/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Cébés 142788 2012. június 7. 22:57
Válasz erre
Szia Lapi!

Már korán reggel írtam neki h vinném az összeset!
De még nem kaptam választ...
Ne bundázzátok meg! :)))

Cébés
Lapi 142787 2012. június 7. 20:49
Válasz erre
Szia Gabcsi !

 írtam a Emailt, vinném mindet !

Várom a hívásod !

/0630-7472945/
Gabcsi 142786 2012. június 7. 06:33
Válasz erre
Sziasztok!

Malév gépekhez alapanyag van eladó! Tupoljev, és Il-18...
Bővebben a cserebere rovatban.

Sziasztok!

Gabcsi
Cébés 142785 2012. június 5. 11:48
Válasz erre
Sziasztok!

Anno valaki belekezdett itt a fórumon egy teljesen házi készítésű B737 építésébe.
Érdekelne h ki volt az és hogy halad a munkával.
Nem tudom a méretarányt,de kb 1m körüli lehetett.
Továbbá érdekelnének tervek 1/50 méretarányú Airbus A340-es ablaksor és ajtó matrica legyártásához.
Hogyan és miként lehetne ezt kivitelezni?

üdv
Cébés
simonkaroly9 142784 2012. június 5. 07:09
Válasz erre
Üdv Urak!
Igaz ez nem a csere-bere, de hátha érdekel valakit.
Eladó Heller 1/72-es utasszállító.
1 DC-6B Scandinavian Airlines és Union De Transports Aeriens matricával iá:5000
A posta még hozzá jön./kb. 2000Ft törékeny+érték/
Címem: simonkaroly9@t-online.hu
sajti 142783 2012. június 4. 18:10
Válasz erre
Kedves Fóka!

Köszönöm a részletes típus ismertetőt,így most már képbe vagyok a dolgokkal kapcsolatban! Majd ha kész lesz a gép, teszek fel pár fotót róla!

Köszönöm és további jó munkát neked is!

Sajti
Fóka 142782 2012. június 4. 17:09
Válasz erre
...bár ha jől meggondolom, ezek a rozsdacsíkok inkább a már leállított példányokon jelentkeztek a hosszú állás miatt, pl. szegény LCHelénen, amikor a műszaki előtéren dekkolt, mielőtt 3 db 34-essel együtt bestiálisan feldarabolták, hogy kilóra eladják, mint fémhulladékot :-(((
Fóka 142781 2012. június 4. 17:00
Válasz erre
Nos, igaz, valószínűleg a megszépítő messzeségnek köszönhető, hogy én tiszta repülőgépekre emlékszem - bizony már 11 éve otthagytam a Malévet, ahol én is testközelből csodáltam ezeket a repülőgépeket, sőt az első sárkány-hajtómű típusvizsgát is a Tu-154-ből szereztem. Az emlékek pedig mindig szebbek a valóságnál :-) Viszont ha most jól visszagondolok, emlékszem egy nagyon jellegzetes koszolódására az 54-eseknek, mégpedig az utastér ablakai alatti függőleges barnásszürke, hosszú csíkokra, amiket az ablakok kivágásának szegélyeinél keletkező, és az eső által lefolyatott rozsda okozott. Ezeket a csíkokat a kék-szürke festés jótékonyan leplezte, a Zsótér féle (szerintem szörnyű) új festés szerint fantáziadúsan teljesen fehérre mázolt törzseken viszont valóban rusnya volt.

Fóka
dzsoniendoszkop 142780 2012. június 4. 16:39
Válasz erre
MALEV TU-134A-2
MALEV TU-134A-2
MALEV TU-134A-3
MALEV TU-134A-3
MALEV TU-134A-4
MALEV TU-134A-4
MALEV TU-134A-5
MALEV TU-134A-5

Még jó, hogy éppen most írta Fóka \"kolléga\" a koszolások mellőzését, mert elkészültem egy újabb \"leharcolt\" masinával. Ide is felteszem a képeket, csak hogy színesítse a repertoárt, és ráadásul még nem is láttam itt túl sokaktól..
Szóval én Fókával ellentétben a legtöbbször a régi szovjet vasakat egy kicsit leharcolom, mert én bizony sok ilyet láttam/látok közelről nap mint nap...

