/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Tjoe 141852 2011. február 28. 12:37
Válasz erre
www.jetphotos.net/viewphoto.php
Nekem is van valahol, de a több ezer képem között nehezen találom.
Tjoe 141851 2011. február 28. 12:36
Válasz erre
lucky 141850 2011. február 28. 09:57
Válasz erre
A betű tipus sem biztos, h jó,de a képek alapján jónak tűnik.
Tjoe 141849 2011. február 28. 09:44
Válasz erre
Az nem kicsi segítség lenne. Ha megcsinálnád 1/144-ben, megköszönném. Nem kéne fél napot bújnom a betűstílus mintákat. De már az is nagy segítség lenne ha ezt megírnád.
lucky 141848 2011. február 28. 09:40
Válasz erre
data.hu/get/3560905/Malev_Bae_146_200QT_matricaterv.cdr
Ha vkinek még kellene.A terv az első változathoz ( kék farkú) készült.
Színek valószínűleg módosításra szorulnak, de a méretek jók.
Tjoe 141847 2011. február 28. 09:37
Válasz erre
Newman 141842 2011. február 27. 11:10
Válasz erre
Tu-134 CSA/Aeroflot
Tu-134 CSA/Aeroflot

AZ Model újdonság hamarosan...
Üdv.:
Péter
lucky 141841 2011. február 26. 15:34
Válasz erre
Arra voltam kíváncsi,mi annak a CorellDraw változatnak a verziószáma amihez hozzáférsz.
Ui ha a tiéd alacsonyabb számú mint az enyém, akkor nem fogod tudni használni, mert nem fogja megnyitni.Ezen én tudok segíteni, mert úgy mentem el, h az alacsonyabb verziószámú változatok is lássák.
Richyke90 141840 2011. február 26. 14:03
Válasz erre
Szia Lucky!
CDR- mint CorelDown fájl? Sajnos nem vagyok annyira otthon a használatában, így az is magas nekem egy kicsit, hogy mit jelent a számozása. Erről egy kicsit bővebb infót kérek. Általában a primitívebb (szemmértékes) kimérés jobban megy, mint a gépen készülő vektoros.

Üdv
Ricsi
lucky 141839 2011. február 26. 09:11
Válasz erre
Tényleg ha már Bae-146.
Van-e vkinek fotója a törzsvégi féklap belsejéről?
lucky 141838 2011. február 26. 08:21
Válasz erre
Pontos színkódokat tudsz-e?
Mert csak narancsból is sokféle van.

Richyke90!
Hanyas cdr-ben küldjem és hová?( 12-ig ok nálam)
kislõcsös 141837 2011. február 25. 22:39
Válasz erre
hát a szinekkel igazán nincs mit túl kombinálni a betűk feketék,a tnt meg narancs sárga.
Miben kellene a segitség?
Richyke90 141836 2011. február 25. 22:36
Válasz erre
HA-TAB
HA-TAB

Szasztok!
Érdekelne engem is a HA-TAB (TNT-Malév) matricaterv. Éppen nekikezdtem, de a feliratokat festeni szeretném rá, amit csak tudok. Persze a feliratok nekem se lennének rosszak.
Jelenleg így állok vele:
Üdv
Ricsi
lucky 141835 2011. február 25. 22:29
Válasz erre
Az első változat matricaterve megvan sk módon elkövetve.
Illesztve a Revell Avro 85-höz.
(ami majdnem Bae146-200 QT)

