/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
bobi77 142821 2012. június 25. 20:50
Válasz erre
Helló Lapi! Engem az IL-4 érdekelne! Kérnék egy elérhetőséget és privátban megbeszélhetjük.
pecso 142820 2012. június 25. 15:52
Válasz erre
Szia Lapi!
Elérhetőséget tudnál adni?
Tibcsi 142819 2012. június 25. 12:55
Válasz erre
Lapi,

Kösz, szuper.:) Hamarosan írok levelet és megbeszéljük a részleteket!

Tibcsi
Lapi 142818 2012. június 24. 11:56
Válasz erre
201206232073
201206232073
201206232074
201206232074
201206232075
201206232075
201206232076
201206232076
201206232077
201206232077
201206232078
201206232078
201206232079
201206232079
201206232080
201206232080
201206232081
201206232081

A flottatisztítás miatt eladóvá vált néhány eddig féltve őrzött repülőgépmakettem.
Lapi 142817 2012. június 24. 00:24
Válasz erre
201206232071
201206232071

Fóka !

Nagyon kíváncsian várom a műveletet !

Tibcsi !

ahogyan ígérte, megvan az Air France matrica ! 
Fóka 142816 2012. június 22. 22:15
Válasz erre
747

747
747

Szia Lapi!

Kösz :-)

Egyelőre most a meglévőket rakom össze, már alig várom a jövő hétvégét, amikor elkezdem a 747-est. A matricákat már kinyomtattam, és az is megvan, hogy hová teszem. Díszhelyet kapott :-)

Fóka
Lapi 142815 2012. június 22. 21:24
Válasz erre
Szia Fóka !
 
A sztorid szenzációs !

 A makett csodaszép !

 vár itt még néhány dobozos NDK makett, ha érdekel...

illetve adok még Tridentet, hogy meglegyen a Malév-os is !
Fóka 142814 2012. június 22. 18:41
Válasz erre
Trident_Four_1

Trident_Four_1
Trident_Four_1
Trident_Four_2
Trident_Four_2
Trident_Four_3
Trident_Four_3

Sziasztok!

Rendkívül érdekes repülőgép makettjével készültem el, a Trident 4-es verziójával (Trident Four). A Hawker Siddeley a hetvenes évek elején merész újításra szánta el magát: a jól bevált Trident Three oldalsó hajtóműveit megkettőzte, így előállította a világ egyetlen ötsugárhajtóműves utasszállító repülőgépét! Ami mellesleg a hatalmas tolóerőnek köszönhetően szokatlanul gyors és jól manőverezhető volt. A fejlesztés azonban szerencsétlen módon egybeesett az emlékezetes 1973-as olajár-robbanással, és a Trident Four öt hajtóművének extrém fogyasztása miatt sorra visszaléptek a reménybeli vevők, még a British Airways is elállt a vásárlástól. Egyedül Kuvait légitársasága vett át két példányt, hiszen nekik az üzemanyagár másodlagos kérdés volt, a sivatagi repülőtereken viszont jól jött a repülőgép hatalmas erőtartaléka (már alapgázon fel tudott szállni!). Sajnálatos módon Kuvait irak általi lerohanásakor mindkét Trident Four odaveszett. A makett képein jól látszik az öt hajtómű, és a megnövekedett súly miatt megduplázott tengelyű főfutók.

- - - - - F O N T O S ! - - - - -

A fenti történet természetesen nem igaz :-) De akár meg is történhetett volna, nem? Nekem mindenesetre nagy élmény volt ebben a kánikulában kicsit elereszteni a fantáziámat és a sok unlmasan életszerű makett után elkészíteni ezt a fantázia-példányt :-)

A Kuwait Airways egyébként valóban repülte a Tridenteket, amiket Irak valóban elpuszttított, de azokon csak 3 hajtómű volt.

