/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Fóka 582244 2015. március 26. 08:38
Válasz erre
Szia!

Már készültem megkérdezni, hogy állsz a Dash-80-nal, de most megelőztél.
Bámulatosan precíz munka, gratulálok!
Várom a folytatást :-)

Derűs napot,
Fóka
Chrisi 582242 2015. március 26. 08:23
Válasz erre
19. kép

19. kép
19. kép
20. kép

20. kép
20. kép
21. kép

21. kép
21. kép
22. kép

22. kép
22. kép
23. kép

23. kép
23. kép
24. kép

24. kép
24. kép
25. kép

25. kép
25. kép
26. kép

26. kép
26. kép
27. kép

27. kép
27. kép
28. kép

28. kép
28. kép
29. kép

29. kép
29. kép

A Dash-80 pályafutása során több hajtóművel is repült (19-21. kép), első felszállását a Pratt & Whitney JT3C sugárhajtóművel teljesítette, amit eredetileg a Boeing B-52-es bombázójához fejlesztettek ki. A későbbiekben szintén a Dash-80 szolgált a Boeing 707-es repülőgépcsalád számára rendszeresített Pratt & Whitney JT3D típusú hajtómű különböző alváltozatainak a tesztelésére is.

Az első felszállás alkalmával mind a hajtómű borítása, mind a hajtómű felfüggesztésére szolgáló tartó pilonok eltértek a Boeing 707-esnél alkalmazott megoldásoktól. A donorként szolgáló ARK maketthez a Pratt & Whitney JT3C-re hasonlító hajtóműveket mellékeltek (22. kép), azonban ezeket a fent említett eltérések miatt jelentősen át kellett alakítani. Első lépésként a hajtómű formája került átalakításra az első felszállást megörökítő fényképek felhasználásával. A tartó pilonok leválasztása után csiszolással és javítótapasz alkalmazásával alakult ki a megfelelőnek ítélt forma (23-24. kép). A fényképek alapos tanulmányozása során feltűnt a turbina végén található kiálló elem, a fúvóka kúp, ami szintén csak a Dash-80 első generációs hajtóművein volt megfigyelhető. A maketten ennek az elemnek a kialakítása egy golyóstoll hegyének a felhasználásával történt (25-26. kép). A tartó pilonok alumínium lemezből kerültek kialakításra (27-29. kép).

Az makett ezennel előkészítve az utolsó fázisra, a festésre.
Chrisi 581983 2015. március 22. 17:39
Válasz erre
Szia,

Nagyon szépek! Jól mutat egymás mellett a három különböző méretarány. Egyetértek abban, hogy ez volt minden idők legszebb Il-18 festése.

Üdv,
Chrisi
Fóka 581808 2015. március 20. 13:52
Válasz erre
Fóka 581807 2015. március 20. 13:52
Válasz erre
Köszönöm :-)

(csak zárójelben és súgva: a védikus társadalmi rend szerint 50 fölött már a visszavonult státuszban kellene tölteni napjainkat a (Gangesz helyett a) Duna partján meditálva, és a gyerekeink által szállított napi kis marék rizzsel beérve...)
V43-1123 581806 2015. március 20. 13:51
Válasz erre
Isten éltessen sokáig!
"én inkább még rengeteg 25. szülinapot szeretnék, mert akkor nemcsak a makettek terén voltam sokkal aktívabb..."
A középkorú úr autójába beül egy szőke, hosszú combú autóstoppos bombázó:
Na bátyám, mit adna egy jó p..ért?
Azért? Semmit. De egy jó f..ért :)))
lacipapa 581805 2015. március 20. 13:45
Válasz erre
Nem lehet választani!Ezért,hát én is Boldog Születésnapot kívánok!
Laci
Fóka 581804 2015. március 20. 13:41
Válasz erre
Köszönöm :-) Nos, ha már lehet választani, akkor én inkább még rengeteg 25. szülinapot szeretnék, mert akkor nemcsak a makettek terén voltam sokkal aktívabb...
vackor 581798 2015. március 20. 13:12
Válasz erre
Én is csatlakozom az előttem szólóhoz: még nagyon sok 51-ik szülinapot (és mindegyikre legalább annyi összeraknivalót, mint amit eddig megépítettél...)
Fóka 581791 2015. március 20. 12:24
Válasz erre
Sziasztok!

