/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.
Tjoe 573826 2014. december 14. 11:26
Válasz erre
Gabusch 573797 2014. december 13. 21:00
Válasz erre
Ennek a Revell cuccnak mi a neve, ahogy megtalálom valami boltban?
Tjoe 573780 2014. december 13. 16:41
Válasz erre
AirAsiax1
AirAsiax1
AirAsiax2
AirAsiax2
AirAsiax4
AirAsiax4
AirAsiax6
AirAsiax6

Én a Revell töltő/alapozó spray-t használok. Nekem bevált, igaz elég húzós az ára.
Ez pedig most készült el.
merciboy 573767 2014. december 13. 12:38
Válasz erre
Sziasztok eladó lenne egy veb 1:100 il62 állapota festetlen futói nincsenek ára:6eft bp személyesen 305154476
Varjúbácsi 573696 2014. december 12. 13:31
Válasz erre
Norbi!
Semmivel. A végső polírozás után alapos zsírtalanító fürdetés, és mehet a festék. Pl. Tamiya TS26 pearl white
5Norbi5 573695 2014. december 12. 13:27
Válasz erre
Üdvözlök Mindenkit!

Az lenne a kérdésem, hogy mivel szokták alapozni az 1:144-es utasgépeket?
(márka, színkód megjelölésével kérném a válaszokat)

Köszönettel: Norbi
Richyke90 573554 2014. december 9. 21:56
Válasz erre
il18

500 FT
il18
skyexpress

500 Ft
skyexpress
Solyom_Airways_makett_matrica_7819219199

1000 Ft
Solyom_Airways_maket...
yak40

500 Ft
yak40

Sziasztok!
Eladó 1:144 utasgép matricák!
Most karácsonyra leáraztam őket!

AZmodel IL-18 V.I.P. 500Ft
PäsDecals Boeing B737-300 SkyExpress.ru 500Ft
AZmodel Yak-40 Polish Goverment - V.I.P. 500Ft
Wombats Models Boeing B737-500 Sólyom Airways 1000 Ft

Kérésre postázom is az aktuális postai díjszabás szerint!
Érdeklődni: richyke90@gmail.com
Kickukac 573421 2014. december 7. 21:36
Válasz erre
Sziasztok!
Egy Malév CRJ-200 építéséhez keresek Revell(4207) Challenger CL 604-es modell.
Üdvözlettel
Karcsi
mayerpontszinikukactkötőjelonlineponthu
newman 573369 2014. december 7. 10:59
Válasz erre
Sziasztok!
Eladók az alábbi makettek:
Trumpeter 1/144 Il-78 Midas 5000Ft,
OKB 144 1/144 Il-76TD 5000Ft,
OKB 144 1/144 Tu-16 4500Ft,
OKB 144 1/144 Tu-104 5000Ft.
Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
atala8 573367 2014. december 7. 10:47
Válasz erre
karopka.ru/community/user/16869/ Azt hiszem szépen megépíthető a készlet.
alexkidd 573219 2014. december 4. 14:06
Válasz erre
Szia!

Talán tudunk neked segíteni, s még a postaköltséggel sem kell számolnod!
(5000 ft feletti rendeléseknél díjmentes karácsonyig a kiszállítás)
Írj egy levelet légyszi az info@makettshop.hu e-mail címre, s megbeszéljük a részleteket is.