(Lapi! Mint látod, ez még nem a Malév Trident, fenti projekt váratlan ötlet volt -talán tényleg megártott a meleg-, folyt. köv.)
Fóka
Fóka 142813 2012. június 22. 11:29
Válasz erre
Fóka 142812 2012. június 22. 11:28
Válasz erre
Szia!

Persze, megoldható. Amire szükség van, az az üres matricaív tintasugaras nyomtatóhoz, én éppen most használtam fel az utolsót - tudsz szerezni? Az én forrásom éppen szünetel. A továbbiakat egyeztessük, én hétvégeken mostanában ráérek.

Először sima papjrran ki szoktam nyomtatni a dolgokat, odapróbálom, pontosítom, és ezt addig ismételem, amíg tökéletes nem lesz. Aztán jöhet a nyomtatás, utána pedig még lakkozni kell. Erre én a Revell 1-es lakkját használom, de léteznek profibb megoldások is.

Üdv,
Fóka
Cébés 142811 2012. június 22. 04:01
Válasz erre
Szia Fóka!

Tudnál nekem segíten matrica legyártásával kapcsolatban?

A te gyakorlatod jól hangzik,de én még sosem csináltam.

1/50 méretarányban kellene készítenem egy A340-re.
Ha több lapból áll össze az se baj.

Cébés
Tibcsi 142810 2012. június 21. 04:27
Válasz erre
Lapi, az szuper lenne, előre is kösz! :)

Fóka,

Megjött a cucc, neked is köszönöm! :)

Tibcsi
Lapi 142809 2012. június 20. 23:22
Válasz erre
Szia Tibcsi !

 asszem, nekem megvannak a régi Heller Jumbo matricái !

megnézem Neked a hétvégére !
zoli1989 142808 2012. június 20. 14:06
Válasz erre
Köszi!

Ezt én is ki fogom próbálni!
Fóka 142807 2012. június 20. 13:20
Válasz erre
OK, akkor este otthonról elküldöm, itt bent a proxy letiltotta a Toldacuccot-ot, mert aszondja:

Access Denied (content_filter_denied)
Your request was denied because of its content categorization: \"Peer-to-Peer File Sharing;Bandwidth\"

Fóka
Fóka 142806 2012. június 20. 13:18
Válasz erre
PSP

PSP
PSP

Egészen pontosan itt látható a PSP verziója :-)

Fóka
Tibcsi 142805 2012. június 20. 13:15
Válasz erre
Az jó lenne, előre is kösz! :)

Erre a címre jöhet: kistee kukac gmail.com
Fóka 142804 2012. június 20. 13:14
Válasz erre
Szia4

Én a hagyományos PaintShopPro-val csinálok mindent, mert a vektorgrafikához nem értek. 600 dpi-s bmp-ket gyártok, ami A4 esetében 60MB. Tintasugaras nyomtatóval nyomtatom őket, ami fotónyomtatást is tud - azzal olyan tűéles és pontos mintákat lehet csinálni, mint ami a gyári matricákon van.

Fóka
zoli1989 142803 2012. június 20. 13:11
Válasz erre
Szia!

Milyen programot használsz a szerkesztésre?
Fóka 142802 2012. június 20. 13:03
Válasz erre
Ha kell az eredeti, eltom küldeni a Toldacuccot-on keresztül!

Fóka
Tibcsi 142801 2012. június 20. 12:50
Válasz erre
Húú, ez szuper, kösz! Ebből már ki tudok indulni. :)
Fóka 142800 2012. június 20. 12:29
Válasz erre
...ez persze csak minta, az eredeti bmp file 60 MB.
Fóka 142799 2012. június 20. 12:29
Válasz erre
Matrica_10

747 AF
Matrica_10

Nos, én már megszerkesztettem a matricát :-)
Igaz, 1:100-as, de arányosan kicsinyíthető.

Fóka
Tibcsi 142798 2012. június 20. 12:25
Válasz erre
Fóka,

Úúútállak! :)

Nekem egy 1/125-ös Heller 741-essel van hasonló tervem (márminthogy régi AF festésű lesz), de még nincs hozzá matrinyám.

