/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.
Zozó 575953 2015. január 10. 23:27
Válasz erre
ATA
ATA
ATA 2
ATA 2

Gratulálok a Tristar-hoz. Szép lett. Sokat repültem vele a Közel-Keletre, bár már inkább a pálmafással...
Itt egy régebbi kép egy Ferihegyi hajtómű cseréről.
Chrisi 575891 2015. január 10. 12:38
Válasz erre
9. kép

9. kép
9. kép
10. kép

10. kép
10. kép
11. kép

11. kép
11. kép
12. kép

12. kép
12. kép
13. kép

13. kép
13. kép
14. kép

14. kép
14. kép
15. kép

15. kép
15. kép
16. kép

16. kép
16. kép
17. kép

17. kép
17. kép
18. kép

18. kép
18. kép

Üdv Mindenkinek,

Pár mondatban összegezném a Dash-80 átalakítás újabb mérföldkövét, a szárny átalakítását.

A Dash-80 szárnya a gép átadását követő időszakban teljes egészében megegyezett a 707-120-as széria szárnyával (9. kép). A Boeing mérnökei azonban hamar rájöttek, hogy a 707-es interkontinentális változatánál a szárnyat is újra kell tervezni, így az új 707-320 változat szárnya hosszabb lett és az alakja is módosításra került.

A donorként felhasznált makett a számítások alapján az első szériás 707-120-ast akarja megmintázni (erre utal a törzs hossza valamint a függőleges vezérsík mérete és alakja), a szárnya azonban nagy meglepetésre leginkább a 707-320-as típus szárnyának a lekicsinyített változatára hasonlít (10. kép), ami némi zavart okozott. Az átalakításra két koncepció készült:

- teljesen új és egyedi építésű szárny készítése alumínium lemezből
- a meglévő szárny átalakítás

Eleinte az egyedi építésű szárny elkészítése tűnt a megfelelő megoldásnak, így el is készültek alumíniumból az új szárny borítólemezei (11. és 12. kép), azonban a szárnymerevítés tervezése során problémák merültek fel, és megépítése is túl sok időt és energiát emésztett volna fel. Felmerült még a meglévő szárny felhasználása merevítésnek, de az építésnek ebben a fázisában több érv is a meglévő szárny átalakítása mellett szólt, így elvetésre került a saját építésű alumínium szárnyszerkezet ötlete. Helyette a makett műanyag szárnyából került kifaragásra a Dash-80 kisebb méretű szárnyformája (13. kép). A forma kivágását a vágási felület lecsiszolása és megfelelő méretűre történő elvékonyítása követte. A következő lépés a hajtómű tartópilonjainak a lecsiszolása volt, mivel a 707-320-as típus szárnyán a hajtóművek pozíciója is eltérő. Ezt a műveletet követte a fékszárnyak, csűrőlapok és féklapok belekarcolása a teljesen simára csiszolt műanyag szárnyba (14-16. kép). Végezetül kialakításra került a szárny alsó elemén a főfutó akna, mely a donorként használt maketten egyáltalán nem volt kidolgozva (17. és 18. kép).
Chrisi 575886 2015. január 10. 12:23
Válasz erre
Szia,

Szép lett ez a Tristar. Milyen méretarány?

Üdv,
Chrisi
Tjoe 575352 2015. január 4. 20:22
Válasz erre
tristar1
tristar1
tristar3
tristar3
tristar6
tristar6
tristar7
tristar7

Az első amcsi triholer-em.
Tjoe 575350 2015. január 4. 20:20
Válasz erre
Szép munka. Érdeklődve várom a folytatást.
5Norbi5 574961 2014. december 30. 16:59
Válasz erre
Üdvözlet!
Valaki rendel mostanában a 26decals-tól?
Szükségem lenne egy matricára, csak a vásárlást nem tudom megoldani.
Ha valaki tudna segíteni kérem az alábbi címre írjon: verkmannorbert@gmail.com
Köszönöm!
Kickukac 574943 2014. december 30. 15:19
Válasz erre
Sziasztok!
2015-ben a Zvezda két új 1/144-es modell ad ki:
7012 Boeing 777-300 és
7017 Airbus A321
Chrisi 574713 2014. december 27. 19:55
Válasz erre
1. kép

1. kép
1. kép
2. kép

2. kép
2. kép
3. kép

3. kép
3. kép
4. kép

4. kép
4. kép
5. kép

5. kép
5. kép
6. kép

6. kép
6. kép
7. kép

7. kép
7. kép
8. kép

8. kép
8. kép

Sziasztok,

A héten elkészült a Dash-80 törzsének átalakítása, ennek összefoglalóját szeretném pár mondatban bemutatni.

