/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Gerasimenko 584472 2015. április 25. 16:09
Válasz erre
Hát már össze van állítva a törzs. Max kívülről tudnék még cseppenteni..
Gerasimenko 584470 2015. április 25. 16:08
Válasz erre
Köszi, anno már tettem így fel ablaksort, azzal nem volt gond viszont akkor nem lakkoztam! A 787-esnél nem lényeg a gyári matrica ,mert nem azt fogom felhasználni!
vackor 584467 2015. április 25. 15:56
Válasz erre
Sziasztok !

Én ilyenkor Clearfixet cseppentek (kenek...) belülről az ablaksorba, és még egy celluxcsíkkal is megerősítem. Így tömített lesz az ablaksor, és kívülről mehet rá a matrica, nem fog besüllyedni.
newman 584443 2015. április 25. 12:38
Válasz erre
Szia Gerasimenko!
Ha jól értem, akkor nincs eltömítve az ablaksor. Ha felteszed a matricát az üres ablakok helyén biztos be fog szívódni, a Revell matricái elég lágyak még matricalágyító nélkül is. Berepedezni szerintem nem fog, viszont betörhet, ha száradás után pont az ablaksor mentén fogod meg a makettet...
787 szinten nem tudok nyilatkozni, de könnyen lehet, hogy a két készlet ugyanaz. Ha így van, akkor a Revell makettel jobban jársz, annak szebb a matricája... A Zvezdáéban még lehet, hogy a sárguló lakkos típus van.
Üdv.:
Péter
Gerasimenko 584442 2015. április 25. 12:17
Válasz erre
Szia Mindenki! Adva van a gép (A320) , lefestve fehérre ,ha felteszem az ablaksor matricát, utána erre mehet a lakkréteg? -Nem fog berepedezni/betörni? Mert Revell makettről van szó és ugye nem ad plexit az ablakba! Másik kérdés! Ha Dreamlinert akarok akkor a Revellt vagy Zvezdát érdemesebb? Köszönöm.
newman 584414 2015. április 24. 20:28
Válasz erre
vq-bmm
vq-bmm

Sziasztok!
Revell A319 Tatarstan Airlines, VQ-BMM. Polcra költöztetve...
TAMÁS78 584411 2015. április 24. 19:27
Válasz erre
tu-114 27073-004-10512E5F
tu-114 27073-004-...
tu-114 CCCP-L5611-Aeroflot-Soviet-Airlines-_PlanespottersNet_311073
tu-114 CCCP-L5611-...
AeroflotTu114
AeroflotTu114

Azok a légcsavarok megnyújtották a "nyakát".
Mandras 584410 2015. április 24. 18:45
Válasz erre
Tu-114 hosszu lepcsos

Tu-114 önjáró utaslépcsővel
Tu-114 hosszu...

Talált!

Ráadásul ez itt még a régi, kerek végű változat a hosszú "nyakkal".
Gabusch 584402 2015. április 24. 17:25
Válasz erre
Köszönöm szépen. Egy ilyesmit össze is tudok szerintem hozni. Versenyre úgysem megyek vele, de eléggé hülyén nézne ki "semmibe nyíló" ajtóval.
Mandras 584401 2015. április 24. 16:19
Válasz erre
Igen, könnyen lehet, hogy arra készült. Sőt, lehet, hogy már a 104-es hoszabbított változata is arra készülhetett. Bár a Tu-114-hez létezett egy lépcsőfordulós-lépcsőházas megoldás is.
TAMÁS78 584399 2015. április 24. 15:57
Válasz erre
Köszi! Akkor ez feltehetően a Tu-114-hez készült? Ha jól sejtem, annak az átlagosnál hosszabbak a futószárai.
Mandras 584398 2015. április 24. 15:43
Válasz erre
Szerintem ez inkább a 154-es hoszabbított változata, vagy ha onnan nézzük, akkor ennek a rövidített változata a 154-es. A 104-esnek is létezett ilyen hosszú változata.
TAMÁS78 584397 2015. április 24. 15:30
Válasz erre
Mandras 584396 2015. április 24. 15:18
Válasz erre
Vontatott utaslepcso 1

Vontatott utaslépcső
Vontatott utaslepcso...

