/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125.
vackor 567071 2014. szeptember 11. 15:57
Válasz erre
B 737-200, TU-154, TU-134 01
B 737-200, TU-154,...
B 737-200, TU-154, TU-134 02
B 737-200, TU-154,...
B-737-200, TU-154, TU-134 03
B-737-200, TU-154,...

Növekedjék legalább így a MALÉV-flotta...
jacksson 567033 2014. szeptember 11. 09:43
Válasz erre
Üdvözletem , ma van a 9/11 évfordulója és erről eszembe jutott , hogy biztosan van aki itt ért a "repülők/repülés fizikájához", valaki azt vetette fel, hogy azok az utasszállítók amik beleszálltak az ikertornyokba, lehetetlent produkáltak: ALUMINUM PLANES CANNOT PENETRATE DOUBLE REINFORCED STEEL WALLS WITH A TOTAL OF 10 INCHES THICKNESS azaz aluminium gépek nem tudtak volna áthatolni dupla megerősítésű 10 incses acél falakon; lehetséges ez ! Köszönetem.
Pilatus 566940 2014. szeptember 9. 15:09
Válasz erre
Az Eastern Express IL-18-asa jelenleg a legjobb ,
az amit most kaptál finoman szólva is nagyon gyenge !
Tibcsi 566895 2014. szeptember 8. 18:28
Válasz erre
A gomb...
A gomb
...és a kabát
...és a kabát
A készruha: AZmodel Il-18 és HAD matrica, 1/144-ben.
A készruha: AZmodel...

Sziasztok,

Elmesélem a gomb és a kabát meséjét. Az egerszegi Wolfpack 2014 versenyen megvettem a gombot, remélve, hogy egyszer tudok venni kabátot is hozzá. Ma megjött a kabát. :)

Nem tudom, hogy az Eastern Express IL-18-asa milyen minőségű, de azt már most látom, hogy ez a makett biztosan meg fog dolgoztatni...

Üdv: Tibcsi
MoMi 566439 2014. szeptember 1. 13:40
Válasz erre
Szia emerson!

Az égvilágon semmi sem.
A 900-as törzse hosszabb! A 800-as 39,47m hosszú a 900-as 42,11m.
A szárny ugyanaz! 34,31m a fesztáv.
Ha van Sharklet/Winglet a szárnyvégen akkor 35,8m

Momi
emerson 566427 2014. szeptember 1. 09:32
Válasz erre
Hali!
A polgári gépesektől kérdezném hogy mi a különbség a B737-800 és a -900 as szárnya között.
V43-1123 566282 2014. augusztus 29. 20:42
Válasz erre
Szép jó estét mindenkinek!
Szeretném a fórum nyilvánossága előtt is megköszönni Mandras fórumtársnak, hogy egy 4 évvel ezelőtt feltett kérdésemmel kapcsolatban kutakodott. (A kérdés arra vonatkozott, hogy melyik 154-es repülte a Budapest-Helsinki járatot 1987. ápriis 5-én, vasárnap.) Nos, az akkor 12 gépes állagból 5 lehetett a "tettes": Elemér, Géza, Helén, Sándor, Tamás. Ezzel jelentősen szűkült a kör. Remélem, hogy egyszer meglesz a megoldás, bármilyen infóért nagyon hálás lennék :)
Fóka 566215 2014. augusztus 28. 20:45
Válasz erre
gyarapítod... gyarapodó...

Bocs a döcögős fogalmazásért, kicsit leamortizálta az elmémet az elmúlt 12 óra makettezési kihívása (ami itt tényleg offtopic, mert a szabi alatt 1 ausztrál kamiont csinálok, és egész nap a krómozott alkatrészekkel küszködtem).
Fóka 566213 2014. augusztus 28. 20:40
Válasz erre
Szia András!

Kicsit szégyellem magam, hogy a Malévnél töltött majdnem két évtizedes munkaviszonyom ellenére rengeteg dolognak nem néztem utána - pl. ez az LCF örvényorsó ügy is ilyen. Pedig kíváncsi voltam rá. Most pedig ezek a részletek már csak az egykori tanúk emlékeiben léteznek. Lám, ez a makettezés egyik nagy áldása: feledésre ítélt dolgok bukkannak elő időről időre a közös érdeklődési kör jóvoltából. Hiszen aki makettet épít, azt minden bizonnyal a téma történeti és műszaki háttere is érdekli. Köszönet érte neked is, hogy gyarapítod ezt az örvendetesen gyarapodó ismeretanyagot itt a Makettinfón. (Szerintem ezért egyáltalán nem OFF a téma...)