A Model 367-80 és a 707-es típus között az első lényeges eltérés a repülőgép hossza. A 367-80 modellhez képest a 707-120-as típus törzsének a szárny és a pilótafülke közötti szekciója 4 méterrel, a 707-320-as változat ugyanezen része 6,65 méterrel volt hosszabb illetve a prototípus orrkúpjának az alakja eleinte eltért a szériamodellektől, mely további méreteltérést eredményezett.

Az 1:144-es méretarány esetében a Dash-80 hossza 271 mm, amitől az ARK makett 38 mm-rel hosszabb (308 mm). A törzs hosszának az átalakításához ezért első lépésként ki kellett vágni egy 33 mm-es darabot a szárny és a pilótafülke közötti törzsszekcióból. Az orrkúp átalakítását követően a makett további 4 mm-rel lett rövidebb.

A másik szembetűnő eltérés a Dash-80 és a Boeing 707 között a törzs keresztmetszeti kialakításában van. A prototípus törzse lényegesen keskenyebb, mint a Boeing 707-esé. A DASH-80-at demonstrációs célból építették, egy olyan repülőgépnek szánták, ami felkeltheti a légierő figyelmét, ebben az időben ugyanis a stratégiai légi parancsnokságnak égető szüksége volt egy sugárhajtású légi-utántöltő gépre, ugyanakkor kecsegtető lehetőséget kínál a légitársaságoknak egy új sugárhajtású utasszállító repülőgép formájában. A Comet után a Boeing 367-80 volt az utasszállító jet korszak második képviselője, 1954-ben repült először, kereskedelmi forgalomba azonban soha nem került. Az elsőség egyik ára volt, hogy az elhúzódó tesztek és a titoktartás ellenére kiszivárgott információk előnyhöz juttatták a konkurens Douglas céget, mely belefogott saját sugárhajtású típusa, a DC-8 fejlesztésébe. A DC-8 törzse szélesebb volt, mint a Boeing modell törzse, így lényegesen több utast tudott szállítani, ami sokkal vonzóbbá tette a légitársaságok számára. A Boeing mérnökei kénytelenek voltak a prototípus törzsének keresztmetszetét megnövelni, a típus versenyképességének megőrzése érdekében, így alakult ki a Boeing 707 végleges törzskeresztmetszete. (Érdemes megjegyezni, hogy a kor másik jelentős repülőgépgyártó vállalata által tervezett konkurens repülőgépcsalád képviselőinek, a Convair 880-as és 990-es típusoknak a vesztét pont a túl keskeny törzsátmérő okozta. A Dash-80 törzsének módosítása nélkül a Boeing típusa könnyen ugyanerre a sorsa juthatott volna.)

A törsz keresztmetszetének átalakításához első lépésként le kellett választani a makett utasterének felső szekcióját (1. kép). Ezt követően 0,3 mm-es alumínium lemezből kiszerkesztésre kerültek a törzs új keresztmerevítői valamint a törsz borítására szolgáló alumínium borítólemezek (2. és 3. kép). A keresztmerevítőket hurkapálcákból készült hosszmerevítőkkel összekötve formát öltött a törzs felső részének a vázszerkezete, erre került rá a hengeres formára hajlított borítólemez (4. és 5. kép). Az elkészült törzsdarabok ezt követően rá lettek ragasztva a félbevágott makettre. Közben elkészült az ekkor még különálló darabként kezelt pilótafülke új orrkúpja is. Az átalakítást itt megkönnyítette annak a horgászólomnak a formája, amit a gép kiegyensúlyozására használtam, ez adta meg az orrkúp karakterét, ami Neoflex javítótapasszal lett a végleges formára alakítva (6. kép). Az átalakítás a két különálló törzsdarab, az utastér és a pilótafülke egyesítésével fejeződött be (7. és 8. kép).
Chrisi 574327 2014. december 21. 23:03
Válasz erre
2014-12-21 10.23.59

Az ARK és a Revell makett törzse
2014-12-21 10.23.59
283142137.ark-model-boeing-707-321-american-medium-haul-airliner-pan-am-1-144-ark14401

Az "győztes" kit
283142137.ark-model-...
DSC_0162

A törzs lerövidítésének vázlata
DSC_0162
Törzskeresztmetszet

Törzskeresztmetszet (Forrás: Ben Almojuela: The Development of Boeing’s 367-80 or Charging Into the Jet Age Armed With Only a Slide Rule and Splin)
Törzskeresztmetszet
Szárny

Szárny (Forrás: Ben Almojuela: The Development of Boeing’s 367-80 or Charging Into the Jet Age Armed With Only a Slide Rule and Splin)
Szárny
Méretek

Méretek
Méretek

Sziasztok,

A héten belevágtam a Boeing 707 prototípusának a megépítésébe. Az első fázis egy rögtönzött megvalósíthatósági tanulmány volt, ezt szeretném ezúton megosztani az utasgépek kedvelőivel.

