/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Tibcsi 142623 2012. március 9. 10:12
Válasz erre
Ez a sárhányó nekem új. :) Legalábbis még egyetlen képen sem láttam. Egészen mostanáig: megnéztem a szolnoki múzeumban látható 134-es (LBF, tehát "sima" 34-es) képeit és lám: tényleg ott a lemez! :)

Még megfontolom, hogy megcsinálom-e, nem lesz egyszerű... bár az általad ajánlott módszer működőképesnek látszik, egy (vagy több) próbát megér. :)

Mindenesetre a MiG-29-eseken is ugyanilyen (vagy nagyon hasonló) sárhányó van, de számomra ott sem egyértelmű a szerepe, hiszen guruláskor a szívócsatorna alul zárva van, csak a felső "kopoltyúkon" jut be levegő a hajtőművekhez. A MiG-23-asokon is volt, de a nagyjavítások során leszerelték őket...

Tibcsi
Fóka 142622 2012. március 9. 09:57
Válasz erre
pic_30

Tu-134
pic_30

Erre gondolok, ni - ez a kép hátulról mutatja a kerekeket - bár közben elkezdett motoszkálni bennem a gondolat, hogy ez talán csak a Tu-134A-kon volt rajta, és őszintén szólva fogalmam sincs, mi lehetett a rendeltetése - sárhányónak néz ki, de annak nem sok értelme lenne.
Fóka 142621 2012. március 9. 09:49
Válasz erre
Szia Vackor!

Irulok-pirulok a sok elismerő vélekedést olvasva - igazán megtisztelő, és egyúttal örömteli, hogy azért vagyunk it jópáran, akikkel a klasszikus értékek becsületét meg tudjuk menteni. Nekem sok erőt adott a támogatásotok, komolyan. Mégha ez manapság csak a nosztalgiára meg a szakmai-emberi emlékek és tapasztalatok őrzésére elég.

Fóka
Fóka 142620 2012. március 9. 09:41
Válasz erre
Szia Tibcsi!

A futószárak a 34-eseken sima kályhaezüstre voltak pingálva a rugóstag ki-be mozgó szárát kivéve: ez a kerekek feletti függőleges szakasz az egyenesbevezetőnek nevezett, hátrafele néző háromszöget alkotó két csapos kar szárai között, ez polírozott krómszínű volt. (Az 54-eseken már krémsárga színű volt minden, ami a 34-eseken ezüst).

Ha már tunning - érdemes kialakítani a sárhányókat az orrfutón, ezek nagyon jellegzetesek voltak a 34-eseken (ez akadt be szegény LBK-nak az aknaajtóba egy gyakorlórepülés során, amikor csak a mellső csomagtér padlójának repülés közbeni, baltával történő kivágásával tudták kiszabadítani a beragadt orrfutót - hogy utána a Cég lelkesen leselejtezhesse a maradék 34-es flottát műszaki elavultságra hivatkozva...). Ha ezt a sárhányókat nekem kellene megcsinálni, akkor melegített tejfölöspohárba nyomnám kicsit bele a már összerakott futó kerekeit, hogy meglegyen a lenyomat, és azt vágnám körbe, az lenne a sárhányólemez.

Fóka
vackor 142619 2012. március 9. 08:51
Válasz erre
Szia Fóka !

Ne haragudj, hogy én is belekontárkodom, de a Te gyűjteményed olyan magas színvonalú, hogy megérdemli a megőrzést, még akkor is, ha Te vagy az őrzője. Mi, közelebbi és távolabbi csodálóid csak tanulhatunk úgy emberségből, mint repülés- és repülőszeretetből Tőled. De hogy viccesebbre vegyem a hangot: minden hasonlat sántít, öreganyám sántít, tehát öreganyám egy hasonlat. Ergo: a Malév-nál sem a repülőgépek tehettek arról, hogy sz*rul mennek a dolgok, nem azokat kellett volna kidobni.Mint valamelyik korábbi hozzászólásomban is írtam, sajnos a "Te cégedet" is az egész gazdaságban tapasztalt szándékos tönkretétel érte el. Maradéktalanul egyetértek - és Veled érzek "maradiságodban", saját élet- és szakmai tapasztalataimról - ha lenne írói vénám - én is regényeket tudnék írni. Őrizd tehát szép makettjeidet Magadnak, Családodnak és az utókornak - hátha az jobb lesz!