Üdv,
Fóka
Mandras 566195 2014. augusztus 28. 15:01
Válasz erre
Szia Fóka!

Örülök, hogy segíthettem. Most olvasgatom visszamenőleg az Utasgépek régi bejegyzéseit, és megint rátaláltam az egyik "költői" kérdésedre, a HA-LCF örvényorsójának a festetlen mivoltára. Ha nem zavarlak ezzel, akkor erre a következő a válasz:

1980 februárjában, a repülőgép első és egyetlen nagyjavításán kicserélték a Mikron rövidhullámú rádió antennájának a szigetelő gyűrűjét, amely elválasztja az antennát a gép sárkányától. A csere után viszont nem festették újra le kékre, mert semmilyen festést nem végeztek akkor a gépen, hanem úgy jött haza, ahogyan volt.

Ennek pedig az volt az oka, hogy a Malév Tu-154-esei a legelső ipari javításukon nem kaptak új festést, hanem csak a másodikon, és továbbra is a Gyárban kapott festéssel repültek. Ezt követően viszont már nagyjavításonként lettek újrafestve. Ezért voltak már rendkívül kopottak és fakók a gépek a második javításuk előtti időszakban.

A HA-LCF csak két hónapnál valamivel többet tartózkodott odakint, nem lett B-2 változatra átalakítva - ahogyan sokan vélik -, a vezérlőrendszere maradt az eredeti, és továbbra is ICAO I-es kategóriájú Tu-154B maradt. A Tu-154-es típusismertető füzet szerzőinek hiába rágtam a fülüket ebben a tekintetben. Talán a most folyamatban lévő ismételt kiadásnál kijavítják a tévedést.

Az antenna-szigetelő gyűrű világosszürke volt, de fehérnek látszott. Itthon pedig nem festették le, mert senkit sem zavart. "Jó az úgy!"

Bocs, hogy ilyesmivel traktáltalak. (Ha pedig ez itt OFF, akkor nyugodtam toljatok le!)
Üdv., András
Fóka 566162 2014. augusztus 28. 08:19
Válasz erre
Szia András!

Köszönöm! Majdnem öt évtizedes rejtélyt fejtettél meg nekem :-) Ezekre a kis résekre ugyanis már kora gyerekkoromban felfigyeltem ferihegyi bámészkodásaim közben (a gyerekek rendszerint jobb megfigyelők, mint a felnőttek, apró részletek is megragadnak bennük), és máig nem értettem, mik azok.

Derűs napot,
Fóka
Mandras 566139 2014. augusztus 27. 20:28
Válasz erre
Kedves Fóka!

Bocs, de csak most olvastam azt a régi "költői" monológodat a kitűnő 34-es makettal kapcsolatban, amelyben felveted, hogy mik lehetnek azok a kopoltyús rések a Tu-134-es gépek szárnyai törővégén.

Ott áramlik ki a szabadba a jégtelenítéshez használt levegő. Ugyanis a 34-esek szárnyának a belépő élét forrólevegővel jégtelenítették, amelyet a hajtóművek kompresszoraitól vezettek el. A levegő a belépő él mögötti térben áramlott, majd a dolga végeztével a szárnyvégen eltávozott.

Üdv., András
newman 566136 2014. augusztus 27. 19:20
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó egy 1/144-es Eastern Express Il-18
Aeroflot/CSA matricával, 7000Ft-ért.
Üdv.
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
Mandras 566135 2014. augusztus 27. 19:16
Válasz erre
HA-MOC LHR 1970 by Mandras

Ismertetés a Malév HA-MOC lajstromjelű Il-18-as gépének a sajátosságairól makettezőknek.
HA-MOC LHR 1970 by...

Kedves Fodi!

Elnézésedet kérem, hogy csak hónapok múltán válaszolok, de a HA-MOC-os kérdésedet csak a minap olvastam. (Talán ezután majd gyakrabban olvasom az Utasgépeket...) Igen, a HA-MOC-ról is leszerelték végül azt a bizonyos felső antenna-burkolatot ("taréjt"), amely egy kapacitív hurokantennát rejtett magában.

Kezdetben a rádiós eldönthette, hogy az orr-rész és vezérsík között kifeszített szálantennára vagy erre a kapacitív antennára kapcsolja-e az éppen használni kívánt HH, KH vagy RH készüléket. Erre volt egy kétállású kapcsoló a műszertábláján.

