/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Lapi 140746 2009. október 14. 10:37
Válasz erre
Szia Ronin !

ment a válasz priváton !
Ronin 140745 2009. október 13. 20:13
Válasz erre
Fóka, és Lapi!

Köszi a felajánlásokat!
Fóka! Az Air F.. matricák mindenképpen kellenének! Tudod mit kerestem már ezt az ívet? Le is mondtam róla, ezért szántam rá magam a nyomtatásra.

Lapi! ami a donor 747-et illeti, az is érdekel beszéljük meg a részleteket. De mit értesz donor alatt?
Kérlek írjatok a dombitamaskukacfreemail.hu ra.

Üdv:Ronin
Lapi 140744 2009. október 13. 18:06
Válasz erre
Szia Ronin !

Elfelejtettem mondani, ha kell,
van egy rewell 747-400 as donorom otthon...

bagóért a Tiéd lehet, mert én csak az1/100 at tartom meg !

a Fókának nagyon igaza van az Air Force One matricával kapcsolatban,
én próbáltam már, nem volt rossz.
üdv
Fóka 140743 2009. október 13. 16:55
Válasz erre
...a Revell és az Airfix 747-200-as 1:144-es, ezt elfelejtettem írni.
Fóka 140742 2009. október 13. 16:54
Válasz erre
Szia Ronin!

Én történetesen éppen két 747 200-ast is csinálok párhuzamosan, a Revellét meg az Airfix-ét. Ha választani kell, a Revell verzió a jobb. Mérethelyesebb, kicsit részletesebb, bár a hajtóművekkel elég sokat kell küszködni. Az eBay-en általában mindkettő fellelhető.

Van viszont egy Air Force One érintetlen matricalapom Boeing 707-re 1:100-as méretarányban, nem érdekel? Szerintem a nagyobb feliratok éppen passzolnak az 1:144-es Jumbóra, merthogy a két típus között kb. 2:3 a főbb méretek arány. Szívesen od'adom, én biztosan nem fogom felhasználni.

Fóka
Ronin 140741 2009. október 13. 16:13
Válasz erre
c25_04a
c25_04a
14099
14099

Köszi Lapi!
Igazából két elképzelésem van, amit szeretnék megvalósítani. Az egyik a régi szép álmom az Air Force One. Ez lenne a 200-as törzs. Nekem viszont momentán egy 400-asom van, és még nem döntöttem el hogy megkúrtítsam a púpját, vagy inkább alternatív megoldásként az United jelzéseibe öltöztetem. Szerintem a matricát mindkettőhöz kiszerkesztem, legfeljebb jó lesz az később.
Ja és hogy miért 1:144? Igy kaphat az A verzió két kisérő F15-öt is...:)
Üdv:Ronin
Lapi 140740 2009. október 13. 07:51
Válasz erre
jumbok
jumbok

a kép lemaradt
Lapi 140739 2009. október 13. 07:49
Válasz erre
Szia Ronin !

jól mondod a törzs nem változik !

a púp hossza változik, a rajta lévő ablakok számával együtt.
a sárny végére winglet kerül, illetve más a hajtómű a 400-on.
azt, hogy 144-ben ki gyártja szépen ? nem tudom...

én egy Doyusha 1/100 Jumbót kaszaboltam széjjel..

kb 1 hónapot dolgoztam rajta..
Ronin 140738 2009. október 12. 22:30
Válasz erre
Izé.. rörzs=törzs... :):):)
Ronin 140737 2009. október 12. 22:29
Válasz erre
Sziasztok!
Két kérdéssel fordulnék hozzátok. Ki gyártja a legszebb Boeing 747-200 at 1:144 méretben? A másik: a 200, és a 400-as rörzs csak a púp hosszában más, vagy a törzshosz is válozik? Matrica nyomtatáson töröm a fejem.
Köszi!
Ronin
Tibcsi 140736 2009. október 10. 17:16
Válasz erre
Szia Lapi,

Oké, semmi gond, nekem is bedöglött otthon a gépem, csak a melóhelyről tudtam volna netezni.

