/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Fóka 590433 2015. augusztus 16. 18:03
Válasz erre
Dart_Herald_1

Dart Herald 1
Dart_Herald_1
Dart_Herald_2

Dart Herald 2
Dart_Herald_2
Dart_Herald_3

Dart Herald 3
Dart_Herald_3

Szia Chrisi!

Köszönöm a közös projekt ötletét, nagyon ígéretes lehetőség!

Lassacskán nekiállok a méretezésnek, idő kérdése csupán. Ami a donort illeti, Lapi barátom szokta mondani: Mercure-ból mindent el lehet készíteni. Nos, első megközelítésben úgy tűnik, a légcsavaros DC-8 törzse 1:72-ben hasonló átmérőjű lenne, mint az 1:100-as Mercure-é. Van még egy másik makett, amin viszont az orr-rész kialakítása tűnik ígéretesnek: a két orosz gyártó, a Novo vagy a Maquette Dart Herald-ja (ex Frog készlet). Ennek a típusnak a pilótafülkéje jellegzetes "békaszem-ablakkal" készült, ami a DC-8 Skybus sajátossága is. Csak hát ezek eléggé ritkán elérhető készletek, én 10 éve a moszkvai GUM makettosztályán bukkantam rá. Na, majd meglátjuk.

Derűs napot,
Fóka
Chrisi 590317 2015. augusztus 13. 13:30
Válasz erre
Szia Fóka,

Az első lépés az lenne amit ha jól látom már el is végeztél: meghatározni a gép befoglaló méreteit illetve a törzs átmérőjét.

Ezt követően érdemes átgondolni, hogy milyen gépet lehetne donorként felhasználni. Ennél a gépnél (tekintettel arra hogy egy elég egyedi koncepcióról van szó) ami a donorjárműről használható lenne azok a légcsavarok illetve a futómű, esetleg a pilótafülke, ha azt is ki akarjuk dolgozni. A többi szerkezeti elemet (törzs, szárny, vezérsíkok) én az általam preferált gyártási technológiát felhasználva alumíniumból készíteném el.

Ha gondolod, és lenne kedved egy közös projekt keretei közt megalkotni ezt a makettet, akkor nagyon szívesen besegítenék a szerkezeti elemek legyártásában illetve megmutatnám hogyan és milyen anyagokból lehet ezeket az elemeket házilag elkészíteni. Cserébe biztos vagyok benne, hogy én is el tudnék lesni jó pár hasznos trükköt és technikát tőled.

Üdv,
Chrisi
Szabi77 590186 2015. augusztus 10. 13:46
Válasz erre
Varjubácsi!
Szerintem a Revellben ugyanaz van mint a Zvezdában,csak a Revellnek jobb a matricája valószínű.
Szabi77
Varjúbácsi 590184 2015. augusztus 10. 13:27
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget kérnék a guruktól! A Kék Kobrában kapható a Revelltől is, és a Zvezdától is a 787 Dreamliner. Melyik a jobb, részletesebb? A Zvezda felé húz a szívem, mert az utóbbi gépi nagyon tetszenek.
totya72 590087 2015. augusztus 8. 09:26
Válasz erre
Sziasztok!

Ez nagyon jó. Tud valamit.
PETI 590086 2015. augusztus 8. 08:39
Válasz erre
Jó reggelt!

A saját építés másik nagy példája, bár ez itt kicsit off, mert nem utasgép, de akkor is:

www.britmodeller.com/forums/index.php

Ha már ez a téma, megosztom itt az urakkal, ötletek vannak benne és hát az elszántság látszik benne. Tehát nincs lehetetlen saját építés.. :)

Üdv
Chrisi 590066 2015. augusztus 7. 10:11
Válasz erre
Sziasztok,

Az alumíniumlemezes gyártási technikámmal szívesen besegítek bárkinek különböző szerkezeti elemek kialakításában.

A DC-8-ról szóló bejegyzés az én fantáziámat is megmozgatta, azóta is azon agyalok melyik gépből lehetne a legjobb donorjármű. Ha bárkinek van ezzel kapcsolatosan ötlete ne habozzon megosztani.

