/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
viper 141143 2010. április 28. 17:17
Válasz erre
Szia Lapi!

Mint egy karácsonyfa:)
Majd szólj!
De azért túlzásba ne vidd a munkát. Az megárt az egészségnek:)

viper
momi 141142 2010. április 28. 07:31
Válasz erre
Szia Richyke90!

Az általad említett makett egyszeri és megismételhetetlen. A MALÉV gyártatta le 300db-t összesen! Mivel a koncepció megváltozott és a marketing nem tudta felhasználni a pénz meg kellett,ezért a MALÉV dolgozók megvehették a makettek nagy részét. Nincs több belőle. Elfogyott. Akinek sikerült szereznie az meg nem válik meg tőle egykönnyen.
További jó makettezést.
momi
Lapi 141141 2010. április 27. 20:13
Válasz erre
380
380

Szia Viper !

megvan a repülő, csak állandóan dolgozom !
Toth_Gabor 141140 2010. április 24. 21:34
Válasz erre
Mindegy, majd az airport kifizeti...
Sennás 141139 2010. április 24. 21:25
Válasz erre
KoziczSzabolcs_MalevA
KoziczSzabolcs_Malev...
szikra_1
szikra_1
Pozsgay_1
Pozsgay_1

Szeva Richyke90 én úgy tudom ebben a sorrendben osztották ki a díjakat.{én forditott sorrendben jobban szerettem volna}de jó lesz ez ha marad pénz az átfestésre.
Richyke90 141138 2010. április 24. 20:44
Válasz erre
Amúgy a Malév Dash 8-as festési pályázatának mi lett a végeredménye?
Úgy volt meghirdetve, hogy novemberre már új festése lesz a HA-LQD-nek.
Ki tud erről valamit?
Kalóz 141137 2010. április 24. 19:59
Válasz erre
Mindenkit érhet baleset!
Tévedni emberi dolog mondta a sündisznó, miközben lemászott a súrolókeféről :D
Richyke90 141136 2010. április 24. 19:33
Válasz erre
Kalóz 141135 2010. április 24. 18:59
Válasz erre
Tibcsi 141134 2010. április 24. 18:33
Válasz erre
Richyke90 141133 2010. április 24. 17:06
Válasz erre
Embraer EMB-120RT
Embraer EMB-120RT

Hali!
Kicsit feldobom már a hangulatot, mert senki se ír!
Rajzoltam egy fiktív MALÉV RegionalJet gépet.
Kíváncsi vagyok a véleményetekre. Szerintem jó lett!
Richyke90 141132 2010. április 23. 12:42
Válasz erre
oneworld Malév B737-800
oneworld Malév B737...

Habár nekem a HA-LOU tetszik! :D
Láttam egy Malév 1:200 snap-fit modellt, ami ugyanígy van festve OneWorld színekbe.
Lehet, hogy nem ártana beszerezni! Vajon mennyi lehet?
Kalóz 141131 2010. április 23. 12:18
Válasz erre
Sohasem volt festésű gépként azért megépíthetőek, vagy a "nagy magyar Álom" keretében :))
Richyke90 141130 2010. április 23. 12:11
Válasz erre
DC-10 Malév
DC-10 Malév
Malév HA-LOU
Malév HA-LOU

