/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.
Fóka 558654 2014. április 24. 13:39
Válasz erre
Sziasztok!

Történt egy fordulat: miután múlt kedden átadtam K. Peti barátunknak a Tu-134-est, rájöttem, hogy mégsincs rendjén, hogy ne csináljam meg az Il-18 utáni második kedvenc típusomat 1:72-ben, amiből ráadásul az első típusvizsgámat szereztem a Malévnél. Megrendeltem hát egy újabb példányt a Makettshop-tól, és már meg is jött.

Az ablakokra már van ötletem, a hétvégén esek neki, remélem, beválik.

Nagyszerűek ezek az A-model makettek. Sok munka van velük, de a műanyag remekül faragható és csiszolható, az alakjuk pedig tökéletesen méret- és formahelyes.

Remélem, hamarosan a Tu-154-est is kiadják 1:72-ben, az lesz majd igazán szép nagy darab.

Eddig az An-8, An-10, An-24, Il-18 és most a tu-134 van meg a sorozatból, és nagyon kacérkodom a Tu-114-essel, de azt aranyáron mérik az eBayen :-/

Fóka
Atesz76 558378 2014. április 19. 10:41
Válasz erre
2014-04-19_09-34-33_58
2014-04-19_09-34-...

Sziasztok!

Eladó egy eredeti Boeing 747-400 teherszállító repülő makett, TNT Airways színekben. A makett néhány darabból áll, festve is van, csak össze kell illesztened és kész is. Jó minőségű makett, szépen ki van dolgozva.
A gép hossza 35cm, méretaránya kb. 1:200 körül van.

Ára: 8000Ft
Email: ateszastro@gmail.com
Fóka 557871 2014. április 11. 10:52
Válasz erre
Sziasztok!

A Tu-134-es már elkelt, köszönöm az érdeklődést!

Fóka
Fóka 557861 2014. április 11. 08:06
Válasz erre
Tu134_1

Tu-134 1
Tu134_1
Tu134_2

Tu-134 2
Tu134_2
Tu134_3

Tu-134 3
Tu134_3

Sziasztok!

Bolti ár alatt, 13,000 Ft-ért megválnék a nemrégiben beszerzett A-model Tu-134-es készletemtől.

Az utaskabin ablakainak megoldása leküzdhetetlen akadályt jelent számomra (keret nélküli kis korongok, amik ráadásul nem passzolnak) döntöttem így.

A készlet teljes, egészen minimálisan elkezdve: a 3-3 törzsfelet összeragasztottam.
Egy ablakot leválasztottam az öntőformáról, de maszkolószalaggal rögzítettem hozzá.

Átvehető Budapesten, Győrben, vagy a kettő között bárhol.

Elérhetőség az adatlapon.

Fóka
Fóka 557588 2014. április 6. 17:05
Válasz erre
Foka_1

Foka_1
Foka_1
Foka_2

Foka_2
Foka_2
Foka_3

Foka_3
Foka_3
Foka_4

Foka_4
Foka_4
Airliners_net

Airliners_net
Airliners_net

Sziasztok!

Csináltam valami érdekeset. Nekem minden idők kedvenc makettje a Plasticart 1:100-as Il-18-asa, ezért időről időre kényszeres szükségét érzem, hogy készítsek egy újabbat. Ezúttal a bolgár Balkan hatvanas években működő elődjének, a Bulair-nek (Булер) egy példányát készítettem el. Gyerekkoromból még halványan emlékszem erre a festésre Ferihegyről. Nem valami látványos, de az égszínkék csíkja akkor is tetszett. Két képen az 1:100-as Il-18-as flottámat is felsorakoztattam. Az utolsó képen látható az LZ-BEM eredetije az Airliners.net gyűjteményéből.

Fóka
newman 557062 2014. március 30. 20:33
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó makett:
Eastern Express Tu-134A/B Aeoflot/Interflug 3500Ft

Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
Richyke90 556788 2014. március 26. 10:28
Válasz erre
wizz atr
wizz atr
wizzair superjet
wizzair superjet
wizzair CRJ-200
wizzair CRJ-200

Sziasztok!
Megosztanám veletek a heti kis agymenésem. Hátha valaki kedvet kapna megépíteni.
Így is el tudnám képzelni a HA-LNA -t illetve Superjet 100-ast és az ATR-72 -t.
W!ZZ Air Regional, a magyar belföldi légi közlekedésért. :)
alexkidd 556771 2014. március 25. 21:33
Válasz erre
Köszönöm szépen a segítséged!

