/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Richyke90 141380 2010. október 27. 17:21
Válasz erre
Szia Fóka!
Az Alanger IL-18-ast hol szerezted be?
Én is tervezem 1-2 db összeépítését.
Üdv
Ricsi
Newman 141379 2010. október 26. 23:35
Válasz erre
Szia kelair74!
Igen, a Zvezda 154M-je, a matrica pedig a Twosix decal gyártmánya.
www.twosixdecals.co.uk/epages/62035508.sf/en_GB/
Üdv:
Péter
Tibcsi 141378 2010. október 26. 23:28
Válasz erre
Az nem makett, hanem az eredeti nagyvas. :)
kelair74 141377 2010. október 26. 23:11
Válasz erre
Szia Newman!
Csak egy kérdés: a 154-es 1/144-es Zvezda makett?
A matricát gondolom külön vetted hozzzá...

Üdv:
Laci
Newman 141375 2010. október 26. 17:16
Válasz erre
RA-85712
RA-85712
RA-85712-2
RA-85712-2

Sziasztok!
Idő hiányában még nem tudtam több képet készíteni a Kras Air 154-esről! Addig érjétek be ezzel a pár képpel, amik a hétvégén készültek.
Üdv.:
Péter
Uhu 141374 2010. október 25. 21:41
Válasz erre
Aero C-3 A szolnoki múzeumban
Aero C-3 A szolnoki...

Szia Balázs!
Köszönöm, hogy megosztottad velünk az Aero C-3A festését! Innen már ezt fogadom el, bár a szolnoki repülőmúzeumban ezt a képet fotoztam. Üdv 
Uhu
Horvath_Balazs 141373 2010. október 25. 20:04
Válasz erre
Aero C-103A festés
Aero C-103A festés

Szerintem így nézhetett ki a gép.
dzsoniendoszkop 141372 2010. október 25. 11:53
Válasz erre
Köszönöm az infókat, valami ilyesmire tippeltem. Én is a 2B-s rotringomra esküszöm, és a mezei fülpiszka vattája mesterien el is tudja kenni a panelek mentén azt, ha előtte finoman átdörzsöljük a lapra satírozott ceruzahegy nyomán...

A több képet ide akciót én is támogatnám...
Az a 154-es... hmmm...

Üdv.

D.
NHZsolt 141371 2010. október 25. 10:57
Válasz erre
kelair74 141370 2010. október 23. 15:50
Válasz erre
Szia Newman!
Tudnál meg felrakni képeket a Tu-154-rol?
Nagyon klassz lett!

kelair
MrChef 141369 2010. október 23. 14:16
Válasz erre
Király! Az enyémet is hasonló szépre tervezem, ha végre befejezem. Koszolás, némi koptatás, panelezés stb. Végre nem műanyag játék érzés, hanem valódi, használt repülőgép, élethűen!
Newman 141368 2010. október 22. 22:43
Válasz erre
Szia dzsoniendoszkop!
A panelvonalakat rotring ceruzával húztam ki, de csak nagyon finoman. A koszolást szórópisztollyal csináltam erősen felhígított Gunze füst szürkével, valamint a sugárfordító által bekormolt rész kapott egy kis híg feketét is, hogy ott egy kicsit hangsúlyosabb legyen.
Üdv.:
Péter
kelair74 141367 2010. október 22. 21:49
Válasz erre
Ryanair 737
Ryanair 737
Airbus A-300
Airbus A-300
Air France
Air France
Airbus A-300
Airbus A-300

Sziasztok!
Már rég voltam,azóta készült néhány gép.Persze mint mindig utómunkálatot még igényelnek...
Horvath_Balazs 141365 2010. október 21. 20:28
Válasz erre
Aero C-103A Budaörs 195_
Aero C-103A Budaörs...

