/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Varjúbácsi 559958 2014. május 15. 11:50
Válasz erre
Alex!
A Revell 737/200-asa 1/200-as léptékű, a BOA pedig csak 1/144-ben dolgozik. Egyébként az Airfix gyárt 1/144-ben 737/200-at, de nem lehet belőle 300-ast építeni.
Maléves 300-ast a Minicraft régebbi 737-es sorozatából tudsz csinálni. Ha jó a Malév új sorozata a Revell 737/700-asából tudsz szabni 737/600-ast szabni, erre felrakható a BOA 14442-es MALÉV Citybank Logojet matricája.
alexkidd 559953 2014. május 15. 09:32
Válasz erre
sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a revell 737-200-as készletéből lehet-e 737-300-as malév gépet építeni?
persze boa matricákkal!

köszönettel,
Alex
apcyrobi 559721 2014. május 11. 18:45
Válasz erre
Málta matr
Málta matr

Sziasztok!
Most lett kész, ha esetleg valakit érdekel.

Üdv. Apcyrobi
Fóka 559681 2014. május 11. 03:25
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm az elismerő szavakat :-)

Hát bizony - az 1:100-asok iránti elkötelezettségem ellenére be kell valljam, azért ez az 1:72-es méretarány igazán impozáns.

Érik az elhatározás a Tu-114-esre... Addig azonban találtam 1 szép madarat, ez lesz a következő (holnap - illetve ma megyek a makettért):

www.airliners.net/photo/Air-France-(Aeropostale)/Transall-C-160P/0720825/L/&sid=59c2bc1116eddead3098e3a0de76d435

Fóka
Ui.: ez a késői (vagy korai?) időpont a legjobb a makettezésre! Álmatlansággal küszködő pályatársaimnak jó szívvel ajánlom :-)
Jules 559507 2014. május 8. 19:47
Válasz erre
Ha jól látom még nem volt itt fent a Zvezda A320-asa.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.439128906189919.1073741888.110897742346372&type=3

Szerintem bőven veri a Revell féle A320-at. :)
Tjoe 559469 2014. május 8. 09:07
Válasz erre
Nagyon faszányosan néz ki a Kistuskó!
PETI 559421 2014. május 6. 20:52
Válasz erre
vackor 559324 2014. május 4. 23:11
Válasz erre
Gyönyörű lett a 134-es is ! Már csak az AN-225 hiányzik a flottádból (ha jól rémlik, az Amodel harangozta be pár évvel ezelőtt)...
zoli1989 559319 2014. május 4. 21:38
Válasz erre
Nagyon szépek, gratulálok! A 134-est is külön dícséret illeti. :)
Keri 559295 2014. május 4. 15:52
Válasz erre
Sziasztok!
Most néztem meg ezt a boltot.Már a kirakata is impozáns,rengetes fémből készült repülő,modellek,újságok,könyvek,cd-k stb.Azonkívül sok 87-es jármű is van,de a dömping az a polgári repülés.

buchairshop.ch/epages/169466.sf/de_CH/

Keri
Fóka 559283 2014. május 4. 13:17
Válasz erre
Csoportkep

Csoportkép
Csoportkep

Csináltam 1 csoportképet az A-model flottámról - hát alig fértek el az asztalon, akkorák.
Fóka 559281 2014. május 4. 13:00
Válasz erre
Köszönöm :-)
Mindenkinek jó szívvel ajánlom ezeket az 1:72-es A-model utasgépeket. A szokottnál csak kicsit munkásabb az építésük, de csodálatosan méret- és élethűek, még az olyan apró részletekben is, mint ezen a Kistuskón a műszaki rekeszek parányi fedőlemezei vagy az orrkerekek sárhányójának kialakítása.
alexkidd 559280 2014. május 4. 12:44
Válasz erre
Szia!

Szuper lett!
Gratulálok hozzá!
Fóka 559278 2014. május 4. 12:41
Válasz erre
Tu3_1

Tu-134 1
Tu3_1
Tu3_2

Tu-134 2
Tu3_2
Tu3_3

Tu-134 3
Tu3_3
Tu3_4

Tu-134 4
Tu3_4
Tu3_5

Tu-134 5
Tu3_5
Tu3_6

Tu-134 6
Tu3_6

Sziasztok!

Hát elkészült. Íme a HA-LBI 1:72-ben.