Igazából azért kérdeztem, nehogy valami olyasmit hozzunk be a jövő héten, amiből nem lehetne magyar gépet építeni.
Fóka 556645 2014. március 24. 10:13
Válasz erre
Pontosítás: Íme a teljes Malév lista:

Alap Tu134 (üvegorrú, rövid):
HA-LBA, -LBC, -LBD, -LBE, -LBF, -LBG, -LBH

Üvegorrú Tu-134A (ezt tartalmazzák az A-model készletek)
HA-LBI, -LBK

Kék kompozit orrú Tu-134A (Tu-134A-3)
HA-LBN, -LBO, -LBP, -LBR

Ez volt a Malév törzsgárdája. Az időnként feltűnő bérelt gépekre nem emlékszem fejből, de a Tu3 típusfüzetben asszem benne vannak.
Fóka 556644 2014. március 24. 09:58
Válasz erre
Még valami: a "hosszabb törzsű" verzió az, amit az A-model készletek tartalmaznak, a sima 34-es volt a rövidebb egy ablaknyival.
Fóka 556643 2014. március 24. 09:57
Válasz erre
Szia Alex!

Köszönöm - nemcsak perceket, hanem órákat, sőt, napokat :-)

Amennyire a dobozképekből kiderül, mindhárom készlet az "üvegorrú" Tu-134A altípust tartalmazza, csak más-más matricákkal. Érdekes, hogy nem írták rá a dobozra a típust, csak a Nato kódot...

A Malévnek a HA-LBI és a HA-LBK volt ebből a verzióból, tehát ők mindhárom készletből megépíthetők.

Sőt az összes többi verzió is, kisebb átalakítással.

A következők voltak még:

"Sima" Tu-134 (egy ablaknyi szekciót ki kell vágni a törzsből és az örvényorsót megkurtítani, esetleg a centroplán alatti törzsféklapot kialakítani)
HA-LBA, HA-LBC, HA-LBD, HA-LBE, HA-LBF

Tu-134A-3 (nem üvegorrú, hanem kompozit orrkúpja van, ott van a radar. Az orrfutó előtti kitüremkedő radomot ezért nem kell felrakni)
HA-LBN, HA-LBO, HA-LBP, HA-LBR

Üdv,
Fóka
alexkidd 556602 2014. március 23. 21:00
Válasz erre
AMU72249
AMU72249
AMU72260
AMU72260
AMU72276
AMU72276

Szia Foka!

Remélem, értékes perceket sikerül szereznünk neked a készlettel.
Most viszont kérdeznék egy dolgot, mert nem vagyok benne teljesen biztos.
Tehát az A-model új Tu-134-esei közül melyik készletet lehet megépíteni még Malév gépnek azon kívül, amit küldtünk neked?
Állítólag volt a Malévnél hosszabb törzsű verzió is. (Ezt Szolnokon említette nekem egy úriember)
Tudtok ebben segíteni?
Előre is köszönöm!

Üdv.:
Alex,
makettshop.hu
vackor 556498 2014. március 22. 09:14
Válasz erre
Szia Fóka !

Én egy celluxcsíkot illesztenék a törzs belső felületére, és utána Bigboy kolléga javaslatával egyezően a Clearfixet használnám a kis ablakok beragasztására. Így biztosíthatod, hogy egy síkban maradjanak az átlátszó korongok, a celluxon pedig még a fény is átmegy.
Fóka 556491 2014. március 22. 07:44
Válasz erre
Tu-134

Tu-134
Tu-134

Szia Lapi!

Köszönöm :-)

Szia Cébés!