Lebuktam egy olvtársunk előtt :-) Pontosítás: a képek nagy része ma reggel készült, és a polcok ma reggel is így néztek ki. Az utolsó kép hátterében látható vidám színű virágok nem a Pestlőrincen szokásos helyi márciusi trópusi klímára utalnak, hanem egy pár évvel ezelőtti meleg nyár emlékét őrzik.

Fóka
Fóka 581789 2015. március 20. 12:21
Válasz erre
Szia Muzzy!

51? Ajjaj, mit meg nem tudok :-/ Én egy ideje már nem merek utánaszámolni... A lelkivilágom még mindig éretlen kamasz.

Fóka
Muzzy 581787 2015. március 20. 12:18
Válasz erre
Kedves Fóka Barárom!
Nagyon sok boldog 51. születésnapot kívánok!
Muzzy
Fóka 581767 2015. március 20. 09:22
Válasz erre
Sziasztok!

A Malév Il-18 projekt után ideje volt frissítenem a profilképeimet.
Ez most megtörtént, a képek a ma reggeli állapotot tükrözik.

Fóka
Fóka 581766 2015. március 20. 09:20
Válasz erre
MA_IL-18_flotta_1

MA_IL-18_flotta_1
MA_IL-18_flotta_1
MA_IL-18_flotta_2

MA_IL-18_flotta_2
MA_IL-18_flotta_2
MA_IL-18_flotta_3

MA_IL-18_flotta_3
MA_IL-18_flotta_3
Foka

Foka
Foka

Szia Vackor!

Akkor ház összegzésképpen íme az én készletem a témában:

HA-MOH 1:144
HA-MOC 1:100
HA-MOE 1:72

Fóka
Rumcájsz_52 581632 2015. március 18. 15:36
Válasz erre
Kanadában Toronto volt Malév-úticélpont.
Üdv R.
Varjúbácsi 581629 2015. március 18. 14:50
Válasz erre
Úgy tudom New York volt, meg talán Kanada valamelyik városa.
sanyi 581613 2015. március 18. 12:32
Válasz erre
Sziasztok!
Volt los angelesi vagy san fransiscoi járat? Vagy csak úgy felrajzoltak egy útvonalat?
vackor 581612 2015. március 18. 12:12
Válasz erre
Szia Fóka !

Gratu az újabb csodához... csak arra kell vigyáznunk, hogy más lajstromjellel készítsük el a következőket !
Gerasimenko 581606 2015. március 18. 11:05
Válasz erre
Sziasztok! Van egy Heller 1:125-ös DC-10 -esem. Aeromexico-s matricával.
-Viszont másmilyen festéssel szeretném megcsinálni. Ebben a méretarányban tudok hozzá rendelni valahonnan matricát? KLM, Jal.. vagy valami szépet?

-Köszi!
Fóka 581581 2015. március 17. 22:10
Válasz erre
MA_IL8_1

MA_IL8_1
MA_IL8_1
MA_IL8_2

MA_IL8_2
MA_IL8_2
MA_IL8_3

MA_IL8_3
MA_IL8_3
MA_IL8_4

MA_IL8_4
MA_IL8_4
MA_IL8_5

IF_IL8
MA_IL8_5

Sziasztok!

A Malév általunk él tovább!

Szerintem minden idők legszebb repülőgépe a Malév első festésű Il-18-asa volt - és lám, ma este elkészült! 1:72-ben pompás látvány, óriási élmény volt elkészíteni. Olyan, mint bírónak a VB döntőt vezetni.

+ + + Köszönetnyilvánítás + + +

...a HAD-nak a minden várakozást felülmúló matricáért. Szín- forma- és mérethű, az anyaga pedig nagyszerű: vékony de jól felhelyezhető, rásimul a felületre és a panelvonalakat is kitölti, nincs ezüstösödés és jól tapad.

Az utolsó kép az A-model pár hasonló remekét mutatja, elnyerték végső helyüket. A MA Il-18 pedgi a legdíszebb helyre került.

Fóka
vackor 581579 2015. március 17. 21:51
Válasz erre
rolikacsa 581560 2015. március 17. 20:18
Válasz erre
DSCF5714
DSCF5714

Sziasztok!

Nem vagyok ebben a témában jártas, de ma találtam a gyűjteményemben.Gondoltam lefotózom nektek.

Üdv Roli
Fóka 581402 2015. március 15. 21:18
Válasz erre
Szia!

Revell 90-essel ("metallic silver") fújom. Régebben a Humbrol 11-est és a Testors fémszínű festékeit is használtam, de nekem ez jött be a legjobban. Jól fed, tartós, és már 24 óra után sem látszik meg rajta az ujjlenyomat, ha megfogom.