Mielőtt nekiálltam volna darabokra vagdosni a rendelkezésemre álló makettek valamelyikét és ész nélkül belevágni az átépítésbe, előbb megvizsgáltam, egyáltalán lehetséges-e az átalakítás. Ennek első lépése a kutatómunka, beszerezni minél több fényképet, technikai leírást a típusról, rajzokat, melyek alapján el tudok indulni. A számos fénykép mellett két felbecsülhetetlen értékű forrásanyagot találtam, melyek a következők:

-The Boeing 367-80 – Jet Transport Prototype Mechanical Systems, mely egy kiváló technikai leírás a Boeing 367-80-ról

-Ben Almojuela: The Development of Boeing’s 367-80 or Charging Into the Jet Age Armed With Only a Slide Rule and Spline, mely egy remek összefoglaló a Boeing 707 kifejlesztéséről

Ezeket tanulmányozva megvizsgáltam, mik azok a lényeges jegyek, amik eltérnek a Boeing 707 és a Model 367-80 között. Ezek listája a következő:

-a törzs hossza
-az orrkúp kialakítása
-a törzs keresztmetszeti kialakítása
-a szárny
-a hajtóművek

(Ha bármi elkerülte volna a figyelmem, csak szóljatok.)

Az átépítés elhatározása után górcső alá vettem a szekrényemben porosodó két makettet (az ARK Boeing 707-es készletét és a Revell E-3A készletet), lemértem a főbb méreteiket (fesztáv / hossz / törzskeresztmetszet), és összehasonlítottam azokat az eredeti típusok 1:144-es méretarányra kicsinyített méreteivel.

(Érdekesség, hogy a sokkal olcsóbb, és ez alapján silányabbnak gondolt orosz makett sokkal mérethelyesebb, arányaiban sokkal közelebb áll az eredeti 707-es lekicsinyített méreteihez, mint a jobb minőségűnek titulált Revell készlet.)

Az adatok alapján a döntésem az ARK készlet átalakítására esett.

Az építést a törzs átalakításával fogom kezdeni. Ebben bármilyen tanácsot és segítséget szívesen fogadok.

Üdv,
Chrisi
motoros504 574298 2014. december 21. 11:41
Válasz erre
Tisztelt Fórumlátogatók!

Lehet hogy nem jó helyre írok, de a Canadair CL-215-öt inkább ide sorolnám, mint a katonai repülők közé.

Még tavaly vettem egy Heller makettet és zárt futóművel szeretném megépíteni. A makett sajnos nem ad külön alkatrészeket a főfutók zárt állapotban történő megépítéséhez. A kérdésem az lenne, hogy van-e az olvasók között, aki már megépítette zárt futóval és megosztaná a tapasztalatát?

Más: török, vagy görög festéssel szeretném megépíteni. Kész matricát sehol sem találtam, de betársulnék matricagyártásba.

Üdvözlettel: Motoros
Fóka 573962 2014. december 16. 15:47
Válasz erre
HA-MOH

HA-MOH
HA-MOH

Sziasztok!

A hétvégén egy nyolcórás műszak keretében elvégeztem a Nagy Karácsonyi Makettisztítást, ami a makettek portalanítását és a polcok lemosását jelentette. A végére kicsit elcsigázottá váltam, de megérte: a világmindenség ciklikus megújulásának örömét élhettem meg a saját mikrokozmoszomban. A jeles alkalomból végigfényképeztem a cuccot, és megújítottam az itteni profilképeimet az adatlapomon. Az előző állapothoz képest kiemelném a "Foka 20" aláírású képen látható londoni buszt (Revell 1:24), ami akkora kihívás volt, hogy szinte belezöldültem. Az utolsó projektem a Malév Il-18-asa* volt, ld. az itt látható képet. Ennek alkalmából hadd emlékezzek meg a HAD remek matricaívéről. Ritkán tapasztalhatóan pontos minták, tűéles kontúrok, tökéletes színek, remek bontás. Az alapanyag szintén pompás, akkora élvezet volt csinálni, hogy még most sem múlt el a derű az ábrázatomról. Mindenkinek jó szívvel ajánlom!