Én azóta is felfokozott érzelmi állapotban vagyok, annyira tetszik a makett. Az Amodel más termékeihez hasonlóan az 1/72-es Tu-134-es is a "short run" kategóriába sorolható, azaz nem a végletekig precíz kidolgozású, itt-ott kissé sorjás, és az illesztést segítő kis csapok és hornyok is hiányoznak, viszont minden egyes darabja fantasztikusan méret- és formahű. A műanyag kellőképpen alakítható, középszürke, bár vannak benne más színű foltok, de ez semmi gondot nem okoz. Most ott tartok vele, hogy a két törzsfelet a 4-4 elemből (3 törzsszekció és a függőleges vezérsík) összeragasztottam, és máris kialakult belőle a Tu-134A precíz formája impozáns, 60 cm-es hosszal (ld. a képet).

Itt tennék egy fontos megjegyzés: ha egy repülőgép törzse hosszában is több darabból állnak, azokat én mindenképpen úgy javaslom építeni, hogy először a teljes törzsfelet alakítsuk ki, és utána a kettőből az egészet, és nem először a különálló "csődarabokat", mert csak így lehet csak egészen pontos, észrevehetetlen illesztéseket elérni. Ennek a Tu-134-esnek a darabjai is kicsit eltérő ívűek voltak, és pillanartagasztóval lehetett csak precízen összeilleszteni őket.

Szóval pompás makett, egyetlen dolog van, ami nem tetszik: az utaskabin ablakai perem nélküli kis átlátszó korongok, és bár pontosan illeszkednek a lukakba, eddig még nem találtam meg a biztos módját a tökéletes és láthatatlan beragasztásnak (esetleg valaki?...). Az An-10-esnek is ilyen ablakai vannak, és ott Uverapiddal próbálkoztam, de az eredmény messze nem lett tökéletes: belülről vékony keretként ott virítanak a ragasztás nyomai.

A matricája pompás minőségű és az Aeroflot egyik korai, kevésbé elterjedt festését ábrázolja, de a magyar makettezők számára ez valószínűleg irreleváns. Azt viszont tudni kell, hogy a Malév színeiben ez a verzió, a Tu134A típus üvegorral csak két példányban szerepelt: a HA-LBI és HA-LBK volt ilyen, a többi "A" változaton már kompozit orrkúp volt, mögötte az időjárás-radar.

És akkor megint egy sztori (mert mindenhez van...): a HA-LBK volt a főszereplője annak az esetnek, amikor egy gyakorlórepülés közben az orrfutó kerekei mögött lévő sárhányó beakadt az aknaajtóba, és nem tudták kibocsátani. A helyzetet a személyzet (Leposa A. kapitánnyal az élén) mégis bravúrosan megoldotta: a fedélzeti fejszével lukat vágtak a padlón, és egy hosszú bottal addig piszkálták a futót, amíg sikerült kiengedni. Az esetből nekem személyes hasznom származott: akkoriban a Főmérnökségen dolgoztam, és a hibaelhárításban részt vevő műszaki kolléga a jutalompénzből mindannyiunkat meghívott egy vacsorára a Gombás étterembe :-)

Szomorú következménye is lett a dolognak, ezen eset után jelentette be a Malév, hogy itt az ideje a 34-es flotta típusselejtezésének, és utána hamarosan ki is vonták őket a forgalomból, hogy átadják a helyüket a méregdrágán lízingelt 737-eseknek.

Nota bene: ezt a kis sárvédő lapot az Amodel készlete is tartalmazza.

Fóka
Lapi 556429 2014. március 21. 07:45
Válasz erre
Szia Fóka !

Isten éltessen sokáig !

A makettépítést nem lehet abbahagyni !

A mi nagy szerencsénkre, hogy csodálhatjuk azokat folyamatosan '
Cébés 556403 2014. március 20. 20:41
Válasz erre
Szia Fóka!

Isten éltessen!
És gratulálok az új szerzeményeidhez!
Az 1/72-es Tu-134-ről tudnál írni pár sort?
Valaki ígérte hogy lesz eladó szolnokon a börzén.Remélem így lesz...
Nagyon kíváncsi vagyok a készletre.

üdv
Gábor
Fóka 556373 2014. március 20. 12:00
Válasz erre
Szia Chrisi!

