/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Fóka 141790 2011. február 18. 09:36
Válasz erre
Jajjj... Ez ráadásul a szériaváltozat, nem a prototípus, mint az NDK 1:100-as... Hát mehetek a boltba én is (hova is? Láttad már valahol?). Pedig az Il-14 után pihenni akartam egy kicsit
Tibcsi 141789 2011. február 18. 09:29
Válasz erre
ICM_Tu144
ICM_Tu144

Az ICM újdonsága ez a gyönyörűszég. :) Már megint makettet kell venni... ehhh! :)
Fóka 141788 2011. február 18. 09:09
Válasz erre
Szia Vackor!

Köszönöm :-) A papírmakettekre én is emlékszem halványan, talán egy jókora Mig-21-esem volt, amit a papám állított össze, meg egyszer kaptam egy kb. 1:100-as Tu-154-est csillogó papírból - azt is elkezdte összerakni a papám, a törzs első része el ia készült, de aztán valószínűleg elfogyott a türelme, mert egy szép nap eltűnt a fiókjából, én meg nem forszíroztam...

A német eBay-en rendszeresen megjelenik egy 1:50-es Il-18 papírmakett, látványos lehet a mérete miatt, de szörnyű ára szokott lenni, az is valami hatvanas évekbeli terméknek tűnik.

Fóka
Vackor 141786 2011. február 17. 23:23
Válasz erre
Szia Fóka !

Gratulálok mégegyszer a remekműhöz, még így is igazán klasszul néz ki, hátmég majd az új matricákkal ! Bár nem egészen ide tartozik, de én annak idején még az ezermester-boltokban kapható papírmakettekkel kezdtem "pályafutásomat": Jak-11, Spitfire, Magister, stb. Műanyagból az L-60 volt az első..
Fóka 141784 2011. február 17. 21:30
Válasz erre
Matrica

Matrica
Matrica

Ez a link már megint nem akar működni :-(
Akkor hát jöjjön megint a kép.
Fóka 141783 2011. február 17. 21:27
Válasz erre
Szia Peti!

Kösz az elismerést :-)

A matricát az Ebay-en árulták:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll

Voltak még más utángyártott matricái is ennek az eladónak a régi NDK makettekhez. Gondolom, ő gyártja, mert többször is listázta már őket. Valószínűleg hamarosan megint megjelenik velük.

Fóka
PETI 141782 2011. február 17. 20:06
Válasz erre
Szia Fóka!
Minden elismerésem, ez szép munka!
A matricát hol szerezted be?
Üdv
Fóka 141781 2011. február 17. 19:03
Válasz erre
2011_13

2011_13
2011_13
2011_14

2011_14
2011_14
2011_15

2011_15
2011_15
2011_16

2011_16
2011_16
2011_17

2011_17
2011_17
2011_18

2011_18
2011_18

Sziasztok!

Hát igazán élmény mostanában makettezőnek lenni. Nem hittem volna, hogy egy közel ötvenéves makett mellé profi minőségű utángyártott matricát is sikerül szereznem :-) Nem is kell mondjam, melyik az eredeti, és melyik az új - bár a replika tökéletesen pontos! A lakkréteg pedig nem a teljes ívet borítja, csak a mintákat, tehát éppen olyan, mint az igazi gyári matricák.

A makett is szépen alakul. Azután, hogy eldöntöttem, mérethelyes darabokra cserélem a bumfordi légcsavarokat és futóműveket, pár egyéb apróságot is ráraktam: a jellegzetes kettős pitot-csövet, a szálantennát, meg ilyesmit. Már csak a pilótafülke ablakkeretei maradtak kicsit bénák, de asszem, így hagyom, mert ha vékonyítanám őket, az ablakok túl nagyokká válnának. Eltüntetni sem akarom őket teljesen, mert mindenképpen átlátszóaknak akarom megcsinálni clearfixszel (kösz Tibcsi - még mindig van belőle, és használható), mert az összes többi makettem is egyetlen kivétellel átlátszó üvegezésű.