A többit levélben. :)

T.
Lapi 140735 2009. október 9. 19:10
Válasz erre
Szia Tibcsi !

ne haragudj a sok késésért !
nem vagyok egy link alak, csak "problémáim" vannak.
Fóka tudja ..
szabad a vásár újra (sajnos), most van újra net, meg telefon.

még mindig nincs meló, csak alkalmi túlélés.
el kell adnom néhány gépet !

priváton egyezkedjünk !
köszi a türelmedet !
Fóka 140733 2009. október 6. 14:13
Válasz erre
Superjet

Superjet
Superjet

Na, ez nem sikerült, nem mentek át a cirill karaktereim. Sz'al a kriksz-kraksz helyett a fenti szöveg olvasandó.
Tibcsi 140731 2009. október 6. 14:11
Válasz erre
Fóka 140730 2009. október 6. 14:10
Válasz erre
...persze mások sem igazán jeleskednek nyelvi hagyományaik megőrzésében: képtelen vagyok megérteni, hogy a hazai repülőgépiparukra egykor méltán büszke oroszok miért ezt a cseppet sem oroszos nevet adták a repülőgépüknek, hogy Суперджэт - azaz Szuperdzset X-((
Tibcsi 140729 2009. október 6. 14:07
Válasz erre
Nekem a legjobban a Condor(?) cég Mig makettdobozai tetszenek: "MICOYAN MiG-31"
Fóka 140728 2009. október 6. 14:04
Válasz erre
Kedves kollégák, nem kötekedésképpen, de a jelenleg még érvényes helyesírási szabályok szerint a lent említett tervezőiroda neve így néz ki: Szuhoj. Manapság nyilván sokkal trendibb az angol írásmód, de azért titkon remélem, hogy egy darabig még Iljusin sem lesz Ilyushin, és Jakovlev sem Yakovlev...
Tibcsi 140727 2009. október 6. 08:14
Válasz erre
Tibcsi 140726 2009. október 6. 08:14
Válasz erre
Még nagyon új a gép, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a Zvezda rámozdul. És akkor majd a Revell is. :))

Tudzommal jelenleg még nincs makettváltozata. Leszámítva persze a gyár által készített demo maketteket. :))
Richyke90 140725 2009. október 6. 01:18
Válasz erre
Sziasztok!
Nem tudjátok, hogy valamelyik makett gyártó cég a közel jövőben ki fogja-e adni a Sukhoi Superjet 100-at?
sanyi 140724 2009. október 3. 15:51
Válasz erre
Szia Barátom!
Köszönöm a segítséget! Nem rossz dolgok vannak a twosix-nél...
Jó hétvégét!
Sanyi
lacee 140723 2009. október 3. 14:30
Válasz erre
Azt hittem rosszul másoltam be,de ezek szerint csak a fő oldalt lehet belinkelni.
A screen printed decals 1/144 scale címszó alatt találod őket, tu 154-re rákeresve.
lacee 140722 2009. október 3. 14:25
Válasz erre
lacee 140721 2009. október 3. 14:15
Válasz erre
És még néhány:
(Az S7 például gyönyörű...)

www.twosixdecals.co.uk/epages/62035508.sf/en_GB/
lacee 140720 2009. október 3. 14:09
Válasz erre
Szia,

Több cég is kiadott már elég sokféle matricát TU-154M-hez.
Kazahot például az F-DCAL:

www.f-dcal.fr/pages/laser/14707.html

Üdv,

lacee
sanyi 140719 2009. október 3. 13:15
Válasz erre
Sziasztok!
TU-154M-hez keresek 144-es matricát. Azt tudom hogy van HAD, de másról nem hallottatok esetleg? Főleg kazah, vagy valami kis légitársaság érdekelne.
Üdv
Sanyi
Fóka 140718 2009. október 1. 20:58
Válasz erre
Ha a lakkot egyenletesen és megfolyástól mentesen fújták, elvileg egyenletes vastagsgúnak (illetve inkább vékonyságúnak) kell lennie a résekben is, ezért a napsütéstől ott is rendesen kivilágosodik. Aztán meg 1-2 hét alatt azért nem kezdi ki a nap annyira a makettet. Az én utasgépeim legalábbis nem sínylették meg. Ha viszont kint felejtenénk a cuccot a napon hónapokra - hát akkor valószínűleg sikerrel reprodukálnánk a valódi időjárási hatások okozta elhasználódást, és előállítanánk a múzeumok évek-évtizedek alatt elkopott festésű repülőgépeinek makettjét :-) De még a matricák kifakulása is csak hosszú-hosszú napozás után következne be.

