 25. 23:10
Válasz erre
Mentsd le BMP helyett PNG formátumban. Az is veszteségmentes (nem úgy, mint a JPG), de tömörített. Pont az ilyen nagy egybefüggő egyforma területekhez, mint a fehé háttér, az egyszínű szövegek nagyon jó a PNG.
Lapi 142822 2012. június 25. 21:19
Válasz erre
Sziasztok !

 elérhetőségem :
picinypg@freemail.hu
tel: 063-7472945

kérlek, ha hívtok, csak de. 10:00 után !
bobi77 142821 2012. június 25. 20:50
Válasz erre
Helló Lapi! Engem az IL-4 érdekelne! Kérnék egy elérhetőséget és privátban megbeszélhetjük.
pecso 142820 2012. június 25. 15:52
Válasz erre
Szia Lapi!
Elérhetőséget tudnál adni?
Tibcsi 142819 2012. június 25. 12:55
Válasz erre
Lapi,

Kösz, szuper.:) Hamarosan írok levelet és megbeszéljük a részleteket!

Tibcsi
Lapi 142818 2012. június 24. 11:56
Válasz erre
201206232073
201206232073
201206232074
201206232074
201206232075
201206232075
201206232076
201206232076
201206232077
201206232077
201206232078
201206232078
201206232079
201206232079
201206232080
201206232080
201206232081
201206232081

A flottatisztítás miatt eladóvá vált néhány eddig féltve őrzött repülőgépmakettem.
Lapi 142817 2012. június 24. 00:24
Válasz erre
201206232071
201206232071

Fóka !

Nagyon kíváncsian várom a műveletet !

Tibcsi !

ahogyan ígérte, megvan az Air France matrica ! 
Fóka 142816 2012. június 22. 22:15
Válasz erre
747

747
747

Szia Lapi!

Kösz :-)

Egyelőre most a meglévőket rakom össze, már alig várom a jövő hétvégét, amikor elkezdem a 747-est. A matricákat már kinyomtattam, és az is megvan, hogy hová teszem. Díszhelyet kapott :-)

Fóka
Lapi 142815 2012. június 22. 21:24
Válasz erre
Szia Fóka !
 
A sztorid szenzációs !

 A makett csodaszép !

 vár itt még néhány dobozos NDK makett, ha érdekel...

illetve adok még Tridentet, hogy meglegyen a Malév-os is !
Fóka 142814 2012. június 22. 18:41
Válasz erre
Trident_Four_1

Trident_Four_1
Trident_Four_1
Trident_Four_2
Trident_Four_2
Trident_Four_3
Trident_Four_3

Sziasztok!

Rendkívül érdekes repülőgép makettjével készültem el, a Trident 4-es verziójával (Trident Four). A Hawker Siddeley a hetvenes évek elején merész újításra szánta el magát: a jól bevált Trident Three oldalsó hajtóműveit megkettőzte, így előállította a világ egyetlen ötsugárhajtóműves utasszállító repülőgépét! Ami mellesleg a hatalmas tolóerőnek köszönhetően szokatlanul gyors és jól manőverezhető volt. A fejlesztés azonban szerencsétlen módon egybeesett az emlékezetes 1973-as olajár-robbanással, és a Trident Four öt hajtóművének extrém fogyasztása miatt sorra visszaléptek a reménybeli vevők, még a British Airways is elállt a vásárlástól. Egyedül Kuvait légitársasága vett át két példányt, hiszen nekik az üzemanyagár másodlagos kérdés volt, a sivatagi repülőtereken viszont jól jött a repülőgép hatalmas erőtartaléka (már alapgázon fel tudott szállni!). Sajnálatos módon Kuvait irak általi lerohanásakor mindkét Trident Four odaveszett. A makett képein jól látszik az öt hajtómű, és a megnövekedett súly miatt megduplázott tengelyű főfutók.

- - - - - F O N T O S ! - - - - -

A fenti történet természetesen nem igaz :-) De akár meg is történhetett volna, nem? Nekem mindenesetre nagy élmény volt ebben a kánikulában kicsit elereszteni a fantáziámat és a sok unlmasan életszerű makett után elkészíteni ezt a fantázia-példányt :-)

A Kuwait Airways egyébként valóban repülte a Tridenteket, amiket Irak valóban elpuszttított, de azokon csak 3 hajtómű volt.

(Lapi! Mint látod, ez még nem a Malév Trident, fenti projekt váratlan ötlet volt -talán tényleg megártott a meleg-, folyt. köv.)
Fóka
Fóka 142813 2012. június 22. 11:29
Válasz erre
Fóka 142812 2012. június 22. 11:28
Válasz erre
Szia!

