/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Varjúbácsi 670649 2020. március 28. 12:58
Válasz erre
Frandzsi!
S.A.C. futót ne vegyél! Szerintem az egyszer és soha többet kategória!
Varjúbácsi 670647 2020. március 28. 12:56
Válasz erre
Met.Det.
Met.Det

Ha mindenáron fel akarod dobni, inkább ezt szerezd be, nekem a B777-hez van meg a feljavítójuk, agyam eldobom kategória!
Frandzsi 670609 2020. március 27. 19:58
Válasz erre
Szervusztok!

Az ICM 1/144 Tu-144-ét tervezem beszerezni. Van valakinek valami tapasztalata céggel avagy a készlettel kapcsolatban? Érdemes e fém futóművet rendelni mellé stb...

Üdv Frandzsi!
Frandzsi 670506 2020. március 25. 09:47
Válasz erre
Screenshot_20200325_094449
Screenshot_20200325_...
Screenshot_20200325_094428
Screenshot_20200325_...
Screenshot_20200325_094047_com.google.android.youtube
Screenshot_20200325_...

Szia Pilatus!
Keresgéltem, nem ígérem a csúcs minőséget de hátha segít!
Üdv Frandzsi
barackdr 670497 2020. március 24. 20:01
Válasz erre
A320-3_kicsi
A320-3_kicsi

Sziasztok!

Alakul az A320-as sárkányának festése, remélem nektek is tetszik. A színek eltalálálása nehéz kérdés, nálam most végül ez lett a befutó, ami összképre egész jónak tűnik.
A fehér feliratok, ajtókeretek is festve vannak már, illetve a hejtóművek is, de a maszkolás eltávolításával megvárom az ablakok felfestését, ami a következő lépés lesz.
Pilatus 670482 2020. március 24. 13:34
Válasz erre
Sziasztok !

Egy kis segítséget kérnék ! Lenne valakinek fotója
a MALÉV-nál használt IL-62M baloldali első ajtajáról
nyitott állapotban ? Sajnos a neten nem találtam
használható fotót !

Előre is köszönök minden segítséget !

üdv
P.
bercsi 670480 2020. március 24. 12:26
Válasz erre
Elnézést kérek tőled és mindenkitől, poénnak szántam.
PETI 670460 2020. március 23. 21:22
Válasz erre
Szia csosza!

Nem vagyok a téma szakértője, de a homályosnál talán konkrétabb infókat tudsz begyűjteni az Amodel Tu-104-es kiadások tanulmányozásával:

www.google.com/search

Üdv KP
csosza 670452 2020. március 23. 15:04
Válasz erre
Kollégák!
Felújítottam egy roncs Tu-104-est (1/100-as veb Plesticart) Festérről viszont homályos elképzeléseim vannak, hiszen a neten található grafikákból nem tudom egyértelműen megállapítani a színt. (szürke, vagy ezüst, a szárnynak csak az alsó része, vagy az egész törzsalj a szárnyak mindkét felével, stb)
Kérem a hozzáértőket, hogy egyértelmű festési utasítást oszanak meg velem.
Köszönettel

roszapal@rosza.hu
Frandzsi 670352 2020. március 20. 08:43
Válasz erre
IMG_20200320_083956
IMG_20200320_083956

Sziasztok! Készül a Babybus! :D
Köszi a segítséget a pasztázással kapcsolatban!

Szép napot kívánok! Frandzsi
zoli1989 670235 2020. március 15. 20:37
Válasz erre
Cinikus válaszodból ítélve még nem hallottál beszívódásról, igaz ? :) Pedig létezik... Nálam emiatt az utasgépek (főleg a lágy Zvezda műanyag) a sárkány elkészülte, és tömítése után 4-6 hónap pihenőre mennek. Csak ezután jön a végső tömítés, csiszolás majd alapozás és így tovább.
Frandzsi 670234 2020. március 15. 20:27
Válasz erre
Köszönöm a szellemes hozzászolást bár a kérdésem nem ez volt...
De már választ kaptam.
bercsi 670227 2020. március 15. 16:34
Válasz erre
Meglepő módon addig amíg meg nem szárad...
Frandzsi 670217 2020. március 15. 13:34
Válasz erre
Szervusztok!
A tömítő pasztát meddig szoktátok száradni hagyni?