Üdvözlettel,
Alex
www.makettshop.hu
Gabusch 573215 2014. december 4. 13:16
Válasz erre
Az Allegron van. Kérdés a postaköltség. A makett ára megegyezik az itteniekkel.
Ha fontos, mert ezt akarod csesztetni az ünnepekben, lehet, hogy megéri azt a várhatóan 1-2 eFt többletköltséget.
Kickukac 573211 2014. december 4. 12:31
Válasz erre
Sziasztok!
Én is rendeltem (lefoglaltam) 2db-ot a Zvezda Il-62M-ből a Játék Modell Centrumból(Gyáli út), még október elején. Akkor azt modták, hogy valószínű csak december elején fog érkezni. Ne baj goldoltam, Miku ajinak meglepem magam. A hét elején beszéltem velük és nem sok jóval kecsegtettek. Nem hogy Miku aji nem lesz, de még a Jézuska sem fog nekem hozni. Ne jön :((
Mindenhol forgalmazzák már, rendelni is lehet, csak nálunk nem. Hiába lehet több helyen előrendelni (pl. modelshop), amíg a Gyáli úton nem lesz, addig sehol nem lehet kézbe fogni.
Én is utánanéztem, hogy honnan lehetbe rendelni, de rájöttem, hogy csak ráfizetéssel lehet szert tenni egy ilyen modellre. Kb. 30 euro körül adják, még erre rájön a postaköltség és néhány helyen az áfa.
Gabusch 573206 2014. december 4. 11:03
Válasz erre
Abszolút igazad van, de azért azt se felejtsük el, hogy a magyar boltok árai között is van nem kevés különbség. Már pl. a postában is lehet egyből 500 Ft.

Ezzel szemben a lengyelek más esetekben tudnak érdekes dolgokat produkálni, ezért ha már külföldet is figyelembe kell venni, akkor én őket szoktam először megnézni.
Vettem én már onnan videójátékot cirka 5000 Ft kedvezménnyel (postát is beleszámítva),
arról nem is beszélve, hogy ott volt, itt meg nem. :)

Az árak megint más kérdés, illetve az is, hogy mennyire lehet beszerezni. Újdonságot valószínűbb, aztán előfordulhat, hogy ha annyira nem kapkodják, akkor nem lesz készleten sehol hónapokig, évekig.
zsocate 573202 2014. december 4. 09:29
Válasz erre
Azért elég nagy butaság a megjelenés után frissiben és jó drágán külföldről megvenni egy makettet. Hacsak nem azzal akar villogni, hogy ő készítette el először a makettet és publikálta az internetre. Szerintem érdemes kivárni, mert idővel lejjebb mennek az árak. Itt nem az ebay villámáras termékeire gondolok, mert azok alaposan túl vannak árazva, és nem is nagyon változnak, pláne ha internetes bolt árusít. A "használt" (bontott, de meg nem épített) makettek viszont jóval olcsóbbak is lesznek majd, persze ez nem most lesz.

Az általad javasolt kb. 10.000-12.000 forintos kiadások helyett érdemes vetni egy pillantást a modelshop.hu kínálatára. Postával együtt kb. 3.000-5.000 spórolható meg, ha valakinek nagyon nagy késztetése van az azonnali vásárlásra...
Gabusch 573200 2014. december 4. 02:55
Válasz erre
"Vannak olyan" == van "ez az egy", rosszul módosítottam a sort, miután megnéztem, hogy egyáltalán szállítanak-e ide, mert ez sarkalatos kérdés szokott lenni néhanap náluk.

Persze lehet, hogy hajlandóak, csak nem állítanak be valami opciót a cucc felrakásakor, de mivel olyan 100-150 Ft differencia van a gépek között, szerintem meg kell venni a legdrágábbat és kész. :)
Gabusch 573199 2014. december 4. 02:51
Válasz erre
Szia!

Allegro.pl-en vannak olyan 86,90 zloty-ért. Ehhez jön a posta és kb. 74-gyel kell szorozni. Szerintem megáll egy tizes alatt.

Aki onnan akar esetleg vásárolni, az figyelje, hogy a "Dostawa i płatność" fül alatti részen nincs-e olyan, hogy "Nie zgadzam się na wysłanie przedmiotu za granicę", mert az azt jelenti, hogy nem szállít külföldre (a fenti gépen kívül az összes többi ilyen, annál az szerepel, hogy "Zgadzam się na wysyłkę za granicę". Viszont ár, az sajnos nincs.

Német Ebay 40 euró körül van, postával.