Fóka
Lapi 559197 2014. május 3. 05:54
Válasz erre
Nagyon köszönöm az infót !
van Harasztin egy másik repülőtéri busz is, egy Ikarus PALT prototípus...
de ezt ne az Utasgépek köz tárgyaljuk ki :)
rizibacsi@freemail.hu 559171 2014. május 2. 19:34
Válasz erre
Szia!
Dunaharasztin, a 151-es út, (Taksony-felé) a SPAR-i behajtó után a Kis-Duna vendéglő mellett be jobbra a földúton vagy 100 métert, és ott van egy bekerített telken.
Többiektől bocs! a holnapi börzén ott vagyok. Üdv, Rizmajer.
Lapi 559135 2014. május 2. 11:38
Válasz erre
Erről szeretnék pár dolgot tudni !
nagyon fontos lenne !
zoli1989 559134 2014. május 2. 10:59
Válasz erre
Fóka 559133 2014. május 2. 10:44
Válasz erre
TU3

Tu-134
TU3

Sziasztok!

Nem bírom ki, hogy ne lelkendezzek: a ma hajnali festés is jól sikerült, a HA-LBI kezdi felölteni a végső formáját. A jövő héten nem leszek itthon, de ha így haladok, május közepére készen lesz (éjszakai műszakokkal számolva).

Fóka
Fóka 559081 2014. május 1. 12:05
Válasz erre
Ha még csak reggelire... De sajnos (vagy szerencsére) az ilyen izgalmas makettezési feladatok aludni sem szoktak hagyni, úgyhogy a mai munka első fázisát, a maszkolást már 4:30-kor elkezdtem. Ez az álmatlanság nem is olyan rossz: éjjelenként meg munka előtt komoly előrehaladásokat tudok elérni.

Fóka
Fóka 559080 2014. május 1. 12:05
Válasz erre
Hát igen, Malév. Nagyon szép a készlethez mellékelt Aeroflot matrica, de a Malévhez mégiscsak több személyes élmény fűz. A svanc fehér részének parabolikus íve volt a legnagyobb kihívás, amit úgy csináltam, hogy tejfölöspohárból kivágtam az ívet, azt egymást átfedő maszkolószalag-csíkokkal vontam be, körbevágtam, és az így kialakuló sablont raktam a makettre. Érdekesség: ez a parabola a Minszki Repülőgépgyárnak is gondot okozott, mert az első 34-eseink svancának ívei eléggé változatos képet mutattak. A hetvenes évek közepén ezért népes Malév küldöttség utazott ki a Technológiai Osztályról, hogy közös erőfeszítéssel dolgozzák ki a parabola kiszerkesztésének módját. (Az ívek ezután is mindig másképp sikerültek...).

Fóka
zsocate 559079 2014. május 1. 11:42
Válasz erre
Nálad Tupoljevet szolgálnak fel reggelire? :)
vackor 559078 2014. május 1. 10:51
Válasz erre
Fóka 559077 2014. május 1. 09:56
Válasz erre
TU3_1

Tu-134 1
TU3_1
TU3_3

Tu-134 3
TU3_3
TU3_4

Tu-134 4
TU3_4

Sziasztok!

Íme az ígért képek az építés fázisairól. Továbbra is élmény csinálni, bár volt 1-2 nehézség. A fehérrel ma hajnalban végeztem, és szomorúan láttam, hogy a panelvonalak a törzsön - bár igen pontosak és élesek -, kicsit mélyek, emiatt a festék nem ült meg bennük eléggé, és sötét csíkokként éktelenkedtek a szép fehér törzsön. mivel ilyennek sohasem látszott a valóságban, el kellett tüntetnem őket. Azt találtam ki, hogy tűecsettel hígítatlan (tehát viszonylag sűrű) festékkel festettem végig (közben nem vettem levegőt, de még élek...) a csíkokat, így már korrekt lett. Ilyen akciót csak akkor szabad végezni, ha az eredeti festék még nem száradt meg, mert az ecsettel felhordott réteg így észrevétlenül beleolvad a környezetébe a száradás során.

Az utolsó képen látszik, hogy az ablakok egészen jók lettek. Vajon látszik, melyik légitársaságot választottam? ;-)

Fóka
Fóka 558932 2014. április 28. 15:17
Válasz erre
Amodel_Tu0

A-model Tu-104
Amodel_Tu0

Sziasztok!

