/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Fóka 141501 2010. december 1. 22:12
Válasz erre
Elölről

Elölről
Elölről
Hátulról

Hátulról
Hátulról
Szemből

Szemből
Szemből
A polcon

A polcon
A polcon

Sziasztok!

Hát készen van! A fehér matrica kérdése végül igen szerencsésen megoldódott a Toff Bt. önzetlen segítsége jóvoltából.

Nagyon élveztem az építést, a kész makett látványát pedig nem kevésbé :-) Bizony ez az Amodel makett élethűségben messze kiemelkedik a többi (Plasticart, Welsh, stb.) közül.

Fóka
denkmeyer 141500 2010. november 30. 12:07
Válasz erre
100_0537
100_0537

Sziasztok!

Hála Lapinak újra hasít egy Il-62-es a padláson!

Hatalmas élmény volt újra összerakni...

denk
Newman 141499 2010. november 28. 19:45
Válasz erre
Sziasztok!
Talán érdekel valakit...
Tegnap volt szerencsém pozsonyi Plastik Winterre kilátogatni, ahol sikerült egy darab AZ Models Tu-134-est beszerezni. A makett gyártójával beszéltem és azt mondta, hogy most teljesen kifogyott belőle és csak 2-3 hónap múlva lesz újra.
Üdv.:
Péter
Richyke90 141498 2010. november 27. 20:05
Válasz erre
Szia Tjoe!
A MIDAS építési leírását szívesen fogadnám!
Nem sokkal tér el az IL-78 az IL-76tól (tudtommal).
Csak annyira kéne nekem, hogy tudjam, mire számítsak, ha megveszem a kittet.
Hajt a kíváncsiság. :)
Üdv

Ricsi
zoli1989 141497 2010. november 27. 17:19
Válasz erre
Annó pár éve én is láttam. Nagyon tetszett, szép gép! Én akkor láttam először (és egyenlőre utoljára) Tu-134-est repülni! :) Nemsemmi hangja van a masinának ;-)
Aznap szállt fel nemsokkal utána egy IL-62 is.
Sajna a fotóim nagyon rosszak lettek. A Tu-134-es a másik pályáról szállt fel, és már túl magasan és messze volt az akkori fényképezőmnek, az IL-62-es fotókat meg kegyetlenül elrontottam...
Lapi 141496 2010. november 27. 16:54
Válasz erre
Sin1
Sin1
Sin2
Sin2
jal
jal
An
An
sas
sas

Fehéret nem lehet nyomtatni, de lenne ötletem .
én már csináltam hasonlót , igaz ez nagyobb ikon.
mindegyik "egyszerűen" festve van.

nem okozhat problémaát egy Interflug :)
Tjoe 141495 2010. november 27. 12:03
Válasz erre
ur-65718_3
ur-65718_3

Nekem is megvan, csak máshonnan. :)
Tjoe 141494 2010. november 27. 12:01
Válasz erre
Ez igen! Nagyon babán néz ki! 
Tjoe 141493 2010. november 27. 11:57
Válasz erre
Nekem a Midas-é megvan, ha az megfelel. IL-76-ot én már nem kaptam, ezért ebből lesz majd a HA-TCB
lucky 141492 2010. november 27. 11:20
Válasz erre
Javasolnám az alufóliát.
Az alufóliát rásimítod a felületre, és körbevágod. Ez pontosan adja majd a felület nagyságát. Ezt a fóliát ellátod vmilyen méretezéssel, pl egy kereszttel aminek ismered a méreteit.Beszkenneled úgy, h látszódjon a kereszt. Azután vmilyen rajzprogival úgy módosítod a méreteit, h a kereszt megfelelő méretű legyen.
Majd szintén rajzprogival megrajzolod a mintát és torzítod a fólia méretének megfelelően.
Fóka 141491 2010. november 27. 10:58
Válasz erre
Szia Lapi!

Köszönöm :-)
Igen, ma reggel készült, azóta a feliratokkal bajlódom, egyelőre csak a számítógépen. Még nem tudom, hogy a svancon lévő fehér logót miképp csinálom majd meg :-/

Fóka
Lapi 141490 2010. november 27. 10:30
Válasz erre
Szia !

Szokás szerint csodaszép repülőt alkottál !

nagyon friss a havas fénykép ! :)
Fóka 141489 2010. november 27. 09:32
Válasz erre
2010_215

Eleje
2010_215
2010_216

Hátulja
2010_216
2010_217

Svanc
2010_217
2010_218

Leszállólámpa
2010_218
2010_219

Szárnyvég alulról
2010_219
2010_214

A két Il
2010_214

Sziasztok!

