/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
PETI 598795 2015. december 28. 22:27
Válasz erre
Nagyon szép lett Fóka, gratulálok! Üdv KP
Fóka 598467 2015. december 23. 13:03
Válasz erre
Szia Chrisi!

Csak nem a 747SP készült el? Ha van róla kép, érdekelne :-)

Fóka
Chrisi 598466 2015. december 23. 12:53
Válasz erre
Szia Fóka,

Ismerős az érzés. Egész este hasonló szemmel méregettem a tegnap reggel késznek nyilvánított Boeing 747-esem. Azt hittem készen van, de felfedeztem rajta egy apró festési hibát amit javítanom kell, bár rajtam kívül szerintem senki nem venné észre a problémát. Nyugtatgatom magam, hogy nem is látszik, de tudom hogy ott van, szóval ki kell javítani.

Az Antanov nagyon szép lett, gratulálok hozzá.

Kellemes Karácsonyt!

Üdv,
Chrisi
Fóka 598464 2015. december 23. 12:41
Válasz erre
An-22_a

An-22_a
An-22_a
An-22_b

An-22_b
An-22_b
An-22_c

An-22_c
An-22_c

Sziasztok!

Na, MOST készült el az An-22 végleg. Amikor a polcra helyeztem, bekövetkezett az a frusztráló állapot, ami oly gyakran előfordul nálam: hibát fedeztem fel rajta. Ilyenkor napokig ferde szemmel nézem, közelről, távolról, zseblámpával, nagyítóval, hátha tévedek, és az eredeti fotók alapján igyekszem meggyőzni magam, hogy a felfedezett hiányosság csak vélelmezett, vagy valós, de belefér a hibahatárba. Aztán pár napos vergődés után csak elhatározom, hogy kijavítom, ami egy készre jelentett makett esetében erősen kétesélyes vállalkozás... Ezúttal azt fedeztem fel, hogy a törzs oldalán végigfutó kék csík íve eltér a valóságostól. A tépelődés eredménye ma jelentkezett: hajnal óta bajlódtam a javítással: újranyomtatás, újralakkozás, tizedmilliméteres korrekciók fehér matricaalapból, megint lakkozás - de készen van, és most tényleg elégedetten dőlhetek hátra. (Hitvesemnek büszkén mutattam az eredményt, hiszen tanúja volt gigantikus erőfeszítésemnek - aszonta, hogy "Fóka, én nem látok semmi különbséget...")

Kellemes Karácsonyt mindenkinek!
Fóka
Gabusch 598283 2015. december 20. 21:34
Válasz erre
Csodálatos!

Lassan csak neki kéne állnom az IL-62M "hatvankettősítésének". Az lesz a következő, szinte biztosan. Csak fejezzem már be a két futó projektemet!
Fóka 598281 2015. december 20. 21:28
Válasz erre
Köszönöm!

Fóka
vackor 598267 2015. december 20. 17:49
Válasz erre
Csodaszép, gratulálok ! Már csak a Ruszlán és a Mrija hiányzik mellőle...
Szabi77 598255 2015. december 20. 15:17
Válasz erre
Nagyon mutatós lett az Antonovod!Én is csak gratulálni tudok,hozzá!
Bár én is itt tartanék a megépítésével.:)
Szabi77
zoli1989 598246 2015. december 20. 14:11
Válasz erre
Nagyon szép lett! Gratula a maketthez! Remekül mutat a vitrinben. :)
Fóka 598240 2015. december 20. 13:22
Válasz erre
An-22_5

An-22_5
An-22_5
An-22_6

An-22_6
An-22_6
An-22_7

An-22_7
An-22_7
An-22_8

An-22_8
An-22_8

Sziasztok!

Készen is van. A matrica kitűnő minőségűnek bizonyult: lágy, jól tapad de nem formátlanodik - igazi jutalomjáték volt ez a makett. Az utolsó képen az egykor megérdemelten világrekorder típus arányai is jól látszanak a többi 1:144-eshez képest.