Köszönöm :-)

Ma itthonról dolgozom távoli eléréssel, ezért a szkennelésnek máris neki tudok látni, és küldöm.

Fóka
Chrisi 556371 2014. március 20. 11:53
Válasz erre
Szia Fóka!

Először is Boldog Születésnapot és jó munkát az ajándékokhoz!

Másodszor pedig szeretnék némi segítséget kérni Tu-154 témakörben. Volna rá lehetőség, hogy elkérjem az 1:100-as Reifra Tu-154 matricalapjának scannelt verzióját? Természetesen nem ingyen kérem, az árban megegyezünk!

Privátban elérhető vagyok a következő e-mail címen: krisztian.c.molnar@gmail.com

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv,
Chrisi
Fóka 556367 2014. március 20. 11:30
Válasz erre
Szia Vackor!
:-)))
Köszönöm!
vackor 556363 2014. március 20. 11:12
Válasz erre
Szia Fóka !
Kissé megmásítva az eredeti szöveget: a világ összes makettje úgysem lehet a mienk, de törekedni kell rá...
Jó munkát a szépségekhez és minden szülinapod legyen ilyen meglepetésekben gazdag !
Fóka 556351 2014. március 20. 08:08
Válasz erre
Tu-134_1

Tu-134 1
Tu-134_1
Tu-134_2

Tu-134 2
Tu-134_2
Tu-134_3

Tu-134 3
Tu-134_3
Tu-154_1

Tu-154 1
Tu-154_1
Tu-154_2

Tu-154 2
Tu-154_2
Tu-154_3

Tu-154 3
Tu-154_3

Kedves egybegyűltek, most pedig kénytelen leszek (ismét) alaposan leégni, azaz hülyét csinálni magamból, de ezt el kell mondanom.

Alig tettem meg a visszavonulásról szóló legutolsó bejelentésemet, máris jött a transzcendens ellenreakció. Ezúttal a tiszteletreméltó A. N. Tupoljev mester intézkedett az égi tervezőirodából, és egyszerre 3 pompás makettet is terített nekem:

- Tu-134A 1:144 Zvezda (Tibcsi kolléga pár hónapja bemutatta)
- Tu-134A 1:72 Amodel (köszönet érte a makettshop.hu-nak)
- Tu-154 1:100 Reifra (a Plasticart változatlan utánnyomása)

Nos, én mindennek ellen tudok állni, csak a kísértésnek nem, ezért most, egy nappal túl az ötvenen óriási izgalommal állok neki e gyönyörű Tupoljevek építésének, és asszem többé nem fogok ágálni a karmám ellen - aminek a makettezés láthatóan a szerves része.

A Zvezda makett sokkal precízebb és részletesebb, mint az AZ-model hasonló terméke. Pl. átlátszó ablakai vannak, ami nekem létfontosságú. A Reifra Tu-154-ese pedig egészen érdekes: pontos utánnyomása az eredeti Plasticart készletnek, de az eredeti rideg műanyag helyett a ma szokásos lágyabb, könnyebben faragható műanyagból. Az 1:72-es Kisvas pedig egyszerűen gyönyörű, még egy kis fotomaratás is van a dobozban.

Íme pár kép az Amodel és a Reifra készlet dobozbontásáról.

Fóka
Fóka 556350 2014. március 20. 07:48
Válasz erre
HA-MOC

HA-MOC
HA-MOC

Igen, lehetséges, hogy a HA-MOC-ról soha nem szerelték le azt az antennát, hiszen szegény 1971. aug. 28-án a tengerben lelte halálát Koppenhága mellett, ezért már nem kerülhetett bele az átépítések sorába.