Szia!

A 70-es évek közepén kétféle utaslépcső-típust alkalmaztak széleskörűen a közepes nagyságú gépekre(Il-62, Tu-154). Az egyik az Il-18-asok miatt beszerzett, szovjet gyártmányú, önjáró, SzTP-104 típus volt, annak is a rövidebbik lépcsős változata. Az egyik makettgyártó kiadta.

A másik egy vontatott utaslépcső volt, amelyet a 70-es évek elején vásároltak nagy darabszámban az SzTP-104 leváltására. Ez utóbbi ugyanis az elektromos meghajtása miatt nagyon lassan haladt, és gyakran előfordult, hogy a repülőgpnél már összes jármű ottvolt, miközben a lépcső meg még csak félúton cammogott.

Csatolok egy részletnagyított képet a vontatott típusról. Általában egy sárga színű, Leprotto nevű apró traktorral vontatták. Ez a lépcső annyira bevált, hogy megérte a Malév új arculati korszakát is. Ha csak egy utaslépcső állt a gépre, akkor az utasforgalmi Il-62-eseken a második ajtóhoz szokták állítani.

A makettgyártó által szintén kiadott SzTP-154 típus Ferihegyen nem üzemelt, ez a régi önjáró utaslépcső továbbfejlesztett változata. Hasonlít a régire, de a végei nincsenek annyira lekerekítve. Amint a neveik is mutatják, az egyiket a Tu-104-es korszakhoz, a másikat a Tu-154-es korszakhoz tervezték.

Ezeken kívül léteztek még egyéb vontatott utaslépcsők is Ferihegyen a Tu-134 méretű és a nagy gépekre is, kis darabszámban.

Üdv., András
Gabusch 584294 2015. április 22. 14:57
Válasz erre
Szia!

Köszönöm szépen.

Akkor valószínűleg utaztam TU-154-gyel is 1979-ben, de arról nincs képem.
Mandras 584280 2015. április 22. 10:11
Válasz erre
Szia!

A kérdéses Aeroflot járat száma SU-410 volt, szerdán és szombaton közlekedett az Algír - Budapest - Moszkva útvonalon. Algírból hivatalosan 15:55-kor érkezett, és 17:05-kor indult tovább Moszkvába.

(Az odafele mene utu járatszáma SU-409 volt, és reggel 9-kor ment el Ferihegyről.)

1978-tól az Il-62 típust Tu-154-re cserélték ezen a járaton.

Üdv., András
Gabi 584255 2015. április 21. 21:39
Válasz erre
Sziasztok!

Egy látványos festés elkészítése:

www.youtube.com/watch

Gabi
Fóka 584218 2015. április 21. 14:51
Válasz erre
Molotok

Molotok
Molotok

Ezt külön is iderakom, mert hamarosan lejárnak: Il-14-esből kettő is van potom 150,000 Ft kikiáltási áron (villámár: 200,000 Ft).
Ha belegondolok, hogy én kb. 10K-ért vásároltam meg a Vaterán...

Fóka
Fóka 584217 2015. április 21. 14:46
Válasz erre
Sziasztok!

Érdekesség: NDK makettek elképesztő mennyiségben az eBay orosz verzióján:

molotok.ru/listing/listing.php

Az árak sajnos teljesen elrugaszkodottak. A számokat 5-tel kell szorozni, hogy Forintban kapjuk meg, ennyi nagyjából az árfolyam.

Fóka
Gabusch 584188 2015. április 20. 23:56
Válasz erre
Valami ilyesmit kéne csinálnom. Azt hiszem, menne.
TAMÁS78 584185 2015. április 20. 23:03
Válasz erre
Gabusch 584184 2015. április 20. 22:50
Válasz erre
Igen, de egyfelől szkreccselgessen ilyet aki akar, másfelől erre biztosan emlékeznék, tehát sima lépcső volt. :)
TAMÁS78 584180 2015. április 20. 22:27
Válasz erre
5755944_cff6b24bda0db1b99e8ce9c90fb8745a_wm
5755944_cff6b24bda0d...