Az egészben viszont az a legjobb, hogy ha bárki rászánja magát egy utasgép elkészítésére, mindig van lehetősége gyári új, esetleg mázolás utáni tökéletes állapotokat megidézni, vagy éppen az újrafestés, esetleg szélsőséges körülmények közötti üzemeltetés, vagy tárolás utáni leharcolódás jegyeit megörökíteni...
Mivel számomra ez utóbbi jelent nagyobb élményt, egy pár fotót végigböngészve, hogy ne essek túlzásokba, legtöbbször ilyen lesz a végeredmény...
A gép egyébként még az első szériás 1/144-es AZ Model borzalma, és egy HAD matrica, ami sajnos rettenetesre sikerült... No nem a minőség, mint inkább az élethűség terén...
De legalább MALÉV madár...
Fóka 142779 2012. június 4. 15:23
Válasz erre
Kedves Sajti!

Az NDK Tu-154-es a prototípust mintázza, ami szinte 100%-ig megegyezik a Malév B-2 verzióival. A hajtóművek is stimmelnek, NK8-2U volt mindkét típuson. Összesen 8 módosítást kell szerintem mindenképp csinálni, amik egyrészt a Malév 54-eseinek sajátosságait valósítják meg, másrészt a makett egyéb hiányosságait korrigálják.

1) Az örvényorsó eleje (a vízszintes vezérsíkok közti elem) a prototípuson vékonyka, és kiszélesedik, a széria 54-eseken viszont egyenletesen szélesedik, olyan, mint egy elnyújtott szivar.

2) A prototípuson nem volt fedélzeti segéd-erőforrás (VSzU), ennek a gondoláját a függőleges vezérsík kilépőélé, az oldalkormány alatt, közvetlenül a 2. hajtómű kiömlőnyílása felett ki kell alakítani. Olyan, mintha egy parányi hajtómű lenne beledolgozva a svanc tövébe.

3) A szárny belépőélén a széria 54-eseken (az M-eket kivéve) nem volt ott az a kis terelőlap, ami a maketten ott van, azt el kell tüntetni.

4) Az antennák formája légitársaságonként változtak. A Malév példányain nem úgy néztek ki, mint a maketten - ezeket fotó alapján érdemes megcsinálni.

5) A pitot csövekből túl sok van a maketten és a méretük is túlzott (ezek a pilótafülke ablakai alatt lévő 3 ill. 4 kiálló szürke darabkák. Ezeket fotó alapján érdemes saját gyártásúakra cserélni.

6) A főfutó-rugóstagok túl hosszúak a maketten, mert az amortizátorokat kirugózott állapotban ábrázolja, mint amikor a levegőben van a repülőgép. Ha a földön álló makettet készítesz, a főfutó-szárakat kb. 1,5 mm-rel meg kell rövidíteni, hogy a makett az 54-esekre annyira jellemző enyhén emelkedő orrú pozícióba kerüljön.

7) Nem emlékszem pontosan, hogy a pilótafülke szélvédője fölötti 2-2 kis ablakocska fel van-e tüntetve valahogy a maketten, vagy egyáltalán nem látszik, de azokat mindenképpen meg kell csinálni - én félfényes feketével szoktam felfesteni.

8) A panelvonalak - a maketten az NDK makettek közül talán a legotrombább megoldással találkozhatunk: erős, kiálló gerendák, amik a valóságban 5-6 cm. vastagok lennének. Ezekkel egyet lehet csinálni: eltüntetni.

A színekről nem tudok pontosat mondani, mert én mindig szemre szoktam kikeverni őket. Az azonban bizonyos, hogy ha az eredeti színkódokra támaszkodsz, akkor a scale effect miatt (amikor a kis maketteken sötétebbnek látszik egy árnyalat, mint a valódi repülőgépen) mindenképpen világosítani kell saját színnel vagy fehérrel. Különösen a szürke tud nagyon élethűtlenül sötét hatást kelteni, ha az eredeti színt használjuk.

És egy kényes dolog, a koszolás. Ha nem csináltál még utasgépeket, akkor érdemes megemlíteni, hogy itt nem kell olyan mértékben koszolni, mint 1 katonai járműnél. A légitársaságok ugyanis kínosan ügyelnek a repülőgépek külalakjára, hiszen ki ülne be egy leharcoltnak tűnő, retkes, kopott járgányba. A Malévnek is volt egy rendszeres mosási programja, a kopásokat (pl. orrkúp) pedig a festőműhelyben szinte azonnal korrigálták. Valamirevaló kosz legfeljebb csak a hajtóművek utáni szekciókon és az orrfutó mögött a törzsön volt néha látható. Mire a panelvonalak a valódi repülőgépen megjelentek volna a kopás meg a koszolódás miatt, addig már az aktuális nagyjavításon az egészet újrafestették - így ezekkel én egyáltalán nem is foglalkoznék.

