/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
newman 552830 2014. február 2. 11:18
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó egy Eastern Express Tu-134B Aeroflot matricával, 4500Ft-ért. A dobozból A-3-as verziót is lehet építeni.
Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemaiponthu
lacee 552665 2014. január 31. 15:29
Válasz erre
F100 törzs
F100 törzs
F70 törzs
F70 törzs

Sziasztok,

Az F100-F70 átalakítást valahogy így lehet szépen megcsinálni.
Kicsit csiszolni-tömíteni kell a törzs alsó ívét, de így vágva a hajtómű jó helyen lesz.
Jó munkát,
Üdv,
Lacee
airchive 552405 2014. január 29. 08:26
Válasz erre
Szia Gábor!
Most bezzeg már bezzeg kukucskálnál ott, nemde? Egyébként logikailag stimmel
a jobb oldali buborék, mert ha emlékszel, a fedélzeten a jobb oldali falon voltak
az ellenőrző/mérő pultok, előttük ültek merőlegesen a menetirányra a kliensek.
ahol a jobb oldalon nem volt pult (a törzs végén és elején) ott volt néhány normál utasülés, a gép bal oldala meg kvázi a közlekedőfolyosó volt.
Üdv. Péter
Toth_Gabor 552402 2014. január 29. 04:13
Válasz erre
Kedves Péter!

Én csak a jobb oldalon emlékszem buborékra. Tudom gyerek fejjel nem mertem bedugni a fejem oda repülés közben. (voltam vagy 6 éves:) )

T.G.
airchive 552300 2014. január 28. 08:56
Válasz erre
LRI Jak-40 kalibráló 2. vált.1981.03
LRI Jak-40 kalibrál...

Jak-40 nyalókák (válaszok, szépen sorban)
Petinek, Richykének: Igen, már most is van néhány a spájzban. Viszem magammal a
szombati rebekára, vagy aki nem jár erre, postán is szívesen feladom. Remélhetőleg
a m. kir. Posta nem a legkényesebb részre csapja rá a bélyegzőt. Az ár darabonként
1800,-. Írjatok az airchive@freemail.hu címemre, hogy a négy közül melyikre van szükségetek. Szombatig egyébként még nyomatni is tudok az igény szerint. És a szokásos szöveg: lakkozandó és trimmelendő!
Gábornak:
1. Üdvözletemet add át Papádnak!
2. Jól emlékszem én is arra a fali képre. De azon már az YLR második festésmintája
volt, az 1981-es nagyjavítás utáni. Az eredeti - én paprikapirosnak hívom - és egyszerűbb festéssel érkezett a gép BUD-ra, ha jól emlékszem 1975-ben, vagy 76-ban Ez a mostani nyalókám. Az 1981-es változat inkább meggypiros volt, az orron valóban ott volt a fehér bemérő kereszt, a törzs elején egy végig átmenő piros törzscsík fehér kontúrral,és ugyanez a törzs végén, át a hajtóműveken, eléggé megcifrázva a
fehér kontúrcsíkokkal. Igazad van, a teodolitos beméréshez kellettek ezek a stráfok,
leginkább az NDB (körkörös adók) beméréséhez, ahol fontos volt az, hogy
adók sugárzási terjedelme, vagy hogy is hívják a szakértők, tényleg kör legyen. Ha jól dereng, ha az akármilyen magasságban repülő gépet belőtték teodolittal, a két csík közötti távolság éppen 0,1 foknak felelt meg. De ebben abszolút bizonytalan vagyok, légy szíves Papádat vallasd ki a részletekről. Mint ahogy arra is kérdezz rá kérlek, hogy az 1981-es nagyjavítás során a Jaki mind a két oldalon lévő első ablaka
buborékablak lett-e, vagy csak a jobb oldali? Az utóbbiról van diám, az bal oldalra meg már nem emlékszem. Teccik tudni: Aggkori szklerózis... Itt egy kép róla.
3. Igen, az AZ hozta ki a Jakit két-horm évvel ezelőtt. Nem valami túl
komplikált jószág, egyetlen kereten elfér az összes létező alkatrész,
amelyek rengeteg száma talán a harmincat sem éri el. Kicsi bunkók lettek a
futószárak, de hát az egész oly parányi. Viszont nagyon gusztusos a
panelezés és ahogy néztem nem nagyon kell tömíteni meg smirglizni.

