/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.
Gavallér 142595 2012. március 5. 22:52
Válasz erre
Gavallér 142594 2012. március 5. 22:52
Válasz erre
Sajnos elég látványos:

PW:

1.bp.blogspot.com/-K4V68TwMrcc/Tyq_9OO8ozI/AAAWY/GCRuxXc_3D4/s1600/AIG_752_PW_fedex_992.jpg

RR:

http://kaese2002.blogspot.com/2012/02/fedex-express-rr-engines-boeing-757-200.html
Tommy 142593 2012. március 5. 22:50
Válasz erre
Milyen látható különbség van a két hajtómű között?
Gavallér 142592 2012. március 5. 22:36
Válasz erre
Esetleg, ha valaki fel tudna hozzá ajánlani egy RR motort, akkor érdekelne. Egy Fed-Ex gépet szeretnék csinálni belőle és úgy tudom, azok RR hművel voltak ellátva.

Más: Tudja valaki, hogy a Revell 737-es wingletjéből mennyit és honnan kell leszedni?

Üdv.: Gábor
Gyula 142591 2012. március 5. 19:58
Válasz erre
Szia,

Közben megnéztem: 200-as, de PW hajtómű.

Üdv:
Gyula
Gyula 142590 2012. március 5. 17:09
Válasz erre
Szia Gavallér,

Meg kell néznem. A Minicraft terméke, szerintem ők csak a 200-ast gyártották, Northwest Airlines matrica van hozzá, ha ez előzetesen mond neked valamit.

Üdv:
Gyula
Fóka 142589 2012. március 5. 09:57
Válasz erre
Szia Zoli!

Kösz :-) Ez jólesett. Komolyan.

Szerencsére túlélték a Malév madaraim az első sokkot, és maradnak - bár a "szép új világra" ezek az Iljusinok meg Tupoljevek nem is nagyon emlékeztettek, azok még az Aranykor emlékei. A kék orrú Boeingeket sohasem csináltam meg, talán előérzet?... Azokkal már akkor sem éreztem túl sok azonosságtudoatot, amikor velük dolgoztam, hiszen sohasem voltak a sajátjaink, csak béreltük őket.

A.
Muzzy 142588 2012. március 5. 09:49
Válasz erre
Losi!
Ki ne dobd a gyűjteményed!
Tudod, addig él valami, amig az emlékezetünkben él.
Legalább emlékparkként hagyd meg! És csak a szépre emlékezzetek!
Végül is ezért is gyűjtjük ezeket a szép masinákat.
Tudom, mit éreztek Katival, mert hasonló helyzetbe voltam én is, amikor megszűnt a PG. Nekem is sajog a szívem, amikor arra gondolok, hogy a volt munkahelyem helyén egy bevásárló központ van...
Muzzy
Fóka 142587 2012. március 5. 09:47
Válasz erre
...pontosabban a hajtóműkonzol belépőélének vonala után nem sokkal.
Fóka 142586 2012. március 5. 09:41
Válasz erre
És ha már NDK Tu-134-es: a budi ablaka rossz helyen van, valóságban a hajtőműkonzol belépőélének vonala előtt. Ezt sajnos én nem korrigáltam a magamén, de érdemes.
Fóka 142585 2012. március 5. 09:39
Válasz erre
TU3

TU3
TU3

Íme az enyém: szürke hassal, kék orral és gyönyörű kétszínű hajtóművel :-)
Fóka 142584 2012. március 5. 09:34
Válasz erre
Tuti nem :-) Csak a 34A-k esetében, de ott is csak szürke. Esetleg nagyjavítás után, átfestés előtt, miután leszedték a festést - de akkor az egész repülőgép sárgásezüst volt. Érdekes, nekem meg éppenhogy nagyon tetszett ez a kétszínű megoldás :-)
Tibcsi 142583 2012. március 5. 09:30
Válasz erre
Ez baj, mert nekem nagyon nem tetszik a "kétszínű" hajtómű. :( Teljesen natúr fém nem lehetett? :)
Fóka 142582 2012. március 5. 09:20
Válasz erre
Ó, bizony, ez fontos: a sima 34-esek hajtóművei mindkét verziónál (alumínium, szürke) felül fehérek voltak.
Fóka 142581 2012. március 5. 09:19
Válasz erre
Juteszembe: a kerekek felnijei sötétzöldek - ez is jellegzetes, az 54-eseken már vajszínűek voltak.
Tibcsi 142580 2012. március 5. 09:18
Válasz erre
Jól látom, hogy ezen a fotón a hajtómű felső fele is fehér? Az alja meg fémszínű?
Fóka 142579 2012. március 5. 09:16
Válasz erre
Jé, a tied tényleg ezüst :-) Nos, szerintem az tényleg csak kivétel, még a nagyon korai verziókon is inkább kékorrú képeket lehet találni:

www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Tupolev-Tu-134/1176965/L/&sid=8f8b9d25d70c2948a3d87c7499f7d122
Tibcsi 142578 2012. március 5. 09:14
Válasz erre
Én is kék orrkúpra emlékeztem, azért kaptam fel a fejem a fotóra, amin nem kék. És ezért kérdeztem rá, mert nem tudtam, mennyire volt általános. :)
Fóka 142577 2012. március 5. 09:10
Válasz erre
Szivesen :-)