Üdv,
Chrisi
PETI 590035 2015. augusztus 6. 14:20
Válasz erre
Fóka 590034 2015. augusztus 6. 14:01
Válasz erre
Szia Peti!

Hát ez bámulatos kreativitás :-)
Kösz a linket!

Ha jól meggondolom, a Mercure törzsének dimenziói éppen megfelelnének az én dédelgetett tervemnek is...

Fóka
PETI 590032 2015. augusztus 6. 13:35
Válasz erre
Szia Fóka!

Hát pl. így készülhet házilag:

pwm.org.pl/viewtopic.php

De ha van jó ötlet még, azt szívesen veszem én is, mert én is gondolkodom 1 ilyen projectben. Csak a típus más... :)

Üdv
Fóka 590030 2015. augusztus 6. 09:27
Válasz erre
Szia Chrisi!

Te már elég sok makettet csináltál a "semmiből", nagy csodálója vagyok a munkáidnak. Titkon rád gondoltam, hogy megkérdezem: szerinted mekkora erőfeszítés lenne ezt a korai DC-8-as tervet megvalósítani 1:72-ben? Hamarjában kiszámítottam, hogy a hossza ebben a méretarányban 31,9 cm, a fesztávja 45,8 cm lenne.

A cikket olvasgatván egészen beleszerelmesedtem a koncepcióba, annyira új és merész. Jól meg is előzte volna a korát, ha elkészül (az orr-részbe helyezett motorok és a kb. 25 méteres kardántengely, ami a tolólégcsavarokat hajtotta volna, egészen felizgatta a fantáziámat...). 1 szó mint 100, belém fészkelődött a gondolat, hogy elkészítem.

Én eddig csak egy Il-18-ast állítottam elő seprűnyélből és műanyag vonalzóból 1:144-ben a múlt évezred ínséges 90-es éveiben, amikor az eBay és az Eastern Express még a távoli jövő ködébe burkolózott, de okvetlenül szerettem volna egy Il-18-ast 1:144-ben. Izgalmas munka volt, de ez a DC-8 Skybus nagyobb kihívásnak tűnik, már csak a törzsátmérő miatt is, ami kb. 4,5 cm lenne.

Chrisi, és bárki más - ti hogyan állnátok neki egy ilyen projektnek? Anyag, technológia, szerszámok stb.

Derűs napot,
Fóka
Chrisi 590023 2015. augusztus 6. 07:36
Válasz erre
Érdekes koncepció, soha még csak nem is hallottam róla. Köszönjük hogy megosztottad.
simonkaroly9 590020 2015. augusztus 6. 06:28
Válasz erre
Jó reggelt!
Nekem az Elektra meg van most is.
Fóka 590019 2015. augusztus 5. 23:49
Válasz erre
(érdekes makettező csemege lenne legyártani, mondjuk 1:72-ben)
Fóka 590018 2015. augusztus 5. 23:48
Válasz erre
Sziasztok!

Ismeritek a DC-8-ast? Tudjátok, a két dugattyús motoros, tolólégcsavaros repülőgépet.
Nem, nincs semmi bajom :-) A Douglas gyár a DC-7 után egy kisebb repülőgép tervezésébe fogott a DC-3 leváltásának szándékával. A tervekből fura, szokatlan megoldások sorát felvonultató járgány bontakozott ki, és a DC-8 Skybus nevet kapta. A piackutatások eredményei alapján azonban leállították a fejlesztést, és a DC-8 végül a közismert, 4 sugárhajtóműves konstrukcióé lett.

Pár évtizede olvastam erről, és most végre a neten is megtaláltam, képekkel. Íme, szerintem érdekes történet:

www.dc8.org/library/Skybus/article.php

Fóka
zsocate 589998 2015. augusztus 5. 17:34
Válasz erre
Ugyan már, ezek az árak nem fehér embernek valók, szimplán ez az oka.
Fóka 589996 2015. augusztus 5. 17:10
Válasz erre
Nahát, találtam egy helyet (alternatív csehszlovák eBay), ahol még árulják őket. Na de 42-45 USD ekkorka makettekért. - nem csoda, hogy nem kelendő.
air-bay.com/catalogue/index.php
Fóka 589995 2015. augusztus 5. 17:01
Válasz erre
Szia Vackor!

