/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.
Kicsi126 141572 2010. december 14. 18:21
Válasz erre
boeing727panam
boeing727panam

Fóka!

Köszönöm a részletes választ! A hajtóműveken én is láttam hátul a matt feketét. Viszont a változatosság kedvéért erről is van olyan kép ahol ezek ezüst színüek :)
Pedig hosszú felirat van a géptörzsön. A mellékelt képen meg fehér az orrkúp:)
No mindegy még ráérek ezen gondolkodni. Elvileg akár a Rövid PAN AM matricával is építhetem és ahhoz már jó lenne a világos szürke. Megmondom őszintén az a bajom az ezüsttel hogy az utóbbi időben csupa ezüst színű gépeket építettem. Italeri DC-3,
swissair, zvezda 767-300 szintén ezüst, aeroflot matricával. Revell DC-3 (a nagy 1/48-as) még csak készülget, de ez is ezüst színű lesz.. Tudom hogy szentségtörés de LI-2 lesz belőle a "villámos" malév festéssel. Azért a legjellegzetesebb kűlső jegytől (kerek olajhűtő) már megfosztottam. Csináltam rá fogrémes kupakból olyan ovális szerűt amilyen a "likettesen" volt. De ez egy másik projekt. Nagy nehezen szereztem olyan filctollat amiben olajfesték van hogy a villámok szélét meg az ablakcsíkokat majd meg tudjam festeni. Most a Boeing van soron és szeretném szépen megépíteni. Ha nem untatlak vele benneteket akkor majd időről időre teszek fel képeket a készülő boeing-ról... Mielőtt elfelejtem. Fóka iszonyúan irigy vagyok az IL-18 ra. Gyönyörűséges! Igazi repülőgép. És hányszor voltam vele kelet berlinben :) Hát majd ha egyszer rám szakad a bank. Még 1/100 ban is elmenne ha lenne. Kisebb méretarányt már nem építek. Így is mindenhez szemüveg kell és megmondom őszintén még a nagy 767 is viccesen néz ki 1/144-ben az 1/100-as 54-es mellett. Na összevissza kalandoztam :) Bocsánat érte... Üdv nektek, kellemes estét. Pláne annak aki makettezéssel tölti. Én igen:)
Fóka 141571 2010. december 14. 17:11
Válasz erre
Még valami: a hajtóművek burkolata a sugárfordító vonalától hátrafelé matt feketére volt mázolva, mert később maguktól úgyis összekormozódtak. Ja, és ne felejtsd el a szemöldökablakokat jelölni, azok nagyon jellegzetesek.

Fóka
Fóka 141570 2010. december 14. 16:49
Válasz erre
Szia Kicsi126!

Örülök, hogy hamar odaért. Nos, a Pan Am 727-eseknek valóban volt sokféle festése, de a makett gyári matricái mégis egyszerűvé teszik a választást. Olyan festésminta ugyanis, ahol a 'Pan American' szöveg végig ki volt írva, egyféle volt, ez itt:

www.airliners.net/photo/Pan-American-World/Boeing-727-21/1457850/L/&sid=87d20652d31423b4351df77a6d9f5c4f

Azaz teljesen natúr alumíniumszínű has, a szárnyakon alul-felül a corrogard szürkéje, egyébként ezüst az egész, szürke pedig csak egy műszaki rekesznél az orr-rész közelében jobb oldalt (a képen jól látható), valamint a kompozitanyagból készült orrkúp fehér sáv alatti területén. Ha tehát a teljes 'Pan American'-os festésmintát akarod előállítani, akkor eszerint kell festened. A többi festés -legjobb tudásom szerint- a rövidebb 'Pan Am' felirattal pompázott.

Emlékszem, a hetvenes években Ferihegyen hetente kétszer is megfordult ez a madár, Frankfurtból jött, és ráhordó járatként szerepelt a Pan Am Frankfurt-USA járatai mellett, és gyönyörű volt, amint 13-as pályairányban történő megközelítésekkor a házunk felett fordult rá a final approach-ra, egészen alacsonyan...