Ez látványos lenne...
Gabusch 584173 2015. április 20. 21:54
Válasz erre
Mint említettem, nézegetjük egymást. Feleségem meg röhög ("Mi van, már megint elővetted?").

Jönnek ötleteim, de kellene hozzá infó, nálam sokkal okosabb emberektől. Úgyhogy azt hiszem, kérdezgetni fogok, reszkessetek! :)

Egyrészt kérdezném, hogy nincs-e véletlenül valakinek fényképe az 1976-ban Ferihegyen használt lépcsőkről? Mivel elvileg meg lehet építeni nyitott ajtóval, ha meg tudnám szkreccselni a lépcsőt, talán érdemes lenne mellétenni, mert nélküle hülyén nézne ki. Pedig ahogy nézem, nyitva be lehetne látni a függönyig, meg talán a szélvédőn át az egész tisztességesen kidolgozott pilótafülkébe is.

A másik, hogy meg lehetne-e tudni valahonnan a járatszámot így lassan 40 év után?
Az Aeroflot repülő Algírból Budapesten át Moszkvába ment, 1976. augusztus 21-én és kb. 16:45-kor landolt Ferihegyen. De vélhetően az volt az egyetlen járat onnan talán azon a héten, de nem emlékszem, milyen rendszerességgel közlekedett.
Gabusch 584149 2015. április 20. 19:15
Válasz erre
Köszi. Én Vallejo lakkot használnék, az elvileg vízzel hígul, de akkor előbb mindenképpen megfújok vele egy CD-tokot.

Az ablaksoron gondolom, mindegy matricázás után, mert a ragasztót vélelmezem még a matricázás előtt le kell venni róla. Nem tudom azt sem, hogy lyukas-e ott, vagy csak simán átlátszó.
Fóka 584115 2015. április 20. 16:39
Válasz erre
Hááát én még nem fújtam soha átlátszó felületet, mert félnék, hogy a hígításhoz használt oldószer kikezdené (mattítaná).

1x kipróbáltam, hogy nagy átlátszó felületet, konkrétan CD tokot megkenegettem mindenféle hígítóval (Revel és Humbrol nitrohígító, szintetikus háztartási hígító, stb.), és egytől egyig mind kikezdte a műanyagot valamilyen mértékben. Nem nagyon, de a kis mattulás is éppen elég egy ablakon. Alkoholos cuccokat nem próbáltam, mert olyan festékeket nem használok. Sz'al én az ablakokat festetlenül hagyom mind.

Fóka
Gabusch 584105 2015. április 20. 16:01
Válasz erre
Szia Fóka!

Köszönöm. Ez volt az én tippem is, de lehet, hogy csak megkísérlem majd maszkolószalaggal is, mert kétlem, hogy sikerülne több szép csíkot húzni. Bár van plexim, tudok gyakorolni. :)

Az átlátszó felületekre egyébként lehet lakkot fújni? Gondolom, ennek fényesnek kellene lenni.
Fóka 584100 2015. április 20. 15:35
Válasz erre
Szia Gabusch!

Nem, a szélvédőt inkább másképp maszkolnám, mert - ahogy mondod - a nagyobb átlátszó felületen már nyomot hagy. Ez sajnos tapasztalat.

A repülőgépeim pilótafülke-ablakait én maszkolófolyadékkal szoktam maszkolni, mégpedig az egészet egy felülettel. A vékonyka közbülső kereteket pedig utólag, tűecsettel festem be (nagy levegővel, nem szuszogva közben...).

Fóka
myROB 584099 2015. április 20. 15:34
Válasz erre
Sziasztok!

Én arra lennék kíváncsi, hogy milyen fehér festékkel lehet szépen nagy felületet festeni. Katonai gépeket építek ezért a fehér nálam a futóaknákra korlátozódik. Most viszont ajándékba építek/építenék egy Revell 747-8-ast Lusfthansa festéssel. Gunze festékeket használok az ő fényes fehér festékük jó lehet vagy valami mást jobb erre a célra?
Gabusch 584091 2015. április 20. 15:02
Válasz erre
Szia Fóka!