Az Il-18-as gépeket 1967-től már a kapacitív antenna nélkül gyártották, mivel időközben feleslegesnek ítélték. A HA-MOI már így jött, a korábbi gépeken pedig az esedékes nagyjavításokon szerelték le. A Malév gépei esetében ez 1967-70 között történt. A HA-MOC-ról 1969 júliusában, a második nagyjavításán. Tehát igen, volt egy rövid korszak, amikor már nem volt rajta, 1969-71 között. (Csak a MO Dénes maradt ki az átalakításból az ismert balesete miatt.)

Hogy el tudjad dönteni, hogy mely korszakát építed meg a HA-MOC-nak, csatolok egy képet, amelyre ráírtam néhány általam fontosnak gondolt változást évekhez kötve. Az évszámok persze csak erre a gépre vonatkoznak. Ha már elkéstem ezekkel, akkor bocs, de talán segítség lehet másoknak is.

Először töltök fel képet, remélem, átmegy.)

Üdv., András
Chrisi 565938 2014. augusztus 24. 21:06
Válasz erre
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
16
16
17
17

Sziasztok,

Megosztanék pár képet az 1:144-es Malév flottámról.

Üdv,
Chrisi
Richyke90 565911 2014. augusztus 24. 18:30
Válasz erre
B787-8 Norwegian
B787-8 Norwegian

Sziasztok!
Egy furcsa kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni.
Olyan "kollégát" keresek, aki rendelkezik PayPal-lal és szeptember hónapban fog rendelni az lndecals.com/ról. Szívesen beszállnék én is.
Ha magadra ismersz, kérlek vedd fel velem a kapcsolatot.
richyke90@gmail.com
Egy ilyen matricára lenne szükségem!
Köszönöm!

Üdv Ricsi
Chrisi 565885 2014. augusztus 24. 10:11
Válasz erre
Zvezda (No 7004). A hajtóműveket kicsit átszabtam.
Toth_Gabor 565865 2014. augusztus 23. 19:16
Válasz erre
Chrisi 565850 2014. augusztus 23. 12:40
Válasz erre
P1050739
P1050739
P1050742
P1050742
P1050744
P1050744

Sziasztok,

Nálam is készült/készülőben van pár Malév gép. A Tu-134 még megkíván némi törődést, ha azzal is kész vagyok töltök fel pár jobban kidolgozott képet is.

Üdv,
Chrisi
Toth_Gabor 565820 2014. augusztus 22. 21:44
Válasz erre
1531988_27189_LRI_Jak40_kalibralo_1__valt_1979
1531988_27189_LRI_Ja...

Kedves Péter,

Nem kell magyarázkodnod egy kapkodva összedobott makettel kapcsolatban. Mint írtam, nem volt idő olyan építésre, hogy a matricákat úgy rakjam fel, ahogy tervezted, ezért a svancot eleve csak maszkolva készíthettem el. De ha megnézed a képedet amit referenciának használtam, az ablakok ugyanott érnek véget, mint a maléves festésű matricádon. Erre a problémára nem találtam választ, és inkább gyorsan maszkoltam egy törzssávot, amire az AZ szerintem túlméretes ablakait tettem fel. Az eredmény sajnos olyan amilyen.
airchive 565817 2014. augusztus 22. 21:15
Válasz erre
Jak-40 matrica LRI k
Jak-40 matrica LRI k
Jak-40 matrica Malév teherajtó k
Jak-40 matrica Malé...

Jelentem az érdeketeknek, hogy Zsák Feritől évekkel ezelőtt
kaptam egy sublert, és mint műszakilag kiképzett ember, el
is magyarázta, miként kell használni. A Jak-40-es nyalókák
esetében ez lett az eredmény, és nem egészen értem, hogy
Gábornak mi gondja lehetett a méretekkel. (Bocs, amikor a
most beszkennelt féltörzsekre feltettem a matricákat, nem
a matrica-pipeckedést gyakoroltam, a méretezésre és az
arányokra voltam kíváncsi.)
Üdv. Zsille Péter
Toth_Gabor 565759 2014. augusztus 21. 23:43
Válasz erre
02
02
05
05
08
08
06
06

Volt egyszer egy Légi ellenőrző csoport...