Orrkúp: nos, én egyértelműen kékre emlékszem, mint itt:

http://www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Tupolev-Tu-134/1157299/L/&sid=3281aa5f4d4abaf25ab758aa21889036

Az ezüst valami kivételes eset lehetett (csere, karbantartás előtt, ilyesmi), a cikket nem láttam.

Kösz az ajánlást, de az az igazság, hogy a Malév téma nekem egyelőre nagyon kényes: míg Lapi barátunk emléket állít a flottának, én ki akartam dobni őket, mert annyira felzaklattak a közelmúlt abszurd történései, hogy rájuk se bírtam nézni. Tudom, hogy nem a repülőgépek tehetnek róla, de ez az érzés olyan, mint a hasmenés: jön, és nincs mit tenni...

Fóka
Tibcsi 142576 2012. március 5. 09:03
Válasz erre
lbi630.jpeg
lbi630.jpeg

Találtam egy másik fotót, igaz, ez 134A és nem színes kép, de látszik, amire gondolok. :)
Tibcsi 142575 2012. március 5. 08:55
Válasz erre
Köszi a választ Fóka, ezen már el tudok indulni. :)

Az orrkúpot azért kérdeztem, mert a mostani Aero-ban van egy fotó egy 34-esről, amin ezüst (alu) színű az orrkúp bordázata. Egyébként ajánlom figyelmedbe a márciusi AeroMagazint, tele van Maléves anyagokkal.
Fóka 142574 2012. március 5. 08:50
Válasz erre
...ja, szegény -LBD sem repült szürke hassal, ő 1971-ben Kijevben semmisült meg - alumíniumszínű hassal.
Fóka 142573 2012. március 5. 08:48
Válasz erre
Szia Tibcsi!

A következő válaszok 95%-ig biztosak csak, mert emlékezetből mondom :-)

A Tu-134-esek először polírozott natúr alumínium hassal, szárnyakkal és vízszintes vezérsíkokkal jöttek, és csak a hetvenes évek végén festették át őket (már amelyik megérte...) szürkére a fűthető belépőélek kivételével. Az "A" verziók már gyárilag szürke hassal jöttek. A vízszintes vezérsíkok közti örvényorsó mindig világoskék volt (a függ. vezérsík színe). Sz'al a korai 34-esek még alumínium színűek voltak, és sajnos a -LBA és -LBC másképp nem is repült, mert a szürkére festési akciók kezdete előtt megsemmisültek (Athén, Bukarest).

A lajstromjelek mindig, még a legújabb fehér törzs - kék orr minta (brrr...) idején is kétfelé voltak osztva.

A HAD matrica sorozata helyes, a Helén után Ilona jött, ő volt az első Tu-134A. Illetve később A-3. IATA embléma csak a csatlakozásunk után került fel, valamikor a nyolcvanas években. A kis lajstromjelek az orrfutóakna-ajtókon jelentek meg, de csak a szürke hasú mintákon. Amikor még alumíniumszínűek voltak, akkor az orrfutó-aknaajtók még csupaszak voltak. A fülke felett középen - nos, én a kék csíkos festésmintáknál erre nem emlékszem, ha volt is, csak a későbbi években. A fehér törzsű festésnél (Brrr - mint fent) viszont tuti ott voltak.

Az üvegezett orrkúp bordái az oldalcsík színével egyező kékek voltak.

Viszont hadd jegyezzem meg, hogy emlékeim szerint a HAD matrica oldalcsíkja nem korrekt: a pilótafülke utáni résznél látható törés a valóságban lágy ív volt. Én mindenképpen maszkolnám-fújnám a csíkot fénykép alapján.

Derűs napot,
Fóka
Tibcsi 142572 2012. március 5. 04:55
Válasz erre
Sziasztok,

A régi festésű Maléves Tu-134-es törzs alsó részét, a szárnyakat és a vízszintest milyen színűre kell festeni? Világosszürkére, vagy ezüstre? A szárnyakra a lajstromot hogyan festették fel: egyben, vagy kétfelé osztva?