Nincsen véletlenül valakinek 1/125-ös régi AirFrance Jumbóhoz matricája? Vagy esetleg PanAm... :))

Tibcsi
Fóka 142797 2012. június 20. 11:50
Válasz erre
Sziasztok!

Ezt el kell mondanom itt is: szereztem egy 1:100-as B-747-100-ast! Hála érte Lapinak. Doyusha gyártmány, használt, 71 cm hosszú, rendkívüli darab. Jelenleg újítom fel. Régi Air France festésű lesz. Majd felrakom a képét, ha kész.

Fóka
Neo954 142796 2012. június 18. 15:19
Válasz erre
Szia!

Köszönöm szépen! :)

Bár kifúrni nem tudom ,mert nagyon picik az ablakok talán 0,3mm körüliek.
De lehet megfestem sötétszürkével, és rákenek egy kis clear fix-et, hátha. :)

Üdv.:Neo
lacipapa 142795 2012. június 18. 14:13
Válasz erre
Szia!
Én kisebb ablakokhoz Humbrol Clear Fix-et használok.Kivágod (vagy reszeled,fúrod)az ablakot,fogpiszkálóval bekened a fixet a kész makettbe.Én 1:35-ös harcjármű periszkóp vagy irányzó nyílásokba tettem eddig.Fényes,átlátszó.Ne egyszerre vidd fel,ha nagyobb a rés.Csinálj egy próbát egy stirol lemezen fúrt lyukon,ha lefele fordítva szárad,nem lesz homorú (kb.2nap a teljes kötés,persze függ a vastagságtól!)
Laci
Neo954 142794 2012. június 18. 13:55
Válasz erre
Sziasztok!

Kezdő vagyok az utasgépek terén, ezért szeretnék tanácsot kérni tőletek.

Szerintetek szebb, hogyha az utasablakokat fényes feketével kifestem (gyárilag ráöntötték a makettre) mint ha a gyári matricát ráragasztanám?

A makett egy B747-200 Revell 1:390-es.

Előre is köszönöm!

Üdv.:Neo
Cébés 142793 2012. június 16. 20:54
Válasz erre
Szia! Nagyon tetszik! Láthatjuk majd valahol élőben?
Lapi 142792 2012. június 9. 21:17
Válasz erre
Hihetetlen, hogy mik kerülnek elő !

nagyon jó !
Chrisi 142791 2012. június 9. 20:31
Válasz erre
1.
1
2.
2
3.
3
4.
4
5.
5

Szia Cébés!

Az általad említett B737 nem az én munkám, de én is foglalkozom saját építésű utasgép makettekkel, ilyen például ez a Tu-134 is 1:72-es méretarányban. Ha valamilyen technikai kérdésed van, szívesen állok rendelkezésedre.

Üdv,
Chrisi
Cébés 142790 2012. június 8. 07:54
Válasz erre
Rendben! :)

Jövő hét délelőtt!
Lapi 142789 2012. június 8. 01:22
Válasz erre
szia Cébés !
Én elsősorban a 134-es re hajtok !
Persze a többi is jól jönne !
Meglátjuk, várjuk meg a választ !

Hogy jössz jövő héten melózni ?
Cébés 142788 2012. június 7. 22:57
Válasz erre
Szia Lapi!

Már korán reggel írtam neki h vinném az összeset!
De még nem kaptam választ...
Ne bundázzátok meg! :)))

Cébés
Lapi 142787 2012. június 7. 20:49
Válasz erre
Szia Gabcsi !

 írtam a Emailt, vinném mindet !

Várom a hívásod !

/0630-7472945/
Gabcsi 142786 2012. június 7. 06:33
Válasz erre
Sziasztok!

Malév gépekhez alapanyag van eladó! Tupoljev, és Il-18...
Bővebben a cserebere rovatban.

Sziasztok!