Kellemes építést,
Fóka
sajti 142778 2012. június 4. 14:57
Válasz erre
Kedves airplane!

Köszönöm a kedves segítségedet, ami épphogy súrolta a hülyének nézem kategóriát. Nyilván én fogalmaztam rosszul! A kérdésem arra vonatkozott, hogy a kiadott NDK-s maketten kell e átalakítani valamit ahhoz, hogy magyar vonatkozású gépet csináljak! Természetesen azzal tisztában vagyok, hogy a Tu-154 repült magyar színekben, és a kapcsolódó cikket is olvastam. Egy dolgot nem tudok, hogy a makett az a Tu-154B típus e, ami itthon is repült, vagy egy másik alváltozat!
De idővel lassan sikerül összeszednem a megfelelő infókat, és nem azért mert lusta vagyok keresni, de eddig sajnos olyan rajzokat nem találtam, ami konkrétan mutatná a típusok közötti különbséget.

Köszönöm mégegyszer a segítséget!
Lapi 142777 2012. június 4. 13:27
Válasz erre
Szia dzsoniendoszkop !

köszönettel a levelet, elküldtem a választ !
dzsoniendoszkop 142776 2012. június 4. 10:24
Válasz erre
Szia Lapi!

Nekem éppenséggel lenne egy, de \"félkész\" állapotban.
Azaz, hogy még sok éve vettem original dobozban a HAD-os Szegedi Feritől 6000Ft-ért, és a törzsét, szárnyát összeraktam szépen, és körbepasztáztam tamiya putty-val, de már nem jutottam a lecsiszolásig, mert közben megjelent a 144-es méret is... A többi alkatrész még érintetlen. Van hozzá origi Interflug matricám, és vettem hozzá Malév matricát is. Szóval így áll \"lezsírozva\" zacskóban már vagy 4-5-6 éve. Ha érdekel, egy pár Mátyás Királyra elcserélhetjük, mert szerintem én már sosem fogom megépíteni, lévén, hogy több, mint 10 darab van a 144-es méretből... Viszont elherdálni sem szeretném mindenáron.
az airdaniel4u kukac gmail pont com címre dobj egy mail-t, ha érdekel.
Remélem, tudtam segíteni...

Üdv.

D.
airplane 142775 2012. június 4. 09:56
Válasz erre
800px-Malev_Tupolev_Tu-154B-2_at_Zurich_Airport_in_May_1985
800px-...

\"A Malév 1973. szeptember 5-én állította forgalomba az első Tu–154B2 repülőgépet HA–LCA lajstromjellel. A típust csaknem három évtizeden keresztül alkalmazta, ez idő alatt összesen 18 darabot üzemeltetett. A típust 2001. március 31-én vonták ki az utasforgalomból. Az ötödikként 1975-ben beszerzett HA–LCG lajstromjelű gép a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban van kiállítva\" forrás Wikipédia
Atakacs 142774 2012. június 3. 22:34
Válasz erre
P071007_03.09[01]
P071007_03.09[01

Készülget a kicsike...
Lapi 142773 2012. június 2. 12:16
Válasz erre
01
01

Pár dolgot alakítani kell rajta !
Atakacs 142772 2012. június 2. 10:28
Válasz erre
Sziasztok!

Nincs véletlenül valakinek elfekvőben egy Revell Fokker 100-asa?
sajti 142771 2012. június 2. 08:56
Válasz erre
Sziasztok!

Szakértő segítségre lenne szükségem, mivel én utasgépek terén teljesen tudatlan vagyok!
Van egy NDK-s gyártmányú Tu-154 makettem és MALÉV gépet akarok csinálni belőle. Kell e nekem valamiféle átalakítást eszközölnöm, vagy ez a típus repült a MALÉV kötelékében?
Valamint a régebbi festésminta és színkódok elérhetőek e valahol?

Köszönöm előre is a segítséget!

Sajti
Lapi 142770 2012. június 1. 19:37
Válasz erre
Sziasztok !

Keresek régi NDK Tu-134-et, akármilyen állapotban !

köszönettel előre is !
p-51 142769 2012. június 1. 18:40
Válasz erre
747

800 ft
747

Sziasztok!
Van egy 1/125 Boeing-747 Virgin Atlantic matricám, ami eladó 800 forintért, ebben a posta ára is benne van.
Cserébe elfogadok 1/48 AGM-88 HARM-okat.
Üdv:
p-51
vettorio78@gmail.com
Tjoe 142768 2012. május 29. 12:49
Válasz erre
Köszi! 
Atakacs 142767 2012. május 24. 20:42
Válasz erre
zoli1989 142766 2012. május 24. 19:42
Válasz erre
Ejha ez gyönyörű lett! Gratula!

