/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
kelair74 142226 2011. augusztus 20. 19:44
Válasz erre
Szia Fóka!

Egy kérdésem lenne feléd,valszeg tudsz segíteni,jobban jártas vagy "Maléves-Ferihegyes" dolgokban.Az 1-es terminál közelében tárolják a Malév egykori zászlóshajóját,az egy megmaradt 767-es gépünket.(HA-LHB)Tudsz róla valamit,hogy mi lesz a sorsa?Már biztos nem lesz a flottában sajnos,pedig milyen jó is lenne...

Köszi

Laci
tégé 142225 2011. augusztus 20. 17:04
Válasz erre
Sziasztok!
Morava ügyben nyaggatnálak benneteket. A Malévos (HA-LDB) Moraváról keresnék részlet fotókat. Leginkább a kabinbelsőről kellene, de jöhet minden. Horváth Balázstól már kaptam egy párat (amit köszönök, de jó lenne minél több.
simonkaroly9 142224 2011. augusztus 20. 15:47
Válasz erre
Köszönöm a segítséget, mindjárt le is töltöm ha sikerül.
Nagyon irigylem azt a fantasztikus gyűjteményt.
Karcsi
Fóka 142223 2011. augusztus 20. 15:20
Válasz erre
Matrica

Matrica
Matrica

Kedves Károly,

Ejnye no, csak nem fogunk magázódni egy ilyen nemes fórumon... Azt hiszem, én vagyok az idősebb, szervusz :-)

Sz'al én a matricatervezéshez egy ősrégi programot használok, a PaintShop Pro-t. Ez nem vektorgrafikus, mint a mai modern cuccok, hanem bitmap-es (.bmp fájlok lesznek belőle), de 500 dpi-s felbontásban tökéletesen tűéles képet ad, még félmilliméteres betűknél is. A mellékelt táblázat mutatja annak a nyomtatásban A4-es méretű képnek a paramétereit, amire dolgozni szoktam.

Derűs napot,
Fóka
simonkaroly9 142222 2011. augusztus 20. 14:27
Válasz erre
Üdvözletem!
A segítségét kérném. Milyen programot használ a matricák meg rajzolásához?
A segítségét előre is köszönöm.
Simon Károly
Fóka 142221 2011. augusztus 20. 13:06
Válasz erre
Még valami: külön elismerésre méltó, hogy az apró részletekre is ügyeltél. Pl. az, hogy a pilótafülke feletti antennát az eredeti pédányoknak megfelelő formájúra alakítottad, nem pedig a maketthez adott Aeroflot-félét használtad fel.
Fóka 142220 2011. augusztus 20. 12:58
Válasz erre
Szia!

Nekem az NDK makettek a kedvenceim, a LCA-hoz pedig sok személyes emlék is fűz, de nemcsak ezért olvastam élvezettel az írásodat. Szép, igényes munka, remek végeredmény született. Az NDK Tu-154-es makettel kapcsolatos küzdelmeid a sajátjaimat idézték: bizony nem könnyű ebből az alapból igazán szépet csinálni. A festés teljesen rendben van. Az orrkúppal annak idején az eredeti Tu-154-eseknél is sok gond volt. Ahány példány, annyiféle színárnyalat és minta. Ennek oka az volt, hogy ezek a festékek eléggé gyorsan fakultak, ezért a különböző életkorú orrkúpok színárnyalata is észrevehetően más volt. Az íves csík folytatását pedig az utolsó időkben egyszerűen lehagyták, mert az egyes darabok emiatt nem voltak csereszabatosak, inkább az egészet lefújták egyenletes kékre. Ami aztán mattult és kopott, viszonylag gyosran.