Üdv Mindenkinek: Zsille Péter
Tibcsi 552217 2014. január 27. 11:05
Válasz erre
737
737

Szép ez a festés... :)
PETI 552019 2014. január 25. 19:43
Válasz erre
Szia!

Ezek nagyon rendben vannak. Eladásra is lesz belőlük?

Köszi!

Üdv

KP
apcyrobi 552016 2014. január 25. 19:38
Válasz erre
Richyke90 551975 2014. január 25. 12:20
Válasz erre
Kedves Péter!
Eszméletlen jók lettek!
Eladásra is szánsz ezekből a matricákból?
Remélhetőleg a jövőhéten már kézhez kapom az AZmodel Yak-40 kittjét!
És a Linair igencsak felkeltette az érdeklődésemet.
Toth_Gabor 551957 2014. január 25. 09:25
Válasz erre
Kedves Péter!

Elérhető ez a matrica valamilyen formában? Nagyon kellene, van is valami 144-es Jak tán a piacon. Fateromnak összedobhatnám... Gavia L-410UVP-e is akadna, de abba se fogtam bele még a jelzések matt.

U.I.: Anno Komlós Andrásék (légiellenőrző csoport) volt egy nagy fotó felkasírozva a még piros Jak-ról. Volt az orrkúpon egy vékony fehér kereszt, gondolom tán a "teodolitos" (jól írom?) követéshez.

Üdv,
T.G.
airchive 551950 2014. január 25. 06:30
Válasz erre
Bocsánat, lemaradt:
Üdv. Zsille Péter
airchive 551949 2014. január 25. 06:28
Válasz erre
LRI Jak-40 kalibráló 1. vált.1979
LRI Jak-40 kalibrál...
küld Jak-40 LRI kalibráló 1.vált.1.144
küld Jak-40 LRI...
LRI-Aviaexpress HA-LRA
LRI-Aviaexpress HA-...
küld Jak-40 Aviaexpress LRI 1
küld Jak-40...
Malév Jak-40 HA-LJB BUD 91.5
Malév Jak-40 HA-LJB...
küld Jak-40 Malév teherajtó 1.144
küld Jak-40 Malév...
LinAir MA parnter LRI Jak-40
LinAir MA parnter...
küld Jak-40 Linair Malévpartner LRI 1.144
küld Jak-40 Linair...

Sziasztok!
1. Látom, foglalkoztatok a 737-800-asok metélésével. Hasznos és jó ötlet,
amit a linkben közölt brit kolléga részletes fotókkal is illusztrált, de ha
valaki nagyon precíz akar lenni, az ügyeljen a függőleges vezérsík magasságára
a különböző altípusoknál.
2. Egy-két újabb matrica szösszenetem, ezúttal 1/144-ben a Jak-40-hez. Ahogy
átnéztem régi fotóimat, magam is meghökkentem, hogy legalább egy tucat változatban
repültek magyar lajstromozású Jak-40-esek. Olyan kis és magyar légitársaságoknál is, amelyeknek már a nevét is elfelejtették.
Chrisi 551942 2014. január 24. 22:11
Válasz erre
Helló ApcyRoby,

Köszönöm a képeket és a segítséget.

Én is elég régóta tervezgetem a vágást, de még egyszer sem mertem a tettek mezejére lépni. A gondot nálam is a hátsó rész okozza, de már nem akarom halogatni, most hétvégén belevágok. Ha elkészülök, teszek fel pár képet.

Üdv,
Chrisi
apcyrobi 551938 2014. január 24. 21:39
Válasz erre
ts
ts
1982700
1982700
2003132
2003132
2011608
2011608
2066284
2066284

Szia Chrisi!
Ezen a néhány képen megfigyelhető, hogy a szárny utáni vágás nem is olyan egyszerű! A szárnybekötés íves vonala mentén kellene elvágni. A levágott farokból kellene még annyit levágni, hogy a hajtómű előrébb kerüljön, mint a képeken. A szárny előtti vágást én a meglévő ablakok alapján vágom majd el. (régóta tervezem a típus átépítést, de eddig még nem tudtam időt szakítani rá) A szárny fölött a 2 ajtóból az egyiket tömíteni kell, az ablakot nem.
Nem egyszerű, de nem megoldhatatlan feladat. Sok sikert az építéshez! Ha valamiben még tudok segíteni,keress meg!
Üdv.: Apcyrobi
Richyke90 551937 2014. január 24. 21:09
Válasz erre
Szia Lapi!
Ezt találtam a neten:
www.britmodeller.com/forums/index.php
Remélem, tudtam segíteni!
Lapi 551931 2014. január 24. 20:31
Válasz erre
Sziasztok !

ilyen rajz nincsen a Boeing 737 ről ?
nagy segítség lenne !
Chrisi 551930 2014. január 24. 20:29
Válasz erre
Szia Balázs!