Gabcsi
Cébés 142785 2012. június 5. 11:48
Válasz erre
Sziasztok!

Anno valaki belekezdett itt a fórumon egy teljesen házi készítésű B737 építésébe.
Érdekelne h ki volt az és hogy halad a munkával.
Nem tudom a méretarányt,de kb 1m körüli lehetett.
Továbbá érdekelnének tervek 1/50 méretarányú Airbus A340-es ablaksor és ajtó matrica legyártásához.
Hogyan és miként lehetne ezt kivitelezni?

üdv
Cébés
simonkaroly9 142784 2012. június 5. 07:09
Válasz erre
Üdv Urak!
Igaz ez nem a csere-bere, de hátha érdekel valakit.
Eladó Heller 1/72-es utasszállító.
1 DC-6B Scandinavian Airlines és Union De Transports Aeriens matricával iá:5000
A posta még hozzá jön./kb. 2000Ft törékeny+érték/
Címem: simonkaroly9@t-online.hu
sajti 142783 2012. június 4. 18:10
Válasz erre
Kedves Fóka!

Köszönöm a részletes típus ismertetőt,így most már képbe vagyok a dolgokkal kapcsolatban! Majd ha kész lesz a gép, teszek fel pár fotót róla!

Köszönöm és további jó munkát neked is!

Sajti
Fóka 142782 2012. június 4. 17:09
Válasz erre
...bár ha jől meggondolom, ezek a rozsdacsíkok inkább a már leállított példányokon jelentkeztek a hosszú állás miatt, pl. szegény LCHelénen, amikor a műszaki előtéren dekkolt, mielőtt 3 db 34-essel együtt bestiálisan feldarabolták, hogy kilóra eladják, mint fémhulladékot :-(((
Fóka 142781 2012. június 4. 17:00
Válasz erre
Nos, igaz, valószínűleg a megszépítő messzeségnek köszönhető, hogy én tiszta repülőgépekre emlékszem - bizony már 11 éve otthagytam a Malévet, ahol én is testközelből csodáltam ezeket a repülőgépeket, sőt az első sárkány-hajtómű típusvizsgát is a Tu-154-ből szereztem. Az emlékek pedig mindig szebbek a valóságnál :-) Viszont ha most jól visszagondolok, emlékszem egy nagyon jellegzetes koszolódására az 54-eseknek, mégpedig az utastér ablakai alatti függőleges barnásszürke, hosszú csíkokra, amiket az ablakok kivágásának szegélyeinél keletkező, és az eső által lefolyatott rozsda okozott. Ezeket a csíkokat a kék-szürke festés jótékonyan leplezte, a Zsótér féle (szerintem szörnyű) új festés szerint fantáziadúsan teljesen fehérre mázolt törzseken viszont valóban rusnya volt.

Fóka
dzsoniendoszkop 142780 2012. június 4. 16:39
Válasz erre
MALEV TU-134A-2
MALEV TU-134A-2
MALEV TU-134A-3
MALEV TU-134A-3
MALEV TU-134A-4
MALEV TU-134A-4
MALEV TU-134A-5
MALEV TU-134A-5

Még jó, hogy éppen most írta Fóka \"kolléga\" a koszolások mellőzését, mert elkészültem egy újabb \"leharcolt\" masinával. Ide is felteszem a képeket, csak hogy színesítse a repertoárt, és ráadásul még nem is láttam itt túl sokaktól..
Szóval én Fókával ellentétben a legtöbbször a régi szovjet vasakat egy kicsit leharcolom, mert én bizony sok ilyet láttam/látok közelről nap mint nap...