Nemtom, mennyire közismert, hogy volt még egy jellegzetes részlet, ami megváltozott a Malév Il-18-asain, és a makettezőknek érdekes lehet. A hatvanas évek elején-közepén a légcsavarkúpokat más-más színűre festették. Volt kék, fehér, almazöld, stb. A HA-MOC piros színű légcsavarkúpokkal érkezett, ld. a fotón. Aztán hamarosan valamennyit fehérre festették, mert amikor csereberélni kezdték egymás között meg a raktárkészlettel, nem győzték volna az állandó átfestést...
Fodi 556228 2014. március 17. 20:26
Válasz erre
Aaa, koszonom!
Nekem is hasonlo tippem volt, de sehol sem talaltam ennyire reszletekne meno tipusismertetot. Mindenhol a hajtomuvek es hasonlok voltak reszletezve, nem a radiok. A HA_MOC-ot szeretnem megcsinalni, az eddigi osszes kepen amin talaltam rajta volt, es az AZModel torzsere is ra volt ontve. Bar eleg gagyi, valoszinuleg csinalok helyette ujat sztirolbol.
Fóka 556054 2014. március 15. 08:37
Válasz erre
Még egy szomorú érdekesség (előjöttek az emlékek): 1977. és Bukarest két rep.eseményhez is kapcsolódik: a HA-MOC előbb említett balesete nov. 23-án történt, de két hónappal korábban, szept. 21-én a HA-LBC is pórul járt ugyanott (pontosabban a bukeresti megközelítés közben egy mezőn ért földet, összetört, és csak 24-en élték túl az 53-ból...). És ami egészen elképesztő: mindkét esemény a Malév 203-as járatával történt, Isztambulból visszatérőben.
Fóka 556053 2014. március 15. 08:29
Válasz erre
Ha már szóba került a HA-MOF: A -MOC, -MOD és -MOH szomorú sorsához hasonlóan sajnos ő sem érte meg a nyugdíjkorhatárt, de nem katasztrófa érte (azaz nem halt meg senki), "csak" a földi guruláskor ütközött neki a szárnyvége 1 túl közel álló teherautónak 1977-ben Bukarestben, és ettől annyira deformálódott a szárny-főtartója, hogy túl sokba került volna a javítás, és helyben szétszedték.
Fóka 556050 2014. március 15. 08:21
Válasz erre
1243653

Régi
1243653
1755104

Új
1755104

...de miért nem működnek a linkjeim? :-(
Mindegy, íme a két kép eredetiben.
Forrás: Airliners.net
Fóka 556049 2014. március 15. 08:16
Válasz erre
Szia!

Amennyit én tudok a dologról: az valóban antenna, hosszú- vagy középhullámú. Pontosabban a burkolata, ami műanyagból vagy kompozitból készült, és alatta volt az antenna. Aztán ahogy fejlődött a technológia, már nem kellett, és a nagyjavítások alatt eltávolították a repülőgépekről. Így történt, hogy egyazon példányon is megfigyelhető a két változat: előbb antennával, aztán anélkül. Íme két kép a HA-MOF-ról, az első 1964-ből, a másik 1974-ből. Jól látszik, hogy a másikon már nem látszik az antenna :-)

A cserék ideje valószínűleg a hatvanas-hetvenes évek fordulójára tehetők.

www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Ilyushin-Il-18V/1243653/L/&sid=d7cd86d8a8cf7296b7baf4e38ed43b2f

http://www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Ilyushin-Il-18V/1755104/L/&sid=4fcbdafde771fdf36ccb40ac2c8baa96

Chrisi 556004 2014. március 14. 15:16
Válasz erre
 IAE V2500
IAE V2500

Sziasztok,

Érdeklődnék, hogy van-e valakinek esetleg a Revell A320 kitből megmaradt és feleslegessé vált IAE V2500 hajtőmű egység, amivel ki tudna segíteni.

Természetesen nem ingyen kérem, az árban megegyezünk.

Aki tud segíteni, jelezzen e-mailben erre a címre: krisztian.c.molnar@gmail.com

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv,
Chrisi
Tibcsi 555976 2014. március 14. 08:10
Válasz erre
Szia,

Nekem úgy tűnik, hogy csak a korai változatokon (IL-18A,B) volt rajta, a későbbieken (IL-18D) már nem...