Köszönöm szépen, ezt fogom csinálni. Még egyelőre csak a nézegetés fázisában tartok, nem késtem el semmivel. :)
Esetleg a szélvédőt is lehet ilyennel maszkolni, vagy ott már esélyes, hogy nyomot hagy?
Fóka 584088 2015. április 20. 13:59
Válasz erre
Gyurmaragaszto_1

Gyurmaragaszto_1
Gyurmaragaszto_1
Gyurmaragaszto_2

Gyurmaragaszto_2
Gyurmaragaszto_2
2015_11_

2015_11_
2015_11_
2015_17_

2015_17_
2015_17_

Szia Gabusch!

Amit én használok, és nagyon bevált, az a papírboltokban kapható gyurmaragasztó.
Parányi golyókat képzek belőlük, ujbeggyel rányomom az ablakra, és esetleg formázom még egy kicsit. A Zvezda Il-62-eséhez kb. 1-1,2 mm átmérőjű golyók kellenek, a Plasticart 1:100-asához (csináltam vagy 5 darabot így) 1,5-1,8 mm-es. Sok más makettemet is így maszkoltam (pl. Tridentek 1:100-ban és 1:144-ben), és nagyszerű eredményt adott.

A módszer előnyei:

- mivel a golyók az odanyomáskor szétlapulnak egy kicsit, a nyomóerőn múlik, mennyire. Tehát nem kell századmilliméter pontos maszkoló formát kialakítani. Nem baj, ha kiáll a felületből, annál könnyebb lesz leszedni.

- a maszkolt felület széle nem olyan éles, mint amit a maszkolófolyadék vagy -szalag képez, eltávolításkor tehát nem lesz "lépcsős" a határvonal

- fújás után az eltávolítás egyszerű: én szemöldökcsipesszel szoktam, mert azzal nagyon jól meg lehet ragadni, még ilyen kicsi ablakok esetében is, mint az 1:144-es Il-62.

Szemléltetésképpen, hogy milyen gyakran alkalmazom ezt a módszert, betettem 2 képet, amiken bekereteztem azokat a maketteket, amiknek az ablaksorát gyurmaragasztós módszerrel maszkoltam.

Derűs napot,
Fóka
Gabusch 584083 2015. április 20. 13:19
Válasz erre
Végre lett egy Zvezda Il-62M-em, a Mosonshowról.

Az lenne a kérdésem, hogy így első ránézésre az ablaksor maszkolása érdekes feladat lesz, hogyan lehetne festeni? Életemben nem csináltam ilyet, az utolsó utasgépem festetlenül raktam össze 40+ éve, ebből adódóan amúgy valami NDK cucc lehetett.

Pillanatnyilag két ötletem lenne. Az egyik az, hogy még összeragasztás előtt odafújom a színt egy vékony csíkban a testre, beragasztom az ablaksort és összeragasztom a testet. Így már elvileg maszkolható Tamiya szalaggal, meg nyilván a matrica is ápolja és eltakarja. Gondolom, az átlátszó ablakoknak mindegy, ha ráfújok matricázás előtt fényes lakkot.
A másik ötlet az lenne, hogy egyesével maszkolom mondjuk Humbrol Maskollal, de ez egyrészt elég macerásnak tűnik, másrészt nem tudom, hogy mennyiben szedi fel a festéket, amikor levakarom. Pláne, hogy az egyszerűség kedvéért szerintem még beragasztás előtt lenne igazán célszerű a Maskolt felkenni, úgy viszont lehet, hogy esetleg lejön, avagy beragad úgy, hogy nem lehet rendesen leszedni.

Ti hogy csináljátok?