Gyönyörködve nézegetem ezt a kis gyönyörűséget, ahogy alakul. Mivel az első NDK makettem egy Il-18-as volt 1967 őszén, nekem az 1966. ápr. 29.-én gyártott Il-14-es igazi "történelem előtti" kincs. Ebben a festésre előkészített állapotában egészen úgy néz ki, mint az időjárás és az évtizedek által megtépázott öreg repülőgép egykori szovjet repülőterek sarkában...

Fóka
Airmax 141780 2011. február 15. 00:26
Válasz erre
Szevasztok

Ez az Ural Airlines "Logo" ja vezérsíkon.
MiG25Fan 141779 2011. február 14. 23:08
Válasz erre
Sziasztok,

A fotót Anton Petrov készítette, 2007-10-28-án Moszkva Domodedovo-n.
Ezeknél a légitársaságoknál repült a gép a gyártása óta:

OK-UCE, Tupolev Tu-154M, gyári szám:89A-804, gyártási év:1989
Czech Airlines 1989.06-2000.01.20

RA-85848, Tupolev Tu-154M, gyári szám:89A-804, gyártási év:1989
Bashkirian Airlines 2000.01.20-2005.06
Aeroflot (lízingben) 2005.11-2006.06
Bashkirian Airlines 2006.06-2006.08
Perm Airlines 2006.08-2007.09(~)
Atlant-Soyuz Airlines 2007.09(~)-2010.06
Zapolyarye Airlines 2010.06-jelenleg is(?)

Magyar lajstromban (a jelek szerint) nem volt a gép.
Üdv,
MiG25Fan
Lapi 141778 2011. február 14. 22:22
Válasz erre
kicsit elgondolkodtam közben !

Fóka mester segítségére lesz szükség !

amire én gondoltam (kis naiv) elsőre,nem is biztos, hogy jóó

az egyik 1975.09.30 óta bejrut közelében nyugszik
a másik 1977.12.02 óta bengazinál tért örök nyugalomba
a harmadik 93 óta RA-85051 re változott.

több nem jött Hoszni Mubarak-tól

amire én gondoltam az pedig 1973 szeptember 5 -től nekünk szolgált !

akkor mi ez ?

sokat segítene persze, ha biztosra tudnám hol fotóztad !
bár nagyon egyértelműnek látszik..
akkor meg miért ez a sok minta..

valaki másnak van ötlete segítségként ?
Lapi 141777 2011. február 14. 21:18
Válasz erre
Nagyon jó a rejtvény !

hihetetlen, ennyi év után még ott van a nyoma !

szenzációs !
Newman 141776 2011. február 14. 19:09
Válasz erre
Tu-154M
Tu-154M

Itt a kép hozzá...
Newman 141775 2011. február 14. 19:07
Válasz erre
Ma esti képrejtvény:
Hány légitársaságnál üzemelt ez a Tu-154-es?
Üdv.:
Péter
Airmax 141774 2011. február 14. 16:05
Válasz erre
Szervusz Fóka

Egy kis segítség az építéshez...
www.youtube.com/watch

Számtalan egyedi felvétel van a gépről.

Üdv neked
Robi 141773 2011. február 14. 15:29
Válasz erre
Fóka 141772 2011. február 14. 13:43
Válasz erre
An-10, -24

An-10, -24
An-10, -24

Hát persze, hogy találtam képet ezekről is. Még a kilencvenes évek elején csináltam őket, azóta már elajándékoztam mindkettőt, mert még ecsettel pingáltam őket. Pedig nem lettek rosszak, álló légcsavarokat és futókat is készítettem nekik.
Fóka 141771 2011. február 14. 13:38
Válasz erre
Már jó előre csináltam neki helyet a polcon, ott fog feszíteni az Il-18 mellett, ld. 3121. Tegnap már felszállt a fehér füst: megtöröm az eredetiséget és csinálok méret- és alakhű futókat, meg légcsavarokat. Legfeljebb nem lesz igazi oldtimer (VW bogárra is hányan raknak spoilert meg széles gumit - ez meg még szép is lesz). Az új, élethű légcsavarokat tegnap keső este már el is készítettem, a futókat ma csinálom meg. A hétvégén pedig festés :-)
Tibcsi 141770 2011. február 14. 13:08
Válasz erre
Ha mindenképpen futóra akarod állítani, az tényleg komoly dilemma. És ha állványra tennéd behúzott futóval? Kompromisszumos megoldás...
Tibcsi 141769 2011. február 14. 12:54
Válasz erre
Olyan An-10-esem nekem is volt gyerekkoromban. Futóműve nem volt, matricája sem. És "majdnem" An-12-es volt. :)
Fóka 141768 2011. február 14. 10:08
Válasz erre
An-24

An-24
An-24

Szia Robi!