Sziasztok!
Most találtam két érdekes festésű madarat!
Bár szerintem csak photoshop. Ha nem, akkor ilyen is van (-volt).
Tibcsi 141129 2010. április 20. 19:11
Válasz erre
Azt én is festeni fogom, a matricalapra csak hagyománytiszteletből került fel. :)
Kalóz 141128 2010. április 20. 18:46
Válasz erre
A kabin előtti fekete tükrözés gátlót talán jobb lenne festeni, vagy az eredetit felhasználni, mert az lágyabb, mint a házi gyártmány. Csak tanács, mert esetleg nehéz lesz odasimítani a görbe felületre. Amúgy sok sikert a géphez, szép nagy madár!
Kalóz
Tibcsi 141127 2010. április 20. 18:40
Válasz erre
Kalóz 141126 2010. április 20. 18:39
Válasz erre
Csak azért kérdeztem, mert elég híres gép volt, újabban viszont divat más festéssel elkészíteni a gépeket, mint amit a gyártó megad.Nekem is azzal van meg, még a hetvenes években, Leningrádban építettem, úgyhogy olyan is :(((
Tibcsi 141125 2010. április 20. 18:37
Válasz erre
De azzal fogom. Csak nincs meg az eredeti matrica (különben is hibás) és újat kellett csinálnom helyette. Kész van már, a hibákat is korrigáltam rajta, már csak ki kellene nyomtatni. Ha visszalapozol itt pár oldalt, akkor meg is tudod nézni a "próbanyomatot". :)
Kalóz 141124 2010. április 20. 18:17
Válasz erre
Szia, Tibcsi!
A 114-est nem Hruscsov bácsi matricáival készíted el? Az eredeti NDK-s készlet azt tartalmazta!
Tibcsi 141123 2010. április 20. 18:13
Válasz erre
Köszi a választ, akkor fényes lesz ott is. :)

A 114-es egyelőre a klímát szokja, még át kell vennie a műhelyszagot. :-))) Eddig csak a szállítás okozta apró sérüléseit javítgattam ki.

Még a matricáját ki sem nyomtattam, de az úgyis majd a végén kell.

Üdv: Tibcsi
Fóka 141122 2010. április 20. 17:04
Válasz erre
A HA-LEC egyébként több szempontból is egyedi volt. A 2496-ban lévő linken is látszik, hogy a festés kék színe sötétebb, mint a későbbi "új festésű" MA repülőgépeken, a törzsre festett lajstromjel pedig az ablakok vonalába került, nem pedig az ajtó felső keretével egyvonalba.
Fóka 141121 2010. április 20. 16:58
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Ez a mattítás csak az első években volt szokás a 737-eseken, aztán már egyenletes csillogást kapott az egész orr-rész, a 300-asokon pedig már egyáltalán nem éltek vele. És persze a későbbieken sem.

(Nem is volt szép a kétféle fehér, a mattabb sárgult.)

A Tu-114-es alakul?

Üdv, Fóka
Tibcsi 141120 2010. április 20. 15:13
Válasz erre
ha-lom_7
ha-lom_7

Ezt a képet találtam, de ezen nem látok fényességkülönbséget az orr rész és a gép többi része között. Jól látom? :)
Tibcsi 141119 2010. április 20. 14:47
Válasz erre
Tibcsi 141118 2010. április 20. 14:46
Válasz erre
Szia Fóka,

Egy gyors kérdés: a Maléves B-738-asok orr része, a pilótafülke előtt (ott, ahol a fekete anti-glare panel szokot lenni), az nálunk matt fehér? Vagy ott is fényes fehér? Konkrétan a HA-LOM-ról lenne szó.
 
Eddig ez nem volt kérdés, én szemrebbenés nélkül fényes fehérre festettem volna, de most elbizonytalanodtam. :)

Tibcsi
Fóka 141117 2010. április 20. 12:52
Válasz erre
3

Iljusinok 1:144-ben
3

Hááát 1:200-ban szerintem is már nagyon kicsi :-)

Viszont az eBay-en szinte mindig elérhető az Airfix készlete:

shop.ebay.co.uk/

Erősen szórt az árfekvés: a korai példányokért az újak árának tízszeresét is el szokták kérni...