Az eredeti Plasticart összeállítási útmutatója nemes egyszerűséggel azzal intézte el a festésmintát, hogy "fessük a makettet a doboztetőn látható kép szerint" :-) Szóval nem nagy segítség...

A színek különbözőségében teljesen igazad van, és ebben még az időjárás is szerepet játszott: azok a festékek bizony még mattultak és világosodtak, ezért egy cég flottáján belül is rengeteg színárnyalatot lehetett megfigyelni.

Fóka
Kicsi126 141569 2010. december 14. 14:07
Válasz erre
B-727
B-727

Üdv nektek!

Fóka! A matrica hiper sebességgel megérkezett. Köszönöm! A gondos "csomagolást" külön is... Nos, szépen lassan haladgatok a Boeing-al. A törzs tetején már eltüntettem az illesztést. Sajnos ezt itt ott a panelvonalazás bánta de így hogy gyakorlatilag szétválaszthatatlan a géptörzs nem tudtam másképp megoldani. A régi matricák nagy részét eltávolítottam. Nagyon egyszerű volt. Örültem neki hogy nem kellett megcsiszolni mert azt itt is az egyébként (fóka által is említett) szép panelvonalak bánták volna. A maszkolószalag egy pillanat alatt lekapta a régi elsárgult szélű matricákat. Tegnap eszembe jutott hogy ősz elején amikor a 154-est építettem mennyit olvastam arról hogy főleg a korai festésnél ahány gép annyiféle. A kékek különböző árnyalatai. Sötétedő orrész avagy sem. stb. Én ebből is azt választottam ami a leginkább tetszett. Az Airliners-en volt egy 85-ös Müncheni kép az LCE-ről. Ennek alapján festettem. Persze abba nem mennék bele hogy hajtómű meg segédturbinák, átalakítás, (b2) etc. Megmondom őszintén engem ez a része hidegen hagy.
Mindenki látja hogy ez egy Tu-154-es korai Malév színekben. Számomra ennyi elegendő.
Szóval, csak azért e rövid fenti eszmefuttatás mert rájöttem hogy Boeingéknál sem volt ez másképpen annak idején. Írd és mond alig találni két teljesen egyforma gépet pedig látszólag első ránézésre egyforma a korai festés. Van ahol a "hagyományos" világosszürke szárnyak és has a hajtóművek ezüst díszkereteivel és az ezüst belépő élekkel. Van ahol a szürke helyett fehér a hasi rész is. Van olyan is ahol ezüst színű. Van ahol "mosolyog" a gép (mint a plasticart-os dobozon is) és fekete az orrkúp és van olyan ahol az orrkúpnál elvágólag ér véget a szürke vagy ezüst. Nem untatlak tovább benneteket. Szóval rájöttem hogy a festésben elég nagy szabadságot ad a gép, lévén itt is igaz fóka mondata "ahány annyiféle"
Mindazonáltal kíváncsi lennék hogy az eredeti NDK-s készletben milyen festést ajánlott a gyártó? Nekem az airliners-es képek alapján legjobban az ezüst és világos szürke kombináció tetszik de ez még képlékeny. Teszik Fókáé is ahol ha jól látom az ezüst és a fehér van kombinálva. Majd meglátom... A kép a tegnap esti állapotot mutatja. Mén nagyon az elején tartok. Csiszolgatok, tömítgetek, festegetek :)
Kellemes napot mindenkinek... Kicsi
Tjoe 141568 2010. december 13. 22:06
Válasz erre
Igen, még szemöldökös volt a masina amikor a Charter-es matricával repült. Egy rövid ideig még fehér nózival is lehetett látni.
Tibcsi 141567 2010. december 13. 05:06
Válasz erre
Köszi a választ Dzsoni! :)

Én a HA-LOM-ot fogom megépíteni, a Charter Services-eset (ehhez van matricám). Ami képet eddig találtam róla, azon volt szemöldökablak és nem volt winglet. Ez ugye így korrekt?