Ez egy An-24 makettje, amint Sanjurjo kolléga írta. A Junij Tehnyik szovjet cég adta ki a hetvenes években, ritka darab. A méretaránya kb. 1:144-es, bár ez csal véletlenül jöhetett ki nekik. Egy lengyel cég rövid ideig utángyártotta a kilencvenes években LOT matricákkal.

A mellékelt képen látszik, milyen formájú a vízszintes vezérsíkja, azt kellene valahogy reprodukálni. A festést érdemes gyártott matricával megalkotni (rajzolóprogrammal megszerkeszt, matricaalapra kinyomtat). A légcsavarnak csak a kúpját kellene befesteni, az átlátszó korong önmagában is a forgó légcsavar illúzióját kelti, ez is volt a célja a gyártóknak. Ugyanez a cég ilyen megoldással egy An-10 makettet is kiadott, ritka, mint a fehér holló.
Lapi 141766 2011. február 13. 23:29
Válasz erre
Olyan ronda, hogy az már szép !

pótolhatatlan darab !

én a Winkler Putyinak ajándékoztam, mert nagyon sokat köszönhetek Neki !
Robi 141765 2011. február 13. 20:42
Válasz erre
HPIM4601
HPIM4601
HPIM4602
HPIM4602

A képeket lefelejtettem...
Robi 141764 2011. február 13. 20:37
Válasz erre
Rám a nagyapám tegnap bízta a régi makettjét amit internet alapján beazonosítottunk, egy Il-24-es. Nem tudjátok, hogy hogyan tudnám pótolni a hiányzó farokrészét házilag (gondolok itt rossz telefonkártyából vagdalásra) és, hogy az ablakokat, hogyan fessem meg, és a légcsavarokat olyanra, mintha forognának?
Chrisi 141763 2011. február 13. 19:51
Válasz erre
Én is épp most nézegettem a Baade-152-ről készült fényképeket és jellegrajzokat, és eljátszottam a gondolattal milyen lenne megépíteni, hogy mutatna 1:72-ben.
Fóka 141762 2011. február 13. 16:54
Válasz erre
Il-14

Il-14
Il-14

Meghoztam a nehéz döntést. Mégis inkább élethű és mérethelyes futókat készítek az Il-14-esre. Már kerestem is hozzá kerekeket.

Viszont merész terv kezd kibontakozni bennem. Egy 1:144-es B-52-esből talán lehetne 1:100-as Baade-152-t csinálni. Elkezdem körbejárni a témát.
Fóka 141761 2011. február 13. 16:04
Válasz erre
És itt látható az a bizonyos egymilliós makett összerakva, négy oldalon:

www.familie-wimmer.com/hobby/hr06/hr06-veb/hr06-v27a/ba152-s1.html
Fóka 141760 2011. február 13. 16:00
Válasz erre
Baade 152

Baade 152
Baade 152

Eladni? Ó, semmiképp :-) Hiszen ezáltal már majdnem teljes az NDK gyűjteményem. Amúgy is elkezdtem már összerakni, ezek a megszállottak pedig érintetlen példányokért fizetnek ennyit, és össze sem rakják őket, úgy őrzik a szekrényben.