Szerelmes vagyok az A-model Tu-134-esbe. Csodálatosan pontos és részlethű, például még a szárnyak törővégének két kis kopoltyúrése is ki van alakítva (sohasem értettem meg a funkcióját a valóságban). A műanyag továbbra is nagyszerűen munkálható, és az utastér ablakainak problémáját is sikerült megoldanom. Azt a technológiát találtam ki, hogy a szükségesnél éppencsak egy kicsit szűkebb nyílásokba egy nagyon éles ollót beledugván azt könnyedén körbeforgattam párszor, éppencsak odanyomva, így a jól munkálható műanyagból kis kunkori forgács formájában távozott a felesleg. A kialakuló nyílás az olló állásszögének köszönhetően egy egészen kicsit kifelé szélesedő lett, így a perem nélküli átlátszó korongok kívülről odapasszítva éppen megszorultak. Így eléggé pontosan be lehet őket állítani, oldalról nézve sem állnak kesze-kuszán a törzsfelület síkjában (pontosabban hengeres felületében). Aztán belülről körbefuttattam clearfix-szel mindegyiket az ablakfelületeket is beleértve, így nem látszik sehol körben csík (amitől féltem). Mivel tapasztalataim szerint a Clearfix hajlamos mattulni, ha zárt térben polisztirolos ragasztógőz éri egy ideig, az ablakokat belülről átkentem két réteg Revell 01-es átlátszó lakkal is. Azért nem fújtam, mert a hígító egészen bizonyosan bemattította volna őket. Így is tükörsimák lettek, a 01-est pompásan lehet ecsettel is használni. A hosszú hétvégén bizonyára összeáll a sárkány, majd rakok fel képet.

Viszont fűcsomó legyek, ha valaha is megértem az A-modell flotta- illetve méretarány-politikáját. Most kiadták a Tu-104-est (pontosabban én most fedeztem fel) - de 1:144-esben :-( Éppen úgy, mint az Il-12 - Il-14 párost. Pedig milyen impozáns lenne egy 104-es 1:72-ben...

Fóka
PETI 558734 2014. április 25. 08:27
Válasz erre
Előre egyeztetett rendelési időben fogadom a kedves pácienseket... :)
vackor 558719 2014. április 24. 23:13
Válasz erre
Én is sokszor mondtam már a feleségemnek, hogy ez lesz az utolsó... Egyszer régen viszont sikerült Vele összerakatnom egy 72-es vitorlázógépet. Mi tagadás, kötni, varrni, főzni jobban tud...
zoli1989 558713 2014. április 24. 22:06
Válasz erre
Hát ez a Tu-114 tényleg a leglegleg. Egy ilyet kirakni a polcra,hát nemsemmi! :):)
A nyáron azthiszem mindenképp meg kell néznem nálad! :)
Remélem előbb-utóbb azért lesz valami elérhető árú 144-es makett. (Ez a 72-es egyenlőre nekem is inkább csak álom kategória...)
rizibacsi@freemail.hu 558712 2014. április 24. 21:55
Válasz erre
MALÉV jármű Dunaharasztii mellett

MALÉV jármű Dunaharaszti mellett
MALÉV jármű...
MALÉV utasszállító a szántóföldön

MALÉV jármű a szántóföldön
MALÉV utasszállít...
Haraszti-terminál

A Haraszti Terminál
Haraszti-terminál

Sziasztok!
Rég voltam itt, most is minek. Kérdezhetitek. Nem repülő, de betonon volt. Kinek van "jó" képe róla? Üdv, Rizmajer
PETI 558708 2014. április 24. 21:12
Válasz erre
Mondd azt, hogy lemondasz a Tu-126-osról (most) és megveszed a 114-est! :)
Fóka 558705 2014. április 24. 20:56
Válasz erre
Szia Peti!

Percekig csak tátogni tudtam a gyönyörtől. Kösz, most alaposan bent van a bogár a fülemben. Csak még ki kell találnom, mit mondok a hitvesemnek, miről mondok le, hogy szerezhessek egy ilyet, az evésről vagy ... hát egyébről nemigen tudnék, mert a makettezésen kívül nincs más kiadásom.

A kistuskó mellett látszik igazán, mekkora. Örülök, hogy rajtam kívül más is értékeli ezeket a gyönyörű A-model készleteket.