Köszönöm!

Pont ezt az ábrát kerestem!
Horvath_Balazs 551929 2014. január 24. 20:24
Válasz erre
Fokker 100 átalakítás Fokker 70-re
Fokker 100 átalakí...

Szóval ezt az ábrát...
Horvath_Balazs 551928 2014. január 24. 20:24
Válasz erre
Valaha a Draw Decal honlapján találtam ezt az ábrát, talán segít.
Chrisi 551923 2014. január 24. 19:25
Válasz erre
Sziasztok,

1:144-es Revell Fokker100 Fokker70 típussá történő átépítésében szeretnék némi segítséget és tanácsot kérni. Pontosan hol és hogyan vágjam ki a törzs fölösleges részeit és mire ügyeljek az átépítésnél?

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv,
Chrisi
kelair74 551908 2014. január 24. 17:15
Válasz erre
Köszi ez bíztató,akkor majd csekkolgatom a honlapot.
Kislőcsös 551802 2014. január 23. 19:54
Válasz erre
Szia Laci :)

Legutóbbi infóm(két hete) Feritől,hogy a hónap végén kész a 737-800oneworld és a 737-200.
De erről Szegedi Feri pontosabb felvilágosítást tudna adni,én csak megrajzoltam a matricákat meg a gépek profilját.

Kislőcsös
kelair74 551784 2014. január 23. 18:37
Válasz erre
Szia Kislőcsös!

Ha valaki,akkor Te valószínű tudsz segíteni Malév matrica ügyben.(remélem)
Régóta várok a beígért 737-200-as matricákra 1/144-ben.Régebben már érdeklődtem a HAD-nál is és ők tavaly nyárra ígérték,hogy elkészül.Sajnos azóta is csak várom,hogy lesz,de semmi...
Tudsz valami érdemi információt adni,hogy lesz-e gyártva egyáltalán?
Köszönöm!

Laci
airchive 551772 2014. január 23. 17:20
Válasz erre
küld Tu-134 Kormőrs és Malév 1.100

1/100 Tu-134 Malév és Kormányőrség
küld Tu-134 Kormő...

Sziasztok!

Sikerült hozzájutnom egy teljesen intakt Tu-134-eshez még a kelet-német
időkből. Bár mint tudjuk, ez a makett olyan amilyen, de teljesen belelkesültem,
és a régi 1/144-es matricáim alapján, némi csalásokkal ehhez erőszakoltam az
újat. Úgy döntöttem, hogy nem nyúlok az eredeti géptörzshöz, bár kb. 1 cm-rel
rövidebb a kelleténél, viszont zavart, hogy kevesebb ablak van a maketten a
kelleténél. Ezt a matricán javítottam, mint ahogy feltettem a vészkijáratokat,
rakodóajtót és egy-két finomítást. Még nem döntöttem el, hogy a Kormányőrség
gépét fogom-e megalkotni, vagy esetleg azt, ahogy a Malév repülte egy ideig,
miután átvette a Kormányőrségtől. Ezért egy matricaívre mind a két változatot
feltettem. Ha valaki érdeklődik, a részére is elő tudom állítani a matricát.
Üdv. Zsille Péter
airchive@freemail.hu
Kislőcsös 551740 2014. január 23. 13:58
Válasz erre
Szia Gabi :)
Az még nem eladó :)))
Ez is csak azért mert biztosan nem fogom már összerakni :))
Cébés 551696 2014. január 22. 23:35
Válasz erre
Szia Kislőcsös!