Üdv Frandzsi!
barackdr 669928 2020. március 7. 17:24
Válasz erre
Szia Sennás!

Az utóbbi héten nem voltam gépközelben, így csak most látom a hozzászólásaidat.

A nazca-decals oldalát ismerem, de 1:72-es méretben még nem kerestem náluk. Köszi az infot. Az ára elég jó, így még hasznos is lehet. Maga az ablakok annyira nem lényeg számomra, mert van vágóplotterem. Ha megszerkesztek méretre egy ablakot utána annyit vágok belőle, amennyit akarok és fel lehet fújni az egész sort, de az egyéb stencilek jók lehetnek. A nazca-decals matricái szerintem nem annyira szépek, hogy jól mutassanak ezek az átmenetes különböző színű ablakok (simán nyomtatva van, aminek minőségben erős korlátai vannak).

A aeromodl.com linken szereplők esetében kezdjük a következőkkel:
Az aeromodl.com egyelőre egy nem létező dolgot árul. A makett ára ha majd kapható lesz akkor 149 dollár lesz. Jelenleg 99 dollárokat szeretne kapni a készítő, amit elővásárlásnak nevez az oldalán, de valójában ez egy adománygyűjtés egy erre szakosodott weboldalon. Csak remélheted, hogy ha összejön a kért összeg akkor sikerül elkészíteniük belőle az ígért dolgot és meg is kapod, de ha nem akkor sem történik semmi csak buktad a pénzed. Ez gyakorlatilag egy kockázati tőkebefektetés, ha bejön a dolog akkor nyersz 50 dollárt (a teljes árhoz képest), ha nem akkor meg csak simán csődbe mennek, ami még nem bűn. Ezek alapján kérdés, hogy egyáltalén melyik árról is beszéljük.
A másik kérdés, hogy egy kész makettet, amit valaki megtervezett és összepróbált nehéz összehasonlítani valamivel, amit részben faragni kell. Olyan modellt nem fogsz találni a neten ingyen, ami egy kész modellhez hasonlóan teljesen szétbontott és részletes, minden szükséges darabot tartalmaz. Ilyet esetleg fizetőset találsz, de a nyomtatás miatt annak is vannak korlátai a fröccsöntéshez képest. Én kívácsiságból vettem egy ilyen elég szép méretes és részletes modellt, ami az űrsikló az összes rakétájával és külső üzemanyagtartállyal. Csak a 3D modell több mint 10ezer forint volt, így máris nem nulláról indul az előállítás költsége a nyomtatás kezdetekor. És még azt is hozzá lehet kalkulálni a bulihoz, hogy a nyomtató ára mennyi volt és hány makett esetén szeretnénk, hogy megtérüljön az ára.

Azt hiszem, hogy ezekből a felvetésekből érzékelhető, hogy eléggé véleményes, hogy mi mikor éri meg és mikor olcsóbb vagy épp drágább. Alapvetően az egész hobbink nem a renábilis dolgokról szól ha hobbiként csináljuk. Kisarkítva a dolgot alapvetősen semmi hasznot nem hajt az egész, csak elköltünk egy csomó pénzt és beleölünk egy csomó időt valami műanyag izébe, ami utána porosodik életünk végéig a polcon. Vagy nem porosodik, mert vitrinbe rakjuk, de akkor meg még arra is költöttünk :-D

Én a saját szempontjaim szerint biztosan az aeromodl.com kész makettjét választanám akár 149 dollárért is ha az egy kész makett lesz, ami polcról (webshopból) megvehető és nem csak egy ígéret. A Flickr galériájában látható képek alapján a 3D modell nagyon szép részletes és az elkészült próbaöntések is szépek, ezt a minőséget csak több 10 óra utómunkával és egy kazalnyi adattal az eredeti gépről lehet esetleg elérni, de nem biztos, hogy összejön egyáltalán. Egy nyomtatott gépre általában lehet találni egy elég jó sima sárkányt esetleg jó hajtóművel, de az már kérdéses. Ezeket lehet mind csiszolni, panelezni és után elkezdeni építeni hozzá szkerccsbe a többit (aknák, futóművek, stb). Most akkor mit hasonlítsak mihez. A nyomtatása a sárkánynak natúrban biztos olcsóbb mint megvenni a készet, de utána plusz munkáidőt hogyan hasonlítsam össze. Ha mérnökként a mérnökóradíjammal számolok, akkor egy nap plusz munka után már olcsóbb a kész makett, minimálbérrel egészen más a helyzet, de azt is mondhatjuk, hogy az időnk ingyen van, mert ez egy hobbi és senki nem fizet érte.