Fóka
Fóka 598209 2015. december 19. 21:25
Válasz erre
An-22

An-22
An-22

Szia!

Remek makett, jó szívvel ajánlom a megépítését. Az elmúlt órákban sem tétlenkedtem: az összes kiegészítést megcsináltam (ablakok, orrkúp, tűzálló acél, légcsavarok, futók és a kisebb javítások), már csak a függőleges vezérsíkok kékje hiányzik. Az Eastern Express készleteiben nekem az egyik legrokonszenvesebb megoldás a panelvonalak kialakítása. Pontos, hajszálvékony, nem eltúlzott, de mély - festés után egészen élethű.

Fóka
Fóka 598208 2015. december 19. 21:20
Válasz erre
Szia Vackor!

Kösz az infót, fantasztikus vagy :-) Ez a téma jellegéből adódóan még csak nem is képzavar :-) Ha még hozzávesszük azt is, hogy "Réges régen, egy messzi galaxisban...", akkor teljes a megfelelőség.

Fóka
zoli1989 598203 2015. december 19. 20:31
Válasz erre
Ejj, de jó lesz ez ! :)
Ilyenektől kap kedvet az ember... :) (Nekem is itt pihen egy, már régóta. Épp a napokban mentettem le hozzá pár részletképet.)
vackor 598194 2015. december 19. 19:16
Válasz erre
Szia Fóka !

A Te megnyugtatásodra direkt rákerestem, 1977. májusában mutatták be a Csillagok háborúját, úgyhogy az Általad felállított 1979-es évkorlát tartható lesz a Sólyommal...
Fóka 598182 2015. december 19. 17:24
Válasz erre
An-22_1

An-22_1
An-22_1
An-22_2

An-22_2
An-22_2
An-22_3

An-22_3
An-22_3
An-22_4

An-22_4
An-22_4

Sziasztok!

Íme a mai nap eredménye: a szürke fújása után maszkolás előtt, maszkolás után, és a fehér fújása + a maszkolás leszedése után. Holnap következnek az apró javítások és kiegészítések: a pilótafülke ablakainak kialakítása festéssel, a függőleges vezérsíkok fújása kékre, stb. Karácsonyra készen is lesz az egész.

(Nap közben meg kellett szakítanom a munkát: a családommal filmszínházba mentünk. Láttam a Star Wars 7-et, és ismét, sokadszor felhorgadt bennem a késztetés, hogy csináljak 1 Millenium Falcont...)

Fóka
PETI 598021 2015. december 16. 20:38
Válasz erre
Na ennek örülök! :) Nekem sajnos az evés sem segített, teljesen kakukk vagyok ma, ráadásul megtetéztem kedvenc zeneszerzőm egyik cikkének elolvasásával (ezt majd magánban átküldöm), na ez végképp lerombolt mára...
Úgyhogy most ki is vonom magam a forgalomból egy időre! :)
De hogy ne csak szétoffoljam itt a topikot: a festésre váró An-22-esedről tennél majd fel ide képeket? Nagyon érdekelne.
Köszi!
Fóka 598003 2015. december 16. 18:48
Válasz erre
Pontosítás: félig teli pohár - félig üres pohár dilemma
Fóka 598002 2015. december 16. 18:42
Válasz erre
Sziasztok!

Elnézést a délutáni bejelentkezésem kissé elégikus hangvételéért. Nem volt jó napom, de most, hogy hazaértem a játszótérről* és lakmároztam egy jót, máris jobb színben látom kis repülőgépeimet :-) Ez tipikusan a teli pohár - üres pohár dilemma: nap közben az elaggott makettek sorsa foglalkoztatott, most viszont a még szép és attraktív példányoké - pedig ugyanarról a készletről van szó...

Fóka

* - munkahely = játszótér a védikus megközelítés szerint
Fóka 597988 2015. december 16. 16:08
Válasz erre
Szia Peti!