Fóka
PETI 558704 2014. április 24. 20:43
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3
4

4
4

Fóka barátom,

csináltam egy gyors kis dobozbontást neked az elmúlt 10 percben és mint látom, a téma aktuális is lesz most (nem is néztem még az infót...) :)

Egy nem is olyan régi ismerősöd is feltűnik az utolsó képen.

Üdv
Fóka 558698 2014. április 24. 20:22
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Sajnos nem volt. A macskás képek az 1:72-es Il-18-assal készültek, még most is ott láthatók az Il-18-as cikkemben :-)

Talán a Plasticart 1:100-as Tu-114-esemre emlékszel, annak még el is küldtem a matricáját beszkennelve pár éve.

Egy kárpátaljai barátom azóta utánanézett, hogy Ukrajnában mennyiért mérik az A-model Tu-114-est, de még ott is 40,000 Ft körüli áron fut, úgyhogy ez egyelőre az álmok szintjén marad.

Fóka
Tibcsi 558691 2014. április 24. 19:20
Válasz erre
Szia,

Neked volt Tu-114-esed nem? Még fotó is volt róla a macskával... vagy rosszul emlékszem?
vackor 558672 2014. április 24. 16:20
Válasz erre
Szia Fóka !

Várjuk a fejleményeket és a szép fényképeket...
Fóka 558655 2014. április 24. 13:44
Válasz erre
Ja, és még egy régen esedékes akció is megvalósult. Régebben valakinek feltűnt, hogy a Plasticart Tu-144-esem alja fehér, miközben a valóságban szürke volt. Ezt a régi restanciámat most pótoltam, az eredmény az adatlapom 9. képén látható. Többé nem bosszant már ez a hiányosság :-)
Fóka 558654 2014. április 24. 13:39
Válasz erre
Sziasztok!

Történt egy fordulat: miután múlt kedden átadtam K. Peti barátunknak a Tu-134-est, rájöttem, hogy mégsincs rendjén, hogy ne csináljam meg az Il-18 utáni második kedvenc típusomat 1:72-ben, amiből ráadásul az első típusvizsgámat szereztem a Malévnél. Megrendeltem hát egy újabb példányt a Makettshop-tól, és már meg is jött.

Az ablakokra már van ötletem, a hétvégén esek neki, remélem, beválik.

Nagyszerűek ezek az A-model makettek. Sok munka van velük, de a műanyag remekül faragható és csiszolható, az alakjuk pedig tökéletesen méret- és formahelyes.

Remélem, hamarosan a Tu-154-est is kiadják 1:72-ben, az lesz majd igazán szép nagy darab.

Eddig az An-8, An-10, An-24, Il-18 és most a tu-134 van meg a sorozatból, és nagyon kacérkodom a Tu-114-essel, de azt aranyáron mérik az eBayen :-/

Fóka
Atesz76 558378 2014. április 19. 10:41
Válasz erre
2014-04-19_09-34-33_58
2014-04-19_09-34-...

Sziasztok!

Eladó egy eredeti Boeing 747-400 teherszállító repülő makett, TNT Airways színekben. A makett néhány darabból áll, festve is van, csak össze kell illesztened és kész is. Jó minőségű makett, szépen ki van dolgozva.
A gép hossza 35cm, méretaránya kb. 1:200 körül van.

Ára: 8000Ft
Email: ateszastro@gmail.com
Fóka 557871 2014. április 11. 10:52
Válasz erre
Sziasztok!

A Tu-134-es már elkelt, köszönöm az érdeklődést!

Fóka
Fóka 557861 2014. április 11. 08:06
Válasz erre
Tu134_1

Tu-134 1
Tu134_1
Tu134_2

Tu-134 2
Tu134_2
Tu134_3

Tu-134 3
Tu134_3

Sziasztok!

Bolti ár alatt, 13,000 Ft-ért megválnék a nemrégiben beszerzett A-model Tu-134-es készletemtől.

Az utaskabin ablakainak megoldása leküzdhetetlen akadályt jelent számomra (keret nélküli kis korongok, amik ráadásul nem passzolnak) döntöttem így.

A készlet teljes, egészen minimálisan elkezdve: a 3-3 törzsfelet összeragasztottam.
Egy ablakot leválasztottam az öntőformáról, de maszkolószalaggal rögzítettem hozzá.

Átvehető Budapesten, Győrben, vagy a kettő között bárhol.

Elérhetőség az adatlapon.