* - hamarosan, jan. 15-én lesz 40 éve, hogy szegény HA-MOH Ferihegyen katasztrófát szenvedett :-(

Fóka
Gabusch 573875 2014. december 14. 21:33
Válasz erre
Köszi. Ez gondolom, valami festék, nem olyan mint a Surfacer, pedig kezdtem reménykedni. :)
Chrisi 573845 2014. december 14. 15:51
Válasz erre
Üdvözlet az utasgépek rovat lelkes olvasóinak és követőinek. Engedjétek meg, hogy pár mondatban beharangozzam legújabb hóbortos ötletem, melyet az elkövetkező időszakban kívánok megvalósítani.
Mint minden makettezőnek, nekem is megvannak a saját kedvenc típusaim/ típuskategóriáim, melyek nagy érdeklődéssel és csodálattal töltenek el. Ilyenek a Tupoljev tervezőiroda utasszállító repülőgépei, a PanAm légitársaság által üzemeltetett típusok a klasszikus ’PanAm’ festéssel és a prototípusok, azok a repülőgépek, melyekből csupán egy-két példány épült, és amely gépeket arra terveztek és használtak, hogy információkat és adatokat gyűjtsenek egy-egy új típus kifejlesztéséhez vagy egy-egy forradalmian új ötlet megvalósításához. Ilyen repülőgép volt példának okán a Tu-144 prototípusa (lajstromjel: CCCP-68001), mely a mai napig a kedvenc repülőgépeim egyike. Most azonban egy másik híres és hírhedt prototípus 1:144-es méretarányban történő megépítésének az ötletét szeretném veletek megosztani, ez pedig nem más, mint a Boeing 707 és a KC-135 prototípusa, a Boeing sugárhajtású utasszállítógépeinek előfutára, a Boeing 367-80, vagy ismertebb nevén a Dash-80.
A típus bemutatásával nem szeretném senki idejét rabolni, az megtalálható a wikipédián vagy más fórumokon. Inkább arra szeretnék kitérni, hogyan kívánom megvalósítani a makett elkészítését. A szekrényemben már régóta porosodik két megépítésre váró Boeing 707-es makett. Az egyik a Revell 04364 szériaszámú készlete, melyből a típus katonai változata az E-3A A.W.A.C.S. építhető meg, illetve egy furcsa orosz gyártó, az ARK Models készlete (szériaszám: 14401), melyből a Boeing 707 korai változata építhető meg PanAm festéssel. Az eredeti tervem mindkét készlettel az volt, hogy a PanAm által használt 707-es típusának különböző változatait építem meg, de az utóbbi pár napban elkezdett bennem motoszkálni a gondolat, hogy mi lenne, ha az egyik makettet átalakítanám a prototípusként szolgáló Dash-80-ra.
A projektbe szeretném bevonni a fórum látogatóit, ezért az építés különböző fázisairól lépésről-lépésre beszámolok majd. Sajnos a munkám mellett nincs időm arra, hogy makettező klubokba járjak, ezért a fórumot szeretném felhasználni arra, hogy javaslatokat, véleményeket és kritikákat gyűjtsek még az építés során, és azokat így fel is tudjam használni, ezért mindenkit arra kérnék, hogy ha bármilyen javaslata van, azt bátran ossza meg velem. Emellett remélem, hogy egy érdekes témával és egy izgalmas átalakítással tudok nektek szolgálni.

Üdv,
Chrisi
Tjoe 573826 2014. december 14. 11:26
Válasz erre
Gabusch 573797 2014. december 13. 21:00
Válasz erre
Ennek a Revell cuccnak mi a neve, ahogy megtalálom valami boltban?
Tjoe 573780 2014. december 13. 16:41
Válasz erre
AirAsiax1
AirAsiax1
AirAsiax2
AirAsiax2
AirAsiax4
AirAsiax4
AirAsiax6
AirAsiax6

Én a Revell töltő/alapozó spray-t használok. Nekem bevált, igaz elég húzós az ára.
Ez pedig most készült el.
merciboy 573767 2014. december 13. 12:38
Válasz erre
Sziasztok eladó lenne egy veb 1:100 il62 állapota festetlen futói nincsenek ára:6eft bp személyesen 305154476
Varjúbácsi 573696 2014. december 12. 13:31
Válasz erre
Norbi!
Semmivel. A végső polírozás után alapos zsírtalanító fürdetés, és mehet a festék. Pl. Tamiya TS26 pearl white
5Norbi5 573695 2014. december 12. 13:27
Válasz erre
Üdvözlök Mindenkit!

Az lenne a kérdésem, hogy mivel szokták alapozni az 1:144-es utasgépeket?
(márka, színkód megjelölésével kérném a válaszokat)

Köszönettel: Norbi
Richyke90 573554 2014. december 9. 21:56
Válasz erre
il18

500 FT
il18
skyexpress

500 Ft
skyexpress
Solyom_Airways_makett_matrica_7819219199

1000 Ft
Solyom_Airways_maket...
yak40

500 Ft
yak40

Sziasztok!
Eladó 1:144 utasgép matricák!
Most karácsonyra leáraztam őket!