Hát igen, az evolúció... Még az egyed létezésén belül is tetten érhető. Én pl. régebben türelmes és kitartó voltam, most meg már napok óta beteggé tesz az a gondolat, hogy a hét végén akarom lefújni az An-22 bonyolult határú fehér felületét - ahelyett hogy csak ülnék és átadnám magam kedvenc időtöltésemnek, a semmittevésnek.

Fóka
PETI 597987 2015. december 16. 15:59
Válasz erre
Szia Fóka!
Persze, bár nekem még csak 15-20 éves "hulladékaim" vannak, de a jelenség létezik.
A gyerek kérdés nekem is eszembe jutott már és szinte biztos, hogy kérdőn fognak nézni a rájuk maradt roncstelepre. De nem fáj a szívem, mert evolúció van. Csak a program rossz sajnos...
Üdv
Fóka 597985 2015. december 16. 15:41
Válasz erre
...mint ahogy a saját létezésünk is, beleértve az áporodott, ragasztó- és festékszagú műhelyben eltöltött keserves órák ezreit, amikkel a Hiábavalót és Mulandót alkotjuk meg újra és újra.
Fóka 597984 2015. december 16. 15:37
Válasz erre
...a gyerekeim pedig - ha eljön az ideje - majd tanácstalanul nézik, hogy "mennyire odavolt ezekért az öreg, pedig csak egy rakás retkes műanyag". Meg is mondtam nekik, hogy dobják majd ki őket lelkifúró nélkül, az Univerzum 14 milliárd évéhez képest létezésük úgyis teljesen elhanyagolható epizód...
Fóka 597982 2015. december 16. 15:27
Válasz erre
Sziasztok!

Borús a kedvem, hadd osszam meg veletek. Nem rosszindulatból, hanem mert tanulságos. A makettek öregedéséről van szó. Tapasztaltátok már, hogy a régen (2-3 évtizede) összeállított makettek állapota képes annyira elromlani, hogy szinte már restaurálhatatlanokká válnak? A kis mütyürök (antennák, ilyen-olyan tüskék) rideggé válnak és letörnek, a festésre eltávolíthatatlanul rákövesedik a por és a zsíros kosz, az ablakok bemattulnak, a matricák repedeznek, a damilok (pl. szálantennák) maguktól elszakadnak, és minden vadul sárgul, még az átlátszó lakk is. Pár napja esténként az aktuális időszakos karbantartásokkal bíbelődöm, és nyomorult érzés látni, hogy a flottám korosabbik fele jóvátehetetlenül megindult az enyészet útján :-(

Semmi sem állandó, csak a változás maga /Herakleitosz/
Derűs napot /Fóka/
Fóka 597895 2015. december 14. 21:13
Válasz erre
Sziasztok!

Gabusch, köszönöm a felajánlást. Azóta átgondoltam a dolgot, és arra jutottam, hogy inkább elajándékozom a 380-ast egy ismerősöm tizenéves fiának. A szárnyhajlítás ugyanis eléggé barbár műveletnek bizonyult, és az eredmény nem üti meg az általam még elfogadható szintet (konkrétan: elbarmoltam), de gyakorlásnak jó lesz. Ráadásul nekem profilidegen is, én csak az 1979. előtt repült típusokat gyűjtöm. Egyszóval: a kérés tárgytalan.

Derűs napot,
Fóka
Gabusch 597833 2015. december 14. 12:15
Válasz erre
Ha van valakinek, aki kölcsön tudja adni, megpróbálhatom ezeket is leönteni.
Fóka 597829 2015. december 14. 11:03
Válasz erre
Revell_A380_1-144

Revell_A380_1-144
Revell_A380_1-144

Sziasztok!