Ez a legjobb fotó, amit eddig láttam a gépről...
lucky 141364 2010. október 21. 19:39
Válasz erre
Ettől azért kevesebbet kell faragni.
A hajtóműveknél kell, a vezérsíkoknál szintén, de ott rengeteget,és az első üvegezésnél.Legalább is az An-12-nél.
Ja és ez Roden, nem A-model :x
Tibcsi 141363 2010. október 21. 19:20
Válasz erre
Hááát Fóka kolléga,

ezek után nem féltünk téged. :)))

Hajrá! :)

Tibcsi
Fóka 141362 2010. október 21. 19:14
Válasz erre
Il-18

Il-18 seprunyelbol
Il-18

Szia lucky!

Hát felcsigáztatok kellőképpen :-) Mindenesetre a neten keringő elkészült példányok alapján úgy látom, a makett a nehezebb elkészíthetőség ellenére meglehetősen alak- és mérethű. 10-15 éve csináltam egy Il-18-ast seprűnyélből. A szárnyak vonalzóból, a hajtóműgondolák fakanálból készültek. Hát az is jókora kihívás volt...

Fóka
Uhu 141361 2010. október 21. 18:20
Válasz erre
Szia dzsoniendoszkop!
Igen pont ezt akarom, hogy megoszd velem az információkat az Aero C-3a-val kapcsolatban, amit a magyar légierő is használt az 50-es években. Nem sok információm van a gépről, csak amit most leírok Neked:
Aero C 103A-t rendeltek Csehszlovákiától 1948. Áprilisában, a (Si. 204D) licence volt. 1949. Juliúsában volt az átvétel. A gép 214-es gyáriszámú; S-006. lajtsromjelet kapta. 1950. Áprilisában célzsák vontatóvá alakították át. 1956-tól a sok műszaki hiba, gyenge motor és gyenge futó és alkatrészhiány miatt már nem repült. Sokáig Dunakeszin állomásozott szétbontásáig. ,,,(forrás: Gibás)
[…] Így a Térképészeti Intézet kérésére 1948. november 30.-án a megrendeltek egy cseh gyártású Aero C-103 típusú repülőgépet fényképészeti célokra; amely a légierőben a Pelikán elnevezést kapta. Ez a két motoros, alsószárnyas repülőgép a német Siebel Si-204D csehszlovák változata volt. A magyar igényre a standard változatot alakították át (2+8 személy) úgy, hogy a repülőgépbe egy RB-20/30 és egy RB-50/30 fotókamerát építettek be. A gép szállítása az átalakítások miatt késett, de végül 1949. július 22.-én átvétele megtörtént, és a gép az S-006 lajstromjelet kapta, és a gyáriszáma 214-es volt. Sajnos, a Pelikán sem tudott a kijelölt fényképészeti feladatainak eleget tenni a mereven beépített fényképező kamerák miatt. A hadseregfejlesztés folyamányaként a néphadsereg légierejében a kiképző egység mellett 1949-ben felállították az 1. Önálló Szállítórepülő Egységet (pk: Láng Andor szds.), amely egységnek fő feladata ejtőernyős csapatok szállítása mellett, a belső futárszolgálat és egyéb funkciók ellátása volt. A repülőgépet 1950 áprilisában átalakították célzsák vontatására, de gyenge motorjai miatt hamarosan kiderült, hogy erre a feladatra nem felel meg. Nem sokkal később a néphadsereg légierőinek új jelzésével látták el, - a vörös csillagba rajzolt középső fehér és zöld pont jelvénnyel. Ezt a jelzést a rendelet szerint 1950 decemberében festették fel a gépre. A „Pelikán” motor és üzemanyagtartály-hibák miatt évekig üzemképtelenül állt Budaörsön, majd nem sokkal később kiselejtezték, helyette fényképezésre és célzsák vontatásra egy-egy LI-2 „Teve” került átalakításra.(a fentiek forrása: Iván Dezső: A magyar katonai repülés története 1945-1956, Budapest, 1999).
Fotók, irodalmak, stb.:Top Gun 1997/2; 22. Oldal, fénykép - 1995/7, 55. OldalTop Gun 1995/6, 52. oldal, Top Gun 1995/6, 55. oldal,Top Gun 1996/5, 36. oldalFelségjel elhelyezése: Modell és makett 1994/5 8-9. oldalZlínek (Cseh repülős újság)
Festése: Felül: világos szürke ?Alul: világos kék (égszín) ?A vezérsíkon nem volt a háromszínű nemzeti csíkozás. (Ld. Repülési Lexikon - festett repülőképek?) Elképzelhető, hogy ilyen lett volna a festése?  A képekről nem sok minden állapítható meg, mert a fényképek alapján nem sok kép van a festésről. 
Épp ezért, ha neked van még van még valami információd a géppel kapcsolatosan legyél szíves megosztani velem (vagy a fórumozókkal). Előre is köszönöm segítségedet!
ÜdvUhue-mail címem: garaik78@freemail.hu
lucky 141360 2010. október 21. 17:41
Válasz erre
Fóka!
Én az A-model An-12-vel küzdök.
Na ahhoz is kell neoflex rendesen!
Tibcsi 141359 2010. október 21. 17:36
Válasz erre
Igaz, ő nem a polgári verziót építi, hanem az Il-38-ast, ha jól emlékszem...
Tibcsi 141358 2010. október 21. 17:21
Válasz erre
Szerintem egyszerűbb, ha dobsz neki egy mailt. :)
Tibcsi 141357 2010. október 21. 17:20
Válasz erre
Valahol itt a fórumon írta, de nem tudom pontosan, mikor. :( De már elég régen.
Fóka 141356 2010. október 21. 17:18
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Hol olvashatók a kolléga tapasztalatai? Érdekelne.