Az Il-18-ast a Welsh kiadta 1:144-es vákuum modellben, nem is rossz, csak kissé drágán mérik.
Richyke90 141116 2010. április 20. 12:26
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm Fóka!
Már csak valahogy be kell szereznem egy ilyen makettet! :)
Bár gondolkozok rajta, hogy a Revell is kiadta 1:200-ba, talán az jó is lenne.
Sőt az nem is olyan drága, csak nagyon apró lenne nekem a sok 1:144 között. Legalábbis én ezt gondolom) Láttam róla képeket... és hát nem a legkidolgozottabb. kb. 1.300 Ft-ért már hozzá lehetne jutni (+posta) de félek, hogy nem ő lenne az igazi. Én is Malévosként szándékozom majd megcsinálni. Remélem hamarosan vagy a közeljövőben valamelyik makettgyártó cég kiadja a Dash8-at is vagy ismét a zvezda előáll régi szovjet utasgépekkel (Jak-40, Il-18). Nagyrészt nekem már csak ők hiányoznak. Na meg jó adag festék. :)
Üdv

Ricsi
Fóka 141115 2010. április 20. 10:10
Válasz erre
Van itt két érdekesség a Malév 737-200-asainak festéséről, mindkettő a pilótafülke ablakai előtt lévő matt, tükröződésgátló felülettel kapcsolatos. Az első példányon, ami 1988-ban megérkezett (HA-LEC) ez a réteg még az orrkúpra is ráterjedt, ezért az nem a szokásos kerek formát mutatta:

www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Boeing-737-2T5-Adv/0480272/L/&sid=73d084ba5be3af9db34296e61227de5c
A HA-LEI pedig úgy érkezett, hogy ugyanez a rész nem fehér, hanem fekete volt:

www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Boeing-737-2T4-Adv/0059839/L/&sid=d6f4cbb38a969ec82dd472dc3c178eca

Ez a nem szokványos megoldás mindkét repülőgépen csak rövid ideig volt látható, hamar átfestették őket.
Fóka 141114 2010. április 20. 09:57
Válasz erre
1

Airfix B-727-200 a bal felső sarokban
1
2

Airfix B-727-200 a jobb felső sarokban
2

Szia!

Bár az Airfix utasgépek színvonala szerintem meglehetősen hullámzó (nemrég a DC-10-est nagyon lehordtam itt), a 737-200-as nekem kifejezetten tetszett. Mivel először a hetvenes évek elején jelent meg, és azóta csak utángyártották, a részletezettsége és az alkatrészbontás rendszere a kornak megfelelő, de az alak- és formahűsége nagyon korrekt. A részletezettsége szerény, a futóművek lehetnének jobban kidolgozottak. A szárnyak felső felületén viszont ott vannak a vortex generátorok, ami igazán dícséretes, mert nagyon jellemző a típusra. A szárnyak festésmintánának érdemes alaposan utánanézni, mert a 200-asokon a panelosztás egészen egyedi, és a festés ezeket követi. Az Airfix utasszállítókra jellemző, hogy az ajtókat (utas- és csomagtér) külön adják. Ha csukott állapotban akarjuk megcsinálni, akkor érdemes az egészet tömíteni és újravésni. Az ablaksorokhoz régen adtak átlátszó műanyagot, később egy kis tubus Clearfix-et, ami sokkal szebb. A pilótafülke-ablak behelyezése kicsit macerás, ls nekem sokat kellett körülötte tömítgetni meg polírozgatni, hogy közelről is szép legyen. Az oldalsó ablakcsík matricája használhatatlan: ablakok nincsenek rajta. Az öntőkereten van egy kis alkatrész, amivel az ablakokat a matrica száradása után ki lehet luggatni - ezt nem is tudom, hogy gondolhatták komolyan. A futóműaknák nincsenek kialakíva (akkoriban nem volt szokás), azokat érdemes megcsinálni. Amire még érdemes odafigyelni: a hajtóművek sugárfordítóinak működtető mechanizmusán van egy kis áramvonalazó burkolat, az a késői példányokon már kissé sorjás, célszerű inkább lecsiszolni és újragyártani.