Kiegészítő kérdések: az NDK-s dobozból építhető "sima" 134-esek lajstromjele LBA-tól meddig terjed? A HAD matricán a H(elén) az utolsó. A kis lajstromjeleknek hol a helyük? Gondolom az orrfutóakna ajtón jobbról-balról és a fülke felett középen. Volt-e mindegyiken IATA embléma? Az üvegezett orrkúp bordái kékek, vagy ezüstök?

Egyelőre ennyi kérdésem van. :))

Üdv: Tibcsi
Tommy 142571 2012. március 4. 22:53
Válasz erre
Köszi Gyula, de egyelőre még csak érdeklődés szinten vagyok, mert terveim között szerepel egy 200-as építése, de így legalább tudom, hogy érdemes tovább gondolkodnom. Úgyhogy ha Gavallért tényleg érdekli, viheti. :)
Köszi mégeccer!
Tomi

Ja, még annyit hadd kérdezzek, hogy melyik gyártó adta ki?
Gavallér 142570 2012. március 4. 22:18
Válasz erre
Szia!

 Ha Tommy-t nem, engem érdekelne a 757, ha 200-as és RR motoros!

Üdv.: Gábor
Gyula 142569 2012. március 4. 20:43
Válasz erre
Szia Tommy,

Nekem van egy felesleges 757, ha érdekel.
A doboz bontott, a keretek még nincsenek kicsomagolva.

üdv:
Gyula
newman 142568 2012. március 4. 18:47
Válasz erre
Urak!
Köszönöm a segítséget 737-600 ügyben!
Üdv.:
Péter
dzsoniendoszkop 142567 2012. március 4. 15:28
Válasz erre
Az amerikai Minicraft modellgyártó cég több verzióját is kiadta mindkét hajtómű típussal, és a neten, illetve külföldi webshopokban bármikor megrendelhető. Kb.18-25 Euro között mozog az ára a vásárlás helyétől függően... Én utoljára tegnap láttam egyet a szolnoki makettkiállítás börzéjén a cseh figuránál...

Korábban én is tettem fel ide képeket egy ilyen vasról AA színekben...
Tommy 142566 2012. március 4. 15:03
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy kiadta-e valamelyik cég a Boeing 757-200-asát?
köszi
Üdv
Tommy
Lapi 142565 2012. március 3. 22:06
Válasz erre
Szia Fóka !

Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy csodálatos gyűjteményed van.
Örülök, hogy többször is megcsodálhattam személyesen !
Nagyon jó példa vagy előttem !

A Malév leállása óta dolgozom rendszeresen, hogy legalább kicsiben maradjon meg nekünk a kékorrú flotta !
Fóka 142564 2012. március 3. 08:20
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Ó igen, ott pompázik a matricád a Foka_6-os kép szélén látható Tu-134-esen :-) Én meg nálad láttam először nyomtatott matricát, és ez adta meg a végső indíttatást, hogy magam is belefogjak a matricagyártásba. Ezzel korábban elképzelhetetlen távlatok nyíltak előttem: függetlenné váltam a gyári matricáktól, és olyan festést állíthattam elő, amilyet csak akartam - ez az igazi makettező szabadság.

Fóka
Tibcsi 142563 2012. március 3. 08:06
Válasz erre
Fóka,

Mindig öröm látni ezt a gyűjteményt és jól esik tudni, hogy (igaz, csak egy matrica erejéig, de) én is hozzájárulhattam valamivel. :)

Tibcsi
Fóka 142562 2012. március 3. 07:49
Válasz erre
Sziasztok!

Végre frissítettem az adatlapomon lévő képeket, most a teljes és végleges állapotot mutatják.

Kellemes makettezést kívánok az aktív kollégáknak, nagy élmény a sok gyönyörű munkát látni itt a fórumon. Én meg élvezem a szemlélődés üdítő és pihentető elfoglaltságát, meg a rengeteg élménydús vagy éppen keserves makettépítésem emlékein tűnődöm, miközben a család a tévét bámulja :-)

Fóka
Varjúbácsi 142561 2012. február 29. 19:24
Válasz erre
Www.drawdecal.com bal oldalon dowloads-ot megnyitva az elsö átépítési leírás
matya007 142560 2012. február 29. 19:21
Válasz erre
Szia newman!

Küldtem neked mail-ben az átalakításhoz szükséges rajzot, és leírást.

