/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
mihalyb 142511 2012. február 7. 14:55
Válasz erre
A MALÉV Flotta :-(
http://www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Boeing-737-7Q8/2060465/L/&sid=cd2c9625bf11365cc5b53cb10090edb4
hobbista 142510 2012. február 6. 22:43
Válasz erre
Jól van, na, ez csak egy tipp volt! De biztos, hogy köze van a Fordhoz (mely ominózus modellt licenszben gyártott a GAZ)! Szerintem Indiana73-nál van a labda.
Horvath_Balazs 142509 2012. február 6. 21:16
Válasz erre
Sziasztok! Ha esetleg előkerülne egy színes felvétel valamelyik hasonló Intavás autóról, annak nagyon örülnék!
Indiana73 142508 2012. február 6. 14:36
Válasz erre
1
1
ford_aa_1932
ford_aa_1932

Szevasz Sennás!

"Nem biztos" 1932 Ford AA.
Sanjurjo 142507 2012. február 6. 14:15
Válasz erre
Sziasztok!

Én nem akarok beleokoskodni, mert csak egy lelkes amatőr vagyok, de, hogy Gaz a a harmincas, negyvenes évek elején a Budaörsi repülőtéren. Ahogy írtátok, akkor már inkább Ford, annak még a háborúig, Magyarországi képviselete is volt, még a Királyi Honvédségnek is szállítottak. Persze elméletben lehetne, ez egy szovjet Gaz (vagy én vagyok műveletlen és nem is szovjet Gaz-ra gondoltok!), mert bár a politikájában Horthyék is igyekeztek elhatárolódni, a totalitárius rendszerű Szovjetuniótól, de néhányszor kényszerből felvették vele a diplomáciai kapcsolatokat talán még 1924-ben, meg valamikor a háború előtt, amikor, Rákosit, és többi társát kiadták nekik. Nem hiszem azonban, hogy ez odáig burjánzott volna, hogy szovjet teherautókat vettünk volna, amikor volt más megbízhatóbb beszerzési forrás. Persze 1941-től szoba jöhettek volna zsákmányolt gépkocsik is, de azok meg gondolom, hogy a honvédségnél maradtak a fronton. Szóval véleményem szerint ez nem egy Gaz, de javítsatok ki.
vackor 142506 2012. február 6. 13:55
Válasz erre
INTAVA reklám
INTAVA reklám

Máris itt a kép, remélem, nem minősül mai reklámnak...
vackor 142505 2012. február 6. 13:49
Válasz erre
A teherautó oldalán "INTAVA" felirat olvasható, és egy régi Magyar Szárnyak-beli hirdetés alapján "Égen és földön egyaránt szolgálja a repülés ügyét az INTAVA szervezet. Bármely repülőtéren pontosan ugyanabban a minőségben kapja az INTAVA repülőbenzint vagy INTAVA repülőolajat.. VACUUM Oil Company RT Budapest, az INTAVA orgazizáció tagja"

Majd teszek fel képet erről a hirdetésről.
hobbista 142504 2012. február 6. 13:24
Válasz erre
Szia!
Ez szerintem GAZ, de az eredetije Ford. Talán próbáld kibetűzni a tartály oldalán a feliratot, és keress utána a neten.
Gratulálok a "legjobb" barátodhoz. Országos cimborák voltunk, amíg nem pofátlankodott közénk a kis szemét!
Sennás 142503 2012. február 6. 10:34
Válasz erre
image.aspx
image.aspx

Sziasztok.Sajnálattal veszem tudomásul én is ami a Malévval történik.Legjobb barátom is ott(volt) pilóta.Nézegetem a régi képeket és ott találtam ezt.Igazából a kép oldalán megbúvó kis töltő~tartály kocsi érdekelne.Akinek van ilyen régi képe amin látható ez a gép kérem segítsen.Igazából a típust se tudom beazonosítani FORD esetleg már GAZ lenne?Akkoriba mit használtunk?Tudni lehet milyen cég tankolta akkoriban a gépeket?Budaörs az egyértelmű valamikor a 30'évek végén,de többet nem tudok.
Köszönet aki tud hasznos információt adni:)SENNÁS
Tibcsi 142502 2012. február 6. 08:28
Válasz erre
kelair74 142501 2012. február 5. 19:23
Válasz erre
malev-volt-nincs..
malev-volt-nincs

Ennyi...
Altengernagy 142500 2012. február 5. 18:42
Válasz erre
Hát ja, most már vége szakadhatna a '49 óta tartó uralomnak és a színjátéknak. De sajnos a bábos nem adja fel :)
Fodi 142499 2012. február 5. 18:37
Válasz erre
A negy Q400-as maradt egyelore, jovo heten dontik el, hogy mi legyen veluk.
sanyi 142498 2012. február 5. 18:30
Válasz erre
Sziasztok!