A gond csak a színekkel van.
kislõcsös 141834 2011. február 25. 21:25
Válasz erre
Tjoe,ha az segítség Corel-ben ki tudom szerkeszteni neked,de kinyomtatni nem tudom mert meghalt a nyomtatóm.
kislõcsös 141833 2011. február 25. 21:21
Válasz erre
Hát sajnos csak nagyon rövid ideig volt ilyen. ha jól tudom 91-és 92 között,de ebben nem vagyok most teljesen biztos.Majd utána nézek.
lucky 141832 2011. február 25. 21:16
Válasz erre
kislõcsös 141831 2011. február 25. 20:59
Válasz erre
HA-TAB BAe-146-200 QT old livery
HA-TAB BAe-146-200...
HA-TAB new livery
HA-TAB new livery
1428425
1428425

a 3 verzió
lucky 141830 2011. február 25. 20:52
Válasz erre
kislõcsös 141829 2011. február 25. 20:41
Válasz erre
Melyikhez? a TNT-Malévhoz aminek két verziója volt? vagy a most repülő Fleetair-es Saab 340-esz HA-TAB-hoz?
Tjoe 141828 2011. február 25. 12:31
Válasz erre
A HA-TAB-hoz nem készített valaki esetleg feliratokat? 
Tjoe 141827 2011. február 22. 16:18
Válasz erre
haribo1
haribo1
haribo2
haribo2
haribo3
haribo3

2.-án meglőttem Ferihegyen az igazit, úgyhogy gyorsan megcsináltam a makett verzióját.
Véleményem szerint 1/144-ben nem sok értelme van az átlátszó ablakokkal bíbelődni. A gyári 1mm vastag cockpit üveggel sem lesz szebb a madár. Az utastér űvegezést meg azért nem, mert nekem is van fóliázott makettem, de 50cm távolságból már nem lehet megkülönböztetni a matricás ablaksortól. Max ha az ablakhoz állok vele és átnézek a törzsön. Nagyobb méretarányban nyilván más a helyzet. 
Fóka 141826 2011. február 22. 15:33
Válasz erre
Il-18

Il-18
Il-18

Próbáltam keresni fényképet a sajátjaim közt, amin a Clearfixes ablakmegoldás látható, de bizony annyira átlátszó az anyag, hogy a képeken nem is látszik. Úgyhogy jobb híján itt egy Il-18-as, bizony ennek az ablakain is Clearfix hártya feszül!
Fóka 141825 2011. február 22. 15:28
Válasz erre
Clearfix

Clearfix
Clearfix

Ja, és a legfontosabb: a Clearfix ablakokat festés után, a kész maketten kell kialakítani, tehát a maszkolás keserves munkáját el lehet felejteni! A képen a Clearfix manapság szokásos kiszerelése látható.
Fóka 141824 2011. február 22. 15:23
Válasz erre
Ha nincs átlátszó elem, akkor a legjobb megoldás az Airfix "Clearfix"-e. Én régóta használom, még 1:100-as makettekhez is. Szerintem még jobb is, mint amikor vastag műanyag ablakot kellene a helyére illeszteni, a Clearfix annál sokkal jobb eredményt ad. Olyannyira, hogy az Airfix a régi utasgépeinek újabb kiadásaiból már ki is hagyta az átlátszó fröccsöntött ablakokat, és egy kis tubus Clearfixet rak a dobozba.

A cucc méz-állagú, teljesen átlátszó folyadék, és eredetileg az átlátszó alkatrészek ragasztására szánták, mert nem oldja, nem foltosítja a műanyagot, száradás után víztiszta marad. De ablaknyílás befedésére is kiváló. Egy kis cseppet fogpiszkáló végére kell venni és belerakni a nyílásba, majd körző mozdulatokkal elérni, hogy a csepp kitöltse az ablakot. Egy óra alatt tökéletesen kifeszül és megszárad, tökéletes hatást keltve. Én pl. legutóbb az Il-14-esem ablakait is ezzel csináltam, ld. pár hozzászólással alább.
BalEee 141823 2011. február 22. 15:13
Válasz erre
Azt értem, hogy át lehet látni, de nem adtak üveget belülre, se matricát kívülre, tehát csak lyukak vannak, és az a kérdés, hogy azzal mit tudok kezdeni.
Fóka 141822 2011. február 22. 08:41
Válasz erre
Szia!