Mindent összevetve: a szokásos sorjázáson és tömítésen kívül nem kell túl sok tunning ahhoz, hogy szép és élethű makett készüljön belőle.

A képeken egy Pan Am és egy Lufthansa példány látható, de természetesen többen megcsinálták Malév festéssel (-LEA, -LEB, -LEC, -LEK).

Üdv, Fóka
Richyke90 141113 2010. április 19. 23:26
Válasz erre
Sziasztok!
A véleményeteket szeretném kérni egy makett nagyvas miatt. (Konkrétan Airfix B737-200)
Most először foglalkoznék az Airfix gyártmánnyal és nem tudom, hogy mire számítsak.
Kinek mi a véleménye róla? Negatív és pozitív tulajdonságok esetleg? Van olyan jó, mint a Revell és a Zvezda? Mire vigyázzak esetlegesen vele?
Várom a válaszotokat!

Ricsi
Newman 141112 2010. április 19. 20:34
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó 1/144 F-Decal Tu-154M Aeroflot Don 2500Ft.
Üdv.:
Péter
peter.newman@freemail.hu
Kislõcsös 141111 2010. április 18. 23:58
Válasz erre
DSCF4349
DSCF4349
DSCF4352
DSCF4352
DSCF4353
DSCF4353
DSCF4351
DSCF4351
DSCF4355
DSCF4355
DSCF4357
DSCF4357
DSCF4358
DSCF4358
DSCF4359
DSCF4359
DSCF4360
DSCF4360
DSCF4361
DSCF4361
DSCF4362
DSCF4362
DSCF4363
DSCF4363
DSCF4364
DSCF4364
DSCF4365
DSCF4365
DSCF4366
DSCF4366

Sziasztok Airlinerek :-)

Hosszú kihagyás után végra újra makettezem :-)
Úgyhogy bele is fogtam eddigi legnagyobb munkámba.
Úgy tervezem jövöre Móvárra el is készül.
Rengeteg részlet lesz rajta,sok kis "finomsággal" 1:144-ben
Nem ez a repcsi lesz rajta,hanem egy másik 767-es,amit átfaragok 200-assá és vagy malév vagy Lot festéssel lesz.Persze kinyitva minden ajtó.
Lesz rajta még Cateringes kocsi,kerozinos tartálykocsi,de azon is gondolkodom hogy téli lesz és egy jégtelenitő is kéne akkor...
..de erröl majd mindig beszámolok.

Jó munkát mindenkinek

Kislőcsös
MarCo 141110 2010. április 18. 14:57
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki,hogy anno a Malév gépeinek mind a 2 oldalán szerepelt az "alitalia partner" matrica, vagy csak a balon?
Newman 141109 2010. április 16. 22:24
Válasz erre
An-148
An-148

És egy kis újdonság Oroszországból is...
Newman 141108 2010. április 16. 22:21
Válasz erre
adb An-74
adb An-74

Újdonság Ukrajnából...
Üdv.:
Péter
Lapi 141107 2010. április 12. 01:52
Válasz erre
Zozy !

megint telnek a "félévek" !
Fóka 141106 2010. április 11. 10:35
Válasz erre
Ó... Micsoda gyönyörűségek. Én meg éppen most tettem le a versenyek látogatásáról, merthogy "úgyse szoktak lenni utasszállítók" :-/

Veled mi van? Ezer éve...
Derűs napot, Fóka
Kislõcsös 141105 2010. április 11. 10:35
Válasz erre
DSCF4263
DSCF4263
DSCF4266
DSCF4266
DSCF4271
DSCF4271
DSCF4273
DSCF4273
DSCF4265
DSCF4265
DSCF4268
DSCF4268
DSCF4269
DSCF4269
DSCF4270
DSCF4270
DSCF4291
DSCF4291
DSCF4292
DSCF4292
DSCF4296
DSCF4296
DSCF4340
DSCF4340
DSCF4341
DSCF4341
DSCF4342
DSCF4342
DSCF4343
DSCF4343

Azért amikor megláttam azt az 1:72-es Tu-154M-et 120€-ért egy kicsit meginogtam...