Vackor (szül:1952...)
Tibcsi 142618 2012. március 9. 08:41
Válasz erre
Szia Fóka,

Én sem fogom agyontuningolni, de az a kiömlő nagyon bántotta a szemem. :)

Apropó: a futószárak nyers fémszínűek, ugye? Azért kérdezem, mert láttam olyan képet is, amin sötétszürkének tűnt. Lehet, hogy csak az oxidréteg miatt... :)

(Válaszoltam a levélkédre. :)

Tibcsi
Tibcsi 142617 2012. március 9. 08:38
Válasz erre
Figaro,

Hűha, ezekszerint a fotókon rosszul láttam... ezekszerint rács van ott, ahol én csak lyukakat láttam... azt hiszem, visszacsinálom a lyukakat a maketten, mert rácsok készítésére nem vállalkozom. :)

Tibcsi
Fóka 142616 2012. március 9. 08:12
Válasz erre
Szia Lapi!

Köszönöm, igazad van. Csak sajnos én erősen érzelmi beállítottságú vagyok, és még emlékszem arra a Cégre, ahol valóban egy nagy családot alkottunk, és arra, milyen hitetlenkedve néztük a '89 után megjelent vezetőket (D.T. urat kivéve, akivel egészen másképp alakult volna ez a történet, ha hagyják - ez személyes véleményem), amint hihetetlen dilettantizmusukkal elindították azt a folyamatot, aminek végét február 3.-án tapasztalhattuk meg.

Na mindegy, menthetetlenül maradi vagyok, hiszen a korszerű és divatos "versenyszféra" meg individualizmus helyett én örökre a kiszámítható jövő, a szakmai elhivatottság és a közösségi társadalom magasabbrendűségének hirdetője maradok, és ha agyoncsapnak, se fogom belátni, hogy miért jó nekünk, hogy a nemzeti légitársaságunk romjain kalandor magáncégek marakodnak, mint a keselyűk, a közforgalmi repülés egykori magas nívója pedig a szent Piac és a féktelen profitmaximalizálás érdekében a béka ülepe alá süllyed...

A makettjeim egyelőre a hitvesem védőszárnyai (szárnyak - hehe) alá kerültek...

Fóka
Fóka 142615 2012. március 9. 07:55
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Hát szépen alakul - lám, az ilyen tunningokra én nemigen fordítottam figyelmet, pedig mennyi minden van ezeken a repülőgépeken. De hát az emberfia vagy kevés makettet csinál meg igazán szépen, vagy a tömegtermelést választja felületes módon. Én az utóbbit műveltem, ezért minden elismerésem a részleteket kidolgozni képes kollégáké.

Emlékszem, az első 34-eseken még volt egy törzsféklap is a szárnyak vonalában, a főfutó-gondolák és a törzs közti fékszárnyak között. Ezt később kiiktatták a Malévnél, azaz ott volt, de nem lehetett kibocsátani. Egy egykori NDK ismerősömnél láttam a Plasticart makettet minden létező részlet kidolgozásával, többek közt e törzsféklapot is kibocsátott állapotban ábrázolta, valami pompázatos volt :-) Még a parányi villogókat is megcsinálta narancsszínű műanyagból esztergálva - ó, most, hogy visszaemlékszem, meg is kísértett a gondolat, hogy esetleg a saját madaraimat elkezdjem spécizni...

--- írtam neked 1 mélt is az imént ---

Fóka
Lapi 142614 2012. március 8. 23:24
Válasz erre
Szia Fóka !

Ne tegyél meggondolatlanul semmit !
Nagyon fájna a szíved utána később !

 Sőt, inkább legyél büszke, hogy Neked VAN Malév repülőd, Magyarországnak NINCSEN
Figaro 142613 2012. március 8. 20:24
Válasz erre
HA-LBE Ferihegy
HA-LBE Ferihegy
HA-LBE 1
HA-LBE 1
HA-LBE 2
HA-LBE 2

Szia Tibcsi!

A farokrészen vannak nagyobb nyílások is, a képek talán segítenek.

Figaro
Tibcsi 142612 2012. március 8. 16:15
Válasz erre
P1090120
P1090120

Hogy a témában is hozzászóljak: nekiveselkedtem az NDK Tu-134-esemnek, Fóka kolléga javaslatai és a fotók nézegetésének hatására a budiablakokat az őket megillető helyre helyeztem át. A baloldali kissé nagy lett, de a jobboldali kettő már jobban néz ki. Ezeket 3,2 mm-es fúróval fúrtam ki. Az eredeti vécéablakokat eltömítettem.