Az egészben viszont az a legjobb, hogy ha bárki rászánja magát egy utasgép elkészítésére, mindig van lehetősége gyári új, esetleg mázolás utáni tökéletes állapotokat megidézni, vagy éppen az újrafestés, esetleg szélsőséges körülmények közötti üzemeltetés, vagy tárolás utáni leharcolódás jegyeit megörökíteni...
Mivel számomra ez utóbbi jelent nagyobb élményt, egy pár fotót végigböngészve, hogy ne essek túlzásokba, legtöbbször ilyen lesz a végeredmény...
A gép egyébként még az első szériás 1/144-es AZ Model borzalma, és egy HAD matrica, ami sajnos rettenetesre sikerült... No nem a minőség, mint inkább az élethűség terén...
De legalább MALÉV madár...
Fóka 142779 2012. június 4. 15:23
Válasz erre
Kedves Sajti!

Az NDK Tu-154-es a prototípust mintázza, ami szinte 100%-ig megegyezik a Malév B-2 verzióival. A hajtóművek is stimmelnek, NK8-2U volt mindkét típuson. Összesen 8 módosítást kell szerintem mindenképp csinálni, amik egyrészt a Malév 54-eseinek sajátosságait valósítják meg, másrészt a makett egyéb hiányosságait korrigálják.

1) Az örvényorsó eleje (a vízszintes vezérsíkok közti elem) a prototípuson vékonyka, és kiszélesedik, a széria 54-eseken viszont egyenletesen szélesedik, olyan, mint egy elnyújtott szivar.

2) A prototípuson nem volt fedélzeti segéd-erőforrás (VSzU), ennek a gondoláját a függőleges vezérsík kilépőélé, az oldalkormány alatt, közvetlenül a 2. hajtómű kiömlőnyílása felett ki kell alakítani. Olyan, mintha egy parányi hajtómű lenne beledolgozva a svanc tövébe.

3) A szárny belépőélén a széria 54-eseken (az M-eket kivéve) nem volt ott az a kis terelőlap, ami a maketten ott van, azt el kell tüntetni.

4) Az antennák formája légitársaságonként változtak. A Malév példányain nem úgy néztek ki, mint a maketten - ezeket fotó alapján érdemes megcsinálni.

5) A pitot csövekből túl sok van a maketten és a méretük is túlzott (ezek a pilótafülke ablakai alatt lévő 3 ill. 4 kiálló szürke darabkák. Ezeket fotó alapján érdemes saját gyártásúakra cserélni.

6) A főfutó-rugóstagok túl hosszúak a maketten, mert az amortizátorokat kirugózott állapotban ábrázolja, mint amikor a levegőben van a repülőgép. Ha a földön álló makettet készítesz, a főfutó-szárakat kb. 1,5 mm-rel meg kell rövidíteni, hogy a makett az 54-esekre annyira jellemző enyhén emelkedő orrú pozícióba kerüljön.

7) Nem emlékszem pontosan, hogy a pilótafülke szélvédője fölötti 2-2 kis ablakocska fel van-e tüntetve valahogy a maketten, vagy egyáltalán nem látszik, de azokat mindenképpen meg kell csinálni - én félfényes feketével szoktam felfesteni.

8) A panelvonalak - a maketten az NDK makettek közül talán a legotrombább megoldással találkozhatunk: erős, kiálló gerendák, amik a valóságban 5-6 cm. vastagok lennének. Ezekkel egyet lehet csinálni: eltüntetni.

A színekről nem tudok pontosat mondani, mert én mindig szemre szoktam kikeverni őket. Az azonban bizonyos, hogy ha az eredeti színkódokra támaszkodsz, akkor a scale effect miatt (amikor a kis maketteken sötétebbnek látszik egy árnyalat, mint a valódi repülőgépen) mindenképpen világosítani kell saját színnel vagy fehérrel. Különösen a szürke tud nagyon élethűtlenül sötét hatást kelteni, ha az eredeti színt használjuk.