Amit én még megcsináltam volna a maketten, az az átlátszó ablakok, ebben a méretarányban talán már indokolt, bár tudom, hogy ezzel az átlátszó-ablak mániámmal eléggé egyedül vagyok, ki tudja miért :-) Az örvényorsót említetted, azt én kétkomponensű epokittal vastagítottam meg, aztán csiszoltam: kis munkával tökéletes eredmény. Meg lehetne még csinálni a fedélzeti segéderőforrás* (VSzU) gondoláját a függőleges vezérsík kilépőélének tövénél, ez nagyon jellegzetes az eredeti repülőgépen - de töredelmesen bevallom, hogy én sem foglalkoztam ezzel a saját példányomon... A főfutó rugós tagjának megrövidítésével pedig ki lehetne alakítani a Tu-154-esek jellegzetes, kissé emelkedő orrú állásszögét, mert a makett főfutója gyárilag túl magas.

További sok sikert az utasgépek építésében!

Fóka

* - megjegyzés: a VSzU-t sokszor hallottam "segédhajtómű" néven emlegetni, de a műszakilag korrekt megnevezés a fedélzeti segéderőforrás, az orosz VSzU és az angol APU rövidítések is szó szerint ezt jelentik.
bogarbalu67 142219 2011. augusztus 20. 11:55
Válasz erre
Szisztok!

Ez az első komolyabb Repülőm amit készítettem, eddig zömmel VW Bogarakat építettem!

iho.hu/hir/lc-aladar-kismeretu-tortenete

Remélem tetszeni fog mindenkinek, kíváncsi vagyok a véleményekre!
Fóka 142218 2011. augusztus 20. 11:22
Válasz erre
Tristar_1

Tristar_1
Tristar_1
Tristar_2

Tristar_2
Tristar_2
Tristar_3

Tristar_3
Tristar_3
Tristar_4

Tristar_4
Tristar_4
Tristar_5

Tristar_5
Tristar_5
Tristar_6

Tristar_6
Tristar_6

Sziasztok!

Hát ez is elkészült, az 1:100-as Tristar. Méretre ez lett a legnagyobb makettem, és igazán nagy élmény volt megépíteni. A készlet a Doyusha remek kiadása, a matrica megintcsak saját gyártmány. Az utolsó kép jól szemlélteti az arányait a többi 1:100-as repülőgép közt.

Fóka
rolye2 142217 2011. augusztus 14. 18:05
Válasz erre
airbus a380
airbus a380

Sziasztok!Alakulóban az Airbus,bár még messze van a vége:
Varjúbácsi 142216 2011. augusztus 14. 11:56
Válasz erre
A Li-2-nek más volt a futója mint a DC-3-nak.
Chrisi 142215 2011. augusztus 13. 16:35
Válasz erre
Sziasztok,

A következő gyöngyszemet találtam a youtube-on:

www.youtube.com/watch

Ajánlom mindenki figyelmébe, aki érdeklődik a szovjet utasgépek iránt. Egy igényes összefoglaló az orosz utasszállító-repűlőgépipar remekeiről.

Üdv,
Chrisi
Newman 142214 2011. augusztus 12. 21:04
Válasz erre
Suhoj Superjet
Suhoj Superjet

Zvzda újdonság...
Tibcsi 142213 2011. augusztus 11. 18:18
Válasz erre
q400_retro
q400_retro

Ehhez képest ilyen lett. :)

(fotó: Kislőcsös)
viper 142212 2011. augusztus 10. 22:29
Válasz erre
Hali!

Én is Revell 72-esben csináltam meg. Vagyis még nincs kész.
Úgy emlékszek valahol felidegesített építés közben és félretettem egy darabig:)

viper
Tibcsi 142211 2011. augusztus 10. 08:54
Válasz erre
Én Revell 90-essel festettem, ez egy matt aluminium szín.
Murmuc 142210 2011. augusztus 9. 22:05
Válasz erre
Üdv Viper!
Köszi a tanácsot!
Mivel a gép mellett döntöttem már, így azért megpróbálom beszerezni a matricát.
Ha másképp nem megy, marad a "kézimunka".
Te melyik Li-2-est építed, és miből, milyen méretarányban?
Murmuc 142209 2011. augusztus 9. 22:00
Válasz erre
Üdv Tibcsi!
Na, ez az amit én akarok! nagyon tetszik! :)
Hát igen az átalakítások a motorburkolaton és máshol elengedhetetlenek lesznek, sőtt szerintem 1:48-nál kötelező is, de mivel nálam ez amolyan téli elfoglaltság, lesz rá időm bőven.
Viszont a tanácsokat szívesen veszem!
Mivel fested egyébként, mi hasonlít legjobban az eloxát duraluminium boritásra?
viper 142208 2011. augusztus 9. 20:10
Válasz erre
Pont arra a had matricára kb 2 éve várok...
És már ki is fizettem (mivel akkor több matricát rendeltem egyszerre és akkor azt mondták, hogy kifogyott, de hamarosan újra nyomtatni fogják és így megspórolhatom az újbóli postaköltséget)...
Szóval óvatosan.