Egyébként nem is feltétlenül a tűző napra kell kirakni a makettet, szórt fény is elegendő. A felejthető emlékű Humbrol korszakomban figyeltem meg, hogy a polcon álló makettjeim azon fele, ami a szoba felé néz, kevésbé sárgul, mint a szekrény belseje felé néző. Azaz még az is számított, hogy a szoba felől mennyi fényt kapott a festés. Eléggé megrázó felismerés volt.

Hasonló megfigyelést tettem az ajtókkal. Mármint a valódiakkal a lakásban. Egyidőben fehérre mázolt ajtóink közül a leggyorsabban és legrútabbul az az ajtófelület sárgult el, ami a budi belsejében volt, merthogy ott sohasem érte természetes fény. És hát a Trinát zománc és az olcsóbb makettfestékek között ilyesmiben nem sok különbséget tapasztaltam.
MoMi 140717 2009. október 1. 12:44
Válasz erre
Sziasztok!

Hát az UV csodákat tud tenni!
Mi 1:1-ben ezért fedünk UV álló festékkel-LAKKAL a VÉGÉN.
momi
MrChef 140716 2009. október 1. 12:32
Válasz erre
A résekben így is megmarad a nem kívánt szín. Elég meredek ötletnek tűnik nekem ez a napon való aszalás. Mi történik a ragasztással, meg még pár érzékeny dologgal?
Fóka 140715 2009. október 1. 12:09
Válasz erre
Szia Ronin!

Gratulálok :-) Az én tapasztalatom ráadásul az, hogy egy napoztatással kivilágosított makett nem sárgul vissza, vagy legalábbis sokkal lassabban. Én régen Humbrol lakkot fújtam pár utasszállító repülőgépemre, és az eredetileg fehér felületek az évek során elkeserítően sárgák lettek. A napozás azonban látványosat javított rajtuk, és azóta sem jelentkezett számottevő sárgulás.

Fóka
Ronin 140714 2009. október 1. 10:53
Válasz erre
Kontrolcsoport 004
Kontrolcsoport 004
kép 004
kép 004

Sziasztok!
Ha még emlékeztek rá, két héttel ezelőtt kisérletbe kezdtem, hogy megnézzem, a nap fénye képes-e kifakítani a megsárgult lakkot. Íme a képek, előte, és két héttel később. Azt hiszem a külömbség magáért beszél. A Tomcat esetében már nem látszik akkora külömbség, mivel ő akkor már három napja napozott, és alapból sem volt annyira vészes. Amúgy ő a Testors tasakos akrilját viseli. Az Aston Martin Humbrol lakkot kapott vagy 15 éve. A háttérben látható Echto1-en kipróbálom hogy mi történik a megsárgult fehér festékkel.
Üdv: Ronin
Fóka 140712 2009. szeptember 27. 19:42
Válasz erre
- - - Helyesbítés - - -

Minden makett elkészülte után óhatatlanul bekövetkezik az a pillanat, amikor az emberfia rájön, hogy valamit elfelejtett. Én az imént készre jelentettem a Doyusha 707-esemet, aztán pár perce rájöttem, hogy elmulasztottam megfesteni a szélvédők feletti négy kis ablakot. Ezt azóta természetesen pótoltam.

Fóka
Fóka 140711 2009. szeptember 27. 17:21
Válasz erre
Il-18 1

Il-18 1
Il-18 1
Il-18 2

Il-18 2
Il-18 2
Il-18 3

Il-18 3
Il-18 3

És akkor a folytatás...

Tibcsi, tudom... ;-)

1966-os darab, a Vaterán leltem. Ez még a gyárilag előfestett, mozgó futóműzsámolyos változat...
Fóka 140710 2009. szeptember 27. 17:18
Válasz erre
B-707 PWA

B-707 PWA
B-707 PWA

Szia Lapi!

Hát jobbulást... Állás megvan?

Fél órája készen van a 707-es! Amikor 1975-ben a szó szoros értelmében tátott szájjal bámultam Ferihegyen, a teraszon, amint ez a hihetetlenül szép repülőgép leszáll, kiszalad a látótérből (az épület takarta), aztán balról megjelenik, és méltóságteljesen begurul egy állóhelyre éppen velem szemben - nem hittem volna, hogy egyszer a kezemben tarthatom. Még most is a fülemben cseng a hangja. A teraszon sokan voltak (akkor még lehetett...), és még a laikus népek is el voltak ragadtatva.