Továbbá a képeken látszott a törzs végén, mindkét oldalon egy kisméretű kiömlőnyílás, ezeket is pótoltam.

A hajtómű kiömlők falát is elvékonyítottam kissé, hogy jobban nézzen ki. :)

Tibcsi
Tibcsi 142611 2012. március 8. 15:43
Válasz erre
Uraim,

Nem tudom, hogy hová írjam, megpróbálom ide: ha az égiek is úgy akarják, akkor nagy valószínűséggel szombaton (10.-én) meg fogok jelenni az RBK összejövetelén. "Üzleti ügyben" megyek oda, egy makettinfós csereberét fogunk lebonyolítani, de utána remélem, sok itteni ismerőssel fogok tudni személyesen is találkozni. :)

Tibcsi
kelair74 142610 2012. március 8. 15:33
Válasz erre
Köszönöm szépen a gyors választ és a fotókat.Igen elég furcsa a szürke festés a szárny felett,de ezt több Jumbo-nál is ilyen.
Egyébként az eBay-en sikerült ilyen makettet szereznem,egy elég régi Airfix darab,aminek az ajtajait is egyenként kell beragasztgatni.Bár matricát külön fogok rendelni hozzá,a gyári elég gagyi.(D-LUFT)
Azért jó lenne látni még egy-két általad készített makettet...Bár amint olvastam már abbahagytad,de hátha...

Szép napot!
Laci
Fóka 142609 2012. március 8. 11:21
Válasz erre
747_1

LH_Jumbo_1
747_1
747_2

LH_Jumbo_2
747_2
747_3

LH_Jumbo_3
747_3
747_4

LH_Jumbo_4
747_4
747_5

LH_Jumbo_5
747_5

Szia Laci!

Kösz az elismerő szavakat - nos, én inkább csak tisztességes iparosmunkáknak minősíteném a makettjeimet, mert leginkább csak dobozból szoktam összerakni őket, minden extrát mellőzve. A koszolás művészi megoldásait pl. csak bámulom mások munkáin, mert egyrészt nekem a gyári új tisztaságú repülőgépek tetszenek, másrészt meghaladná a képességeimet. A Lufthansa Jumbo is ilyen, egy régi Revell készletből készült, az összes módosítás annyi volt, hogy 200-asból 100-assá alakítottam. A festés nagyjából valósághű (fotók alapján), még a szárny feletti szürke rész furcsa formája is - nemtom, miért volt ilyen, de ilyen volt :-) A gyári matricát használtam, kivéve a lajstromjeleket, amik a matricaíven még amerikaiak voltak, de jobban illett a típushoz a végleges német verzió.

A nappali azért nem esik ki annyira az itthoni útvonalaimból, rá'dásul ma itthon vagyok, úgyhogy csináltam is pár képet, ezeken a részletek elég jól látszanak. Amit alakítani kellene rajta (lehet, hogy megcsinálom most, hogy észrevettem), az a hajtóművek középső (nagynyomású) szekciójának borítása - sötétebb acél színre kellene pingálni.

A szürke a maketten nem üt el ilyen élesen az ezüsttől, csak a vaku miatt lett ilyen kontrasztos.

Kellemes építést,
Fóka
kelair74 142608 2012. március 8. 10:48
Válasz erre
Szia Fóka!

Egy ilyen gyűjteménytől azért én sem szívesen válnék meg,bár megértem,ha a makettek más,kissé szomorúbb hangulatot ébresztenek.Lehet,hogy rosszul időzítek,most,hogy kevesebbet jársz a nappaliban,de szerettelek volna megkérni néhány fotóra.Egy lufthansa 747-est fogok építeni (a régi sémát)és a gyűjteményed között láttam egyet.Esetleg ha lesz időd tudnál készíteni róla egy-két közelebbi képet?Etalon jellegű madárkáid vannak és biztos jól jönnének az építés során.
Előre is köszönöm!

Laci
Fóka 142607 2012. március 8. 07:04
Válasz erre
Kedves érdeklődők!

Úgy tűnik, a makettjeim egyelőre maradnak. A tegnapi sikeres helyzetfelmérés után a hitvesemnek is előadtam az ötletet, és váratlanul heves ellenállást produkált. Nem bírná, ha még ezek is eltűnnének innen, aszondja. Nincs túl jó hangulatban, a Malév-ügyet ugyanis még tovább tudták fokozni. A tömeges elbocsátások hivatalos bejelentését kiváló ritmusérzékkel éppen mára, nőnapra időzítették nekik, remek megemlékezés lesz. A Malév ilyesmiben már gyakorlott, korábban többször is előfordult, hogy a kirúgásokat éppen Karácsonyra időzítették, a felmondóleveleket meg a mikuláscsomaggal együtt adták át.