Képzeljétek, a hét végén baj történt. A Qantas A380-asom már régóta frusztrált, mert a szárnyai gyárilag a földön álló repülőgép "lógó" állapotát mintázzák, én pedig állványra raktam, így teljesen élethűtlenné vált. Szombaton nekiveselkedtem, hogy orvosoljam a problémát, és 1 fazék forrásban lévő vízben próbáltam lágyítani a szárnyakat, hogy feljebb tudjam hajlítani őket. A művelet többé-kevésbé sikerült is, de a két winglet-et sajnos elmulasztottam előtte leszedni, ezért kissé elformátlanodtak. Utólag kiegyengettem őket, de kicsit még látszik rajtuk a tortúra nyoma. Ha esetleg volna valakinek roncs makettról, vagy bármilyen módon feleslegessé vált ilyen darabja, jelentkezék rá. A "Segítség" rovatba is beleraktam a kérést.

Köszönöm,
Fóka
losonczi.attila.foka kukac mail.ru
Fóka 597826 2015. december 14. 10:35
Válasz erre
Szia!

Szépen alakul! További sok sikert kívánok a befejezéshez :-)

Fóka
Chrisi 597495 2015. december 9. 20:58
Válasz erre
DSC_0007
DSC_0007
DSC_0010
DSC_0010
DSC_0018
DSC_0018

Sziasztok,

Kicsit haladtam a Tu-70 építésével. Íme pár kép a fejleményekről.

Üdv,
Chrisi
Kislőcsös 597438 2015. december 8. 22:06
Válasz erre
12348605_1016494905067474_1793788585_n
12348605_10164949050...
12336320_1016494925067472_2055736033_n
12336320_10164949250...
12336329_1016494911734140_367429546_n
12336329_10164949117...

Helló srácok :)
Eladóvá vált egy 1:100-as NDK-s Tu-154-es,a képen látható állapotban.
Érdeklődni: kislocsos@gmail.com
Az ára egy 10.000,- forintos.
PETI 596690 2015. november 27. 21:09
Válasz erre
Ez igazán érdekes! Soha nem hallottam róla, pedig milyen szép. Köszi, hogy feltetted!
PETI 596689 2015. november 27. 21:08
Válasz erre
Jó cucc! Gratulálok! Nálam is lapul egy. Meg néhány ismerősömnél is... :)
Fóka 596687 2015. november 27. 20:46
Válasz erre
Il-74

Il-74
Il-74

Íme a kép is, az előbb nem sikerült feltölteni.
Fóka 596686 2015. november 27. 20:45
Válasz erre
A dugattyús motoros DC-8 után íme egy újabb érdekesség. Hallottatok már az Il-74-esről? Én is csak nemrég ismertem meg :-) A hatvanas évek közepén, amikor a Tupoljev tervezőiroda nekiveselkedett megtervezni a kiöregedő Tu-104-esek utódját, az Iljusin iroda sem maradt tétlen. Az Il-62 rövidített, háromhajtóműves verzióját alkották meg - sajnos csak papíron és pár makett formájában. A döntéshotók ugyanis a Tu-154 terveit ígéretesebbnek ítélték, így az Il-74 a tervezőasztalon maradt.

Érdekes makettező téma, egy ukrajnában dolgozó barátom el is kezdte építeni egy Il-62-esből. (Bár lenne nekem is lelkierőm hozzá, de még a légcsavaros DC-8 makettje is egyelőre csak az álmaimban kísért...)

Fóka
Fóka 596684 2015. november 27. 20:24
Válasz erre
An-22_1

An-22_1
An-22_1
An-22_2

An-22_2
An-22_2

Sziasztok!

Ismét csodálatos makett landolt nálam: An-22 1:144-ben.
Teljes az eufória :-)

Fóka
newman 596315 2015. november 22. 17:36
Válasz erre
Sziasztok!
Még egy eladó holmi:
Eastern Express 1/144 Il-96 Aeroflot (elkezdett) +Braz models futók 6000Ft.

Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
newman 596168 2015. november 20. 12:19
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó holmik 1/144-ben:
Ascensio matricák:
KMV Tu-154M 1500Ft,
Ural Airlines Tu-154M 1500Ft,
Gazpromavia Tu-154M 1500Ft,
Alrosa Tu-154M,
Kolavia Tu-154M 1500Ft,
Aeroflot Nord Tu-134 1500Ft,
Kolavia Tu-134 1500Ft.