Hát elkészült, már csak a feliratok hiányoznak. Most indul a matrica alprojekt. Továbbra is csupa jót tudok csak mondani a készletről, bámulatos a formahűsége. Ekkora méretben pedig még olyan tunningokkal is megéri foglalkozni, mint a pozíciólámpák és villogók megfelelő színű műanyagból való kifaragása, az orr-résznél meg a szárnyvégek alatt lévő kifordítható leszállólámpák tunningja (bele kell faragni a lukba, az orrnál nincs kialakítva a mélyedés a műanyagban), meg a kisütő tüskék a csűrő- és kormánylap-végeken. Odapróbáltam már a polcra, kisebb bátyja, a 14-es már alig várta :-)

Fóka
dzsoniendoszkop 141488 2010. november 27. 08:58
Válasz erre
Szia!

Igen, a masina a Trumpeter gyártmánya, de kb 6 éve készítettem, és sajnos az építési leírásokat nem szoktam elrakni. De talán az interneten valahol rá lehet még bukkanni.. A hajtóművek formahűségét leszámítva, ami sajnos nem sok hasonlóságot mutat a valódival, maga a makett elég szépen sikerült nekik, így bátran merem ajánlani...

Üdv.

D.
Newman 141487 2010. november 25. 23:13
Válasz erre
UR-65718
UR-65718

Sziasztok!
A minap ritka vendég érkezett Kijevből...
Üdv.:
Péter
Richyke90 141486 2010. november 25. 12:31
Válasz erre
Szia Dzsoniendoszkop!
Az IL-76 géped 1:144 Trumpeter gyártmányú?
Az építési leírást el tudnád nekem küldeni az E-mailben?
(richyke90@gmail.com)
Előre is köszi!
Üdv

Ricsi
mcs 141485 2010. november 23. 15:50
Válasz erre
Hello dzsoniendoszkop!

Vááá meg húúú, a szárnyvég teljesen ok... a futóműakna pedig kihívás :D :D

Köszi!
Fóka 141484 2010. november 23. 15:45
Válasz erre
Ez a 757-es pedig igazán szép. Én is próbáltam régebben American festést alkotni, de az én ezüst festésem egyáltalán nem adta vissza ilyen szépen azt a gyönyörű csillogást.

Fóka
Fóka 141483 2010. november 23. 15:40
Válasz erre
Szia dzsoniendoszkop!

Cérnakesztyű... Én szabad kézzel nem is nyúlok többé egy maketthez, miután elkészült a festése. Mindig ott van a fiókomban néhány pár. Kissé arisztokratikus megoldás, de elegáns, és főleg festéskímélő :-)

Fóka
Tibcsi 141482 2010. november 23. 14:36
Válasz erre
Már be is tettem, kösz! :)

Tibcsi
Tibcsi 141481 2010. november 23. 14:32
Válasz erre
Lapi 141480 2010. november 23. 14:27
Válasz erre
Szia Tibcsi !

Természetesen, de igényed szerint kattintok olyat, amilyet csak akarsz !

üdv: Lapi
dzsoniendoszkop 141479 2010. november 23. 12:51
Válasz erre
P4030045
P4030045
P4030046
P4030046
P4030047
P4030047
P4030048
P4030048
P4030050
P4030050
P4030051
P4030051
P4030052
P4030052

Szia mcs!

Bocsánat, hogy megint belekontárkodok másoknak feltett kérdésedbe, de az igazság az, hogy éppen tegnap este csináltam neked pár fotót a gépekről, hátha segít. Erre megelőztél a kérdéssel.. :-)
Talán nem orrolnak meg rám a többiek a képekért, mert hátha másnak is használható lesz egyszer...

A privát adatokat meg én vmiért sajnos még mindig nem látom a nick-ek mellett, ezért itt teszem fel..
Bocs mégegyszer.

Üdv.

D.
dzsoniendoszkop 141478 2010. november 23. 12:01
Válasz erre
757-1
757-1
757-2
757-2

Üdv. Mindenkinek!