Fóka

Fóka
Fóka 140709 2009. szeptember 27. 16:45
Válasz erre
Szia Gábor!

Igen, én csináltam az An-24-es matricát is, kivéve az ablakcsíkot és a fehér betűket - utóbbit nullás ecsettel két maszkolószalagcsík között szabadkézzel pingáltam (régebben, a matricagyártó korszakom előtt minden egyedi feliratot így csináltam). A fájlt mindjárt összetömörítem (58 MB-s bmp) és elküldöm, rajta van minden, amit eddig csináltam, köztük az An-24-es is. Van rajta egy centiméter-skála a nyomtatás pontos beállításához, bár elvileg úgy csináltam, hogy a 100%-os méret legyen a nyerő.

Én is voltam egyszer egy kalibráló repülésen Jak-40-nel :-)) Maléves koromban a Linair-nek is dolgozgattam, és egyszer feljutottam egy háromórás 31R műsorra a HA-YLR-re. Életem meghatározó élménye volt (áthúzás a pálya fölött 3 méteren behúzott futókkal, utána emelkedő forduló 60 fokos bedőléssel, ilyesmi :-)) Filmet is csináltam róla, azóta is sokszor végignéztem, az aranykorra emlékezve...

Az NDK Jak-40-es makett elég gyakran megjelenik az eBay-en, ezt a példányt pedig a Vaterán találtam. Azért ezt a festést csináltam meg, mert a '79 előtt repült klasszikus utasszállítókat gyártom, és ezzel a példánnyal repültem annak idején egyszer a hitvesemmel Prágába, pályakezdőként, egyik első szabadjegyünkkel.

Fóka
Toth_Gabor 140708 2009. szeptember 27. 16:16
Válasz erre
Fóka!

Nekem is van egy An-24-esem. Ehhez a makettedhez is Te készítetted a matricát? Szívesen vennék belőle egy készletet, sajnálnám az öreg makettet kidobni.

A Jak-40 is nagyon szép. Kicsit közel áll a szívemhez, mert az L-410-el együtt ezekkel csinálták (utóbbival még csinálják) a légi ellenőrzéseket. Édesapám volt az osztály vezetője vagy 30 évig, és akadt alkalom egy-egy "sétarepülésre". Ha tudsz valakinél eladó Jakot, szólj légy szives.

Üdv,
Tóth Gábor
Tibcsi 140707 2009. szeptember 27. 13:13
Válasz erre
Én megelégednék egy 1/100-assal is. :))

Lapiii! Hallod? :-)))
Fóka 140706 2009. szeptember 27. 13:00
Válasz erre
2009_105

Jak-40, An-24 1
2009_105
2009_106

Jak-40, An-24 2
2009_106
2009_108

Siker
2009_108

Sz'al íme a két legújabb alkotás: mindkettő házi gyártmányú matricákkal - egyszerűen szerelmes lettem a technológiába :-) A harmadik képen látszik, hogy itthon rajtam kívül még legalább egyvalaki van, akinek tetszik...
sys 140705 2009. szeptember 27. 12:58
Válasz erre
Sziasztok!
A JaK-40 és a JaK-40K között mik a külső-belső különbségek? Makettezős szempontból hangsúlyozottan a külsők?
Üdv
sanyi 140704 2009. szeptember 27. 12:57
Válasz erre
De szép ciccca...
Ja, hogy ott egy röpcsi! Áhá! Szép, kár hogy át kell építeni hozzá a szobát. 144-ben jöhetne! Egyébként a macsek is a doboz tartozéka?
Fóka 140703 2009. szeptember 27. 12:57
Válasz erre
Hajjaj... Gyönyörű darab. A macska sem kevésbé :-)

Kacérkodtam már vele, Ukrajnában kétharmadannyiba kerül, mint pl. a Hannants-nél, de azért van vele sok macera. Az üvegszállal erősített műgyanta törzsben az ablakok csak mélyítve vannak, én bizonyára nekilátnék kifúrogatni őket. De egyelőre a mostanában felhalmozott 1:100-asokkal tobzódom.