A lengyelekkel meg lehet próbálni angolul is értekezni, de úgy vettem észre, hogy a Google fordítója angolról a magyaron kívül egész érthetően fordít mindenféle nyelvre, bár én azért csatolni szoktam az angol szöveget is, biztos, ami biztos.
lacipapa 573198 2014. december 3. 23:00
Válasz erre
Figyelem!
Az rcmodell fórumon,az elektromos repülőt adok-veszek topikban,hirdetnek egy 1:100-as TU-20-ast (NDK),dobozban!
5Norbi5 573190 2014. december 3. 18:47
Válasz erre
A másik amit keresnék az egy Revell Boeing 737-800 Ryanair.
Ha bárki valamit tudna segíteni ezen makettekkel kapcsolatban, kérem az alábbi címre küldjön egy e-mailt: verkmannorbert@gmail.com
Köszönöm!
5Norbi5 573174 2014. december 3. 12:33
Válasz erre
Üdvözlet!

Nem tud valaki eladó Revell Airbus A300-600 Belugát?
Előre is köszönöm a választ!
Norbi
Fóka 573169 2014. december 3. 09:25
Válasz erre
Szia!
Nekem egy kollégám hozta Moszkvából, ott 990 Rubel volt az ára (~4500 Ft). Az eBay-en és a Hannants-nál is láttam felbukkanni (nem a kollégámat, hanem a makettet), de ott jóval drágább + posta.
Fóka
Fóka 573166 2014. december 3. 09:16
Válasz erre
Bár itt a munkahelyemnek nevezett játszótéren* nem tudok Jutyúbot nézni, gondolom, azok Tu-154M típusok lehetnek D-30KU hajtóművekkel, mert azoknak a sugárfordítói látszanak kívülről is. Az NK-8-2U hajtóművek sugárfordítóit a "sima" 54-eseken tutira csak a földön lehetett üzemeltetni a lentebb említett biztonsági megoldások miatt. Ezek szerint a levegőben működtetés a D-30KU hajtóművek sajátossága.

* - off: a klasszikus védikus bölcseletek szerint az egész anyagi világ az irodáival, látszatfeladataival és egyéb felesleges kacatjaival csak egy nagy-nagy játszótér, hogy valamivel elfoglaljuk magunkat, amíg itt vagyunk.
Kickukac 573112 2014. december 2. 09:55
Válasz erre
Fóka!
Még egy kérdésem lenne.
Te honnan rendelted a makettet és mennyiért?
Karcsi
Tjoe 573094 2014. december 1. 20:14
Válasz erre
www.youtube.com/watch?v=clxQd62e8-s

www.youtube.com/watch?v=Yq5HLtdGeqE
Tjoe 573093 2014. december 1. 20:12
Válasz erre
Nem tudom hogy oldották meg a pilkók, de Tu-154-esen is lehet földet érés előtt sugárfordítót használni. Én is láttam ilyet élőben, de itt van két videó is róla.
https://www.youtube.com/watch https://www.youtube.com/watch
Fóka 573085 2014. december 1. 17:23
Válasz erre
Szia!

Igen, a HA-LIA Il-62M volt D-30KU hajtóművel, tehát ahhoz nem kell farigcsálni a makettet.

Fóka
Kickukac 573078 2014. december 1. 16:05
Válasz erre
Fóka!
Ha az ember a Malév gépet akarja megcsinálni (HA-LIA ; Il-62M), az nem kell farigcsálni?
Gabusch 573071 2014. december 1. 12:50
Válasz erre
Köszönöm! Ezt talán még meg tudom csinálni szerény képességeimmel is. :)
Fóka 573068 2014. december 1. 12:18
Válasz erre
NK-8_sugarfordito_4

NK-8_sugarfordito_4
NK-8_sugarfordito_4

...illetve most látom, van egy kis dudor is a rostély sarkánál, szóval most már minden nézetből megvan a kérdéses rész :-)
A link ugyanaz, mint az előbb a 3. képnél.
Fóka 573067 2014. december 1. 12:14
Válasz erre
NK-8_sugarfordito_1

NK-8_sugarfordito_1
NK-8_sugarfordito_1
NK-8_sugarfordito_2

NK-8_sugarfordito_2
NK-8_sugarfordito_2
NK-8_sugarfordito_3

NK-8_sugarfordito_3
NK-8_sugarfordito_3

Szia!