A mosonmagyaróvári kiállításon én is láttam dobozban. Valóban hatalmas makett. Kell hozzá nem kis hely. :)
Tjoe 142765 2012. május 24. 19:31
Válasz erre
747-8f1
747-8f1
747-8f3
747-8f3
747-8f4
747-8f4
747-8f41
747-8f41
747-8f5
747-8f5

Elkészült a nagy madár. A kit a szokásos Zvezda minőség. Pontosan illeszkedő alkatrészek, de nagyon halvány panelvonalak.Az I változatot megskalpolva púprövidítéssel + sok gittel és csiszolással készült az F változat. A makett hossza 53, fesztávja 47.5cm.
Atakacs 142764 2012. május 23. 21:39
Válasz erre
A hajtóművekre felkerült a KLM felirat. Nyilván még nem mérvadó, de az első benyomásom az, hogy jól kezelhető a matrica!
Fóka 142763 2012. május 23. 14:37
Válasz erre
Szia Lapi!

Remélem, még nem késtem el a levelemmel :-)

Fóka
Lapi 142762 2012. május 23. 12:34
Válasz erre
sziasztok !
Ha valakit érdekel, pihen egy Doyusha 747 itthon félkészen..
1/100 as a méretarány !
Tehát 70.5 cm !
Egy van már készen, és a Malévnak meg sosem volt.
Nem minden áron akarom eladni, csak lehetőségként írom, hátha valaninek nagyobb iránta az érdeklődése, mint nekem.
Atakacs 142761 2012. május 22. 21:43
Válasz erre
Szívesen olvasnám majd a kit és az építés leírását, nekem is tervben van egy zvezda, csak nem tetszik az undorító piros boeing szín, úgyhogy majd én is valami alternatívát csinálok. Hány cm-rel hosszabb egyébként a revell 747-400-ához?
Tjoe 142760 2012. május 22. 21:06
Válasz erre
Igen, a Zvezdaét alakítottam át F-re.
Atakacs 142759 2012. május 22. 19:00
Válasz erre
Gyöngyörű ez a 748-as. Ez a Zvezda 144-ese vagy nagyobb?
Tjoe 142758 2012. május 22. 12:24
Válasz erre
car7482
car7482

Nálam is egy Jumbo készül csak egy nagyobb verzió. Éppen szárad.
apcyrobi 142757 2012. május 22. 09:51
Válasz erre
Helló Drev! Nekem megvan amit keresel,csörgess meg!
drev 142756 2012. május 21. 21:26
Válasz erre
ryanair_decal

Revell-féle Ryanair-decal
ryanair_decal

Sziasztok! Sürgősen szükségem lenne egy 1/144-es Revell Ryanair B738-ra vagy legalábbis magára a decalra/matricára! Kérlek, ha van ilyenetek, keressetek meg emilben! Örök hálám!
zoli1989 142755 2012. május 21. 20:08
Válasz erre
dzsoniendoszkop 142754 2012. május 21. 18:50
Válasz erre
Én eddig egyik Draw Decals-omhoz sem használtam ilyet, nekem nem kellett. Elég jól besimult mindenhová,és ráncos sem lett... Amivel gondom volt, hogy túl vastag maga a matrica, és egyáltalán nem fedte el az alatta lévő szÍneket, ráadásul érdes a print miatt a matrica felülete, és ez engem rettenetesen zavart. Egy NWA A-320-ast csináltam először, de majdnem sÍrva fakadtam, mikor megláttam, hogy milyen a végeredmény..
De mások érdekes módon szeretik, Így én csak 1 vagyok a sok közül. Na majd meglátod, neked bejött-e?
Atakacs 142753 2012. május 21. 18:42
Válasz erre
Hát én is nagyon kíváncsi vagyok a drawdecal matricára. Egyébként ha már itt járunk, elengedhetetlen hozzá a matrica lágyító és feszítő, vagy kezelhető ezek nélkül is?
dzsoniendoszkop 142752 2012. május 21. 09:45
Válasz erre
KÍváncsi leszek a végeredményre, mert még nekem is pihen egy 744-es még a szekrényben, és bár még nagyon soká fog sorra kerülni, én is KLM-et (PH-BFE, mert ezzel repültem anno) csinálok belőle, amihez kinéztem már a Draw decals-t, csak nem vettem még meg... Bármilyen tapasztalatot szÍvesen olvasnék a matricáról felhasználás után, mert én nem vagyok elragadtatva a Draw Decals-tól eddig... :-(...
Tjoe 142751 2012. május 20. 19:16
Válasz erre
Nagyon baba lett a Nagytuskó! Gratula!
Atakacs 142750 2012. május 20. 14:36
Válasz erre
Boeing 747-400
Boeing 747-400