A korábban leírt időigény miatt nem gondolom, hogy szeretne bárki is anyag és energiaárban nyomtatni másoknak, ha meg a nyomtatást meg kell fizetni már lehet egy makett is drágább nyomtatva mint megvéve. Aki meg magának akar nyomtatni az első körben kezdheti egy nyomtató megvásárlásával 75ezertől felfelé, ha erre futja akkor a 149 dolláros makettet is ki tudja alapvetően fizetni. Ez a hobbi nem az olcsóságáról híres és mindenki a saját anyagi lehetőségei szerint csinálja. Nem hiszem, hogy azért fog valaki magának 3D nyomtatásba kezdeni, mert ez olcsóbb, mert ebben az árkategióriában már nem feltétlen ez az elsődleges szempont. Ha könnyebben lehet szebbet kihozni a készletből akkor én magam drágábban is meg fogom venni, nyomtatni azt fogom (és tettem eddig is), ami vagy kihívásból érdekel, vagy nem vagyok elégedett a megvehető készlettel (ez vákumhúzott makett hajtóművekre jött már elő, teljesen használhatalan már a méretre is).

Az eddig leírtakat az én szempontomból megerősíti az is, hogy a nyomtató megvásárlása után is már az árának többszörösét elköltöttem több részletben Welsh Models, AiM és HPH Models 1:72-es gépekre az elmúlt 2 évben, amik részben készülnek, részben várják a sorukat, ami lehet, hogy még nagyon sokára jön el. Ezeknél mind a készletek megvásárlása mellett döntöttem a nyomtatással vacakolás és farikcsálás helyett.

Na ez kicsit hosszúra sikerült :-)

Üdv: barackdr
Sennás 669507 2020. február 27. 20:21
Válasz erre
Akkor ettől (jóval)olcsóbb a házilag gyártott változat?

www.aeromodl.com/product-page
Sennás 669506 2020. február 27. 20:04
Válasz erre
Screenshot_20200227-200035_Chrome
Screenshot_20200227-...
Screenshot_20200227-200048_Chrome
Screenshot_20200227-...

Van benne igazság. Ilyet láttál már van 1:72 gépekhez stencil,ablak stb tűrhető áron.