Ó igen, a bájosan egyszerű Dubena készletek :-) Parányi de meglepően élethű makettek, bár a futóművek csak imitálva voltak, és a kerekeket meg a légcsavarokat csöppnyi gombostűkkel kellett rögzíteni... Néha megjelenik egyik-másik az E-bay-en, de még nem éreztem késztetést az újbóli beszerzésükre. Íme a teljes sorozat (10 db), én is szoktam nosztalgiázni rajta:
www.scalemates.com/companies/company.php
PETI 589986 2015. augusztus 5. 12:31
Válasz erre
Szia Fóka!
Szép lett, köszi a képeket!
Üdv
KP
vackor 589974 2015. augusztus 4. 22:16
Válasz erre
Szia Fóka, szokás szerint remekművet alkottál ! Van egyébként olyan maketted, amit még nem állítottál fel erre az üveglapos vasasztalkára ? A korábbi fekete-fehér képeid bennem is nosztalgikus érzéseket keltettek, különösen a "mini" Tu-104. Abból a sorozatból nekem egy Electra, egy Connie és egy F-27 volt meg...
Fóka 589971 2015. augusztus 4. 21:20
Válasz erre
Doboz

Doboz
Doboz
DC-4_1

DC-4_1
DC-4_1
DC-4_2

DC-4_2
DC-4_2
DC-4_3

DC-4_3
DC-4_3
DC-4_4

DC-4_4
DC-4_4
DC-4_5

DC-4_5
DC-4_5
Polc

Polc
Polc

Sziasztok!

A forró nyári éjszakákon mit is csinálhatna az emberfia? Gyártja a maketteket.
Megint elkészült egy.
A Revell 1:72-es C-54 készlete pompás alap a DC-4 elkészítéséhez.
Csodás, harmonikus formájú repülőgép, már 1942-ben a levegőbe emelkedett, messze megelőzve korát. A Braathens színeiben csináltam meg, annak emlékére, hogy egyszer láttam egy ötvenes évekből származó plakátot, amin ez a repülőgép szerepelt, és nagyon megmozgatta a fantáziámat. Az első a dobozkép, a többin a makett a feleségem virágai társaságában látható (neki ez a kedves szabadidős tevékenysége). Az utolsó kép a polcon mutatja, az ötvenes-hatvanas évek amerikai gyártású nagy négyhajtóműves típusai között.

Fóka
Fóka 589558 2015. július 26. 12:56
Válasz erre
1979_1

1979_1
1979_1
1979_2

1979_2
1979_2
1979_3

1979_3
1979_3

Sziasztok!

Né, mit találtam. A Fóka-gyűjtemény 1979-ben, 15 éves koromban. Akkoriban szüleim szerint a szobámban már mindent elborítottak a makettek. Hát igen, a képek alapján 54 db. volt. Most egy kicsit több... Ennek örömére az itteni profilképeimet is aktualizáltam, pár makett még nem volt fent az utolsó feltöltés óta.

Fóka
Wedge 589520 2015. július 25. 22:56
Válasz erre
Sziasztok! Tud valaki nekem segíteni 1:144 Airbus A320 Wizz Air színeihez? A HADmodels matrica szettjén kívül. Autókat építek, ebben nincs járatosságom, ajándék lesz :)

Előre is köszi a segítséget
sanyi 589516 2015. július 25. 20:17
Válasz erre
Sziasztok!
No comment...
www.airportal.hu/ap/viewtopic.php
Fóka 589475 2015. július 24. 08:27
Válasz erre
...korrekció:
--- A Qantas 747-200-asa ---
Fóka 589474 2015. július 24. 08:26
Válasz erre
747_4

747_4
747_4
747_5

747_5
747_5
747_6

747_7
747_6
747_7

747_7
747_7
380

380
380

Sziasztok!