Fóka
Tjoe 581400 2015. március 15. 20:52
Válasz erre
Szép! A fémszínt mivel fested?
Fóka 581392 2015. március 15. 19:37
Válasz erre
2015_23

Atlantic
2015_23

Szia!

Köszönöm!
Az asztal alsó polcán egy "mi lett volna, ha..." kategóriájú repülőgép látható. Azaz: mi lett volna, ha a Breguet Atlanticnak polgári változata is lett volna, s azt az Egyptair is megvette volna. A makett a Revell 1:72-es Atlantic készletéből készült kis átalakítással.

Fóka
lacipapa 581391 2015. március 15. 19:15
Válasz erre
Szia,szép lesz!Mit rejtegetsz az asztal alatt?További jó munkát!
Fóka 581390 2015. március 15. 19:12
Válasz erre
IL-18

IL-18
IL-18

Sziasztok!

A hétvégén is alakult.

Fóka
Fóka 581216 2015. március 13. 14:49
Válasz erre
Az Il-18-as tunningját (szines helyzetlámpák, sztatikus kisütőtüskék, leszálló reflektorok, szálantenna stb.) már egyszer végigcsináltam (ld. a cikket). Macerás volt, de a végén már örültem, hogy belevágtam. Aztán úgy voltam vele, hogy ilyet többé nem akarok csinálni. Most azonban ezt az újabb példányt sem akartam kevésbé részletesre csinálni, mint az elsőt, ezért veselkedtem neki újra. Végül is megéri, mindenkinek jó szívvel ajánlom, aki ezt a készletet építi.

A sztatikus kisütőtüskékre ráment hitvesem egy újabb tojásszeletelője, de már pótolta.

Fóka
Fóka 581215 2015. március 13. 14:42
Válasz erre
Helyzet_1

Il-18
Helyzet_1
Helyzet_2

Plasticart
Helyzet_2

Sziasztok!

Helyzetjelentés:

1) Az 1:72-es Il-18 szerkezetkész, már a festésre vár.

2) Megjött az utolsó makett a sorozatból, így végleges lett az originál dobozos készletem. Célul tűztem ki, hogy az összes 1:100-as Plasticart utasszállító makett meglegyen bontatlanul is a Tu-144-est kivéve, mert annak nagyobb a doboza, mint ami befér a szekrénybe. Ez most beteljesült. Nem fenyegetem hát többé a Vaterát meg eBay-t :-)

Kellemes makettezést,
Fóka
rizibacsi@freemail.hu 581127 2015. március 11. 23:31
Válasz erre
Sziasztok!
Dob utca, 'Duffy néni', mert Hajdúffy néni volt. Én inkább modellvasútért jártam hozzá. Három vagont adtam el Neki, megbántam, másnap sokkal drágábban visszavásároltam. "Ja, én vigyáztam rá, különben is már ráírtam az új árát". Így volt, tán igaz volt, üdv Rizmajer.
Fóka 580590 2015. március 7. 09:51
Válasz erre
Tu-114_1

Tu-114 1
Tu-114_1
Tu-114_2

Tu-114 2
Tu-114_2
Tu-114_3

Tu-114 3
Tu-114_3
Tu-114_4

Tu-114 4
Tu-114_4

Íme a képek.
Fóka 580589 2015. március 7. 09:48
Válasz erre
Sziasztok!

Hihetetlen, hogy mekkora kincsek bukkannak fel időnként a Vaterán! Az első két képen látható a legújabb szerzemény. Tu-114-es a hatvanas évekből! Kék sávos doboz, előfestett alkatrészek. A másik két kép pedig a teljes 1:100-as Tu-114-es flottámat ábrázolja.

A makettről érdemes tudni, hogy jelentősen elméretezték: a szárnyai kb. 1:90-es, a törzs 1:115-ös méretaránynak felel meg. A hajtómű-gondolák pedig túl hosszúak. A szárnyakat és a hajtómű-gondolákat ezért mindkét összeállított példányon megkurtítottam. A matrica ablakcsíkjai pedig sajnos színhibásak lettek: ami az eredetin kék, az itt piros és fordítva.

Fóka
Fóka 580584 2015. március 7. 09:26
Válasz erre
Sziasztok!

Bár nem utasgépek, de Veb Plasticart termékek - meghirdettem egy Il-28-ast és egy Tu-20-ast a Cserebere rovatban.