És egy kényes dolog, a koszolás. Ha nem csináltál még utasgépeket, akkor érdemes megemlíteni, hogy itt nem kell olyan mértékben koszolni, mint 1 katonai járműnél. A légitársaságok ugyanis kínosan ügyelnek a repülőgépek külalakjára, hiszen ki ülne be egy leharcoltnak tűnő, retkes, kopott járgányba. A Malévnek is volt egy rendszeres mosási programja, a kopásokat (pl. orrkúp) pedig a festőműhelyben szinte azonnal korrigálták. Valamirevaló kosz legfeljebb csak a hajtóművek utáni szekciókon és az orrfutó mögött a törzsön volt néha látható. Mire a panelvonalak a valódi repülőgépen megjelentek volna a kopás meg a koszolódás miatt, addig már az aktuális nagyjavításon az egészet újrafestették - így ezekkel én egyáltalán nem is foglalkoznék.

Kellemes építést,
Fóka
sajti 142778 2012. június 4. 14:57
Válasz erre
Kedves airplane!

Köszönöm a kedves segítségedet, ami épphogy súrolta a hülyének nézem kategóriát. Nyilván én fogalmaztam rosszul! A kérdésem arra vonatkozott, hogy a kiadott NDK-s maketten kell e átalakítani valamit ahhoz, hogy magyar vonatkozású gépet csináljak! Természetesen azzal tisztában vagyok, hogy a Tu-154 repült magyar színekben, és a kapcsolódó cikket is olvastam. Egy dolgot nem tudok, hogy a makett az a Tu-154B típus e, ami itthon is repült, vagy egy másik alváltozat!
De idővel lassan sikerül összeszednem a megfelelő infókat, és nem azért mert lusta vagyok keresni, de eddig sajnos olyan rajzokat nem találtam, ami konkrétan mutatná a típusok közötti különbséget.

Köszönöm mégegyszer a segítséget!
Lapi 142777 2012. június 4. 13:27
Válasz erre
Szia dzsoniendoszkop !

köszönettel a levelet, elküldtem a választ !
dzsoniendoszkop 142776 2012. június 4. 10:24
Válasz erre
Szia Lapi!

Nekem éppenséggel lenne egy, de \"félkész\" állapotban.
Azaz, hogy még sok éve vettem original dobozban a HAD-os Szegedi Feritől 6000Ft-ért, és a törzsét, szárnyát összeraktam szépen, és körbepasztáztam tamiya putty-val, de már nem jutottam a lecsiszolásig, mert közben megjelent a 144-es méret is... A többi alkatrész még érintetlen. Van hozzá origi Interflug matricám, és vettem hozzá Malév matricát is. Szóval így áll \"lezsírozva\" zacskóban már vagy 4-5-6 éve. Ha érdekel, egy pár Mátyás Királyra elcserélhetjük, mert szerintem én már sosem fogom megépíteni, lévén, hogy több, mint 10 darab van a 144-es méretből... Viszont elherdálni sem szeretném mindenáron.
az airdaniel4u kukac gmail pont com címre dobj egy mail-t, ha érdekel.
Remélem, tudtam segíteni...

Üdv.

D.
airplane 142775 2012. június 4. 09:56
Válasz erre
800px-Malev_Tupolev_Tu-154B-2_at_Zurich_Airport_in_May_1985
800px-...

\"A Malév 1973. szeptember 5-én állította forgalomba az első Tu–154B2 repülőgépet HA–LCA lajstromjellel. A típust csaknem három évtizeden keresztül alkalmazta, ez idő alatt összesen 18 darabot üzemeltetett. A típust 2001. március 31-én vonták ki az utasforgalomból. Az ötödikként 1975-ben beszerzett HA–LCG lajstromjelű gép a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban van kiállítva\" forrás Wikipédia
Atakacs 142774 2012. június 3. 22:34
Válasz erre
P071007_03.09[01]
P071007_03.09[01

Készülget a kicsike...
Lapi 142773 2012. június 2. 12:16
Válasz erre
01
01

Pár dolgot alakítani kell rajta !
Atakacs 142772 2012. június 2. 10:28
Válasz erre
Sziasztok!

Nincs véletlenül valakinek elfekvőben egy Revell Fokker 100-asa?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.