De ezt is lehet ám überelni. A Plasticart első makettje a Baade 152, ami egy furcsa, NDK gyártmányú utasszállító volt. Még az Il-14-esnél is ritkább és keresettebb, és legutóbb az eBay-en 3630 Eurót (majdnem egymillió forintot) fizettek érte! 90 napnál régebben történt, ezért már nem látszik a neten, de a kollégáimat annak idején sikeresen sokkoltam a látvánnyal. Besenyő Pista Bácsi erre már meg sem tudna szólalni... Ez itt egy német fórum, valahol a vége felé van egy utalás az eseményre, ott sem mindennapos az ilyesmi ("...3.630,00 Euronen für die Baade 152...")

www.flugzeugforum.de/forum/archive/index.php/t-6642.html
sanyi 141759 2011. február 13. 15:12
Válasz erre
Erre Besenyő Pista Bácsi tud mondani valamit:
"Há Margit! Há nóóórmális?"
Kétlem. Oké hogy ott ez nem akkora pénz, mint itthon, de egy ottani félhavi fizetés...
Vik30 141758 2011. február 13. 15:06
Válasz erre
Meg sem merek szolalni!Add el:)Nyugdíjad meg van oldva belöle:)
Fóka 141757 2011. február 13. 15:03
Válasz erre
Íme a legutóbbi Il-14-es aukció az eBay-en. Ehhez a Lufthansa példányhoz az eBay-es árfekvéshez képest szokatlanul olcsón hozzájutott a vevője, 857 Euróért (kb. kétszázhuszonnyolcezer forintért):

cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll
Fóka 141756 2011. február 13. 14:46
Válasz erre
Ez az Il-14-es a manapság már emblematikussá vált Veb Plasticart (korábban: KVZ) cég második makettje az 1950-es évek végéről. Rengeteg jobb vagy kevésbé jó makettet gyártottak egészen 1989-ig, generációmnak rengeteg örömteli percet szerezve akkoriban, amikor Magyarországon szinte kizárólag ezeket az NDK maketteket lehetett kapni. Az Il-14-es még a korai szárnypróbálgatások eredménye, a későbbiek jóval formahűbbek, de tekintve, hogy ennek a típusnak az öntőformái több, mint ötven éve készültek, én immár a kornak kijáró tisztelettel tekintek rá.

Az eredeti, első példányok egyike nemrég 1100 Euróért (igen, kétszáznyolcvanezer forint) kelt el az eBay-en, az még Lufthansa festéssel szerepelt, és a dobozon a Lufthansa Modellbaukasten felirat szerepelt.

Az én példányom 1966. április 29-én készült a gyárban, már Interflug festéssel.
Vik30 141755 2011. február 13. 14:20
Válasz erre
Ne haragudj!De ez játékrepülő ki gyártotta ezt?
Fóka 141754 2011. február 13. 13:57
Válasz erre
2011_13

2011_13
2011_13
2011_14

2011_14
2011_14

Fontos felfedezést tettem: megleltem a hiányzó evolúciós láncszemet a játékok és makettek között. A ma délelőtt eredménye, hogy összeraktam a futóműveket és a légcsavarokat. Aztán odaillesztettem őket a helyükre. Az eredmény magáért beszél.

Most nem kis dilemma előtt állok. Eddig úgy voltam vele, hogy egy ilyen makettet csakis a dobozból szabad megépíteni. Az old timer autók is elvesztik értéküket, ha nem eredeti, vagy alakhű utángyártott alkatrész kerül bele. Méret- és élethű Il-14-esnek pedig ott van a F-RSIN 1:144-ese meg a Miku féle 1:72-es. De hát így mégiscsak olyan ormótlan... Egyelőre a "marad eredeti" áll nyerésre, de még gondolkodom.
Fóka 141753 2011. február 13. 07:38
Válasz erre
Csiszolas_elott

Csiszolas_elott
Csiszolas_elott

...pedig már egészen szépen haladok. Ma kezdődne a "kedvenc" munkafázisom, a csiszolás.
Fóka 141752 2011. február 13. 07:27
Válasz erre
Matrica

Matrica
Matrica

Ehhh, így se jó. Akkor hát jöjjön a kép.

(lehet, hogy ma nem kellene maketteznem, úgy látszik, bénázós napom van)
Fóka 141751 2011. február 13. 07:21
Válasz erre
Érdekes, nem működik a közvetlen link. Szóval erről van szó:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rt=nc&nma=true&item=270704334251&si=jZNjQMYcnnvjuUMhQg5NTV0sd6A%253D&viewitem=
Fóka 141750 2011. február 13. 07:18
Válasz erre
Sziasztok!

Hihetetlen, mennyire el vannak manapság kényeztetve a makettezők. Az eBayen találtam (és megnyertem) egy utángyártott matricát a Plasticart Il-14-eshez!