Ha tévedtem, majd kijavítanak. :)

Üdv: Tibcsi
Fodi 555955 2014. március 13. 21:15
Válasz erre
Aranyos kis makett - en most kaptam kezhez az AZ model verziot es a BOA Malev matricat. Forgattam a makettet, nezegettem a kepeket es felmerult egy kerdes. A regi Malev gepeken (pl. HA-MOC) volt egy antennanak tuno dolog a torzs tetejen, de a kesobbi fotokon mar nincs ott a gepeken. Ezen a maketten is lathato a torzs tetejen. Tudod, hogy mi volt az es mikor kerult le a Malev gepekrol?
alexkidd 555937 2014. március 13. 18:55
Válasz erre
AMU72276
AMU72276

Sziasztok!

Végre megérkeztek a Tu-134-es makettek 1/72 méretarányban.
Szolnokra mindenképp visszük őket. Remélhetőleg addigra Feri is elkészül a Malév matricákkal!
www.makettshop.hu/termeklap/makett/a-model/a-model-172-tupolev-tu-134-decals-aeroflot_149535

Üdv.:
Sanyi,
makettshop.hu
Fóka 555699 2014. március 9. 17:56
Válasz erre
Sziasztok!

Aktualizáltam az adatlapom fényképeit.
Most a ma reggeli - és terveim szerint végleges - állapotot mutatják.

Fóka
Kislőcsös 555423 2014. március 5. 18:56
Válasz erre
Sziasztok:)
Nincs véletlenül valakinek elfekvőben Revell Boeing 737-800-as bal oldali vízszintes vezérsíkja.

Köszi előre is:
Kislőcsös
Fóka 555359 2014. március 4. 21:29
Válasz erre
A_makettezes_emlekmuve_1

A makettezés emlékműve 1
A_makettezes_emlekmu...
A_makettezes_emlekmuve_2

A makettezés emlékműve 2
A_makettezes_emlekmu...
A_makettezes_emlekmuve_3

A makettezés emlékműve 3
A_makettezes_emlekmu...

Az előbbiekhez kapcsolódva kissé félve mutatom meg a legutolsó makettet, amit előállítottam, mert nem tekinthető valódi, míves alkotásnak. Ez egy NDK 1:100-as Il-18-as, de festés nélkül, a műanyag eredeti szépségében. Elneveztem a "makettezés emlékművének". Gyerekkoromban ugyanis az átlagemberek (azaz a nem makettezők) körében is népszerűek voltak ezek az NDK készletek, és sok lakásban díszelgett egy vagy több, különféle minőségben, de mindig örömmel megépített repülőgép a televíziókészülék vagy a szekrény tetején. Megfelelő festékek híján ezek az alkotások többnyire csupaszon maradtak, és gyakran a matricákkal sem küzdöttek meg építőik. Én kisgyerekként ráadásul néha saját kezűleg vakartam le a korábban gondosan felrakott matricákat a repülőgépeimről, mert önmagukban is annyira tetszett egyik-másiknak a formája, hogy természetadta eredeti szépségükben akartam látni őket. Ennek a boldog korszaknak igyekeztem emléket állítani ezzel a példánnyal. Mivel az első és mindig is kedvenc makettem a Plasticart Il-18-asa, természetes, hogy ezt a készletet építettem meg (ami mellesleg a tizenharmadik Il-18-asom, ebből van a legtöbb).
Fóka 555354 2014. március 4. 21:03
Válasz erre
Szia Vackor!

Köszönöm :-)

A visszavonulás témájával igazán nem akartam felborzolni a kedélyeket, mert tudom, hogy ennek a késztetésnek az eljövetele nem törvényszerű. Én mindenesetre nem elvi okokból döntöttem így, hanem mert egyre jobban megszenvedtem az utolsó maketteket. Az An-12-es festésekor az utolsó szín, a fehér fújása előtti napon pl. már délben agresszív voltam a családommal, éjjel nem tudtam aludni, hajnalban estem neki, de a maszkolás előtt két keserves órán át tollászkodtam, míg végre belekezdtem. Régen nem produkáltam ilyen neurotikus tüneteket, mi több, kifejezetten kerestem a minél komplikáltabb feladatokat - most meg... Örülök, hogy túl vagyok rajta. Szóval most inkább azzal élvezkedem, hogy nézegetem a makettjeimet és el-elmélázok egyiken-másikon, felelevenítve az építés örömeit és esetleges bonyodalmait. Most már bevallhatom, hogy két repülőgép is van a polcomon, amik készítésével először kínos kudarcot vallottam (mert buggyant volt a festék vagy elszúrtam a polírozást) és a kukában kötöttek ki darabokban, aztán másnap reggel lehiggadva előpiszkáltam őket és újrakezdtem - és persze sokkal nehezebb volt a történtek után szépen megcsinálni őket. Ezek voltak a szélsőséges esetek, de szinte mindegyiknél volt valami izgalmas momentum: makacskodó felülethiba az ablakon, illeszkedni képtelen alkatrész, foltosodó festék, ilyesmi. Nos, ezen élmények felelevenítése majdnem akkora öröm, mint amikor megtörténtek, és még takarítani sem kell utánuk :-)