:-)
Kislõcsös 141104 2010. április 11. 10:13
Válasz erre
DSCF4248
DSCF4248
DSCF4249
DSCF4249
DSCF4250
DSCF4250
DSCF4253
DSCF4253
DSCF4254
DSCF4254
DSCF4255
DSCF4255
DSCF4257
DSCF4257
DSCF4258
DSCF4258
DSCF4274
DSCF4274
DSCF4259
DSCF4259
DSCF4260
DSCF4260
DSCF4272
DSCF4272
DSCF4262
DSCF4262
DSCF4261
DSCF4261
DSCF4267
DSCF4267

Szewasztok !

Szép dolgokat láttam tegnap Móváron...
ferrara88 141103 2010. április 10. 18:21
Válasz erre
Az a baj, hogy ajándéknak vettem és szerdára kéne hogy meglegyen. Az elég régi alatt egyébként azt értettem, hogy 1974-ben gyártották és ezért valaki azt mondta nekem, hogy a régi Lufthansa gépeknek volt egy kicsi sárgás árnyalata és nem a matrica sárgult meg. Igaz lehet ez?
sanyi 141102 2010. április 10. 16:37
Válasz erre
Sziasztok!
Valaki nem tud olyan B-747-est, amin nincsennek utasablakok? A Revellén vannak azt tudom, de arra vagyok kíváncsi hogy van-e olyan makett amit nem kellene végig tömítenem. Egyébként 747-400 érdekelne.
Kalóz 141101 2010. április 10. 16:31
Válasz erre
Tedd ki a matricát a napsütésre! Pár nap múlva kifehéredik. Persze hogy meddig marad úgy, azt még nem tudni :((
ferrara88 141100 2010. április 10. 15:37
Válasz erre
Hello!
Most vettem egy elég régi Boeing 747-est és úgy jártam, hogy a matricák be vannak sárgulva. Honnan tudnék hozzá gyorsan matricát szerezni?
Fóka 141099 2010. április 9. 09:08
Válasz erre
"Ha jól emlékszem, ez csak a "sima" 134-eseket érintette." - ez úgy értendő, hogy az "A" verziók már eleve szürke hassal érkeztek a gyárból.
Fóka 141098 2010. április 9. 09:05
Válasz erre
A kék ablakcsíkos Tu-134 festésnek is két változata volt a Malévnél: a korai verzión a törzs alsó része, a szárnyak és a vízszintes vezérsíkok még natúr fémszínűek voltak, később (a hetvenes évek legelején) világosszürkére mázolták őket az aktuális nagyjavítások utáni újrafestés során. Ha jól emlékszem, ez csak a "sima" 134-eseket érintette.

Ez más szocialista légitársaságokra is jellemző volt, a makettezőknek pedig érdekes téma ugyanazon festésminta korai és késői verziójának elkészítése. Én pl. a teljes Interflug sorozatot (An-24, Il-18, Tu-134, Il-62) előállítottam ezüst és szürke hassal is. Látványos a különbség: az előbbiek a 60-as évek, az utóbbiak a 70-es és 80-as évek hangulatát idézik összetéveszthetetlenül :-)
simonkaroly9 141097 2010. április 9. 04:41
Válasz erre
Sziasztok!
A Vikipédián megnéztem 68-ban kapta a Malév az első Tu-134-est, úgyhogy repülhetett a régi festéssel.Ami a múzeumba van kiállítva az 1 A3-as.
Tibcsi 141096 2010. április 9. 04:27
Válasz erre
Tibcsi 141095 2010. április 9. 04:24
Válasz erre
Lapi 141094 2010. április 8. 23:01
Válasz erre
Szia Kelair74 !

igen, szigorúan 1/100
minden saját termék ..
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.