Egyébként nem fogod elhinni, de éppen egy macskás képet csináltam ezekben a percekben :-)

Fóka
Tibcsi 140702 2009. szeptember 27. 12:47
Válasz erre
amodel_tu114
amodel_tu114

Ezt láttátok?
scalemodels.ru/modules/myarticles/imagepreview.php

(Nem a macskát, hanem ami mögötte van... :))
Toth_Gabor 140701 2009. szeptember 26. 10:39
Válasz erre
Fóka!

Köszi!

Üdv,
T.G.
mirci18 140700 2009. szeptember 26. 10:09
Válasz erre
sziasztok keresek a supermarine spitfire mk VIII nevű gépről információt könyvet képeket.
most építem a festés miatt kellene

előre is köszi
Lapi 140699 2009. szeptember 25. 17:06
Válasz erre
Szia Fóka !

jó vagy nem ?

de a jövő héten kényszer otthonmaradásom lesz.
tüdőgyülladásom van.
az asszony dolgozik, a gyerek oviban van...
én meg leszököm kicsit modellezni !

kell a gyógyulás érdekében !
Fóka 140698 2009. szeptember 25. 16:29
Válasz erre
Szia Lapi!

Kösz! Majd teszek be képet róla akkor is, ha teljesen elkészül. A svanc mintájához a technológiát még csak tervezgetem. A 2 DC-8-as is alakul már, az An-24-esnek pedig már elkészült a LOT matricája. A Tu-114-es még dobozban, de esténként előveszem, és gyönyörködöm benne...

Fóka
Lapi 140697 2009. szeptember 25. 15:56
Válasz erre
Szia Fóka !

igazán szép darab lett a Doyusha makett !

sokkal jobb helye van Nálad, mint, hogy nálam porosodott volna tovább.
Fóka 140696 2009. szeptember 25. 10:00
Válasz erre
Egy fontos dolog lemaradt: én tintasugaras nyomtatót használtam, a matricaalapot is ehhez választottam. A lézernyomtatóhoz másfajta alapot árulnak. Az átlátszó mellett van továbbá fehér színű alap is, ezeket sötét alapra (pl. katonai festések) javasolják. Utasgépekhez szerintem az átlátszó a jobb.
Fóka 140695 2009. szeptember 25. 09:57
Válasz erre
A lényeg röviden:

Ezt szereztem be:

www.hannants.co.uk/search/

A mintákat és szövegeket többnyire eredeti betűtípus alapján, vagy fényképről állítottam elő PaintShop Pro-val, 600 dpi-s felbontásban, itt már a legkisebb betűk is tűélesek és pixelmentesek.

Sok-sok próbanyomtatással, a minták kivágásával és odapróbálásával állítottam be pontosan a méreteket, a lapon egy milliméter-skálát is készítettem, azokhoz mértem a mintákat. A grafikus munka összességében kb. 1 hónapig tartott.

A matricalapra nyomtatás pontosan azokat a színeket adja vissza, ami a monitoron látható, a "sima" lapon minden egy kicsit világosabban jelenik meg, ez a próbáknál kicsit megzavart. De az eredmény tökéletes lett.

Nyomtatás után feltétlenül lakkozni kell, itt pár megoldás már elhangzott. A lényeg: vastagabbra kell lakkozni, mintha makettet fújnánk. Én Revell 1-est használtam, egyórás időközökben négyszeri fújással.

Az eredmény: tökéletes matrica - rugalmas, de nem nyúlik, minden szegecset és panelvonalat tökéletesen fed, nincs buborékosodás, ezüstözés.

Én a svancokat, a szövegeket és az ajtókereteket készítettem el, az ablakcsíkokat festettem. Fehér dolgokat nem lehet nyomtatni, ezért én az Iberia festést úgy csinálnám, hogy a bordó és piros csíkot teljes egészében matricával állítanám elő (talán nem üríti ki teljesen a festékpatront), a sárgát meg festeném.

Fóka
Fóka 140694 2009. szeptember 25. 09:44
Válasz erre
Ó, a mindenségit :-((( Hosszú-hosszú szöveget írtam be, részletesen leírtam mindent, hogy miképp csináltam a matricákat, erre csak a kép ment át, amikor mentettem :-(((

Most nincs lelkierőm újraírni, majd gyűjtök erőt...

A kép egy munkaközi állapotot mutat.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.