Íme a termék:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll

Akit érdekel, érdemes ennek az előadónak a többi aukcióját is megnézni, rendszeresen árul utánnyomásokat szinte az összes NDK modellre.

Fóka
Newman 141749 2011. február 12. 14:16
Válasz erre
tu3
tu3

Sziasztok!
Eladó egy ADP Modell Tu-134-es, Aeroflot matricával 4000 forintért.
Üdv.:
Péter
peter.newman@freemail.hu
Lapi 141748 2011. február 11. 23:27
Válasz erre
Ma a frászt hozta rám a polgári repülés !
A párom reggel indult átszállással Cork - városba.
Alig pár órával később hallottam minden híradásból, hogy a betonhoz csapódott egy repülőgép azon a repülőtéren !
mivel egy kisvárosról van szó, nem nagy a légiforgalom.
azonnal hírzárlat, a mobil meg nem volt kapcsolható..
megőszültem, egy perc alatt, de szerencsére később hívott, hogy jól vannak, még látták is a balesetet.
de elterelték öket másik repülőtérre...

ez közel volt...

ennek örömére festek a hétvégen valami repülőt...
Tibcsi 141747 2011. február 11. 18:13
Válasz erre
Nekem csak egyetlen NDK makettem lógott így a falon: a Tu-114-es, mert máshogy nem fért el. :)
Fóka 141746 2011. február 11. 14:59
Válasz erre
Szia Chrisi!

Lenyűgöző! Ezek a saját építéseid teljesen profi munkák. A Tu-134 biztosan szép lesz, az az SST pedig egyszerűen fantasztikus :-) Mennyivel szebb lenne a világ, ha ilyenek nem csak a fantáziánkban léteznének... Mondjuk egy Budapest-Melbourne napi járat Ferihegyi indulással, 9 óra repült idővel... Egy ilyen repülőgéptől még a hangrobbanás is muzsika lenne :-)

Fóka
Chrisi 141745 2011. február 11. 14:32
Válasz erre
1.
1
2.
2

Szia Fóka!

Én is saját tervezésű utasgépeket építek. Kedvenc példányom egy 1:72-es Tu-134, ami pár éve készült el, a festése azonban nem jól sikerült, ezért most épp újrafestésen esik keresztül. Ez a két nem túl jól sikerült kép közvetlenül az építés befejezése után készült.

Üdv:Chrisi
Fóka 141744 2011. február 11. 14:09
Válasz erre
1977_11

1977_11
1977_11

Nicsak, mit találtam: akkoriban még saját tervezésű utasgépeket is csináltam kartonpapírból, nyitható ajtókkal, full enteriőrrel (budi inclusive), egészen szép kis típussorozat jött ki belőle. Az utolsó már négyhajtóműves volt, behúzható futókkal :-) Az egyetem alatt nekiálltam egy ilyet fából megcsinálni, de aztán elmúlt a késztetés.
Fóka 141743 2011. február 11. 14:01
Válasz erre
1977_01

1977_01
1977_01
1977_02

1977_02
1977_02

Szia Vackor!

Köszönöm a jókívánságot, főleg úgy, hogy te is licitáltál, igazán sportszerű gesztus. Örülök, hogy egye többen kerülünk elő, akik utasgépeket is gyűjtenek.

Én kb. 10 éve kezdtem el újra összeszedni az NDK maketteket, és váratlanul jól sikerült: a Baade 152 kivételével összejött az egész utasszállító sorozat. Fő lelőhelyem az eBay, a Vatera és Lapi kolléga volt. A jövőben tehát valószínűleg már nem jelenek meg ilyen nemes árveréseken - hacsak 1 Baade fel nem bukkan valahol...

Az érdekesség kedvéért én is előbányásztam 2 képet a szobámról 1977-ből. 13 éves voltam akkor, és látható, hogy akkoriban bizony még nemigen festegettem a makettjeimet... Ezért is élvezem különösképpen az újbóli építéseket a mai technológiámmal.

Fóka
Vackor 141742 2011. február 11. 09:40
Válasz erre
pár makettem 01
pár makettem 01
pár makettem 02
pár makettem 02
pár makettem 03
pár makettem 03
pár makettem 04
pár makettem 04

Üdvözletem Fókának és a Többieknek !