Találtam egy orosz sorstársat, hát nem semmi, amit csinált a készletből. A képeiről csak akkor vettem észre, hogy a modell van rajtuk és nem az eredeti repülőgép, amikor felfedeztem alatta az autót :-)

aviaforum.ru/showthread.php
Tibcsi 141355 2010. október 21. 17:00
Válasz erre
Fóka,

Ákos kolléga küzd az A-modell (A-Monster) 18-assal, azt írta, hogy inkább a fogorvos... (nem szó szerint, de kábé ez volt a lényege).

Szóval szenved vele rendesen, javaslom, hogy szerezz be egy levél andaxint, mert kelleni fog... ja és két kiló neoflexet, mert az is kelleni fog.

De ezt leszámítva irigyellek. :)

Tibcsi
Lapi 141354 2010. október 21. 14:32
Válasz erre
Sziasztok !

Fóka !

Maximálisan melletted vagyok !

szerencsére én is domboríthatok 8 magyar Il-18 sal !
és nincs az a Boeing amiért odaadnék egyet is.

(persze, mert az is van sok :) hi-hi)
Fóka 141353 2010. október 21. 10:56
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm az Amodell Il-18-assal kapcsolatos javaslatokat. Közben nálam is megoldódni látszik az ügy: végül egy Beregszászon lakó régi-régi cimborám szerzi be ott helyben. Alig várom... 2008-ban már egészen közel voltam ahhoz, hogy megszerezzem: Kijevben, egy metrómegálló melletti parádés készlettel rendelkező kis makettboltban akkori átváltással 15000 Ft körüli áron virított a polcon, csak sajnos nem telt rá, mert pár nappal korábban elzsebtolvajlották minden pénzem :-(

Bár még nincs meg, máris két elképzelés küzd bennem egymással: a régi Malév, vagy a régi Aeroflot festéssel csináljam meg. Személyes okokból mindkettő egyformán kedves nekem.

Ha összejön, ez lesz a 10. Il-18-asom :-) Jelenleg 5 db Plasticart és 2 db. Alanger 1:100-as, valamint 2 Welsh 1:144-es példány díszeleg a polcaimon. De hát az Il-18-assal úgy vagyok, hogy sok lehet belőle, de elég nem...

Fóka
dzsoniendoszkop 141352 2010. október 21. 07:19
Válasz erre
ÁÁÁh!...

Leh.gyoztam a lábam szárááát...