AZmodel IL-18 V.I.P. 500Ft
PäsDecals Boeing B737-300 SkyExpress.ru 500Ft
AZmodel Yak-40 Polish Goverment - V.I.P. 500Ft
Wombats Models Boeing B737-500 Sólyom Airways 1000 Ft

Kérésre postázom is az aktuális postai díjszabás szerint!
Érdeklődni: richyke90@gmail.com
Kickukac 573421 2014. december 7. 21:36
Válasz erre
Sziasztok!
Egy Malév CRJ-200 építéséhez keresek Revell(4207) Challenger CL 604-es modell.
Üdvözlettel
Karcsi
mayerpontszinikukactkötőjelonlineponthu
newman 573369 2014. december 7. 10:59
Válasz erre
Sziasztok!
Eladók az alábbi makettek:
Trumpeter 1/144 Il-78 Midas 5000Ft,
OKB 144 1/144 Il-76TD 5000Ft,
OKB 144 1/144 Tu-16 4500Ft,
OKB 144 1/144 Tu-104 5000Ft.
Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
atala8 573367 2014. december 7. 10:47
Válasz erre
karopka.ru/community/user/16869/ Azt hiszem szépen megépíthető a készlet.
alexkidd 573219 2014. december 4. 14:06
Válasz erre
Szia!

Talán tudunk neked segíteni, s még a postaköltséggel sem kell számolnod!
(5000 ft feletti rendeléseknél díjmentes karácsonyig a kiszállítás)
Írj egy levelet légyszi az info@makettshop.hu e-mail címre, s megbeszéljük a részleteket is.

Üdvözlettel,
Alex
www.makettshop.hu
Gabusch 573215 2014. december 4. 13:16
Válasz erre
Az Allegron van. Kérdés a postaköltség. A makett ára megegyezik az itteniekkel.
Ha fontos, mert ezt akarod csesztetni az ünnepekben, lehet, hogy megéri azt a várhatóan 1-2 eFt többletköltséget.
Kickukac 573211 2014. december 4. 12:31
Válasz erre
Sziasztok!
Én is rendeltem (lefoglaltam) 2db-ot a Zvezda Il-62M-ből a Játék Modell Centrumból(Gyáli út), még október elején. Akkor azt modták, hogy valószínű csak december elején fog érkezni. Ne baj goldoltam, Miku ajinak meglepem magam. A hét elején beszéltem velük és nem sok jóval kecsegtettek. Nem hogy Miku aji nem lesz, de még a Jézuska sem fog nekem hozni. Ne jön :((
Mindenhol forgalmazzák már, rendelni is lehet, csak nálunk nem. Hiába lehet több helyen előrendelni (pl. modelshop), amíg a Gyáli úton nem lesz, addig sehol nem lehet kézbe fogni.
Én is utánanéztem, hogy honnan lehetbe rendelni, de rájöttem, hogy csak ráfizetéssel lehet szert tenni egy ilyen modellre. Kb. 30 euro körül adják, még erre rájön a postaköltség és néhány helyen az áfa.
Gabusch 573206 2014. december 4. 11:03
Válasz erre
Abszolút igazad van, de azért azt se felejtsük el, hogy a magyar boltok árai között is van nem kevés különbség. Már pl. a postában is lehet egyből 500 Ft.

Ezzel szemben a lengyelek más esetekben tudnak érdekes dolgokat produkálni, ezért ha már külföldet is figyelembe kell venni, akkor én őket szoktam először megnézni.
Vettem én már onnan videójátékot cirka 5000 Ft kedvezménnyel (postát is beleszámítva),
arról nem is beszélve, hogy ott volt, itt meg nem. :)

Az árak megint más kérdés, illetve az is, hogy mennyire lehet beszerezni. Újdonságot valószínűbb, aztán előfordulhat, hogy ha annyira nem kapkodják, akkor nem lesz készleten sehol hónapokig, évekig.
zsocate 573202 2014. december 4. 09:29
Válasz erre
Azért elég nagy butaság a megjelenés után frissiben és jó drágán külföldről megvenni egy makettet. Hacsak nem azzal akar villogni, hogy ő készítette el először a makettet és publikálta az internetre. Szerintem érdemes kivárni, mert idővel lejjebb mennek az árak. Itt nem az ebay villámáras termékeire gondolok, mert azok alaposan túl vannak árazva, és nem is nagyon változnak, pláne ha internetes bolt árusít. A "használt" (bontott, de meg nem épített) makettek viszont jóval olcsóbbak is lesznek majd, persze ez nem most lesz.