Szárnyszín ügyében szerencsésnek mondhatom magam, mert innen a makettinfóról sikerült beszereznem néhány polgári gép színt: többekközt British Airways sötétkéket, Air Berlin bordót, és a Boeing Gray-t is. :)

Tibcsi
mcs 141566 2010. december 12. 21:28
Válasz erre
Dzsoni és mindenki!

Köszönöm a segítségeteket!
A szárny is lefújva... jöhet a lakk és a matrinya...

Köszi mcs
Tjoe 141565 2010. december 12. 18:39
Válasz erre
Pedig rászáradt az orrszőrömre... Akkor most mit csináljak? :)

Ez a KLM masina is egy rendkívül jól sikerült darab!
Tjoe 141564 2010. december 12. 18:29
Válasz erre
Itt is van majdnem 6 ezer kép a Malév gépeiről: www.jetphotos.net/
dzsoniendoszkop 141563 2010. december 12. 18:08
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06

És, hogy legyen egy kis új is a sok szövegelésemben...

Ez a héten készült el...
Régi nosztalgia, 98-ban repültem az igazival...
Nem egy csúcsforma makett lett, de az nem a makett hibája. A Belgák nagyot alkottak a kittel... Azt már csak elszúrni lehet... :-)

Fikázni nem ér... :-)

D.
dzsoniendoszkop 141562 2010. december 12. 18:01
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Mcs:

Egy pár kép, ahogyan ígértem.
A színkódja pedig BAC 707 , de szerintem ezt leginkább a neten tudnád átváltani RAL, vagy bármi egyéb színskálára. Sajnos nekem nem volt időm keresgélni átváltó táblázatokat...
Viszont tényleg teljesen egyszínű az egész szárny alul-felül, ahogyan sejtettem.
Úgyhogy a kitakarás némiképpen egyszerűbb lesz.. :-)

A szemöldökablak rejtélyes esete pedig azért van, mert 200x előtt (most nem t'om fejből a pontos dátumot) a gépek az ún. 4-es, 5-ös ablakokkal jöttek ki a gyárból, de egy ún. bulletin keretében ezeket utólag megszüntették az ápolások során. A HA-LOC-nak is ezért tűnt el a szemöldökablaka. kb. két napos meló a száradásokkal, szerelésekkel együtt.

A gyárban az adott dátum után készült gépeknek meg eleve már nem csináltak ilyet. Illetve a helye megvan, csak eleve belemezelve adják át böjingék...
Azóta már számos Classic (B-737/300/400/500) gépen is végrehajtották ezt a módosítást...
A Malévnek a HA-LOR, vagy a HA-LOS (már nem t'om) volt az első olyan gépe, ami eleve ilyen ablakok nélkül érkezett...

Ufff...

D.
Newman 141561 2010. december 12. 16:25
Válasz erre
Egy kis AZ Models Tu-134, némi extrával:
www.modelimex.com/ShowProduct.aspx
Kicsi126 141560 2010. december 12. 15:56
Válasz erre
fodi 141559 2010. december 12. 12:44
Válasz erre
jah, tegnap este jottem vissza kis barataimtol. Altalaban SAS a favorit tobb okbol is, most is azzal mentunk. Mint kideu.t, igazabol csak a sajat lustasagom miatt nem lattam eddig a nagy Airbust, altaaban ket kapuval van arrebb mint a SAS.
Tibcsi 141558 2010. december 12. 11:32
Válasz erre
Nézegetve a képeket, eszembe jutott egy kérdés: hogy van az, hogy a HA-LOC-nak hol van szemöldökablaka, hol nincs?
Varjúbácsi 141557 2010. december 12. 11:20
Válasz erre
Szia MCS!
Ezen az oldalon találsz 113 képet a HA-LOC-ról:
www.airliners.net/search/photo.search
Ha a lap tetején a "New search"-re kattintassz, és a lap közepén megkeresed a "Keywords" ablakot, bármelyik azonosítójú gépet meg tudod nézni. A Malév gépeiről 3913 fotó van fenn.
mcs 141556 2010. december 12. 11:13
Válasz erre
Óh dzsoni!