Maradt egyáltalán valami itthon a Malév flottából?
Fodi 142497 2012. február 5. 17:40
Válasz erre
sanyi 142496 2012. február 4. 11:21
Válasz erre
Ja és MAH5248 volt a hívójele.
Ami nekem kicsit érdekes volt, az egyik gép más útvonalon ment, illetve nem a szokásos utazási magasságon, hanem sokkal alacsonyabban 7500m körül, ha jól emlékszek. Ennek mi volt az oka?
sanyi 142495 2012. február 4. 11:13
Válasz erre
A Fligtradar24 adatai alapján az utolsó gép - a HA-LOM - magyar idő szerint 01.28-kor érkezett Shannon-ba. Egy perc múlva már nem volt a térképen. Ahogy mondani szokták: Ennyi... Hihetetlen volt látni a gépeket libasorban látni eltűnni... Mondjuk én csak az oldalon keresztül láttam őket - az éjszakás műszakot valamivel el kell tölteni - de ez is elég lehangoló volt.
A Q-400-asokat nem mutatta, de azokat gyárilag nem szokta megjeleníteni.
Nézzétek meg a National Geographic Légikatasztrófák sorozatának perui 757-ről szóló epizódját, ott látni pár másodpercre a film elején egy magyar 767-est. Jó volt nézni, hiszen így legalább mások is láthatták a magyar gépeket és hallottak rólunk...
harold 142494 2012. február 4. 10:16
Válasz erre
viper 142493 2012. február 4. 01:14
Válasz erre
Ja, útközben még a Q400-as személyzetét is kisegítettük:)
viper 142492 2012. február 4. 01:12
Válasz erre
Pont az első 737-es előtt szálltunk fel, ekkora már egy másikkal együtt ott várakozott a holding pointon. Valahogy olyan szürrealisztikus volt az egész, ahogy a sky court előtt állt a rengeteg malév gép a kivilágított apronon, előttünk meg (ahogy gurultunk fel a pályára) ott állt a sötétben ez a két 737-es.
Valahogy nem akartam elhinni, hogy ennyi.
Habár nagyon sok minden nem tetszik abban, ahogyan ez a cég működött, de azért hiányozni fog.
Byebye MALÉV.
Jakesz 142491 2012. február 3. 22:56
Válasz erre
Ezen az oldalon lehet meghallgatni, a pilóták utolsó bejelentkezését!
www.liveatc.net/flisten.php
Lapi 142490 2012. február 3. 21:44
Válasz erre
Egyszerűen nem tudok mit mondani...

Teljesen magam alatt vagyok...

Halványan vigasztal a "kis" Malév flottám..
andorka 142489 2012. február 3. 21:16
Válasz erre
malev
malev

a kép lemaradt, (köszi fórummotor)
andorka 142488 2012. február 3. 21:14
Válasz erre
Ezt én is loptam a flightradarról.
Ezen a képen pedig 7 gép is repül...
Tjoe 142487 2012. február 3. 19:17
Válasz erre
malevbucsu
malevbucsu

Ez egy szomorú nap. MAH5212 búcsúrepülése.
Fóka 142486 2012. február 3. 14:46
Válasz erre
Fóka 142485 2012. február 3. 14:46
Válasz erre
Hitvesem éppen a cókómkjait cipeli haza megszűnt munkahelyéről (kollégáival együtt) - 29 éves maléves törzsgárdatagsággal a háta mögött. Reggel, amikor még úgy fuvaroztam munkába, mint mindig máskor, rémálomnak tűnt volna ez az egész. Kimondhatatlanul szörnyű. Ez a generáció még a Malévért élt, és nem belőle, mint akik tönkretették.
Fóka 142484 2012. február 3. 14:38
Válasz erre
Tjoe 142483 2012. február 3. 14:22
Válasz erre
malév1
malév1

Nem gondoltam volna hogy ilyen hamar mind történelmi makettá válik :(
vackor 142482 2012. február 3. 13:06
Válasz erre
Sziasztok !