Gratulálok Fókának az Il-14-hez, a licitálás egyik veszteseként. Annak idején még én is a Hobby boltba jártam, a feltöltött fekete-fehér képek abból az időből származnak (elnézést a minőségéért). A Baade kivételével az egész NDK-sorozatom megvolt nekem is, de az enyészet és egy téves szülői döntés megsemmisítette a gyűjtemény nagy részét, amikor katonaidőmet töltöttem. Azóta próbálom visszaszerezni a nosztalgia-maketteket is.

Gratulálok mégegyszer, jó munkát hozzá (én régen még zseblámpaizzós világítást is tettem bele...)
tobika 141741 2011. február 10. 17:29
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó egy:
-An-12Bk civil 1/72 (Roden) 6000ft
Állapota bontatlan.Helyileg Budán található.
szuzgyorgy@gmail.com
Fóka 141740 2011. február 9. 20:53
Válasz erre
Polc

Polc
Polc

A nosztalgia és az érzelmi kötődés jegyében hadd mondjak el még valamit (rámjött a mesélőkedv, ez is a mai beszerzés mellékhatása lehet). A kilencvenes évektől jó másfél évtizedig volt egy visszatérő álmom éjjelente: betoppanok egy játékboltba, és ott virítanak a jól ismert kék dobozok... Szörnyű volt az ébredés ilyenkor: tudtam, hogy végérvényesen elmúltak azok az idők. És amikor Lapi barátunk műhelyét pár éve először pillantottam meg (remélem, nincs ellenére, hogy ezt elárulom), ezen visszatérő álom megvalósulásának misztikus élményét éltem át - a teljes NDK sorozat egyszerre, sok-sok kék dobozban... Bámultam, mint gyerekkoromban Karácsonykor. Ilyen pillanatokért érdemes élni :-)

Most éppen abban gyönyörködöm, hogy az Il-14-est jelenlegi állapotában odaraktam a jövőbeni díszhelyére. Igaz, hogy 1:87-es az 1:100-asok között, de ez még belefér. Hitvesem örül, hogy ilyen apróságokkal ennyire jól elvagyok :-)
Fóka 141739 2011. február 9. 20:21
Válasz erre
...ja és a korral járó tökéletlenedés - nekem a rövidlátásom kezd egyre nagyobb mértéket ölteni, ami abban nyilvánul meg, hogy szemüveg nélkül közelre úgy látok, mint mások erős nagyítóval. Így hát a legapróbb részleteket is igen alaposan meg tudom munkálni. Nem tudom, ez áldás-e, vagy inkább átok, mert sokszor órákig képes vagyok olyan apró felületi hibákkal bíbelődni, amit más szabad szemmel meg sem lát...
Fóka 141738 2011. február 9. 20:16
Válasz erre
Szia Kicsi126!

Ezzel teljesen egyetértek: nekem is az 1:100-asok jönnek be igazán. Emlékszem, amikor a hetvenes évek elején a Tanács körúti Hobby boltban (áldassék az emléke...) megjelentek az első Airfix utasgépek a 33-46 Ft közötti NDK makettekhez képest képtelenül drágán (B-737 és Trident 110 forintért, BAC-111 70 forintért), és én kisírtam a szüleimtől egy BAC-111-est, elkeseredve forgattam a dobozból előkerülő sötétszürke, parányi műanyagdarabokat. Akkor hallottam először méretarányról, és az Airfix szürke, egyszínű műanyagjai, valamint az ablakkivágás nélküli matricacsík azzal a buta megoldással, hogy a felhúzott matricát száradás után kellett volna kibökdösni, meggyőztek róla, hogy az NDK maketteknél nincs jobb :-) Hiszen szép fehér műanyagból készültek, a futók ezüstök, a kerekek pedig feketék, a matricákon pedig ott az ablakok helye - és szép nagyok, mert hát a méret is fontos...

Persze ez nem akadályozott meg abban, hogy azt az egykori Airfix sort is megszerezzem (éljen sokáig az eBay), és immár szépen megépítsem őket. De akkor is kicsik!

Fóka
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.