Még jó, hogy folyton az orosz gépekről beszélek, erre most elkészült ez a madár.
Nem lesz pályafutásom remekműve, de azt megfogadtam, hogy soha többé fémszínű repellőt!
Vagy legalábbis amíg el nem felejtem, mennyit szívtam. A kedvemet is elvette a további szépítgetéstől, így aztán jól összetákoltam.
Ha valakinek van ötlete, hogy hogyan lehet tapintásállóvá varázsolni ezeket a szörnyeket, kérem ne kíméljen...

De legalább ezzel is színesedik a polc. Meg a fórum..

Üdv.

D.
Tibcsi 141477 2010. november 22. 22:48
Válasz erre
Lapi,

Az An-2-es képet berakhatom a cikkembe illusztrációnak? 

Tibcsi
Lapi 141476 2010. november 22. 21:31
Válasz erre
S8000974
S8000974
S8000975
S8000975
S8000977
S8000977
S8000978
S8000978
S8000979
S8000979
S8000980
S8000980
S8000981
S8000981
S8000982
S8000982
S8000983
S8000983
S8000984
S8000984

Sziasztok !

Akit még érdekel a dobozos NDK VEB Plastikart 1/100
repülőgépmakett, az írjon, vagy hívjon ! (0630-7472945)
ezek maradtak !
ez a vége !
mcs 141475 2010. november 22. 21:28
Válasz erre
Tjoe!
Nagyon köszönöm az infót a szárnyvéggel kapcsolatban. valóban ott vannak ;-)
Más.
Tudnál a színekben is segíteni színkódok ilyesmi,futóműakna, futószár külső részeknél mire figyeljek oda... stb
Ill. nem gáz majd matricázáskor, hogy üresek az oldalsó ablaksorok? Kicsit fura nekem így.. anno még benne voltak átlátszó elemekből... de rég is volt mikor fater összerakta a Tu-154-est :D
Newman 141474 2010. november 21. 21:31
Válasz erre
Tu-134A
Tu-134A

A Rusair is ad ki műanyag Tu-134-est! Gondolom az oroszoknak nem nagyon tetszett, hogy lemásolták a gyanta 134-esüket...
Lapi 141473 2010. november 21. 20:37
Válasz erre
Kép001
Kép001
Kép003
Kép003

Ezek is kilógnak a sorból, ha valakit érdekel, írjon !
sok NDK VEB makett elment, még van egy-két darab,
frissítem a listát, ha van rá igény !
Tibcsi 141472 2010. november 21. 02:20
Válasz erre
Nem sikerült matricát nyomtatnom hozzá... úgy látszik, az Epson ténta nem jó a matricalapra... :(
Lapi 141471 2010. november 20. 01:36
Válasz erre
Sziasztok !
még így olvasgatni is kellemes a régi emlékeket ! !

sajnos rossz időben születtem !

igaz hallhattam én is a "hangokat", de fogalmam sem volt, hogy mi az...
szerencsére azért jutott nekem is még a hőskorszakból egy kicsi...
ha máshogy nem is, de 1/100 ban bármikor újraélhetem a gyerekkoromat !
Fóka 141470 2010. november 19. 19:51
Válasz erre
Szia Keri,

Hát megpróbálhatom... Őszintén szólva gondoltam is már rá :-) Még kb. 1 hónap, amíg elkészül, és akkor nekiveselkedem.

Fóka
Keri 141469 2010. november 19. 17:25
Válasz erre
Ó,Fóka,ez bizony tényleg gyönyörű!Cikk esetleg?:-)

Keri
Fóka 141468 2010. november 19. 15:57
Válasz erre
...juteszembe, a Tu-114-es alakul már? :-)
Fóka 141467 2010. november 19. 15:54
Válasz erre
Ó, pedig még egyéb merényletre is készülök :-) Jópár éve összeraktam a cseh Miku cég 1:72-es műgyanta Il-14-esét, és most alig várom, hogy együtt lefényképezzem őt az éppen elkészülő nagy testvérével. Az első ferihegyi emlékeimben pedig még élénken őrzöm a látványt, amint az Il-14-esek ott álltak két sorban, a terasszal párhuzamosan -minden részletüket jól megfigyelhettem, a motorindítástól pedig rendszerint elaléltam, anniyra tetszett-, a háttérben szemben pedig ott sorakoztak a 18-asok. És hébe-hóba még egy-egy lengyel vagy román Li-2-es is beesett... A BEA Viscountja meg a KLM L-188-asa pedig az őket megillető csodálatot váltotta ki a nézőkből. Nem meglepő tehát, hogy én úgy szocializálódtam, hogy a repülőgépen a légcsavar elengedhetetlen tartozék :-) Az Aeroflot Tu-104-eseit értetlen döbbenettel néztem, aztán felfedeztem, hogy annak is van légcsavarja, mégpedig hátrafelé néz, és állandóan pörög. Aztán megtudtam, hogy az a főfutó-gondola...
Tibcsi 141466 2010. november 19. 15:03
Válasz erre
Ejj, ejj Fókakolléga... nem szép dolog a mások nyálát csorgatni... :)))