Fóka
5Norbi5 555282 2014. március 4. 13:06
Válasz erre
zoli1989 555252 2014. március 4. 00:18
Válasz erre
kelair74 555249 2014. március 3. 23:03
Válasz erre
Ó akkor erről lekéstem,de teljesen megértem.Ezek szerint nekem még van 10 évem a visszavonuló korszakig.Addig még építhetek pár makettet,bár lehet,hogy akkora gyűjteményem nem lesz mint Neked.Aztán majd jöhet a hátradőlés és a gyönyörködés. :)
5Norbi5 555248 2014. március 3. 22:59
Válasz erre
Üdvözlök Mindenkit!

Az lenne a kérdésem, hogy honnan tudnék beszerezni egy Egyptair Boeing 777-300-as matricát 1:144-es méretarányban?

Előre is köszönöm a válaszokat.
Norbi
vackor 555224 2014. március 3. 20:09
Válasz erre
Szia Fóka !

Szokás szerint remekművet alkottál! Viszont szerintem a védikus filozófia alkotói nem hódoltak a makettezés gyönyörű szenvedélyének... A kor sem lehet komoly akadály, annál is inkább, mert nem a mennyiségre, hanem a minőségre helyezed mindíg a hangsúlyt.
Fóka 555170 2014. március 3. 09:29
Válasz erre
Szia!

Sajnos a hír már csak múlt időben igaz: pár éve csináltam egy nagy profiltisztítást, és csak az 1979. előtti repülőgépeket hagytam meg, a többinek elajándékozás vagy eladás lett a sorsa (szerintem 1980-ban megőrült a világ), így a Malév 737-eseim (egy 200-as meg egy 400-as) is kikerültek a flottámból.

Abbahagyás... Nem akarok ismét leégni hetyke bejelentéssel majd újrakezdéssel, de a mai 166 darabos gyűjteményem (160 repülőgép, 3 teherautó, 2 hajó, 1 figura) valószínűleg mégiscsak a teljes életművemmé válik. A védikus társadalmi filozófia (amit jelenleg 1 főiskolán intenzíven tanulok) szerint ugyanis az ember aktív termelő időszaka 25-50 éves koráig tart, 50-75 közt pedig már a visszavonuló korszak következik. Émmeg 3 hét múlva betöltöm az 50-et, és valóban, másra sem vágyom, mint visszavonulni, és csak bámulni a makettjeimet - meg másokét :-) Na, majd meglátjuk...

Fóka
kelair74 555154 2014. március 2. 22:46
Válasz erre
Nagyon szépek azok a 737-esek és az An-12-es is.
Hát igen...ez a makettezés olyan hobbi,amit nem lehet csak úgy abbahagyni.:)
Fóka,egy kérésem lenne feléd,mégpedig ha jól tudom van a gyűjteményedben egy Malév 737-es.Ha nem túl nagy kérés tennél fel róla közelebbi képeket?
Egyszer már segítségemre volt az általad készített Lufthansa Jumbo,most pedig a Malév gépekre vagyok rákattanva és ilyenkor jól jön minden vizuális segítség.
Köszönöm előre is!

Laci
Fóka 555128 2014. március 2. 17:47
Válasz erre
An-12_1

An-12 1
An-12_1
An-12_2

An-12 2
An-12_2
An-12_3

An-12 3
An-12_3
An-12_4

An-12 4
An-12_4
An-12_5

An-12 5
An-12_5

Sziasztok!