Nálam épp egy KLM 747-400-as készül PH-BFA lajstrommal, matrica drawdecal-ról. A makett megkapta az első réteget.
p-51 142749 2012. május 19. 20:04
Válasz erre
747

800 ft
747

Sziasztok!
Van egy 1/125 Boeing-747 Virgin Atlantic matricám, ami eladó 800 forintért, ebben a posta ára is benne van.
Cserébe beszámítok 1/48 AGM-88 HARM-okat.
Üdv:
p-51
vettorio78@gmail.com
zoli1989 142748 2012. május 19. 17:07
Válasz erre
Sziasztok!

Örülök hogy tetszik nektek. :) Köszi!

Zoli
Fóka 142747 2012. május 18. 11:01
Válasz erre
Gyönyörű munka, szép makett, kedvenc típusaim egyike.

Egyetlen megjegyzést mondanék a Tu-154 építőknek: az összes általam eddig látott makettcég (Plasticart 1:100, Welsh és Zvezda 1:144) a főfutók rugóstagjait kirugózott állapotban ábrázolta, azaz olyan, mint amikor a levegőben lógnak. A földön állva azonban a főfutószárak az összenyomott rugóstag miatt jóval rövidebbek, ezért veszi fel a repülőgép a nagyon jellegzetes 2 fokos emelkedő törzsű pozíciót. Ezért szerintem érdemes a maketteken is megkurtítani a főfutószárakat (a ferdetámaszt nem, az nem volt összenyomható), magam is ezt cselekedtem mindegyiken :-)

Fóka
dzsoniendoszkop 142746 2012. május 18. 08:46
Válasz erre
Mint minden szovjet vas, ez is gyönyörű!

Gratula érte!
Tibcsi 142743 2012. május 17. 15:57
Válasz erre
Jééé, és tényleg szürke az orrkúp! :) Mindegy, én hiszek a Zvezdának (mint a régi szép időkben.. höhö :)) és az enyém fehér lesz. :)
zoli1989 142742 2012. május 17. 13:34
Válasz erre
CCCP-85663
CCCP-85663

Newman
Ezt most így hagyom, igazából ilyen tisztára, amolyan "vitrinmakett"-nek terveztem. De fogok még építeni ilyent. Akkor kipróbálom az utasszállító koszolást is.

Ami az orrkúpot illeti kicsit hibrid lett. Képek alapján készítettem ilyen szürkére, csak aztán a matricázásnál pedig megbíztam a Zvezdában és a lekerekített csillogásgátló matricát helyeztem fel. (Pontosabban a kétfélét vágtam össze.) Mikor készen lettem, este a képeket nézve rájöttem hogy valami nem stimmel...
De úgy voltam vele, emiatt már nem fújkálok vissza a szürkével, tulajdonképpen nekem így is tetszik.
Tibcsi 142741 2012. május 17. 12:11
Válasz erre
Nekem tetszik! De fehér orrkúppal jobban tetszene. Én az enyémet úgy fogom megcsinálni, a fehér orrkúp a gyengém, akár Tu-154, akár Il-18, akár F-4 "Navy Phantom"... :)

Üdv: Tibcsi
newman 142740 2012. május 17. 09:19
Válasz erre
Nagyon steril! Egy kis kormot fújhatnál rá! Amúgy összhatásilag tetszik!
Üdv.:
Péter
Gerasimenko 142739 2012. május 17. 08:32
Válasz erre
Igen, nagyon jó!  -Kösz!  :) 
zoli1989 142738 2012. május 16. 20:14
Válasz erre
_IGP7702
_IGP7702
_IGP7705
_IGP7705
_IGP7706
_IGP7706
_IGP7707
_IGP7707
_IGP7710
_IGP7710

Nálam ez a 154-es készült el az elmúlt hetek során. :)
p-51 142737 2012. május 16. 18:28
Válasz erre
747

800 ft
747

Sziasztok!
Van egy 1/125 Boeing-747 Virgin Atlantic matricám, ami eladó 800 forintért, ebben a posta ára is benne van.
Cserébe beszámítok 1/48 AGM-88 HARM-okat.
Üdv:
p-51
vettorio78@gmail.com
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.