www.nazca-decals.com/html/detailsetsbak.htm
barackdr 669504 2020. február 27. 19:46
Válasz erre
Hát én az utasszállítók esetében bizony az 1:72-es gépnek az ablakait is feketére fogom festeni. Na jó nem feketére, valószínűleg valami sötétszürkére, mert az szerintem jobban mutat.
Nemrégen felraktam az elkészült CRJ-200 fotóit. Hát annak az ablakai a BPK-Kits készletében mind átlátszók, amit szépen le is maszkolgattam, még pilótafülke is van benne, amit szépen ki is pingáltam, matricáztam. Na ebből kb semmi nem látszik annyira kicsik az ablakai. A törzsbe a kis ablakokon benézve alig látom, hogy a túloldalon is bejön a fény a kis ablakokon.
Így nem különösebben érdekelnek az 1:72-es utasszállítók ablakai és belső kialakítása sem. Számomra ezek a gépek földön állva és úgy "egyben" mutatnak jól, így a futóműveken kívül nem nyitogatok ki semmit rajtuk, akkor meg tényleg teljesen mindegy, hogy azok a kis ablakok átlátszók vagy sem.
Eleve 1:72-es utasszállítók nem tömegtermelésben készülnek, így szinte sosincs rajtuk átlátszó ablaksor. Ezt a szabályt kivételként a BPK erősíti, de rajtuk kívül ebben a kategóriában régi fröccsöntött makettek, vákumhúzott készletek, üvegszálas gyanta törzsű multimédia készletek érhetők el és egyiken sincs ablak, talán a pilótafülkén. Ezalól persze kivételek a nagy szériában gyártott makettek (Italeri, Revell), de ezek az utasszállító gépek általában II.Vh alatti-utáni katonai gépek polgári változatai, modern gépekben nem jellenző ez a szegmens.
Sennás 669481 2020. február 26. 20:55
Válasz erre
Tényleg amúgy minden tisztelet aki kitalálta ezt az izét. Sok jó cuccot "megépítettnék" vele-főleg harcjármű(ben)höz. PL amit nem tudok,értek minden ablakot nem lehet feketére festeni(ez már nem 1:144!) azt miből hogy?
Gabusch 669476 2020. február 26. 18:59
Válasz erre
Köszi ismét. Igen tanulságos első kézből hallani a tapasztalatokat.
barackdr 669475 2020. február 26. 18:50
Válasz erre
Igen, pont ezért írtam az áramfogyasztást, mert sejtettem, hogy erre nem igazán gondol senki. A fogyasztás nagy részét egyébként érdekes módon az "asztal" fűtése adja, nem maga a nyomtatás. A 18cm átmérőjű lapot folyamatosan fűti a nyomtatás alatt a megadott hőmérsékletre. Ez HIPS szálnál 100-110C fok jellemzően, ettől marad leragadva a munkadarab a nyomtatás alatt és így deformálódik kevésbé a hűléstől az alapjánál. Ezzel télen gyakorlatilag ki lehet fűteni egy kisebb szobát, így a fűtésen akár meg is spórolható ugyanez, nyári melegben viszont akár még légkondi is kellhet mellé, ami dupla költség.
Ez a technika nyilván nem arra való, hogy magunknak gyártsuk azt ami polcról is elérhető fröccsöntöttben, mert azzal nem versenyképes. A nagy előnye a nem kapható vagy nagyon drágán kapható maketteknél mutatkozik meg. Ha talál az ember jó minőségű modellt (vagy készít magának), akkor kis számolgatással bármilyen méretarányban kinyomtatható, mert a méretet a nyomtatásnál meg lehet adni. A320-t még lehetett volna venni, de csak vákumhúzottban az angoloktól és a 40-50ezres árral már ez is versenyképes és próbból inkább ezt választottam. Nekem ráadásul napelem van a házon, így akár azt is mondhatom, hogy az áram ingyen van, ami persze megint nem igaz, mert a napelemet meg is kellett venni :-)
Gabusch 669470 2020. február 26. 10:01
Válasz erre
Köszi.

Azért kérdeztem, mert jó, hogy ingyen van a rajz, de azért nyilván vannak ennek "rejtett" költségei. Pl. dacára annak, hogy tudom, hogy baromi lassú folyamat, eszembe nem jutott volna beleszámolni az áramköltséget, holott egy teljes nap így kb. 3000 Ft, egy hét meg 20+ ezer, plusz a szál, mindjárt nem is olcsó.

Viszont lehet olyat szerezni, amit máshogy nem.
barackdr 669467 2020. február 26. 07:41
Válasz erre
Erre a legegyszerűbben megkapod a választ ha rákeresel pl árukeresővel. Én is itthon veszem a szálat, 5-10e Ft színtől és márkától függően az 1kg-os tekercs. A márkák között szerintem semmi különbség nincs, a színe meg mindegy, mert úgyis festve lesz, így az olcsót veszem.
Egy ilyen hajtómű max 10-15 deka, így párszáz forint az anyagköltség, Az A320 is kijött simán az 1 kilós tekercsbő, de a villanyszámlát is érdemes hozzászámolni. A gépnek 300W-os tápja van és ennek a hajtóműnek minden részét kinyomtatni kb napos munka. Egy teljes nagy makett (pl. 1:72 B-787) részeit kinyomtatni hétben mérhető, volt része, amit másfél napig nyomtatott egyhuzamban.
Gabusch 669458 2020. február 25. 21:04
Válasz erre
Mennyi a szál ára ára? Illetve, egy ilyen profi cucc, mint mondjuk a hajtómű, kb. mennyiből állítható elő?
barackdr 669456 2020. február 25. 20:52
Válasz erre
Igen, az Anycubic Kossel FDM nyomtató. 0,4mm-es fejjel és 0,1mm rétegvastagsággal nyomtatok 1,75mm átmérőjű HIPS szálból. Ez az anyag ugyanolyan polisztirol mint a hagyományos makettjeink, így ugyanazokkal az anyagokkal és eszközökkel megmunkálható, tömíthető, ragasztható.
rrobbie 669455 2020. február 25. 20:46
Válasz erre
Nekem nagyon tetszik az egész! Ez FDM nyomtatóval lett nyomva? Elég profi.
barackdr 669452 2020. február 25. 19:28
Válasz erre
IMG_20200225_191752
IMG_20200225_191752
IMG_20200225_191816
IMG_20200225_191816
IMG_20200225_191851
IMG_20200225_191851