Pas decals:
UTAir Tu-154M 1000Ft
Vnukovo Airlines Tu-154M 1300Ft,
Il-86 Megadecal A4-es matricalap (Atlant Soyuz, Pulkovo, Aeroflot, Vaso Airlines Siberia) 3000Ft,

Pointerdog decal
Alrosa Tu-134B 1500Ft,
Orenair Tu-134A-3 1500Ft,

Airfix makettek:
Trident 3000Ft,
Tristar 7000Ft,

Revell:
A321 Retro Lufthansa 4500Ft.

Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemaiponthu
rizibacsi@freemail.hu 595726 2015. november 12. 18:16
Válasz erre
Szia Mandras!
Nagyon köszönöm írásodat. Érthető és minden lányeges részletet érintő. Akkor először is egy LBK lesz, aztán a nehezebb. Még egyszer köszönöm, üdv Rizmajer.
Mandras 595661 2015. november 11. 16:16
Válasz erre
HA-LBE 1971 CPH

HA-LBE 1971 CPH
HA-LBE 1971 CPH

Szia Rizibácsi!

Az a szomorú helyzet, hogy nem létezik a piacon olyan makett, amelyből nagy átalakítások nélkül lehetne egy sima Tu-134-est készíteni. Egy ilyen átalakítást, amilyent Te szeretnél, talán még soha sem csinált senki, avagy nem dicsekedett ezzel. Csupán egyetlen erre vállalkozó emberről tudok, de az ő műve sem készült még el. Sajnos én még egyetlen egy élethű Tu-134-es makettet sem láttam semmilyen méretarányban.

Pedig neked teljesen igazad van abban, hogy ha egy jó Tu-134-est szeretnél, akkor egy 1:144-es (vagy egy 1:72-es) méretarányú Tu-134A/B készletet kellene átalakítani sima Tu-134-re. Ez ugyanis jóval kevesebb munkával járna, mint az 1:100-as KVZ / Plasticart / ADP készlet átalakítása, amely olyan sok sebből vérzik, hogy csak az igazán profik vállalkozhatnának rá. (Ám erre idáig még ők sem vállalkoztak.) Egy jó kiindulási alap lehetne tehát az általad már beszerzett Zvezda Tu-134A/B készlet, amely azoknak a változatoknak viszonylag jól meg is felel. (Az Eastern Express készletét nem ismerem.)

A Tu-134 típusú repülőgép elkészítése során nemcsak a Tu-134A/B törzsének a megrövidítéséről lenne szó, hanem néhány további dolgot is át kellene alakítani. A törzs lerövidítésével az ablakok száma lecsökkenne ugyan a kívánatos mértékre, és a bejárati ajtó is közelebb kerülne az orr-részhez, de ezen kívül le kellene rövidíteni a törzs farokkúpját is, mert a sima 34-eseken még nem volt VSzU fedélzeti gázturbina, továbbá rövidebb hajtóműgondolákat kellene készíteni, mert a simák hajtóművein még nem volt sugárfék.

Ha nem szeretnél mindezzel bíbelődni, akkor készíthetsz átalakítás nélkül egy üvegorrú Tu-134A gépet, de akkor csak HA-LBI vagy HA-LBK lehet a lajstromjel.

Ha mégis egy sima 34-est szeretnél készíteni a ferihegyi emlékeid miatt, akkor viszont a bejárati ajtó mögött ki kell vágni egy egyablaknyi helyet az ablakkal együtt (7,3 mm-t) és a bejárati ajtó előtt is ugyanennyit úgy, hogy a jobb oldalon a kis konyhaablak megmaradjon. Összesen 14,6 mm-rel kell így a törzset megrövidíteni (a valóságban ez 2,1 m). Ezzel eltűnik mindkét odalról egy-egy utastéri ablak, tehát 15-15 ablak helyett 14-14 lesz. A jobb oldalon továbbra is megmarad a két kisméretű ablak a szolgálati ajtón és a konyhánál, a bal oldalon pedig a bejárati ajtón lévő ablak, amely így a 15. lesz a 14 utastéri ablak előtt.