Elkészült egy új makett. A Quantas 747-200-asa a boldog emlékű 70-es évekből, amikor a repülőgépeken az ablakcsík szinte kötelező tartozék volt. A Qantas megoldása egyedi volt: Ausztrália talajának nagy részére jellemző vöröses homokszínű volt, és ez nekem mindig nagyon tetszett. A szárnyas kengururól nem is beszélve. A 80-as évek közepétől aztán oda is begyűrűzött a világtrend, a Qantas repülőgépek törzséről eltűnt az ablakcsík, a kenguru pedig elveszítette a szárnyait :-/ De hála a makettezésnek, az eredeti pompás festés is megmaradt az örökkévalóságnak.

Derűs napot,
Fóka
PETI 589232 2015. július 17. 13:44
Válasz erre
Fóka 589230 2015. július 17. 10:28
Válasz erre
Tu-114_1

Fúvócsövek
Tu-114_1
Tu-114_2

Rátétlemez
Tu-114_2

Sziasztok!

Két apró tuning, amivel a Tu-114-est véglegessé tettem. Legalábbis remélem.

A gyári fúvócsövek elég gyengécskék voltak, ezért vastag szívószálból gyártottam újat, és lecseréltem őket. Szerintem így sokkal szebb.

A típus jellegzetes részlete, hogy a natúr alumímium törzsre eltérő szímű, vastagabb rátétlemezt erősítettek a törzshöz közelebbi hajtóműveg légcsavarjainak síkjában. Erre azért volt szükség, hogy a légcsavartollakról lerepülő jégdarabok és egyéb szennyeződések ne kezdjék ki a törzs borítását. Ezt a lemezt is előállítottam a maketten, most élethűbb.

Fóka
Fóka 589110 2015. július 14. 11:16
Válasz erre
Kedves Károly!

Nekem a következő beállítás vált be:

felbontás: 600 DPI
formátum: .bmp

Ezzel a legvékonyabb vonalak is tökéletesen átjönnek és nincs adatvesztés.

A .jpg formátum tömörítő algoritmust használ és ez adatvesztéssel jár (a vonalak és minták elmosódhatnak), ezért ezt semmiképpen sem ajánlom.

Fóka
trooper 589109 2015. július 14. 11:15
Válasz erre
Kedves Kollégák!

Egy jó barátom életében először ült repülőn, és beleszeretett A madárkába, ami egy Ryanair B-737-800-as.

Az a kérdés, hogy nincs-e valamelyikőtöknek eladó ilyen makett, akár bontatlan, akár javítani való, megunt, stb. (A Ryanair festés nem kritérium, csak non plus ultra)

HA valaki segíteni tud, az alábbi mailcímen megtalál! Köszönöm!

girirzli@gmail.com
simonkaroly9 589107 2015. július 14. 10:51
Válasz erre
Szép napot!
Ha a matricát szretném beszkennelni akkor milyen formátumba tegyem? A jpg nyomtatásánál mindig a fotónyomtató ablak ugrik fel.
Köszönöm a segítséget!
Fóka 588944 2015. július 10. 12:15
Válasz erre
...és még valami: a készletben a főfutók - mint szinte minden utasgép-makettnél - kirugózott állapotban vannak, tehát a földön álló repülőgép valós állásszögének beállításához a főfutószárakat meg kell rövidíteni. A Tu-114 esetében én 1,5 mm-rel kurtítottam meg mindkettőt. Enélkül az orr-rész alacsonyabbra kerülne, mint a svanc, ami nagyon élethűtlen látvány lenne.

Tehát összegezve, a javítandó tételek:

- a szélvédő keretei;
- a gyenge matrica helyett inkább festés/utángyártás;
- szürke helyett ezüst az ablakcsík alatt;
- főfutó-rövidítés.
- továbbá az itt-ott beszakadó műgyantaréteg a törzsön (ez lehet, hogy csak az én példányomon jelentkezett)

Fóka
Fóka 588904 2015. július 9. 14:47
Válasz erre
Jaj, egy nagyon fontos dolgot elfelejtettem az Amodel Tu-114-esével kapcsolatban megemlíteni. A festési útmutató az ablakcsík alatti területet szürkének jelzi, pedig a valóságban natúr alumínium volt. Szürkére csak a Moszkva melletti Monyino múzeum kiállított példányát festették!

Fóka
Fóka 588902 2015. július 9. 14:31
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm továbbra is :-)

Szia Peti!