Most dobtam össze az AZ Model Jak-40-est, a pár oldallal előrébb taglalt festéssel. Szó szerint összedobtam, mert csak pár napom (estém) volt rá, úgyhogy nem lett valami igényes darab. A festés nagyja maszkolással készült, mert a gép és a matrica nem passzolt tökéletesen, időm meg nem maradt kísérletezni. A piros szín és az oldalsáv mérete nem sikerült, az ajtók átfesésére (fehér-piros inverz) nem maradt idő, talán egyszer, később. És az orkúpot se kellett volna teljesen feketére fújni...
Kedves Péter!
Köszönet a matricákért!
Sennás 565589 2014. augusztus 19. 12:40
Válasz erre
2488064
2488064

Airliners-es kép.Így se fest jobban:(
merciboy 565551 2014. augusztus 18. 15:57
Válasz erre
DSC00027
DSC00027

Sziasztok készülőben zvezda 8 tipus
Fóka 565507 2014. augusztus 17. 20:35
Válasz erre
Sennás 565483 2014. augusztus 17. 17:08
Válasz erre
767 maradék
767 maradék

Szia.Most kértem kölcsön a képet és csak lényeget akarom mutatni rajta.TEK "játszik" a 767 gép maradékéval.Teljesen lecsupaszítva mindent ami értékes eladtak.Orrkúp alól a radart,hajtóműveket,futóműveket,gondolom minden műszert.De gyakorlatozni pont jó.
Esetleg ha van jobb fotód tedd már fel légyszi!
T:SENNÁS
Tibcsi 565405 2014. augusztus 16. 08:45
Válasz erre
antonow-an-2-amodel
antonow-an-2-amodel

Sziasztok,

Nem tudtam, hová tegyem, talán ide illik a legjobban: 1/144-es magyar Ancsa a modellversiumon.

www.modellversium.de/galerie/18-flugzeuge-zivil/11395-antonow-an-2-amodel.html

Tibcsi
Chrisi 564799 2014. augusztus 6. 11:40
Válasz erre
Sziasztok,

Köszönöm a gyors segítséget.

Üdv,
Chrisi
MoMi 564786 2014. augusztus 6. 07:59
Válasz erre
SziaChrisi!

Malév kék: Pantone 280 Ral 5022 Fascal PMS 280 C

Malév fehér: Pantone – Ral 9010 Fascal

Malév piros: Pantone 032 Ral – 3020 Fascal PMS 485 C

Malév zöld: Pantone 369 Ral – 6018 Fascal PMS 369 C

Malév szürke: Pantone 441 Ral 9018 Fascal PMS 441

A színek alkalmazásakor a Pantone skála értékeit célszerű figyelembe venni, mert a Ral-ban megadott érték csak közelítő eredményt ad :-))

Én erre emlékszem.

Momi
Neo954 564750 2014. augusztus 5. 18:23
Válasz erre
Szia!

Új géphez talán a Gunze H51 Light gull gray passzol szerintem. Aztán ha kopottabb festésűre tervezed pici fehérrel fakítsd ki.

Üdv.:Neo
Chrisi 564744 2014. augusztus 5. 15:09
Válasz erre
Sziasztok,

Szeretnék egy kis segítséget kérni Malév témában. A régi festésű Malév Tu-134 illetve Tu-154 esetében a törzs alsó része és a szárny pontosan milyen szürke árnyalat? Egyáltalán egyforma volt a használt szín a két típus esetében? Melyik festéket (festéktípus/színkód) javasoljátok a két klasszikus típus ezen területeinek a festéséhez?

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv,
Chrisi
Neo954 564737 2014. augusztus 5. 12:49
Válasz erre
Tibcsi 564735 2014. augusztus 5. 12:05
Válasz erre
tu154bel
tu154bel
Aeroflot_Tupolev_Tu-154M_RA-85643_Mishin-1
Aeroflot_Tupolev_Tu-...

Szia,

Jónak tűnik. Mellékelek két képet.

Üdv: Tibcsi
Neo954 564727 2014. augusztus 5. 10:34
Válasz erre
P8050038
P8050038

Sziasztok Urak!

Szakértők segítségére lenne szükségem!

Repülés közben nyitott futókkal építem a Tu-154-est és a gyári futók a földi helyzetre vannak belőve. A képen látható módon megfelel a valóságnak a főfutó? A teleszkópok berugózott állapotban vannak, alakítsak-e rajtuk?

Előre is köszönöm a választ!

Üdv.:Neo
Neo954 564649 2014. augusztus 3. 20:04
Válasz erre
P8030060
P8030060
P8030058
P8030058
P8030057
P8030057
P8030051
P8030051
P8030055
P8030055
P8030045
P8030045
P8030047
P8030047

Sziasztok!