Az "iláhtcén" nekem is a szívem egyik csücske. A másik a 134-es és a 154-es. :)
Fóka 141465 2010. november 19. 14:29
Válasz erre
Ejha, mintha magamat hallanám :-) Gyerekkoromban Angyalföldön a folyosóról éppen ezt a látványt kísérhettem végig rengetegszer, de megunhatatlanul :-) A füstcsíkra is emlékszem, amiket akkoriban a repülőgépek maguk után húztak, ebből pedig mindjárt 4 jött ki. Esténként, az ágyamban pedig nem tudtam szebb hangot elképzelni, mint az AI-20-as hajtóművek álomba ringató mély, távolból halkuló zúgása...
dzsoniendoszkop 141464 2010. november 19. 12:10
Válasz erre
Óhhh az az Interflug piros...
Mikor még napi soxor néztem az ablakból távcsővel, ahogyan a budai hegyek felett eltűnik a horizonton nulla varióval...
Fóka 141463 2010. november 19. 10:20
Válasz erre
Il-18

Il-18
Il-18

...a képet lefelejtettem - íme.
Fóka 141462 2010. november 19. 10:19
Válasz erre
Jó reggelt!

Bár még mindig nagyon félkész állapot, nem bírom ki, hogy ne mutassam meg, hogy állok. A nagy felületek közül már csak a szürke alja maradt hátra. A gyurmaragasztónak viszont ismét reklámot szeretnék csinálni: az ablakokat egy ideje azzal maszkolom, és gyönyörű az eredmény: a maszkolófolyadékos megoldással ellentétben a festék határának egyáltalán nem lesz semmi éle, mert a gyurmaragasztó a széleken egy egészen picit elemelkedik a felülettől, ezért tökéletesen sima lesz az átmenet a festett és maszkolt rész között. Lám, a fehér fújása után, a félgömböcskék eltávolítása után az égvilágon semmi korrekcióra sem lett szükség!

Fóka
Tjoe 141461 2010. november 18. 14:03
Válasz erre
Szia!

A futóműakna ajtóra már megadták a kollégák választ.:) A szárnyvéggel nem kell barkácsolnod. Az öntőkereten rajta van a winglet nélküli szárnyvég is. Az összeszerelő papíron szürkével jelzik, mint nem felhasználandó alkatrészt. Közvetlenül a wingletek fölött. 60-61-es a számuk. Ezeket kell felragasztanod a szárnyvégekre.
A Zvezda B763-asa egész szép, de pl. az antennákat külön kell legyártani hozzá, és a matricaíve sem a legszebb.
Fóka 141460 2010. november 18. 13:31
Válasz erre
Szia dzsoniendoszkóp!

Nehéz kérdés, egy éve is próbáltam magyarázgatni - asszem, én fordítva vagyok bekötve, mint a makettezők általában: én az elkészült cuccban szeretek gyönyörködni, a kész és befejezett dolgok okoznak komfortérzést, a befejezetlenek pedig nyomasztanak. Rengetegszer gondolkodtam el azon, hogy nem vagyok normális: miközben ott a szép gyűjtemény a nappaliban, én a tetőtérben güzölök (lányom szóalkotása a keserves, kilátástalan küszködésre), és éppen műgyantaport vagy sztirolragasztó-gőzt tüdőzök le...

A félkész makett hátrahagyásáról: lehet, hogy kissé morbid, de én éppen azt szeretném elkerülni, hogy túlélő szeretteim könnyes megrendültséggel forgassák a többé soha el nem készülő darabokat: "ó, a szerencsétlen, hogy tervezgette még a múlt héten is, hogy milyen színre fogja majd fújni, aztán tessék..."

Mindenesetre ha footballbíró lennék, a VB döntő vezetése után is egészen bizonyosan visszavonulnék, és nekem az 1:72-es Interflug Il-18-as a VB döntő :-)

Megyek is a tetőtérbe az első fedőszínt ráfújni - milyen jó is egy betegállomány :-)

Fóka
Fóka 141459 2010. november 18. 13:19
Válasz erre
Szia mcs!