A kék nyíl stimmel, azt le kell reszelni. A beömlőnyílás (illetve ez itt a funkciója miatt kiömlőnyílás) azonban nem ék alakú, hanem egy egyszerű rács. A második képen látható egy NK-8-as hajtómű, a zölddel bekeretezett rész látszik kívülről. Ezt kell a burkolaton jelölni (szerintem ebben a méretarányban festéssel is elég), kb. úgy, ahogy a második képen látható. Fontos: csak a külső hajtóműveken van sugárfordító! Továbbá a burkolat vége szabályos kör alakú, ott is kell alakítani, ld. a képen zöld szaggatott vonallal. Az utolsó képen egy pompás kép látható a "sima" Il-62-es hajtóműveiről, hát ezt kell megcsinálni :-)

A képek forrása:
1.: www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/NK-8sect.htm 2.: saját
3.: gisman.livejournal.com/15423.html
Gabusch 573065 2014. december 1. 11:47
Válasz erre
il623
il623

Köszönöm szépen, bele fogok vágni egy ilyenbe, az biztos. Inkább jövőre, mert nagyon rossz tapasztalataim vannak a karácsony környéki postával, meg kinek van még ilyenkor pénze? :( Plusz hátha valaki itthon is forgalmazza majd egy-két hónapon belül.

Kérdés. A hajtómű átalakítása - ha nem törekszem 100%-os megvalósításra, minthogy nincs is tervrajzom - kb. annyi, hogy a kékkel jelzett részt lereszelem, a zöld nyílhoz pedig valami ék alakú beömlőnyílást fabrikálok?
Fóka 573063 2014. december 1. 09:54
Válasz erre
támasztókerék is megvannak = támasztókerék is megvan
roszélyai = rostélyai
Fóka 573062 2014. december 1. 09:50
Válasz erre
IL6_1

IL6_1
IL6_1
IL6_2

IL6_2
IL6_2
IL6_3

IL6_3
IL6_3
IL6_4

IL6_4
IL6_4
IL6_5

IL6_5
IL6_5
IL6_6

IL6_6
IL6_6

Sziasztok!

Nos, ami késik, nem múlik: pénteken jött meg nekem is az Il-62M. Következzenek hát az első benyomások.

A csomagolás a Zvezdától immár megszokott bombabiztos megoldás: a külsőből egy belső dobozt lehet kihúzni, és abban van a makett. Így biztosan nem veszik el alkatrész, mert másfelé nyílnak a dobozok, és a belső olyan erős, hogy a postai szállítás sem hagyott semmi nyomot rajta.

Egy zacskó tartalmazza az összes szürke öntőkeretet, az átlátszó azonban csak úgy bele van rakva külön csomagolás nélkül, az enyémről le is tört a pilótafülke üvegezése - de nem veszett el. A matricaív függőleges mérete kicsit nagyobb, mint a dobozé, ezért az összeszerelési útmutatóval együtt úgy rakták be, hogy a szélén kicsit felkunkorodik - szerencsére ettől nem sérültek a matricák ,de azért nem túl szerencsés megoldás.

Az orosz linken nagyon dícsérik a készletet, és ezzel én is egyetértek.

A doboz hátoldalán büszke reklámszöveg hirdeti, hogy a készlet tervezése és kivitelezése "soha nem látott precíz technológiával készült" - ez a hetyke kijelentés először kicsit irritált, de a tüzetesebb szemrevételezés után elmúltak a kételyeim. Valóban igazi örömmakettezésnek nézek elébe! A teljesség igénye nélkül:

- tökéletesen pontosan illeszkedő fődarabok: a törzsfelek és a szárnyak összeragasztásakor nem lesz szükség szorítókra meg gumikra, mert hajszálpontosan illeszkednek, minden deformáció nélkül. A törzs és a szárnyak összepróbálásakor semmi, még századmilliméterekben mérhető rés sem keletkezett, itt gyakorlatilag nem lesz szükség tömítésre.