A számításaim szerint a törzs farokkúpját 3,25 mm-rel kell megrövidíteni 1:144-ben, majd áramvonalasan lekerekíteni; a hajtóműgondolákat pedig 4,85 mm-rel kell megrövidíteni, és a hátsó részüket szintén áramvonalasan átalakítani. Talán érdemesebb lenne csak a sugárféki, zsaluzott részt kivágni a gondolákból, majd tömíteni és összecsiszolni a maradék két darabot. A hajtóműtartó pilonokat ugyanennyivel kell megrövidíteni.

A törzs farokrészének az alján egy kis dudor felhelyezésével lehet jelezni a fékernyőt bekötő csomópont burkolatát, mert a Tu-134A és B gépeken az nincsen. A pilótafülke tetejére kell két homlokablak, amelyek a Tu-134A és B típusokon már nem léteztek. Az orrfutón a sárvédő csak a Tu-134A típussal együtt jelent meg, a sima 34-es gépeken a Te idődben még nem volt, le kell csiszolni. Az első négy gépen akkor még rövid volt az örvényorsó, a további három gépen már hosszú, és mindegyik gép szálantennás volt. (Igen, az örvényorsó a T-alakú vezérsíkok közepén található.)

1971 februárjáig, amíg Ferihegyen voltál, valóban sima Tu-134-esek léteztek csak, a legelső két Tu-134A 1971 júniusában érkezett meg (HA-LBI és HA-LBK).

A jelzett időszakban öt Malév Tu-134-es létezett:

HA-LBA 1968. dec. 22-től 1969. nov. 19-ig (baleset Isztambulban)
HA-LBC 1968. dec. 28-tól
HA-LBD 1969. márc. 28-tól 1971. szept. 16-ig (baleset Kijev mellett)
HA-LBE 1969. április 4-től
HA-LBF 1970. május 6-tól

Láthattál még további két Malév-festésű Tu-134-est is, de azok annak idején még kormánygépek voltak:

HA-LBG 1970. júl. 30-tól
HA-LBH 1970. aug. 5-től

A szóban forgó időszakban az üvegezett orr-rész váza és a kerek ablakok peremei kékre voltak festve az első négy gépen, a további három gépen ezek festetlen aluszínűek voltak. Mindegyik gép alsó részei, tehát a törzs alja és a szárny, valamint a hajtóműgondolák alja és a vízszintes vezérsík festetlen lemezszínűek voltak. (Ezüstre nem voltak festve soha.) Szürke festés annak idején még nem létezett, a Malév Tu-134-es gépei csak 1978-80 között lettek szürkére festve az esedékes ipari javításokon. Az orr-rész alatti radarburkolat és a törzs tetején a rádióiránytűk két hosszúkás antennaburkolatai viszont szürkék voltak.

Érdemes korabeli fényképek alapján dolgozni, egyet csatolok.
Ennyit tudtam segíteni. Bárhogyan is döntesz, jó munkát kívánok!

Üdv., András
rizibacsi@freemail.hu 595618 2015. november 10. 19:54
Válasz erre
Szia Newman!
Lehet valamit elírtam, de én egy 1970-es Tu 134-est szeretnék építeni. '69 Húsvéttól-1971. február 14. ig voltam ott kishatárőr. Szerintem nekem faragni kell. Kérdezem, az örvényorsó a "T" hátsóvezérsík közepén van? Köszönöm, Rizmajer
newman 595613 2015. november 10. 19:12
Válasz erre
Rizibácsi!
A Zvezda és Eastern Express makettek a hosszabb törzsű 134-est (A-3, B, B-3) ábrázolják, így nem kell szétvagdosni a törzset.
Itt pont fordított a helyzet: rövid törzsű, korai Tu-134 esetén kell megrövidíteni a törzset..
Üdv.:
Péter
rizibacsi@freemail.hu 595612 2015. november 10. 18:48
Válasz erre
Szia Chrisi!
Köszönöm a felvilágosítást, remélem megértem. Egy bajom van hogy ott a Plasticart átalakítása van bekottázva. Még át kell ültetnem a Zvezda- vagy az EE makettre az ott látottakat.Köszönöm, Rizmajer.
Chrisi 595586 2015. november 10. 08:42
Válasz erre
Szia,