Az általad javasolt kb. 10.000-12.000 forintos kiadások helyett érdemes vetni egy pillantást a modelshop.hu kínálatára. Postával együtt kb. 3.000-5.000 spórolható meg, ha valakinek nagyon nagy késztetése van az azonnali vásárlásra...
Gabusch 573200 2014. december 4. 02:55
Válasz erre
"Vannak olyan" == van "ez az egy", rosszul módosítottam a sort, miután megnéztem, hogy egyáltalán szállítanak-e ide, mert ez sarkalatos kérdés szokott lenni néhanap náluk.

Persze lehet, hogy hajlandóak, csak nem állítanak be valami opciót a cucc felrakásakor, de mivel olyan 100-150 Ft differencia van a gépek között, szerintem meg kell venni a legdrágábbat és kész. :)
Gabusch 573199 2014. december 4. 02:51
Válasz erre
Szia!

Allegro.pl-en vannak olyan 86,90 zloty-ért. Ehhez jön a posta és kb. 74-gyel kell szorozni. Szerintem megáll egy tizes alatt.

Aki onnan akar esetleg vásárolni, az figyelje, hogy a "Dostawa i płatność" fül alatti részen nincs-e olyan, hogy "Nie zgadzam się na wysłanie przedmiotu za granicę", mert az azt jelenti, hogy nem szállít külföldre (a fenti gépen kívül az összes többi ilyen, annál az szerepel, hogy "Zgadzam się na wysyłkę za granicę". Viszont ár, az sajnos nincs.

Német Ebay 40 euró körül van, postával.

A lengyelekkel meg lehet próbálni angolul is értekezni, de úgy vettem észre, hogy a Google fordítója angolról a magyaron kívül egész érthetően fordít mindenféle nyelvre, bár én azért csatolni szoktam az angol szöveget is, biztos, ami biztos.
lacipapa 573198 2014. december 3. 23:00
Válasz erre
Figyelem!
Az rcmodell fórumon,az elektromos repülőt adok-veszek topikban,hirdetnek egy 1:100-as TU-20-ast (NDK),dobozban!
5Norbi5 573190 2014. december 3. 18:47
Válasz erre
A másik amit keresnék az egy Revell Boeing 737-800 Ryanair.
Ha bárki valamit tudna segíteni ezen makettekkel kapcsolatban, kérem az alábbi címre küldjön egy e-mailt: verkmannorbert@gmail.com
Köszönöm!
5Norbi5 573174 2014. december 3. 12:33
Válasz erre
Üdvözlet!

Nem tud valaki eladó Revell Airbus A300-600 Belugát?
Előre is köszönöm a választ!
Norbi
Fóka 573169 2014. december 3. 09:25
Válasz erre
Szia!
Nekem egy kollégám hozta Moszkvából, ott 990 Rubel volt az ára (~4500 Ft). Az eBay-en és a Hannants-nál is láttam felbukkanni (nem a kollégámat, hanem a makettet), de ott jóval drágább + posta.
Fóka
Fóka 573166 2014. december 3. 09:16
Válasz erre
Bár itt a munkahelyemnek nevezett játszótéren* nem tudok Jutyúbot nézni, gondolom, azok Tu-154M típusok lehetnek D-30KU hajtóművekkel, mert azoknak a sugárfordítói látszanak kívülről is. Az NK-8-2U hajtóművek sugárfordítóit a "sima" 54-eseken tutira csak a földön lehetett üzemeltetni a lentebb említett biztonsági megoldások miatt. Ezek szerint a levegőben működtetés a D-30KU hajtóművek sajátossága.

* - off: a klasszikus védikus bölcseletek szerint az egész anyagi világ az irodáival, látszatfeladataival és egyéb felesleges kacatjaival csak egy nagy-nagy játszótér, hogy valamivel elfoglaljuk magunkat, amíg itt vagyunk.
Kickukac 573112 2014. december 2. 09:55
Válasz erre
Fóka!
Még egy kérdésem lenne.
Te honnan rendelted a makettet és mennyiért?
Karcsi
Tjoe 573094 2014. december 1. 20:14
Válasz erre
www.youtube.com/watch?v=clxQd62e8-s

www.youtube.com/watch?v=Yq5HLtdGeqE
Tjoe 573093 2014. december 1. 20:12
Válasz erre
Nem tudom hogy oldották meg a pilkók, de Tu-154-esen is lehet földet érés előtt sugárfordítót használni. Én is láttam ilyet élőben, de itt van két videó is róla.
https://www.youtube.com/watch https://www.youtube.com/watch
Fóka 573085 2014. december 1. 17:23
Válasz erre
Szia!

Igen, a HA-LIA Il-62M volt D-30KU hajtóművel, tehát ahhoz nem kell farigcsálni a makettet.