Ehhh, herótom van az egésztől, de úgy látszik, a maketteknek még itt kell emlékeztetniük engem egykori szenvedélyemre, a repülésre. Legfeljebb kevesebbet járok majd a nappaliban.

Fóka
Gavallér 142606 2012. március 7. 20:43
Válasz erre
Köszönöm, lehet akkor inkább feltuningolom magamnak, az egyik oldalon láttam egy viszonylag egyszerű módot, már el is kezdtem.

Üdv.: Gábor
Muzzy 142604 2012. március 7. 17:25
Válasz erre
Losi!
A Közlekedési Múzeum (Petőfi Csarnok)elvileg erre jó lenne, de nem tudom, hogy őket ez mennyire érdekelné őket, mint állandó kiállítás
Esetleg próbáld meg a Hungarocontrolt, nekik is vannak kiállítva saját dolgozók által készített makettek.
Egy próbát megér
Muzzy
Lacika09 142603 2012. március 7. 16:44
Válasz erre
Szia Fóka!

Én tudnék egy ilyen intézményt...
A Nyíregyházi Főiskola (egyedüliként az országba) 1968 óta foglalkozik pilóta-, kiszolgáló személyzet képzésével. Mai hivatalos néven, azt hiszem repülőmérnöknek hívják őket. Ők talán szívesen fogadnák (akár oktatási bemutató célokra) a kis gyűjteményed és így valamit át is adhatnak vele az utókor számára velük... Így legalább nem egy múzeumban porosodnának, hanem aktívan részt vennének az utánpótlás képzésében. Nekem is ott volt szerencsém tanulni, nagyon jól felkészült oktatógárda van jelen a képzésen (annak idején ők is aktiv pilóták voltak szocialista gépeken), szerintem nagyon jó helyük lenne ott a Főiskolán... (és még a szállítás sem lenne probléma)
Esetleg ha lenne még kérdésed, kérlek keress meg magánban és megtudjuk beszélni őket... itt az emil címem: papp-trans@freemail.hu

Üdv Lacika
Fóka 142602 2012. március 7. 12:00
Válasz erre
Sziasztok!

--- Az alábbiak egyelőre nem kiérlelt szándékot tükröznek, csupán helyzetfelmérést ---

Szóval: vajon létezik-e olyan intézmény -oktatási, múzeum, vagy hasonló-, ahol szívesen látnának adományként egy 152 darabos, korrektül összerakott példányokból álló utasgép-gyűjteményt, köztük ritka, nehezen elérhető darabokkal, és azzal a feltétellel, hogy kiállítják őket, egy ideig együtt maradnak, és nem röptetgetik őket, a szállítást pedig vitrinekkel együtt meg tudják oldani.

Fóka
Varjúbácsi 142601 2012. március 7. 08:28
Válasz erre
Szia!
Lőcsei Zolinak van állítólag korrekt hajtóműve, ha elég türelmes vagy, lehet hogy tud segíteni. Én már másfél éve várok! :-(((
Hallod Zoliii?
Gavallér 142600 2012. március 6. 21:31
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek a segítséget, már arra a kérdésemre is választ kaptam, amelyiket még fel sem tettem :)

 A képek alapján javítani tudom a hajtóműveket is, de lehet lusta leszek hozzá, ezért megkérdezem, hogy van-e valakinek helyes formájú gyanta hajítóműve, amit esetleg elboltolna velem?

Üdv.: Gábor
Taki 142599 2012. március 6. 15:26
Válasz erre
zoli1989 142598 2012. március 6. 12:22
Válasz erre
Itt van egy winglet átalakítás, hátha segít:
www.britmodeller.com/forums/index.php

Valahol még talán rajzzal összehasonlítva is találtam a múltkor, csak fene tudja már hogy hol...
Richyke90 142597 2012. március 6. 11:51
Válasz erre
Sziasztok!
Az érdekelne engem, hogy kb mennyit "kóstálhat" egy NDK-s 1:100 TU-134 összeépítetlen makett? Lehetséges, hogy fájó szívvel, de megválnék a saját készletemtől... :(
Gavallér 142596 2012. március 5. 22:53
Válasz erre
Gavallér 142595 2012. március 5. 22:52
Válasz erre
Gavallér 142594 2012. március 5. 22:52
Válasz erre
Sajnos elég látványos:

PW:

1.bp.blogspot.com/-K4V68TwMrcc/Tyq_9OO8ozI/AAAWY/GCRuxXc_3D4/s1600/AIG_752_PW_fedex_992.jpg

RR:

http://kaese2002.blogspot.com/2012/02/fedex-express-rr-engines-boeing-757-200.html
Tommy 142593 2012. március 5. 22:50
Válasz erre
Milyen látható különbség van a két hajtómű között?
Gavallér 142592 2012. március 5. 22:36
Válasz erre
Esetleg, ha valaki fel tudna hozzá ajánlani egy RR motort, akkor érdekelne. Egy Fed-Ex gépet szeretnék csinálni belőle és úgy tudom, azok RR hművel voltak ellátva.

Más: Tudja valaki, hogy a Revell 737-es wingletjéből mennyit és honnan kell leszedni?

Üdv.: Gábor
Gyula 142591 2012. március 5. 19:58
Válasz erre
Szia,

Közben megnéztem: 200-as, de PW hajtómű.

Üdv:
Gyula
Gyula 142590 2012. március 5. 17:09
Válasz erre
Szia Gavallér,

Meg kell néznem. A Minicraft terméke, szerintem ők csak a 200-ast gyártották, Northwest Airlines matrica van hozzá, ha ez előzetesen mond neked valamit.

Üdv:
Gyula
Fóka 142589 2012. március 5. 09:57
Válasz erre
Szia Zoli!

Kösz :-) Ez jólesett. Komolyan.

Szerencsére túlélték a Malév madaraim az első sokkot, és maradnak - bár a "szép új világra" ezek az Iljusinok meg Tupoljevek nem is nagyon emlékeztettek, azok még az Aranykor emlékei. A kék orrú Boeingeket sohasem csináltam meg, talán előérzet?... Azokkal már akkor sem éreztem túl sok azonosságtudoatot, amikor velük dolgoztam, hiszen sohasem voltak a sajátjaink, csak béreltük őket.

A.
Muzzy 142588 2012. március 5. 09:49
Válasz erre
Losi!
Ki ne dobd a gyűjteményed!
Tudod, addig él valami, amig az emlékezetünkben él.
Legalább emlékparkként hagyd meg! És csak a szépre emlékezzetek!
Végül is ezért is gyűjtjük ezeket a szép masinákat.
Tudom, mit éreztek Katival, mert hasonló helyzetbe voltam én is, amikor megszűnt a PG. Nekem is sajog a szívem, amikor arra gondolok, hogy a volt munkahelyem helyén egy bevásárló központ van...
Muzzy
Fóka 142587 2012. március 5. 09:47
Válasz erre
...pontosabban a hajtóműkonzol belépőélének vonala után nem sokkal.
Fóka 142586 2012. március 5. 09:41
Válasz erre
És ha már NDK Tu-134-es: a budi ablaka rossz helyen van, valóságban a hajtőműkonzol belépőélének vonala előtt. Ezt sajnos én nem korrigáltam a magamén, de érdemes.
Fóka 142585 2012. március 5. 09:39
Válasz erre
TU3

TU3
TU3

Íme az enyém: szürke hassal, kék orral és gyönyörű kétszínű hajtóművel :-)
Fóka 142584 2012. március 5. 09:34
Válasz erre
Tuti nem :-) Csak a 34A-k esetében, de ott is csak szürke. Esetleg nagyjavítás után, átfestés előtt, miután leszedték a festést - de akkor az egész repülőgép sárgásezüst volt. Érdekes, nekem meg éppenhogy nagyon tetszett ez a kétszínű megoldás :-)
Tibcsi 142583 2012. március 5. 09:30
Válasz erre
Ez baj, mert nekem nagyon nem tetszik a "kétszínű" hajtómű. :( Teljesen natúr fém nem lehetett? :)
Fóka 142582 2012. március 5. 09:20
Válasz erre
Ó, bizony, ez fontos: a sima 34-esek hajtóművei mindkét verziónál (alumínium, szürke) felül fehérek voltak.
Fóka 142581 2012. március 5. 09:19
Válasz erre
Juteszembe: a kerekek felnijei sötétzöldek - ez is jellegzetes, az 54-eseken már vajszínűek voltak.
Tibcsi 142580 2012. március 5. 09:18
Válasz erre
Jól látom, hogy ezen a fotón a hajtómű felső fele is fehér? Az alja meg fémszínű?
Fóka 142579 2012. március 5. 09:16
Válasz erre
Jé, a tied tényleg ezüst :-) Nos, szerintem az tényleg csak kivétel, még a nagyon korai verziókon is inkább kékorrú képeket lehet találni:

www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Tupolev-Tu-134/1176965/L/&sid=8f8b9d25d70c2948a3d87c7499f7d122
Tibcsi 142578 2012. március 5. 09:14
Válasz erre
Én is kék orrkúpra emlékeztem, azért kaptam fel a fejem a fotóra, amin nem kék. És ezért kérdeztem rá, mert nem tudtam, mennyire volt általános. :)
Fóka 142577 2012. március 5. 09:10
Válasz erre
Szivesen :-)

Orrkúp: nos, én egyértelműen kékre emlékszem, mint itt:

http://www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Tupolev-Tu-134/1157299/L/&sid=3281aa5f4d4abaf25ab758aa21889036

Az ezüst valami kivételes eset lehetett (csere, karbantartás előtt, ilyesmi), a cikket nem láttam.

Kösz az ajánlást, de az az igazság, hogy a Malév téma nekem egyelőre nagyon kényes: míg Lapi barátunk emléket állít a flottának, én ki akartam dobni őket, mert annyira felzaklattak a közelmúlt abszurd történései, hogy rájuk se bírtam nézni. Tudom, hogy nem a repülőgépek tehetnek róla, de ez az érzés olyan, mint a hasmenés: jön, és nincs mit tenni...

Fóka
Tibcsi 142576 2012. március 5. 09:03
Válasz erre
lbi630.jpeg
lbi630.jpeg

Találtam egy másik fotót, igaz, ez 134A és nem színes kép, de látszik, amire gondolok. :)
Tibcsi 142575 2012. március 5. 08:55
Válasz erre
Köszi a választ Fóka, ezen már el tudok indulni. :)

Az orrkúpot azért kérdeztem, mert a mostani Aero-ban van egy fotó egy 34-esről, amin ezüst (alu) színű az orrkúp bordázata. Egyébként ajánlom figyelmedbe a márciusi AeroMagazint, tele van Maléves anyagokkal.
Fóka 142574 2012. március 5. 08:50
Válasz erre
...ja, szegény -LBD sem repült szürke hassal, ő 1971-ben Kijevben semmisült meg - alumíniumszínű hassal.
Fóka 142573 2012. március 5. 08:48
Válasz erre
Szia Tibcsi!

A következő válaszok 95%-ig biztosak csak, mert emlékezetből mondom :-)

A Tu-134-esek először polírozott natúr alumínium hassal, szárnyakkal és vízszintes vezérsíkokkal jöttek, és csak a hetvenes évek végén festették át őket (már amelyik megérte...) szürkére a fűthető belépőélek kivételével. Az "A" verziók már gyárilag szürke hassal jöttek. A vízszintes vezérsíkok közti örvényorsó mindig világoskék volt (a függ. vezérsík színe). Sz'al a korai 34-esek még alumínium színűek voltak, és sajnos a -LBA és -LBC másképp nem is repült, mert a szürkére festési akciók kezdete előtt megsemmisültek (Athén, Bukarest).

A lajstromjelek mindig, még a legújabb fehér törzs - kék orr minta (brrr...) idején is kétfelé voltak osztva.

A HAD matrica sorozata helyes, a Helén után Ilona jött, ő volt az első Tu-134A. Illetve később A-3. IATA embléma csak a csatlakozásunk után került fel, valamikor a nyolcvanas években. A kis lajstromjelek az orrfutóakna-ajtókon jelentek meg, de csak a szürke hasú mintákon. Amikor még alumíniumszínűek voltak, akkor az orrfutó-aknaajtók még csupaszak voltak. A fülke felett középen - nos, én a kék csíkos festésmintáknál erre nem emlékszem, ha volt is, csak a későbbi években. A fehér törzsű festésnél (Brrr - mint fent) viszont tuti ott voltak.

Az üvegezett orrkúp bordái az oldalcsík színével egyező kékek voltak.

Viszont hadd jegyezzem meg, hogy emlékeim szerint a HAD matrica oldalcsíkja nem korrekt: a pilótafülke utáni résznél látható törés a valóságban lágy ív volt. Én mindenképpen maszkolnám-fújnám a csíkot fénykép alapján.

Derűs napot,
Fóka
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.