A Jumbo most nem,de az 1/100 MD-11 érdekel :)

üdv
Gábor
Kislőcsös 551692 2014. január 22. 22:50
Válasz erre
Sziasztok :)
Eladó sorba került a Revell 1:144-es Boeing 747-200 Cutaway Display Plane
készlete.
Képeket a készletről itt találtok
www.modellversium.de/kit/artikel.php
Ára 15.000,-
Érdeklődni emailben vagy telefonon:
kislocsos@gmail.com
06-70-4566-095
Cébés 551637 2014. január 22. 12:20
Válasz erre
A concorde is orsózott már párat.De azt nem tudom van e róla bármilyen dokumentum,felvétel.

G
Mpower 551532 2014. január 20. 23:30
Válasz erre
Biztos voltam benne, hogy itt találok olyan embert aki értelmesen tud hozzászólni a dologhoz. Köszi!
Fóka 551437 2014. január 20. 15:04
Válasz erre
Szia!
Ez elsősorban nem feltétlenül szilárdsági probléma, bár a sárkány méretének növelésével exponenciális arányban kellene erősebbre méretezni a vázszerkezetet az ilyen kihívásokhoz. Az üzemanyagrendszer kialakítása azonban még kritikusabb. Egykori repülőgépszerelői és -mérnöki tanulmányaimból úgy rémlik, hogy a műrepülni üzemszerűen képes repülőgépek üzemanyagtartályát, szivattyúit és az egész rendszert eléggé bonyolult módon lehet csak műrepülés-képessé alakítani (túlnyomás, flexibilis tartály, feltöltő, stb.). Ez egy nagy repülőgépnél feleslegesen komplikált és túl nehéz rendszereket eredményezne. Egy dugattyús repülőgépmotor esetleg még kibír pár ütemnyi üzemanyag-kimaradást, de ha egy gázturbinás sugárhajtómű vagy LGT üzemanyagellátása egy kicsit is elakad, akkor annak az eredménye pompázs (ide-oda változó irányú belső áramlás, extrém vibráció) és hajtóműleállás lesz. Egy orsózásnál (pláne ha vezetett, ami össze-vissza változó nehézségi erővel jár) ez jó eséllyel bekövetkezne nem spéci üzemanyagellátó rendszer esetében.
Azt a légörvényt, ami pedig a hátára tudna fordítani 1 utasszállítót, inkább jobb elkerülni, ezért van időjárás-radar az utasgépek fedélzetén, az szép piros színnel (mármint a modernebbek) jelzi a durva turbulenciával járó zivatarzónákat.
Fóka
Mpower 551423 2014. január 20. 14:27
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat!
Johnson-t a 707-essel én is megtaláltam. Alapvetően a vita azon a fake videón indult, amit egy ismerős osztott meg fészen. Az egyértelmű hogy leszállás előtt, karnyújtásnyira a földtől nem csinál orsót senki, de a kolléga hsz-én, hogy ezt nem is bírná ki egy gép szárnya, azért nem bólogattam :)
Mi a helyzet egy esetleges légörvénynél? Nekem úgy rémlik, hogy volt már rá példa, hogy tetőre fordított egy gépet, mintha az ausztrálok egyik gépe lett volna, úgy 10-15 éve kb. Nagyon nehéz elképzelnem, hogy mindennel tudnak orsózni, csak pont egy utasszállító ne bírná ki, amelyik emberek százainak az életét hordozza.
Bocs, hogy offolok.
Fóka 551389 2014. január 20. 09:49
Válasz erre
Ami bizonyos: az utasgépek üzemanyagellátó rendszerét nem úgy tervezik, hogy bírja az extrém (esetleg negatív) nehézkedési viszonyokat, a pilóták pedig valószínűleg nem kockáztatnák meg a hajtóműleállással és újraindítással járó macerát.
Johnson mester teljesítményének értékét nem csökkenti, de ő is a 707-es prototípusával tette mindezt, aminek volt 1 menekülőajtaja a pilótafülkéből közvetlenül a levegőbe, tehát fiaskó esetén elhagyhatta volna a repülőgépet - és gondolom, volt a hátán ejtőernyő.
Fóka 551388 2014. január 20. 09:41
Válasz erre
Íme egy link a híres eseményről (kép + film):
www.juniorflyer.com/posts/707-barrel-roll-1955/

Amennyire én tudom, később nemigen próbálozott ilyesmivel más, nem véletlen, hogy azóta is Tex Johnson produkciója az egyetlen, ami a köztudatban és a neten kering.
Tibcsi 551380 2014. január 20. 05:29
Válasz erre
Szia,

Tex Johnsonnak sikerült egy 707-essel a palástorsó, tehát meg lehet. Valószínűleg azt láttad a videón is. Én ugyan nem vagyok pilóta, de úgy tudom, a palástorsó semmivel sem ró nagyobb terhelést a gépre, mint a normál repülés.