De miért nem szeretnéd? Hiszen az igazi utasszállító repülőgépen is keresztül lehet látni, ha oldalról nézi az ember. Szerintem a befedett ablakok (főleg, ha ez a pilótafülke ablakait is így csinálták meg) sohasem lesznek olyan élethűek, mint az átlátszóak, mert a szürke-fekete festés nem tudja imitálni az üveg átlátszóságát.

Az egészhez csupán annyi kell még, hogy a törzs belsejét ki kell festeni valami sötét színnel (praktikusan sötétszürkével), hogy a fehér műanyag színe ne virítson belülről.

Fóka
Varjúbácsi 141821 2011. február 22. 08:16
Válasz erre
Az igazi megoldás az lenne, ha az ablakokat eltömítenéd, és a helyére ablakmatricát tennél.
zoli1989 141820 2011. február 21. 21:32
Válasz erre
Őszintén szólva a fotók alapján egyből a Kis-Duna jutott eszembe :)
Vackor 141819 2011. február 21. 21:16
Válasz erre
Valahol a soroksári Kisduna-ág környékén (lehet, hogy Ráckeve magasságában), a '70-es évek legelején. Akkoriban még Tököl felé haladtában Mi-6 is volt hallható-látható...
PETI 141818 2011. február 21. 20:40
Válasz erre
Szia!
Azt a két Kamovot hol fotóztad?
Üdv
BalEee 141817 2011. február 21. 20:29
Válasz erre
Sziasztok!

Még eddig nem építettem utasszállító gépet, de most vettem egy Revell A319-et. Azt szeretném kérdezni, hogy az ablakokat hogy kell megcsinálni, hogy a legélethűbb legyen? Nem szeretném így hagyni, hogy át lehessen látni a gépen.
Tjoe 141816 2011. február 21. 12:55
Válasz erre
Ismerős érzés. Nálunk a "na, megint egy makett" így hangzik: Na, már megint egy új porfogó! :)
Tjoe 141815 2011. február 21. 12:49
Válasz erre
Szép lett, gratulálok! A gyárilag hozzáadott futóművekkel elég viccesen nézett ki.
Fóka 141814 2011. február 21. 12:37
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm az elismeréseket! Vackor, ezeknek a régi képeknek is van egy egészen kellemes hangulata, mint a régi családi képek egykori, soha vissza nem térő derűs harmóniája...

Most sajnos a "szülés utáni depresszió" állapotában vagyok, ismeritek ezt az érzést? Amikor az ember napok (hetek) óta egy készülő makett körül járatja a gondolatait, éjjel is felkel, mert nem tud aludni, és elvégez 1-2 műveletet, aztán a katarzis, amint elkészül - aztán a nagy, süket üresség... A makett elkezdi élni keserves sorsát, a porosodást a polcon, páran még megdícsérik (esetleg bírálják) a hozzáértők közül, de másoknak (pl. szeretteinknek) már csak "na, megint egy makett", bármennyire is különleges szerzemény. A beléfeccolt munka hevülete, kínja és diadala lassacskán ködbe vesző emlék lesz, aztán ha már mi magunk is csak emlékek leszünk, akkor az sem... Utódjainknak pedig már csak teher lesz ("dobjuk már ki - de szegény öreg olyan lelkesen buherálta ezeket, csak ne lenne ilyen sok..."), aztán mégis elszánják magukat, és nagyot sóhajtva átadják az enyészetnek, és az egészet beborítja a feledés könyörületes homálya...
Vackor 141813 2011. február 21. 11:31
Válasz erre
archív 03
archív 03
archív 04
archív 04
CitationLearjet
CitationLearjet
Connstellation
Connstellation
Dassault Falcon
Dassault Falcon
Boeing 707-2
Boeing 707-2
Dassault Mercure
Dassault Mercure

Szia Fóka !