Derűs napot,
Fóka
V43-1123 580053 2015. március 2. 07:16
Válasz erre
Mandras 580043 2015. március 1. 23:15
Válasz erre
Jó estét!

A HA-LCF reggel 8 órakor ment el Ferihegyről. Amszterdamból délután 1-kor indult haza, a baleset Prágában 14.19-kor következett be. (Ezek helyi idők, tehát GMT +1 óra)

A Malévnak nem voltak Amszterdamban éjszakázó járatai, az Il-18-as és a Tu-134-es korszakban sem.

Üdv., András
zoli75 580033 2015. március 1. 20:52
Válasz erre
V43-1123 580027 2015. március 1. 18:51
Válasz erre
Jó estét mindenkinek!
Egy repüléstörténeti kérdéssel fordulok a szakértőkhöz: a HA-LCFerenc prágai balesete 1981. október 21-én történt. Azt sikerült kiderítenem, hogy a gép Amsterdam felől érkezett Prágába, a kérdésem az, hogy ez a járat mikor szállt fel Ferihegyről? Ha éjszakázós menet volt, akár már előző nap elhagyhatta Budapestet. A választ előre is köszönöm!
Lapi 580020 2015. március 1. 17:24
Válasz erre
Van eladó :)
Lapi 580018 2015. március 1. 16:54
Válasz erre
Van eladó :)
Tibcsi 580017 2015. március 1. 16:48
Válasz erre
zoli75 580016 2015. március 1. 16:36
Válasz erre
Szia,

"A típus eredetileg jelzése Tu–20 lett volna, de a gyári „95-ös típus” gyártmányjelzés a fejlesztés során annyira ráragadt, hogy végül ez lett a típusjele is." - Wikipédia Tu-95 szócikk.

Üdv.,

Gyarmati Zoltán
simonkaroly9 579970 2015. március 1. 08:36
Válasz erre
Jó reggelt!
Most olvstam egy cikket az Aranysasban, hogy a Tu-95 neve először Tu-20 volt. A kérdésem az, hogy akkor az NDK-s Tu-20 az igazából 1 Medve?
Köszönöm a válaszokat!
newman 579874 2015. február 28. 10:58
Válasz erre
Sziasztok!
Keresek roncs vagy mugunt Zvezda/Revell Il-86-ost!
Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
vackor 579785 2015. február 27. 14:09
Válasz erre
Akkor még az is lehet, hogy egymás mellett álltunk és bámultuk a kínálatot ? Hobby bolt, Csehszlovák Kultúra, Hófehérke és Jancsi és Juliska játékboltok a Nagykörúton, Dob utca, Váci utca, stb, stb. Sőt még az Illatszerbolt Vállalat is rejtegetett csodákat: a zacskós lengyel PZL 11 és 23, a Rotodyne, a MiG-15, TS-11, Bloodhoud, Caravelle, stb. De vigasztaljon minket az a tudat, hogy már fiaink-lányaink, illetve unokáink szemét látjuk csillogni a makettek láttán...
denkmeyer 579740 2015. február 27. 08:49
Válasz erre
Csaszi 579703 2015. február 26. 19:13
Válasz erre
Bizony, ott volt makett..
Ácsingóztam ott sokat.. :)
Varjúbácsi 579702 2015. február 26. 19:07
Válasz erre
A Kálvin tér Királyi Pál utca sarkán volt egy játékbolt (most DM van benne) ahol komoly makett készlet volt. Anno rendszeresen jártam oda.
Gabusch 579679 2015. február 26. 16:06
Válasz erre
A Lenin körút és azt hiszem, a Zichy sarkán volt egy Ezermester, ott magyar papírmaketteket lehetett kapni. Kétféle hajóra (Tahi és társai, illetve a Táncsics) és a tanácsköztársaságos páncélvonatra emlékszem.
Gabusch 579677 2015. február 26. 16:02
Válasz erre
Hol volt a Kálvin téren makettbolt? Én egy játékboltra emlékszem a foghíj mellett, ahol időnként tényleg lehetett kapni maketteket. Pl. ott vettem valami szovjet lapátkerekes gőzhajót - az is valami Heller "utánérzés" lehetett, viszont iszonyatosan törékeny műanyagból volt.
migi 579676 2015. február 26. 15:56
Válasz erre
Azért ott volt még a Nefelejts utcai , a Budafoki úti , a Alkotás utcai boltok , a Marklin a váci utcában , a Kálvin téri makett és modellbolt , aki keresett azért talált magának makettet .
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.