Nagyon köszönöm! :-)

Üdv: mcs
Keri 141555 2010. december 12. 11:03
Válasz erre
Jó képek,Fodi!
Megint Kínában vagy,mivel mentél?
Keri
kelair74 141554 2010. december 12. 10:29
Válasz erre
Szia Kicsi!

Igen nekem rendben megjott a cimed,hamarosan postazom is azt a vezersikot.

Udv: Laci
dzsoniendoszkop 141553 2010. december 12. 08:58
Válasz erre
Szia mcs!

Egy pici türelem, és délutánra készítek képeket a HA-LOC-ról, és felteszem. Remélem, az elég élethű 800-as. :-)

Viszont egy kérdés mindenkihez...

Bár sejtéseim vannak, hogy mi is az a corrogard, tudomásom és látomásaim szerint a B737NG-k (legalábbis a Malévé!)mind egyforma szárnyfestésűek. A gyári Boeing szürkék, és nuku egyéb festés! Tehát tök egyszínű mindenhol, kivéve a fémszínű belépőélnél.
Na mingyáá' megkérdem a festőket a RAL színkódjáról is..
Egyébként vannak légitársaságok, akik fehérre festetik a szárnyat. Ilyen pl. az Air Europa is.. Szerintem qrva hülyén néz ki, de ezt nem az én dolgom megítélni...

Üdv..

D.
mcs 141552 2010. december 11. 21:35
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Ja ja valószínűleg, mert HAD is adott ki matrinyát hozzá és az 800-as ha jól tévedek.
Na mindegy, festék van, fújom szürkére a szárnyakat, "csak" maszkolni kell :D
Fodi 141551 2010. december 11. 21:23
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

A mai nagygépes termésem. Először láttam 380-ast élőben, nagy-nagy, de a mellette álló 330-asok és 340-esek mellett már nem tűnt annyira hatalmasnak.
Tibcsi 141550 2010. december 11. 20:36
Válasz erre
mcs,

Én egy 800-as képét tettem fel (azt hiszem) :))
mcs 141549 2010. december 11. 17:51
Válasz erre
Fóka és a többiek!

Köszönöm a rossz híreket, de van jó is, mivel az első három fehér volt... ;-)
Na szóval mivel nem mozgok a témában otthonosan így kellenek a fényképek, ill mivel ez egy special edition lesz... hááát nem is tudom

Ill. egy jó hátsó fotó hogy hol is van a kék sáv a 800-ason.

Köszönöm, üdv: mcs
Kicsi126 141548 2010. december 11. 14:41
Válasz erre
Üdv nektek...

Fóka... elküldtem a mailt a másik címre is. Remélem most megkapod. Furcsa mert a gmail-tól nem jött hibaüzenet. Kelair74 te megkaptad a levelem? Mindenkinek kellemes napot kívánok! Üdvözlettel, Kicsi
Fóka 141547 2010. december 11. 09:19
Válasz erre
Szia mcs!

Csak az első három Malév 737-es (LEA, LEB, LEC, az első 200-asok) szárnyai pompáztak fehérben, az összes többi már a gyári standard szürke + corrogard színekben érkezett, ahogy a kollégák írták. Érdemes részletes fotóról dolgozni, mert a corrogard határai a panelszéleket követik, amik nem alkotnak törésmentes egyenest szárnytőtől szárnyvégig.

Fóka
Fóka 141546 2010. december 11. 09:13
Válasz erre
Szia Kicsi126!