Egyetérek Veletek, minden szavatok igaz, egy kivétellel: nyilván nem a "többség" akarta ezt és így. Sajnos, a MALÉV is arra a sorsra került, mint a cukorgyárak, a vasúti járműgyártás, a hajógyártás, a viziközlekedés, a mezőgazdaság, a közúti járműgyártás, a feldolgozóipar, és a sort sajnos a végtelenségig lehet folytatni. "Kiárusítás", "privatizáció" és egyéb varázsigék mögé bújva ment (megy) a teljes magyar gazdaság tönkretétele és kiszolgáltatása (hadd' ne részletezzem, kiknek). Sajnos mind a mai napig igaz a sztálini mondás: nem az a lényeg, hogy ki hogyan szavaz, hanem, hogy ki számolja... Ennyit a "többség akaratáról". Egyébként a lányom jönne haza MALÉV-vel pár nap múlva Madridból...
kelair74 142481 2012. február 3. 12:25
Válasz erre
Sziasztok!

Gyalázatos ami a Malévvel történt és ahogy Fóka is írta anno egy jól működő nyereséges cég volt.Én mindig bíztam benne,hogy a sok nehézség és veszteség ellenére talpon marad a cég,hisz Kelet Európa legjobb légitársasága...! De már csak volt.Nagyon sajnálom,és kicsit szerencsésnek érzem magam,hogy most február 1-én még utaztam a Malévvel.
Azért bízom benne,hogy feltámasztják légitársaságunkat,hisz egyszerűen nem tűnhet el egy 66 éve folyamatosan működő cég csak így.
Vígasztalásul legalább a polcomon lévő Malév makettek biztosan megmaradnak,nem mennek csődbe,tovább élnek.

Laci
Fóka 142480 2012. február 3. 08:20
Válasz erre
Sziasztok!

Talán ideillik pár keresetlen szó a Malévről, egykori munkahelyemről, szerelmemről, ami az 1989-es ellenforradalomig olyannyira nyereséges volt, hogy mindig az ország első 3 legnagyobb valutabevételt hozó vállalata volt, de aztán a kapitalizmus dicsőségére a végtelen szakmai dilettantizmus és a kisstílű politikai csatározások áldozata lett - csatlakozva a valaha sikeres, mára tönkretett és szétvert hazai cégek hosszú-hosszú sorához.

Amikor 1982-ben felvettek a repülőmérnöki egyetemre, úgy véltem, sínen az életem, a Malévtől fogok nyugdíjba menni. El nem tudtam képzelni, hogy a kiszámítható jövő 1989-től népakaratra illúzíóvá válik.

Nemcsak én siratom a Céget, hanem mindazok, akik egykor egy nagyon magas színvonalon működő légitársaság családias kollektívájába léptek be - akkoriban még hazai fejlesztések is voltak, pl. a Tu-154-es B-2 verziója és a háromfős ekipázs többek között Malév fejlesztés volt! Aztán a világszínvonalú műszaki fejlesztéseket végző csapatot szélnek eresztették - hiszen a Boeingekhez már nem nyúlhattunk hozzá, mert amíg a Tupoljev tervezőiroda partnerként tekintett a szakembereinkre, a Boeingnek már csak lenézett balkáni lúzerek voltunk, akiknek a kezére kell verni, ha egy berendezést meg akartak volna bontani.

De hát meg kell hajolni a többségi akarat előtt. Csak éppen végtelenül utálom már az önsorsrontó Homo Sapienst, en bloc.

Fóka
viper 142479 2012. február 3. 01:44
Válasz erre
Aha:)
Így már más!
Én amit lehet összeragasztok, hogy nehogy véletlen elhagyjam és eltűnjön.
Na még egyszer köszönöm a tippeket.
Üdv
viper
Tjoe 142478 2012. február 2. 21:01
Válasz erre
772-1
772-1
772-2
772-2
concorde01
concorde01
concorde02
concorde02
ma_b763_02
ma_b763_02
ma_b763_03
ma_b763_03
travel
travel
travel3
travel3

Néhány tavalyi madár.
Tibcsi 142477 2012. február 2. 06:14
Válasz erre
Letörni nem nagyon szeretnék belőlük semmit szándékosan, nem is bírnám megcsinálni szerintem, nem lenne hozzá szívem:)

:-)

Nem úgy gondoltam, hogy szándékosan törd le, hanem űgy, hogy ami nincs beragasztva (pl. szárny, vagy vezérsík, vagy akármi) azt szedd le. Lehet, hogy csak az én szokásom, hogy ami ragasztás nélkül is rendesen a helyén marad, azt nem ragasztom, épp a későbbi szállítás (pl. kiállításra) könnyebbé tétele végett. :)
dzsoniendoszkop 142476 2012. február 2. 03:46
Válasz erre
Sziasztok!