A dobott orsó, az más. Abban lehet, hogy elhagyná a szárnyát... :)
Mpower 551376 2014. január 20. 00:20
Válasz erre
Urak! Régebben tudom volt itt pilóta is, hátha nem változott a helyzet. Abban szeretnék elsőkezes infót kapni, hogy meg lehet-e fordítani (orsóra gondolok) egy utasszállítót. Konkrét videót nem találtam róla, csak egyet, ami az 50-es években készült.
rittal 550475 2014. január 12. 01:09
Válasz erre
Végülis pont ekkora, úgyhogy lehetséges. Ami inkább érdekes, hogy külső védő ponyva nélkül viszik!
Sennás 550456 2014. január 11. 20:23
Válasz erre
JanDeRijk148
JanDeRijk148

Sziasztok.Ezen a teherautón milyen hajtómű lehet?Egyáltalán igazi kép-photo shop?
RR-Trent 900 ilyesmi nagy (3.9m átmérő)lehetséges ez az?
Horvath_Balazs 550453 2014. január 11. 20:09
Válasz erre
Litauszky György gyűjteményéből volt szerencsém digitalizálni egy Il-18-as szakkönyvet, ezúton is köszönöm!

https://docs.google.com/file/d/0B52Mz-AvYC1PR3VkOXpXWE1lR1E/edit
Lapi 549361 2013. december 31. 13:52
Válasz erre
Happy new year
Happy new year

Mindenkinek nagyon boldog, békés, gazda új évet kívánok !
Cébés 548368 2013. december 19. 09:40
Válasz erre
Richyke90 547957 2013. december 14. 21:38
Válasz erre
Sziasztok!
A Zvezda 2014-ben tarolni fog ezzel a két nagyszerű makettel...
www.zvezda.org.ru/ www.zvezda.org.ru/
Sennás 547953 2013. december 14. 20:22
Válasz erre
Lehet régi RC modellek:)De igazad van, nálunk lehetne ilyet látni.
Sziluboy 547943 2013. december 14. 19:15
Válasz erre
Meg ott figyel hátul egy An-2 1:1-ben.
Pilatus 547899 2013. december 14. 08:46
Válasz erre
Az autók méreteit figyelembe véve inkább 1:10 körül lehetnek , de szerintem ez nem von le semmit sem az érdeméből ! Bár csak nálunk lehetne ilyet látni !
Gerasimenko 547898 2013. december 14. 08:43
Válasz erre
Sennás 547891 2013. december 13. 20:55
Válasz erre
alleyofhonor001-19
alleyofhonor001-19
alleyofhonor001-16
alleyofhonor001-16
alleyofhonor001-22
alleyofhonor001-22
alleyofhonor002-23
alleyofhonor002-23

Az Orosz kreativitás nem ismer lehetetlent.1:1 méretű állványon az 1:1 repcsik-helikopterek.2005 Nizhnevartovsk Airport!
newman 547638 2013. december 10. 12:00
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó matricák:
Asencio Samara Airlines Tu-134A-3 1500Ft,
pas-decals.com/index.php/product/view/7/301
Pas-Decals UTair Tu-154M 1000Ft,
pas-decals.com/index.php/product/view/1/126

Pas-Decals AJT/Pulkovo Il-86 1500Ft
pas-decals.com/index.php/product/view/1/129
Pas-Decals Transaero Boeing 747-400 1500Ft
pas-decals.com/index.php/product/view/1/116

Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
Tibcsi 547485 2013. december 7. 08:18
Válasz erre
Van a fickónak 1/72-es An-124-ese is... na, az büntet! :)
Toth_Gabor 547482 2013. december 7. 08:09
Válasz erre
Tibcsi 547477 2013. december 7. 04:55
Válasz erre
tu-144
tu-144

Sziasztok,

Nem szoktam fészbúkos képeket betenni, de ezzel most kivételt teszek. 1/72-es Tu-144...

További képek itt: karopka.ru/community/user/8071/

Tibcsi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.