Nem jött meg :-( Lehet, hogy porszem került a gmail gépezetébe? Bár más küldeményem meg rendben megérkezett. Elküldenéd még1x? Esetleg ide is, ez egy másik címem:

losonczi.attila@mail.ru

Derűs napot,
Fóka
Varjúbácsi 141545 2010. december 11. 08:39
Válasz erre
Ferihegy
Ferihegy

Rossz hírem van, csinálhatsz herekirit! :-) A szárnyszín szabványos, ú.n. Boeing grey. Felül ráadásul van az ún. corrogard szín, ami még sötétebb szürke.
Tibcsi 141544 2010. december 11. 04:36
Válasz erre
ha-lom_5
ha-lom_5
ha-lom_6
ha-lom_6

Szerintem szürke. Alul legalábbis.

Szerintem fesd olyanra, amilyenre az építési leírás írja. Nem jellemző, hogy a szárnyat a gyáritól eltérő színűre festik. A törzsön, a függőlegesen és a hajtóműburkolaton szokták kiélni az ezirányú perverzióikat a légitársaságok. :)
mcs 141543 2010. december 11. 00:00
Válasz erre
Sziasztok!

Még mielőtt ökön bökném magam, milyen a MALÉV 737-800 gépek szárnya színe? Ugye fehér? ;-) Mert ha nem akkor... akkor milyen színű ? grrr Ugye fehér?
Lapi 141542 2010. december 10. 21:36
Válasz erre
Fóka !

nem a rivalizálás hajt, csak egyszerűen én is szeretem a típust !

elértem a 10 páldányszámot !

ha így folytatom, lesz az 20 is !

2K öntőformával pdóbálkozom, bent a cégnél van min gyakorolni !

ha van pozitív eredmény, közzéteszem !
Kicsi126 141541 2010. december 10. 20:29
Válasz erre
Fóka és Kelair74 Mindkettőtöknek írtam! Előre is köszönöm! Kellemes estét mindenkinek...
Fóka 141540 2010. december 10. 20:22
Válasz erre
Ma meghozott a posta egy nagyon fontos tartozékot az új Interflug Il-18-asomhoz. Eredeti biztonsági tájékoztató :-)

cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll
Fóka 141539 2010. december 10. 20:18
Válasz erre
Szia Kicsi126!

Az én címem pedig fokaprem@gmail.com
Azért írom ide, mert az enyém is csak bejelentkezés után látszik, azt hiszem.

Fóka
kelair74 141538 2010. december 10. 18:51
Válasz erre
Kicsi126!
Az email-em kelair74@gmail.com
Ha megirod a postacimed akkor amint tudom elkudom.
Lapi 141537 2010. december 10. 17:01
Válasz erre
SZia Kicsi !

és még mi-minden lehetséges !

gyere gyekran, minket is támogatsz a jelenléteddel !
Kicsi126 141536 2010. december 10. 14:29
Válasz erre
Hát hihetetlenek vagytok...
Kezdem bánni hogy korábban csak olvastam a topicot.
Kedves kelair74 Örülnék a vezérsíknak mert jó pár óra csiszatolástól és kínlódástól mentenél meg ha esetleg el tudnád küldeni. Ráadásul így a Fókától kapott matricával és a te vezérsíkoddal már egészen másképp állnék neki a dolognak. Gyakorlatilag majdnem hogy újra tudnám építeni a boeingot...
Viszont az adatlapodon nem találtam az email címedet. Üdvözlettel, Kicsi
kelair74 141535 2010. december 9. 22:38
Válasz erre
Szia Kicsi126!

Most olvastam,hogy hianyzik a 727-esedrol a vizszintes vezersik.Nekem van egy felesleges,ha gondolod akkor azt oda tudom adni.Bar latom eleg ugyesen kiagyaltad mikent tudnad megalkotni.Klassz.

Udv: Laci
Fóka 141534 2010. december 9. 22:31
Válasz erre
727_matica

727_matica
727_matica

Szia Kicsi126!

Kicsit kutakodtam a maradék matricáim között, és nézd csak, mit találtam :-)
Ha írsz 1 címet privátban, szívesen elküldöm. Nekem már biztosan nem kell.