Ez a kedvenc festésem a 154-esen, erre itt van ilyen gyönyörűben...
Láttam ilyet élőben, egész közelről az oroszovszkijoknál...
Pont ilyen piszkos volt, csak még kopott is erősen...
Mivel csináltad a koszolást? És főleg a paneleket...?

Bocsánat, így egy slukkra írom, hogy ne tördeljem a fórumot...

A gyűjtemény egy része valóban katonás rendben áll, melynek oka talán a seregben eltöltött évtized... hmm.. :-)
De a viccet félretéve.. Az elsődleges oka, hogy így a vitrin alatt sosem porosodik, és a nyavalyás vendégkölllköket távol is tartja :-)

Ami pedig az Aero C-3-t illeti, a makett az igazi, régi, "gagyi" Csehszlovák KP makett. Két éve egy prágai modellboltban találtam rá véletlen a turkálós között, valami 70 koronáért, ami kb. 850 forintová...

Kb. 5 hétig kerestem hozzá képeket, mire feladtam. Sajnos itthon nagyon mostohán bántak a típussal, így semmit sem leltem fel róla. Már a végén a hadtörténeti levéltárban, és a légierő múzeumának anyagai között is túrtam, de szinte semmi. Összesen egy rajzot találtam, és alajstromok listáját. Ebből lett a házi matrica, és a festés.
Ha gondolod, privátban szívesen leírom a részleteket...

Az Amodel Il-18-asát illetően pedig én is tudom ajánlani a Kareszt, nekem is Ő hozza az Amodelleket, és egész jó áron. Lévén, hogy személyes ismerősöm, még egy kis kedvezményt is kicsikarhatunk belőle... :-))

És végül, akinek van egy kis bátorsága és kedve (no meg pénze is) a műgyantához, az nézze meg a Rusair modelleket a neten.
Fantasztikusan jó minőségűek. És nekik is van Il-18-asuk, igaz, hogy 144-ben...
Igazi csemegék...

Üdv mindenkinek.

D.
Tjoe 141351 2010. október 20. 19:07
Válasz erre
Nem csúnya, viszont marha jól néz ki!  :)
PETI 141350 2010. október 20. 18:51
Válasz erre
Nagyon zsír lett, gratulálok! Üdv
PETI 141349 2010. október 20. 18:50
Válasz erre
Nagyon zsír lett, gratulálok! Üdv
Lala 141348 2010. október 20. 18:31
Válasz erre
ÁÁÁ Gyuri!
Nagyon jól néz ki!Gratulálok!
üdv!
Newman 141347 2010. október 20. 17:25
Válasz erre
RA-85759
RA-85759

Sziasztok!
Mostanában készült el az első Tu-154-esem.
Üdv.:
Péter
momi 141346 2010. október 20. 10:35
Válasz erre
Szia Lapi!

A makettinfón:
/ Fórumok / Klubok, szakkörök, egyesületek

Itt megtalálható a Repülés Baráti Kör alatt a mindenkori összejövetel ideje és egyéb infók!

maradok tisztelettel:

Molnár "Momi" Mihály Imre
Vadász 141345 2010. október 20. 06:26
Válasz erre
Szerintem azóta változatlan.
Belépő 300 Ft.
Varjúbácsi 141344 2010. október 19. 22:53
Válasz erre
Minden hónap első szombatján, 12 órától, általában 4-ig a Fehérvári úton a Művelődési Házban.
Lapi 141343 2010. október 19. 21:34
Válasz erre
Sziasztok !

jól hallom, van még ilyen, hogy ReBeKa ?

Mindíg nagyon szerettem !

mi a mostani paraméter ?
Uhu 141342 2010. október 19. 20:48
Válasz erre
Szia dzsoniendoszkop!
Ez egy fantasztikus gyüjtemény! Szép és kiváló repülőgépek! Az első fényképen látható vitrinben kikandikál egy Aero C-3a. Jól látom, hogy azt magyar felságjelzűsőüre készítetted? 
Tudnál róla képet küldeni, róla, mert én is ilyet építek, és nem sok forrással rendelkezem róla. Előre is megköszönöm segítségedet!