Nem bírtam ki, hogy ne álljak neki a TU-154-esnek, pár kép a mai tevékenységemről. Kapott egy pilótafülkét, és letakartam az alsó ablakok feletti részt is a beszűrődő fények miatt.
Pár kép a 727-ről is készült, bár most eléggé háttérbe szorult orosz társa miatt. :)
Illetve két szintén készülő nem utasgép, de polgári felhasználású madárka.

Üdv.:Neo
Neo954 564620 2014. augusztus 3. 08:42
Válasz erre
Szia!

Köszönöm a segítséget, így már minden világos! :) Jobban szeretek fotók alapján dolgozni, mint a gyártó által megadott adatok, színek szerint.

Üdv.:Neo
zoli1989 564614 2014. augusztus 2. 22:47
Válasz erre
Szia!

Én úgy tudom, hogy elég pontos makettről van szó. Találtam egy képet is hozzá.
i.planepictures.net/34/06/1117492427.jpg
Neo954 564604 2014. augusztus 2. 17:01
Válasz erre
Sziasztok!

Ma megérkezett a Zvezda Tu-154M készlete hozzám, első ránézésre nagyon szépen kidolgozott madárka. :)

Mivel a "Gagarin űrhajós központos" gépet készülök megépíteni, szeretnék tőletek segítséget kérni. Sajnos a gép hasáról nem nagyon találtam érdemleges képet, és nem tudom elképzelni, hogy mutatnak a leírásban szereplő ablakok. Ha valakinek van használható képe róla legyen szíves ossza meg velem. :)
Illetve van-e a makettnek valamilyen ordító alak, méret hibái?

Közben építek egy 727-200 Heavy Lift Cargo-t is Heller 1/125-ös, majd rakok fel képeket véleményezés céljából. :)

Előre is köszönöm az infókat!

Üdv.:Neo
kelair74 562624 2014. június 30. 18:32
Válasz erre
IMG_2871
IMG_2871
IMG_2872
IMG_2872
IMG_2875
IMG_2875
IMG_2877
IMG_2877
IMG_2881
IMG_2881
IMG_2884
IMG_2884

Sziasztok!

Néhány kép a legfrissebb gépeimről.
HA-LEI 737-200(1:144) és egy L-1011 Tristar(1:100)
A Malév matricát az USA-ból rendeltem,de volt egy kis hibája,mivel a nemzeti színek piros,fehér és kék voltak.De kijavítottam és ilyen lett.

Laci
Kickukac 562385 2014. június 26. 14:14
Válasz erre
Szia Fóka!
Először is gratulálok az 1/72-es Kistuskóhoz.
Másodszorra a segítségedet szeretném kérni.
Tudnánk privátban levelet váltani a Tu-134-sel kapcsolatban?
mayer.szini@t-online.hu
Köszönettel
M.Károly
Lapi 562379 2014. június 26. 11:26
Válasz erre
12 db keletnémet utasszállítot hoztam ma el Győrből. Ami maradt. Tu-144, il-62, Boeing 727, Trident, An-14, Be-6.
kelair74 562297 2014. június 24. 17:18
Válasz erre
IMG_2835 szerk.
IMG_2835 szerk

Sziaszok!
Tegnap voltam a skanzenben és megtaláltam az LHB "farkát".:))Na most maga a gép is ott van Ferihegyen,meg ezek szerint a függőleges vezérsíkja is,akkor miért nem maradhatott rajta?
Állítólag emlékművet akarnak állítani felhasználva a vezérsíkot.De akkor miért nem lehet felhasználni az egész gépet emlékműnek? Tudom biztos drága lenne meg minden,csak kissé fura.
Ja és bocs,hogy nem kifejezetten makettezés témában írtam.

Laci
simonkaroly9 562280 2014. június 24. 06:40
Válasz erre
Jó reggelt Uraim!
Köszönöm a tanácsokat. Mivel 1 olyan ember tanácsolta aki festette őket / az írásából erre következtettek / és egy olyan akit etalonnak tekintek / Fóka / így csiszolok. Őszintén szólva nekem is jobban tetszik szép simán.
Köszönettel!
Karcsi
Fóka 562273 2014. június 23. 22:30
Válasz erre
Electron_1

Electron 1
Electron_1
Electron_2

Electron 2
Electron_2
Atlantic_1

Atlantic 1
Atlantic_1
Atlantic_2

Atlantic 2
Atlantic_2

Sziasztok!