Dzsoniendoszkopot még azzal egészíteném ki, hogy a kívülre kerülő főfutó-kerekekre egy színrefújt dísztárcsa-féle sima kerek lap van szerelve, amitől még áramvonalasabb lesz. A szerelők réme volt, ha a rajta lévő kis lukon, amin át fel lehet a gumit fújni, beesett valami. Merthogy akkror lehetett leszerelni az egészet.

Gyorsan hozzáteszem: mindez a 200-500 verziókig áll biztosan, afelett már nem ismerem a típust közelről, mint az az állásszög témában jól ki is derült :-)

Fóka
dzsoniendoszkop 141458 2010. november 18. 12:12
Válasz erre
Szia mcs!

Valóban látszik alulról a főfutó. Behúzás után ugyanis az pontosan illeszkedik a géptörzs síkjához, így lényegében maga a "kerék" az áramvonalazó lemez...

Üdv.

D.

Fóka: Lehet, hogy butaságot kérdezek, de ennyi szép gépmadár, és végigcsiszolt év után, hogyan tud az ember befejezni egy ilyen szenvedélyt tudatosan? Én magamból kiindulva azt hinném, hogy ha külső körülmények nem szólnának közbe, akkor úgy temetnének egyszer majd el, hogy félben maradt éppen egy makett az asztalomon...
De erre az Interflugra én is kíváncsi lennék már.. :-)
Gyerekkoromban én is sokat csodáltam őket...
mcs 141457 2010. november 17. 18:21
Válasz erre
Szia Tjoe!
Beszereztem, viszont láttam a Zvezda 300-át is... az milyen makett?
Más. Tudsz küldeni képet a 800-as winglet nélküli szárnyvégéről? Hogy mit kell faragcsálnom... és valóan látszik a főfutó? Nincs burkoló lemeze?
Lapi 141456 2010. november 17. 09:55
Válasz erre
SZia Fóka !

nagyon szép munka, csodás befejezés !

teljesül egy álom !

remélem egyszer eljutok én is egy hasonló pontra !
Fóka 141455 2010. november 17. 09:48
Válasz erre
A-Model Il-18

A-Model Il-18
A-Model Il-18

Ha már szóba került, hadd mutassam meg, hol tartok: lényegében készen van, pár apróság hiányzik még róla, s jöhet a festés. Elég sokat kellett küzdeni a makettel, de nem volt különösebben komplikált, és az eredmény lenyűgöző, teljesn forma- és mérethelyes a készlet!

Hosszú töprengés után megszületett a döntés, ezt csinálom meg belőle:

www.airliners.net/photo/Interflug/Ilyushin-Il-18D/1639149/L/&sid=90095d60168cb98bae274080470abe89

Érveim:
- Malév festésű már van a polcomon néhány;
- Jobban szeretném, ha az érzékeny ezüst helyett szürke lenne a hasa (család- és macskaveszély...);
- Első makettem egy Plasticart Interflug Il-18-as volt, méltó befejezése tehát a makettező pályafutásomnak az ismétlés
- Nagyon tetszik! Gyerekkoromban Ferihegyen a kedvenceim voltak ezek a nagy, piros repülőgépek a dübörgő hangjukkal.

Derűs napot,
Fóka
Fóka 141454 2010. november 16. 10:39
Válasz erre
Szia Lapi!

Kösz, hogy gondoltál rám, de az az igazság, hogy azt a tavalyi befejezést komolyan gondoltam :-) Megvan már minden NDK utasszállító több példányban is, hely viszont nincs több a polcomon. Most csak azért estem neki ennek az Il-18-asnak, mert az év első felében egy kis zavar képződött az Erőben és összeraktam pár teherautót (ld. adatlap), a makettező pályafutásomat viszont repülőgéppel szeretném befejezni - méltóképpen a kedvenc típusom ezen impozáns méretű makettjével.

Derűs napot,
Fóka
Lapi 141453 2010. november 15. 22:18
Válasz erre
Fóka !

még nyitva ál a dobozos Veb Plastikart, ha kell valami belőle !

0630-7472945
skytravel 141452 2010. november 15. 17:31
Válasz erre
Helló!
1.200-as méretarányú, kb 10-12cm lehet.
Ha érdekel írj e-mailt: folnagy.andras@gmail.com
Üdv,

András
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.