Üdv: uhu
e-mail: garaik78@freemail.hi
PETI 141341 2010. október 19. 20:13
Válasz erre
Tjoe 141340 2010. október 19. 18:58
Válasz erre
Szép gép, brutális gyűjtemény, igényes tárolás! Le a kalappal!
zoli1989 141339 2010. október 19. 18:24
Válasz erre
Szia Newman! (Nem találtam kontakt-ot azért itt írom)

Tavasszal a Rebekán találkoztunk, én vettem azt a narancs F-16 matricát. Akkor említetted hogy nem-e tudok gyöngyház lakkot. Na azóta találtam egyet. Ha érdekel írj egy levelet a cszoli89@freemail.hu oldalra.

Sorry az OFF-ért !
Fóka 141338 2010. október 19. 16:26
Válasz erre
Szia dzsoniendoszkop!

Gyönyörűek, gratuálok! Nekem külön nagyon tetszik, hogy ilyen szép katonás rendben állnak a polcokon a repülőgépeid. Otthon én csalhatatlan érzékkel állapítom meg, ha valaki hozzányúlt valamelyik makettemhez, mert egyből észreveszem, hogy nem úgy áll, ahogy én beállítottam.

Fóka
Fóka 141337 2010. október 19. 16:23
Válasz erre
Szia Newman!

Remek lelőhely, köszönöm!
(bárcsak ne láttam volna meg azt a Tu-114-est...)

Fóka
Newman 141336 2010. október 19. 14:50
Válasz erre
Szia Fóka!
Próbáld meg a Vándor Karesznál.
www.keletiblokk.com
Üdv.:
Péter
dzsoniendoszkop 141335 2010. október 19. 13:33
Válasz erre
ROWS1
ROWS1
ROWS2
ROWS2
ROWS3
ROWS3
ROWS4
ROWS4
ROWS5
ROWS5
ALLEGIANT1
ALLEGIANT1
ALLEGIANT2
ALLEGIANT2
ALLEGIANT3
ALLEGIANT3
ALLEGIANT4
ALLEGIANT4

Kicsit bátortalanul mutatom, de szerintem elkészült...
Színesítse a fórumot...

Allegiant- Las Vegas
Lapi 141334 2010. október 18. 14:22
Válasz erre
Szia Tjoe !

köszönöm a képet, teljesen jó lesz !

Fóka !
:van még L-410, megbeszéljük, telefonszámom ami biztos !
0630 7472945
ja én szereztem egy 152-t a Winkler Putyinak :)

egy Cobus 3000- be került :)
Fóka 141333 2010. október 18. 10:54
Válasz erre
Szia Lapi!

Nem maradt véletlenül 1 eladó L-410-es készleted vagy felújítható példányod?

Fóka
Tjoe 141332 2010. október 18. 10:53
Válasz erre
ha-lna
ha-lna

Én a Had matricával csináltam meg anno. Nem tökéletes, de elmegy.
Tjoe 141331 2010. október 18. 10:48
Válasz erre
crj200felirat
crj200felirat

A HAD csinálta 1/144-ben. De itt egy kép ha ez megfelel.
Fóka 141330 2010. október 18. 09:10
Válasz erre
Sziasztok!

Hát ez szinte hihetetlen...

cgi.ebay.de/Baade-152-DDR-Zeiten-/220679859306

Ez a makett 3,010 EUR-ért, azaz mai árfolyamon kb. 830,000 Ft-ért kelt el az eBayen. Asszem, ez a készlet végérvényesen kimarad az NDK-s gyűjteményemből :-/

Kérdés: nem tudtok esetleg valami lelőhelyet, ahol még hozzá lehet jutni az A Model 1:72-es Il-18-asához?

Derűs napot,
Fóka
dzsoniendoszkop 141329 2010. október 18. 07:00
Válasz erre
Bár lehet, hogy sovány vigasz, de fényképeket, részletfotókat tudok küldeni a gépről, ha az segít valamit...

Üdv.

D.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.