Nem tudok betelni alkotásaiddal (meg a tágas hellyel, ahol tartod őket...). Néhány archiv fotón Superfreigheter, Jumbo, Trident, Mercure, Tu-114 és Tu-144 emlékeimet mutatnám meg (akkor még a fotózásban is kezdő voltam), illetve néhány újabb alkotásomat is közzéteszem.
Tibcsi 141812 2011. február 21. 08:57
Válasz erre
Hát Kolléga,

Le a kalappal! pedig nem hordok olyasmit, de nem hittem volna, hogy ilyen szép repcsit hozol ki belőle. Igazad van, korhűség ide, vagy oda: hiba lett volna az eredeti futóműveket és srófokat felhasználni.

Szép a 134-es is, az enyémmel sajna nem sokat haladtam eddig.

Gratula, na! :)
Fóka 141811 2011. február 21. 08:38
Válasz erre
Szia! Az a 2 szám a termék eredeti gyári és a magyarországi cikkszáma lehet. Akkoriban a Triál nevű cég volt a kizárólagos állami játékimportőr. Arra lehet a matricából következtetni, hogy ezt a példányt magyarországi exportra szánták, és valószínűleg itt is került forgalomba.

Fóka
Richyke90 141810 2011. február 20. 23:48
Válasz erre
Szia Fóka!
Az enyémben nem volt olyan "csomagolócédula". És ahogy te is észrevetted, az én gépem törzse inkább sárga, mint fehér.
De a doboz alján van egy matrica, ami nem sok mindent mond nekem.
ART-Nr 15812 és Trial 23140 van rajta. Ebből lehet következtetni valamire?
Fóka 141809 2011. február 20. 17:39
Válasz erre
Valami még eszembe jutott az NDK Tu-134-esről: a budiablakokat is javítani kell, pontosabban áthelyezni, mert az igazin nem olyan hátul volt, mint a maketten, hanem kb. a hajtóműkonzolok belépőélének vonalában. Ez sajnos az én példányomon nem látszik (nem csináltam meg, mit tagadjam...).
Fóka 141808 2011. február 20. 17:25
Válasz erre
Packzettel

Packzettel
Packzettel
TU3

Tu-134
TU3

Köszönöm az elismerő szavakat :-)

Ricsi, ez a fekete alapú doboz a Veb Plasticart késői, 80-as évek közepétől kezdődő időszakában volt szokásos, a makett tehát valószínűleg 1985. és 1990. között készülhetett. Erre utal a vajszínű törzs is, korábban ugyanis egészen fehér műanyagból csinálták a fehér részeket, esetleg egészen kicsit vajszínűből. Nekem volt szerencsém olyan késői készlethez, amiben az egyik törzsfél hófehér, a másik pedig már szinte sárga volt... Nem volt egy kis "csomagolócédula" (Packzettel) a dobozban? Azon szokták napra pontosan jelölni a gyártás idejét. Bár a vége felé már csak egy jelöletlen cetlit raktak a dobozba, aztán azt sem.

Maga a makett, a Tu-134-es szerintem a legjobban sikerült NDK makettek közé tartozik. A pilótafülke ablakának alkatrészén azonban pár ablakelemet el kell tüntetni (a helyére illesztés után tömíteni és befesteni), mert a valóságban csak egy sor ablak és 1-1 szemöldökablak volt a típuson. A műanyag alkatrészen lévő felső 3-3 kis ablak közül csak a középsőket kell átlátszóra hagyni, ezt fotó alapján érdemes megcsinálni. Nagyot javít a kész makett élethűségén.

Ami a matricát illeti, a dobozon egy korai Interflug festés látható, az NDK-ban eladott makettekhez adtak ilyet. Az Aeroflot szintén korai festésminta, az exportra szánt dobozokba tették, de két apró gond van vele: az orránál lévő Tupoljev embléma alapja a valóságban fehér volt, ezt aláfestéssel könnyű orvosolni, az viszont nagyobb baj, hogy az ablakvonal felső vékony csíkja a valóságban piros volt. Ezt én más matricákból vett csíkkal orvosoltam, de nem volt könnyű, ld. a képet. Tudni kell továbbá, hogy az eredeti repülőgépen az örvényorsó (a vízszintes vezérsík közepének orsószerű eleme) is kék volt. De te úgyis Malévre fested, ezt csak érdekességképpen írtam.