Persze, megoldható. Amire szükség van, az az üres matricaív tintasugaras nyomtatóhoz, én éppen most használtam fel az utolsót - tudsz szerezni? Az én forrásom éppen szünetel. A továbbiakat egyeztessük, én hétvégeken mostanában ráérek.

Először sima papjrran ki szoktam nyomtatni a dolgokat, odapróbálom, pontosítom, és ezt addig ismételem, amíg tökéletes nem lesz. Aztán jöhet a nyomtatás, utána pedig még lakkozni kell. Erre én a Revell 1-es lakkját használom, de léteznek profibb megoldások is.

Üdv,
Fóka
Cébés 142811 2012. június 22. 04:01
Válasz erre
Szia Fóka!

Tudnál nekem segíten matrica legyártásával kapcsolatban?

A te gyakorlatod jól hangzik,de én még sosem csináltam.

1/50 méretarányban kellene készítenem egy A340-re.
Ha több lapból áll össze az se baj.

Cébés
Tibcsi 142810 2012. június 21. 04:27
Válasz erre
Lapi, az szuper lenne, előre is kösz! :)

Fóka,

Megjött a cucc, neked is köszönöm! :)

Tibcsi
Lapi 142809 2012. június 20. 23:22
Válasz erre
Szia Tibcsi !

 asszem, nekem megvannak a régi Heller Jumbo matricái !

megnézem Neked a hétvégére !
zoli1989 142808 2012. június 20. 14:06
Válasz erre
Köszi!

Ezt én is ki fogom próbálni!
Fóka 142807 2012. június 20. 13:20
Válasz erre
OK, akkor este otthonról elküldöm, itt bent a proxy letiltotta a Toldacuccot-ot, mert aszondja:

Access Denied (content_filter_denied)
Your request was denied because of its content categorization: \"Peer-to-Peer File Sharing;Bandwidth\"

Fóka
Fóka 142806 2012. június 20. 13:18
Válasz erre
PSP

PSP
PSP

Egészen pontosan itt látható a PSP verziója :-)

Fóka
Tibcsi 142805 2012. június 20. 13:15
Válasz erre
Az jó lenne, előre is kösz! :)

Erre a címre jöhet: kistee kukac gmail.com
Fóka 142804 2012. június 20. 13:14
Válasz erre
Szia4

Én a hagyományos PaintShopPro-val csinálok mindent, mert a vektorgrafikához nem értek. 600 dpi-s bmp-ket gyártok, ami A4 esetében 60MB. Tintasugaras nyomtatóval nyomtatom őket, ami fotónyomtatást is tud - azzal olyan tűéles és pontos mintákat lehet csinálni, mint ami a gyári matricákon van.

Fóka
zoli1989 142803 2012. június 20. 13:11
Válasz erre
Szia!

Milyen programot használsz a szerkesztésre?
Fóka 142802 2012. június 20. 13:03
Válasz erre
Ha kell az eredeti, eltom küldeni a Toldacuccot-on keresztül!

Fóka
Tibcsi 142801 2012. június 20. 12:50
Válasz erre
Húú, ez szuper, kösz! Ebből már ki tudok indulni. :)
Fóka 142800 2012. június 20. 12:29
Válasz erre
...ez persze csak minta, az eredeti bmp file 60 MB.
Fóka 142799 2012. június 20. 12:29
Válasz erre
Matrica_10

747 AF
Matrica_10

Nos, én már megszerkesztettem a matricát :-)
Igaz, 1:100-as, de arányosan kicsinyíthető.

Fóka
Tibcsi 142798 2012. június 20. 12:25
Válasz erre
Fóka,

Úúútállak! :)

Nekem egy 1/125-ös Heller 741-essel van hasonló tervem (márminthogy régi AF festésű lesz), de még nincs hozzá matrinyám.

Nincsen véletlenül valakinek 1/125-ös régi AirFrance Jumbóhoz matricája? Vagy esetleg PanAm... :))

Tibcsi
Fóka 142797 2012. június 20. 11:50
Válasz erre
Sziasztok!

Ezt el kell mondanom itt is: szereztem egy 1:100-as B-747-100-ast! Hála érte Lapinak. Doyusha gyártmány, használt, 71 cm hosszú, rendkívüli darab. Jelenleg újítom fel. Régi Air France festésű lesz. Majd felrakom a képét, ha kész.

Fóka
Neo954 142796 2012. június 18. 15:19
Válasz erre
Szia!