üdv
Tibcsi 142207 2011. augusztus 9. 19:56
Válasz erre
Tibcsi 142206 2011. augusztus 9. 19:40
Válasz erre
Kösz a kiigazítást, nem voltam benne biztos, hogy a mosdóé-e, vagy a csomagtéré. A csomagtérre tippeltem, de nem jött be. :)

Lenne még több átalakítanivaló is rajta (pl. a motor alatti hűtők, a futóműszár stb.), de én arra már nem vállalkoztam.
Murmuc 142205 2011. augusztus 9. 19:35
Válasz erre
Üdv Tibcsi!
Köszönöm az instrukciókat, nagyon szépre sikeredett a madárka!:)
Viszont én a 1:48-ast favorizálom, igaz lesz +munka vele már látom, viszont a matricák a HAD-tól az jó hír, egyre valószínűbb hogy belevágok.
Hátul jobb oldalon fent a kis ablak egyébként a mosdóé volt.
Még egyszer köszi!
Murmuc 142204 2011. augusztus 9. 19:33
Válasz erre
Üdv Tibcsi!
Köszönöm az instrukciókat, nagyon szépre sikeredett a madárka!:)
Viszont én a 1:48-ast favorizálom, igaz lesz +munka vele már látom, viszont a matricák a HAD-tól az jó hír, egyre valószínűbb hogy belevágok.
Hátul jobb oldalon fent a kis ablak egyébként a mosdóé volt.
Még egyszer köszi!
Tibcsi 142203 2011. augusztus 9. 18:06
Válasz erre
Ja még annyi, hogy matricagondod nem lesz, mert a HAD gyárt Li-2 matricákat, többfélét is, 72-ben és 48-ban is.
Tibcsi 142202 2011. augusztus 9. 18:05
Válasz erre
li-2_revell_72
li-2_revell_72

Szia,

Én a Revell (Italeri) 72-eséből építettem, saját matricákkal. A következő átalakításokat végeztem el:

- a pilótafülke mögött jobb oldalon kivágtam még egy ablakot
- jobboldalt hátul vágtam egy világítóablakot a csomagtérhez
- szintén jobboldalra készítettem egy "kamu" beszállóajtót :)
- kicsit megfaragtam a motorburkolatokat, hogy jobban hasonlítson a Lidváéra (elöl kissé felbővítettem a nyílást).