Fóka
Fóka 557588 2014. április 6. 17:05
Válasz erre
Foka_1

Foka_1
Foka_1
Foka_2

Foka_2
Foka_2
Foka_3

Foka_3
Foka_3
Foka_4

Foka_4
Foka_4
Airliners_net

Airliners_net
Airliners_net

Sziasztok!

Csináltam valami érdekeset. Nekem minden idők kedvenc makettje a Plasticart 1:100-as Il-18-asa, ezért időről időre kényszeres szükségét érzem, hogy készítsek egy újabbat. Ezúttal a bolgár Balkan hatvanas években működő elődjének, a Bulair-nek (Булер) egy példányát készítettem el. Gyerekkoromból még halványan emlékszem erre a festésre Ferihegyről. Nem valami látványos, de az égszínkék csíkja akkor is tetszett. Két képen az 1:100-as Il-18-as flottámat is felsorakoztattam. Az utolsó képen látható az LZ-BEM eredetije az Airliners.net gyűjteményéből.

Fóka
newman 557062 2014. március 30. 20:33
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó makett:
Eastern Express Tu-134A/B Aeoflot/Interflug 3500Ft

Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
Richyke90 556788 2014. március 26. 10:28
Válasz erre
wizz atr
wizz atr
wizzair superjet
wizzair superjet
wizzair CRJ-200
wizzair CRJ-200

Sziasztok!
Megosztanám veletek a heti kis agymenésem. Hátha valaki kedvet kapna megépíteni.
Így is el tudnám képzelni a HA-LNA -t illetve Superjet 100-ast és az ATR-72 -t.
W!ZZ Air Regional, a magyar belföldi légi közlekedésért. :)
alexkidd 556771 2014. március 25. 21:33
Válasz erre
Köszönöm szépen a segítséged!

Igazából azért kérdeztem, nehogy valami olyasmit hozzunk be a jövő héten, amiből nem lehetne magyar gépet építeni.
Fóka 556645 2014. március 24. 10:13
Válasz erre
Pontosítás: Íme a teljes Malév lista:

Alap Tu134 (üvegorrú, rövid):
HA-LBA, -LBC, -LBD, -LBE, -LBF, -LBG, -LBH

Üvegorrú Tu-134A (ezt tartalmazzák az A-model készletek)
HA-LBI, -LBK

Kék kompozit orrú Tu-134A (Tu-134A-3)
HA-LBN, -LBO, -LBP, -LBR

Ez volt a Malév törzsgárdája. Az időnként feltűnő bérelt gépekre nem emlékszem fejből, de a Tu3 típusfüzetben asszem benne vannak.
Fóka 556644 2014. március 24. 09:58
Válasz erre
Még valami: a "hosszabb törzsű" verzió az, amit az A-model készletek tartalmaznak, a sima 34-es volt a rövidebb egy ablaknyival.
Fóka 556643 2014. március 24. 09:57
Válasz erre
Szia Alex!

Köszönöm - nemcsak perceket, hanem órákat, sőt, napokat :-)

Amennyire a dobozképekből kiderül, mindhárom készlet az "üvegorrú" Tu-134A altípust tartalmazza, csak más-más matricákkal. Érdekes, hogy nem írták rá a dobozra a típust, csak a Nato kódot...

A Malévnek a HA-LBI és a HA-LBK volt ebből a verzióból, tehát ők mindhárom készletből megépíthetők.

Sőt az összes többi verzió is, kisebb átalakítással.

A következők voltak még:

"Sima" Tu-134 (egy ablaknyi szekciót ki kell vágni a törzsből és az örvényorsót megkurtítani, esetleg a centroplán alatti törzsféklapot kialakítani)
HA-LBA, HA-LBC, HA-LBD, HA-LBE, HA-LBF

Tu-134A-3 (nem üvegorrú, hanem kompozit orrkúpja van, ott van a radar. Az orrfutó előtti kitüremkedő radomot ezért nem kell felrakni)
HA-LBN, HA-LBO, HA-LBP, HA-LBR

Üdv,
Fóka
alexkidd 556602 2014. március 23. 21:00
Válasz erre
AMU72249
AMU72249
AMU72260
AMU72260
AMU72276
AMU72276

Szia Foka!

Remélem, értékes perceket sikerül szereznünk neked a készlettel.
Most viszont kérdeznék egy dolgot, mert nem vagyok benne teljesen biztos.
Tehát az A-model új Tu-134-esei közül melyik készletet lehet megépíteni még Malév gépnek azon kívül, amit küldtünk neked?
Állítólag volt a Malévnél hosszabb törzsű verzió is. (Ezt Szolnokon említette nekem egy úriember)
Tudtok ebben segíteni?
Előre is köszönöm!