- igen részletes bontás: a bejárati ajtó külön darab, és a szárny összes mechanizációja (fékszárnyak, csűrők) külön-külön alkatrészek, és még a mozgató mechanizmus csavarorsói is ki vannak alakítva. Én nem szoktam örülni az ilyesminek, mert "alapállapotban" szeretem látni a repülőgépeket, ez a teljes szétbontás pedig inkább diorámába való. Itt azonban ez semmi nehézséget nem fog okozni, mert ezek a kisebb alkatrészek is tökéletesen pontosak. Az ajtó olyan jól illeszkedik a keretébe, hogy szárazon belerakva is ottmarad, és kívülről senki nem mondaná meg, hogy külön alkatrész.

- A futómű kialakításáról már korábban lelkendeztem (a ki- és berugózott futószárak külön alkatrészek), de most észrevettem, hogy a törzs hátsó részéből kilógó támasztókerék is megvannak, kibocsátott és behúzott állapotban egyaránt. Erre a sajátosságra már gyerekkoromban rácsodálkoztam Ferihegyen: észrevettem, hogy az érkező Il-62-esek farokrésze alól gurulás közben lassan elkezd leereszkedni egy kerék, és mire a repülőgép az állóhelyre ér, a támasztókerék a hosszú szárán már a földig ér. Maketten most látom először kialakítva ezt a megoldást.

- A hajtómű egyértelműen D-30KU. sok apró alkatrészből áll, bár érdekes módon a sugárfordító roszélyai egybe vannak öntve a burkolattal. A műanyag eléggé vastag, ezért szerintem az NK-8-4-es is gond nélkül kifaragható belőle.

- A matricák tökéletesek (már amennyire elsőre megállapítható). Még az 1979-1980-ban az Aeroflot repülőgépeken látható "Official Olimpic Carrier" felirat is ott van az íven. Előttem van, amint először pillantottem meg Ferihegyen egy Tu-154-est ezzel a felirattal, és nagyon tetszett. Emlékszem, hogy engem az USA bojkottja emiatt különosem frusztrált (nemtom megmagyarázni az összefüggést, egyszerűen csak így éreztem)... A bonyolult alkatrészbontás miatt a matricák is meglehetősen széttagoltak. Az ablakcsík rengeteg darabból áll össze, még a nyithatóra elkészíthető ajtó kerete is 3 matricából rakható össze. Nem lesz sétagalopp, az biztos.

- Jókora állványt is adnak a készlethez, de első pillantásra kicsit meredeknek tűnik az állásszög, amibe a rárakott makett kerülne, ezen szerintem javítani kell. Az Il-62 meglehetősen decens emelkedő képességéről ismert.

- Az utastér ablakai egyenesen lenyűgözőek. A négy csíkban kialakított ablaksorok a helyükre illesztve tökéletesen a felületbe simuló, minden behúzódástól mentes, víztiszta ablakokat adnak. Igaz, az öntőkereten ezek a csíkok kicsit meggörbültek, de az anyaguk éppen annyira rugalmas, hogy kiegyenesíthetők.

Hát ennyi elsőre. Mivel éppen most bajlódom két Eastern Express makettel, elmondhatom, hogy ég és föld a különbség.

Fóka
newman 573047 2014. november 30. 21:06
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó 144-esek:
Revell 1/144 Canadair CL-604 2800Ft,
Airfix 1/144 Boeing 737-200 2500Ft,
Minicraft 1/144 Boeing 707 British Airways 6000Ft,
Trunpeter 1/144 Il-78 Midas (Il-76 is építhető belőle) 5000Ft,
OKB144 1/144 Il-76TD 5000Ft,
OKB144 1/144 Tu-16 4000Ft.
Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
Gabusch 572934 2014. november 29. 10:11
Válasz erre
Köszönöm, de én Fóka véleményére lennék kíváncsi a kittel kapcsolatban.
Pilatus 572933 2014. november 29. 10:04
Válasz erre
IL-62 M zvezda doboz bontás !