Talán mondtam már másutt, hogy ha átlátszó ablakokkal csinálja meg az emberfia ezeket az NDK maketteket (és hát miért ne tenné, hiszen a valóságban is átlátszó...), akkor feltétlenül be kell festeni a törzset belülről valami sötét színre, különben nagyon élethűtlen, játékszerű lesz a makett a végén. Ez persze minden más világos műanyagból készült utasszállítóra is igaz, nem csak az NDK példányokra.

Fóka
Richyke90 141807 2011. február 20. 14:53
Válasz erre
Szia Fóka!
Nagyon gyönyörű lett!
/OFF/ Van egy régi NDK-s Tu-134 makettem (összeépítetlenül), honnan tudom, hogy mikor gyártották? Olyan matricával van, mint a te utolsó képeden az AEROFLOT-os.
Dobozbontás itt: /makettinfo.hu/index.php/
Üdv
Ricsi
Airmax 141806 2011. február 20. 14:43
Válasz erre
Szevasz Fóka

Nagyon szép lett! Kalapemelés :)

Üdv: András
Fóka 141805 2011. február 20. 11:35
Válasz erre
...ehh, 3 "valóban" a hozzászólásomban :-( Úgy látszik, minden szellemi energiám elfogyott az éjszakai matricázástól.
Fóka 141804 2011. február 20. 11:33
Válasz erre
Szia, kösz :-) Valóban van egy kis különbség az eredeti formájához képest. Úgy vélem, azért gyártották olyan masszívra és nagyra a futókat, mert még valóban játéknak szánták a makettet 1958-ban, amikor tervezték. Manapság valóban furcsán mutatott volna a polcomon az élethűbb makettek között...
Vik30 141803 2011. február 20. 10:24
Válasz erre
Fóka 141802 2011. február 20. 08:57
Válasz erre
Il-14 1

Il-14 1
Il-14 1
Il-14 2

Il-14 2
Il-14 2
Il-14 3

Il-14 3
Il-14 3
Il-14 4

Il-14 4
Il-14 4
Il-14 5

Il-14 5
Il-14 5

Jó reggelt!

Véget ért az időutazás, elkészült a 45 éve gyártott Il-14.
Az összegzés:

Eredeti makett a következő feljavításokkal:
- mérethű futók és légcsavarok az eredeti helyett - saját gyártás;
- egyéb kis kiegészítők: antennák, pitot cső, stb.;
- Clearfix üvegezés a gyári celofán helyett;
- profi minőségű utángyártott matrica (eBay-ről) az eredeti elsárgult helyett.

Amit lehetett volna még tunningolni, de túl nagy falatnak tűnt:
- a bumfordi orr-rész élethűvé alakítása - talán majd egyszer...

Fóka
Newman 141801 2011. február 19. 20:59
Válasz erre
Hááát... én többre várom, sajnos... Viszont nem hinném, hogy alakhibás lesz!
PETI 141799 2011. február 19. 20:22
Válasz erre
Szia!

Szerintem az ICM makettek is szép lassan drágulnak, szóval én a bolti árát 4fél-5 körülire várom. Annál nemigen lesz olcsóbb, de a minősége szerintem oké lesz. (Csak ne legyen alakhibás..)

Üdv
Fodi 141798 2011. február 19. 18:50
Válasz erre
Hmm, nem rossz. Épp tegnap vettem meg a Minicraft DC-3-ast, eljátszottam a gondolattal, hogy átalakítom Li-2-vé, de most már marad DC-3. :)
(na és persze kíváncsi vagyok mit válaszolnak az amcsik a reklamáló e-mailemre, a lefóliázott dobozban tört alkatrészek voltak, hiányzó a matricalap és az útmutató)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.