Fóka
Kicsi126 141533 2010. december 9. 18:36
Válasz erre
BOEING 727
BOEING 727

Üdv Nektek!

Mindenkinek nagyon köszönöm a kedves és építő jellegű hozzászólásokat. Fókának és Lapinak a részletes gondolatmenetet. Kartonpapírból már elkészítettem a hiányzó Boeing vezérsíkot. Később majd szépen legyártom. Már találtam egy megfelelő vastagságú műanyag lapot.

Hálisten a srác akitől vettem a makettet gyerekkorában nem sokat vacakolt vele.
Csak össze volt ragasztva, felmatricázva. A ragasztások könnyen engedtek úgyhogy a géptörzs kivételével már szétkaptam. A törzset már az illesztések mentén összecsiszoltam és javítótapasszal rendbe tettem a Fóka által is említett hézagok miatt. Szétszedni nem mertem mert nem egy mai darab és félek hogy törne. Már nagyon össze van érve az anyag főleg a vékony farokrésznél lenne veszélyes szétkapni... A régi matricákat nem bántom. Igyekszem úgy megcsinálni hogy azokhoz ne nyúljak. Ha érdemben előrébb jutok majd teszek fel képet. Üdv nektek és még egyszer köszönöm a kedves hozzászólásokat. A kép csak a szétszedett állapotot mutatja. Most már kicsit előrébb járok...
Gavallér 141532 2010. december 9. 18:25
Válasz erre
Sziasztok!

 Régóta követem ezt a fórumot, mint külső szemlélő. Most azonban, hogy látom az itt készülő (egyre több) szebbnél-szebb maketteket, én is úgy döntöttem, hogy szeretnék építeni pár nagyvasat.
 Itt kérném a segítségeteket, ezek beszerzésében. Ha esetleg van valakinek felesleges, AZ Models Tu-134-ese vagy netán RusAir Tu-154-ese, azokat szívesen megvenném. Esetleg még B737-800 is jó lenne.

 Amióta járok Ferihegyre gyakorlatra, és beleláttam a gépek lelkébe, azóta nagyon tetszenek. Előtte teljesen közömbösek voltak számomra.

üdv.: Gábor
Richyke90 141531 2010. december 8. 23:57
Válasz erre
Sziasztok!
Ez a virtuális kiállítás ötlet nekem is tetszik!
Csak nem tudom, hogy hogyan is lehetne ezt kivitelezni?
Itt az utasgép topikban vagy esetleg egy újban (direkt erre szánt)?
Ahogyan Dzsoniendoszkop is írta:
Én magam is szívesen nézegetem a többiek makettjeit.
Szerintem jó érzés elmerengeni azon, hogy mások hogyan és milyen technikával készítik el ezeket a csodás gépeket.
Üdv
Lapi 141530 2010. december 8. 20:25
Válasz erre
Szia dzsonniendoszkop !

mennyire igazad van !(mindenben)
többek között a héten szereztem egy orosz Il-18 ast !
Tetszik a "fúrás" hasonlatod is!
Jó ötlet a virtuális kiállítás, mindenkinek tetszene !

hogy miket lehet még fellelni mostanában , szívesen látlak a műhelyemben , ahol személyesen is láthatod !
Voltak már sokan nálam a srácok,
legnagyobb örömömre pozitív véleményeket kaptam !

jó csapat alakult ki !

hiányolom pl Kislőcsöst !

Zozy gyere már !
Tibcsi 141529 2010. december 8. 18:34
Válasz erre
Ma láttam egy itteni játékboltban 1/100-as Revell Caravelle-t. Az ára kétezer-valahányszáz forint volt. Én nem vettem meg, de ha esetleg valakinek erre fáj a foga, szívesen megveszem neki és elküldöm. Swissair és SAS matricák vannak hozzá.