http://scalemodels.ru/articles/7821-obzor-novinki-zvezda-1-144-iljushin-il-62m.html
Pilatus 572932 2014. november 29. 10:03
Válasz erre
IL-62 M Zvezda doboz bontás !

http://scalemodels.ru/articles/7821-obzor-novinki-zvezda-1-144-iljushin-il-62m.html
newman 572914 2014. november 28. 20:13
Válasz erre
Hehe... Il-62 dömping...
www.aeroscale.co.uk/modules.php
Gabusch 572879 2014. november 27. 21:55
Válasz erre
Nagyon várok ám egy dobozbontást! :)
Mandras 572253 2014. november 18. 19:12
Válasz erre
Az Il-62-es repülőgép magyarországi történetéhez (a fiókomból):

A típust a Malévnak is felajánlották megvételre 1968-ban. A Malév akkor három repülőgép beszerzését tervezte 148 férőhelyes változatban, első és turista osztályokkal felszerelten. A mellső utasteret két részre osztották volna egy válaszfallal úgy, hogy elöl 30 turista ülés öt sorban, mögötte 16 első osztályú ülés négy sorban helyezkedett volna el. A konyha mögötti hátsó utastérben további 102 turista utas foglalhatott volna helyet.

A vásárlásról szóló szerződés tervezetét el is készítették, és véglegesítették 1968. december 2-ára, mert úgy szólt az ajánlat, hogy ha azt december 10-éig aláírják, akkor az első Il-62-es gépet 1969 augusztusában, a másodikat 1969 szeptemberében átadják. A gépek festésmintáját február 1-jéig kellett egyeztetni.

A Szállító az első két géppel együtt öt szakembert biztosított volna a Malévnak egy évre a saját költségén, közöttük egy RPSzN-3N radar-szakértőt és egy NK-8-4 hajtóműmérnököt. A harmadik repülőgép szállításáról 1970 májusában kellett volna dönteni a tapasztalatok alapján.

Mint tudjuk, a szerződést nem írták alá. Ennek oka egyrészt az volt, hogy a Malév a Jet-korszak küszöbén éppen a Tu-134 üzembe állításával volt elfoglalva, és emiatt nehezen tudott volna egy újabb szakember-állományt elkülöníteni egy másik új típusra; másrészt a hosszú távú járatok beindítása ellen sokan érveltek, és végül győztek. A rossznyelvek szerint volt egy politikai szempont is, amely szerint nem kell elősegíteni a tengeren túlra kivándorolt 56-os magyarokkal való kapcsolattartást.

A HA-LC jelsor így megmaradt a későbbi „szerelmünknek”, a Tu-154-nek.
Szerintem jobban jártunk...

Üdv., András
sanyi 572243 2014. november 18. 17:12
Válasz erre
Sziasztok!
Ezt most találtam:
www.peruvianaviation.com/
Gabusch 572145 2014. november 17. 11:41
Válasz erre
Mármint a nekiállás tehető évekre, egyébként nyilván azonnal kell. :)
Gabusch 572144 2014. november 17. 11:40
Válasz erre
Nagyon minimális méret- és alakbeli különbségeket is vélek felfedezni. Viszont reménykedem benne, hogy a kit valóban félelmetes részletezettsége és hatalmas matricája okán esetleg valaki kidob hozzá sima IL-62 hajtóműgondolákat, mielőtt megvenném és nekiállnék farigcsálni. Önmagam ismeretében ez amúgy simán évekre is tehető. Pláne, hogy ahogy elnézem, már az összerakása is simán vetekszik egy tankkal.
És abban sem vagyok 100%-ig biztos, hogy a festése sokkal egyszerűbb lenne.
Fóka 572126 2014. november 17. 09:22
Válasz erre
Il-62-Il-62M