Fóka
Kickukac 573078 2014. december 1. 16:05
Válasz erre
Fóka!
Ha az ember a Malév gépet akarja megcsinálni (HA-LIA ; Il-62M), az nem kell farigcsálni?
Gabusch 573071 2014. december 1. 12:50
Válasz erre
Köszönöm! Ezt talán még meg tudom csinálni szerény képességeimmel is. :)
Fóka 573068 2014. december 1. 12:18
Válasz erre
NK-8_sugarfordito_4

NK-8_sugarfordito_4
NK-8_sugarfordito_4

...illetve most látom, van egy kis dudor is a rostély sarkánál, szóval most már minden nézetből megvan a kérdéses rész :-)
A link ugyanaz, mint az előbb a 3. képnél.
Fóka 573067 2014. december 1. 12:14
Válasz erre
NK-8_sugarfordito_1

NK-8_sugarfordito_1
NK-8_sugarfordito_1
NK-8_sugarfordito_2

NK-8_sugarfordito_2
NK-8_sugarfordito_2
NK-8_sugarfordito_3

NK-8_sugarfordito_3
NK-8_sugarfordito_3

Szia!

A kék nyíl stimmel, azt le kell reszelni. A beömlőnyílás (illetve ez itt a funkciója miatt kiömlőnyílás) azonban nem ék alakú, hanem egy egyszerű rács. A második képen látható egy NK-8-as hajtómű, a zölddel bekeretezett rész látszik kívülről. Ezt kell a burkolaton jelölni (szerintem ebben a méretarányban festéssel is elég), kb. úgy, ahogy a második képen látható. Fontos: csak a külső hajtóműveken van sugárfordító! Továbbá a burkolat vége szabályos kör alakú, ott is kell alakítani, ld. a képen zöld szaggatott vonallal. Az utolsó képen egy pompás kép látható a "sima" Il-62-es hajtóműveiről, hát ezt kell megcsinálni :-)

A képek forrása:
1.: www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/NK-8sect.htm 2.: saját
3.: gisman.livejournal.com/15423.html
Gabusch 573065 2014. december 1. 11:47
Válasz erre
il623
il623

Köszönöm szépen, bele fogok vágni egy ilyenbe, az biztos. Inkább jövőre, mert nagyon rossz tapasztalataim vannak a karácsony környéki postával, meg kinek van még ilyenkor pénze? :( Plusz hátha valaki itthon is forgalmazza majd egy-két hónapon belül.

Kérdés. A hajtómű átalakítása - ha nem törekszem 100%-os megvalósításra, minthogy nincs is tervrajzom - kb. annyi, hogy a kékkel jelzett részt lereszelem, a zöld nyílhoz pedig valami ék alakú beömlőnyílást fabrikálok?
Fóka 573063 2014. december 1. 09:54
Válasz erre
támasztókerék is megvannak = támasztókerék is megvan
roszélyai = rostélyai
Fóka 573062 2014. december 1. 09:50
Válasz erre
IL6_1

IL6_1
IL6_1
IL6_2

IL6_2
IL6_2
IL6_3

IL6_3
IL6_3
IL6_4

IL6_4
IL6_4
IL6_5

IL6_5
IL6_5
IL6_6

IL6_6
IL6_6

Sziasztok!

Nos, ami késik, nem múlik: pénteken jött meg nekem is az Il-62M. Következzenek hát az első benyomások.

A csomagolás a Zvezdától immár megszokott bombabiztos megoldás: a külsőből egy belső dobozt lehet kihúzni, és abban van a makett. Így biztosan nem veszik el alkatrész, mert másfelé nyílnak a dobozok, és a belső olyan erős, hogy a postai szállítás sem hagyott semmi nyomot rajta.

Egy zacskó tartalmazza az összes szürke öntőkeretet, az átlátszó azonban csak úgy bele van rakva külön csomagolás nélkül, az enyémről le is tört a pilótafülke üvegezése - de nem veszett el. A matricaív függőleges mérete kicsit nagyobb, mint a dobozé, ezért az összeszerelési útmutatóval együtt úgy rakták be, hogy a szélén kicsit felkunkorodik - szerencsére ettől nem sérültek a matricák ,de azért nem túl szerencsés megoldás.

Az orosz linken nagyon dícsérik a készletet, és ezzel én is egyetértek.

A doboz hátoldalán büszke reklámszöveg hirdeti, hogy a készlet tervezése és kivitelezése "soha nem látott precíz technológiával készült" - ez a hetyke kijelentés először kicsit irritált, de a tüzetesebb szemrevételezés után elmúltak a kételyeim. Valóban igazi örömmakettezésnek nézek elébe! A teljesség igénye nélkül:

- tökéletesen pontosan illeszkedő fődarabok: a törzsfelek és a szárnyak összeragasztásakor nem lesz szükség szorítókra meg gumikra, mert hajszálpontosan illeszkednek, minden deformáció nélkül. A törzs és a szárnyak összepróbálásakor semmi, még századmilliméterekben mérhető rés sem keletkezett, itt gyakorlatilag nem lesz szükség tömítésre.