Hát igen, a végén már a fülemből is adrenalin folyt... Most éppen úgy vagyok vele, hogy nem vágyom a folytatásra, mert amit szerettem volna 1:72-ben tőlük (An-8, An-10, An-24, Il-18, Tu-114, Tu-134A), azt már mindet megcsináltam. De ha véletlenül kiadnák a Tu-104-est, akkor lehet, hogy ismét belevágnék az Amodel-kalandba.

Fóka
PETI 588854 2015. július 8. 09:35
Válasz erre
Szia Fóka,

akkor nekem is lesz egy pár álmatlan éjszkám? :) Amikor ilyen vasat épít az ember, nem csodálom, hogy nem tud aludni. Az egyik legkeményebb élvezeti szer végül is...
Nekem is van a raktáramban néhány nagyobbacska Amodel. :)
zoli1989 588836 2015. július 7. 17:05
Válasz erre
Hát ez gyönyörű lett ! :) Gratula!
Fóka 588833 2015. július 7. 14:25
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm :-)

Íme pár remek filmfelvétel a típusról (holland, orosz és angol nyelven):

www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch

www.youtube.com/watch

A Malév Főmérnökségén volt 1 kollégánk, aki arról volt híres, hogy repült a Tu-114-essel. A hetvenes évek elején járt a Kijevi Repülőmérnöki Egyetemre, és egy nyári szakmai gyakorlatra Taskentbe utaztak ezzel a csodálatos repülőgéppel, amiből csak 31 készült összesen. Bizony szívesen lettem volna a helyében...

Fóka
PETI 588832 2015. július 7. 14:04
Válasz erre
Nagyon komoly lett! Gratulálok! :)
Rumcájsz_52 588823 2015. július 7. 09:14
Válasz erre
Ez igen, impozáns és mutatós madár, gratula
Üdv R.
vackor 588820 2015. július 7. 08:34
Válasz erre
Szia Fóka !

Szokás szerint remekművet alkottál ! Gratulálok !
Fóka 588818 2015. július 7. 07:47
Válasz erre
Még valami a festéshez: nekem a Revell 90-es ezüst jól bevált, mert száradás után nem olyan érzékeny, mint pl. a Humbrol 11, amit - tapasztalataim szerint - még hónapok múlva is nehéz úgy megfogni, hogy ne maradjon rajta az ujjlenyomatom, vagy a cérnakesztyű lenyomata. Jjó ideje már cérnakesztyűvel fogdosom a makettjeimet, hogy ne hagyjak ujjlenyomatot (nem csak kriminalisztikai megfontolásokból, hanem mert ronda...), és nincs szörnyűbb érzés, mint amikor utána ott maradnak a bolyhok a maketten, mert a gyenge minőségű ezüst nem akar teljesen megszáradni. Viszont a Revell 90-essel munka közben kell óvatosan bánni, mert ha fényes alapra maszkolva fújom (pl. fehérre fújt törzsön), akkor a maszkolást csak a teljes száradás után (pár óra) szabad leszedni, különben a még nedves festékréteg vékony, nyúlós hártya formájában hajlamos felpenderedni.
Fóka 588816 2015. július 7. 07:39
Válasz erre
Csik_1

Csik_1
Csik_1
Csik_2

Csik_2
Csik_2

Mutatok még 2 képet, amin az ablakcsík látható - ezzel küzdöttem a legtöbbet, de megérte, mert minél munkásabb dolog előállítani valamit, annál nagyobb az öröm visszagondolni rá, amikor már készen van :-)
Fóka 588814 2015. július 7. 07:20
Válasz erre
Szia Gábor!

Szórópisztollyal festek (Papp Laci féle kompresszor + pisztoly). Nekem a palack nem vált be, mert nemigen lehet a nyomást szabályozni, csak nagy felületek átfújására tudtam használni.