A sok szép modern repülőgép mellett hadd mutassak egy békebeli, klasszikus konstrukciót, a Balkan An-12-esét. Ma készült el, még ragad a festék.
A makett a Trumpeter pompás 1:100-as készletéből készült saját gyártású matricával.

Ez a példány, az LZ-BAB Ferihegyen is látható volt párszor, én magam is szemtanúja voltam a hetvenes években többször, amint végigdübörgött a terasz előtt, majd pedig tömött, fodrozódó füstcsíkot húzva maga után felszállt. 1979-ben egy bulgáriai nyaralás során volt még egy csodálatos élményem: a Galata fok tetején, ahonnan az egész tengeröböl belátható volt, a távolban pedig a várnai repülőtér betoncsíkja is látszott, volt egy étterem. Mai világunkhoz szokott ésszel nehezen felfoghatóan ez az étterem déltől kettőig ebédszünetet tartott, így csak sütkéreztünk a szüleimmel a kilátóteraszon - és egyszercsak megpillantottam ezt a gyönyörű An-12-est felszállni, majd pedig méltóságteljesen áthúzni az öböl felett és eltűnni a tenger végtelennek tűnő látóhatárának irányában. Még sokáig hallottam a dübörgését. Idilli emlék volt, örülök, hogy végre rászántam magam a makett elkészítésére.

A típust ismerők talán hiányolják a hátsó törzsfél igen jellegzetes koszolódását. A hajtóművek elrendezésének köszönhetően az An-12-es valóban a legnehezebben tisztogatható repülőgépek egyike volt, egyetlen út is elég volt ahhoz, hogy a szárny kilépőélének vonalától hátra reménytelenül összekormozódjon., és ez később csak fokozódott. Én azonban most sem szántam el magam a koszolásra, mert egyrészt sosem csináltam és nincs meg hozzá a technikám, másrészt minden repülőgép legalább egyszer teljesem tiszta volt az életében, amikor kigurult a festőhangárból. Nos, én ezt az állapotot mintáztam meg...

Fóka
Tjoe 555056 2014. március 1. 22:59
Válasz erre
tra1
tra1
tra2
tra2
turk1
turk1
turk2
turk2

Ha már a B737 a téma, két nemrég elkészült NG. B738 és B739
Tjoe 555055 2014. március 1. 22:55
Válasz erre
Plusz a függőleges és a vízszintes vezérsíkok is eltérőek a classic-ok (3-4-500) és az NG-k (6-7-8-900)között. A futóművekről és a hajtóművekről nem is beszélve.
Pilatus 554981 2014. február 28. 20:10
Válasz erre
Tanár ÚR !

Ez egy minden igényt kielégítő hozzászólás volt ! :-)

Szele I.
rolikacsa 554980 2014. február 28. 20:06
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm az útbaigazítást!

Roli
Rumcájsz_52 554802 2014. február 26. 16:50
Válasz erre
Hali
A 737 családon belül egyik típus-család a 3-4-500-as, a másik a 6-7-800-as. Mindkét családon belül külsőre elsősorban az eltérő utaslétszám miatti eltérő törzshosszak a jellemzők, más tekintetben azonosak a gépek. A 6-7-800-as család azonban már új, nagyobb fesztávú és más alakú szárnyakat is kapott, kissé eltér a törzs-szárny átmenet alakja és mérete is, úgyhogy a 800-ból aránylag egyszerűen építhető 6-700-as,de 3-4-500-ast csak a nagyon elszántak vállaljanak.
Üdv R.
Varjúbácsi 554760 2014. február 26. 07:41
Válasz erre
A 737-300 nem építhető meg belőle, mert több helyen alakítottak az eredeti gépen. (pl.a függőleges vezérsík, winglets, stb.)
Tibcsi 554755 2014. február 26. 04:47
Válasz erre
Szia,

A legszembetűnőbb különbség a törzs hossza. Biztosan több eltérés is van, de ez a legszembetűnőbb: a három közül a 800-as törzse a leghosszabb, a másik kettő némi fűrészeléssel kialakítható belőle. :)

Üdv: Tibcsi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.