Üdv.:
Alex,
makettshop.hu
vackor 556498 2014. március 22. 09:14
Válasz erre
Szia Fóka !

Én egy celluxcsíkot illesztenék a törzs belső felületére, és utána Bigboy kolléga javaslatával egyezően a Clearfixet használnám a kis ablakok beragasztására. Így biztosíthatod, hogy egy síkban maradjanak az átlátszó korongok, a celluxon pedig még a fény is átmegy.
Fóka 556491 2014. március 22. 07:44
Válasz erre
Tu-134

Tu-134
Tu-134

Szia Lapi!

Köszönöm :-)

Szia Cébés!

Én azóta is felfokozott érzelmi állapotban vagyok, annyira tetszik a makett. Az Amodel más termékeihez hasonlóan az 1/72-es Tu-134-es is a "short run" kategóriába sorolható, azaz nem a végletekig precíz kidolgozású, itt-ott kissé sorjás, és az illesztést segítő kis csapok és hornyok is hiányoznak, viszont minden egyes darabja fantasztikusan méret- és formahű. A műanyag kellőképpen alakítható, középszürke, bár vannak benne más színű foltok, de ez semmi gondot nem okoz. Most ott tartok vele, hogy a két törzsfelet a 4-4 elemből (3 törzsszekció és a függőleges vezérsík) összeragasztottam, és máris kialakult belőle a Tu-134A precíz formája impozáns, 60 cm-es hosszal (ld. a képet).

Itt tennék egy fontos megjegyzés: ha egy repülőgép törzse hosszában is több darabból állnak, azokat én mindenképpen úgy javaslom építeni, hogy először a teljes törzsfelet alakítsuk ki, és utána a kettőből az egészet, és nem először a különálló "csődarabokat", mert csak így lehet csak egészen pontos, észrevehetetlen illesztéseket elérni. Ennek a Tu-134-esnek a darabjai is kicsit eltérő ívűek voltak, és pillanartagasztóval lehetett csak precízen összeilleszteni őket.

Szóval pompás makett, egyetlen dolog van, ami nem tetszik: az utaskabin ablakai perem nélküli kis átlátszó korongok, és bár pontosan illeszkednek a lukakba, eddig még nem találtam meg a biztos módját a tökéletes és láthatatlan beragasztásnak (esetleg valaki?...). Az An-10-esnek is ilyen ablakai vannak, és ott Uverapiddal próbálkoztam, de az eredmény messze nem lett tökéletes: belülről vékony keretként ott virítanak a ragasztás nyomai.

A matricája pompás minőségű és az Aeroflot egyik korai, kevésbé elterjedt festését ábrázolja, de a magyar makettezők számára ez valószínűleg irreleváns. Azt viszont tudni kell, hogy a Malév színeiben ez a verzió, a Tu134A típus üvegorral csak két példányban szerepelt: a HA-LBI és HA-LBK volt ilyen, a többi "A" változaton már kompozit orrkúp volt, mögötte az időjárás-radar.

És akkor megint egy sztori (mert mindenhez van...): a HA-LBK volt a főszereplője annak az esetnek, amikor egy gyakorlórepülés közben az orrfutó kerekei mögött lévő sárhányó beakadt az aknaajtóba, és nem tudták kibocsátani. A helyzetet a személyzet (Leposa A. kapitánnyal az élén) mégis bravúrosan megoldotta: a fedélzeti fejszével lukat vágtak a padlón, és egy hosszú bottal addig piszkálták a futót, amíg sikerült kiengedni. Az esetből nekem személyes hasznom származott: akkoriban a Főmérnökségen dolgoztam, és a hibaelhárításban részt vevő műszaki kolléga a jutalompénzből mindannyiunkat meghívott egy vacsorára a Gombás étterembe :-)

Szomorú következménye is lett a dolognak, ezen eset után jelentette be a Malév, hogy itt az ideje a 34-es flotta típusselejtezésének, és utána hamarosan ki is vonták őket a forgalomból, hogy átadják a helyüket a méregdrágán lízingelt 737-eseknek.

Nota bene: ezt a kis sárvédő lapot az Amodel készlete is tartalmazza.

Fóka
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.