Színek:
Fehér - Revell 04
Ezüst - Revell 90
Alumínium - Revell 99

Fóka
Fóka 588813 2015. július 7. 07:15
Válasz erre
Tu-114_1

Tu-114_1
Tu-114_1
Tu-114_2

Tu-114_2
Tu-114_2
Tu-114_3

Tu-114_4
Tu-114_3
Tu-114_4

Tu-114_4
Tu-114_4
Tu-114_5

Tu-114_5
Tu-114_5
Tu-114_6

Tu-114_6
Tu-114_6
Tu-114_7

Tu-114_7
Tu-114_7
Tu-114_8

Tu-114_8
Tu-114_8

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek az elismerő szavakat és a drukkot :-)

Éjjel nem tudtam aludni (naná, amikor ilyen izgalmas munkában vagyok), és nekiveselkedtem a hátralévő matricázásnak (felső vékony kék csík, függ. vezérsík, betűk-számok) és röpke 9 óra alatt elkészült :-)
(szerencsére ma itthonról játszom*, nem fogok elaludni a játszótéren**)

Utólag már örülök, hogy nem a gyári matricát használtam. Ennek okai a teljesség igénye nélkül:

- Az ablakcsíkokat magam festettem, ezáltal precízebb lett, jobban illeszkedik pl. a pilótafülke-ablakok keretéhez.

- Sokkal élénkebbek a színei, mint a gyári matricával lett volna.

- Az Aeroflot felirat a matricaíven egy hosszú sávot képzett, és tapasztalataim szerint a betűk közötti üres, átlátszó (esetleg ezüstözödő) fólia nagyom művi benyomást keltett volna. Rá'dásul ennek az Amodel matricaívnek az utasgépeknél megengedhetetlen módon matt a felülete, amit még lakkozással is nehéz lenne korrigálni. Most az utángyártott matrica betűit egyesével raktam fel, így olyan, mintha tényleg odafestették volna, nincs a betűk közt zavaró fóliarész.

- Az apróbb pontatlanságok korrigálhatók a saját matricánál, és ha egyet eltolok, akkor újranyomtathatom.

- Így nagyobb élmény volt, bár macerásabb.

Összegezve, mégiscsak jó szívvel ajánlom az Amodel makettjeit, mert az apróbb hibák ellenére fantasztikusan méret- és alakhűek a repülőgépeik. Az utolsó képen a Tu-114 végleges helyén látható, alatta a többi "Amonster". Arányai jól érzékelhetőek.

Derűs napot,
Fóka

* - játék, játszani: munka, dolgozni az anyagi világban (ld. védikus filozófia)
** - játszótér: munkahely (ld. mint fent)
PETI 588801 2015. július 6. 22:09
Válasz erre
Cébés 588775 2015. július 6. 17:45
Válasz erre
Szia Fóka!

Fehéret illetve ezüstöt mivel fújod?
Szórópisztolyt használsz,vagy van valami spéci flakonos festék erre?

üdv
Gábor
Tibcsi 588769 2015. július 6. 15:03
Válasz erre
Fóka 588617 2015. július 5. 09:18
Válasz erre
Sikerult

Sikerült
Sikerult

Sikerült!

Parádés jókedvem van: remekül sikerült a fehér-piros csíkozás és a megmentett Tupoljev logo felhelyezése. Ez volt a gyatra matrica kiváltására indított B terv legnagyobb kihívása.

Már csak a kék sáv hiányzik az ablakcsík fölött, és az utángyártott matricák.
Várható készre jelentés: 1 hét múlva.

Derűs napot,
Fóka
PETI 588605 2015. július 4. 21:37
Válasz erre
Fóka 588601 2015. július 4. 20:41
Válasz erre
Tu1_1

Kék csíkkal
Tu1_1
Tu1_2

Matricák
Tu1_2

Itt látható az illusztráció az alábbihoz.

- A vastag kék csík készen van (jobb lett, mint a matrica, mert így pontosan a szélvédő kontúrjához tudtam igazítani);
- Az átlátszó matricaalapra fújt piros-fehér csíkozás (amiből a kék alatti sávot vágom majd ki);
- A két Tupoljev logo átlátszó matricaalapra "átmentve" (remélem, tényleg simán leáztatható és felhúzható lesz, hiszen már az új alap hordozza).

Holnap pedig a többi minta nyomtatása következik.
Végülis egészen izgalmasan alakul :-)

Fóka
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.