Köszi előre is.
Zozó 583870 2015. április 16. 20:54
Válasz erre
CityBird 1
CityBird 1
CityBird 2
CityBird 2
Casino Express
Casino Express
FCM
FCM
Alaska
Alaska
L1011
L1011
FCM 01
FCM 01
Airtours
Airtours
Airworld
Airworld
Comet
Comet
DC-9
DC-9
Tristar
Tristar
Delsey
Delsey
F-100
F-100
Thomas Cook
Thomas Cook
Brasil Decals
Brasil Decals
Brasil Decals 2
Brasil Decals 2
Brasil Decals 3
Brasil Decals 3
CF6-50
CF6-50
PW4000
PW4000
JT-8
JT-8
Dash 8
Dash 8
DO-228
DO-228
Northwest
Northwest
C-130
C-130
CV
CV

Sziasztok!

Eladó matricák, gyanták, egyebek:
1/200
Skyline Decals
SKY200-60 City Bird B737-400 1500-
Jet Decal
JD200-005 Casino Express B737-200 1500-
FCM
200-10 2000-
Flightpath
FP20-29 Alaska Airlines MD-80 1500-
FP20-99 B737-200 Wing & Tail Center 500-
FP20-98 B727 Wing & Tail Center 500-
FP20-128 B737-3/4/500 Wing & Tail Center 500-
Scaleliners
SL2-01 MD-80 Wing & Tail Center 500-
Braz Models
B2KE20 RR Engine for L1011 Tristar

1/144
FCM
144-01 2000-
Welsh Models
WHD 4410 A320/321Airtours/Airworld 1500-
WHD 4406 Comet 3B 1000-
Flightpath
FP44-181 DC-9-30 Columbia 1000-
Microscale
44-0002 Tristar 1000-
Brasil Decal
BD210 A330 csak a Delsey Airlines 2000-
Revell
Fokker 100 Swissair/KLM 800-
A320 Swiss/ Thomas Cook 800-
4218 A380 (csak stencil) 300-
Airfix
B737-200 British Airways 300-
Brasil Decals
BD144-70 MD-83, Avro, A320/321 (Swiss, Crossair, Edelweiss, McDonald's) 5000-
Fightline
C-130-100 Western Pacific 500-
Convair CV-990 Modern Air 500-
Airway Graphics
A4-G09 B737-300 Wing & Tail Center 500-
Scaliners
SL4-05 B727-200 Wing & Tail Center 500-
Braz Models
Boeing B747-200/300 CF-6-50 engines 3000-
Airbus A300/310 PW4000 engines 2000-
Boeing 737-200 JT-8 Engine 1200-

1/72
AHS
7025 Air Atlantic/Time Air Dash 8-100 1800-
Flightpath
FP72-48 DO-228 Northwest Airlink 1500-

Festékek
Xtracolor
X306 British Midland Blue 400-
X308 Korean Air Blue 400-
X309 Asiana Warm Grey 400-
X321 Saudia Tan 400-
X323 TNT Orange 400-
X336 British midland Blue 1996 400-
X347 America West Dark Turquoise 400-
Daco
PA-28 Western Pacific Broadmoor Peach 400-
PA-29 Western Pacific Broadmoor Maroon 400-
PA-30 Western Pacific Thrifty Blue 400-
PA-31 Western Pacific Security Blue 400-

Átvehetők az óvári kiállításon vagy Pesten. Egyébként + posta.
Üdv
Zoli
denkmeyer 583469 2015. április 10. 08:36
Válasz erre
An-12
An-12
An-12_1
An-12_1
An-12_2
An-12_2
An-12_3
An-12_3
An-12_4
An-12_4
Tu-114
Tu-114
Tu-114_1
Tu-114_1
Tu-114_2
Tu-114_2

Sziasztok!