Két témához adnék tippet, ha megengeditek:

1. A Haribós Boeing szárnya egyszínű gyári szürke, ahogyan a Revell is adja. Volt szerencsém élőben megtekinteni a masinát :-) Ehhez még csak annyit, hogy nem tudom, ki is írta, de a corrogard megoldás főként a 737classic változatokon volt szokás, az NG-ken már nem csinálják! És a klasszikusokon 737/300/400/500 is csaqk festés dolga, ami meg egyedi, légitársaság függő. Ott is szoktam egyszínű szárnnyal találkozni.
A belépőél meg egyszerűen a felpolírozott fém, nincs festve.!

2. Ami a makettek szállítását illeti, nos az elmúlt 15 év során már 4 költözést élt meg a több, mint 100 gépes flottám, és még SOHA nem sérült meg egy sem! Igaz, hogy macerás, de én mezei háztartási vatta felpuhított halmazába ágyazom a modell teljes egészét. Ez szállításkor olyan, mint egy puha bölcső. A lényeg, hogy jó puhára húzkodd szét a vattát, és ne sajnáld rá. És persze a szállításkor ne lóbáld nagyon a dobozt, vagy vitrint.

Remélem, tudtam segíteni én is...

Üdv.

D.
gforce9 142475 2012. február 2. 00:53
Válasz erre
üdv!

Esetleg ha van kécnél 1 tábla hungarocell, a repülő alakját belevágva célravezető lehet, így sok ponton meg lesz támasztva. Mozogni úgy nem tud semerre, így nem ütődik. Persze azoknál a részeknél, ahol törhet valami, ott ki kell "könnyíteni" a szállítósablont. :)
viper 142474 2012. február 2. 00:32
Válasz erre
Sziasztok.

Köszönöm a tippeket.
Letörni nem nagyon szeretnék belőlük semmit szándékosan, nem is bírnám megcsinálni szerintem, nem lenne hozzá szívem:)
Jó ötlet ez a lekötözés, mondjuk sose voltam jó ilyen kis csomók kötésében de meglátjuk:)
A kisebbeknél meg lehet tényleg elég a zöldséges láda, meg mondjuk egy jó adag vatta.

Hamarosan kiderül..:)
Fóka 142473 2012. február 1. 13:40
Válasz erre
...ja és karton gyanánt leginkább a nagy hullámpapír-dobozok falai jöttek be.
Fóka 142472 2012. február 1. 13:38
Válasz erre
Kiegészítés (így több értelme van):

...fogpiszkálót húzok bele, és azt óvatosan addig csavarom, míg megszorul...
Fóka 142471 2012. február 1. 13:30
Válasz erre
Szia!

Én elég sokat, összesítve kb. 10 évet laktam külföldön (tanulás/munka), és persze akkor sem hagytam abba a makettezést. Szóval gyakran találkoztam a szállítás problémájával. Nekem a következő módszer jött be a leginkább (70-80 makett szállítási tapasztalata alapján...):

A lényeg: a maketteket a futóműveiknél fogva vékony, puha fonallal odakötözöm valami kemény kartonhoz. A kartonba előzőleg a megfelelő helyeken lukakat fúrok (1-1 lukat futószáranként), majd a kerekekhez rögzített kis fonalhurkot áthúzom a lukon, a másik oldalon pedig gyufaszálat vagy fogpiszkálót húzok bele, és azt óvatosan csavarom, és ragasztószalag-darabbal rögzíem a kartonon. Ezáltal a makett tökéletesen szilárdan megáll a kartonon, nem mozdul el, nem ér hozzá semmihez, és nem is törik le róla semmi (feltételezve, hogy a futóművek jól tartanak). Autós szállításnál jó nagy is lehet a karton, több makett is elfér egy íven, és csak le kell tenni a hátsó ülésre vagy a csomagok tetejére. Egyébként pedig merev oldalú táskában vagy bőröndben, a kartonokat a belső falakhoz erősítve lehet sérülésmentesen szállítani. Nekem régebben volt egy régi papundekli bőröndöm, aminek a két szembenső falára 5x5-ös rácsokban lukakat fúrtam - bármekkora maketteket bele tudtam kötözni - ez volt az univerzális makettszállító bőröndöm :-)

Üdv,
Fóka
Tibcsi 142470 2012. február 1. 12:01
Válasz erre
Szia,

Sajnos nagy valószínűséggel a költözést nem fogod tudni megúszni makettsérülés nélkül, ezért szerintem elsősorban arra kell rágyúrnod, hogy az utazás során lerepült, letört alkatrészek ne vesszenek el, hogy később helyre tudd állítani a károkat. Amit le lehet szedni a gépekről, azokat előre szedd le és tedd külön. 