- igen részletes bontás: a bejárati ajtó külön darab, és a szárny összes mechanizációja (fékszárnyak, csűrők) külön-külön alkatrészek, és még a mozgató mechanizmus csavarorsói is ki vannak alakítva. Én nem szoktam örülni az ilyesminek, mert "alapállapotban" szeretem látni a repülőgépeket, ez a teljes szétbontás pedig inkább diorámába való. Itt azonban ez semmi nehézséget nem fog okozni, mert ezek a kisebb alkatrészek is tökéletesen pontosak. Az ajtó olyan jól illeszkedik a keretébe, hogy szárazon belerakva is ottmarad, és kívülről senki nem mondaná meg, hogy külön alkatrész.

- A futómű kialakításáról már korábban lelkendeztem (a ki- és berugózott futószárak külön alkatrészek), de most észrevettem, hogy a törzs hátsó részéből kilógó támasztókerék is megvannak, kibocsátott és behúzott állapotban egyaránt. Erre a sajátosságra már gyerekkoromban rácsodálkoztam Ferihegyen: észrevettem, hogy az érkező Il-62-esek farokrésze alól gurulás közben lassan elkezd leereszkedni egy kerék, és mire a repülőgép az állóhelyre ér, a támasztókerék a hosszú szárán már a földig ér. Maketten most látom először kialakítva ezt a megoldást.

- A hajtómű egyértelműen D-30KU. sok apró alkatrészből áll, bár érdekes módon a sugárfordító roszélyai egybe vannak öntve a burkolattal. A műanyag eléggé vastag, ezért szerintem az NK-8-4-es is gond nélkül kifaragható belőle.

- A matricák tökéletesek (már amennyire elsőre megállapítható). Még az 1979-1980-ban az Aeroflot repülőgépeken látható "Official Olimpic Carrier" felirat is ott van az íven. Előttem van, amint először pillantottem meg Ferihegyen egy Tu-154-est ezzel a felirattal, és nagyon tetszett. Emlékszem, hogy engem az USA bojkottja emiatt különosem frusztrált (nemtom megmagyarázni az összefüggést, egyszerűen csak így éreztem)... A bonyolult alkatrészbontás miatt a matricák is meglehetősen széttagoltak. Az ablakcsík rengeteg darabból áll össze, még a nyithatóra elkészíthető ajtó kerete is 3 matricából rakható össze. Nem lesz sétagalopp, az biztos.

- Jókora állványt is adnak a készlethez, de első pillantásra kicsit meredeknek tűnik az állásszög, amibe a rárakott makett kerülne, ezen szerintem javítani kell. Az Il-62 meglehetősen decens emelkedő képességéről ismert.

- Az utastér ablakai egyenesen lenyűgözőek. A négy csíkban kialakított ablaksorok a helyükre illesztve tökéletesen a felületbe simuló, minden behúzódástól mentes, víztiszta ablakokat adnak. Igaz, az öntőkereten ezek a csíkok kicsit meggörbültek, de az anyaguk éppen annyira rugalmas, hogy kiegyenesíthetők.

Hát ennyi elsőre. Mivel éppen most bajlódom két Eastern Express makettel, elmondhatom, hogy ég és föld a különbség.

Fóka
newman 573047 2014. november 30. 21:06
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó 144-esek:
Revell 1/144 Canadair CL-604 2800Ft,
Airfix 1/144 Boeing 737-200 2500Ft,
Minicraft 1/144 Boeing 707 British Airways 6000Ft,
Trunpeter 1/144 Il-78 Midas (Il-76 is építhető belőle) 5000Ft,
OKB144 1/144 Il-76TD 5000Ft,
OKB144 1/144 Tu-16 4000Ft.
Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
Gabusch 572934 2014. november 29. 10:11
Válasz erre
Köszönöm, de én Fóka véleményére lennék kíváncsi a kittel kapcsolatban.
Pilatus 572933 2014. november 29. 10:04
Válasz erre
IL-62 M zvezda doboz bontás !


http://scalemodels.ru/articles/7821-obzor-novinki-zvezda-1-144-iljushin-il-62m.html
Pilatus 572932 2014. november 29. 10:03
Válasz erre
IL-62 M Zvezda doboz bontás !

http://scalemodels.ru/articles/7821-obzor-novinki-zvezda-1-144-iljushin-il-62m.html
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.