Makettben nincs nagy választék, 72-ben az Italeri (Revell) és az ESCI. Szerintem az ESCI valamivel szebb. 48-ban pedig a Monogram (Revell) és a Trumpeter. Ezeket még nem láttam közelről. :)
Murmuc 142201 2011. augusztus 9. 17:39
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Eljátszottam a gondolattal hogy kellene építenem egy Li-2-est anno Maléves színekben, de, létezik ilyen makett?
2006-ban "Akos" itt a topicban írt aki megépítette a mostani HA-LIX-et de nem tudom elérni mert nem regisztrált tag, illetve akkortájt "Kislőcs" is elkezdett egyet építeni, de az Ő elérhetősége is kérdéses.
Mit ajánlotok miből építsem DC-3? És ha igen melyik a legjobb makett?
A gondom a motorral van amit az amerikai D&W R-1830-as helyett AS-62 kellene építenem ami sok mindenben más. NACA burkolat, olaj hűtő...
Illetve a jobb oldali ajtó létrehozása, ha csak nem a HAS-TSA-t építem meg, de a motor gond még ott is fenn áll, nem beszélve a matricázásról!
1:72 vagy 1:48-ban gondolkodom.
Mi a véleményetek?
Rizmajer 142200 2011. augusztus 8. 15:35
Válasz erre
Szia Fóka!
Jó hogy írtad ezt az emlékezést az Air France-ról, mert én meg arra emlékeztem, hogy 13ó 10-kor jött és 14ó 40-50kor ment, de akkor ez a Finn Air lehetett. Sokat álltam mellettük télen nyáron, "69 és "70 es években mint sorozott kis határőr. A személyzet bejött a tranzitba, de néha kaptam tőlük télen meleg teát. A B727-re nem emlékszem, csak a Caravell-re. Az AUA és a KLM és néha a Finn is DC-9-el, BEA Traident-el,és a 4 propelleressel, SABENA, AIR FRANCE és a Finn Caravellel, B727-el csak a LUFTHANSA, a TAROM meg 1-11 el jött néha. Ja, és akkor szűnt meg a MALÉV, IL-14-es TIRANA-i járata. 1971. febr. 15.én szereltünk le, és csak hatan voltunk kis határőrök, végig civilben, csak az utolsó időben öltöztettek be zöld-fehérbe. De a pisztolyba nem kaptunk lőszert, mert még nem volt kidolgozva a reptéri fegyverhasználat. Mondtuk is, hogy a terrorista legalább tudja, hogy kire kell lőni először. Szia Rizmajer.
Tibcsi 142199 2011. augusztus 8. 11:08
Válasz erre
tégé 142198 2011. augusztus 8. 09:16
Válasz erre
Tibcsi!
Köszönöm, igen arra gondoltam, sokat segítettél!
Tibcsi 142197 2011. augusztus 8. 08:32
Válasz erre
Szia,

Ha az új festés kékjére gondolsz, akkor RAL 5022 (Night Blue).

A Revell 54 ugyanez a szín.

T.
tégé 142196 2011. augusztus 7. 19:15
Válasz erre
Sziasztok!
A Malév kék színének kódjára lennék kíváncsi, ha van valamelyik makettfesték gyártó kínálatában vagy milyen színekből lehet kikeverni?
tégé
Szabi77 142195 2011. augusztus 7. 11:10
Válasz erre
tn_800x600_1307512_82290_0158k9i_20
tn_800x600_1307512_8...

Hopp,a kép lemaradt!
Szabi77 142194 2011. augusztus 7. 11:09
Válasz erre
Sziasztok!

Matricát vagy maradék matricát keresek ehhez a maketthez!
Akinek lenne kérem írjon!

petroviczszabolcs77@gmail.com

Szabi77
PaLa 142193 2011. augusztus 2. 13:27
Válasz erre
Sziasztok!
Gyujtemenyem egysegesitese miatt EGY TETELBEN eladosorba kerult 20db 1/100as utasszallito repulogep makett. Doyousha (7db) és VEB (NDK-s)(13db) gyartoktol. Mindegyik makett kibontott dobozokban, erintetlen allapotu. Listat mailben kuldok. Csak komoly erdeklodok megkereseset varom ezen a mailcimen: laszlo(pont)patonay(kukac)gmail(pont)com
Udv,
PaLa
Newman 142192 2011. július 31. 16:29
Válasz erre
Ej, de szép darab! Már a doboz is gyönyörű!
Fóka 142191 2011. július 31. 16:08
Válasz erre
2011_144

Doyusha Tristar 1
2011_144
2011_145

Doyusha Tristar 2
2011_145
2011_146

Doyusha Tristar 3
2011_146
2011_147

Doyusha Tristar 4
2011_147
2011_148

Doyusha Tristar 5
2011_148

Nos, ma végre megtörtént a fényképezés, íme az ígért képek az 1:100-as Doyusha Tristarról még szűzen, és éppenhogy elkezdve.
Fóka 142190 2011. július 31. 16:03
Válasz erre
Szia Tjoe!