Én megfelelő számú zöldséges ládába, vagy kartondobozba tenném őket. Porcelán tárgyak szállításánál bevált módszer, hogy egyenként becsomagolva, bélelt ládába teszik őket.
 
Ezt makettek esetében úgy lehetne továbbfejleszteni, hogy minden makettet külön nylonzacskóba tennénk, amit le lehet (és le is kell) zárni, hogy ne vesszenek el a letört alkatrészek. A zacskók méretét bőségesen túl kell méretezni, hogy a benne maradt levegő adjon valami plusz védelmet is. Az így becsomagolt gépeket akár egy nagyobb dobozba is össze lehet zsúfolni, amit kibélelsz belülről valami puha anyaggal. Járulékos haszna a módszernek, hogy az új lakásban, amíg nincs teljesen kész a hely, addig is megvédi a portól a maketteket ez a csomagolás.

És nyilván szállításkor ne pakolj ezekre a dobozokra semmit. :)

Én is így mentettem át a makettjeimet Pécsről Kanizsára annak idején. Persze nekem főleg vadászgépeim voltak, azok kisebbek, nekik elég volt egyetlen zöldséges láda.
viper 142469 2012. január 31. 15:14
Válasz erre
Sziasztok!

Hamarosan sajnos költözni kényszerülök, 200km-rel arrébb és nem igazán tudom, hogy a kb 15 repcsimet hogyan is szállítsam el épségben. Szerencsére ( - csak a költözés miatt:) ) nincs egy akkora a flottám mint pl Fókának, de azért így sem látom a megoldást.
Nektek nincs valami ötletetek?

üdv
viper
mcs 142468 2012. január 31. 09:43
Válasz erre
Uraim! (Tibcsi, Varjóbácsi, Fóka)

Köszönöm a válaszokat, képet, végre mehet "simán" a festés... :D :D
Már csak a RAL 5002 és RAL 1018-at kell megtalálnom.
A Revell adja is és egészen jól, de tudjuk milyenek a Revell festékek. Végszükség esetben azok maradnak vékonyan, több rétegben, faintos lakkal.

Üdv: mcs
Fóka 142467 2012. január 31. 09:14
Válasz erre
Szia!

Az alábbi kép alapján nekem úgy tűnik, hogy ezesetben megtörték a több évtizedes hagyományt: nem látszik a corrogard szokásos sötétebb színe, és tényleg olyan, mint a Revell rajzon.

www.airliners.net/photo/TUIfly/Boeing-737-8K5/1458804/L/&sid=280f4a336555d48a878f6966903fe863

Üdv,
Fóka
Varjúbácsi 142466 2012. január 31. 08:06
Válasz erre
Ezek a gépek a szárnyon általában megőrzik a gyári festést, a "Boeing gray"-t, az üa. tartályok felett pedig "corrogard" színű.
Tibcsi 142465 2012. január 31. 05:16
Válasz erre
Szia,

Nem engem kérdeztél ugyan, de a Revell szerint egyszínű szürke. Csak a belépőélen van egy fémszínű csík és a "járda" van felfestve a felső oldalon.

Itt megnézheted: www.revell.de/manual/04268.PDF

Üdv: Tibcsi
mcs 142464 2012. január 30. 23:02
Válasz erre
haribo
haribo

akkor a kép ... :D
mcs 142463 2012. január 30. 22:54
Válasz erre
Tjoe és Fóka!
A csatolt gép szárnya egyszínű szürke? Ugye nincs benne semmi trükk? :D

Köszi előre is. Üdv:mcs
JazzZ 142461 2012. január 20. 08:19
Válasz erre
Nem nagyon láttam eladót, azért gondoltam, hogy nehéz beszerezni..:)
Egyébként igen, a klasszikus NDK-s 144esről van szó:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.