Sziasztok!

Köszönöm szépen mindenkinek a dícsérő szavakat.
Ígéretemhez híven pár kép a Boeing 787 saját tervezésű hajtóművéről. A hajtómű a Zvezda 787-es makett alkatrészeinek méreteiből és kinézetéből született.
Két képen a nagyjából lecsiszolt és szárazon összepróbált darabok láthatók egyben, a haramdik képen a nyomtatóból kivett állapot látszik.
tyimosenko 669450 2020. február 25. 19:06
Válasz erre
Szia,
Le a kalappal! Fantasztikusan jól néz ki.
üdv
barackdr 669449 2020. február 25. 16:54
Válasz erre
Ilyen van nekem is.
Mondhatjuk, hogy durván le van árazva, meg úgy is, hogy eredetileg durván túlárazott. Én is kb a mostani akciós árán vettem már kb másfél éve Aliexpressen európai raktárból, tehát plusz költség (ÁFA, vám) nélkül.
f2d 669448 2020. február 25. 16:21
Válasz erre
Gabusch 669447 2020. február 25. 15:29
Válasz erre
Ez itt a reklám helye (bár sajnos nekem nem fizetnek érte), de az Alzán most a szóban forgó nyomtató (vagy valamelyik típusa) durván le van árazva.

www.alza.hu/anycubic-kossel-plus-d5659704.htm
barackdr 669444 2020. február 25. 11:46
Válasz erre
Szia!

Ahogy írtam a nyomtatás maga nem nagy feladat, a falvastagságot, belső kitöltést kell kitalálni és kb ennyi. Érdemes először neten keresgélni és ingyenes kész modellek nyomtatásával próbálkozni és utána elkezdeni saját alkatrészeket rajzolni ha szükséges. A rajzolás CAD-del megoldható. Én is AutoCAD-ben szoktam megrajzolni a saját tervezésű alkatrészeket. Vannak valószínűleg jobban használható 3D tervező programok is, de én is ezt ismerem. A tervezésnél arra kell figyleni, hogy 3D lapokból zárt térnek kell létrejönni vagy 3D szilárd test kell, mert azokat tudják a nyomtató programok kezelni, ha nyitott a felület akkor nem tudja kezelni. Én több lépésben különböző vonalakból lapokból kiindulva végső soron mindig 3D testeket készítek és egyesítgetek a kész modell elkészítéséhez.
Este tudok felrakni képeket a saját tervezésű hajtóművek alkatrészeiről.

barackdr
Fóka 669441 2020. február 25. 11:04
Válasz erre
Szia!

Köszönöm a részletes információt! Akkor hát nem marad más hátra, magam is belekezdek - egyelőre a megvalósíthatósági tanulmányba. Szerencsére a fiam CAD-ban járatos, tervezett és nyomtatott már gépelemeket a munkahelyén, bár egyelőre kísérleti jelleggel.

Fóka
barackdr 669438 2020. február 25. 08:38
Válasz erre
Igen, azok is vannak ott, de még jó idő mire érdemben előre haladnak. Azok "sima" makettek. A DC-9-est Móváron szokta árulni a BRAZ models-es ürge, a Tu-154 pedig a HPH Models makettje. Ezen kívül van ott még egy Boeing 767 is az angoloktól vákumhúzott kivitelben (ehhez kellett a hajtómű tervezése, mert a vákumhúzott hajtómű elég gyenge) és készül egy szintén teljesen nyomtatott 787 is. Ezek mind 1:72-es méretarányúak.
barackdr 669437 2020. február 25. 08:34
Válasz erre
Sziasztok Sennás, Fóka!