Ez igen, akkor még a púp rövidítésével is meg kellett küzdened, minden elismerésem.
Kellemes emlék nekem a Syrianair 747SP-je, mert amikor a kilencvenes évek közepén gyakran repültem harmadik széken 733-mal útvonalat, a damaszkuszi járatunk valamikor éjszaka mindig éppen akkor érkezett oda, amikor egy 747SP indulófélben volt. Egyszer éppen a szomszéd állóhelyen állt, és oda is ballagtam körüljárni ezt az amorf Jumbót, és a teljes idítási procedúrát is közvetlen közelről gyönyörködtem végig. Akkor még szép kék csíkok pompáztak az oldalán, ma már ezt is elérte a korszellem: a szokásos fehér törzs + valami maszat a svancon.
Fóka 142189 2011. július 31. 15:51
Válasz erre
Szia!

Elküldtem az új címemet, és egyúttal a Makettinfo adminisztátoroknak is írtam, hogy változtassák meg az adatlapomon is, mert nekem nem ment.

Fóka
Newman 142188 2011. július 30. 12:24
Válasz erre
Fóka!
Kérhetnék egy mélcímet tőled?
Üdv.:
Péter
peter.newman@freemail.hu
Tjoe 142187 2011. július 29. 11:19
Válasz erre
Igen, 400-as Revell-ből faragom. Amikor belevágtam nem gondoltam bele, hogy ennyit fogok vele küzdeni.
PETI 142186 2011. július 28. 20:54
Válasz erre
Szevasz Peti!
És akkor az most mennyibe is kerül? Hmm.. lássuk csak, félkész UTair 134-es, hajtóművek nélkül... 1000-ért elküldöd postával együtt? :)
Newman 142185 2011. július 28. 20:13
Válasz erre
Tu-134A-3 UTair
Tu-134A-3 UTair

Sziasztok!
Eladó makettek:
Minicraft DC-6 Pan-Am 2000Ft
Mincraft C-118 elnöki gép 2000Ft

Lassan befejeződik egy Tu-134-es...
Üdv.:
Péter
peter.newman@freemail.hu
kelair74 142184 2011. július 28. 20:12
Válasz erre
Sziasztok!
Tud valaki infót adni arról,hogy mi lesz a sorsa az egy megmaradt 767-es gépünknek?(HA-LHB)
Annyit tudok,hogy 2009 január óta tárolják Ferihegyen.Előtte az Oman Air színeit viselte egy darabig aztán újra Malév lett.Ha épp arra járok (a gurulóúton a felszálláshoz)mindig megcsodálom.Kár,hogy már nincs a flottában,jó lenne újra szolgálatban látni.Bár lehet még nem döntöttek a sorsáról...
Fóka 142183 2011. július 28. 11:42
Válasz erre
Szia Tjoe!

Nahát, egy 747SP. Saját átalakítás?
Én egyszer próbálkoztam faragni egyet 747-200-ból, de nem lett meggyőző... A tied viszont pompás lesz :-)

Fóka
Csaszi 142182 2011. július 28. 10:57
Válasz erre
C
C

Miket talál az ember:-)
A kormánygépünk Svájcban.
Forrás:Wings.de
Fóka 142181 2011. július 28. 09:35
Válasz erre
Szia Lapi!

Nekem most 11 van :-)) Persze gondolkodom is már rajta, hogy ez nagyon nem kerek szám...

Az 1:100-as Tristaromat a tied ihleti: már tervezem hozzá a Delta matricát! Milyen jó, hogy annak idején annyi fényképet csináltam nálad, van jó sok részletfotó a Tristarról is.

Jó költözködést!

Fóka
Fóka 142180 2011. július 28. 09:32
Válasz erre
Szia Chrisi!