2015. szeptember 8. dátummal erről a témáról egy elég részletes és átfogó értekezés zajlott le itt az Utasgépek fórumon. Szerintem ha azt átolvasod akkor minden kérdésedre választ kapsz.

Üdv,
Chrisi
rizibacsi@freemail.hu 595560 2015. november 9. 20:09
Válasz erre
Segítség!
Van 1 Zvezda és 1 Easter Express Tu-134-es dobozom. Kedvencem a Tu-134, mert egy- időben kerültünk a Repülőtérre.Én '69 húsvétra, volt amelyik már ott volt, volt amelyik utánam ért oda. Nézegetem a dobozokat, Hát, hogy lesz bármelyikből LBA, LBC, LBD, vagy E, F gép? A Tu134/B re olvastam, hogy 2 méterrel hosszabb.(az 14mm)Honnan vágjam ki? Ablak kiosztás? Ez lenne az első felnőtt makettem.Vagy rakjam így össze ahogy van? Kösz ha segítetek. Rizmajer József
kelair74 595509 2015. november 8. 18:57
Válasz erre
1445801531

Újra "lábakon"?
1445801531

Újra "lábakon"?
Zozó 595495 2015. november 8. 14:25
Válasz erre
Sanos nincs szerencséd. Megvolt mind a három, de már csak a RR-t és a CF-6-ost találtam meg. Ezek szerint a JT-t már eladtam valamikor...
Elnézést. Ha a másik kettőből kell esetleg valamelyik, akkor szólj!

Üdv
Zoli
Chrisi 594817 2015. október 29. 11:10
Válasz erre
Szia Zozó!

Ha megtalálod kérlek mindenképp szólj!

Előre is köszönöm!

Üdv,
Chrisi
Zozó 594781 2015. október 28. 14:57
Válasz erre
Szia!

Nekem megvolt ez a Braz készlet, szerintem még most is megvan.
Fel kell túrnom a padlást. Ha megtaláltam, szólok...

Üdv
Zoli
Kickukac 594779 2015. október 28. 13:12
Válasz erre
T.Admin!
Elrontottam a linkeket :((
Kérlek javítsátok ki őket!
Thx
Kickukac 594778 2015. október 28. 13:10
Válasz erre
Szia Chrisi!
Nem próbálod meg egyenesen a gyártótól?
http://www.brazmodels.com/boeing.html
Matricát itt nem néztél?
http://www.26decals.com/epages/62035508.sf/en_GB/?ObjectID=79984&ViewAction=FacetedSearchProducts&SearchString=747sp&=
http://www.f-dcal.fr/decals/index.php?id_category=19&controller=category&id_lang=1

Üdv
Karcsi
Chrisi 594775 2015. október 28. 11:25
Válasz erre
Szia Kickukac,

Köszönöm!

A függőleges vezérsík toldása folyamatban van, illetve a vízszintes vezérsík és a szárnyak is kisebb-nagyobb módosításra szorulnak. Ezek elvégzése még várat magára, jelenleg a legnagyobb kihívás megfelelő hajtóművek beszerzése. A Hannants oldalán találtam hajtóműveket (a matricát is onnan fogom beszerezni), de sajnos nincs készleten, így a projekt jelenleg most egy kis időre várakozó státuszba kerül.

Üdv,
Chrisi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.