A nyomtató típusáról és így a méretétől függ, hogy mi fér bele. Az A320-as törzse két részből áll (eleje-hátulja). A szárnyak, vezérsíkok és hajtóművek egyben belefértek. A makett minden része "tömör", van benne valamilyen térváz, ez szintén a programban állítható, így megfelelő falvastagság esetén a törzs sokkal merevebb mint a hagyományos makettnél. Nem fordulhat elő, hogy véletlenül "összeroppantja" az ember és elreped a hosszanti ragasztás.
Ennek a makettnek a Thingiverse weboldalról töltöttem le a modelljét és a hajtómű modelljét is, minimális faragás és tömítés kellett a pilon illesztésénél, hogy passzoljon a szárnyhoz. A modellen alapból nem voltak panelvonalak, azokat egy Revell 1:144-es makettről másoltam át.
Az én nyomtatóm egy Anycubic Kossel típus Aliexpressről, ebbe 30cm magas és 18cm átmérőjű darab fér bele. Nagyobb dolgokat több részben kell kinyomtatni és összerakni, nem különösebben gond, én fém rudakat rakok bele utólag merevítésként ahol szükséges. Az elkészült alaktrészek "csíkosak" lesznek, hiszen 0,1mm-es rétegekben van nyomtatva, ezért az egész felületet át kell csizolni és én telibe húztam tömítővel is, ennyivel több vele a munka mindenképp. A nyomtatókhoz használt programok általában stl kiterjesztésű fájlokat tudnak megnyitni (én az Ultimaker Cura ingyenes programot használom). A Thingiversen és egyéb oldalakon millió számra lehet találni kész modelleket bármire változó minődésgben és áron (nagyon sok ingyenes). Ezeknek a kész modelleknek a kezelése, nyomtatása nem különösebben nehéz.
Ezen kívül saját modellek megrajzolása bármilyen 3D szoftverrel történhet, amiből ki lehet nyerni a végén stl fájlt, de ehhoz már egész más hozzáértés kell. Ebben az esetben az adott program ismeretére és a programban 3D tervezési ismeretre van szükség. Én eddig 2 hajtóművet terveztem saját magam, ami mindkettő az 1:144-es hajtómű felnagyítását jelentette. Mindkét esetben leméricskéltem a meglévő alkatrészt és megrajzoltam 3D-ben, hogy ki tudjam nyomtatni 1:72-ben. Az egyik a MALÉV 767-hez, a másik pedig LOT 787-hez. Ezek mindkét esetben több napos esténkénti munkát jelentettek mire megszülettek az alkatrészek és próbanyomtatás után módosítások is szükségesek voltak a megfelelő minőséghez. Ez tehát már nem igazán a nyomtatás kérdésköre, ez már a 3D tervezési rész. Ha valamiről nincs meglévő modell akkor így lehet előállítani, hogy nyomtatni lehessen. Ennek 1 példány esetén nincs igazán értelme, túl sok munka. Persze mindenkinek a fanatizmusán múlik :-)

barackdr
Fóka 669436 2020. február 25. 08:00
Válasz erre
...és mintha készülne ott más is, jól látok egy alakuló DC-9 és Tu-154 törzset is a háttérben?
Fóka 669435 2020. február 25. 07:56
Válasz erre
Jó reggelt!

Ritkán jövök ekkora izgalomba, mint most. Hiszen úgy tűnik, ez már profi technológia, tökéletes a makett! Legalább akkora áttörés a makettezés világában, ha nem nagyobb, mint amikor elérhetővé vált a jó minőségű matricák otthoni gyártása. Engem már régóta foglalkoztat a különleges, esetleg csak a tervezőasztalon létezett típusok legyártása, mint pl. a dugattyús motoros, egyenes szárnyú DC-8, vagy az Il-74. Vagy izgalmas téma lenne a ma már elérhetetlen makettek alak-és mérethű utángyártása, mint pl. az NDK Baade 152. De a saját tervezés is megvalósíthatóvá válik: ifjúkoromban pl. megterveztem egy hatalmas, hat dugattyús motoros utasszállítót nyitott sétafedélzettel a tetején :-) Az is csodálatos, hogy hamarosan majd elég lesz csak letölteni egy makettet...