Köszsönöm :-)

Látom, közben valaki már írt egy tippet matricavásárlásra a Cserebere rovatban, de azért én is mondok kettőt: Barack Dr. kolléga itt a makettinfón szintén árul matricalapokat, és a Hannants is árusít:

www.hannants.co.uk/search/index.php

Ami az Air France 727-est illeti, soha nem felejtem el, hogy gyerekkoromban hosszú éveken keresztül 13:10-kor indult az AF vasárnapi párizsi járata Ferihegyről (milyen fontos információk ragadnak meg az emberben...), nekem pedig szokásom volt kirohanni a folyosóra és áhítattal bámulni, ha repülőgépzúgást hallottam. Ez a párizsi járat pedig mindig ebédidőre esett, így nekem a gyerekkori vasárnapi családi ebédek emléke pavlovi reflexként ezekkel a gyönyörű klasszikus festésű Caravelle-ek meg 727-esek látványával kapcsolódott össze.
Lapi 142179 2011. július 27. 23:26
Válasz erre
Irígykedve nézem a repülőgépeidet Fóka !

Bármikor látom, nem vígasztal a tudat, hogy, nekem is van vagy 10 db Il-18 as !
(nemrég adtam Zs.P.-nek 1db -ot, remélem nemsokára láthatom készen )

Előreláthatóan semmi lehetőségem nincs idén repülőt építeni...

Költözés van projekt alatt !

Meg az a nagy igazság, hogy közben elvitte az eszemet a "200 lóerő a hátsókerékre"

és ezzel töltöm az életemet a repülés helyett !

Csodálatosan szépek a makettek !
Chrisi 142178 2011. július 27. 22:37
Válasz erre
Szia,

Szép lett nagyon ez a 727, a festése nagyon tetszik. Én is épp most építek egy Airfix 1:144-es Boeing 727-est és én is egy hasonló klasszikus festésen gondolkozom (régi Pan Am festés), csak előbb szeretném már végre befejezni az 1:72-es Tu-134-em. Ezzel kapcsolatosan szeretnék tanácsot kérni matricagyártás terén: matrica nyomtatáshoz matricalapot hol tudok beszerezni?

Látom az Il-18-as flotta is gyarapodott egy újab gyöngyszemmel. Most már tényleg csak egy 1:35-ös példány hiányzik.

További jó makettezést!

Üdv,
Chrisi
Fóka 142177 2011. július 24. 19:23
Válasz erre
727 1

727 1
727 1
727 2

727 2
727 2
Il-18 1

Il-18 1
Il-18 1
Il-18 2

Il-18 2
Il-18 2
Il-18 csoportkép

Il-18 csoportkép
Il-18 csoportkép

Sziasztok!

Nemrég lelkesült hangon számoltam be új szerzeményemről, a Doyusha 1:100-as Tristarról. Nos, a csomag rendben meg is érkezett, gyönyörű, impozáns méretű termék - én viszont külföldön voltam pár hétig (munka...). A hétvégeken tudtam csak makettezni. Hamarosan nekiveselkedem, a Tristarnak, rakok majd fel képeket a dobozbontásról.

Azért nem voltam teljesen passzív: befejeztem két régebbi munkát, természetesen klasszikus típusok a nekem annyira kedves régi festésekkel. Az egyik a Heller meglehetősen közepes minőségű 1:125-ös Boeing 727-200-asa azzal az Air France festéssel, amivel Ferihegyen sokat láttam a Caravelle utáni korszakból: a középső hajtómű szívócsatornáját alumínium-színűre hagyták, és ez valamiért nekem nagyon tetszett (nem azért, de az AF mai teljesen fehér, fantáziátlan festése szerintem fasorban sincs a régivel.

A másik - egy NDK Il-18-as. Képtelen vagyok megállni, hogy kedvenc típusomból ne csináljak meg időről időre egyet-egyet. Ezúttal a Tarom színeire festettem, ezzel megszüntetve azt a lehetetlen állapotot, hogy nem volt meg az a repülőgép makettben, amivel életemben először repültem, még tízévesen.

Mindkét madár matricáit magam állítottam elő, nagyon élvezetes munka volt. Ma hajnali háromkor még csak fájlban léteztek :-)

Az utolsó kép az 1:100-as Il-18-as géppark - 1:144-esben megvan még a Balkan meg a CSA festése, már csak a LOT hiányzik...

Fóka
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.