Il-62 - Il-62M
Il-62-Il-62M

Na, persze nem működik a link :-/ Íme a kép.
Fóka 572125 2014. november 17. 09:20
Válasz erre
...vagy mégsem? A Kislőcsös által mutatott oldalon van egy kép, amin baloldalt alul az R.A. Il-62 és Il-62M készletének dobozrajza van, és jól látható a két hajtőmű közti különbség: szinte semmi, csak asugárfordító mozgató mechanizmusának burkolata áll ki az utóbbin. Erre gondolok:

scalemodels.ru/modules/myarticles/img_7821_1414105962_wiki-2.jpg.html
Fóka 572124 2014. november 17. 09:14
Válasz erre
Szia! Ezer éve... :-)

Nos, az összeállítási útmutató alapján ez valóban Il-62M D30-KU hajtóművel, tehát Gabusch kollégának alaposan át kell majd alakítania a gondolákat a "sima" Il-62-höz.

Fóka
Kislőcsös 572122 2014. november 17. 08:46
Válasz erre
Ha-LIA
Ha-LIA

Sziasztok:)
Egy részletes cikk a Zvezda IL-62-eséről
scalemodels.ru/articles/7821-obzor-novinki-zvezda-1-144-iljushin-il-62m.html
Ennyire részletes készletet 144-ben utasszállítóról szerintem még nem adtak ki,sőt.
Amit ezen nem dolgoztak ki,azt nem is érdemes.
Ez egy kép a nyitott sugárfordítós leszállásról,magyar vonatkozásban.
Gondolom sokan szeretnék MALÉV festéssel elkészíteni.Éppen ezért már rajzolom hozzá a matricát,amit majd a HAD-nál be is fogtok tudni szerezni. Lesz rajta ablaksorral és ablaksor nélkül is MALÉV felirat a törzsre,azoknak akik a szép átlátszó ablakkal akarják elkészíteni.

Kislőcsös
Mandras 572009 2014. november 15. 21:05
Válasz erre
Ráadásul a Tu-154-esen volt még egy további biztonsági megoldás is. Ha mindennek ellenére a sugárfék mégis, önkényesen átállt volna a negatív tolóerő üzemmódra, akkor az adott hajtómű üzemmódja AUTOMATIKUSAN alapgázra állt át.

Az Il-62M-en valóban megengedett volt a sugárfék használata a levegőben, a megközelítés legvégén és kilebegtetéskor, de ismereteim szerint csak alapgázon. A módszer célja a kifutás hosszának a további csökkentése volt.
Tibcsi 571993 2014. november 15. 18:06
Válasz erre
Tibcsi kolléga megnyugtatására meg kell mondanom, hogy az Eastern Express Il-18-asa sem bővelkedik felhasználóbarát részletekben. Eléggé "short run" jellege van a készletnek. Nekem pl. a bumfordi öntőkeretek okoztak sok frusztrációt, amikor a feleolyan vastag alkatrészeket (pl. futóműszár) próbáltam leválasztani róluk.

Megnyugodtam! :) De az Eastern Express IL-18-asán legalább átlátszóak az ablakok... bár lehet, hogy az inkább hátrány.. :)

Tibcsi
Gabusch 571990 2014. november 15. 17:43
Válasz erre
Köszi. Az a baj, hogy abszolút nem tudom, hogy mit kellene átalakítani - ha egyáltalán, mert nem szaporítom a "szegecsszámlálók" táborát -, de amennyiben nagyon eltérő a kettő és meg is tudom csinálni, voltaképpen miért is ne?

Az meg sem fordult a fejemben, hogy a régi NDK kittel kezdjek valamit, mert egyfelől gyanítom, hogy nehéz lehet beszerezni, másrészt sejtem, hogy ennek okán alig valamivel lehet drágább, mint az új készlet. Arról nem is beszélve, hogy az újban vannak megfelelő matricák, míg az NDK készletben nem tudom, hogy létezett-e egyáltalán Aeroflot verzió. És akkor még a lajstromszámról nem is beszéltünk, ami ebből a készletből biztosan összeollózható, Letrasetet meg már nem is tudom, mikor láttam utoljára.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.