Minden publikus részlet érdekelne, gondolom, sokakat. Milyen szoftverrel készülnek a tervek, milyen típusú a nyomtató, mennyibe kerül összesen egy efféle makett (nyersanyag, amortizáció), ilyesmi. Köszönettel veszünk minden infót!

Fóka
Sennás 669434 2020. február 24. 23:00
Válasz erre
Ez nagy ígéretes! Egy ekkora(hosszú)törzs is befér a nyomtatóba? Ránagyítva a képre látom pár panelvonal ajtók stb már látszik szépen ,azt is a gép "rajzolta" vagy utólag karcoltad?
Üdv Sennás
barackdr 669429 2020. február 24. 20:45
Válasz erre
A320-1_kicsi
A320-1_kicsi
A320-2_kicsi
A320-2_kicsi

Sziasztok!

A január eleji nagy dömping óta sem tétlenkedtem, csupán kicist lelassult az előrehaladás, így bemutatom nektek a azóta folyamatban lévő projektemet. A repülő 1:72-es méretarányú és egy Airbus A320-ast formáz. Ha elkészül egy Wizzair gép lesz belőle a régi festéssel.
A makett különlegessége abban rejlik, hogy nem készletből épül. A sárkány minden alkatrésze 3D nyomtatással készült a saját makettező szobámban, így ez tényleg teljesen saját készítésű. A futóművek pedig saját építésűek lesznek, műanyag és dém rudakból, csövekből és lapokból. A fém mindenképpen kell bele a merevség miatt.
Az eltelt időben előbb a szokásos fődarabokat csiszoltam és tömítettem teljesen simára, és a panelvonalakat karcoltam fel minden alkatrészre. Ezt követte lépésenként a részek összeragasztása és utána az illesztések csiszolása. A jelenlegi állapotban a sárkány nagyjából elérkezett a festéshez, így hamarosan talán már látványosabb képekkel is tudok majd szolgálni.

Üdv: barackdr
Frandzsi 669355 2020. február 21. 20:02
Válasz erre
Sziasztok! Időközben sikerült szereznem matricát az L-1011 re viszont a HAD-nál nincs Tu-154-es... :(
Remélem majd nyomnak megint.

Üdv Frandzsi!
Zozó 669198 2020. február 17. 18:54
Válasz erre
Szia!
Nekem megvan a Microscale 44-2-es L-1011 lapja, ha érdekel.

Üdv
Zoli
Varjúbácsi 669162 2020. február 16. 14:45
Válasz erre
Frandzsi 669154 2020. február 16. 12:34
Válasz erre
U.I. Meglévő (kész) Lockheed matricák is érdekelnek.
Szép napot!
Frandzsi 669153 2020. február 16. 12:33
Válasz erre
Szervusztok!
Valaki esetleg nem tervez matricát készíteni?
Több dologra is szükség lenne. Tu 154 B2 Malév 1/144
illetve bármilyen Lockheed L-1011 Tristar 1/144 es matrica.

Üdv Frandzsi
mcs 669136 2020. február 16. 10:13
Válasz erre
Köszönöm Varjúbácsi! Igen ilyenekre gondoltam.
Varjúbácsi 669107 2020. február 15. 10:32
Válasz erre
Varjúbácsi 669106 2020. február 15. 10:31
Válasz erre
MG_5765
MG_5765
b737ng-aircraft-general-30-638
b737ng-aircraft-...

Erre gondolsz?
mcs 669086 2020. február 14. 16:28
Válasz erre
Sziasztok!
B-737_800-as gép fényei/világításában kérném a segítségeteket, pl rajzok link formájában.
Köszönöm. MCS
laja 668681 2020. február 2. 22:36
Válasz erre
Köszi Misi! Én tényleg nem ismertem ezt a gépet. Majd ha összefutunk valamikor akkor kérdezlek felőle.
MoMi 668680 2020. február 2. 21:19
Válasz erre
Szia!

MALÉV flottába (TU-134A-3) HA-LBO ként került be és repült tovább. Én még javítottam pár évig a gépet.
Nagyon szép volt a festése, még 45 év múlva is megállja a helyét.
A makett is szép.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.