Doboznontás itt: www.modellversium.de/kit/artikel.php
dzsonniendoszkop 141528 2010. december 8. 18:26
Válasz erre
Ufff!

Egy hét kihagyás után most ismét átpörgettem a hsz-okat, és ismét meg kell állapítanom, hogy ez egy nyugis hely, ahol nincs fúrás. Illetve van, de azt csak a makettek bánják néha az asztalokon.. :-)

Tehát...

Fóka Úr! Én is szeretnék gratulálni az Iljusinhoz. Nekem is nagy álmom, hogy egyszer végre kiadják 144-es kicsinyítésben, és nem vákumozva méregdrágán...

Az általad elkészített gépet még láttam Ferihegyen, bár akkor még nem fotóztam. (én barom...)... Szívmelengető...

A hétvégén Prágában jártam, és ahhoz képest, hogy állítólag kifogyott az AZ Model Tu-134-eséből a bolt, én a polcon láttam 4 darabot is. de így, hogy van a szekrényben már vagy öt, most kihagytam...

Egyébként tényleg elő-előkerülnek régi NDK-s gépek még a neten... Sokak örömére...
Nem reménytelen...

És végül...
ide tényleg minden fotót várunk, így jómagam is szívesen nézegetném mások makettjeiről készült képeket.

Az ok nagyon egyszerű. Sokszor, a legegyszerűbbnek tűnő makettekben is felfedezhető valami új, valami kipróbálni való, és akkor máris egy jó ügyet szolgál akár a legkezdetlegesebb technikával összeszerelt gépmadár is.
Mindeni kezdőként kezdte!

A másik ok meg az, hogy személy szerint jó tudni, hogy másik műhelyben éppen mi készül/készült el. És egyszer, akár egy virtuális kiállításon, kb. milyen utasszállító áradattal tudnánk előrukkolni közösen, hogy a közönség egyszercsak felkiáltson a hosszú, tömött utasgépsorokat látván...
-"Bassszzzus, ezek de q... gyönyörűek"...

Na, én ezért szeretem mások gépeit (is) bámulni...

Kis hazánk lelkesei...

Ufff...
Lapi 141527 2010. december 7. 21:10
Válasz erre
Nem vagyok egyáltalán egy érzelgős ember, sajnos a mai "modern" világ kiöli az emberekből a jót, meg a szépet, de most , hogy feltettem a hírdetéseket a régi NDK repülőkről, olyan jó érzés volt tapasztalni, hogy sokan! vannak még, akik kifejezetten ezeket a repülőket keresik !
Sokunknak ezek voltak az első gépmadarak, ezek hozták meg az ötletet, hogy makettezzünk.

kérem a srácokat, írjanak a fórumra, építsenek itt is mindenkit a tapasztalataikkal, emlékeikkel !

köszönettel : Lapi
Tibcsi 141526 2010. december 7. 21:10
Válasz erre
Lapidrága! :)))

Nemcsak az utasgép kategória, ami nem küzdősport... a makettezés álleszcuzámmen nem küzdősport.

UFF, én beszéltem: Tibcsi, az Ülőbika törzsfőnök. :))
Lapi 141525 2010. december 7. 21:02
Válasz erre
Tisztelt Kicsi126 !

Csatlakozom Fóka mesterhez !
Ne gondoljad, hogy mindenki megveszi a drága maketteket, drága matricákat !
Az én repülőimet is arról ismerni meg, hogy minden szigorúan festve van !

Hozzá kell tennem, hogy kiváló minőségű kiegészítőket lehet kapni, és minden elismerésem, annak, aki tervezi és gyártja.
Egyet-egyet én is megvettem, és az archívumba őrizve eltettem.

az utasgépek forum nem "verseny", mindenki úgy csinálja a makettjeit, ahogyan szereti, a lényeg, hogy csinálja !
mindenképpen pozitív és alkotó munka, ha "egyesek"-nek nem is tetszik!

csak az építő véleményekre szabad adni, a többit meg sem kell hallgatni !

szívesen látjuk a fotóidat.

egyáltalán nem vagyok én sem egy "nagy" makettező, hogy ilyen okos dolgokat mondjak,
az én munkáimat is lefi___ák egyesek, de meg sem hallom,

szívesebben hallgatok az olyan barátaimra, mint az előbbi hozzászólók, akikkel közösen tettünk le valamit a Magyar Polgári Repülés kicsinyített másáért..