Mint VEB Plasticart repülőgép sorozat gyűjtő nagy örömömre sikerült hozzájutnom e két - a gyűjteményemből eddig hiányzó - meglehetősen rossz állapotú maketthez. Lehetőségeimnek megfelelően felújítottam a gépeket túlnyomó részt eredeti plasticartos alkatrészekkel, matricamaradványokkal. A célom nem az volt, hogy tökéletes maketteket készítsek belőlük. Inkább a 80-as évek közepén a dobozból épített (pl. ezüst színű festéket tartalmazó tubus!) repülőmakettjeim hangulatát szerettem volna visszaidézni. Nagyon tetszik, hogy a szállító-repülőgép rakodóajtajai eredetileg nyitható-zárható kivitelűek. A felújításnál ügyeltem is arra, hogy mozgathatóak maradjanak. A fényképek sötétségéért bocs, valamiért ilyen minőséget készít a gépem lámpa és vaku mellett.

denk
Zozó 583273 2015. április 6. 23:38
Válasz erre
Hát ez ma nem megy...
Zozó 583272 2015. április 6. 23:37
Válasz erre
A képek...
Zozó 583250 2015. április 6. 19:27
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó egy megkezdett, de hiánytalan Hasegawa 1/200-as Boeing 737-400-as. Sajnos a saját matricáját nem találtam meg, de adok hozzá egy Daco Citybird matricát, valamint a Daco PA-27 CityBird Green festékét. Együtt az egész 3000 Ft.
Sajnos a rendszer nem enged képeket feltölteni pillanatnyilag. Ezt később pótolom majd.

Érd: zoltan.pribelszki@ceaviation.eu
Tel: 30/5259596

Üdv
Zoli
newman 583213 2015. április 6. 10:40
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó matricák 144-ben:
Pas-decals Boeing 747 Transaero 1800Ft,
Pas-decals Tu-154M UTair 1500Ft,
Pas-decals Il-86 Pulkovo, AJT Airlines 1800Ft,
Pointerdog decals Tu-134A-3 Orenair 1800Ft,
Jbot Decals Jak-40 Rossiya 1800Ft,
Aerowings decal Il-86 Ural Airlines 2000Ft.

Eladó továbbá egy Revell Austrian A321 5500Ft-ért.

Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
sanyi 583194 2015. április 5. 20:13
Válasz erre
Szép! Ötletes a lajstromjel, legalább mi makettezők foglalkozzunk ezzel a témával...
Pilatus 583191 2015. április 5. 19:44
Válasz erre
IMG_2167_
IMG_2167_
IMG_2168_
IMG_2168_

Sziasztok !

Remélem nem leszek ezért megkövezve ! :-D
Gerasimenko 583180 2015. április 5. 15:59
Válasz erre
Amúgy 'Pétert' csinálom én is! Csak a régi festéssel.
Gerasimenko 583179 2015. április 5. 15:57
Válasz erre
Az ablaksor az matrica lesz nálam is. Tiszta sor. De ,ha a kabin valóban plexi az azért sokkal szebb mint a teli matrica.
Kickukac 583171 2015. április 5. 12:26
Válasz erre
P3210059
P3210059

Az ennyém ilyen lett:
Kickukac 583170 2015. április 5. 12:21
Válasz erre
44-154-2-2
44-154-2-2

Szia!
Csak egy kis segítséget adnék. 1/144-ben én nem maszkolnám a Tu-154-est. A beragasztott ablaksort tömíteném, majd telibe lefesteném és szélvédő valamint ablaksor matricát tennék fel.
Gerasimenko 583169 2015. április 5. 12:17
Válasz erre
-Köszi, most már legalább tudom ,hogy van! Bár 4000 forint körüli összegre jönne ki ,ha megrendelném. Pedig csak a kabint maszkolnám. -Még egyszer Kösz!
Gerasimenko 583168 2015. április 5. 12:16
Válasz erre
-Köszi, most már legalább tudom ,hogy van! Bár 4000 forint körüli összegre jönne ki ,ha megrendelném. Pedig csak a kabint maszkolnám. -Még egyszer Kösz!
Pilatus 583163 2015. április 5. 11:00
Válasz erre
http://www.montex-mask.com/en/szukaj.php?searchTop=tu-154m&searchTopTrigger=true&x=0&y=0
Pilatus 583161 2015. április 5. 10:58
Válasz erre
Tupolev Tu-154M MONTEX maszk MXSM14405 ( zvezda)
Gerasimenko 583083 2015. április 4. 17:34
Válasz erre
Kickukac 583075 2015. április 4. 16:12
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.