Köszönöm szépen! :)

Bár kifúrni nem tudom ,mert nagyon picik az ablakok talán 0,3mm körüliek.
De lehet megfestem sötétszürkével, és rákenek egy kis clear fix-et, hátha. :)

Üdv.:Neo
lacipapa 142795 2012. június 18. 14:13
Válasz erre
Szia!
Én kisebb ablakokhoz Humbrol Clear Fix-et használok.Kivágod (vagy reszeled,fúrod)az ablakot,fogpiszkálóval bekened a fixet a kész makettbe.Én 1:35-ös harcjármű periszkóp vagy irányzó nyílásokba tettem eddig.Fényes,átlátszó.Ne egyszerre vidd fel,ha nagyobb a rés.Csinálj egy próbát egy stirol lemezen fúrt lyukon,ha lefele fordítva szárad,nem lesz homorú (kb.2nap a teljes kötés,persze függ a vastagságtól!)
Laci
Neo954 142794 2012. június 18. 13:55
Válasz erre
Sziasztok!

Kezdő vagyok az utasgépek terén, ezért szeretnék tanácsot kérni tőletek.

Szerintetek szebb, hogyha az utasablakokat fényes feketével kifestem (gyárilag ráöntötték a makettre) mint ha a gyári matricát ráragasztanám?

A makett egy B747-200 Revell 1:390-es.

Előre is köszönöm!

Üdv.:Neo
Cébés 142793 2012. június 16. 20:54
Válasz erre
Szia! Nagyon tetszik! Láthatjuk majd valahol élőben?
Lapi 142792 2012. június 9. 21:17
Válasz erre
Hihetetlen, hogy mik kerülnek elő !

nagyon jó !
Chrisi 142791 2012. június 9. 20:31
Válasz erre
1.
1
2.
2
3.
3
4.
4
5.
5

Szia Cébés!

Az általad említett B737 nem az én munkám, de én is foglalkozom saját építésű utasgép makettekkel, ilyen például ez a Tu-134 is 1:72-es méretarányban. Ha valamilyen technikai kérdésed van, szívesen állok rendelkezésedre.

Üdv,
Chrisi
Cébés 142790 2012. június 8. 07:54
Válasz erre
Rendben! :)

Jövő hét délelőtt!
Lapi 142789 2012. június 8. 01:22
Válasz erre
szia Cébés !
Én elsősorban a 134-es re hajtok !
Persze a többi is jól jönne !
Meglátjuk, várjuk meg a választ !

Hogy jössz jövő héten melózni ?
Cébés 142788 2012. június 7. 22:57
Válasz erre
Szia Lapi!

Már korán reggel írtam neki h vinném az összeset!
De még nem kaptam választ...
Ne bundázzátok meg! :)))

Cébés
Lapi 142787 2012. június 7. 20:49
Válasz erre
Szia Gabcsi !

 írtam a Emailt, vinném mindet !

Várom a hívásod !

/0630-7472945/
Gabcsi 142786 2012. június 7. 06:33
Válasz erre
Sziasztok!

Malév gépekhez alapanyag van eladó! Tupoljev, és Il-18...
Bővebben a cserebere rovatban.

Sziasztok!

Gabcsi
Cébés 142785 2012. június 5. 11:48
Válasz erre
Sziasztok!

Anno valaki belekezdett itt a fórumon egy teljesen házi készítésű B737 építésébe.
Érdekelne h ki volt az és hogy halad a munkával.
Nem tudom a méretarányt,de kb 1m körüli lehetett.
Továbbá érdekelnének tervek 1/50 méretarányú Airbus A340-es ablaksor és ajtó matrica legyártásához.
Hogyan és miként lehetne ezt kivitelezni?

üdv
Cébés
simonkaroly9 142784 2012. június 5. 07:09
Válasz erre
Üdv Urak!
Igaz ez nem a csere-bere, de hátha érdekel valakit.
Eladó Heller 1/72-es utasszállító.
1 DC-6B Scandinavian Airlines és Union De Transports Aeriens matricával iá:5000
A posta még hozzá jön./kb. 2000Ft törékeny+érték/
Címem: simonkaroly9@t-online.hu
sajti 142783 2012. június 4. 18:10
Válasz erre
Kedves Fóka!

Köszönöm a részletes típus ismertetőt,így most már képbe vagyok a dolgokkal kapcsolatban! Majd ha kész lesz a gép, teszek fel pár fotót róla!

Köszönöm és további jó munkát neked is!

Sajti
Fóka 142782 2012. június 4. 17:09
Válasz erre
...bár ha jől meggondolom, ezek a rozsdacsíkok inkább a már leállított példányokon jelentkeztek a hosszú állás miatt, pl. szegény LCHelénen, amikor a műszaki előtéren dekkolt, mielőtt 3 db 34-essel együtt bestiálisan feldarabolták, hogy kilóra eladják, mint fémhulladékot :-(((
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.