Szívből remélem, hogy minden jóérzésű makettezőnek eredményes lesz a kerácsonyi szünet !

Jó munkát !
Fóka 141524 2010. december 7. 20:15
Válasz erre
...ja és tedd fel azokat a képeket nyugodtan, tapasztalataim szerint itt túlnyomórészt építő kritikával szokás fogadni egymás munkáit :-)

Fóka
Fóka 141523 2010. december 7. 20:08
Válasz erre
Szia!

Semmi okod szégyenkezni, a te 54-esed is igazán jól mutat, és minden ott van rajta, ahol kell. A technológiai korlátok pedig azért vannak, hogy amikor az emberfia egyszercsak rájön valami jobb megoldásra, akkor legyőzhesse őket :-) Az én makettjeim egy része is még egészen másképpen nézett ki mondjuk 10 éve - aztán egy időben folyamatosan tunningoltam őket. De ezt is megunja egyszer az ember, és akkor eljön a megnyugvás pillanata, és nem akar többet bajlódni velük. Én pl. már lemondtam a koszolásról, mert olyan profi megoldásokat láttam itt mások képein, hogy tudom, az már meghaladná a képességeimet (meg aztán nekem a gyári tiszta repülőgépek tetszettek élőben is...).

Ami a matricázást illeti: mivel én még akkor kezdtem a makettezést, amikor nem is voltak kaphatók mindenféle matricák, én is egészen olcsón állítottam elő a feliratokat a makettjeimen, ha kellett: festéssel :-) Az adatlapomon is látható gyűjteményben jópár makett festése készült teljes egészében saját kezűleg - többek között a Malév festések az újabb Il-18 kivételével, vagy pl. az Interflug Il-62-es. A technológia a következő: két maszkolószalag-csíkot kell a felirat helyén alul és felül odaragasztani a felületre, és 0-s vagy 1-es ecsettel odafesteni a szöveget. Közben pedig nem lélegezni (persze csak a vonalak húzásakor). Az eredmény kis gyakorlás után meglepően jó lesz, hiszen két maszkolószalag-csík között kell egyenes vagy görbe vonalakat húzni, és a szalagok eltávolítása után tökéletesen éles lesz a határa alul-felül. Az én festett felirataimról kb. 50 cm-ről kezd el látszani, hogy nem nyomtatással készült.

De még tökéletesebb módszer a házi matricagyártás. Én sem feccolnék nehéz ezreseket kész matricákra, amikor házilag is előállítható, ezt 3 éve kezdtem el gyakorolni, sajnos, eléggé későn. Az üres matricalap mát 700 ft-ért megvásárolható Barack dr. kollégánál, és egy lapra 8-10 repülőgép feliratai is ráférnek. A legutolsó makettemet, az Amodel Il-18-asát is saját készítésű matricával dekoráltam, de pl. a Pacific Western 707-ese, a TAP 727-es, a LOT An-24-es és a CSA Jak-40, meg még kb 5 másik makettem is házi készítésű matricának örvend - összesen 1400 Ft befektetéssel - és egészen jók lettek. Egy átlagos házi tintasugaras nyomtató is csodákat tud művelni, főleg, ha fényképnyomtatást is tud.

A makettezésben a legnagyobb élmény szabadjára engedni a kreativitást - most pl. azon elmélkedem, hogy a szárnyvégi pozíciólámpák és a villogók búráit a többi makettemen is színezett műanyagból kellene újragyártanom, ezt a legutolsó makettem építése során kísérleteztem ki.

Fóka

Fóka
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.