Köszönöm az elismerő szavakat :-)

Van más hírem is. Készítettem két makettet. Ez máskor is elő szokott fordulni velem, ezeket azonban kicsit félve mutatom be. Fantázia-termékek ugyanis, afféle "mi lett volna, ha..." típusok. Elnézést a kollégáktól, akitől a készleteket vásároltam, de nem megszentségtelenítésnek szántam ezeket az átalakításokat, csak hát én megrögzötten polgári repülőgépeket szeretek csinálni. Ez a két 1:72-es katonai makett viszont csodálatos, meg kellett őket szereznem. Óriási élvezet volt átszabni és megépíteni őket, és talán az eredmény sem lett szörnyű.

Tehát, mi lett volna, ha...

1) ...a Lockheed az Orionok gyártása közben kapott volna megrendelést a KLM-től annyi Electrára, hogy nem győzték volna a gyártósoron, ezért pár félkész Orionból csináltak volna utasszállítót, és a két típus nevének összevonásából elnevezték volna Lockheed Electronnak :-) A Hasegawa Orion készlete lett a szerencsés, amiből előállítottam ezt a hibridet. Bár valahol gyártottak Orion-Electra konverziós készletet, de nem leltem rá, ezért maradt ez a megoldás. A farokrész elkeskenyítését, meg persze a festést leszámítva maradt minden eredetiben.

2) ...a Dassault az Atlantic hatalmas sikerére való tekintettel előállította volna a típus polgári verzióját, és a hetvenes években gyönyörű bordó-arany festéssel repülő Egyptair is rendelt volna belőle. Ez a festésminta nekem mindig izgatta a fantáziámat (micsoda látvány lehetne a piramisok feletti áthúzást az üvegorr navigátorülésében megélni...), így gondoltam egy nagyot, és a Revell pompás Atlantic készletét gyártottam le ezekben a színekben. Mint minden a világon, a hetvenes évek után az Egyptair festése is sajnos a hátrányára változott, most valami teljesen oda nem illő kékes festésmintával kenik be a repülőgépeiket. A régi festés színei szerintem valóban Egyiptomot idézik, a sivatagot, a napsütést, a fáraók letűnt, misztikus korát.

Szóval íme a fenti fantáziák megvalósulása, ne kíméljetek...

Fóka
zoli1989 562219 2014. június 23. 15:49
Válasz erre
Fóka 562203 2014. június 23. 09:38
Válasz erre
Szia!

MoMi kollégához csatlakozva én is csak azt javasolnám, hogy tüntesd el a panelvonalakat. A Plasticart Tu-154-esén amúgy is igen durvára és vastagra sikeredtek ezek a kiemelkedő csíkok. Ha felnagyítanánk 1:1-re, 5-6 cm-es gerendák lennének belőlük. Jópárat megcsináltam már ebből a készletből, és a legjobbak azok lettek, amiken a felületeket simára csiszoltam és políroztam.

Üdv, Fóka
MoMi 562201 2014. június 23. 09:15
Válasz erre
Szia!

Mindig örömmel nézem mikor utsszállító gépeket 1:144 és 1:200- ban bekarcolnak,panelvonalaznak,pláne felül a törzs tetején! Kérem fotók tanulmányozását és festések vizsgálatát,mielőtt bárminek neki álltok karcolni ebben a méretarányban. Ja és mi 1:1-ben is kipasztázunk mindent. További jó makettezést.
kelair74 562200 2014. június 23. 08:03
Válasz erre
Jól néz ki ez a Transall C160-as.Nem kevésbé az An-8.Szépek.
Fóka 562194 2014. június 22. 22:07
Válasz erre
Transall_1

Transall 1
Transall_1
Transall_2

Transall 2
Transall_2
Transall_3

Transall 3
Transall_3

Sziasztok!

Elkészült.

Fóka
zsocate 562150 2014. június 22. 08:57
Válasz erre
Neked is jó reggelt!

A sérült panelvonalakat a következő módokon lehet kezelni: a sérülés környékét megtisztítani, fertőtleníteni, sebhintőporral kezelni és sebtapasszal leragasztani, néhány nap múlva begyógyul és a panelvonal újból kinő.

Mivel meglehetősen öreg makettről van szó és a regenerációs képessége esetleg már nem a régi, ez a módszer nem biztos, hogy működik. Ez esetben a panelvonalnak megfelelő vastagságú húzott szálat készíteni, méretre vágni és a sérült részre felhelyezni, folyékony műanyagragasztóval kezelni és a várakozni a teljes gyógyulásra.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125.