Üdv, Péter
newman 142559 2012. február 29. 14:17
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni a mélyen tisztelt kollégáktól! 737-600-ast szeretnék építeni, 737-800-ból. Van-e valakinek rajza, infoja, hogy hol kell vagdosni a 800-as makettet?
Köszönettel:
Péter
makettes 142558 2012. február 27. 20:21
Válasz erre
Szia!
Kevéssel lejjebb Gavallér Kolléga írta,hogy rendel külföldről.
Társulj hozzá,én is vele üzleteltem tavaly Malév matrica ügyben.
ÜDV.makettes
kelair74 142557 2012. február 27. 19:24
Válasz erre
oneworld1
oneworld1
oneworld3
oneworld3
oneworld5
oneworld5

Köszi rendben,megkeresem a "kollégát".Egyébként láttam a neten a makettről képeket,lehet,hogy épp Tjoe munkája.
dzsoniendoszkop 142556 2012. február 27. 08:58
Válasz erre
Szia kelair!

Vedd fel a kapcsolatot tjoe fórumtársunkkal, ő most építette meg ezt a csodás madarat, és saját maga gyártotta hozzá a matricát. Egy másik fórumon közzé is tette, és tényleg nagyon szép lett. Biztosan tud neked segíteni. Ha másban nem, az alapokban...

Üdv...
kelair74 142555 2012. február 26. 10:46
Válasz erre
Köszi a választ,akkor tovább vadászgatom,hátha...
Varjúbácsi 142554 2012. február 25. 12:39
Válasz erre
Sajnos ez az oldal tudomásom szerint nem forgalmaz, csak bemutat. Az általad talált matricát az egykori Brasi decals utódja a Gio decals gyártja (gyártotta?) de sajnos a cég ltermékeit beszerezni szinte lehetetlen, pedig nagyon jó festéseket adott ki. Talán az E-bay-en elcsíphetsz egyet.
kelair74 142553 2012. február 24. 23:06
Válasz erre
Sziasztok!
Tudja valaki,hogy az Airlinercafe.com oldalról hogyan lehet vásárolni?Egyáltalán lehet-e?
Ugyanis meg szeretném építeni a Malév OneWorld HA-LOU-t és ott megtaláltam hozzá a matricát.Csak azt nem,hogy hogyan lehet hozzájutni.
Ha valakinek van ötlete előre is köszönöm.

Üdv : Laci
simonkaroly9 142552 2012. február 23. 14:23
Válasz erre
Üdv Uraim! NDK-s Tu-154-eshez keresek futóművet és vízszintes vezérsíkot. Előre is köszönöm.
Elérhetőségem:simonkaroly9@t-online.hu
vackor 142551 2012. február 23. 09:56
Válasz erre
Az átlátszó ablaksor a valamikori NDK-s utasgépek mellett még megtalálható volt az Airfix-maketteknél is (Tristar, BAC 1-11, VC-10, Trident, ezek közül némelyik nekem még ma is megvan). Akkor van gond az ablaksorral, ha a törzsfeleken az ablakok helyén lyuk tátong és csak matricát adnak ablaksor gyanánt. Ilyenkor jön a Clearfix-trükk, némi csepegtetéssel jól imitálhatók az ablakok. "Erősítés" gyanánt én egy cellux-csíkot szoktam beragasztani a Clearfix-üvegek mögé.
Atakacs 142550 2012. február 23. 08:54
Válasz erre
Revellnél nem jellemző a műanyag ablaksor, eddig csak a 787-esnél találkoztam vele, pedig már kb. 7-8 típusból van 10-12 gép. Megmondom őszintén az én dolgomat csak megnehezítette... :)
talbi 142549 2012. február 22. 23:20
Válasz erre
Úgy értem ahogy mondom ;) legutóbb mikor utasgépet építettem volt benne műanyag ablaksor ... Igen ez a GW nagyon klassz, meg is építeném ezeket csak nincs helyem tárolni... Sokszor kapok csereajánlatot a hellereim-re  ezis úgy került ide.
Atakacs 142548 2012. február 22. 23:12
Válasz erre
1
1
2
2
4
4

Hogy érted azt, hogy nincsenek ablakok? Ha a British/Germanwings gépet szeretnéd megépíteni akkor ha jól emlékszem csak az ablakok körvonala van meg matricán. A BMI/Austrian A319-eshez adnak sötét ablakmatricát. Mindkettő jól mutat a maketteken!

A képeken az én A319-eseim. Javaslom építsd meg, egyszerű de nagyszerű gépet lehet összehozni belőle! Ha megmarad később lehet lecsapok rá! ;)
Kicsi 142547 2012. február 20. 22:19
Válasz erre
JU - 52 - 8000,-
JU - 52 - 8000

Sziasztok!

eladó:
1:48 REVELL - JU-52 / 3m - 8000,-
érd:
benyesgabor@freemail.hu
zoli1989 142546 2012. február 20. 21:26
Válasz erre
Szia mcs!

Köszi :)
Február 11. szombat :) Beterveztem előre, hogy esténként meddig kell eljutnom vele. Végülis sikerült teljesíteni, így elkészült időben :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.